Στις ταλαντώσεις,εξαιρετική δουλειά έχουν κάνει στο βοήθημά τους οι Αφοι Σαββάλα.Αν και δε τους χρησιμοποίησα στο Στερεό και στις Κρούσεις,πιστεύω ότι έχουν την καλύτερη δομή ασκήσεων σε σύγκριση με τα υπόλοιπα βοηθήματα(Μαθιού,Παλόγος..εξαιρείται το καινούργιο του Πενέση που δε το έχω μελετήσει για να διατυπώσω άποψη).Δε ξέρω αν τις μηχανικές τις έχεις δουλέψει και με κρούσεις,αλλά αν είσαι σε θέση να επεξεργάζεσαι τις ασκήσεις από την ενότητα 6 έως την 8(ρώτησε τον καθηγητή σου για τις ασκήσεις ποιες είναι-να στις βγάλει φωτοτυπία,δεν αξίζει να πληρώνεις για νέο συμπληρωματικό βοήθημα),είσαι έτοιμη για κάθε θέμα που μπορεί να αντιμετωπίσεις.Γενικά,οι Αφοι Σαββάλα έχουν ένα εξαιρετικό Τεύχος Α αλλά δυστυχώς τα κάνουν μαντάρα στο δεύτερο τεύχος τους(ιδιαίτερα στο Στερεό Σώμα) έχοντας ασκήσεις δυσκολίας κάτω από το προσδοκώμενο.Οπότε,θα σου πρότεινα να συντηρήσεις δυνάμεις γιατί δε χρειάζεται κάτι νέο/παράξενο να μελετήσεις.
Τώρα,στις Ηλεκτρικές Ταλαντώσεις αν είσαι σε θέση να:
- Βρίσκεις την πολικότητα του πυκνωτή και του πηνίου
- Βρίσκεις αν ο πυκνωτής φορτίζεται ή εκφορτίζεται
- Επιλύεις ασκήσεις με σύνθετα κυκλώματα
είσαι και εκεί μια χαρά.Φθίνουσες,εξαναγκασμένες και σύνθεση δε νομίζω να έχεις κανένα πρόβλημα,σωστά;
Πάντως το μάθημα,όσο καλά προετοιμασμένος και να είναι κάποιος,πάντοτε δε θα έχεις εξασφαλισμένο βαθμό.Γι' αυτό απαιτείται ποιοτικό διάβασμα.
Παράδειγμα:
Σώμα εκτελεί ΑΑΤ με εξίσωση χ=Αημ(ωt+π/6) (S.I.).
i)Η αρχική φάση της ταχύτητας
u αυτής της ΑΑΤ είναι:
α.π/3rad β.π/6 rad γ.2π/3 rad
ii)Αιτιολογήστε την επιλογή σας.
Αν και το παραπάνω ερώτημα περιπλανάται μεταξύ του χώρου των μαθηματικών και της φυσικής για να είμαστε αντικειμενικοί,δε μπορώ να βρω κάποιο λόγο για να μην αποτελέσει ένα δεύτερο θέμα σε πανελλαδική εξέταση απροσδόκητης δυσκολίας(δηλαδή επιπέδου εφάμιλλου του 2005 και 2013 αν μιλάμε για τις πανελλαδικές εξετάσεις).Σιγά το δύσκολο,η χ=f(t) είναι της μορφής Aημ(ωt+φο),οπότε θα είναι και u=Umaxσυν(ωt+φο),με φο=π/6 rad,άρα όλα κομπλέ και επιλέγω το β.Ή μήπως όχι;
Αν το έριχναν αυτό το ερώτημα(όπως είναι δομημένο) στις πανελλαδικές θα γινόταν σφαγή.Δε ξέρω ποια είναι η γνώμη των υπόλοιπων μελών,αλλά θεωρώ ότι και αριστούχοι εξεταζόμενοι θα την πατούσαν.Μαζί με αυτούς και οι υπόλοιποι,κάνοντας όλοι τους τον ίδιο συλλογισμό που έχω παραπάνω.Ούτε «σφύριγμα» μπορεί να γίνει σε αυτό το ερώτημα για να πιάσει κάποιος το «Επιλέξτε» και να χάσει την αιτιολόγηση..γιατί πάλι θα έχει γίνει ζημιά.Γενικά,αν τη ψυλλιάζεσαι σε τέτοια ερωτήματα,είσαι εξοικειωμένη με τους ρυθμούς μεταβολής των μεγεθών,αναλώσου σε κάποιο άλλο μάθημα ή άλλη δραστηριότητα.
Συγχαρητήρια για την επιλογή σου!Δες κι αν θες το post #1242 αυτού του topic ώστε να μην το κάνω repost,από έναν που έκανε τη χαζομάρα να μη τη διαλέξει.
Αξιολόγηση επιχειρημάτων μπορεί να σας ζητήσουν(δε νομίζω να έχουν ζητήσει ποτέ),αξιολόγηση τεκμηρίων μπορεί να σας ζητήσουν(δεν έχει ζητηθεί ποτέ),εντοπισμό συλλογιστικής πορείας μπορεί να σας ζητήσουν,αξιολόγηση επαγωγικού συλλογισμού δεν πρόκειται να ζητήσουν λόγω του ότι είναι εξαιρετικά δύσκολη διαδικασία και συχνά οι διδάσκοντες φιλόλογοι εκφράζουν διαφωνία για αυτήν,επιστολή ως κειμενικό είδος για σύνταξη της έκθεσης μπορεί να ζητήσουν...ε ρε τι κλάμα έχει να πέσει(μόνο μία φορά είχαν ζητήσει αν θυμάμαι καλά και δε ξανά ζητήθηκε...guess why).