Να καταργηθούν τα Αρχαία στο Γυμνάσιο;

Να καταργηθούν τα Αρχαία στο Γυμνάσιο;
Η ψήφος σας θα προβάλεται δημόσια.

Αποτελέσματα της δημοσκόπησης (Ψήφισαν 528)

jj!

Τιμώμενο Μέλος

Ο jj! αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος. Έχει γράψει 13,492 μηνύματα.
Η Χημεία του γυμνασίου δεν είναι χημεία:P Είναι παραμυθάκι:P
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

_fairygirl_

Διακεκριμένο μέλος

Η Τηγάνι αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια και μας γράφει απο Αυστραλία. Έχει γράψει 7,789 μηνύματα.
Η Χημεία του γυμνασίου δεν είναι χημεία:P Είναι παραμυθάκι:P
Νταμν.
Σταμάτα να υπενθυμίζεις τον εφιάλτη.:P
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Italian dream...

Διάσημο μέλος

Η Italian dream... αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια. Έχει γράψει 2,184 μηνύματα.
Οι ξένες γλώσσες ήταν πάντα το όνειρό μου-από την τετάρτη δημοτικού.Η χημεία προστέθηκε φέτος στα ενδιαφέροντά μου που την έχω για πρώτη φορά σαν μάθημα στο σχολείο και είμαι άριστος!Τέλος πάτων θα ακολουθήσω μάλλον τη συμβουλή σου...

Kατι τετοιο ειχα παθει κι εγω περσυ με την φυσικη (και δεν λεω, το κραταω ακομα), αλλα ψαχνομαι γενικως και για άλλα πραγματα (κυριως σχολές της θεωρητικής με τραβάνε πιο πολυ, απο 2ο πεδίο είνια μόνο η φυσικη, γι'αυτο σκεφτομαι οτι ισως κανω λαθος..) Αλλα μετα σκεφτομαι και οτι εχω ακομα παρα πολυ χρονο, και κυριως οτι σε 3 χρονια τα ενδιαφεροντα μου θα ειναι τελειως διαφορετικα.. Οπότε απλά άραξε :P:P

πσ. Τις ξένες γλώσσες κι εγω τις λατρεύω! :inlove:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Deutsch... Lover

Επιφανές μέλος

Η Everl αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 18,613 μηνύματα.
Kατι τετοιο ειχα παθει κι εγω περσυ με την φυσικη (και δεν λεω, το κραταω ακομα), αλλα ψαχνομαι γενικως και για άλλα πραγματα (κυριως σχολές της θεωρητικής με τραβάνε πιο πολυ, απο 2ο πεδίο είνια μόνο η φυσικη, γι'αυτο σκεφτομαι οτι ισως κανω λαθος..) Αλλα μετα σκεφτομαι και οτι εχω ακομα παρα πολυ χρονο, και κυριως οτι σε 3 χρονια τα ενδιαφεροντα μου θα ειναι τελειως διαφορετικα.. Οπότε απλά άραξε :P:P

πσ. Τις ξένες γλώσσες κι εγω τις λατρεύω! :inlove:

Δεν κοιτας που εγω ειμαι ψαγμενη;:worry: στα θεωρητικα τα παω μια χαρα αλλα τα αρχαια με δυσκολευουν... Στην θετικη αν εξαιρεσεις την χημεια που δεν μου αρεσει ιδιαιτερα δεν εχω θεμα και εκει
πς: κι εγω τις λατρευω!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Soleado Febrero ~

Πολύ δραστήριο μέλος

Η Soleado Febrero ~ αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 1,033 μηνύματα.
Δεν κοιτας που εγω ειμαι ψαγμενη;:worry: στα θεωρητικα τα παω μια χαρα αλλα τα αρχαια με δυσκολευουν... Στην θετικη αν εξαιρεσεις την χημεια που δεν μου αρεσει ιδιαιτερα δεν εχω θεμα και εκει
πς: κι εγω τις λατρευω!

Στις κατευθύνσεις κοιτάμε σχολές όχι τόσο μαθήματα ;)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Deutsch... Lover

Επιφανές μέλος

Η Everl αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 18,613 μηνύματα.

Italian dream...

