Συζήτηση για τις σπουδές και τα επαγγελματικά δικαιώματα των μηχανικών

antis

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο antis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιακός φοιτητής σε Biomedical Engineering. Έχει γράψει 1,850 μηνύματα.
Ας ξεφύγουμε από τους πολιτικούς μηχανικούς όπου είναι η πιο περίπλοκη περίπτωση.
Μάλλον ας σχολιάσουμε τι θα γίνει με τμήματα που ήδη έχουν επαγγελματικά δικαιώματα και θα φέρω παράδειγμα τη δικιά μου σχολή λίγο χρόνο όμως θέλω για να τα γράψω καλα ;)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Κομνηνός

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Κομνηνός αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 1,681 μηνύματα.
βασικα αυτο που πρεπει να αλλαξει με τις πολυτεχνικες σχολες ειναι αυτο το γαιτανακι της παντογνωσιας που εχουν...ενας παιρνει κατευθυνση ενεργειακη και του δινουν και δικαιωματα πληροφορικης και ας ειχε ολο κι ολο 7 τετοια μαθηματα...αυτο ειναι που πρεπει να διορθωθει πιστευω
εκαστος στο ειδος του

edit α ηδη αναφερθηκατε..δεν προσεξα
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

antis

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο antis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιακός φοιτητής σε Biomedical Engineering. Έχει γράψει 1,850 μηνύματα.
Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΑΤΕΙ-Θ

επαγγελματικά δικαιώματα:
Τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων του Τμήματος καθορίζονται στο Π.Δ. 346/8-6-89 (ΦΕΚ 158/14-6-89/τ.Α) ως εξής:

1. Οι πτυχιούχοι του Τμήματος Ηλεκτρονικής της Σχολής Τεχνολογικών Εφαρμογών των Τεχνολογικών Ιδρυμάτων, με βάση τις εξειδικευμένες επιστημονικές και τεχνικές γνώσεις τους, ασχολούνται, είτε αυτοδύναμα, είτε σε συνεργασία με άλλους επιστήμονες με την μελέτη, έρευνα και εφαρμογή της τεχνολογίας, πάνω σε σύγχρονους και ειδικούς τομείς της ηλεκτρονικής στον ιδιωτικό και στο δημόσιο τομέα.

2. Ειδικότερα απασχολούνται:
2.1 Σε βιοτεχνίες, βιομηχανίες και επιχειρήσεις που έχουν ως αντικείμενο την παραγωγή ηλεκτρονικών στοιχείων, διατάξεων, συσκευών και συστημάτων για την παραγωγή άλλων προϊόντων ή την παροχή υπηρεσιών προς αυτές και προς τρίτους.
2.2 Έχουν δικαίωμα εκπόνησης μελέτης, επίβλεψης, κατασκευής, συναρμολόγησης, συντήρησης εγκατάστασης, χειρισμών, ελέγχου λειτουργίας και μετατροπής ηλεκτρονικού στοιχείου, διατάξεως συσκευής και συστημάτων των τομέων: τηλεπικοινωνιών, οπτικοακουστικών, ραδιοτηλεόρασης, προστασίας και πυρασφάλειας, οργάνων μέτρησης και ηλεκτρονικών ισχύος, καθώς επίσης αυτόματου ελέγχου. Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Ιατρικών Οργάνων σε συνεργασία με τεχνικούς των αντίστοιχων ειδικοτήτων.
Τα παραπάνω δικαιώματα ασκούνται, είτε τα συστήματα αυτά είναι αμιγή ηλεκτρονικά, είτε μικτά με ηλεκτρολογική, μηχανολογικά ως προς το ηλεκτρονικό μέρος αυτών.
2.3 Ιδρύουν και διευθύνουν ηλεκτρονικά εργαστήρια.

3. Οι πτυχιούχοι του Τμήματος εξελίσσονται μέσα στη διοικητική και τεχνική ιεραρχία, τη σχετική με τους τομείς της ειδικότητάς τους.

4. Οι πτυχιούχοι του Τμήματος μπορούν να καλύπτουν τις θέσεις υπεύθυνων στελεχών στις βιοτεχνίες, βιομηχανίες και γενικά στις επιχειρήσεις που προβλέπονται στη νομοθεσία που ισχύει κάθε φορά για τη λειτουργία των επιχειρήσεων αυτών.

5. Οι πτυχιούχοι του Τμήματος ασκούν κάθε άλλη επαγγελματική δραστηριότητα που εμφανίζεται στο αντικείμενο της ειδικότητάς τους με την εξέλιξη της τεχνολογίας, σύμφωνα με τις ρυθμίσεις της κάθε φορά ισχύουσας νομοθεσίας.

6. Οι πτυχιούχοι του Τμήματος απασχολούνται στην εκπαίδευση, σύμφωνα με την ισχύουσα κάθε φορά νομοθεσία και στην έρευνα σε συνεργασία με άλλους επιστήμονες, πάνω σε θέματα εξέλιξης της ηλεκτρονικής επιστήμης και εφαρμογής των πορισμάτων της.

7. Οι πτυχιούχοι του Τμήματος έχουν δικαίωμα να ενεργούν μόνοι τους ή σαν μέλη επιτροπών εκτιμήσεις και πραγματογνωμοσύνες σε ζημιές που προκλήθηκαν από οποιαδήποτε αιτία σε ηλεκτρονικές διατάξεις, συσκευές, συστήματα και εγκαταστάσεις, αξιολόγηση προσφορών κάθε φύσης ηλεκτρονικού εξοπλισμού και ελέγχους σε αντίστοιχες βιοτεχνίες και βιομηχανίες, προκειμένου να τους χορηγηθεί άδεια λειτουργίας.

8. Οι πτυχιούχοι του Τμήματος με την απόκτηση του πτυχίου τους ασκούν το επάγγελμα στα πλαίσια των πιο πάνω επαγγελματικών δικαιωμάτων.

