Dias
Επιφανές μέλος


Θέλεις και μία γραφική λύση?Έχουμε διάγραμμα a-t........Σε ποια χρονική στιγμή ξαναμηδενίζεται η ταχύτητα;
υ=0 => Εολ = 0 => Ε1 + Ε2 = 0 => 5[FONT="]‧[/FONT]10 + (-10)[FONT="]‧[/FONT](t1-10) = 0 => ... => t1 = 15 s
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Loreley
Περιβόητο μέλος


Θέλεις και μία γραφική λύση?
Στο διάγραμμα α-t η ταχύτητα βρίσκεται σαν εμβαδόν. Έστω t1 η ζητούμενη στιγμή.![]()
υ=0 => Εολ = 0 => Ε1 + Ε2 = 0 => 5[FONT="]‧[/FONT]10 + (-10)[FONT="]‧[/FONT](t1-10) = 0 => ... => t1 = 15 s
Σε ευχαριστώ και σένα Δία!
Με βοηθήσατε πολύ.

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
dimpaokara
Εκκολαπτόμενο μέλος
aggressive
Πολύ δραστήριο μέλος


Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
dimpaokara
Εκκολαπτόμενο μέλος


Γιατί δεν έχει μονάδες μέτρησης το διάγραμμα?
σορρυ είναι u(w/s) προς t(s)
Βασικά δεν ξέρω τι τύπους να χρησιμοποιήσω, π.χ. για το α ο τύπος είναι Δx=xτελ - xαρχ=30-30=0 ,αλλά στα 5 sec δεν είναι 0
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
aggressive
Πολύ δραστήριο μέλος


Θυμίσου επίσης πως το διάγραμμα μπορεί να κρύβει ένα μέγεθος. Π.χ. Μπορείς να βρεις την μετατόπιση ενός κινητού υπολογίζοντας το εμβαδόν του διαγράμματος.
Για να τα καταλάβεις, μελέτησε πολύ καλά την αντίστοιχη θεωρία από το σχολικό βιβλίο και από ένα βοήθημα.
P.S. Η επιτάχυνση δεν βρίσκεται με αυτόν τον τύπο.

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
dimpaokara
Εκκολαπτόμενο μέλος


P.S. Η επιτάχυνση δεν βρίσκεται με αυτόν τον τύπο.![]()
Στο α θέλω να βρω την μετατόπιση(όχι την επιτάχυνση) και ο τύπος είναι Δx=xτελ-xαρχ=30-30=0,αλλά η μετατόπιση είναι 30 και όχι 0 γιατί είναι ευθύγραμμη ομαλή κίνηση
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
aggressive
Πολύ δραστήριο μέλος


Δx=ut=>Δx=30*5=>Δχ=150m.
P.S. Λάθος κατάλαβα.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
dimpaokara
Εκκολαπτόμενο μέλος


ευχαριστώ πολύΑφού από 0-10 s κάνει ΕΟΚ, θα πάρεις τους αντίστοιχους τύπους:
Δx=ut=>Δx=30*5=>Δχ=150m.
P.S. Λάθος κατάλαβα.

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
jjdjbakos
Νεοφερμένος


Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
vimaproto
Πολύ δραστήριο μέλος


Ξερει κανεις καμια σελιδουλα με ασκησουλες για την 1η Λυκειου? (Φυσικη παντα...)
Αν σου κάνει!
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Συνημμένα
jjdjbakos
Νεοφερμένος


Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Γιώργος00753684
Εκκολαπτόμενο μέλος
x4r7s
Εκκολαπτόμενο μέλος
Γιώργος00753684
Εκκολαπτόμενο μέλος


Μόνο εκεί με τριβή μπερδεύτηκα λιγακι
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.


Ξερετε,ποια τμηματα θα περιλαμβανει ο τομεας ανθρωπιστικων και νομικων σπουδων?
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Soleado Febrero ~
Πολύ δραστήριο μέλος


Καλησπερα!!
Ξερετε,ποια τμηματα θα περιλαμβανει ο τομεας ανθρωπιστικων και νομικων σπουδων?
Λίγο άσχετη η ερώτησή μου σχετικά με την φυσική αλλά τέλος πάντων

Φαντάζομαι(δηλαδή σίγουρα)τις σπουδές που τώρα υπάρχουν στο 1ο πεδίο,τσέκαρε εδώ -> https://www.mixanografiko.gr/
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.


