Αξιολόγηση πανεπιστημιακών τμημάτων από την Α.ΔΙ.Π.

thanosmylo

Δραστήριο μέλος

Ο Θάνος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 33 ετών, Μεταπτυχιακός φοιτητής στο τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Δυτικής Αττικής (Αιγάλεω) και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 571 μηνύματα.
Άρχισε επιτέλους η αξιολόγηση των πανεπιστημίων της χώρας.
Καθηγητές, πανεπιστήμια, το έργο που γίνεται, η αξιοποίηση των πόρων και των χρματοδοτήσεων, είναι πλέον στο στόχαστρο της Α.ΔΙ.Π.
της Αρχής Διασφάλισης Ποιότητας Ανώτατης Εκπαίδευσης
, https://www.hqaa.gr


Η ΑΔΙΠ έχει ήδη αρχίσει να αξιολογεί πανεπιστημιακά τμήματα όπως τα:
-Πανεπιστήμιο Κρήτης, Τμήμα Φυσικής
-Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος

-Τ.Ε.Ι. Αθήνας, Τμήμα Πληροφορικής
-Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης, Τμήμα Τεχνολογίας Τροφίμων

-Τ.Ε.Ι. Κρήτης, Τμήμα Μηχανολογίας


H αξιολόγηση γίνεται και με τη βοήθεια ξένων φορέων και αρχών όπως της
European Association for Quality Assurance in Higher Education (ENQA), https://www.enqa.eu, για τη διασφάληση της ακαιρεότητας του συνολικού έργου.

Η ιστοσελίδα της Α.ΔΙ.Π περιέχει πληροφορίες για την αξιολόγηση των τμημάτων, πώς γίνεται η διαδικασία, ποιά τμήματα έχουν αξιολογηθεί καθώς και από ποιά μέλη αποτελείται επιτροπή αξιολόγησης, καθώς και άλλες πληροφορίες...

https://www.hqaa.gr


Λέτε να αλλάξουν τα πράγματα τώρα;; Όπως και να 'χει είναι και αυτό μία αρχή και ένα ελπιδοφώρο μήνυμα για το μέλλον των πανεπιστημίων καθώς και το έργο που κάνυον.
Εγώ πάντως είμαι υπέρ της αξιολόγησης και αυτό που μου κάνει εντύπωση είναι ότι πολλοί φοιτητές είναι κατά της αξιολόγησης, πράγμα που σημαίνει πως πολλοί δε θελουν να αλλάξουν τα πράγματα ή δεν ξέρω και ΄γω τί άλλο...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

cheery

Πολύ δραστήριο μέλος

Η cheery αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια. Έχει γράψει 1,005 μηνύματα.
Μεχρι στιγμης έχουν αξιολογηθει μόνο 5 τμηματα. Ποτε θα ολοκληρωθει αυτη η αξιολόγηση όταν υπάρχουν τόοοοσα στην Ελλάδα?
Πάντως αν θυμάμαι καλά γίνονται αξιολογήσεις και από την Ευρωπαική Ενωση.
Στα τέλη της δεκαετιας του 80 έιχε εκδωθει οδηγία για τις σχολές των επιστημών υγείας (σημερινό τρίτο πεδίο) και απο τότε πολλές σχολές έχουν αναβαθμιστεί, καθως στη πρωτη αξιολόγηση που έγινε βρέθηκαν...πάααρα πολλα προβλήματα.

