Τα θρησκευτικά στο σχολείο

Θρησκευτικά στα σχολεία: Να καταργηθούν ή όχι;

Αποτελέσματα της δημοσκόπησης (Ψήφισαν 413)
  • Να καταργηθούν τελείως

    Ψήφοι: 125 30.3%
  • Να μείνουν ως έχουν

    Ψήφοι: 79 19.1%
  • Να μην καταργηθούν αλλά να αναφέρονται γενικά στις θρησκείες

    Ψήφοι: 201 48.7%
  • ΔΞ/ΔΑ

    Ψήφοι: 8 1.9%

Kurosaki

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Kurosaki αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 26 ετών και Μαθητής Β' λυκείου. Έχει γράψει 286 μηνύματα.
H σύγκρουση μεταξύ λογικής και πίστης αποτελεί το βασικό επιστημολογικό ζήτημα που χωρίζει φιλοσοφικά τον αθεϊσμό από τον θεϊσμό. H σύγκρουση αυτή, όμως, επεκτείνεται και στο χώρο των ανθρωπίνων πράξεων και συναισθημάτων. H άποψη που έχει κανείς για τη λογική και το ρόλο της στην ύπαρξη του ανθρώπου επηρεάζει βαθύτατα το πώς προσεγγίζει την ηθική, και πουθενά δεν αναδεικνύεται αυτό σαφέστερα από ό,τι στη μάχη μεταξύ λογικής και πίστης.
H λογική επιτρέπει στον άνθρωπο να αναγνωρίζει και να συνδέει σε ένα ενιαίο σύνολο τα δεδομένα της πραγματικότητας. Δεν λειτουργεί όμως αυτόματα: απαιτεί την επιλογή να καταβάλλουμε νοητική προσπάθεια, πράγμα που αποτελεί την αρετή της λογικότητας. Tο πρωτεύον μέλημα ενός λογικού ανθρώπου είναι τα γεγονότα, το τι είναι αλήθεια, και δεν είναι πρόθυμος να θυσιάσει την κρίση του μυαλού του στις απαιτήσεις ή τις επιθυμίες άλλων. Έτσι η αρετή της λογικότητας εμπεριέχει την πνευματική ανεξαρτησία και τη θέληση να αναλαμβάνει κανείς την ευθύνη για τα πιστεύω, τις επιλογές και τις πράξεις του.
Σε κατευθείαν αντίθεση βρίσκεται η πρωτεύουσα αρετή της θρησκευτικής ηθικής: η υπακοή. Aυτό είναι με χειροπιαστούς όρους το νόημα της πίστης. Μεταφρασμένη σε πράξεις, πίστη σημαίνει δράση χωρίς κριτική σκέψη, δράση χωρίς να λαμβάνονται υπόψη οι φυσικές συνέπειες των πράξεων, δράση γιατί αυτό απαιτείται από κάποια εξουσία. Απαιτεί γνώση μόνο του καθήκοντος και της υπακοής - από 'κεί και πέρα είναι απλώς ζήτημα συμμορφώσεως.
Aν υπάρχει ένα θέμα που διατρέχει όλη τη Bίβλο, είναι ότι πρέπει να υπακούμε στον θεό, τελεία και παύλα. Λατρεία προστάζει ο θεός; λατρεία πρέπει ο άνθρωπος. Aγάπη; αγάπη. Φόνο; φόνο.
Tο περιεχόμενο της χριστιανικής ηθικής ποικίλλει μέσα στην ιστορία, αλλά η αρχή αυτή έχει παραμείνει απαράλλαχτη: ο θεός είναι ο αφέντης και ο άνθρωπος ο δούλος - και το βασικό χαρακτηριστικό του δούλου είναι ότι (με την απειλή βίας) δεν του επιτρέπεται να ενεργεί σύμφωνα με τη δική του κρίση. O θεός των χριστιανών, όμως, ξεπερνά κατά πολύ κάθε ανθρώπινο αφέντη, γιατί παρακολουθεί όχι μόνο τις πράξεις των ανθρώπων αλλά και τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους. Έχει τη δύναμη να επιβάλλει το πώς πρέπει να σκέφτεται και να αισθάνεται ο άνθρωπος. Eίναι χαρακτηριστικό το ότι για τους δικτάτορες λέγεται πως θέλουν να "παριστάνουν τον θεό" - παρατήρηση που έχει και αντίστροφη αξία.
H λέξη "πίστη" ηχεί καλά στα αυτιά πολλών. Σκέπτονται τον πιστό ως άνθρωπο με ευσπλαχνία και εσώτερη δύναμη - όπως ήταν οι πρώτοι χριστιανοί που απέρριπταν τη βία και ήταν πρόθυμοι να πεθάνουν για τις πεποιθήσεις τους. Πρέπει όμως να θυμόμαστε ότι η πίστη στον θεό έχει εμπνεύσει πράξεις εξαιρετικού θάρρους αλλά και ηθικές φρικαλεότητες. O χριστιανός Iεροεξεταστής που έκαιγε έναν αιρετικό ήταν εξίσου άνθρωπος της πίστης με τον χριστιανό μάρτυρα.
Oι πράξεις πίστης, ανεξάρτητα από το αν οι συνέπειές τους είναι ευεργετικές ή επιζήμιες, έχουν ως κοινό στοιχείο την υποταγή σε έναν αυταρχικό ηθικό κώδικα. O θεός απαιτούσε από τους πρώτους χριστιανούς την άρνηση υπακοής στα αυτοκρατορικά διατάγματα, και αυτοί θυσιάζονταν υπακούοντας στο θέλημά του. O ίδιος θεός απαιτούσε από τους χριστιανούς του μεσαίωνα την εξάλειψη των αιρέσεων, και αυτοί θυσίαζαν άλλους υπακούοντας στο θέλημά του. Σήμερα εξυμνούμε τα μεν ως θαρραλέα και καταδικάζουμε τα δε ως αποτρόπαια, αλλά η αρχή που βρίσκεται πίσω από τις πράξεις αυτές είναι η ίδια και στις δύο περιπτώσεις: παθητική υπακοή σε ηθικούς κανόνες.
Όταν ένας πολιτικός ζητά από τον κόσμο να έχει πίστη στην κυβέρνησή του, είναι προφανές ότι ζητά να υπάρχει υπακοή και να μην υπάρχει κριτική. Θα πρέπει να είναι εξίσου σαφές ότι, όταν ένας θεολόγος μιλά για πίστη στον θεό, εννοεί πως πρέπει να υπακούει κανείς στους θείους κανόνες χωρίς συζήτηση. Όποιος αναζητά την αλήθεια επικαλείται τη λογική, ενώ όποιος αναζητά τη συμμόρφωση επικαλείται την πίστη. Στη λογική βασίζεται μιά ηθική ανεξαρτησίας, ενώ στην πίστη μιά ηθική υπακοής.
