Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
nikosgr123
Νεοφερμένος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Shadowfax
Διάσημο μέλος
Nah, just let me be my good man/woman, I have a brain of my own.
Αλλά γυμνάσιο είμαστε τώρα ε? Δεν ξέρω γιατί μιλάω τότε.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
SparklingGrey
Διάσημο μέλος
Αυτό ακριβώς πήγα να πω.Λογοτεχνία. Με εξετάζεις πού ακριβώς, στο πόσο καλά έμαθα τη δική σου ερμηνεία γι' αυτά που διαβάζω?
Nah, just let me be my good man/woman, I have a brain of my own.
Αλλά γυμνάσιο είμαστε τώρα ε? Δεν ξέρω γιατί μιλάω τότε.
Προσωπικά, δε θυμάμαι τον εαυτό μου στο γυμνάσιο να μαθαίνει παπαγαλία σημειώσεις στη λογοτεχνία. Χαλαρά πηγαίναμε στο σχολείο για την εξέταση, χαλαρά παίρναμε ένα 17+.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Shadowfax
Διάσημο μέλος
Τι, έτσι δεν κάνουν όλοι?
Απλά ψιλοβαριόμουν να πω κάτι παραπάνω, ή μπορεί και να το 'χω ξαναπεί, δε θυμάμαι. Η λογοτεχνία γενικά είναι απ' τις πιο μεγάλες αποτυχίες οποιουδήποτε εκπαιδευτικού θα προσπαθήσει να την οριοθετήσει νοηματικά με γενικευτικό τρόπο.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
SparklingGrey
Διάσημο μέλος
Δηλαδή ό,τι γράφεις στις εξετάσεις (ακόμα και στις πανελλήνιες) πιστεύεις ότι θα σου χρειαστεί στη ζωή σου;Σωστά όλα αυτά που λέτε,μα πειτε μου πχ που θα σου φανει χρήσιμη η Λογοτεχνία ή η Οδύσσεια στην ζωή σου........
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
@spark Όχι δεν κατάλαβες, και για το γυμνάσιο, και για το δημοτικό, και για ό,τι να 'ναι θα 'λεγα αυτό που είπα. Απλά λέω ότι μάλλον δε θα 'πρεπε να το πω γιατί τώρα είμαι μεγάλος και πάω πανεπιστήμιο και κανονικά πρέπει να σνομπάρω οτιδήποτε μικρότερο.
Τι, έτσι δεν κάνουν όλοι?
Απλά ψιλοβαριόμουν να πω κάτι παραπάνω, ή μπορεί και να το 'χω ξαναπεί, δε θυμάμαι. Η λογοτεχνία γενικά είναι απ' τις πιο μεγάλες αποτυχίες οποιουδήποτε εκπαιδευτικού θα προσπαθήσει να την οριοθετήσει νοηματικά με γενικευτικό τρόπο.
Ναι δυστυχως ετσι κανουν ολοι
Βασικα συμφωνω με ολα οσα λες εκτος απο το τελευταίο που δεν πολυκατάλαβα
__________
Ναι φυσικά και ιδικά στις πανελλήνιες.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
SparklingGrey
Διάσημο μέλος
Δεν αναφέρομαι στην εισαγωγή σου σε κάποιο ΑΕΙ ή ΤΕΙ. Μιλώ για την ουσία του μαθήματος.Ναι φυσικά και ιδικά στις πανελλήνιες.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
SparklingGrey
Διάσημο μέλος
Αφού αναφέρθηκες στις Πανελλήνιες, νομίζεις ότι εάν π.χ. θελήσεις να περάσεις στο Μαθηματικό από θετική κατεύθυνση (δε γνωρίζω το νέο σύστημα). Πιστεύεις ότι η βιολογία, η χημεία, η φυσική κ.ά. θα σου χρησιμεύσουν άμεσα στην επιστήμη που σπουδάζεις;
Με την ίδια λογική και για τη λογοτεχνία. Η λογοτεχνία δεν αντέχεις την ταμπέλα του 'μαθήματος', όπως αυτό ορίζεται σε γυμνάσιο και λύκειο. Είναι μία ψυχική ανάγκη του ανθρώπου. Όπως θα πας να δεις το American Pie Reunion, έτσι θα διαβάσεις Παπαδιαμάντη. (οκ, ατυχής παραλληλισμός )
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Shadowfax
Διάσημο μέλος
Ναι δυστυχως ετσι κανουν ολοι
Βασικα συμφωνω με ολα οσα λες εκτος απο το τελευταίο που δεν πολυκατάλαβα
Βλακείες μωρέ το τελευταίο, απλά τα μαζεύεις όλα σε μια πρόταση για να γλιτώσεις χρόνο και τελικά δεν καταλαβαίνει μάλλον κανείς τίποτα. So no stress, it's not you.