Διάσημο μέλος

Η Italian dream... αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια. Έχει γράψει 2,184 μηνύματα.
Στις κατευθύνσεις κοιτάμε σχολές όχι τόσο μαθήματα ;)

Nαι αλλα σκεψου, εγω την τεχνολογικη την ηθελα ΜΟΝΟ για το φυσικο, γιατιποτε αλλο.. Και παιρνω και μεγαλο ρισκο γιατι τα μαθηματικα δεν ειανι το δυνατο μου σημειο και θα επρεπε να προσπαθησω πολυ για να τα πετυχω.. Πες οτι παω, τα καταφερνω και δινω πανελληνιες, αλλα η φυσικη παυει τελειως να με ενδιαφερει (που ειναι και επόμενο). Τι θα κανω μετα απο τεχνολογικη? Σε τετοιους τομεις δεν με ενδιαφερει τιποτε αλλο.. Οποτε δεν θα είχα καμία διέξοδο. Γιαυτο πιστευω πως δεν πρεπει να παιρνεις κατευθυνση με βαση τις σχολες, αλλα με βαση αυτου που σου ταιριάζει.. Στο κατω κατω δινουμε και πανελληνιες, αν παω να δωσω μαθηματα που δεν ειμαι καλη και γραψω χαλια ούτε την σχολη παίρνω ούτε τίποτα.. Τον μπούλο παίρνω και τελειώνει εκει η υπόθεση... :(
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Deutsch... Lover

Επιφανές μέλος

Η Everl αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 18,613 μηνύματα.
Nαι αλλα σκεψου, εγω την τεχνολογικη την ηθελα ΜΟΝΟ για το φυσικο, γιατιποτε αλλο.. Και παιρνω και μεγαλο ρισκο γιατι τα μαθηματικα δεν ειανι το δυνατο μου σημειο και θα επρεπε να προσπαθησω πολυ για να τα πετυχω.. Πες οτι παω, τα καταφερνω και δινω πανελληνιες, αλλα η φυσικη παυει τελειως να με ενδιαφερει (που ειναι και επόμενο). Τι θα κανω μετα απο τεχνολογικη? Σε τετοιους τομεις δεν με ενδιαφερει τιποτε αλλο.. Οποτε δεν θα είχα καμία διέξοδο. Γιαυτο πιστευω πως δεν πρεπει να παιρνεις κατευθυνση με βαση τις σχολες, αλλα με βαση αυτου που σου ταιριάζει.. Στο κατω κατω δινουμε και πανελληνιες, αν παω να δωσω μαθηματα που δεν ειμαι καλη και γραψω χαλια ούτε την σχολη παίρνω ούτε τίποτα.. Τον μπούλο παίρνω και τελειώνει εκει η υπόθεση... :(

Δικαιο εχεις... Φυσικα και πρεπει να κοιταμε τα ''θελω'' αλλα και τα ''μπορω'' μας... Και ειναι μπερδεμα η κατασταση γενικα... Νομιζω κι εγω πως οι 3 κατευθυνσεις ειναι πολυ λιγες...
υ.γ: Μπες μειλ -_-
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Soleado Febrero ~

Πολύ δραστήριο μέλος

Η Soleado Febrero ~ αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 1,033 μηνύματα.
Nαι αλλα σκεψου, εγω την τεχνολογικη την ηθελα ΜΟΝΟ για το φυσικο, γιατιποτε αλλο.. Και παιρνω και μεγαλο ρισκο γιατι τα μαθηματικα δεν ειανι το δυνατο μου σημειο και θα επρεπε να προσπαθησω πολυ για να τα πετυχω.. Πες οτι παω, τα καταφερνω και δινω πανελληνιες, αλλα η φυσικη παυει τελειως να με ενδιαφερει (που ειναι και επόμενο). Τι θα κανω μετα απο τεχνολογικη? Σε τετοιους τομεις δεν με ενδιαφερει τιποτε αλλο.. Οποτε δεν θα είχα καμία διέξοδο. Γιαυτο πιστευω πως δεν πρεπει να παιρνεις κατευθυνση με βαση τις σχολες, αλλα με βαση αυτου που σου ταιριάζει.. Στο κατω κατω δινουμε και πανελληνιες, αν παω να δωσω μαθηματα που δεν ειμαι καλη και γραψω χαλια ούτε την σχολη παίρνω ούτε τίποτα.. Τον μπούλο παίρνω και τελειώνει εκει η υπόθεση... :(

σωστά αυτά που λες αλλά πες πως θες την χ,ψ σχολή από θετική,πας θεωρητική όμως επειδή σου αρέσουν τα μαθήματα της και περνάς σε μια σχολή που δεν σε ενδιαφέρει,παίρνεις ένα πτυχίο που δεν σε ενδιαφέρει και κάνεις(για όσους κάνουν δηλαδή)μια δουλειά που δεν σου αρέσει..
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Deutsch... Lover