O πιστός θεωρεί τις συνέπειες μιάς πράξεως που βασίζεται στην πίστη ουσιαστικά άσχετες με την ηθική αξία της πράξεως, ανεξάρτητα από το αν αυτές είναι καλές ή κακές. Στα πλαίσια της θρησκευτικής ηθικής τα φυσικά επακόλουθα των πράξεών μας έρχονται σε δεύτερη μοίρα σε σχέση με το ζήτημα της υπακοής. Eστιάζοντας στις θείες επιταγές, ανταμοιβές και τιμωρίες, η θρησκευτική ηθική, και ο χριστιανισμός ιδιαίτερα, απαιτεί να είναι η αξιολόγηση μιάς πράξεως αποχωρισμένη από τις συνέπειες: να ο μεγάλος κίνδυνος. Mιά ηθική αποχωρισμένη από τις συνέπειες, μια ηθική της συμμορφώσεως, είναι η ιδέα που επέτρεψε περισσότερη αιματοχυσία και καταστροφή από οποιαδήποτε άλλη συγκρίσιμη ιδέα στη θεωρία της ηθικής. Eκατομμύρια ανθρώπων έχουν σφαγιασθεί ή βασανιστεί στο όνομα της υπακοής σε κάτι "υψηλότερο".
Σε προσωπικό επίπεδο, η υπακοή αποτελεί βολική απόδραση από την ατομική ευθύνη. Aν ο άνθρωπος δρα μόνον ως φορέας του θείου θελήματος, τότε την ευθύνη δεν την έχει αυτός αλλά ο θεός. O χριστιανός που αρνείται να του αναγνωριστεί μιά θαρραλέα ή καλή πράξη, ισχυριζόμενος ότι απλώς υπάκουε στο θέλημα του θεού, θεωρείται συνήθως αξιοθαύμαστος. H άλλη όψη του ίδιου νομίσματος, όμως, είναι ο χριστιανός που με την ίδια δικαιολογία αρνείται την ευθύνη για ένα ηθικό ανοσιούργημα. Kαι οι δύο, εμφανιζόμενοι ως εργαλεία προς θεία χρήση, αποποιούνται την προσωπική ευθύνη για τις πράξεις τους και τη μεταθέτουν στον θεό. Έτσι η χριστιανική ταπεινότητα, που συνήθως θεωρείται άκακο χαρακτηριστικό, είναι σύμπτωμα μιάς ευρύτερης αρχής που έχει στοιχίσει αναρίθμητες ανθρώπινες ζωές.
Aν κατανοήσουμε τον κεντρικό ρόλο που παίζει στη θρησκευτική ηθική η συμμόρφωση, αντιλαμβανόμαστε πλήρως πόσο ανελέητα εναρμονίζονται μεταξύ τους πρωταρχικές χριστιανικές αρετές όπως η ταπεινότητα, η αυτοθυσία και η αίσθηση της αμαρτίας, οι οποίες χωρίς εξαίρεση στοχεύουν στο να διαλύσουν την αίσθηση αξιοπρέπειας, αποτελεσματικότητας και προσωπικής αξίας που μπορεί να έχει ένας άνθρωπος. Δεν είναι τυχαίο πως στο χριστιανισμό θεωρείται μείζον αμάρτημα η υπερηφάνεια. Άνθρωπος με αυτοεκτίμηση δεν είναι πιθανός υποψήφιος για τη σχέση αφέντη και δούλου που προσφέρει ο χριστιανισμός. Άνθρωπος χωρίς αυτοεκτίμηση, γεμάτος ενοχές και αυτοαμφισβήτηση, προτιμά συχνά τη φαινομενική ασφάλεια του χριστιανισμού από την ανεξαρτησία, και ανακουφίζεται με τη σκέψη ότι ο θεός θα τον αγαπά και θα τον προστατεύει - με τίμημα την ολική υποταγή.
Σε αντάλλαγμα για την υπακοή, ο χριστιανισμός υπόσχεται σωτηρία στην άλλη ζωή. Aλλά για να εκμαιεύσει με αυτή την υπόσχεση την υπακοή, πρέπει να πείσει τους ανθρώπους ότι χρειάζονται σωτηρία, ότι υπάρχει κάτι από το οποίο πρέπει να "σωθούν". O χριστιανισμός δεν έχει τίποτα να προσφέρει σε έναν ευτυχισμένο άνθρωπο που ζει σε ένα σύμπαν φυσικό και κατανοητό. Για να βρει έρεισμα, πρέπει να κηρύξει πόλεμο κατά της ευτυχίας και των απολαύσεων στη γη, και αυτό ακριβώς είναι ιστορικά η τακτική που ακολούθησε. Στα μάτια του χριστιανισμού ο άνθρωπος είναι αμαρτωλός και αβοήθητος ενώπιον του θεού, εν δυνάμει καύσιμο για τις φλόγες της κολάσεως. O χριστιανισμός, όπως οφείλει να καταστρέψει τη λογική για να μπορέσει να εισάγει την πίστη, το ίδιο οφείλει να καταστρέψει την ευτυχία για να μπορέσει να εισάγει τη σωτηρία.
Δεν είναι τυχαίο πως ο χριστιανισμός είναι βαθύτατα κατά των απολαύσεων, και ιδιαίτερα στο θέμα του σεξ, γιατί η προκατάληψη αυτή επιτελεί συγκεκριμένη λειτουργία. H απόλαυση είναι πηγή ζωής, και η σεξουαλική απόλαυση είναι η πιο έντονη μορφή της που μπορεί να αισθανθεί ο άνθρωπος. Aν κάποιος αρνηθεί την απόλαυση ή πειστεί ότι είναι κάτι κακό, αισθάνεται απογοήτευση και άγχος, άρα γίνεται υποψήφιος για σωτηρία.
O χριστιανισμός δεν μπορεί να εξαλείψει την ανάγκη του ανθρώπου για απόλαυση ή τις διάφορες πηγές απολαύσεων. Mπορεί όμως, και αυτό έχει καταφέρει αποτελεσματικότατα, να καλλιεργήσει την ενοχή για την απόλαυση. Όταν η αναζήτηση της απολαύσεως συνοδεύεται από ενοχή, γίνεται μέσο για τη διαιώνιση χρόνιας ενοχής, πράγμα που ενισχύει την εξάρτηση από το θεό.
Aναμφίβολα, από κάποιους θα θεωρηθεί ξεπερασμένη η επίκριση του χριστιανισμού ως κατά των απολαύσεων. Yπάρχουν όντως σύγχρονοι θεολόγοι που έχουν προσπαθήσει να αναστρέψουν την υπερκόσμια τάση του χριστιανισμού προς το ενδιαφέρον για την επίγεια ευημερία και ευτυχία. Aυτό όμως το ενδιαφέρον αποτελεί μικρό ποσοστό της ιστορίας του χριστιανισμού. Ένας θεολόγος μπορεί, αν θέλει, να κηρύσσει μιά φιλοσοφία ζωής χωρίς αναφορά στην αμαρτία, τη σωτηρία, την υπακοή και το υπερφυσικό, τέτοια όμως φιλοσοφία δεν έχει καμμία σχέση με τη Bίβλο και το χριστιανικό θεϊσμό.
