Giorgos Pamak
Δραστήριο μέλος
Διαφωνω. Αλλα καλυτερα να μας απαντουσε ενας που σπουδαζει οικονομικη επιστημη.
Μήνυμα προερχόμενο από το Θέμα με τίτλο: Μαρτυράμε τα μηχανογραφικά μας.
Ένας Οικονομολόγος όταν αναφέρεται σε πιθανές θέσεις εργασίας που θα κληθεί να καλύψει, εννοεί σχεδόν πάντα των χώρο τον Λογιστικών, Φοροτεχνικών, Οικονομοτεχνικών Μελετών σε επιχειρησιακά προγράμματα, Διαχείρισης Αποθήκης(Υπάλληλος Logistics) και εν συνεχεία υπάρχουν για Ελλάδα πάντα και μερικές σκέψεις για Χρηματο-Οικονομικά πεδία.
Ο χώρος για τον οποίο έγινε «θόρυβος» εδώ μέσα, είναι ένα πεδίο με την ονομασία «Operational Research» που ιδιοκτησιακά δεν ανήκει σε κανέναν από τους κλάδους Μαθηματικών, Οικονομικών ή Πληροφορικής. Για να δώσω ένα σαφές κυανογράφημα(Blueprint) πάνω σε ποια έννοια συγχύζετε το όλο θέμα, θα χρησιμοποιήσω ένα σχήμα για να γίνει πιο κατανοητό.
Ο όρος λοιπόν «Operational Research», προέκυψε κατά τις στρατιωτικές επιχειρήσεις του Β’ Παγκοσμίου πολέμου, όπου εκεί ειδικοί επιστήμονες κλήθηκαν μέσω της εφαρμογής Μαθηματικών εργαλείων, να επιλύσουν στρατιωτικά προβλήματα(στα ραντάρ, στην εξεύρεση στόχων και βομβαρδισμών κ.α.), προκειμένου να αξιοποιήσουν τις αδυναμίες τους(έλλειψη πόρων) με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Επομένως το Operational σήμαινε «επιχείρηση» με την έννοια της «λειτουργίας» και όχι με την Οικονομική έννοια της «εταιρίας».
Το γεγονός ότι εσείς οι Μαθηματικοί αλλά και πολλοί άλλοι περιορίζουν μια Μαθηματική ροή που περιλαμβάνει:
- Γραμμικό Προγραμματισμό,
- Δυναμικό προγραμματισμό,
- Δέντρα αποφάσεων,
- Ανάλυση δικτύων(Pert, CPM),
- Πολυκριτηριακή ανάλυση,
- Ανάλυση γραμμών αναμονής
- Θεωρία Παιγνίων
- Σε μια στατική μελέτη κατασκευής γέφυρας ενός μηχανολόγου μηχανικού, όπου θα ποσοτικοποιήσετε τις φυσικές μεταβλητές(δυνάμεις ανέμων, επίδραση βαρύτητας, αντοχή υλικών κ.τ.λ.) και στην συνέχεια να προτείνετε την καλύτερη δυνατή απόφαση?
- Σε οποιοδήποτε άλλο έργο από την βιοϊατρική μέχρι και τους οδικούς άξονες, όπου απαιτείται η μετατροπή ενός φυσικού προβλήματος σε μαθηματική γλώσσα?
- Μήπως γιατί οι συγκεκριμένοι χώροι δεν σας φαίνονται τόσο ευοίωνοι?
- Μήπως γιατί οι γνώσεις σας σε αυτά τα επιστημονικά πεδία είναι ελλιπείς με το πτυχίο σας?
- Μήπως το άϋλο της φύσης των Οικονομικών σας κάνει να πιστεύετε ότι η εξορυγμένη γνώση των οικονομικών που διδάσκεται σε 55 συνήθως προπτυχιακά μαθήματα, θα καταφέρετε να την αποκτήσετε με 12-14 μαθήματα Μεταπτυχιακού?
Σε ότι αφορά θέσεις εργασίας όπως Λογιστική, Ελεγκτική, Εσωτερικό έλεγχο, Οικονομική διεύθυνση κ.τ.λ. δεν υπάρχει καν σημείο ανταγωνισμού, καθώς βασικές έννοιες και μεθοδολογίες αυτών των επαγγελμάτων δεν μαθαίνονται σε 3 εξάμηνα Μεταπτυχιακού από μηδενική βάση. Επίσης σε αυτά τα μεταπτυχιακά δεν γίνονται κιόλας δεκτοί Μαθηματικοί γιατί δεν υπάρχει προαπαιτούμενο είδος μαθήματος από την σχολή προέλευσής τους. Σε λογιστική ελεγκτική, Δ.Λ.Π., Ανάλυση Χρημ. Καταστάσεων δεν υπάρχουν φοιτητές από Μαθηματικές σχολές εκτός βέβαια από κάποιες εξαιρέσεις.
Στον «Ποσοτικό τομέα» τώρα όπου υπάρχει όντως τομή επικάλυψης μεταξύ των επιστημών ναι μεν έχουν καλύτερη βάση οι Μαθηματικοί για την "μοντελοποίηση" των προβλημάτων που πηγάζουν π.χ. από νέα χρηματοοικονομικά παράγωγα, αλλά υστερούν σε βασικές "εννοιολογικές Οικονομικές μεθόδους" όπως είναι οι Θεωρίες Κινδύνου, οι προβλέψεις, μελλοντικής και παρούσης αξίας κ.τ.λ. τα οποία θα τον κάνουν όχι και τόσο ευέλικτο επαγγελματικά.
Αυτή η έντονη "Μαθηματικοποίηση" που υπάρχει στα οικονομικά μοντέλα, τις περισσότερες φορές κάνει κακές και λανθασμένες αναλύσεις καθώς δεδομένα που προέρχονται μέσα από την Οικονομολογική θεώρηση(όπως οι Μαύροι Κύκνοι) είναι αδύνατον να εφαρμοστούν από έναν αμιγώς Μαθηματικό υπάλληλο. Πιο απλά και κατανοητά, πολλές φορές ή τις περισσότερες φορές τα Δ.Λ.Π., οι διεθνείς κανονισμοί ελέγχου ή και ακόμα η ίδια διοίκηση της εταιρίας απαιτεί να πραγματοποιήσεις και να ενσωματώσεις στην κοστολογική/οικονομική ανάλυση σού προβλέψεις ή επισφάλειες ή απρόβλεπτους κινδύνους, όπου το άθροισμα 1+1 να μην αποδίδει αναγκαστικά αποτέλεσμα=2.