9. Τα αναφερόμενα στις προηγούμενες παραγράφους δικαιώματα και δραστηριότητες νοούνται σύμφωνα και αντίστοιχα με την ορολογία που ακολουθεί:
9.1 Μελέτη: Είναι η εκπόνηση πλήρων και ολοκληρωμένων σχεδίων υπολογισμών και έγγραφων οδηγιών, σύνθεσης και συναρμολόγησης ηλεκτρονικών συσκευών, διατάξεων και συστημάτων.
9.2 Κατασκευή: Είναι η υλοποίηση των κατασκευαστικών σχεδίων μιας μελέτης ηλεκτρονικού στοιχείου, διατάξεως υποσυστήματος, συσκευής ή συστήματος.
9.3 Συναρμολόγηση συσκευής: Είναι η τοποθέτηση των εξαρτημάτων και σύνδεση αυτών, ως και των υποσυστημάτων για την κατασκευαστική ολοκλήρωση μιας συσκευής σε ενιαίο λειτουργικό σύνολο, βάσει των σχεδίων, υπολογισμών και έγγραφων οδηγιών της μελέτης.
9.4 Εγκατάσταση ηλεκτρονικού συστήματος: Είναι η εκτέλεση του συνόλου των εργασιών που απαιτούνται για την τοποθέτηση και ομαλή λειτουργία του ηλεκτρονικού συστήματος, βάσει της σχετικής μελέτης.
9.5 Επίβλεψη εγκατάστασης: Είναι η υπεύθυνη παρακολούθηση των εκτελούμενων εργασιών για την ακριβή εκτέλεση του έργου, βάσει της μελέτης που περιλαμβάνει:
Α. Τεχνική επίβλεψη
Β. Ποιοτικό έλεγχο
Γ. Επιμέτρηση και παραλαβή
9.6 Συντήρηση ηλεκτρονικής συσκευής: Είναι η εκτέλεση στο εργαστήριο ή στο χώρο της εγκατάστασης των απαιτούμενων επισκευαστικών εργασιών συντήρησης, λειτουργίας και ελέγχου, σύμφωνα με τις οδηγίες του κατασκευαστή της συσκευής και τις σχετικές προδιαγραφές.
9.7 Συντήρηση εγκατάστασης ηλεκτρονικού συστήματος: Είναι επίβλεψη και εκτέλεση των απαιτούμενων εργασιών γενικής συντήρησης, επισκευής και περιοδικού ελέγχου καλής λειτουργίας, σύμφωνα με τις έγγραφες οδηγίες του μελετητή ή του κατασκευαστή και τις σχετικές προδιαγραφές.
9.8 Επίβλεψη λειτουργίας εγκατάστασης: Είναι η υπεύθυνη παρακολούθηση των απαιτούμενων εργασιών και χειρισμών για τη λειτουργία της εγκατάστασης.
9.9 Χειρισμός: Είναι η θέση και διατήρηση σε λειτουργία και παύση λειτουργίας μιας συσκευής ή ενός συστήματος.
9.10 Μετατροπή: Είναι η τροποποίηση της συσκευής ή του συστήματος για να επιτευχθεί διαφοροποίηση της λειτουργίας και λοιπών χαρακτηριστικών. Η μετατροπή πρέπει να γίνεται πάντοτε βάσει γραπτών οδηγιών του κατασκευαστή ή του μελετητή και να βρίσκεται μέσα στα καθοριζόμενα όρια λειτουργίας.

Ηλεκτρονικών Μηχανικών & μηχανικών υπολογιστών Πολυτεχνείο Κρήτης

επαγγελματικά δικαιώματα:
Η επαγγελματική κατοχύρωση των αποφοίτων της Σχολής Ηλεκτρονικών Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών βασίζεται στα Π.Δ. 372/1997 και Π.Δ. 44/2009, στα οποία προβλέπονται τα παρακάτω:

O πτυχιούχος της Σχολής, οριζόμενος ως «Διπλωματούχος Ηλεκτρονικός Μηχανικός και Μηχανικός Υπολογιστών», έχει τη δυνατότητα, να ασχολείται με τη μελέτη, σχεδίαση, ανάλυση, κατασκευή, επίβλεψη κατασκευής, συντήρηση, έρευνα, επίβλεψη λειτουργίας, αξιολόγηση, διενέργεια πραγματογνωμοσύνης και πιστοποίηση τήρησης προτύπων για τα πάσης φύσεως ηλεκτρονικά και υπολογιστικά συστήματα στις εγκαταστάσεις τους και στις πάσης φύσεως εφαρμογές τους γενικότερα στους επιστημονικούς τομείς:
της Ηλεκτρονικής, ιδίως δε των ηλεκτρονικών συσκευών και συστημάτων όπως σχεδιασμός αναλογικών και ψηφιακών κυκλωμάτων, αισθητήρια, ηλεκτρονικά συστήματα ισχύος, ολοκληρωμένα κυκλώματα, ηλεκτροακουστικά συστήματα, συστήματα μετρήσεων και επεξεργασίας δεδομένων, οπτοηλεκτρονικές συσκευές και οι εφαρμογές αυτών.
των Τηλεπικοινωνιών και Τηλεπικοινωνιών Συστημάτων και Δικτύων, στο οποίο περιλαμβάνονται ιδίως η ενσύρματη ή ασύρματη επικοινωνία ή μετάδοση πληροφοριών, τα κέντρα μεταγωγής, τα ενσύρματα ή ασύρματα δίκτυα επικοινωνίας, τα συστήματα πολυπλεξίας, η κινητή τηλεφωνία, τα δορυφορικά συστήματα και κάθε άλλη ανάλογη εφαρμογή αυτών.
της Πληροφορικής και των Πληροφοριακών Συστημάτων, στον οποίο περιλαμβάνονται οι Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές ως μέσα αποθήκευσης και επεξεργασίας πληροφοριών, η σχεδίαση ή κατασκευή και η εφαρμογή τους σε παραγωγική, λειτουργική ή άλλη διαδικασία ή η παροχή υπηρεσιών στη βιομηχανία, στην οργάνωση γραφείων ή υπηρεσιών, στις τηλεπικοινωνίες, στις εκδόσεις, στις ηλεκτρονικές συσκευές. Με τον όρο Πληροφοριακά Συστήματα νοούνται οι αρχιτεκτονικές υπολογιστών, περιφερειακές μονάδες, έμπειρα συστήματα, τεχνολογία λογισμικού, επικοινωνία χρήστη Η/Υ, τηλεματική, πολυμέσα.
των Συστημάτων, ιδίως δε των συστημάτων αυτοματισμού, επεξεργασίας σημάτων, επεξεργασίας εικόνας και ήχου, επεξεργασίας ομιλίας, γραφικών, κ.λ.π. και των πάσης φύσεως εφαρμογών του.