Για το σχεδιασμό των δυνάμεων στο τελευταίο ερώτημα του συγκεκριμένου θέματος κάνω τον εξής συλλογισμό:Ο δίσκος υπό την επίδραση της βαρύτητας έχει την τάση να κινηθεί προς τα κάτω,ωστόσο η ράβδος ως σώμα παρουσιάζει αδράνεια,επιθυμώντας να διατηρήσει την υπάρχουσα κατάστασή της(ακίνητη) οπότε αντιτίθεται στην κίνηση του δίσκου ασκώντας μία δύναμη με φορά προς τα πάνω,παράλληλη του πλαγίου επιπέδου.Ομοίως,ο δακτύλιος έχει την τάση να κινηθεί όπως και ο δίσκος προς τα κάτω συνεπώς η σανίδα θα «κοντράρει» ασκώντας μία δύναμη με φορά προς τα πάνω ξανά του κεκλιμένου επιπέδου.
Αν εξαιρέσουμε το γεγονός ότι είναι αβαρής η ράβδος(άρα ΣF=ο οπότε θα μου «έκοβε» να τις βάλω τις δυνάμεις να αλληλοαναιρούνται)μπορείτε να μου πείτε που ο συλλογισμός μου έχει λάθος,οπότε αν καλούμουν να τον εφαρμόσω στη πράξη π.χ αν εξεταζόμουν στις πανελλαδικές του 2010 θα με «κρεμούσε»;
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Νομάρχης
Εκκολαπτόμενο μέλος


Θα ήθελα να ρωτήσω για μία συμβουλή ως προς το σχεδιασμό δυνάμεων σε μια συγκεκριμένη άσκηση(Πανελλαδικές 2010 θέμα δ πηγή:https://www.kelafas.gr/themata.html?filename=2010/eniaio/fys_kat_10_e.pdf
Για το σχεδιασμό των δυνάμεων στο τελευταίο ερώτημα του συγκεκριμένου θέματος κάνω τον εξής συλλογισμό:Ο δίσκος υπό την επίδραση της βαρύτητας έχει την τάση να κινηθεί προς τα κάτω,ωστόσο η ράβδος ως σώμα παρουσιάζει αδράνεια,επιθυμώντας να διατηρήσει την υπάρχουσα κατάστασή της(ακίνητη) οπότε αντιτίθεται στην κίνηση του δίσκου ασκώντας μία δύναμη με φορά προς τα πάνω,παράλληλη του πλαγίου επιπέδου.Ομοίως,ο δακτύλιος έχει την τάση να κινηθεί όπως και ο δίσκος προς τα κάτω συνεπώς η σανίδα θα «κοντράρει» ασκώντας μία δύναμη με φορά προς τα πάνω ξανά του κεκλιμένου επιπέδου.
Αν εξαιρέσουμε το γεγονός ότι είναι αβαρής η ράβδος(άρα ΣF=ο οπότε θα μου «έκοβε» να τις βάλω τις δυνάμεις να αλληλοαναιρούνται)μπορείτε να μου πείτε που ο συλλογισμός μου έχει λάθος,οπότε αν καλούμουν να τον εφαρμόσω στη πράξη π.χ αν εξεταζόμουν στις πανελλαδικές του 2010 θα με «κρεμούσε»;
Παρότι δεν είμαι φυσικός, αλλά απλώς περσινός υποψήφιος, θα πω τη γνώμη μου για το πώς θα προσέγγιζα εγώ το θέμα:
Κατ αρχήν η ράβδος, σύμφωνα με την εκφώνηση, είναι αμελητέας μάζας, δηλαδή δε λαμβάνω υπόψη μου τη μάζα της. Συνεπώς, δεν έχει νόημα να μιλήσω για αδράνεια της ράβδου. Επίσης γι αυτό που είπες με τις δυνάμεις που αλληλοαναιρούνται: σε ρωτάει για τις δυνάμεις που ασκούνται από τη ράβδο στα σώματα, όχι από τα σώματα στη ράβδο!(εκτός αν μιλάς για τις δυνάμεις δράσης-αντίδρασης, αλλά δε σε ρωτάει αυτό). Δε νομίζω πως είναι το πρόβλημα η τάση της ράβδου να διατηρήσει την κινητική της κατάσταση. Αν ήταν π.χ. από κάτω ο δακτύλιος και από πάνω ο δίσκος, η δύναμη θα ήταν προς τα πάνω στο δίσκο και προς τα κάτω στο δακτύλιο. Άρα, δε θα ίσχυε η λογική που προτείνεις... Για να καταλάβεις τι εννοώ, σου λέω πώς θα το σκεφτόμουν εγώ αν ήμουν υποψήφιος του 2010:
Σε προηγούμενο ερώτημα(Δ2) έχω βρεί πως η επιτάχυνση του δίσκου θα ήταν μεγαλύτερη από αυτή του δακτυλίου, αν και τα δύο σώματα έκαναν κύλιση χωρίς ολίσθηση στο ίδιο κεκλιμένο επίπεδο, ανεξάρτητα μεταξύ τους. Αν, τώρα, τα συνδέσω μέσω μίας ράβδου, τότε δημιουργώ ένα σύστημα, του οποίου τα <<συστατικά>>(δίσκος,δακτύλιος,ράβδος) έχουν κοινή ταχύτητα και επιτάχυνση. Συνεπώς, η ράβδος τείνει να <<επιταχύνει>> το δακτύλιο και να <<επιβραδύνει>> το δίσκο, έτσι ώστε να αποκτήσουν κοινή επιτάχυνση. Έτσι η F1 που ασκείται από τη ράβδο στο δίσκο έχει φορά προς τα πάνω(αντίθετη προς την κίνηση του δίσκου), ενώ η F2 που ασκείται από τη ράβδο στο δακτύλιο έχει φορά προς τα κάτω(ίδια με αυτή της κίνησης του δακτυλίου). Από τις εξισώσεις Στ=Ι*αγων για δίσκο και δακτύλιο, και δεδομένου ότι έχουν ίδια γωνιακή επιτάχυνση(αφού έχουν ίδια ακτίνα και ίδια acm) βρίσκεις ότι η στατική τριβή του δακτυλίου είναι διπλάσια της στατικής τριβής του δίσκου. Έπειτα, αν χρησιμοποιήσεις αυτό το δεδομένο στις εξισώσεις ΣF=M*acm για δίσκο και δακτύλιο, και τις προσθέσεις κατά μέλη, θα βρείς F1=F2, δηλαδή ότι κατά απόλυτη τιμή είναι ίσες. Επομένως, έχεις όλες τις πληροφορίες για να τις σχεδιάσεις...
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.


Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Χρήστες Βρείτε παρόμοια
-
Τα παρακάτω 0 μέλη και 23 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:Tα παρακάτω 119 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
- bigguy
- Joji
- Magigi
- Panatha mono
- phleidhs
- pnf292
- Marel
- Jesse_
- SoyN
- carnage
- Ilovemycats27
- Hased Babis
- Maynard
- Unboxholics
- iiTzArismaltor_
- Sofos Gerontas
- AnnaRd
- Γατέχων
- Abiogenesis
- Than003
- Startx0
- Lifelong Learner
- Enhypen
- love_to_learn
- Γιώτα Γιαννακού
- suaimhneas
- Νομάρχης
- dsmir
- Leo komm
- Helen06
- velentzakoss
- BillyTheKid
- constansn
- arko
- BatGuin
- Ness
- Wonderkid
- Ιωάννης1234
- ilovekpop
- Scandal
- aslanidou.
- suuuuiiii
- ειδήμων
- spring day
- Peter Pan13
- hello1234
- Μαριαννα20
- P.Dam.
- flaura
- Mewmaw
- a namaves
- Marcos.Kis
- desperate-ambitious!
- tsiobieman
- Jojo K
- arapakos
- American Economist
- ager
- ister
- το κοριτσι του μαη
- Superhuman
- katapliksi
- Outer Banks
- Cat lady
- _Aggelos123
- Κώστας 7708
- Katerinaki13
- Anxious
- El_
- ssalex
- Angie_b
-
Φορτώνει...
-
Το forum μας χρησιμοποιεί cookies για να βελτιστοποιήσει την εμπειρία σας.
Συνεχίζοντας την περιήγησή σας, συναινείτε στη χρήση cookies στον περιηγητή σας.