Πραγματικό παράδειγμα, τα Μαθηματικά είναι Μαθηματικά 1+1 κάνει 2, στα Οικονομικά όμως 1+1 μπορεί να κάνει 1,5 ή 3 ή όσο θέλουμε εμείς να κάνει. Ο Μαθηματικός αναλυτής μπορεί να είναι αυτός που θα μοντελοποιήσει μια συγχώνευση ή εξαγορά 2 Τραπεζών, όμως ο Οικονομολόγος αναλυτής θα είναι αυτός που θα διερευνήσει τους λόγους για τους οποίους μετά την εξαγορά η μετοχική αξία μειώθηκε αντί να αυξηθεί, όπως θα ήταν αναμενόμενο με βάση την αυστηρότητα των μαθηματικών μοντέλων. Παράγοντες Οικονομιών κλίμακας, πιστωτικού κινδύνου κ.τ.λ. θα είναι αναλύσεις που δεν θα μπορέσει σχεδόν ποτέ του ο Μαθηματικός με βάση το πτυχίο του, να συμπεριλάβει στην Ποσοτική του ανάλυση.
Εκτός αυτών βέβαια, το να υποστηρίζετε ότι κάνετε καλύτερα την δουλειά των Οικονομολόγων γενικά και αόριστα(πέραν των Quantitive Analysis), είναι απλά μια ανυπόστατη πλεονεξία και ευσεβής πόθος, ο οποίος δεν υποστηρίζεται από την πολιτεία τόσο «Νομικά»(καθώς το επάγγελμα του Οικονομολόγου είναι καθορισμένο μέσω του Ο.Ε.Ε., ενώ του μαθηματικού όχι, δεν έχετε κάν Μαθηματικό Δημόσιο Όργανο-Επιμελητήριο) αλλά και «Ουσιαστικά» από την εκπαιδευτική πρακτική, όπου εκτός των Στατιστικο-Επιχειρησιακών-Ποσοτικών Masters, οι απόφοιτοι Μαθηματικοί δεν γίνοτναι δεκτοί σε καθαρά Οικονομολογικο-Λογιστικά μεταπτυχιακά, εξαιτίας της ανεπάρκειας γνώσεων.
Υ.Γ. Και αλήθεια μην τρελαθούμε τώρα οι Ποσοτικοί Αναλυτές ή έστω ειδικευμένα οι Οικονομικοί Αναλυτές που αναφέρετε, είναι τόσο περιορισμένοι ειδικά στον Ελληνικό χώρο, που δεν αποτελεί στόχο του μέσου φοιτητή/αποφοίτου Μαθηματικού ή Οικονομικών ή Πληροφορικής, αλλά ανταποκρίνεται στο 5% ίσως και λιγότερο της μάζας. Άλλωστε τα περισσότερα προβλήματα που αντιμετωπίζει η Επιχειρησιακή Έρευνα, είναι αδύνατον να επιλυθούν με το χέρι και έτσι η εξέλιξη των Η/Υ και των λογισμικών όπως (Matlab, Mathematica, QRA), έδωσε την δυνατότητα και σε μή θεωρητικούς ειδικούς να χρησιμοποιήσουν και να δραστηριοποιηθούν πάνω στις μεθόδους Ποσοτικής έρευνας του εκάστοτε τομέα(μηχανολόγους μηχανικούς, οικονομολόγους, κοστολόγους, βιοϊατρικούς ερευνητές κ.τ.λ. Όπως ένας Βιολόγος κατέχει καλύτερα την θεωρία της δομής των οργανισμών από έναν ιατρό, όμως θα δυσκολευτεί στα όρια του αδυνάτου να πραγματοποιήσει μια ιατρική επέμβαση σε έναν ασθενή, έτσι και ο θεωρητικός Μαθηματικός θα χρειαστεί πολύ προσπάθεια για να ανταπεξέλθει είτε σε Μηχανολογικά σχέδια είτε σε Οικονομολογικά.
- Ο λογος που πολλες επιχειρησεις ειναι εδω που ειναι , ειναι η ανικονοτητα και αγνοια των οικονομολογων στα μαθηματικα.
Ασχολίαστο, προφανώς και δέν κατάλαβες ότι δεν σε ανταγωνίζομαι και ούτε θέλω να το κάνω αυτό, πάνω στις πιθανές γνώσεις σου(γιατί κανείς δεν μου εγγυάται πώς τις έχεις) σε όλο το φάσμα των ποσοτικών μεθόδων. Τα μαθηματικά που μου χρειάζονται εμένα σάν Οικονομολόγος, λίγα ή πολλά, είναι συγκεκριμένα. Τί σε κάνει να πιστεύεις ότι σε μια πιθανή αλληλοκαληπτόμενη θέση εργασίας, θα σου χρειαστεί το εύρος Μαθηματικών Μεθόδων που έμαθες θεωρητικά στην σχολή σου?- Θα επρεπε ο οικονομολογος και ο μαθηματικος να δουλευουν μαζι και να συμπληρωνει ο ενας τον αλλον.