Eπιπλέον, τέτοιες τάσεις απλώς ακολουθούν το ρεύμα των κοινωνικών αλλαγών. Kανείς δεν έχει την αφέλεια να ισχυριστεί π.χ. ότι ο χριστιανισμός αποτέλεσε πρωτεύουσα κινητήριο δύναμη για μιά πιο ανοιχτή και θετική προς το σεξ στάση της κοινωνίας: αντιθέτως, το μείζον εμπόδιο ήταν. Oι περισσότεροι χριστιανοί θεολόγοι που θεωρούν τον εαυτό τους ριζοσπαστικό είναι δεκαετίες αν όχι αιώνες πίσω από μη χριστιανούς συγγραφείς: λίγο απέχουν από πολιτικούς που αναγκάζονται να κάνουν παραχωρήσεις μπροστά στην κοινή γνώμη.
Όταν ένας χριστιανός "αναθεωρητής" προβάλλει ότι το σεξ δεν είναι κακό και είναι αποδεκτό εκτός γάμου, καλώντας τις εκκλησίες να συμπλεύσουν με αυτήν τη νέα τάση, θα πρέπει να αναρωτηθούμε αν σκέφτεται ποτέ ότι έχει αργήσει κάπου δεκαεννιά αιώνες. Aν τέτοιοι θεολόγοι ενδιαφέρονταν πραγματικά για την ευτυχία του ανθρώπου στον κόσμο αυτό, θα έπρεπε να άρχιζαν με την αποκήρυξη, ολοκληρωτικά και απερίφραστα, του ίδιου του χριστιανισμού.
Πρέπει να υπογραμμίσουμε όσο πιο έντονα γίνεται ότι ο χριστιανισμός επενδύει στην ανθρώπινη δυστυχία. Περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη θρησκεία, επένδυσε στον ανθρώπινο πόνο, και εξασφάλισε επιτυχέστατα την επιβίωσή του διαιωνίζοντας τον ανθρώπινο πόνο.
Φυσικά ποτέ ο χριστιανισμός δεν τάχθηκε ανοιχτά υπέρ της ανθρώπινης δυστυχίας, αν και υπάρχουν εξαιρέσεις. Προτιμά αντίθετα να μιλά για θυσίες σ' αυτή τη ζωή που θα αποδώσουν οφέλη στην άλλη. Eπενδύει κανείς, ούτως ειπείν, σ' αυτή τη ζωή και παίρνει τους τόκους στην επόμενη. Eυτυχώς για το χριστιανισμό, οι τεθνεώτες δεν μπορούν να επιστρέψουν για να ζητήσουν επιστροφή των κεφαλαίων τους.
O χριστιανισμός πετυχαίνει, καλλιεργώντας την ιδέα ότι η θυσία είναι αρετή, να πείσει πολλούς ότι αποτελεί δείγμα αρετής η δυστυχία που προκαλούν οι θυσίες. Έτσι ο πόνος γίνεται διακριτικό έμβλημα της ηθικής, και αντίστροφα η απόλαυση έμβλημα ανηθικότητας. Eπομένως ο χριστιανισμός δεν λέει ανοιχτά "εμπρός, γίνετε δυστυχείς", αλλά "εμπρός, δείξτε την αρετή της αυτοθυσίας", που όμως στην πράξη είναι ταυτόσημο.
Eπαναλαμβάνουμε ότι η χριστιανική ηθική, όπως όλοι οι θρησκευτικοί ηθικοί κώδικες, ορίζει την ηθική με όρους υπακοής, στην καλλιέργεια της οποίας χρησιμεύουν άμεσα ή έμμεσα τα περισσότερα προστάγματά του. H εμμονή στη συμμόρφωση οδηγεί σε πολλά δόγματα που μόνον ως βαθύτατα κατά της ζωής μπορεί να τα περιγράψει κανείς. Για την αυτοσυντήρηση του χριστιανισμού είναι αναγκαία η αντίθεση στις αρετές μιας ορθολογικής ηθικής: λογική, υπερηφάνεια, προβολή της αξίας του ατόμου και αυτοεκτίμηση είναι εχθροί της συμμορφώσεως και επομένως της χριστιανικής πίστης.
Aφού η χριστιανική ηθική έχει από ψυχολογική άποψη πρωταρχικό στόχο να καλλιεργεί τη νοοτροπία της υπακοής, η υιοθέτησή της είναι πρόξενος ή συντελεστής διαφόρων ψυχολογικών προβλημάτων: ενθαρρύνει τη νοητική αδράνεια, το φόβο ότι οι σκέψεις μας και τα συναισθήματά μας μπορεί να είναι αμαρτωλά, την ενοχή στη σκέψη της προβολής της σεξουαλικότητας, και τη διάχυτη αίσθηση ότι είμαστε κατά βάση αβοήθητοι, ασήμαντοι και κακοί. Aυτές είναι κατηγορίες σοβαρές, που, αν αληθεύουν, αποτελούν συντριπτικό ηθικό κατηγορώ κατά του χριστιανισμού.
Πολλά μπορούν να γραφτούν για τη χριστιανική ηθική, και πολλά έχουν γραφτεί στην προσπάθεια να καθοριστεί το περιεχόμενό της. Yπάρχουν αρκετές διαφωνίες μεταξύ χριστιανών μελετητών, όπως σε σχέση με διδαχές που περιλαμβάνονται στην Kαινή Διαθήκη αλλά είναι του Παύλου και όχι του Iησού. Oρισμένοι δεν τις δέχονται ως ουσιώδη στοιχεία της χριστιανικής ηθικής, με τον ισχυρισμό ότι ο Παύλος, όπως οποιοσδήποτε ερμηνευτής, μπορεί να έχει σφάλει. Oι πιο παραδοσιακοί, αντίθετα, επιμένουν πως οτιδήποτε περιλαμβάνεται στην Kαινή Διαθήκη πρέπει να γίνεται αποδεκτό ως ουσιώδες για τον χριστιανισμό - είτε είναι του Iησού, είτε του Παύλου, είτε άλλου Aποστόλου.
Eν γένει αληθεύει ότι ο Παύλος τονίζει την αμαρτία και τις κακές τάσεις του ανθρώπου πολύ περισσότερο απ' όσο ο Iησούς, και μάλλον αληθεύει ότι σε πολλά η επιρροή του πρώτου ήταν μεγαλύτερη. Θεωρούμε όμως βάσιμο και το ότι η διδασκαλία του Iησού δεν είναι τόσο καλοκάγαθη όσο κοινώς πιστεύεται, άρα μας αρκεί για τη σχετική συζήτηση. George H. Smith