Οι Διπλωματούχοι Ηλεκτρονικοί Μηχανικοί και Μηχανικοί Υπολογιστών, σύμφωνα και με τις εκάστοτε ισχύουσες διατάξεις, δύνανται να ασχοληθούν ενδεικτικά με:

τη διδασκαλία σε Πανεπιστημιακά και Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και την τεχνική και επαγγελματική κατάρτιση, δημόσια και ιδιωτική, σε θεωρητικό, τεχνολογικό και εφαρμοσμένο επίπεδο στους επιστημονικούς τομείς της πληροφορικής και των τηλεπικοινωνιών που απαριθμούνται παραπάνω.
την έρευνα σε δημόσια και ιδιωτικά ερευνητικά κέντρα στους επιστημονικούς τομείς που απαριθμούνται παραπάνω σε θεωρητικό, τεχνολογικό και εφαρμοσμένο επίπεδο.
την προσφορά υπηρεσιών σε οργανικές μονάδες πληροφορικής, δικτύων, μηχανοργάνωσης και τεχνικών υπηρεσιών υπουργείων, δημοσίων οργανισμών, υπηρεσιών και επιχειρήσεων, σε επιχειρήσεις ηλεκτρονικών επικοινωνιών, στον τραπεζικό, ασφαλιστικό, ιατρικό τομέα, στα μέσα μαζικής ενημέρωσης, στις εταιρείες παραγωγής και επεξεργασίας οπτικοακουστικού υλικού, στις μεταφορές, τη ναυτιλία, τον τουρισμό, σε εταιρείες συμβούλων επιχειρήσεων και εταιρείες υψηλής τεχνολογίας.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Civilara

Περιβόητο μέλος

Ο Civilara αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Δανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 4,344 μηνύματα.
Ας ξεφύγουμε από τους πολιτικούς μηχανικούς όπου είναι η πιο περίπλοκη περίπτωση.
Μάλλον ας σχολιάσουμε τι θα γίνει με τμήματα που ήδη έχουν επαγγελματικά δικαιώματα και θα φέρω παράδειγμα τη δικιά μου σχολή λίγο χρόνο όμως θέλω για να τα γράψω καλα ;)

Οι αλλαγές που έγιναν στο νόμο 4663/1930 αφορούν τα επαγγέλματα του πολιτικού μηχανικού, του αρχιτέκτονα μηχανικού και του αγρονόμου-τοπογράφου μηχανικού. Για τις υπόλοιπες ειδικότητες χρειάζεται νέο πλαίσιο. Θα 'ρθει σύντομα και αυτό, εντός του έτους πιθανότατα. Οι ηλεκτρονικοί μηχανικοί τε έχουν δικαιώματα. Τι θα συμβεί στο μέλλον θα το δούμε.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

antis

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο antis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιακός φοιτητής σε Biomedical Engineering. Έχει γράψει 1,850 μηνύματα.
Οι αλλαγές που έγιναν στο νόμο 4663/1930 αφορούν τα επαγγέλματα του πολιτικού μηχανικού, του αρχιτέκτονα μηχανικού και του αγρονόμου-τοπογράφου μηχανικού. Για τις υπόλοιπες ειδικότητες χρειάζεται νέο πλαίσιο. Θα 'ρθει σύντομα και αυτό, εντός του έτους πιθανότατα. Οι ηλεκτρονικοί μηχανικοί τε έχουν δικαιώματα. Τι θα συμβεί στο μέλλον θα το δούμε.

Νόμιζα ότι μιλούσαμε γενικά για τους μηχανικούς, pardon
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Civilara

Περιβόητο μέλος

Ο Civilara αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Δανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 4,344 μηνύματα.
Μπορούμε να μιλάμε γενικά για όλες τις ειδικότητες μηχανικών και να προτείνουμε λύσεις, αλλά οι τροπολογίες που ψηφίστηκαν αφορούν μόνο τους πολιτικούς μηχανικούς, τους αρχιτέκτονες και τους αγρονόμους-τοπογράφους μηχανικούς.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Civilara

Περιβόητο μέλος

Ο Civilara αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Δανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 4,344 μηνύματα.
Στην Αγγλία οι πολιτικοί μηχανικοί ξέρεις πόσα χρόνια σπουδάζουν;

Στο Ηνωμένο Βασίλειο υπάρχουν 3ετή BEng, 4ετή BEng, 4ετή MEng και 5ετή MEng. Ό,τι θέλεις υπάρχει.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Jack of Spades

Περιβόητο μέλος

Ο Jack of Spades αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 35 ετών, Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 5,213 μηνύματα.
Στη Γερμανία από όσο γνωρίζω το πενταετές δίπλωμα μηχανικού αντικαταστάθηκε από 3ετές Bachelor και 2ετές Master και στους κατόχους του 5ετούς διπλώματος δόθηκε ισοδυναμία με το Master. Αν διασπάσουμε στην Ελλάδα τον 5ετή κύκλο σπουδών κατά το σχήμα 3ετές Bachelor+2ετές Master ή 4ετές Bachelor+1ετές Master, τότε τι πρέπει να γίνει με το καταργηθέν 5ετές δίπλωμα μηχανικού; Να δοθεί ισοδυναμία με το Master ή όχι;
Σιγά μη δεχτούν οι μαλάκες οι δικοί μας να γίνει κάτι τέτοιο...οι Τ.Ε. ούτε που συζητούν το ενδεχόμενο να γίνει η διάρκεια των σπουδών τους από 4 έτη 3 (με το σκεπτικό "εδώ 4 χρόνια σπουδάζουμε και λένε τόσα για μας,σκέψου να γίνουν 3") αλλά και πολλοί Π.Ε. θίγονται εμμέσως,άσχετα που τους συμφέρει in the long run...πιο πιθανό είναι να γίνουν και τα Τ.Ε.Ι. 5ετή ή/και να απονέμουν διδακτορικά παρά αυτό!;)

Από τη στιγμή που και τα πρόστιμα είναι της πλάκας η κατάσταση 99% θα παραμείνει ως έχει!
Σου έκανα όμως μια ερώτηση. Το βρίσκεις δίκαιο ο 5ετής και ο 4ετής τίτλος σπουδών στο ίδιο αντικείμενο να οδηγούν στα ίδια επαγγελματικά δικαιώματα (χωρίς πρόσθετους τίτλους σπουδών ή εμπειρία);
Αν μιλάμε για απεριόριστα επαγγελματικά δικαιώματα (όπως είναι η φάση τώρα με τους Π.Ε. δηλαδή) η απάντηση είναι ΟΧΙ...βέβαια το "ΟΧΙ" στην Ελλάδα έχει μεταφραστεί στην Ελλάδα ως "ΤΙΠΟΤΑ" για όλους τους άλλους!;)

Αν όμως μιλάμε για επαγγελματικά δικαιώματα που ξεκινάνε από μια χαμηλή κλίμακα κι εκτείνονται ανάλογα με τη σταδιοδρομία που ακολουθεί ο καθένας (όπως γίνεται σχεδόν σε όλες τις πολιτισμένες χώρες) η απάντηση είναι "ΝΑΙ"...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

Civilara

Περιβόητο μέλος

Ο Civilara αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Δανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 4,344 μηνύματα.
Προτείνω να κατοχυρωθούν οι εξής ορισμοί:

1. «Μηχανοτεχνία»: η δραστηριότητα που πραγματεύεται την εφαρμογή της τεχνικής, επιστημονικής και μαθηματικής γνώσης με σκοπό την αξιοποίηση των νόμων της φύσης και των φυσικών πόρων για το σχεδιασμό και την επεξεργασία υλικών, δομών, μηχανισμών, διατάξεων, εγκαταστάσεων, συστημάτων και διεργασιών και την ασφαλή πραγμάτωση ενός επιθυμητού αντικειμενικού στόχου.