Λες να χρειάζομαι τις γνώσεις του θεωρητικού Μαθηματικού ή της κρυπτογραφίας στο να "Κλείσω του Λογαριασμούς Φ.Π.Α. στο τέλος του έτους" ή στο να κάνω "Εγγραφές Τακτοποίησης"? Τί λές, για πές μου? Εκεί που χρειάζεται να δουλέψουν μαζί αυτοί οι 2, σε πληροφορώ ότι το κάνουν, απλά μιλάμε για θέσεις εργασίας απειροελάχιστες σε σχέση με την υπόλοιπη επιχειρηματική δραστηριότητα. Πανελλαδικά έχουμε 100-200-500 Αναλυτές? Και μοιράζονται οι θέσεις αυτές σε Οικονομολόγους-Μαθηματικούς-Πληροφορικούς, οι υπόλοιποι Μαθηματικοί τί κάνουν? Οι υπόλοιποι οικονομολόγοι είναι π.χ. σε μεγάλα ποσοστά λογιστές/υπάλληλοι logistics/άνεργοι και οι Πληροφορικοί κυρίως Ι.Τ. supervisors/τεχνικοί/άνεργοι, οι Μαθηματικοί? Μάλλον ιδιαίτερα/άνεργοι έ?- Στη σχολη μου παιρνεις τα μαθηματα οικονομικων ( οικονομικη αναλυση 1,2,3,4 , χρημαοοικονομικα 1,2 , μακρο και πολλααα αλλα)
Γι'αυτά λές?Προφανώς και θα αστειεύεσαι, επειδή έψαξα μερικές μέρες πριν και τα συγγράμματα αυτών των μαθημάτων σε πληροφορώ, ότι όλα αυτά μαζί, αποτελούν/δεν αποτελούν ΕΝΑ και με το ζόρι εξάμηνο ενός καλού Οικονομικού τμήματος. Στην ουσία οι γνώσεις από αυτά τα μαθήματα που αποκτάτε είναι σε επίπεδο "εννοιών" και "ευρετηρίου" καθώς για όλα αυτά ένας Οικονομολόγος θα αφιερώσει ( x 4 ή x 5) για το κάθε γνωστικό τομέα αντίστοιχα. Μην με βάλεις στον κόπο να αναλύσουμε το εύρος γιατί τον χρόνο σου δεν έχω...
- Iστορία Οικονομικών Θεωριών
- Οικονομική Ανάλυση Ι (Μικρο)
- Οικονομική Ανάλυση ΙΙ (Μακρο)
- Οικονομικά Μαθηματικά
- Οικονομική Ανάλυση ΙΙΙ (Εφαρμοσμένη Οικονομική)
- Μαθηματική Χρηματοοικονομική Θεωρία
- Οικονομική Ανάλυση ΙV(Οικονομική της Τεχνολογίας)
- Οικονομική Ανάλυση V(Οικονομική των Επιχειρήσεων και Επιχειρηματικότητα)
- ενω ενας με πολυ καλες γνωσεις μαθηματικο-φυσικης ειναι ικανος σε αλλους τομεις των οικονικων.
Θα είχε ενδιαφέρον άν μπορούσες να μου αποδείξεις ότι ξέρεις... Ποιοί πραγματικά είναι αυτοί οι τομείς και ποιά η αναλογία των θέσεων αυτών προς το πραγματικό ποσοστό των συνολικών επιχειρησιακών θεσεων... έ?- Δωσε μου ενα παραδειγμα μεγαλης ελεγτικης να μπω να δω . απλα απο ενδιαφερον δεν σε αμφισβητω ως προς αυτο.
Ψάχνεις σε ελεγκτικές να βρεις Μαθηματικούς με ποιά λογική και για ποιές θέσεις? Όταν μου λες ελεγκτικές καταλαβαίνω σαν ελεγκτές προφανώς... Άν εννοιείς Οικονομικούς αναλυτές, τότε ισχύουν τα παραπάνω...- Οικονομικοι αναλυτες που προσληφθηκαν το 2010 απο σεμφε , και 1 απο μαθηματικο πατρας .ο οικονομικος διευθυντης της citybank ειναι απο το τμημα μαθηματικων του ecole . της αλφαμπανκ απο τους πολιτικους μηχανικους πατρας . πωω ρε μαγκες διαβαστε κανα βιογραφικο να μαθετε 5 πραγματα μην ειστε κολλημενοι
Σε φαντάζομαι με το σταγονόμετρο να ψάχνεις να βρεις Μαθηματικούς από σάϊτ σε σάϊτ και ήδη ζαλίζομαι. Με μια μικρή αναζήτηση μέτρα:
- Aγγελία 1
- Aγγελία 2
- Aγγελία 3
- Aγγελία 4
- Aγγελία 5
- Aγγελία 6
- Aγγελία 7
- Aγγελία 8
- Aγγελία 9
- Aγγελία 10
Και τονίζω οι παραπάνω αγγελίες δέν σημαίνουν απολύτως τίποτα, ο σχετικός κλάδος(Ποσοτικών Αναλυτών) καλύπτεται από 3 κύριους εκπαιδευτικούς χώρους ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ - ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ - ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ. Απλά τα παραθέτω για να εξηγήσω το λάθος σκεπτικό...
Καληνύχτες...
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Το μαθηματικό Αθήνας έχει πολύ υψηλό και απαιτητικό επίπεδο σπουδών και για να περάσεις μάθημα πρέπει να λιώσεις στο διάβασμα και να το έχεις κατανοήσει.Ομως δεν ισχύει το ίδιο για μαθηματικό Σάμου και Πάτρας.Το σεμφε θεωρείται καλή σχολή αλλά ούτε αυτή συγκρίνεται με το μαθηματικό Αθηνας.
Και για πες μας τι είσαι εσυ . Έχεις φοιτήσει σε όλα ; Και καλα πες δεν θα μιλήσω για Σεμφε που ειναι φοιτητής . Αλλα το να λες οτι το μαθηματικο Πάτρας ειναι χειρότερο απο της Αθήνας δείχνεις απλα την άγνοια σου !
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Πουλελες
Εκκολαπτόμενο μέλος
Μήνυμα προερχόμενο από το Θέμα με τίτλο: Μαρτυράμε τα μηχανογραφικά μας.
Παραξενεύτηκα αρκετά με τις πεποιθήσεις των 2 Μαθηματικών(Npb + Vikam18) σχετικά με τις δυνατότητες που δίνουν στον εαυτό τους, πάνω στον επαγγελματικό χώρο των Οικονομικών και έτσι θα έλεγα, πώς ΝΑΙ υπάρχουν Μαθηματικές εφαρμογές ΚΑΙ πάνω στα Οικονομικά όπως υπάρχουν βέβαια και σε έναν σωρό άλλων επιστημών. Είναι αστήριχτη και ανυπόστατη παραπληροφόρηση όμως, να αναφέρεις και να υποστηρίζεις χωρίς γνώση, ότι ένας Μαθηματικός είναι ο πλέον κατάλληλος για όλο το φάσμα των Οικονομικών επαγγελμάτων.