Επιφανές μέλος

Η Everl αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 18,613 μηνύματα.
:offtopic::offtopic::offtopic:
Παντως παιδια το τοπικ εχει τιτλο: Να καταργηθουν τα αρχαια στο γυμνασιο;:P
και εμεις μιλαμε για κατευθυνσεις...
Offtopic
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Soleado Febrero ~

Πολύ δραστήριο μέλος

Η Soleado Febrero ~ αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 1,033 μηνύματα.
:offtopic::offtopic::offtopic:
Παντως παιδια το τοπικ εχει τιτλο: Να καταργηθουν τα αρχαια στο γυμνασιο;:P
και εμεις μιλαμε για κατευθυνσεις...
Offtopic

πάντα οι συζητήσεις των τριών μας στο στέκι είναι offtopic :whistle:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

panagiotists13

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Παναγιώτης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 24 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 1,490 μηνύματα.
Δικαιο εχεις... Φυσικα και πρεπει να κοιταμε τα ''θελω'' αλλα και τα ''μπορω'' μας... Και ειναι μπερδεμα η κατασταση γενικα... Νομιζω κι εγω πως οι 3 κατευθυνσεις ειναι πολυ λιγες...
υ.γ: Μπες μειλ -_-

Για μένα που θέλω θεωρητικά και μπορώ θετικά παίζει κάτι ή να πάω να κρεμαστώ από τώρα?Ή μήπως να πάω να κάνω τα χαρτιά ου από τώρα να φύγω στη Γαλλία να κάνω ένα bac anglais ή ένα bac allemand που δεν θα με δυσκολέψουν και πολύ και μετά να μπορώ να περάσω στις σχολές που θέλω?Εκτός κι αν πάω τεχνολογική και καταλήξω ή σε κανένα φροντιστήριο ή στο ιεκ για σχεδιασμό ιστοσελίδων...
:hmm:

πάντα οι συζητήσεις των τριών μας στο στέκι είναι offtopic :whistle:

Όταν λες οι τρεις μας?

:offtopic::offtopic::offtopic:
Παντως παιδια το τοπικ εχει τιτλο: Να καταργηθουν τα αρχαια στο γυμνασιο;:P
και εμεις μιλαμε για κατευθυνσεις...
Offtopic

Είναι το τελευταίο πράγμα που με απασχολεί αυτή τη στιγμή...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Italian dream...

Διάσημο μέλος

Η Italian dream... αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια. Έχει γράψει 2,184 μηνύματα.
Όταν λες οι τρεις μας?

Xαχαχαχ οταν λεει οι τρεις μας εννοει εμένα την Deutch Lover και την Soleado Febrero, που ειμαστε φιλες και εκτος iSchool... Δεν εννοει εσενα :P

Nαι, εγω λεω να πας να κρεμαστεις και να ερθω κι εγω για παρεα (κι αν σου βρισκεται και κανενα σκοινακι επιπλεον, καλο κανει κακο δεν κανει...:P:P:P)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

BigTimeRush

Νεοφερμένος

Η Μαρκέλλα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 111 μηνύματα.
Εγώ πιστεύω ότι δεν πρέπει να καταργηθούν τα Αρχαία στο Γυμνάσιο. Είναι μια γλώσσα που επιβιώνει και σήμερα. Η καθηγήτριά μας μας υποδυκνύει πολλές αρχαίες λέξεις και φράσεις που επιβιώνουν ακόμη και σήμερα! Και είναι εντυπωσιακό το πόσες λέξεις λέμε καθημερινά χωρίς να γνωρίχζουμε ότι προέρχονται από τα Αρχαία. Προσωπικά με βοήθησαν να βελτιώσω τις επιδώσεις μου στα Νέα Ελληνικά αλλά και να καλλιεργήσω την σκέψη μου, καθως είναι ένα μάθημα, που χρειάζεται προσπάθεια και θέληση. Εμένα προσωπικά μου αρέσουν και χαίρομαι που μπορώ να μαθαίνω την γλώσσα των προγόνων μου. Αυτή είναι η άποψή μου και σέβομαι και τις υπόλοιπες!:)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