2. «Μηχανικός»: επαγγελματίας που δραστηριοποιείται σε επιμέρους πτυχές της μηχανοτεχνίας.

3. «Πτυχίο Μηχανικού Τεχνολογικής Εκπαίδευσης»: τίτλος σπουδών που απονέμεται μετά την επιτυχή ολοκλήρωση των προγραμμάτων προπτυχιακών σπουδών των Τμημάτων Μηχανικών των Σχολών Τεχνολογικών Εφαρμογών των Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων και των Τμημάτων Εκπαιδευτικών Μηχανικών της Ανώτατης Σχολής Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (μόνο για τα προγράμματα προπτυχιακών σπουδών εκτεταμένης διάρκειας φοίτησης) της ημεδαπής καθώς και ισότιμοι και αντίστοιχοι τίτλοι σπουδών ομοταγών ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων της αλλοδαπής.

4. «Πτυχίο Μηχανικού Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης»: τίτλος σπουδών που απονέμεται μετά την επιτυχή ολοκλήρωση των προγραμμάτων προπτυχιακών σπουδών των Σχολών Μηχανικών των Πολυτεχνείων και των Τμημάτων Μηχανικών των Πολυτεχνικών Σχολών ή άλλων σχολών των Πανεπιστημίων της ημεδαπής καθώς και ισότιμοι και αντίστοιχοι τίτλοι σπουδών ομοταγών ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων της αλλοδαπής.

5. «Πτυχίο Μηχανικού»: πτυχίο μηχανικού τεχνολογικής εκπαίδευσης ή πτυχίο μηχανικού πανεπιστημιακής εκπαίδευσης.

6. «Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Μηχανικού»: τίτλος σπουδών που απονέμεται μετά την επιτυχή ολοκλήρωση των προγραμμάτων μεταπτυχιακών σπουδών των ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων της ημεδαπής καθώς και ισότιμος τίτλος σπουδών ομοταγών ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων της αλλοδαπής, του οποίου το αντικείμενο συνδέεται άμεσα ή έμμεσα με τη μηχανοτεχνία.

7. «Διδακτορικό Δίπλωμα Μηχανικού»: τίτλος σπουδών που απονέμεται μετά την επιτυχή ολοκλήρωση των προγραμμάτων διδακτορικών σπουδών των ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων της ημεδαπής καθώς και ισότιμος τίτλος σπουδών ομοταγών ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων της αλλοδαπής, του οποίου το αντικείμενο συνδέεται άμεσα ή έμμεσα με τη μηχανοτεχνία.

8. «Πτυχιούχος Μηχανικός Τεχνολογικής Εκπαίδευσης»: φυσικό πρόσωπο που είναι κάτοχος πτυχίου μηχανικού τεχνολογικής Εκπαίδευσης.

9. «Πτυχιούχος Μηχανικός Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης»: φυσικό πρόσωπο που είναι κάτοχος πτυχίου μηχανικού πανεπιστημιακής εκπαίδευσης.

10. «Πτυχιούχος Μηχανικός»: φυσικό πρόσωπο που είναι κάτοχος πτυχίου μηχανικού.

11. «Διπλωματούχος Μηχανικός»: φυσικό πρόσωπο που είναι κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος μηχανικού.

12. «Διδάκτωρ Μηχανικός»: φυσικό πρόσωπο που είναι κάτοχος διδακτορικού διπλώματος μηχανικού.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

Κομνηνός

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Κομνηνός αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 1,681 μηνύματα.
πτυχιουχοι φυσικοι=επιστημονες :whistle::D

παντως δεν βλεπω να αλλαζει απολυτως τιποτα...μονη πιθανοτητα να αλλαξει κατι στα μεταπτυχιακα,οπου θα δινουν επαγγελματικα σε οσους τα εχουν
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

vassilis498

Διακεκριμένο μέλος

Ο vassilis498 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 7,079 μηνύματα.
Εγώ ποτέ δε κατάλαβα πώς γίνεται μια 4ετή σχολή να είναι ίση με 3ετές bachelor ενώ αν κάνεις μάθημα ένα εξάμηνο παραπάνω να σε θεωρούν και μεταπτυχιακό. Ο παραλογισμος του παραλογισμού.

Με βάση αυτό, ναι, γιατί να μη δίνονται ίδια επαγγελματικά δικαιώματα σε 4ετείς και 5ετείς από τη στιγμή που υποτίθεται πως τα βασικά επαγγελματικά δικαιώματα έχουν να κάνουν με τις προπτυχιακές σπουδές πράγμα το οποίο και οι μεν και οι δε έχουν κάνει. Το μεταπτυχιακό θα έπρεπε να δίνει μόνο ειδίκευση. Το ηλίθιο όμως της ιστορίας είναι πως δε πάει κανείς 9ο εξάμηνο για να διαλέξει ειδίκευση εκ νέου αλλά κάνει πράγματα σε τομείς που θα είχε έτσι κι αλλιώς δικαιώματα καθώς ο τομέας συμπεριλαμβάνεται ήδη στο ΠΠΣ.

Αλλά για πείτε μου σε περίπτωση που τα δικαιώματα διαφοροποιούνται με ποιο κριτήριο θα γίνεται αυτό; Αν έχεις πχ 2 πολιτικούς μηχανικούς με ειδίκευση στην ανέγερση κτηρίων ( ή όπως όμορφα λέγεται τέλος πάντων :P ) θα δώσεις στον άλλο πχ περισσότερα τετραγωνικά ή ορόφους επειδή έκανε 5-10 μαθήματα παραπάνω; Πάει με το κιλό μήπως; με τη φιγουράτζα; με το εμέναησχολήμουείναιπιοδύσκολη;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

antis

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο antis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιακός φοιτητής σε Biomedical Engineering. Έχει γράψει 1,850 μηνύματα.
Αυτές τις απορίες έχω και εγώ..Δηλαδή ο κάτοχος πτυχίου μηχανικού 3ετης φοίτησης από το εξωτερικό + μεταπτυχιακό ενός έτους θα έχει απεριόριστα επαγγελματικά δικαιώματα ΣΥΝ ότι θα ενταχθεί στο επίπεδο 7? Και μετά συζητάμε πως οι μηχανικοί των τει πρεπει να έχουν λιγότερα επαγγελματικά δικαιώματα από τους μηχανικους του πολυτεχνείου επειδή οι πρώτοι τελειώνουν στα 4 χρόνια? Δεν είναι συζήτηση υπέρ των ΤΕΙ απλά υποθέσεις κάνουμε... Τι ακριβώς ΖΗΤΑΜΕ στην Ελλάδα του 2014? Εκεί πρέπει να επικεντρωθούμε.. Θα έχουμε δηλαδή μηχανικους από το εξωτερικό με σπουδές 3+1 η 4+1 με απεριόριστα επαγγελματικά δικαιώματα, μηχανικους από το πολυτεχνείο με 5 χρόνια σπουδών και επίσης απεριόριστα επαγγελματικά δικαιώματα και φτάνουμε στη συζήτηση πως οι μηχανικοί των ΤΕΙ με 4 χρόνια σπουδών θα έχουν λιγότερα επαγγελματικά δικαιώματα ακόμη και με την κατοχή ενός μεταπτυχιακού?? Και μην ακούσω τις γελοιότητες για τις πανελλήνιες η τα μορια εισαγωγής είπαμε μια φορά να μιλήσουμε σοβαρά
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Civilara