Ένας Οικονομολόγος όταν αναφέρεται σε πιθανές θέσεις εργασίας που θα κληθεί να καλύψει, εννοεί σχεδόν πάντα των χώρο τον Λογιστικών, Φοροτεχνικών, Οικονομοτεχνικών Μελετών σε επιχειρησιακά προγράμματα, Διαχείρισης Αποθήκης(Υπάλληλος Logistics) και εν συνεχεία υπάρχουν για Ελλάδα πάντα και μερικές σκέψεις για Χρηματο-Οικονομικά πεδία.
Ο χώρος για τον οποίο έγινε «θόρυβος» εδώ μέσα, είναι ένα πεδίο με την ονομασία «Operational Research» που ιδιοκτησιακά δεν ανήκει σε κανέναν από τους κλάδους Μαθηματικών, Οικονομικών ή Πληροφορικής. Για να δώσω ένα σαφές κυανογράφημα(Blueprint) πάνω σε ποια έννοια συγχύζετε το όλο θέμα, θα χρησιμοποιήσω ένα σχήμα για να γίνει πιο κατανοητό.
Ο όρος λοιπόν «Operational Research», προέκυψε κατά τις στρατιωτικές επιχειρήσεις του Β’ Παγκοσμίου πολέμου, όπου εκεί ειδικοί επιστήμονες κλήθηκαν μέσω της εφαρμογής Μαθηματικών εργαλείων, να επιλύσουν στρατιωτικά προβλήματα(στα ραντάρ, στην εξεύρεση στόχων και βομβαρδισμών κ.α.), προκειμένου να αξιοποιήσουν τις αδυναμίες τους(έλλειψη πόρων) με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Επομένως το Operational σήμαινε «επιχείρηση» με την έννοια της «λειτουργίας» και όχι με την Οικονομική έννοια της «εταιρίας».
Το γεγονός ότι εσείς οι Μαθηματικοί αλλά και πολλοί άλλοι περιορίζουν μια Μαθηματική ροή που περιλαμβάνει:
και ονομάζεται Ποσοτική Ανάλυση, σε ένα μόνο πεδίο εφαρμογής της(τα Οικονομικά) προσωπικά μου προκαλεί κολακεία γιατί προφανώς επιβεβαιώνετε, ότι περισσότερες εφαρμογές άρα και πιθανές εργασίες υπάρχουν στον κλάδο των Οικονομικών. Γιατί κανένας δεν είπε ότι θα εφαρμόσετε την άριστη κατά τα άλλα γνώση Ποσοτικών Αναλύσεων:
- Γραμμικό Προγραμματισμό,
- Δυναμικό προγραμματισμό,
- Δέντρα αποφάσεων,
- Ανάλυση δικτύων(Pert, CPM),
- Πολυκριτηριακή ανάλυση,
- Ανάλυση γραμμών αναμονής
- Θεωρία Παιγνίων
- Σε μια στατική μελέτη κατασκευής γέφυρας ενός μηχανολόγου μηχανικού, όπου θα ποσοτικοποιήσετε τις φυσικές μεταβλητές(δυνάμεις ανέμων, επίδραση βαρύτητας, αντοχή υλικών κ.τ.λ.) και στην συνέχεια να προτείνετε την καλύτερη δυνατή απόφαση?
- Σε οποιοδήποτε άλλο έργο από την βιοϊατρική μέχρι και τους οδικούς άξονες, όπου απαιτείται η μετατροπή ενός φυσικού προβλήματος σε μαθηματική γλώσσα?
Η απάντηση είναι τόσο απλή και αυτονόητη που φαίνεται να μην θέλετε να την δείτε. Ένας Μαθηματικός ποτέ δεν θα μπορέσει να ανταγωνιστεί όπως είπατε επί "ίσοις όροις" έναν Οικονομολόγο σε κανέναν αμιγώς Οικονομολογικό τομέα, παρά μόνο στον τομέα της Ποσοτικής Ανάλυσης, έναν τομέα που αφορά πολύ λίγους εξ αρχής και έναν τομέα στον οποίο εξειδικεύονται τόσο Οικονομολόγοι(κυρίως), τόσο Στατιστικολόγοι, τόσο Μαθηματικοί και όσο Πληροφορικοί και Ημμύτες με κατάλληλα μεταπτυχιακά.
- Μήπως γιατί οι συγκεκριμένοι χώροι δεν σας φαίνονται τόσο ευοίωνοι?
- Μήπως γιατί οι γνώσεις σας σε αυτά τα επιστημονικά πεδία είναι ελλιπείς με το πτυχίο σας?
- Μήπως το άϋλο της φύσης των Οικονομικών σας κάνει να πιστεύετε ότι η εξορυγμένη γνώση των οικονομικών που διδάσκεται σε 55 συνήθως προπτυχιακά μαθήματα, θα καταφέρετε να την αποκτήσετε με 12-14 μαθήματα Μεταπτυχιακού?
Σε ότι αφορά θέσεις εργασίας όπως Λογιστική, Ελεγκτική, Εσωτερικό έλεγχο, Οικονομική διεύθυνση κ.τ.λ. δεν υπάρχει καν σημείο ανταγωνισμού, καθώς βασικές έννοιες και μεθοδολογίες αυτών των επαγγελμάτων δεν μαθαίνονται σε 3 εξάμηνα Μεταπτυχιακού από μηδενική βάση. Επίσης σε αυτά τα μεταπτυχιακά δεν γίνονται κιόλας δεκτοί Μαθηματικοί γιατί δεν υπάρχει προαπαιτούμενο είδος μαθήματος από την σχολή προέλευσής τους. Σε λογιστική ελεγκτική, Δ.Λ.Π., Ανάλυση Χρημ. Καταστάσεων δεν υπάρχουν φοιτητές από Μαθηματικές σχολές εκτός βέβαια από κάποιες εξαιρέσεις.