Μακαρί να βελτιώσει κάπως τα πράγματα όλο αυτό...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

thanosmylo

Δραστήριο μέλος

Ο Θάνος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 33 ετών, Μεταπτυχιακός φοιτητής στο τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Δυτικής Αττικής (Αιγάλεω) και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 571 μηνύματα.
Από ότι είδα είναι η αρχή. Αργότερα θα αξιολογηθούν περισσότερα τμήματα. Για να δούμε...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

@Maraki@

Νεοφερμένος

Η @Maraki@ αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 37 ετών, Καθηγητής και μας γράφει απο Τρίκαλα (Τρίκαλα). Έχει γράψει 61 μηνύματα.
:iagree:Όπως είπες είναι μια αρχή! Ελπίζω καλή αρχή, γιατί πραγματικά όλα τα ιδρύματα ανώτατης εκπαίδευσης χρήζουν αξιολόγησης. Μόνο έτσι μπορούμε να μιλάμε για βελτίωση της ανώτατης εκπαίδευσης στην Ελλάδα.;)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 20,978 μηνύματα.
Τελευταία υπάρχει ένας "οργασμός" αξιολόγησης διαφόρων Τμημάτων ΑΕΙ και ΤΕΙ από ειδικές επιτροπές Ελλήνων καθηγητών / ερευνητών του εξωτερικού, στο αντίκειμενο του Τμήματος που αξιολογείται κάθε φορά. Οι καθηγητές αυτοί είναι κορυφαίοι του είδους τους σε διεθνή κλίμακα έχοντας κάνει ακαδημαϊκή / ερευνητική καριέρα στο εξωτερικό. Σε πολλά Τμήματα οι εκθέσεις που συντάχθηκαν είναι για κλάματα. Αναφέρουν την πραγματικότητα που αρνείται το Ελληνικό δημόσιο Πανεπιστήμιο να δει. Υπάρχει μια αμηχανία στους κόλπους των καθηγητών αλλά και των φοιτητών, ειδικά των παρατάξεων. Τι έχετε να πείτε; Το αποτέλεσμα θα αλλάξει; Νομίζω ότι παρ' όλη τη δουλειά, πολλά Τμήματα αδικούνται μέσω των εκθέσεων χωρίς να ωραιοποιώ την κατάσταση. Πόσο επηρεάζει την ποιότητα σπουδών μια έκθεση; Επίσης τι θέση έχει το Υπουργείο Παιδείας; Σε μια αρνητική έκθεση ποιες είναι οι κυρώσεις για το x Τμήμα;

Παρ' όλο κάποιες αρνητικές εκθέσεις πολλοί μαθητές Γ' λυκείου συνεχίζουν να δηλώνουν εν αγνοία τους τα συγκεκριμένα Τμήματα (των αρνητικών εκθέσεων). Γιατί συμβαίνει αυτό;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

cha0s

Περιβόητο μέλος

Ο cha0s αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 4,550 μηνύματα.
Σε 1 μήνα έχουμε αξιολόγηση εμείς :D
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Civilara

Περιβόητο μέλος

Ο Civilara αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Δανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 4,344 μηνύματα.
Η έκθεση εξωτερικής αξιολόγησης έχει ιδιαίτερη βαρύτητα καθώς συντάσσεται από Έλληνες καθηγητές και ερευνητές ιδρυμάτων της αλλοδαπής. Ακριβώς επειδή δεν είναι καθηγητές σε ελληνικά ΑΕΙ και είναι διακεκριμένοι στον τομέα τους, η άποψη τους έχει κύρος. Νομίζω ότι η έκθεση εξωτερικής αξιολόγησης είναι το πιο επίσημο και έγκυρο έγγραφο μέχρι στιγμής που αποτυπώνει την ποιότητα των τμημάτων και σχολών των ΑΕΙ.

Εγώ προσωπικά μπορώ να πω για το τμήμα που αποφοίτησα (πολιτικών μηχανικών ΑΠΘ), ότι η έκθεση εξωτερικής αξιολόγησης με βρίσκει απόλυτα σύμφωνο.

Μπορώ να πω ότι είμαι ικανοποιημένος τόσο από την έκθεση εξωτερικής αξιολόγησης του τμήματος πολιτικών μηχανικών ΑΠΘ όσο και από την έκθεση εξωτερικής αξιολόγησης της σχολής ναυπηγών μηχανολόγων μηχανικών ΕΜΠ στην οποία είμαι μεταπτυχιακός φοιτητής.