Ολόκληρο κατεβατό, αλλά συμφωνώ, η υπακοή δεν είναι ακριβώς αρετή τελικά. Ο διανοητικός πόλεμος του Χριστιανισμού είναι εξαιρετικά επιβλαβής.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

toure7

Νεοφερμένος

Ο toure7 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 39 ετών. Έχει γράψει 60 μηνύματα.
Οχι φιλε μου δεν βαζεις το συλλογικο πανω απο το ατομικο συμφερον.Αυτο παντα ηταν προαγγελος του ολοκληρωτισμου(βλ.κομμουνισμος,εθνικοσοσιαλισμος κλπ)


Δεν θέλω να σε προσβάλλω ,αλλά αυτο που έγραψες ήταν μια απο τις μεγαλύτερες ανοησίες που διάβασα ποτέ μου. Απλα διάβασε τι έλεγε ο Αριστοτέλης για την φύση του ανθρώπου ,για την πόλη και για το πως οι άνθρωποι χωρις την κοινωνία ηταν άγρια θηρία. Ο άνθρωπος είναι απο την φύση του κοινωνικό,πολιτικό και οικονομικό ζωο. Χωρις την κοινωνία δεν θα μπορούσε ποτε να επιβιώσει.

Παντα πρέπει να βαζουμε το συλλογικό συμφέρον πανω απο το ατομικό. Στο τριτοκοσμικό Ελλαδεξ του πιθηκισμού βαζουμε το ατομικό συμφέρον πάντα και γι'αυτο χρεοκωπήσαμε οικονομικά, πολιτικά και κυρίως ηθικά. Οι γιατροί με τα φακελάκια για να ζήσουν σαν μεγιστάνες, οι δικηγόροι, ηλεκτρολογοι κ.α να μην κόβουν ποτε αποδείξεις κ.τ.λ.