Στον «Ποσοτικό τομέα» τώρα όπου υπάρχει όντως τομή επικάλυψης μεταξύ των επιστημών ναι μεν έχουν καλύτερη βάση οι Μαθηματικοί για την "μοντελοποίηση" των προβλημάτων που πηγάζουν π.χ. από νέα χρηματοοικονομικά παράγωγα, αλλά υστερούν σε βασικές "εννοιολογικές Οικονομικές μεθόδους" όπως είναι οι Θεωρίες Κινδύνου, οι προβλέψεις, μελλοντικής και παρούσης αξίας κ.τ.λ. τα οποία θα τον κάνουν όχι και τόσο ευέλικτο επαγγελματικά.
Αυτή η έντονη "Μαθηματικοποίηση" που υπάρχει στα οικονομικά μοντέλα, τις περισσότερες φορές κάνει κακές και λανθασμένες αναλύσεις καθώς δεδομένα που προέρχονται μέσα από την Οικονομολογική θεώρηση(όπως οι Μαύροι Κύκνοι) είναι αδύνατον να εφαρμοστούν από έναν αμιγώς Μαθηματικό υπάλληλο. Πιο απλά και κατανοητά, πολλές φορές ή τις περισσότερες φορές τα Δ.Λ.Π., οι διεθνείς κανονισμοί ελέγχου ή και ακόμα η ίδια διοίκηση της εταιρίας απαιτεί να πραγματοποιήσεις και να ενσωματώσεις στην κοστολογική/οικονομική ανάλυση σού προβλέψεις ή επισφάλειες ή απρόβλεπτους κινδύνους, όπου το άθροισμα 1+1 να μην αποδίδει αναγκαστικά αποτέλεσμα=2.
Πραγματικό παράδειγμα, τα Μαθηματικά είναι Μαθηματικά 1+1 κάνει 2, στα Οικονομικά όμως 1+1 μπορεί να κάνει 1,5 ή 3 ή όσο θέλουμε εμείς να κάνει. Ο Μαθηματικός αναλυτής μπορεί να είναι αυτός που θα μοντελοποιήσει μια συγχώνευση ή εξαγορά 2 Τραπεζών, όμως ο Οικονομολόγος αναλυτής θα είναι αυτός που θα διερευνήσει τους λόγους για τους οποίους μετά την εξαγορά η μετοχική αξία μειώθηκε αντί να αυξηθεί, όπως θα ήταν αναμενόμενο με βάση την αυστηρότητα των μαθηματικών μοντέλων. Παράγοντες Οικονομιών κλίμακας, πιστωτικού κινδύνου κ.τ.λ. θα είναι αναλύσεις που δεν θα μπορέσει σχεδόν ποτέ του ο Μαθηματικός με βάση το πτυχίο του, να συμπεριλάβει στην Ποσοτική του ανάλυση.
Εκτός αυτών βέβαια, το να υποστηρίζετε ότι κάνετε καλύτερα την δουλειά των Οικονομολόγων γενικά και αόριστα(πέραν των Quantitive Analysis), είναι απλά μια ανυπόστατη πλεονεξία και ευσεβής πόθος, ο οποίος δεν υποστηρίζεται από την πολιτεία τόσο «Νομικά»(καθώς το επάγγελμα του Οικονομολόγου είναι καθορισμένο μέσω του Ο.Ε.Ε., ενώ του μαθηματικού όχι, δεν έχετε κάν Μαθηματικό Δημόσιο Όργανο-Επιμελητήριο) αλλά και «Ουσιαστικά» από την εκπαιδευτική πρακτική, όπου εκτός των Στατιστικο-Επιχειρησιακών-Ποσοτικών Masters, οι απόφοιτοι Μαθηματικοί δεν γίνοτναι δεκτοί σε καθαρά Οικονομολογικο-Λογιστικά μεταπτυχιακά, εξαιτίας της ανεπάρκειας γνώσεων.
Υ.Γ. Και αλήθεια μην τρελαθούμε τώρα οι Ποσοτικοί Αναλυτές ή έστω ειδικευμένα οι Οικονομικοί Αναλυτές που αναφέρετε, είναι τόσο περιορισμένοι ειδικά στον Ελληνικό χώρο, που δεν αποτελεί στόχο του μέσου φοιτητή/αποφοίτου Μαθηματικού ή Οικονομικών ή Πληροφορικής, αλλά ανταποκρίνεται στο 5% ίσως και λιγότερο της μάζας. Άλλωστε τα περισσότερα προβλήματα που αντιμετωπίζει η Επιχειρησιακή Έρευνα, είναι αδύνατον να επιλυθούν με το χέρι και έτσι η εξέλιξη των Η/Υ και των λογισμικών όπως (Matlab, Mathematica, QRA), έδωσε την δυνατότητα και σε μή θεωρητικούς ειδικούς να χρησιμοποιήσουν και να δραστηριοποιηθούν πάνω στις μεθόδους Ποσοτικής έρευνας του εκάστοτε τομέα(μηχανολόγους μηχανικούς, οικονομολόγους, κοστολόγους, βιοϊατρικούς ερευνητές κ.τ.λ. Όπως ένας Βιολόγος κατέχει καλύτερα την θεωρία της δομής των οργανισμών από έναν ιατρό, όμως θα δυσκολευτεί στα όρια του αδυνάτου να πραγματοποιήσει μια ιατρική επέμβαση σε έναν ασθενή, έτσι και ο θεωρητικός Μαθηματικός θα χρειαστεί πολύ προσπάθεια για να ανταπεξέλθει είτε σε Μηχανολογικά σχέδια είτε σε Οικονομολογικά.
Καληνύχτες...
Δεν παιζεσαι
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Δεν παιζεσαι
Δεν θα παιζόταν αν πατούσε πάνω σε σωστη υπόθεση . Ομως δεν τ κανείς . Κανείς δεν μίλησε για όλο το φάσμα των οικονομικών επαγγελμάτων . Τουλάχιστον οχι εγω .