Απλά λέω ότι τη λογοτεχνία την καταλαβαίνει ο καθένας όπως θέλει. Θα διαβάσουμε το ίδιο βιβλίο ας πούμε, κι άλλα θα πάρω εγώ κι άλλα εσύ, γιατί είμαστε άλλοι τύποι γενικά, άλλα καταλαβαίνουμε όταν διαβάζουμε, άλλα μας αρέσουν, άλλα μας τη δίνουν μπλα μπλα. Κι άρα το να βγεις σε μια τάξη 30 διαφορετικών ανθρώπων με 30 διαφορετικές ερμηνίες ο καθένας για τα κείμενα που διαβάζει, και να τους πεις "αυτό εννοεί εδώ ο ποιητής, αυτό ήθελε να πει ο συγγραφέας, αυτό αυτό αυτό" είναι βλακεία γιατί εμένα, για παράδειγμα, ΔΕ με νοιάζει τι ήθελε να πει, ακόμα και να 'θελε να πει κάτι που δεν ισχύει πάντα.
Κι άρα όταν προσπαθήσεις να δώσεις σε όλους (τους μαθητές) συγκεκριμένο νόημα για κάθε κείμενο (=οριοθετείς νοηματικά τη λογοτεχνία) δε θα πολυβγάλεις άκρη γιατί οι μόνοι που θα κάτσουν να σ' ακούσουν είναι τα φυτά. Κι άντε κάνα δυο άλλοι που έχουν σαπίσει στα θρανία επειδή δε βγαίνουν οι απουσίες (γενίκευση, αλλά δε βαριέσαι τώρα )
Μπορείς να μιλήσεις για το τεχνικό κομμάτι ενός κειμένου, εκεί δεν πολυχωράνε άλλες εκδοχές γιατί είναι πολύ πιο συγκεκριμένα τα πράγματα. Αλλά το νόημα το αφήνεις αόριστο, πες εκεί δυο τρεις σαχλαμάρες να περάσει η ώρα αλλά μην τις ζητάς στις εξετάσεις μετά.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Porcia+Brutus
Εκκολαπτόμενο μέλος
Λογοτεχνία. Με εξετάζεις πού ακριβώς, στο πόσο καλά έμαθα τη δική σου ερμηνεία γι' αυτά που διαβάζω?
Nah, just let me be my good man/woman, I have a brain of my own.
Αλλά γυμνάσιο είμαστε τώρα ε? Δεν ξέρω γιατί μιλάω τότε.
Πού να δεις και Γ' λυκείου λογοτεχνία κατεύθυνσης, αλλά και κείμενα γενικής (όλο για πεθαμένους μιλάνε, πολύ κοψοφλέβια).
Κοινωνιολογία με την καμία!
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Τι εννοώ; Λοιπόν.