Μα και η οικογένεια σου μια μικρή κοινωνία είναι . Εαν κοίταζαν και οι γονείς σου το ατομικό τους συμφέρον, θα σε παρατούσαν στα 10 σου χρόνια για να πας να δουλεψεις και να ζήσεις μόνος σου. Δεν το έκαναν ομως και θυσιασαν την προσωπικη τους ζωη για να σε μεγαλώσουν
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Ασυμβιβαστος119

Νεοφερμένος

Ο Ασυμβιβαστος119 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει από Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 91 μηνύματα.
Δεν θέλω να σε προσβάλλω ,αλλά αυτο που έγραψες ήταν μια απο τις μεγαλύτερες ανοησίες που διάβασα ποτέ μου. Απλα διάβασε τι έλεγε ο Αριστοτέλης για την φύση του ανθρώπου ,για την πόλη και για το πως οι άνθρωποι χωρις την κοινωνία ηταν άγρια θηρία. Ο άνθρωπος είναι απο την φύση του κοινωνικό,πολιτικό και οικονομικό ζωο. Χωρις την κοινωνία δεν θα μπορούσε ποτε να επιβιώσει.

Παντα πρέπει να βαζουμε το συλλογικό συμφέρον πανω απο το ατομικό. Στο τριτοκοσμικό Ελλαδεξ του πιθηκισμού βαζουμε το ατομικό συμφέρον πάντα και γι'αυτο χρεοκωπήσαμε οικονομικά, πολιτικά και κυρίως ηθικά. Οι γιατροί με τα φακελάκια για να ζήσουν σαν μεγιστάνες, οι δικηγόροι, ηλεκτρολογοι κ.α να μην κόβουν ποτε αποδείξεις κ.τ.λ.

Μα και η οικογένεια σου μια μικρή κοινωνία είναι . Εαν κοίταζαν και οι γονείς σου το ατομικό τους συμφέρον, θα σε παρατούσαν στα 10 σου χρόνια για να πας να δουλεψεις και να ζήσεις μόνος σου. Δεν το έκαναν ομως και θυσιασαν την προσωπικη τους ζωη για να σε μεγαλώσουν
Βασικα κι εγω δε θελω να σε προσβαλλω αλλα κι εσυ γραφεις ανοησιες.Μπορεις καλλιστα να αναζητησεις λιγο τη φιλελευθερη ιδεολογια και θα αντιληφθεις πολλα περισσοτερα.Οσο για την Ελλαδα το προβλημα μας ειναι ενα ενα σαφες ελλειμμα παιδειας που εχει και θρησκευτικο υποβαθρο.Επισης εσυ μιλας για μια επιδιωξη ατομικης μεγαλομανιας (γιατροι,δικηγοροι) οι οποιοι παρανομουν συστηματικα ενω εγω δεν αναφερθηκα ποτε σε καταστασεις ανομιας.Επισης μπορεις να ριξεις επιγραμματικα μια ματια στο https://e-rooster.gr/poreia.Η οικογενεια στην οποια αναφερεσαι δεν εχει καμμια σχεση γιατι εδω μιλαμε για επιπεδο πολιτικο,κοινωνικο.οικονομικο και οχι για ενα συναισθημα αναντικαταστατο για τον ανθρωπο.Και κατι ακομα ''Το κινημα μας ειναι πεπεισμενο οτι ο λαος μας δε θα μπορεσει να εξυγιανθει παρα μονο με το δογμα Το συλλογικο συμφερον προηγειται του ατομικου'' Αδολφος Χιτλερ Mein kampf
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Gareth

Δραστήριο μέλος

Ο Παναγιώτης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 29 ετών, Φοιτητής και μας γράφει από Ισλανδία (Ευρώπη). Έχει γράψει 509 μηνύματα.
Εγώ προσωπικά πιστεύω πως τα Θρησκευτικά πρέπει να καταργηθούν από το Λύκειο .
Αποτελούν προπαγάνδα ξεκάθαρα υπέρ της εκκλησίας και του συντηρητισμού γενικότερα.
Οι μαθητές στο σχολείο το αντιμετωπίζουν ως ένα μάθημα που δίνει το 20άρι.
Σε αυτό το κλίμα και η προσευχή στα σχολεία θα έπρεπε να εξεταστεί ως προς την τέλεση της.

Πολλοί νομίζουν ότι η Ελλάδα είναι ένα σύγχρονο Ευρωπαϊκό κράτος , ένα κοινωνικό κράτος που επιτρέπει την διαφορετικότητα.
Η αλήθεια είναι ότι έχουμε πολύ πίσω τόσο σε αυτό , όσο και στην ανεξιθρησκία. Εδώ ένα μουσουλμανικό τέμενος πήγε να χτιστεί και αμέσως ακροδεξιοί, χρυσαυγίτες, απλοί πολίτες , ιερείς διαφώνησαν σε μεγάλο βαθμό.
Δηλαδή οι μουσουλμάνοι δεν πρέπει να έχουν ένα λατρευτικές χώρο;
Μόνο στην Ελλάδα γίνονται αυτά!Αν είναι δυνατόν!!

Εκεί που θέλω να καταλήξω είναι ότι μεγάλο μέρος του πλυθησμού στην Ελλάδα βλέπουν περίεργα όσους δεν είναι Χ.Ο.
Σε αυτό συμβάλλει η πλύση εγκεφάλου που προωθεί η πολιτεία με το μάθημα των θρησκευτικών στο Δημοτικό, Γυμνάσιο, Λύκειο.
Δεν αφήνει στους μαθητές να κάνουν την επιλογή τους, αλλά τους αναγκάζει να ακολουθήσουν το μάθημα των Θρησκευτικών.
Είναι ζήτημα ανεξιθρησκίας.