Επισης παμακ οσο αναφορα την ερώτηση σου την κατατασω στις πιο ανόητες που έχω ακούσει ( που μπορει να δουλέψει ένας μαθηματικός ) . Οικονομία ( αναλογιστής, οικονομικός αναλυτής πχ) , πληροφορική κυριως θεωρητικη ( κρυπτογραφία και θεωρία αριθμών δηλαδή πρακτικά τραπεζικά αρχεία , κινητή τηλεφωνία , εταιρικά αρχεία κτλ , θεωρία αλγορίθμων , συστήματα βελτιστοποιησης , θεωρία υπολογισμου και λογικη που ειναι κυριως ερευνητικά πχ ) , στατιστικη ( ο,τι μπορείς να φανταστείς ) , εφαρμογές στην μηχανικη ( σε ερευνητικό τομέα κυριως ) , τράπεζες , δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια εκπαίδευση , βίο στατιστικη οσο αναφορα κλάδους της ιατρικής - βιολογίας και πολλα αλλα ανάλογα με την εξειδίκευση που εχει επιλέξει στην σχολη . Σιγα πάντως ειναι ΠΟΛΥ πιο ευέλικτος απο έναν απόφοιτο οικονομικών σχολών . Επισης επειδη μονο και μονο απο τον τροπο που μιλάς φαίνεται η μαθηματικη σου άγνοια . Τα μαθηματικα ΔΕΝ ειναι 1-2-5-10 μαθήματα ουτε ενα πτυχίο . Ειναι ένας τρόπος σκέψης , μια ολόκληρη διαδικασία που μαθαίνει το μυαλο σου να ακολουθεί ακόμα και στα πιο απλα πράγματα της ζωής σου . Μπορει να ξέρεις να κανείς κάποιους 'υπολογισμούς ' που σου χρειάζονται αλλα δεν γνωρίζεις μαθηματικα ( αφου δεν έχεις τελειώσει κάποια αντίστοιχη σχολη ) . Άρα δεν μπορείς να σκεφτείς σαν έναν μαθηματικο . Και καλός η κακώς αυτο ειναι που εχει ζήτηση . Η σκέψη που εσυ δεν έχεις !
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
cha0s
Περιβόητο μέλος
Η αδερφή μιας φίλης μου τελείωσε τη Γεωπονική, έκανε μεταπτυχιακό και διδακτορικό στην αγροτική οικονομία και τώρα είναι μόνιμη στην αγροτική τράπεζα και μια χαρά εργάζεται ως οικονομολόγος.
Κατα τη γνώμη μου τα οικονομικά θα έπρεπε να υπάρχουν μόνο σε μεταπτυχιακό επίπεδο, στο οποίο οι θα έμπαιναν απόφοιτοι απο το μαθηματικό (κυρίως)
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Πουλελες
Εκκολαπτόμενο μέλος
Δεν θα παιζόταν αν πατούσε πάνω σε σωστη υπόθεση . Ομως δεν τ κανείς . Κανείς δεν μίλησε για όλο το φάσμα των οικονομικών επαγγελμάτων . Τουλάχιστον οχι εγω .
Επισης παμακ οσο αναφορα την ερώτηση σου την κατατασω στις πιο ανόητες που έχω ακούσει ( που μπορει να δουλέψει ένας μαθηματικός ) . Οικονομία ( αναλογιστής, οικονομικός αναλυτής πχ) , πληροφορική κυριως θεωρητικη ( κρυπτογραφία και θεωρία αριθμών δηλαδή πρακτικά τραπεζικά αρχεία , κινητή τηλεφωνία , εταιρικά αρχεία κτλ , θεωρία αλγορίθμων , συστήματα βελτιστοποιησης , θεωρία υπολογισμου και λογικη που ειναι κυριως ερευνητικά πχ ) , στατιστικη ( ο,τι μπορείς να φανταστείς ) , εφαρμογές στην μηχανικη ( σε ερευνητικό τομέα κυριως ) , τράπεζες , δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια εκπαίδευση , βίο στατιστικη οσο αναφορα κλάδους της ιατρικής - βιολογίας και πολλα αλλα ανάλογα με την εξειδίκευση που εχει επιλέξει στην σχολη . Σιγα πάντως ειναι ΠΟΛΥ πιο ευέλικτος απο έναν απόφοιτο οικονομικών σχολών . Επισης επειδη μονο και μονο απο τον τροπο που μιλάς φαίνεται η μαθηματικη σου άγνοια . Τα μαθηματικα ΔΕΝ ειναι 1-2-5-10 μαθήματα ουτε ενα πτυχίο . Ειναι ένας τρόπος σκέψης , μια ολόκληρη διαδικασία που μαθαίνει το μυαλο σου να ακολουθεί ακόμα και στα πιο απλα πράγματα της ζωής σου . Μπορει να ξέρεις να κανείς κάποιους 'υπολογισμούς ' που σου χρειάζονται αλλα δεν γνωρίζεις μαθηματικα ( αφου δεν έχεις τελειώσει κάποια αντίστοιχη σχολη ) . Άρα δεν μπορείς να σκεφτείς σαν έναν μαθηματικο . Και καλός η κακώς στο ειναι που εχει ζήτηση . Η σκέψη που εσυ δεν έχεις !
Vikam18 ας μην μαλωνουμε σαν τα κοκορια. Το λυσαμε σε τι θεσεις μπορεις να δουλεψει ο ενας και ο αλλος. Παντως για τις ελεγκτικες που λεει ισχυει 100%. Auditors, tax consulting κτλ μονο ατομα οικονομικων τμηματων μπορουν να δουλεψουν. Σ'ολα τα υπολοιπα που λες οπως σου ειπα συμφωνω σε πολλα πραγματα εκτος απο την καραμελα που λενε οτι φταινε οι οικονομολογοι για την κριση.Τεσπα αυτα
Πιστεύω πως ένας μαθηματικός με μεταπτυχιακό στα οικονομικά μπορεί να κάνει τέλεια τη δουλειά ενός οικονομολόγου.