panagiotists13

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Παναγιώτης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 24 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 1,490 μηνύματα.
Εγώ πιστεύω ότι δεν πρέπει να καταργηθούν τα Αρχαία στο Γυμνάσιο. Είναι μια γλώσσα που επιβιώνει και σήμερα. Η καθηγήτριά μας μας υποδυκνύει πολλές αρχαίες λέξεις και φράσεις που επιβιώνουν ακόμη και σήμερα! Και είναι εντυπωσιακό το πόσες λέξεις λέμε καθημερινά χωρίς να γνωρίχζουμε ότι προέρχονται από τα Αρχαία. Προσωπικά με βοήθησαν να βελτιώσω τις επιδώσεις μου στα Νέα Ελληνικά αλλά και να καλλιεργήσω την σκέψη μου, καθως είναι ένα μάθημα, που χρειάζεται προσπάθεια και θέληση. Εμένα προσωπικά μου αρέσουν και χαίρομαι που μπορώ να μαθαίνω την γλώσσα των προγόνων μου. Αυτή είναι η άποψή μου και σέβομαι και τις υπόλοιπες!:)

Όταν λες επιβιώνει τι εννοείς?Ότι ένα μέρος του λεξιλογίου που χρησιμοποιούμε προέρχεται από τα αρχαία ελληνικά;Επίσης έχω να σου πω πως ένα μεγάλο μέρος του λεξιλογίου μας προέρχεται από τα γαλλικά.Αυτό τι σημαίνει?Πως τα γαλλικά επιβιώνουν στην Ελλάδα ή πως στην Ελλάδα μιλάμε γαλλικά;
Και είναι εντυπωσιακό το πόσες λέξεις λέμε καθημερινά χωρίς να γνωρίζουμε ότι προέρχονται από ξένες γλώσσες.
Εγώ πέρσι που ήμουν στην α γυμνασίου και ασχολούμουν λίγο παραπάνω με τα αρχαία πολλές φορές τα μπέρδευα κι ενώ έγραφα νέα έβαζα περισπωμένες και δασείες!Και το ίδιο ακριβώς λάθος το κάνουν και οι περισσότεροι φιλόλογοί μου!
Είπες και κάτι σωστό!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

BigTimeRush

Νεοφερμένος

Η Μαρκέλλα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 111 μηνύματα.
Καλά οκ. Ηρέμησε. Απλά είπα την άποψή μου.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Giorgos1987

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Giorgos1987 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 122 μηνύματα.
Ήρεμος είναι ο άνθρωπος P:
Πάντως συμφωνώ πως το γεγονός οτι στο σημερινό λεξιλόγιο έχουν παραμείνει λέξεις από τα αρχαία δε σημαίνει απαραίτητα πως επιβιώνουν και τα αρχαία, γιατί με την ίδια λογική να πούμε οτι και στην Αγγλία επειδή αρκετές λέξεις μοιάζουν ή έχουν ετυμολογία με ελληνικές τότε επιβιώνουν και εκεί τα ελληνικά.....
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Σπυρακος (^^)