Κάτι ξέρει η Ρεπούση και τα λέει.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Tróndur í Gøtu

Νεοφερμένος

Ο Χρήστος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει από Χαλάνδρι (Αττική). Έχει γράψει 88 μηνύματα.
Αρχικά,πιστεύω πως τα θρησκευτικά έχει νόημα να διδάσκονται σε παιδιά Λυκείου τα οποία έχουν αναπτύξει ως ένα βαθμό κριτική ικανότητα. Ίσως θα διεύρυνε τους ορίζοντες των παιδιών και θα προωθούσε την ελεύθερη σκέψη ένα μάθημα επιλογής με αναφορά στις θρησκείες γενικότερα με έμφαση στη φιλοσοφία κάθε θρησκείας ώστε το άτομο να προβληματιστεί,να συγκρίνει και να επιλέξει αυτά που το αντιπροσωπεύουν.Αυτό θα είχε ως αποτέλεσμα την απομάκρυνση των ανθρώπων από την έννοια του δόγματος και η σχέση του καθενός με το Θεό ή την Ανώτερη Δύναμη θα στηριζόταν σε μια πιο προσωπική βάση.
Δε θα ήμουν αντίθετος και στην 'αποκαθήλωση' των εικόνων από τις σχολικές αίθουσες.
Όλα αυτά όμως φαντάζουν ακατόρθωτα όταν η Ορθοδοξία έχει ταυτιστεί με την εθνική ταυτότητα και η χριστιανική παράδοση ριζώνει από πολύ νωρίς σχεδόν σε όλους μας μέσα από την οικογένεια και το σχολείο.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Nenoula

Δραστήριο μέλος

Η Ελένη αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 540 μηνύματα.
Τα θρησκευτικα πιστευω πως ειναι απαραιτητα στο σχολειο αλλα να μην εξεταζονται ουτε να βαθμολογουνται
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Φρεντος

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Φρεντος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 29 ετών, Φοιτητής και μας γράφει από Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 1,181 μηνύματα.
Tα θρησκευτικα στο σχολειο πρεπει να ειναι προεραιτικο μαθημα...
Οποιος θελει το διδασκεται και οποιος δε θελει οχι!!!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Γκαρσόνα Βου

Νεοφερμένος

Η Γκαρσόνα Βου αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 29 ετών, Φοιτήτρια και μας γράφει από Άρτα (Άρτα). Έχει γράψει 5 μηνύματα.
Από τη μία αν καταργηθούν τα θρησκευτικά, ανοίγουν οι δρόμοι για να καταργηθούν οι εικόνες από τις αίθουσες,ο εκκλησιασμός κλπ και αυτό αν και δεν ξέρω αν είναι καλό η κακό -ίσως πράγματι τα σχολεία να πρέπει να απέχουν από τη θρησκεία.Πόσο μάλλον τώρα που φοιτούν αλλοδαποί μαθητές των οποίων η παράδοση και η θρησκεία διαφέρει- είναι όμως σίγουρα μεγάλη μεταρρύθμιση που θα κινήει αντιδράσεις από τους φανατικούς και όχι μόνο.
Ωστόσο επειδή φέτος τελείωσα το σχολείο και θυμάμαι καλα, η ώρα των θρηκσευτικών ήταν όλα τα χρόνια ώρα βαρεμάρας,διαβάσματος για το φροντιστήριο ή όταν άνοιγε ο καιρός ευκαιρία για κοπάνα και καφέ!Όλα τα προσωπικά, γκομενικά ζητήματα της τάξης στα θρησκευτικά λύνονται!Α!Και βέβεαια όλες οι συνελεύσεις τον θεολόγο στέλνουν σπίτι του!
Τουλάχιστον αν δεν θέλουν να τη καταργήσουν, θα μπορούσε να είναι ευκαιρία για ουσιαστικές συζητήσεις για μεγάλα θεολογικά ζητήματα χωρίς όμως το γνωστο πίστευε και μη ερεύνα ή αυτά είναι εξυπνάδες:eek::devil:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ_6

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ_6 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 204 μηνύματα.
το μαθημα των θρησκευτικων πρεπει να διδασκεται στα σχολεια.Ειδικα,το βιβλιο των θρησκευτικων της γ΄λυκειου ειναι πολυ ενδιαφερον.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

JKaradakov

Τιμώμενο Μέλος

Ο Ιορδάνης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος και μας γράφει από Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 12,311 μηνύματα.
Η ανεξιθρησκεία στην Ελλάδα του σήμερα

Η κόρη μου, Στ' δημοτικού σήμερα σε δημόσιο σχολείο, μου δήλωσε με αγωνία πως δε θέλει να κάνει προσευχή ενώπιον όλου του σχολείου το πρωί. Μου φάνηκε αυτονόητο εκείνη την ώρα να της απαντήσω πως δεν είναι υποχρεωμένη να το κάνει αν δε θέλει. Επέμεινε πως είναι υποχρεωτικό και θέλησα να το διευκρινίσω με τη διευθύντρια του σχολείου.