Η αδερφή μιας φίλης μου τελείωσε τη Γεωπονική, έκανε μεταπτυχιακό και διδακτορικό στην αγροτική οικονομία και τώρα είναι μόνιμη στην αγροτική τράπεζα και μια χαρά εργάζεται ως οικονομολόγος.
Κατα τη γνώμη μου τα οικονομικά θα έπρεπε να υπάρχουν μόνο σε μεταπτυχιακό επίπεδο, στο οποίο οι θα έμπαιναν απόφοιτοι απο το μαθηματικό (κυρίως)
Τα εχεις καταρριψει ολα εσυ. Πηγαινε στην Νεα Υορκη στο Stern Business School και πες τους το να δουμε τι θα σου πουν.
Μεταπτυχιακο και διδακτορικο στην αγροτικη οικονομια?δηλαδη 4-5 χρονια οικονομικα?ε δν τα λες και λιγα
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
cha0s
Περιβόητο μέλος
Τα εχεις καταρριψει ολα εσυ. Πηγαινε στην Νεα Υορκη στο Stern Business School και πες τους το να δουμε τι θα σου πουν.
Μεταπτυχιακο και διδακτορικο στην αγροτικη οικονομια?δηλαδη 4-5 χρονια οικονομικα?ε δν τα λες και λιγα
δε ξερω τι ειναι αυτό το στερν, αλλά αν κάποιος εχει τελειώσει μαθηματικο και οικονομικά σε καλά πανεπιστήμια, θα μπορούσε να ανταγωνιστεί χαλαρά έναν του οικονομικού
Οπως και να το κάνουμε, τα μαθηματικά είναι η βάση των επιστημών, κι εσείς στο οικονομικό, θέλετε δε θέλετε θα κάνετε μαθηματικά. Τώρα κάτι χαζά μαθήματα διοίκησης επιχειρήσεων και managment απλά είναι ασχολίαστα
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Πουλελες
Εκκολαπτόμενο μέλος
δε ξερω τι ειναι αυτό το στερν, αλλά αν κάποιος εχει τελειώσει μαθηματικο και οικονομικά σε καλά πανεπιστήμια, θα μπορούσε να ανταγωνιστεί χαλαρά έναν του οικονομικού
Οπως και να το κάνουμε, τα μαθηματικά είναι η βάση των επιστημών, κι εσείς στο οικονομικό, θέλετε δε θέλετε θα κάνετε μαθηματικά. Τώρα κάτι χαζά μαθήματα διοίκησης επιχειρήσεων και managment απλά είναι ασχολίαστα
Καλα οκ.Απλα δεν θα σχολιασω το μνμ σου γιατι προφανως εχεις αγνοια.Δες τα μνμτα των παραπανω.
https://www.stern.nyu.edu/index.htm απλα να εχεις μια ιδεα.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
δε ξερω τι ειναι αυτό το στερν, αλλά αν κάποιος εχει τελειώσει μαθηματικο και οικονομικά σε καλά πανεπιστήμια, θα μπορούσε να ανταγωνιστεί χαλαρά έναν του οικονομικού
Οπως και να το κάνουμε, τα μαθηματικά είναι η βάση των επιστημών, κι εσείς στο οικονομικό, θέλετε δε θέλετε θα κάνετε μαθηματικά. Τώρα κάτι χαζά μαθήματα διοίκησης επιχειρήσεων και managment απλά είναι ασχολίαστα
Ασε που στην ασσοε εχετε πάσπ . ΠΟΥ ΠΑΤΕ ; Χαχαχα ( για να σπάσει ο πάγος )
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Πουλελες
Εκκολαπτόμενο μέλος
Ασε που στην ασσοε εχετε πάσπ . ΠΟΥ ΠΑΤΕ ; Χαχαχα ( για να σπάσει ο πάγος )
Αστα να πανε...Δεν ξερω ακομα η πασπ ειναι πρωτη?
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
cha0s
Περιβόητο μέλος
https://www.stern.nyu.edu/index.htm απλα να εχεις μια ιδεα.
Κλασσικό μηνυματάκι ischool. ΜΙΤ, Harvard, Yale, ΕΜΠ, EΚΠΑ, και τώρα και το Στέρν
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Πουλελες
Εκκολαπτόμενο μέλος
Κλασσικό μηνυματάκι ischool. ΜΙΤ, Harvard, Yale, ΕΜΠ, EΚΠΑ, και τώρα και το Στέρν
Ε ενταξει αμα ηταν καθε φορα να προσπαθω να αλλαξω την γνωμη καθενος αστο.. το Stern ειναι φοβερο παρ ολα αυτα
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
cha0s
Περιβόητο μέλος
Ε ενταξει αμα ηταν καθε φορα να προσπαθω να αλλαξω την γνωμη καθενος αστο.. το Stern ειναι φοβερο παρ ολα αυτα
Δε διαφωνώ, μπορεί όντως να είναι. Αλλά αν είναι τόσο φοβερό, πιστεύεις είναι τόσο εύκολο να πας; Δεν θα ήταν καλύτερα να μιλάμε για πανεπιστήμια και σχολές που θα μπορούσαν να πάνε οι περισσότεροι(έστω ορισμένοι που είναι όντως καλοί), αντί για πανεπιστήμια που δέχονται το 1% των τέλειων; Γιατί συνέχεια βλέπω εδώ στο ischool όταν μιλάνε για εξωτερικό, να αναφέρονται στα Top των Τοπ πανεπιστήμια
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Αστα να πανε...Δεν ξερω ακομα η πασπ ειναι πρωτη?
Ναι . Καταστροφή !