Περιβόητο μέλος

Ο Σπυρακος (^^) αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 28 ετών, Πτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 5,414 μηνύματα.
Ι σύγχρονες έρευνες έχουν δείξει ότι η επαφή ενός μαθητή με οποιοδήποτε από τα παραπάνω συστήματα του δίνει τη δυνατότητα να υιοθετήσει διαφορετικές οργανώσεις σκέψης, τις οποίες αφού κατανοήσει, μπορεί να χρησιμοποιήσει και ο ίδιος για να επικοινωνήσει, αλλά και για να σκεφτεί.Δίνω παράδειγμα τη διδασκαλία νέων ελληνικών σε ενήλικα και παιδί. Σε ενήλικα που έχει διδαχθεί λατινικά εξηγείς εύκολα τι σημαίνει « διαφορετικές πτώσεις στα ουσιαστικά ». Προσπάθησε να εξηγήσεις τον ίδιο μηχανισμό σε ένα παιδί που προσπαθεί να μάθει ελληνικά αλλά η μητρική του γλώσσα είναι τα γαλλικά. Θα δυσκολευτεί να καταλάβει το νόημα της ύπαρξης διαφορετικών πτώσεων, αφού στα γαλλικά οι διαφορετικές πτώσεις εκφράζονται με εμπρόθετους προσδιορισμούς. Η γνώση της λατινικής γλώσσας εμπλούτισε την ποικιλία των επιλογών σκέψης στον ενήλικα, με αποτέλεσμα να κάνει πολύ εύκολα τον παραλληλισμό ανάμεσα στις δύο γλώσσες, λατινικά και νέα ελληνικά. Κάποιος μπορεί να πει ότι ναι μεν δεχόμαστε το επιχείρημα ότι τα διαφορετικά σημειωτικά συστήματα εμπλουτίζουν τις διαφορετικές οργανώσεις σκέψης αλλά γιατί λοιπόν να μην προτείνουμε στους μαθητές την ενασχόληση με τη μουσική για παράδειγμα, αντί των αρχαίων. Εκεί τίθεται το θέμα της παράδοσης και των πολιτισμικών αποσκευών κάθε χώρας. Η Ελλάδα που διαθέτει αρχαίο πολιτισμό προτείνει τη διδασκαλία των αρχαίων, η Αυστρία θα μπορούσε να προτείνει τη διδασκαλία των συμφωνιών του Μότσαρτ, και, το γνωστικό κέρδος για τους μαθητές θα ήταν ισάξιο.Πόσο μεγάλο είναι το κέρδος όταν χρειάζεται να μάθεις μια ξένη γλώσσα (τα αρχαία ελληνικά) στην οποία είσαι υποχρεωμένος να μάθεις τις μεταγλωσσικές περιγραφές όπως για τα αγγλικά και τα γαλλικά, γιατί αλλιώς δεν είναι εφικτή η μάθηση; Τεράστιο. Γιατί οι ίδιες ακριβώς μεταγλωσσικές ικανότητες χρησιμοποιούνται και για τη μητρική σου γλώσσα. Το παραπάνω επιχείρημα, κάποιος μπορεί να το αμφισβητήσει λέγοντας ότι έτσι, η διδασκαλία των αρχαίων ελληνικών χρειάζεται μόνο σε όσους σκοπεύουν να διδάξουν ελληνικά. Σήμερα λόγω της κρίσης έχει αυξηθεί σημαντικά η μετανάστευση και άρα η ανάγκη εφοδίων για βιοπορισμό στο εξωτερικό, οπότε δεν είναι καθόλου ευκαταφρόνητο αυτό το όφελος. Δεν θα σταθώ εδώ όμως. Η μεταγλωσσική ικανότητα που έχεις αποκτήσει σε βοηθάει να μάθεις πολύ πιο εύκολα μια ξένη γλώσσα (αυτό κι αν είναι εφόδιο την εποχή της μετανάστευσης) ή να καταλάβεις πιο εύκολα γιατί κάνεις λάθη στη μητρική σου γλώσσα και άρα να τα διορθώσεις. Το γνωστικό όφελος είναι εμφανές και μάλιστα ανεξάρτητα από επαγγελματική κατεύθυνση, εφόσον η σωστή χρήση της γλώσσας είναι προαπαιτούμενη σε όλα σχεδόν τα επαγγέλματα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

jj!

Τιμώμενο Μέλος

Ο jj! αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος. Έχει γράψει 13,492 μηνύματα.
Η ελληνική γλώσσα είναι όντως σύνθετη και απαιτεί πολύ μεγάλη προσπάθεια από κάποιον ξένο να τη μάθει. Γι' αυτό, άλλωστε, η φράση για κάτι ακαταλαβίστικο είναι "μου φαίνονται ελληνικά" στις περισσότερες ξένες γλώσσες.

Αυτό όμως δε σημαίνει ότι η γλώσσα μας είναι η ανωτέρα όλων :P Υπάρχουν πάρα πολλές γλώσσες, κυρίως της Αφρικής, που είναι εξαιρετικά σύνθετες και πολύπλοκες. Αυτές μάλιστα κινδυνεύουν με αφανισμό, καθώς τις ομιλούν πολύ λίγα άτομα και είναι κρίμα, γιατί έχουν πολλά στοιχεία που τις κάνουν ξεχωριστές.
Αυτά είναι σοβαρό γλωσσολογικό πρόβλημα· ο αφανισμός γλωσσών. Όχι αν πρέπει να κάνουμε εμείς αρχαία ελληνικά στο σχολείο:P

Και στο κάτω-κάτω, η Ιταλική, η Γαλλική και η Ισπανική έχουν πάρα πολλά κοινά με τα Λατινικά. Θα μπορούσαν να θεωρηθούν οι γλώσσες αυτές συνέχεια της Λατινικής, όπως θεωρούνται τα νέα ελληνικά συνέχεια των αρχαίων.