Περιβόητο μέλος

Ο Civilara αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Δανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 4,344 μηνύματα.
Εγώ ποτέ δε κατάλαβα πώς γίνεται μια 4ετή σχολή να είναι ίση με 3ετές bachelor ενώ αν κάνεις μάθημα ένα εξάμηνο παραπάνω να σε θεωρούν και μεταπτυχιακό. Ο παραλογισμος του παραλογισμού.

Είναι ισοπέδωση όπως το περιγράφεις.

Να ξεκαθαριστεί πως οι κάτοχοι 3ετούς BEng που δεν έχουν άλλο τίτλο σπουδών μπορούν να αποκτήσουν επαγγελματική ισοδυναμία με το 5ετές δίπλωμα μηχανικού της ημεδαπής. Σε αυτήν την περίπτωση υπάγονται στα αντισταθμιστικά μέτρα που προβλέπονται από το ΠΔ 38/2010. Τα αντισταμθιστικά μέτρα έχουν καθοριστεί στην ΚΥΑ Αριθμ. 36650/ΙΑ (ΦΕΚ 1122/Β΄/10.04.2012). Οι επιτυχόντες εγγράφονται στο ΤΕΕ αλλά δεν αποκτούν όλα τα επαγγελματικά δικαιώματα των μελών του με 5ετές δίπλωμα μηχανικού της ημεδαπής ή ισότιμους & αντίστοιχους τίτλους σπουδών της αλλοδαπής.

Με βάση αυτό, ναι, γιατί να μη δίνονται ίδια επαγγελματικά δικαιώματα σε 4ετείς και 5ετείς από τη στιγμή που υποτίθεται πως τα βασικά επαγγελματικά δικαιώματα έχουν να κάνουν με τις προπτυχιακές σπουδές πράγμα το οποίο και οι μεν και οι δε έχουν κάνει. Το μεταπτυχιακό θα έπρεπε να δίνει μόνο ειδίκευση. Το ηλίθιο όμως της ιστορίας είναι πως δε πάει κανείς 9ο εξάμηνο για να διαλέξει ειδίκευση εκ νέου αλλά κάνει πράγματα σε τομείς που θα είχε έτσι κι αλλιώς δικαιώματα καθώς ο τομέας συμπεριλαμβάνεται ήδη στο ΠΠΣ.

Έχει ξεπεραστεί ο καιρός που το μεταπτυχιακό αποτελούσε εξειδίκευση του βασικού τίτλου σπουδών. Για παράδειγμα μηχανικοί διαφόρων ειδικοτήτων κάνουν μεταπτυχιακό στην οργάνωση και διοίκηση επιχειρήσεων. Αυτό είναι ένα φαινόμενο πανευρωπαϊκό και δεν το κάνουν μόνο για να μορφωθούν. Το κάνουν γιατί τους χρειάζεται στη δουλειά τους και τα προσόντα που απορρέουν από την κτήση του είναι απαραίτητα για να ασκήσουν επαγγελματικές δραστηριότητες που χωρίς αυτό δε μπορούν. Στη συγκεκριμένη περίπτωση αποκτούν γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες που δεν τις είχαν από το βασικό τους πτυχίο. Το ΜΔΕ στην "Οργάνωση & Διοίκηση Επιχειρήσεων" θα αποτελούσε εξειδίκευση για τον κάτοχο πτυχίου στη "Διοικητική Επιστήμη & Τεχνολογία" ενώ για τον κάτοχο πτυχίου στην "Οργάνωση & Διοίκηση Επιχειρήσεων" αποτελεί περαιτέρω εμβάθυνση των προπτυχιακών σπουδών του. Συνεπώς το μεταπτυχιακό δίπλωμα έχει διάφορες προεκτάσεις αναλόγως του βασικού πτυχίου και είναι διαφορετικός ο τρόπος που "κουμπώνει" πάνω στο πτυχίο αναλόγως της συνάφειας του πτυχίου με το μεταπτυχιακό δίπλωμα.

Γενική αρχή "ακαδημαϊκής δικαιοσύνης" είναι πως τίτλοι σπουδών με άνισες σπουδές οδηγούν σε άνισα προσόντα (γνώσεις, δεξιότητες, ικανότητες) και άνισα προσόντα οδηγούν σε άνισα επαγγελματικά δικαιώματα. Αν άνισα προσόντα οδηγούν στα ίδια επαγγελματικά δικαιώματα τότε πρόκειται για ισοπέδωση. Για το λόγο αυτό δεν πρέπει να υπάρχει εξίσωση επαγγελματικών δικαιωμάτων τίτλων σπουδών 300 ECTS και 240 ECTS. Πρέπει να γίνει καταγραφή των προσόντων που απορρέουν από την κατοχή κάθε τίτλου (εθνικό πλαίσιο προσόντων) και απονομή επαγγελματικών δικαιωμάτων που απορρέουν από τα προσόντα. Δίκαιο, αξιοκρατικό και απλό. Δεν χρειάζεται να ανακαλύψουμε τον τροχό και να μπλέξουμε σε περίεργες ιστορίες με δράκους και φίδια.

Και ερωτώ εγώ πατώντας στο σκεπτικό σου; Γιατί να δίνουν οι τίτλοι σπουδών πρώτου κύκλου (Bachelor) επαγγελματικά δικαιώματα; Στην Ελβετία ο τίτλος BEng είναι 3ετούς φοίτησης και δεν χορηγεί επαγγελματικά δικαιώματα στον κάτοχό του. Αναφέρεται ξεκάθαρα στον οδηγό σπουδών του ETH. Τόσο το Bachelor όσο και το Master είναι τίτλοι σπουδών ανώτατης εκπαίδευσης. Γιατί να χορηγεί σύμφωνα με το σκεπτικό σου επαγγελματικά δικαιώματα το Bachelor και όχι το Master; Διαφωνώ με το σκεπτικό σου και δεν το καταλαβαίνω. Πιστεύω ότι είναι αναχρονιστικό από την στιγμή που στην Ευρώπη η τάση είναι να αποδίδουν επαγγελματικά δικαιώματα όλοι οι τίτλοι σπουδών.