Με απροθυμία, είναι αλήθεια, αποδέχτηκε το αίτημά μου να μην την υποχρεώσουν αν δε θέλει, αλλά τελικά δεν ήταν τόσο απλό, γιατί μετά από λίγες ημέρες μου είπε πως τώρα την πιέζουν οι συμμαθήτριές της να βγει στην προσευχή. Μου είπε μάλιστα πως άλλη συμμαθήτρια την έσυραν διά της βίας μέχρι το μικρόφωνο και σήμερα θα ήταν η σειρά της. Της πρότεινα να εμφανιστεί στο σχολείο μετά το τέλος της προσευχής κι εγώ ξαναενόχλησα τη συμπαθέστατη διευθύντρια για το ίδιο θέμα. Μου υποσχέθηκε να το διευθετήσει αλλά έχουν περάσει 10 μέρες και οι συμμαθήτριες συνεχίζουν να την απειλούν πως θα τη σύρουν με το ζόρι και γι αυτό εμφανίζεται πια συστηματικά μετά την προσευχή.

Δε θέλω να προσβάλλω το θρησκευτικό συναίσθημα κανενός, αναρωτιέμαι όμως πότε θα τελειώσει αυτός ο παραλογισμός. Πότε θα καταλάβουν οι Έλληνες και το υπουργείο Παιδείας πως τα θρησκευτικά μας καθήκοντα μπορούμε κάλλιστα να τα ασκούμε στις εκκλησίες. Ο καθένας στη δική του. Ότι το σχολείο δεν μπορεί να διδάσκει τη μια και μόνη αλήθεια· πως η γνώση κερδίζεται με την αναζήτηση και όχι με δόγματα και βεβαιότητες.

Και λυπάμαι πολύ όταν σκέφτομαι πόσο πολύ καταπιέζονται στα ελληνικά σχολεία τα παιδιά όχι μόνο αλλόθρησκων οικογενειών αλλά και παιδιά που ενώ επισήμως είναι χριστιανοί και ορθόδοξοι, δεν είναι απολύτως βέβαιοι πως τα πράγματα είναι ακριβώς όπως υποστηρίζει η επίσημη εκκλησία.

Λυπάμαι πολύ για όλους αυτούς τους αγνωστικιστές σαν και μένα που χωρίς βεβαιότητες πορευόμαστε και καταπιεζόμαστε σε μια χώρα που δεν μπορείς να εκφράσεις τις ανησυχίες σου χωρίς να προσβληθεί ο συνομιλητής σου. Εμείς οι άμοιροι αγνωστικιστές είμαστε σίγουρα μειονότητα αλλά υπάρχουμε.

Πότε θα εφαρμοστεί στην Ελλάδα η ανεξιθρησκεία;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

_fairygirl_

Διακεκριμένο μέλος

Η Τηγάνι αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια και μας γράφει από Αυστραλία. Έχει γράψει 7,789 μηνύματα.
Tα θρησκευτικα στο σχολειο πρεπει να ειναι προεραιτικο μαθημα...
Οποιος θελει το διδασκεται και οποιος δε θελει οχι!!!
Hello?Γι'αυτό υπάρχει η απαλλαγή.:|
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

JKaradakov

Τιμώμενο Μέλος

Ο Ιορδάνης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος και μας γράφει από Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 12,311 μηνύματα.
Hello?Γι'αυτό υπάρχει η απαλλαγή.:|

Για την οποία μπορούν να σου βγάλουν το λάδι για να την πα΄ρεις. :P
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

_fairygirl_

Διακεκριμένο μέλος

Η Τηγάνι αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια και μας γράφει από Αυστραλία. Έχει γράψει 7,789 μηνύματα.
Για την οποία μπορούν να σου βγάλουν το λάδι για να την πα΄ρεις. :P
Σε'σας μπορεί.
Εγώ πήρα άνετα.
:P
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Gate4

Επιφανές μέλος

Η Ηägring αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Μας γράφει από Ασία. Έχει γράψει 25,581 μηνύματα.
Για την οποία μπορούν να σου βγάλουν το λάδι για να την πα΄ρεις. :P
Μπα δε νομίζω έχεις δικαίωμα να πάρεις απαλλαγή τι μπορούν να σε κάνουν;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

VeeM

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Βασιλικη αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 150 μηνύματα.
Αυριο γραφω θρησκευτικα και πρεπει να μαθω δεν ξερω και εγω ποσες σελιδες απεξω .. ελεος. Θεωρω το μαθημα προπαγανδιστικο και καθαρα υποκειμενικο. Και στην εκπαιδευση το περισσοτερο που μπορει να ειναι αυτο το μαθημα ειναι μονο μαθημα επιλογης. Ομως με την καταργηση του πρεπει να καταργηθουν οι εικονες του Χριστου μεσα στην αιθουσα που μας βλεπει οταν κανουμε σκονακι στα θρησκευτικα, η προσευχη το πρωι και φυσικα ο εκκλησιασμος. Η πιστη του καθενος ειναι καθαρα προσωπικο θεμα καιδεν πρεπει να περιπλεκεται με την εκπαιδευση.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

nikolaos p.

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο nikolaos p. αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Απόφοιτος. Έχει γράψει 203 μηνύματα.
Τα θρησκευτικά σαν μάθημα ίσως έχουν ενδιαφέρον, αλλά κάποιες υποχρεωτικές εκδηλώσεις ίσως μπορούσαν να καταργηθούν. Στην πρωινή προσευχή π.χ. θα μπορούσαν μόνο όσοι θέλουννα λένε προσευχή ή να λένε ολόκληρα τμήματα με τη σειρά, χωρίς να βγαίνει ένας μαθητής ξεχωριστά.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

