Μου αρέσει η οπτική του θέματος. Ασυνήθιστη και τραβά το ενδιαφέρον του παρατηρητή.
Συνοπτικά:
Η επιφάνεια της θάλασσας παραπέμπει σε ουρανό και κόβει στα δύο τον πίνακα. Δεν έχει αντανάκλαση, ούτε σχηματίζεται το τμήμα του σώματος που είναι έξω από τη θάλασσα.
Ανύπαρκτος βυθός. Οι φιγούρες αιωρούνται, κάτι ασυμβίβαστο με την κίνηση του άνδρα που παραπέμπει σε σκηνή στα ρηχά.
Σκούρα και ανοιχτά χρώματα ταυτόχρονα. Η σκηνή λαμβάνει χώρα στην άβυσσο ή σε μία παραλία; Ασαφές. Τονισμός του περιγράμματος των σωμάτων με ανοιχτό χρώμα που έρχεται σε αντίθεση με το περιβάλλον και το κάνει να φαίνεται ψεύτικο.
Το αριστερό χέρι του άνδρα δε λέω τι σχήμα έχει, διότι θα με κόψει η λογοκρισία. Βρες το μόνος σου.
Ο αφρός στο δεξί χέρι είναι αφύσικος και το χέρι βραχύνεται απότομα. Το μαγιό δεν δίνει αίσθηση κίνησης μέσα στη θάλασσα, στατικό. Το αριστερό πόδι λόγω των χρωμάτων που χρησιμοποιήθηκαν, δε διαγράφεται σαφώς στο σύνολό του. Ομοίως ισχύει και για άλλα σημεία του σώματος των κολυμβητών. Το δεξί πόδι μου δίνει την αίσθηση ότι απέδωσες το οστικό σύστημα του ποδιού από το γόνατο και κάτω.
Η κοπέλα έχει αποδοθεί καλύτερα. Με εντυπωσίασε η προοπτική, αλλά η αριστερή πατούσα δε συνάδει με τη δεξιά. Πολύ σκούρα. Τα χέρια δεν έχουν αποδοθεί σαφώς. Πρόσεξε το δεξί χέρι από τον αγκώνα και κάτω. Στα πόδια το παιχνίδισμα με τα χρώματα είναι εις βάρος της ανατομικής απόδοσης. Τα μαλλιά δεν δίνουν την αίσθηση της κίνησης στη θάλασσα. Εκεί ισχύουν άλλοι φυσικοί νόμοι.
Τέλος ο πίνακας είναι στατικός. Δε δίνει αίσθηση κίνησης. Τα λευκά σημάδια που αποδίδουν τον αφρό, πιο πολύ μπερδέυουν, παρά αποδίδουν κίνηση σε υδάτινο περιβάλλον.
Εν κατακλείδι. Δεν σου βγήκαν οι τόνοι. Αποτέλεσμα συμπαγείς μάζες, απώλεια προοπτικής και αίσθησης κίνησης. Αναγνωρίζω το δύσκολο του θέματος, δες θαλασσογραφίες για να καταλάβεις το κόλπο με τόνους, χρώμα και πώς δίνουν την αίσθηση της κίνησης. Με εξάσκηση θα το πετύχεις. Πάντως είσαι σε καλό δρόμο.
Υγ. Μη ξεχνάς, εσύ ζήτησες άποψη.