Περιμένω να διαβάσω την έκθεση εξωτερικής αξιολόγησης της σχολής θετικών επιστημών και τεχνολογίας του ΕΑΠ. Έχουν περάσει 2 μήνες από τότε που έγινε η εξωτερική αξιολόγηση και η έκθεση δεν έχει ανακοινωθεί ακόμα. Βέβαια έχουν να αξιολογήσουν 2 προγράμματα προπτυχιακών σπουδών και 12 προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 20,978 μηνύματα.
To θέμα είναι ότι δεν χαίρει την ανάλογη στήριξη της ακαδημαϊκή κοινότητας και δίνει την εντύπωση ότι γίνεται με "αίσθημα" τιμωρίας στα κρυφά. Γιατί κάποια Τμήματα να έχουν καλές εκθέσεις (π.χ. Τμ.Χημείας του Παν.Πατρών) και κάποια άλλα άσχημες; Έχουν οι καθηγητές προσωπικά με τους...φοιτητές; Εντάξει, οι παρατάξεις είναι στην κοσμάρα τους. Η ΠΑΣΠ / ΔΑΠ έκανε και φέτος εκδρομές "γνωριμίας" με το αλκοόλ και το σεξ του πρωτοετή.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

NikoTexXx

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Νίκος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 30 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Γερμανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 1,554 μηνύματα.
Τελευταία υπάρχει ένας "οργασμός" αξιολόγησης διαφόρων Τμημάτων ΑΕΙ και ΤΕΙ από ειδικές επιτροπές Ελλήνων καθηγητών / ερευνητών του εξωτερικού, στο αντίκειμενο του Τμήματος που αξιολογείται κάθε φορά. Οι καθηγητές αυτοί είναι κορυφαίοι του είδους τους σε διεθνή κλίμακα έχοντας κάνει ακαδημαϊκή / ερευνητική καριέρα στο εξωτερικό. Σε πολλά Τμήματα οι εκθέσεις που συντάχθηκαν είναι για κλάματα. Αναφέρουν την πραγματικότητα που αρνείται το Ελληνικό δημόσιο Πανεπιστήμιο να δει. Υπάρχει μια αμηχανία στους κόλπους των καθηγητών αλλά και των φοιτητών, ειδικά των παρατάξεων. Τι έχετε να πείτε; Το αποτέλεσμα θα αλλάξει; Νομίζω ότι παρ' όλη τη δουλειά, πολλά Τμήματα αδικούνται μέσω των εκθέσεων χωρίς να ωραιοποιώ την κατάσταση. Πόσο επηρεάζει την ποιότητα σπουδών μια έκθεση; Επίσης τι θέση έχει το Υπουργείο Παιδείας; Σε μια αρνητική έκθεση ποιες είναι οι κυρώσεις για το x Τμήμα;

Παρ' όλο κάποιες αρνητικές εκθέσεις πολλοί μαθητές Γ' λυκείου συνεχίζουν να δηλώνουν εν αγνοία τους τα συγκεκριμένα Τμήματα (των αρνητικών εκθέσεων). Γιατί συμβαίνει αυτό;
Γιατι πρωτα απ' ολα δεν υπαρχει ενημερωση απο το σχολειο. Αλλα αυτο ειναι γεγονος και εχει χιλιοειπωθει. Περαν αυτου πολλες φορες ο μαθητης δε μπαινει στον κοπο να ψαξει απο μονος του για πληροφοριες της εκαστοτε σχολης. Ειτε λογω αδιαφοριας, ειτε επειδη συνηθως πισω απο μια σχολη κρυβεται ενα ονειρο και τα ονειρα δεν εγκταλειπονται ευκολα. Τελος, υπαρχει και η ευρευς διαδεδομενη σε ολη την επικρατεια "σποντα", οπου ο μαθητης περναει σε οποιαδηποτε σχολη τυχαια, για να λεει μονο και μονο οτι καπου περασε, ωστε να μη τον πριζουν πανω απ' ολα οι γονεις του.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

antis

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο antis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιακός φοιτητής σε Biomedical Engineering. Έχει γράψει 1,850 μηνύματα.
Νομίζω ότι παρ' όλη τη δουλειά, πολλά Τμήματα αδικούνται μέσω των εκθέσεων χωρίς να ωραιοποιώ την κατάσταση.