Αλλά για πείτε μου σε περίπτωση που τα δικαιώματα διαφοροποιούνται με ποιο κριτήριο θα γίνεται αυτό;

Η διαφοροποίηση θα γίνεται βάσει προσόντων. Πλέον με το εθνικό πλαίσιο προσόντων δεν είναι δύσκολο να γίνει.

Αν έχεις πχ 2 πολιτικούς μηχανικούς με ειδίκευση στην ανέγερση κτηρίων ( ή όπως όμορφα λέγεται τέλος πάντων :P ) θα δώσεις στον άλλο πχ περισσότερα τετραγωνικά ή ορόφους επειδή έκανε 5-10 μαθήματα παραπάνω; Πάει με το κιλό μήπως; με τη φιγουράτζα; με το εμέναησχολήμουείναιπιοδύσκολη;

Θέλω να γίνεις λίγο πιο σαφής. Είναι και οι δύο πολιτικοί μηχανικοί κάτοχοι 5ετούς διπλώματος; Ο ένας 5ετούς ο άλλος 4ετούς; Και οι δύο 4ετούς; Με την ειδίκευση εννοείς κάποιο μεταπτυχιακό δίπλωμα ή πολύχρονη εργασιακή εμπειρία;

Η απάντηση και εδώ είναι απλή. Αν τα προσόντα τους είναι τα ίδια θα πρέπει να έχουν τα ίδια επαγγελματικά δικαιώματα. Δεν χρειάζεται να βαϊλίζουμε τον κώνωπα (ο ένας έκανε 3 μαθήματα παραπάνω άρα πρέπει να έχει περισσότερα τετραγωνικά ή αντίστοιχες γκρίνιες).

Αυτές τις απορίες έχω και εγώ..Δηλαδή ο κάτοχος πτυχίου μηχανικού 3ετης φοίτησης από το εξωτερικό + μεταπτυχιακό ενός έτους θα έχει απεριόριστα επαγγελματικά δικαιώματα ΣΥΝ ότι θα ενταχθεί στο επίπεδο 7? Και μετά συζητάμε πως οι μηχανικοί των τει πρεπει να έχουν λιγότερα επαγγελματικά δικαιώματα από τους μηχανικους του πολυτεχνείου επειδή οι πρώτοι τελειώνουν στα 4 χρόνια? Δεν είναι συζήτηση υπέρ των ΤΕΙ απλά υποθέσεις κάνουμε...Τι ακριβώς ΖΗΤΑΜΕ στην Ελλάδα του 2014? Εκεί πρέπει να επικεντρωθούμε.. Θα έχουμε δηλαδή μηχανικους από το εξωτερικό με σπουδές 3+1 η 4+1 με απεριόριστα επαγγελματικά δικαιώματα, μηχανικους από το πολυτεχνείο με 5 χρόνια σπουδών και επίσης απεριόριστα επαγγελματικά δικαιώματα και φτάνουμε στη συζήτηση πως οι μηχανικοί των ΤΕΙ με 4 χρόνια σπουδών θα έχουν λιγότερα επαγγελματικά δικαιώματα ακόμη και με την κατοχή ενός μεταπτυχιακού?? Και μην ακούσω τις γελοιότητες για τις πανελλήνιες η τα μορια εισαγωγής είπαμε μια φορά να μιλήσουμε σοβαρά

Αυτό που πρέπει να επιδιώξουμε είναι απεριόριστα επαγγελματικά δικαιώματα να μην έχει ΚΑΝΕΙΣ. Το απεριόριστο ταιριάζει μόνο σε πανεπιστήμονες που τα ξέρουν όλα (κάτι σαν το αλάθητο του πάπα). Επειδή κανείς δεν είναι πανεπιστήμονας (και 3 πτυχία, 10 μεταπτυχιακά και 4,5 διδακτορικά να έχει-το 5ο δεν το έχει ολοκληρώσει ακόμα αλλά εκπονεί τη διατριβή του) δεν πρέπει κανείς να έχει απεριόριστα δικαιώματα αλλά σταδιακά να αποκτάει όλο και περισσότερα (κατακτώντας πρόσθετους τίτλους σπουδών ή εργασιακή εμπειρία). Έτσι δίνεται επιπλέον το κίνητρο οι μηχανικοί να γίνουν καλύτεροι.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

Lilla My

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Lilla My αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Μας γράφει απο Φινλανδία (Ευρώπη). Έχει γράψει 306 μηνύματα.
Ο αδερφός μου σπουδάζει Engineering Physics and Mathematics στο Aalto University του Ελσίνκι - seriously, ιδέα δεν έχω τι θα γίνει όταν μεγαλώσει. Μάλλον ούτε ο ίδιος έχει. :hehe: Στην ιστοσελίδα της σχολής αναγράφονται τα εξής:

Career prospects
Graduates of the Engineering Physics and Mathematics majors are not all alike: one has studied brain research, some one else has concentrated on developing fusion energy and another on quantum statistics or game theory. As an Engineering Physics and Mathematics graduate, you will not graduate to any specific occupation but to positions in which profound understanding of nature and technology, analytical thinking and creative problem solving create challening and intriguing content for work.

Through studies in Engineering Physics and Mathematics you can become an internationally recognized scholar or expert, start up your own company or become a business consultant. Currently, about 40 percent of Engineering Physics and Mathematics graduates continue their studies to doctoral students. The primary research areas include material physics at the atomic level, nanophysics and technology, optimization and systems sciences, new energy technologies, biophysics and biomaterials, and numerical analysis and simulation.


Πάντως δεν το θεωρώ κακό να μη σε προετοιμάζει μόνο για ένα συγκεκριμένο επάγγελμα η σχολή.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

antis

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο antis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιακός φοιτητής σε Biomedical Engineering. Έχει γράψει 1,850 μηνύματα.
Τι εννοείς όμως με τον όρο άνισες σπουδές?

Ας τα πάρουμε από την αρχή:

Αυτή τη στιγμή έχουμε τους εξής πτυχιούχους μηχανικούς

1-Μηχανικούς από το εξωτερικό με 3 χρόνια σπουδών ( bachelor )
2-Μηχανικούς από το εξωτερικό με 4 χρόνια σπουδών ( bachelor )
3-Μηχανικούς στο εσωτερικό με 5 χρόνια σπουδών ( bachelor )
4-Μηχανικούς στο εσωτερικό με 4 χρόνια σπουδών ( bachelor )

Να διευκρινίσω εδώ ότι στο εξωτερικό υπάρχουν αντίστοιχα ΤΕΙ είτε με την ονομασία Ινστιτούτα τεχνολογίας είτε ως πανεπιστήμια εφαρμογών είτε σαν τεχνολογικά πανεπιστήμια έχοντας πλήρως επαγγελματικά δικαιώματα και εγγράφονται κανονικά στα επαγγελματικά επιμελητήρια χωρίς προϋποθέσεις

Επανέρχομαι στις παραπάνω περιπτώσεις.