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Πουλελες
Εκκολαπτόμενο μέλος
Δε διαφωνώ, μπορεί όντως να είναι. Αλλά αν είναι τόσο φοβερό, πιστεύεις είναι τόσο εύκολο να πας; Δεν θα ήταν καλύτερα να μιλάμε για πανεπιστήμια και σχολές που θα μπορούσαν να πάνε οι περισσότεροι(έστω ορισμένοι που είναι όντως καλοί), αντί για πανεπιστήμια που δέχονται το 1% των τέλειων; Γιατί συνέχεια βλέπω εδώ στο ischool όταν μιλάνε για εξωτερικό, να αναφέρονται στα Top των Τοπ πανεπιστήμια
Eγω απλα ενημερωτικα το ειπα και ως απαντηση σ αυτο που ειπες οτι δν θα πρεπει να γινοντε τα οικονομικα προπτυχιακο... δεν ειχα καποιο αλλο σκοπο. Τεσπα
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
nPb
Επιφανές μέλος
Σιγα πάντως ειναι ΠΟΛΥ πιο ευέλικτος απο έναν απόφοιτο οικονομικών σχολών . Επισης επειδη μονο και μονο απο τον τροπο που μιλάς φαίνεται η μαθηματικη σου άγνοια . Τα μαθηματικα ΔΕΝ ειναι 1-2-5-10 μαθήματα ουτε ενα πτυχίο . Ειναι ένας τρόπος σκέψης , μια ολόκληρη διαδικασία που μαθαίνει το μυαλο σου να ακολουθεί ακόμα και στα πιο απλα πράγματα της ζωής σου . Μπορει να ξέρεις να κανείς κάποιους 'υπολογισμούς ' που σου χρειάζονται αλλα δεν γνωρίζεις μαθηματικα ( αφου δεν έχεις τελειώσει κάποια αντίστοιχη σχολη ) . Άρα δεν μπορείς να σκεφτείς σαν έναν μαθηματικο . Και καλός η κακώς αυτο ειναι που εχει ζήτηση . Η σκέψη που εσυ δεν έχεις !
Noμίζω ότι αυτή η «παράγραφος» τα λέει όλα όπως ακριβώς είναι. Δυστυχώς είναι λιγάκι δύσκολο να αντιληφθούν οι μη μαθηματικοί τι σημαίνει ο όρος μαθηματικά. Έχει να κάνει με τον τρόπο με τον οποίο ήρθαν σε επαφή με αυτά.
Υ.Γ. Εννοείται ότι πάντα υπάρχουν εξαιρέσεις ανθρώπων που ασχολήθηκαν από μόνοι τους λιγάκι παραπάνω.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
giwrgossp
Νεοφερμένος
Οπως και να το κάνουμε, τα μαθηματικά είναι η βάση των επιστημών, κι εσείς στο οικονομικό, θέλετε δε θέλετε θα κάνετε μαθηματικά. Τώρα κάτι χαζά μαθήματα διοίκησης επιχειρήσεων και managment απλά είναι ασχολίαστα
Χαζά η διοίκηση επιχειρήσεων και Management . Μάλιστα.....αχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχα
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
cha0s
Περιβόητο μέλος
Χαζά η διοίκηση επιχειρήσεων και Management . Μάλιστα.....αχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχα
Ναι είναι χαζά και ανούσια μαθήματα.
Το managment και η διοίκηση επιχειρήσεων δε μαθαίνονται και στο καλύτερο πανεπιστήμιου του κόσμου να πας. Και αυτό το Στέρν μπορεί να έχεις βγάλει με 10, αν εσένα δε σου κόβει και δεν είσαι επιχειρηματικό μυαλό, δε κάνεις τίποτα.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
nPb
Επιφανές μέλος
Ναι είναι χαζά και ανούσια μαθήματα.
Το managment και η διοίκηση επιχειρήσεων δε μαθαίνονται και στο καλύτερο πανεπιστήμιου του κόσμου να πας. Και αυτό το Στέρν μπορεί να έχεις βγάλει με 10, αν εσένα δε σου κόβει και δεν είσαι επιχειρηματικό μυαλό, δε κάνεις τίποτα.
Η θεωρητική μελέτη της διοίκησης βοηθάει όμως δεν είναι η συνταγή της επιτυχημένης διοίκησης στην πράξη. Ο επιχειρηματικός κόσμος δεν είναι τόσο "κλισέ" όπως τον παρουσιάζουν τα Πανεπιστημιακά συγγράμματα των επιχειρησιακών επιστημών. Πολλοί επιχειρηματίες δίχως περγαμηνές από την ΑΣΟΕΕ ή άλλα Πανεπιστήμια στις επιστήμες αυτές, έχουν διαπρέψει και άλλοι έχουν πάει φυλακή ας είχαν πτυχία και πιστοποιήσεις ISΟ..κλπ. Όπως πολύ σωστά λέει και ο chaos, πρέπει ο υποψήφιος των 17.000+ μορίων να είναι λιγάκι επιχειρηματικό μυαλό εκ φύσεως. Να μπορεί να έχει την διαίσθηση της ανάληψης του επιχειρηματικού ρίσκου. Δεν ξέρω βέβαια κατά πόσο μια ..τυχαία φοιτήτρια που επειδή έγραψε καλά στις πανελλήνιες θα γίνει μια επιτυχημένη manager ενώ μέχρι πριν ένα μήνα από τις πανελλήνιες δεν έχει ιδέα για τις επιχειρήσεις. Θεωρητική manager σίγουρα..στην πράξη όμως;
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
ΥΓ : chaos αγόρι μου γιατι βάζεις αυτη τη φωτό ; :Ρ
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Χρήστες Βρείτε παρόμοια
-
Τα παρακάτω 0 μέλη και 4 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:Tα παρακάτω 58 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
- Hased Babis
- P.Dam.
- Mathitis_tou_15
- Totreno
- GeorgePap2003
- Makis23
- ditaaa
- strsismos88
- arapakos
- SoyN
- Ness
- American Economist
- BillyTheKid
- fockos
- tsiobieman
- Abiogenesis
- ggl
- Meow
- thenutritionist
- Praxis
- eukleidhs1821
- johnsala
- Paragontas7000
- kiyoshi
- Viedo
- Joji
- Steve9393
- Eri0611
- Scandal
- johnietraf
- Jimmy20
- cel123
- eri548
- Elama On Peli
- mitsos14
- Polipolikalos
-
Φορτώνει...
-
Το forum μας χρησιμοποιεί cookies για να βελτιστοποιήσει την εμπειρία σας.
Συνεχίζοντας την περιήγησή σας, συναινείτε στη χρήση cookies στον περιηγητή σας.