Δηλαδή? Πως γίνεται αυτό?
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

DarthFederer

Διάσημο μέλος

Ο DarthFederer αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 3,281 μηνύματα.
Διαβαζοντας την αξιολογηση των μηχανολογων του εμπ που τους ξερω εκ των εσω σε ενα μεγαλο βαθμο, η εκθεση ειναι ακριβης αλλα οι προτασεις της προσωπικα θεωρω οτι δν υπαρχει ουτε 1% να εφαρμοστουν, ειδικα η μειωση του αριθμου των μαθηματων κατα 1/3
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Civilara

Περιβόητο μέλος

Ο Civilara αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Δανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 4,344 μηνύματα.
To θέμα είναι ότι δεν χαίρει την ανάλογη στήριξη της ακαδημαϊκή κοινότητας και δίνει την εντύπωση ότι γίνεται με "αίσθημα" τιμωρίας στα κρυφά. Γιατί κάποια Τμήματα να έχουν καλές εκθέσεις (π.χ. Τμ.Χημείας του Παν.Πατρών) και κάποια άλλα άσχημες;

Γιατί σε κάποια τμήματα γίνεται καλύτερη διδασκαλία και έρευνα από ότι σε άλλα ομοταγή τμήματα της ημεδαπής. Ο σκοπός της εξωτερικής αξιολόγησης είναι να αναδείξει τα προβλήματα που υπάρχουν ώστε αυτά να επιλυθούν. Κάτι τέτοιο δεν γίνεται συνήθως στην εσωτερική αξιολόγηση, καθώς έχει καταντήσει μια διαδικασία το κάθε τμήμα να ευλογεί τα γένια του (υπάρχουν βέβαια και κάποια τμήματα στα οποία η εσωτερική αξιολόγηση είναι αντικειμενική).

Διαβαζοντας την αξιολογηση των μηχανολογων του εμπ που τους ξερω εκ των εσω σε ενα μεγαλο βαθμο, η εκθεση ειναι ακριβης αλλα οι προτασεις της προσωπικα θεωρω οτι δν υπαρχει ουτε 1% να εφαρμοστουν, ειδικα η μειωση του αριθμου των μαθηματων κατα 1/3