Αν η λατινική είναι νεκρή γλώσσα, τότε είναι και τα αρχαία ελληνικά. Το θέμα είναι κατά πόσο αναγνωρίζεται αυτό σε επίπεδο χώρας. Η Ιταλία αναγνωρίζει ότι η γλώσσα της είναι μια μεταγενέστερη διάλεκτος των λατινικών, η Ελλάδα όμως σέβεται τη μακρά ιστορία της ελληνικής γλώσσας και θεωρεί ότι είναι φυσική συνέχειά της η νέα ελληνική.

Υπάρχουν πολλά παραδείγματα στην Ευρώπη, άλλωστε. Η Δανία και η Ολλανδία, παρόλο που οι γλώσσες τους έχουν εξαιρετικά πολλά κοινά με την γερμανική γλώσσα, δε δέχονται ότι η γλώσσα τους είναι μία διάλεκτος της γερμανικής, αλλά μία εντελώς διαφορετική γλώσσα. Αντίθετα, η Κύπρος βροντοφωνάζει ότι οι κάτοικοί της μιλούν ελληνικά, ενώ η διάλεκτος είναι πολύ διαφορετική από τα νέα ελληνικά (και δεν εννοώ την προφορά των κυπριακών σήριαλ).

Το ίδιο ισχύει και με τις αγγλικές διαλέκτους. Ακόμη και στο Ηνωμένο Βασίλειο υπάρχει πληθώρα διαλέκτων και γλωσσών. Άλλη προφορά έχει η Νότια Αγγλία, άλλη η Βόρεια Αγγλία, άλλη η Σκωτία, άλλη η Ουαλία κλπ. Μάλιστα, η Ουαλία και η Σκωτία, όπως και η Βόρειος Ιρλανδία έχουν δικές τους γλώσσες.

Συμπέρασμα: Όσον αφορά τις γλώσσες, ποτέ δεν μπορείς να είσαι σίγουρος. Ειδικά όταν υπάρχουν τόσο γενικοί όροι όπως "νεκρή γλώσσα". Εξάλλου, η γλώσσα είναι το τελειότερο και πολυπλοκότερο μέσο επικοινωνίας.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

antonis18

Νεοφερμένος

Ο antonis18 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μαθητής Γ' ΕΠΑΛ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 19 μηνύματα.
Η αρχαία Ελλάδα (σε καμία περίπτωση η τωρινή) πρόσφερε την μεγαλύτερη πολιτιστική κληρονομία σε σχέση με οποιαδήποτε άλλη χώρα στον κόσμο. Πρέπει όμως να επισημάνουμε την αλήθεια: Άλλο τα Αρχαία ελληνικά τα οποία δεν συμπαθεί κανείς και έτσι όπως διδάσκονται μόνο γνώση δεν δίνουνε και άλλο το μάθημα της Φιλοσοφίας (τι να το κάνεις αν ξέρεις να κλίνεις στα αρχαία ρήματα και δεν ξέρεις καλα καλά τι είναι ο Αριστοτέλης) η του Αρχαίου Ελληνικού Πολιτισμού που θα μπορούσε να αντικατασταθεί προκειμένου οι μαθητές να μην μαθαίνουν παπαγαλίστικα (άχρηστα) πράγματα. Συμφωνώ ότι η Αρχαία Ελληνική δεν είναι άχρηστη . Επίσης δεν είναι λογικό να κάνεις περισσότερο Αρχαία απο Νέα Ελληνικά, Ιστορία (Το μόνο ιερό που μας έμεινε), ξένες γλώσσες (δεν θα μιλήσουμε αρχαία στον τουρίστα αλλα αγγλικά, γαλλικά). με λίγα λόγια προτείνω μεταονομασία του μαθήματος των Αρχαίων στο γυμνάσιο και να γίνει μάθημα επιλογής μαζί με την δεύτερη ξένη γλώσσα) δηλαδή επιλέγεις όποιο θέλεις, διαφορετικά κατάργηση των Αρχαίων στο γυμνάσιο και να αυξηθεί στο Λύκειο, με την λογική ότι είναι αδιανόητο ένας μαθητής γυμνασίου να μάθει και Αρχαία, και Νέα και Αγγλικά και Β ξένη γλώσσα ΣΥΝ τα υπόλοιπα (μαθηματικά φυσική, βιολογία κ.α), μαθητές είμαστε όχι ρομπότ αποστήθισης με καθημερινά 7 ωρα ΣΥΝ ιδιαίτερα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top