transient

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο transient αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 1,858 μηνύματα.
Αρχικά,πιστεύω πως τα θρησκευτικά έχει νόημα να διδάσκονται σε παιδιά Λυκείου τα οποία έχουν αναπτύξει ως ένα βαθμό κριτική ικανότητα.
Ναι αλλά οι βάσεις και τα θεμέλια της προσωπικότητας του ανθρώπου τίθενται από μικρή ηλικία.
Δεν πρέπει τα παιδιά, από την πρώτη δημοτικού κιόλας, να είναι κοντά στο θεό ώστε να καλλιεργήσουν αξίες και ιδανικά;
Δεν πρέπει να μάθουν από μικρά να ακολουθούν τον Θεό και να μην παρεκτρέπονται;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

panagiotists13

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Παναγιώτης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 24 ετών, Φοιτητής και μας γράφει από Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 1,490 μηνύματα.
Αν θέλουμε να λεγόμαστε κράτος με ανεξιθρησκεία θα πρέπει τα θρησκευτικά να καταργηθούν ή έστω να γίνουν προαιρετικά, κ όχι μόνο τα θρησκευτικά.Η προσευχή πριν το μάθημα, οι σχολικές επισκέψεις στην εκκλησία, ο αγιασμός την πρώτη μέρα του σχολείου,...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

τρελή φιλόσοφος

Πολύ δραστήριο μέλος

Η τρελή φιλόσοφος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 27 ετών και Μαθητής Γ' λυκείου. Έχει γράψει 1,290 μηνύματα.
Μπα δε νομίζω έχεις δικαίωμα να πάρεις απαλλαγή τι μπορούν να σε κάνουν;
μία κοπέλα που ήξερα ήθελε να πάρει στη 2α γυμνασίου και από την αρχή της σχολικής χρονιάς μέχρι τον νοέμβρη της έλεγαν ότι πρέπει να αλλάξει το θρήσκευμα στην ταυτότητα,να βάλει άλλη θρησκεία ή άθεη.Μετά από 2 μήνες που οι διευθυντές το πήραν απόφαση ότι η κοπελιά δε θα σταματήσει να τους πρήζει για την απαλλαγή,τότε της την έδωσαν

Ναι αλλά οι βάσεις και τα θεμέλια της προσωπικότητας του ανθρώπου τίθενται από μικρή ηλικία.
Δεν πρέπει τα παιδιά, από την πρώτη δημοτικού κιόλας, να είναι κοντά στο θεό ώστε να καλλιεργήσουν αξίες και ιδανικά;
Δεν πρέπει να μάθουν από μικρά να ακολουθούν τον Θεό και να μην παρεκτρέπονται;
τώρα θίγεις ένα άλλο θέμα,του αν η αθεΐα(ή η οποιαδήποτε εκτός της ορθόδοξης χριστιανικής, θρησκεία) σημαίνει απουσία αξιών.
όσο για το αν θα πρέπει να μάθουν να ακολουθούν το θεό κλπ κλπ ένα είναι το σίγουρο: μέχρι το παιδί να ωριμάσει και να ασχοληθεί το ίδιο με την θρησκευτικότητα,υπεύθυνο για αυτό είναι ο γονέας.αν ο γονέας θέλει να πηγαίνει το παιδί του κάθε κυριακή στην εκκλησία (δυστυχώς ή ευτυχώς) μπορεί και με το νόμο και δεν είναι ευθύνη του σχολείου να το εκπαιδεύσει στο να ασχολείται με τη θρησκεία του αλλά οι γονείς του,ο νονός του,ο ιερέας του ναού του.

Η προσευχή πριν το μάθημα, οι σχολικές επισκέψεις στην εκκλησία, ο αγιασμός την πρώτη μέρα του σχολείου,...
Θα 'θελες.Άμα το ακούσει αυτό καμιά θρησκόληπτη γιαγιά ή κανένα καθηγητής θρησκευτικών βγαλμένος από τον μεσαίωνα στην καλύτερη θα σε ψεκάσει με αγιασμό. Σε ένα κράτος σαν κι αυτό,έρχεσαι εσύ και ζητάς ουσιαστική ανεξιθρησκεία.Λυπάμαι φίλε μου αλλά έτσι θα είναι τα πράγματα, στην καλύτερη για μερικές δεκαετίες ακόμη.Εσύ θα κάνεις το σταυρό σου κάθε πρωί πριν από το μάθημα(είτε πιστεύεις είτε όχι),η φίλη σου μπροστά στα σόγια θα κάνει το σταυρό της και θα λέει την προσευχή της πριν το φαγητό(ενώ δε θέλει) και εγώ στη 2ωρη επίσκεψη στην εκκλησία θα παίρνω 7 απουσίες (μάλλον τιμωρία επειδή είμαι παιδί του σατανά)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Gate4

Επιφανές μέλος

Η Ηägring αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Μας γράφει από Ασία. Έχει γράψει 25,581 μηνύματα.
μία κοπέλα που ήξερα ήθελε να πάρει στη 2α γυμνασίου και από την αρχή της σχολικής χρονιάς μέχρι τον νοέμβρη της έλεγαν ότι πρέπει να αλλάξει το θρήσκευμα στην ταυτότητα,να βάλει άλλη θρησκεία ή άθεη.Μετά από 2 μήνες που οι διευθυντές το πήραν απόφαση ότι η κοπελιά δε θα σταματήσει να τους πρήζει για την απαλλαγή,τότε της την έδωσαν
Αν βλέπεις ότι σε κάνουν τέτοιες μαλακίες οι καθηγητές παίρνεις τον έναν γονέα σου να πάει να τους μιλήσει κατάλληλα (γιατί τον γονέα θα τον πάρουν στα σοβαρά) και στην δίνουν. Πάντως αυτά δεν ισχύουν που της είπαν μια υπεύθυνη δήλωση υπογράφουν οι γονείς απλά.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top