ΠΟΣΑΑ???
Και πρεπει να κανω για να γινω και γω ?
(σοβαρα τωρα)
Η πλάκα ξέρεις ποια είναι;Ότι αυτά τα χρήματα δε τα πήρα από κάποιο Δήμο αλλά από την εταιρία που πήρα το δίπλωμα,δηλαδή ήμουν "εργολαβικός" εργαζόμενος...φαντάσου δηλαδή ΠΟΣΑ εισέπρατταν (κι εξακολουθούν να εισπράττουν) αυτές οι εταιρίες από τους Δήμους για να προσφέρουν μετά σ'εμάς τέτοιους μισθούς (+διαμονή,διατροφή και ένσημα που είναι κι αυτά άλλα τόσα και βάλε) ώστε να έχουν και αυτές ικανοποιητικό κέρδος!
Κι αν κρίνω απ'τη δική μου εταιρία μέσα στη χλιδή ήταν τότε,όλο παρτάκια κι εκδηλώσεις!
Επομένως αν ψάχνετε για "μαρμίτες" και σκηνικά τύπου Ε.Ρ.Τ.,ΝΑ ένα καλό θέμα!
Ναυαγοσώστης είναι πράγματι το καλύτερο αυτή την εποχή. Οι προϋποθέσεις για να πιάσεις δουλειά ποιες είναι Τζακ;
Θα το σκεφτώ πολύ σοβαρά για του χρόνου.
Ας πούμε περιληπτικά κάποια πράγματα,μια που και το θέμα είναι σχετικό!
Λοιπόν οι δουλειές του ναυαγοσώστη στην Ελλάδα είναι "2 ταχυτήτων",είτε δουλεύεις σε ιδιώτη (λουτρικές εγκαταστάσεις σε ξενοδοχεία,κολυμβητήρια κι όπου αλλού τελοσπάντων υπάρχει ανάγκη ναυαγοσωστικής κάλυψης) είτε σε παραλίες...
ΚΑΙ στις δύο περιπτώσεις ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ προϋπόθεση είναι το πτυχίο επαγγελματία ναυαγοσώστη,το οποίο μπορείτε να αποκτήσετε σε εταιρίες που παρέχουν σχετική εκπαίδευση (Αθήνα και Θεσσαλονίκη έχει αρκετές) και το κόστος ποικίλει,Θεσσαλονίκη παίζει στα 200€-300€,Αθήνα απ'ότι θυμάμαι είναι αρκετά πιο ακριβά (μπορεί να τα έριξαν από τότε λόγω κρίσης)...
Οπότε έστω ότι κάναμε την εκπαίδευση μας και βγήκαμε για δουλειά...με το πτυχίο αυτό μπορούμε να δουλέψουμε ΜΟΝΟ στην 1η περίπτωση (ΠΙΣΙΝΑ)!Η οποία μάλιστα έχει αρκετά αρνητικά,με σημαντικότερο όλων την εκμετάλλευση από τον ιδιώτη!Ποσά όπως αυτό που προανέφερα σε ξενοδοχεία κ.λπ. στο 90% των περιπτώσεων ξεχάστε τα,εκτός αν έχετε κάνα πολύ γερό κονέ κάπου!
Ο ιδιώτης στην συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων θα σας έχει να δουλεύετε 8-10 ώρες ΚΑΘΕ μέρα για το βασικό μισθό...
Το ΜΟΝΟ καλό σ'αυτό το ενδεχόμενο είναι ότι 99% θα έχετε πολύ λιγότερο κόσμο να επιβλέπετε απ'ότι αν είσασταν σε μια πολυσύχναστη παραλία κι έτσι λιγότερη ευθύνη και πιο ήσυχο το κεφάλι σας!
Οπότε τι κάνουμε;Προτιμάμε τη 2η περίπτωση (ΠΑΡΑΛΙΑ) στην οποία προστατευόμαστε από το Π.Δ. 23/2000!Έτσι το ωράριο μας είναι συγκεκριμένο (10:30-17:30) όπως και οι παροχές οι οποίες πρέπει να είναι οι καθ'όλα νόμιμες!
Το "κακό" σ'αυτή την περίπτωση είναι ότι χρειαζόμαστε κι άλλα πράγματα πέραν του πτυχίου μας!
1)Δίπλωμα χειριστή ταχυπλόου σκάφους και 2)Άδεια ασκήσεως επαγγέλματος από το Λιμεναρχείο...
Εδώ θα σας στενοχωρήσω δυστυχώς,διότι το μεν 1ο είναι ακριβό (300€-400€ με παράβολα και ιστορίες) και το δε δεύτερο είναι δύσκολο να αποκτηθεί (θεωρητικές και πρακτικές εξετάσεις "ζόρικες" για ένα μέσο άνθρωπο) που διενεργούνται συνήθως ΜΙΑ φορά το χρόνο ανά πόλη,οπότε αν κοπούμε...του χρόνου πάλι!Σαν τις πανελλήνιες ένα πράγμα!
Αλλά αν πάρουμε κι αυτά τα δύο χαρτιά,είμαστε κομπλέ!
Τώρα για τα εργασιακά...οι εταιρίες αυτές ανέκαθεν έδιναν προβάδισμα σε άτομα που ήταν διαθέσιμα από
1η Ιουνίου και κατά προτίμηση Ιούνιο,Ιούλιο,Αύγουστο!Και μάλιστα,τους έδιναν το προνόμιο να διαλέξουν οι ίδιοι σε ποια παραλία θα πάνε!Εμάς όμως που είμασταν φοιτητές και είχαμε το πρόβλημα της εξεταστικής μας έλεγαν "ελάτε Ιούλιο ή Αύγουστο κανένα πρόβλημα,απλά δε θα έχετε τη δυνατότητα να επιλέξετε"!
Πιστεύω ότι από τότε τα πράγματα θα έχουν δυσκολέψει σ'αυτό το κομμάτι (ενδεχομένως να θέλουν πλέον άτομα μόνο από Ιούνιο,οπότε αναγκαστικά πιστόλι στην εξεταστική οι φοιτητές) αλλά και σίγουρα πιστεύω θα έχουν πέσει κάπως οι μισθοί!Λογικό βέβαια...κάτι η ανεργία,κάτι ότι τα πτυχιά τα μοιράζουν σα μαρουλόφυλλα,πιστεύω ότι κι εκεί πλέον τα πράγματα σφήξανε!
Αυτά σε γενικές γραμμές!