Ποτέ μη λες ποτέ. Εγώ το θεωρώ πολύ πιθανό. Υπάρχει και ακαδημαϊκό αλλά και οικονομικό όφελος από την συρρίκνωση του προγράμματος προπτυχιακών σπουδών. Με το να περιοριστούν οι υποχρεώσεις για το δίπλωμα μηχανικού πρώτου κύκλου, ισχυροποιούνται οι μεταπτυχιακές σπουδές και δίνονται κίνητρα για μεταπτυχιακή εκπαίδευση στους αποφοίτους (ακαδημαϊκό όφελος). Επίσης σε μία εποχή που έχει περιοριστεί το διοικητικό προσωπικό αλλά και ο προϋπολογισμός των ιδρυμάτων, η μείωση του αριθμού των μαθημάτων θα ανακουφίσει όλες τις πλευρές. Με το να αυξηθεί η ζήτηση για μεταπτυχιακές σπουδές εξ αιτίας της συρρίκνωσης του προγράμματος προπτυχιακών σπουδών, το ίδρυμα μπορεί να αυξήσει τα έσοδά του καθιερώνοντας δίδακτρα στα προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών. Επίσης σε αυτήν την περίπτωση θα περιοριστούν τα δωρεάν συγγράμματα στους προπτυχιακούς φοιτητές μέσω της μείωσης του αριθμού των μαθημάτων για τη λήψη διπλώματος. Είναι δελεαστική πρόταση, οδηγεί σε υποβάθμιση των υφιστάμενων σπουδών, όμως αποτελεί βήμα εξορθολογισμού καθώς το πρόγραμμα προπτυχιακών σπουδών της σχολής μηχανολόγων μηχανικών εμπ είναι εξαιρετικά επιβαρυμένο και δεν αντιστοιχεί σε πενταετή κύκλο σπουδών αλλά σε μεγαλύτερης διάρκειας. Η επιτροπή εξωτερικής αξιολόγησης δεν συνιστά απαραίτητα να μειωθούν τα έτη των σπουδών, αλλά από την στιγμή που ως πολιτεία επιλέξαμε των πενταετή κύκλο πανεπιστημιακών σπουδών για το δίπλωμα μηχανικού, τότε να διαμορφώσουμε ανάλογα τα προγράμματα σπουδών. Η επιβάρυνση του πενταετούς διπλώματος με περισσότερες από 300 ECTS οδηγεί αναπόφευκτα στην αύξηση του χρόνου σπουδών πέραν των 5 ετών και σε χειρότερη κατάρτιση μηχανικού, καθώς τέτοιο φόρτο δεν μπορεί να τον αφομοιώσει ο φοιτητής σε 5 χρόνια. Συνεπώς η μείωση του αριθμού των μαθημάτων για τη λήψη διπλώματος στη σχολή μηχανολόγων μηχανικών ΕΜΠ συνιστά εξορθολογισμό καθώς ο σημερινός φόρτος δεν ανταποκρίνεται σε 5ετή κύκλο σπουδών. Το ίδιο πρόβλημα έχουν οι περισσότερες πολυτεχνικές σχολές που έχουν τουλάχιστον 60 μαθήματα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

antis

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο antis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιακός φοιτητής σε Biomedical Engineering. Έχει γράψει 1,850 μηνύματα.
λογικά εννοούν τη διάσπαση του προπτυχιακού προγράμματος και την εναρμόνιση του στην παγκόσμια ανώτατη εκπαίδευση.. 3+2 ή 4+1 που είναι το μόνο λογικό πλέον.

Γιατί κάποια Τμήματα να έχουν καλές εκθέσεις (π.χ. Τμ.Χημείας του Παν.Πατρών) και κάποια άλλα άσχημες;

Συγγνώμη την πιθανότητα να μην αξίζουν τα εύσημα πολλές σχολές/τμήματα δεν την έχεις σκεφτεί καθόλου?
Τι να κάνουμε δεν είναι όλες οι σχολές τέλειες
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 20,978 μηνύματα.
Γιατί σε κάποια τμήματα γίνεται καλύτερη διδασκαλία και έρευνα από ότι σε άλλα ομοταγή τμήματα της ημεδαπής. Ο σκοπός της εξωτερικής αξιολόγησης είναι να αναδείξει τα προβλήματα που υπάρχουν ώστε αυτά να επιλυθούν. Κάτι τέτοιο δεν γίνεται συνήθως στην εσωτερική αξιολόγηση, καθώς έχει καταντήσει μια διαδικασία το κάθε τμήμα να ευλογεί τα γένια του (υπάρχουν βέβαια και κάποια τμήματα στα οποία η εσωτερική αξιολόγηση είναι αντικειμενική).

Δεν ξέρω αν έγινα σαφής, μάλλον δεν έγινα. Θέλω να πω πού οφείλεται αυτή η διαφορετικότητα από τη στιγμή που τα μέλη ΔΕΠ έχουν κοινό σύλλογο, ενώ τα Τμήματα λειτουργούν στο ίδιο νομικό καθεστώς. Τα μέλη ΔΕΠ του Τμήματος π.χ. Χημείας αγαπούν περισσότερο το Τμήμα τους από τα μέλη ΔΕΠ ενός Τμήματος π.χ. Μαθηματικών τα οποία δεν ενδιαφέρονται και πολύ για το Τμήμα τους; :hmm:

Επίσης παρατηρήθηκε το γνωστό φαινόμενο (α). του χάσματος μεταξύ λυκείου και 1ου εξαμήνου, (β). της αναντιστοιχίας ύλης οδηγού σπουδών με την πραγματική διδακτέα ύλη, (γ). πολλά βιβλία παλιάς εποχής με λιγάκι ξεπερασμένη γνώση, (δ). προσπάθεια συμπλήρωσης ωραρίου διδασκαλίας μελών ΔΕΠ με επιπλέον μαθήματα είτε μεταπτυχιακά, ανώτερου επιπέδου, είτε προπτυχιακά αλληλεπικάλυψης ύλης με άλλα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

Civilara

Περιβόητο μέλος

Ο Civilara αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Δανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 4,344 μηνύματα.
Δεν ξέρω αν έγινα σαφής, μάλλον δεν έγινα. Θέλω να πω πού οφείλεται αυτή η διαφορετικότητα από τη στιγμή που τα μέλη ΔΕΠ έχουν κοινό σύλλογο, ενώ τα Τμήματα λειτουργούν στο ίδιο νομικό καθεστώς. Τα μέλη ΔΕΠ του Τμήματος π.χ. Χημείας αγαπούν περισσότερο το Τμήμα τους από τα μέλη ΔΕΠ ενός Τμήματος π.χ. Μαθηματικών τα οποία δεν ενδιαφέρονται και πολύ για το Τμήμα τους; :hmm:

Ρε συ Νίκο, είναι σα να ρωτάς τι κάνει νιάου νιάου στα κεραμύδια. Προφανώς δεν γίνεται η ίδια δουλειά σε όλα τα ομοταγή τμήματα, γι αυτό και υπάρχουν μεγάλες διαφοροποιήσεις στις εκθέσεις εξωτερικής αξιολόγησης. Δε μπορώ να πιστέψω (και είμαι σίγουρος ότι δεν ισχύει) ότι στα τμήματα στα οποία η έκθεση εξωτερικής αξιολόγησης περιλαμβάνει δυσμενή σχόλια, οι αξιολογητές είναι εμπαθείς προς τα μέλη ΔΕΠ του τμήματος.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 20,978 μηνύματα.
Ναι αλλά πώς γίνεται κάπου να είναι ...μαζεμένη όλη η σαπίλα και αλλού να είναι ρόδινα; :P Νομίζω ότι σε όλα τα Τμήματα υπάρχουν συνεργάσιμοι και μη, καθηγητές.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Civilara

Περιβόητο μέλος

Ο Civilara αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Δανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 4,344 μηνύματα.
Ναι αλλά πώς γίνεται κάπου να είναι ...μαζεμένη όλη η σαπίλα και αλλού να είναι ρόδινα; :P Νομίζω ότι σε όλα τα Τμήματα υπάρχουν συνεργάσιμοι και μη, καθηγητές.

Πουθενά δεν είναι ρόδινα. Καμία έκθεση εξωτερικής αξιολόγησης δεν είναι 100% θετική. Υπάρχουν διαφοροποιήσεις. Το γιατί υπάρχουν ας μας το απαντήσει κάποιος κοινωνιολόγος.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

antis

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο antis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιακός φοιτητής σε Biomedical Engineering. Έχει γράψει 1,850 μηνύματα.
https://www.esos.gr/arthra/vouli/olo...h-olvn-tvn-tmhmatvn-tvn-panepisthmivn-kai-tei