1ον υπάρχει η περίπτωση το 5ετές ελληνικό πρόγραμμα να έχει περιττά μαθήματα και ουσιαστικά να μην χρειάζεται τόσα έτη σπουδών?
φέρνω σαν παράδειγμα τους ηλεκτρονικούς μηχανικούς (ας αφήσουμε για την ώρα τους πολιτικούς μηχανικούς που είναι ιδιαίτερη περίπτωση)

2ον Εγώ με 4 χρόνια σπουδών σε σύγκριση με έναν πτυχιούχο των 3 χρόνων σπουδών σε επίπεδο bachelor, ο δεύτερος με επαγγελματική εμπειρία δεν πρόκειται ποτέ να εξισωθεί με εμένα λόγο του ότι έκανε 3 χρόνια προπτυχιακό ?

3ον Στην σημερινή ελληνική πραγματικότητα, εγώ με 4 χρόνια σπουδών και ένα μεταπτυχιακό (4+2 ή 4+1) υπερτερώ από έναν που έχει 5ετή πτυχίο και μόνο?

4ον Στην περίπτωση που έχω και πάλι 4ετή πτυχίο bachelor + 2ετή μεταπτυχιακό υπερτερώ από έναν που έχει 5ετή πτυχίο + 1 χρόνο μεταπτυχιακό?

Κάποιες απορίες που φαντάζομαι όλοι μας έχουμε απορίες πλέον.
Ας τις συζητήσουμε όλες με συγκεκριμένες απαντήσεις
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

Civilara

Περιβόητο μέλος

Ο Civilara αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Δανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 4,344 μηνύματα.
Τι εννοείς όμως με τον όρο άνισες σπουδές?

Η ανισότητα περιλαμβάνει δύο σκέλη:
α) ποσοτική ανισότητα
β) ποιοτική ανισότητα

Η ποσοτική ανισότητα σημαίνει ότι οι δύο τίτλοι σπουδών δεν αντιστοιχούν στις ίδιες ECTS (δε μιλάμε για διαφορά 5-6 ECTS αλλά τουλάχιστον 30 ECTS).

Η ποιοτική ανισότητα σημαίνει ότι το επίπεδο των σπουδών δεν είναι το ίδιο. Αυτό προκύπτει από μελέτη των προγραμμάτων σπουδών. Είναι πιο αφηρημένη έννοια και θα μπορέσουμε να αποκτήσουμε μια σαφή εικόνα όταν δημοσιευθεί το προεδρικό διάταγμα της παραγράφου 4 του άρθρου 16 του νόμου 3879/2010.

1ον υπάρχει η περίπτωση το 5ετές ελληνικό πρόγραμμα να έχει περιττά μαθήματα και ουσιαστικά να μην χρειάζεται τόσα έτη σπουδών?
φέρνω σαν παράδειγμα τους ηλεκτρονικούς μηχανικούς (ας αφήσουμε για την ώρα τους πολιτικούς μηχανικούς που είναι ιδιαίτερη περίπτωση)

Ναι υπάρχει. Αυτός είναι ο σκοπός της εξωτερικής αξιολόγησης. Για να δούμε αν στο άμεσο μέλλον θα γίνουν αλλαγές.

Οι πολιτικοί μηχανικοί όντως χρήζουν ιδιαίτερου ενδιαφέροντος για την χώρα μας και αυτό γιατί η Ελλάδα είναι μία χώρα με έντονη σεισμική δραστηριότητα. Γι αυτό οι πολιτικοί μηχανικοί των κατασκευών (δομικών, γεωτεχνικών και θαλάσσιων) πρέπει να έχουν υψηλό υπόβαθρο. Προσωπική μου άποψη είναι ότι σε αυτές τις περιπτώσεις το 4ετές πτυχίο είναι ανεπαρκές για την άσκηση του επαγγέλματος.

Πάντως δεν χρειάζεται σε όλες τις ειδικότητες μηχανικών ο πρώτος τίτλος σπουδών να είναι 5ετούς διάρκειας με κριτήριο το δημόσιο συμφέρον και τις ανάγκες της ελληνικής οικονομίας.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

antis

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο antis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιακός φοιτητής σε Biomedical Engineering. Έχει γράψει 1,850 μηνύματα.
Και όταν θα έρχεται ο πτυχιούχος μηχανικός με 3ετή bachelor ή 4ετή bachelor από το εξωτερικό, πως θα ξεχωρίζεις την ποιότητα ή την ποσότητα?

Σίγουρα όλα τα ελληνικά ΑΕΙ δεν έχουν την ίδια ποιότητα (λόγο εξοπλισμού, χρηματοδότησης κτλ), με αυτούς τι θα γίνει?θα τους αφαιρεθούν δικαιώματα? θα κάνουμε τα στραβα μάτια?

Η ποσοτική ανισότητα σημαίνει ότι οι δύο τίτλοι σπουδών δεν αντιστοιχούν στις ίδιες ECTS (δε μιλάμε για διαφορά 5-6 ECTS αλλά τουλάχιστον 30 ECTS).

Δηλαδή?
ο κάτοχος bachelor 180 ECTS + 60 ECTS master = 240 ECTS
ο κάτοχος bachelor 180 ECTS + 90 ECTS master = 270 ECTS
ο κάτοχος bachelor 240 ECTS + 60 ECTS master = 300 ECTS
ο κάτοχος bachelor 240 ECTS + 90 ECTS master = 330 ECTS
ο κάτοχος bachelor 300 ECTS + 60 ECTS master = 360 ECTS
ο κάτοχος bachelor 300 ECTS + 90 ECTS master = 390 ECTS

και ο κάθε ένας με διαφορετικά επαγγελματικά δικαιώματα?
Εδώ κολλάει και η ποιότητα
Δηλαδή αν έρθει καποιος απο το ΜΙΤ με 240 διδακτικές μονάδες θα του πεις ότι έχει λιγότερα δικαιώματα από τον πτυχιούχο του πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας επειδή αυτός θα έχει 360 διδακτικές μονάδες ή κατώτερος από τον πτυχιούχο του ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας επειδή θα έχει 300 διδακτικές μονάδες?
Το παράδειγμα αφορά την κατοχή bachelor και master
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

Civilara

Περιβόητο μέλος

Ο Civilara αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Δανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 4,344 μηνύματα.
Και όταν θα έρχεται ο πτυχιούχος μηχανικός με 3ετή bachelor ή 4ετή bachelor από το εξωτερικό, πως θα ξεχωρίζεις την ποιότητα ή την ποσότητα?