H Αρχή Διασφάλισης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση (ΑΔΙΠ) ολοκλήρωσε την εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση όλων των τμημάτων των Πανεπιστημίων και ΤΕΙ.
Αυτό ανακοίνωσε στη Βουλή ο υπουργός Παιδείας Κ. Αρβανιτόπουλος.
Σημειώνεται ότι σε πολλά τμήματα του Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ) και του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, δεν κατέστη δυνατή η επί τόπου επίσκεψη της Επιτροπής Εξωτερικών Εμπειρογνωμόνων στις εγκαταστάσεις της υπό αξιολόγηση ακαδημαϊκής μονάδας για λόγους για τους οποίους δεν ευθύνονται ούτε η Επιτροπή ούτε η Α.ΔΙ.Π.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

quintana

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο quintana αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 281 μηνύματα.
Απλά πηγαινε ΗΜΜΥ ΕΜΠ , επελεξε ροη ενεργειας και κανε ενα μαστερ στην αεροναυπηγικη και εισαι και ο πρωτος μαγκας...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Civilara

Περιβόητο μέλος

Ο Civilara αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Δανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 4,344 μηνύματα.
Ο υπουργός παιδείας δεν τα λέει και πολύ καλά. Από την ΑΔΙΠ έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία συγκρότησης επιτροπών εξωτερικής αξιολόγησης για όσα τμήματα δεν έχουν αξιολογηθεί. Οι τελευταίες αξιολογήσεις τμημάτων από τις αντίστοιχες επιτροπές εμπειρογνωμόνων θα ολοκληρωθούν μέσα στο Μάρτιο. Η δημοσίευση των εκθέσεων εξωτερικής αξιολόγησης όλων των τμημάτων ΑΕΙ στον δικτυακό τόπο της ΑΔΙΠ είναι μια διαδικασία που θα πάρει ακόμα 2-3 μήνες περίπου.

Μία πρόβλεψη για το μέλλον

Μόλις δημοσιευθεί το προεδρικό διάταγμα που προβλέπεται από την παράγραφο 4 του άρθρου 16 του νόμου 3879/2010 (εθνικό πλαίσιο προσόντων), θα ξεκινήσει η διαδικασία της ακαδημαϊκής πιστοποίησης των προγραμμάτων σπουδών. Με δεδομένες τις εκθέσεις εξωτερικής αξιολόγησης, η πιστοποίηση μπορεί να γίνει πιο εύκολα και πιο γρήγορα και να διενεργηθεί μία φορά για όλα τα ομοειδή προγράμματα σπουδών ανώτατης εκπαίδευσης. Μετά είναι πολύ πιθανό να έχουμε ένα δεύτερο σχέδιο αναδιάρθρωσης της ανώτατης εκπαίδευσης με τις εξής μεταβολές:

1) 5ετή και 6ετή προγράμματα σπουδών των ΑΕΙ του Πανεπιστημιακού Τομέα μετατρέπονται σε 3ετή ή 4ετή
2) 4ετή προγράμματα σπουδών των ΑΕΙ μετατρέπονται σε 3ετή
3) 4ετή προγράμματα σπουδών ανώτατης εκπαίδευσης των ΤΕΙ μετατρέπονται σε 2ετή προγράμματα σπουδών ανώτερης εκπαίδευσης που θα παρέχονται από την σχολή δια βίου μάθησης.

Όλες οι παραπάνω μεταβολές θα αποτυπωθούν στα προεδρικά διατάγματα της παραγράφου 2α) του άρθρου 30 του νόμου 4009/2011 για όλα τα ομοειδή προγράμματα προπτυχιακών σπουδών. Ταυτόχρονα ή και προγενέστερα θα γίνει η δημοσίευση των προεδρικών διαταγμάτων με τους οργανισμούς των ΑΕΙ και των αποφάσεων των Συμβουλίων των ΑΕΙ σε ΦΕΚ με τους εσωτερικούς κανονισμούς των ΑΕΙ.

Εκ νέου χωροταξική αναδιάρθρωση των ΑΕΙ πιστεύω ότι δεν θα γίνει ή αν συμβεί θα έχει περιορισμένη έκταση, καθώς ήδη έχει συμβεί από το σχέδιο "Αθηνά".

Το πιθανότερο κατ' εμέ είναι να συμβούν όλα αυτά μέχρι 31/12/2014.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top