Γι αυτό υπάρχει ο ΔΟΑΤΑΠ. Αυτοί που σκαλώνουν στα γρανάζια του ΔΟΑΤΑΠ είναι πολλοί και όχι μόνο λόγω γραφειοκρατικών διαδικασιών, αλλά γιατί δε μπορούν να περάσουν τα μαθήματα που τους πιστώνονται.

Όσον αφορά την επαγγελματική ισοδυναμία, υπάρχουν τα αντισταθμιστικά μέτρα για όσους έχουν τίτλους σπουδών της αλλοδαπής χωρίς ακαδημαϊκή ισοδυναμία (εξετάσεις, πρακτική άσκηση κλπ.).

Αν για παράδειγμα έρθει ένας μηχανικός από κορυφαίο πανεπιστήμιο της αλλοδαπής (π.χ. MIT) το οποίο είναι σύμβολο διασφάλισης της ποιότητας, τότε δεν θα είναι τίποτα γι αυτόν να περάσει μερικά μαθήματα για ακαδημαϊκή ισοδυναμία.

Μπορούν να βρεθούν λύσεις αρκεί να υπάρχει βούληση.

Σίγουρα όλα τα ελληνικά ΑΕΙ δεν έχουν την ίδια ποιότητα (λόγο εξοπλισμού, χρηματοδότησης κτλ), με αυτούς τι θα γίνει?θα τους αφαιρεθούν δικαιώματα? θα κάνουμε τα στραβα μάτια?

Πρέπει να καθιερωθεί μία ελάχιστη στάθμη στην ποιότητα και την ποσότητα των παρεχόμενων γνώσεων ώστε να εξασφαλιστεί ότι ο πτυχιούχος διαθέτει τα προσόντα που απορρέουν από το πρόγραμμα σπουδών που ολοκλήρωσε. Αυτός είναι ο σκοπός της πιστοποίησης. Σε όσα προγράμματα σπουδών δεν ικανοποιούν τις απαιτήσεις, είτε θα καταργούνται και οι φοιτητές θα κατατάσσονται σε ομοειδή προγράμματα σπουδών άλλων ΑΕΙ, είτε θα τους δίνεται μία χρονική περίοδος να βελτιώσουν το επίπεδο σπουδών μετά τη λήξη της οποίας θα γίνεται επανέλεγχος.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

antis

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο antis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιακός φοιτητής σε Biomedical Engineering. Έχει γράψει 1,850 μηνύματα.
Αν για παράδειγμα έρθει ένας μηχανικός από κορυφαίο πανεπιστήμιο της αλλοδαπής (π.χ. MIT) το οποίο είναι σύμβολο διασφάλισης της ποιότητας, τότε δεν θα είναι τίποτα γι αυτόν να περάσει μερικά μαθήματα για ακαδημαϊκή ισοδυναμία.

Και τότε θα είμαστε το πρώτο παγκόσμιο παράδειγμα χώρας που θα εξαναγκάζει τους πτυχιούχους του ΜΙΤ να παρακολουθήσουν μαθήματα σε ελληνικό ΑΕΙ για να μπορέσουν να αναγνωριστούν!!!
Δηλαδή δεν φτάνει η φήμη του συγκεκριμένου πανεπιστημίου?
Δεν φτάνει η ποιότητα που παρέχει και το κατατάσσει νούμερο ενα παγκοσμίως?
Δεν φτάνουν οι γνώσεις που παρέχει ώστε να αναγκάζεις τους αποφοίτους του να παρακολουθήσουν μαθήματα σε ελληνικό ΑΕΙ?

Όχι βέβαια σε αυτό δεν συμφωνώ, τα ελληνικά ΑΕΙ στο σύνολο τους δεν έχουν την τελειότητα του ΜΙΤ και θα είναι πρόστυχο να εξαναγκάσεις έναν απόφοιτο του να παρακολουθήσει και μαθήματα εδω
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Civilara

Περιβόητο μέλος

Ο Civilara αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Δανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 4,344 μηνύματα.
Δηλαδή?
ο κάτοχος bachelor 180 ECTS + 60 ECTS master = 240 ECTS
ο κάτοχος bachelor 180 ECTS + 90 ECTS master = 270 ECTS
ο κάτοχος bachelor 240 ECTS + 60 ECTS master = 300 ECTS
ο κάτοχος bachelor 240 ECTS + 90 ECTS master = 330 ECTS
ο κάτοχος bachelor 300 ECTS + 60 ECTS master = 360 ECTS
ο κάτοχος bachelor 300 ECTS + 90 ECTS master = 390 ECTS
και ο κάθε ένας με διαφορετικά επαγγελματικά δικαιώματα?

Ξέχασες την περίπτωση Bachelor (300 ECTS) + Master (120 ECTS) = 420 ECTS:P.

Η απάντηση πάλι είναι η ίδια. Αποτίμηση των προσόντων του Bachelor και του Master του καθενός και απόδοση επαγγελματικών δικαιωμάτων βάσει προσόντων.

Εδώ κολλάει και η ποιότητα
Δηλαδή αν έρθει καποιος απο το ΜΙΤ με 240 διδακτικές μονάδες θα του πεις ότι έχει λιγότερα δικαιώματα από τον πτυχιούχο του πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας επειδή αυτός θα έχει 360 διδακτικές μονάδες ή κατώτερος από τον πτυχιούχο του ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας επειδή θα έχει 300 διδακτικές μονάδες?

Το MIT βρίσκεται στις ΗΠΑ (εκτός ευρωπαϊκής ένωσης) και έτσι δε μπορεί να εφαρμοστεί το ΠΔ 38/2010. Κατά συνέπεια ο μόνος τρόπος είναι η ακαδημαϊκή αναγνώριση μέσω ΔΟΑΤΑΠ. Στο ΔΟΑΤΑΠ ξέρουν πάρα πολύ καλά ότι το MIT είναι κορυφαίο πανεπιστήμιο. Ο κάτοχος 4ετούς Bachelor από το MIT έχει δύο επιλογές:

1) να ζητήσει ισοτιμία & αντιστοιχία με το 4ετές πτυχίο μηχανικού τεχνολογικής εκπαίδευσης των ΤΕΙ της ημεδαπής. Σε αυτήν την περίπτωση μάλλον δεν θα του χρεώσουν κανένα μάθημα.
2) να ζητήσει ισοτιμία & αντιστοιχία με το 5ετές δίπλωμα μηχανικού των πολυτεχνείων και πανεπιστημίων της ημεδαπής. Ο ΔΟΑΤΑΠ ενδεχομένως να του χρεώσει κάποια μαθήματα γιατί εδώ το δίπλωμα είναι 5ετές, άρα έχει βάση. Για τον απόφοιτο ενός καλού πανεπιστημίου δεν θα είναι πρόβλημα να περάσει μερικά μαθήματα (το πολύ 10 για την απόδοση και ισοτιμίας & αντιστοιχίας).
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top