Αφού αναφέρθηκες στις Πανελλήνιες, νομίζεις ότι εάν π.χ. θελήσεις να περάσεις στο Μαθηματικό από θετική κατεύθυνση (δε γνωρίζω το νέο σύστημα). Πιστεύεις ότι η βιολογία, η χημεία, η φυσική κ.ά. θα σου χρησιμεύσουν άμεσα στην επιστήμη που σπουδάζεις;
Με την ίδια λογική και για τη λογοτεχνία. Η λογοτεχνία δεν αντέχεις την ταμπέλα του 'μαθήματος', όπως αυτό ορίζεται σε γυμνάσιο και λύκειο. Είναι μία ψυχική ανάγκη του ανθρώπου. Όπως θα πας να δεις το American Pie Reunion, έτσι θα διαβάσεις Παπαδιαμάντη. (οκ, ατυχής παραλληλισμός )
OXI
Βλακείες μωρέ το τελευταίο, απλά τα μαζεύεις όλα σε μια πρόταση για να γλιτώσεις χρόνο και τελικά δεν καταλαβαίνει μάλλον κανείς τίποτα. So no stress, it's not you.Απλά λέω ότι τη λογοτεχνία την καταλαβαίνει ο καθένας όπως θέλει. Θα διαβάσουμε το ίδιο βιβλίο ας πούμε, κι άλλα θα πάρω εγώ κι άλλα εσύ, γιατί είμαστε άλλοι τύποι γενικά, άλλα καταλαβαίνουμε όταν διαβάζουμε, άλλα μας αρέσουν, άλλα μας τη δίνουν μπλα μπλα. Κι άρα το να βγεις σε μια τάξη 30 διαφορετικών ανθρώπων με 30 διαφορετικές ερμηνίες ο καθένας για τα κείμενα που διαβάζει, και να τους πεις "αυτό εννοεί εδώ ο ποιητής, αυτό ήθελε να πει ο συγγραφέας, αυτό αυτό αυτό" είναι βλακεία γιατί εμένα, για παράδειγμα, ΔΕ με νοιάζει τι ήθελε να πει, ακόμα και να 'θελε να πει κάτι που δεν ισχύει πάντα.
Κι άρα όταν προσπαθήσεις να δώσεις σε όλους (τους μαθητές) συγκεκριμένο νόημα για κάθε κείμενο (=οριοθετείς νοηματικά τη λογοτεχνία) δε θα πολυβγάλεις άκρη γιατί οι μόνοι που θα κάτσουν να σ' ακούσουν είναι τα φυτά. Κι άντε κάνα δυο άλλοι που έχουν σαπίσει στα θρανία επειδή δε βγαίνουν οι απουσίες (γενίκευση, αλλά δε βαριέσαι τώρα )
Μπορείς να μιλήσεις για το τεχνικό κομμάτι ενός κειμένου, εκεί δεν πολυχωράνε άλλες εκδοχές γιατί είναι πολύ πιο συγκεκριμένα τα πράγματα. Αλλά το νόημα το αφήνεις αόριστο, πες εκεί δυο τρεις σαχλαμάρες να περάσει η ώρα αλλά μην τις ζητάς στις εξετάσεις μετά.
Έχεις δίκαιο
Αν είναι κανένας μαθητής Α Γυμνασίου,μπορεί να παει εδώ παρακαλώ;
https://ischool.e-steki.gr/showthread.php?t=106515
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Deutsch... Lover
Επιφανές μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Αυτό ακριβώς είναι το νόημα της λογοτεχνίας, και της τέχνης γενικότερα!Απλά λέω ότι τη λογοτεχνία την καταλαβαίνει ο καθένας όπως θέλει. Θα διαβάσουμε το ίδιο βιβλίο ας πούμε, κι άλλα θα πάρω εγώ κι άλλα εσύ, γιατί είμαστε άλλοι τύποι γενικά, άλλα καταλαβαίνουμε όταν διαβάζουμε, άλλα μας αρέσουν, άλλα μας τη δίνουν μπλα μπλα. Κι άρα το να βγεις σε μια τάξη 30 διαφορετικών ανθρώπων με 30 διαφορετικές ερμηνίες ο καθένας για τα κείμενα που διαβάζει, και να τους πεις "αυτό εννοεί εδώ ο ποιητής, αυτό ήθελε να πει ο συγγραφέας, αυτό αυτό αυτό" είναι βλακεία γιατί εμένα, για παράδειγμα, ΔΕ με νοιάζει τι ήθελε να πει, ακόμα και να 'θελε να πει κάτι που δεν ισχύει πάντα.
Δε με ενδιαφέρει τι ήθελε να πει ο ποιητής, αν ήθελε να πει κάτι πρόβλημά του. Σημασία έχει πώς θα το πάρει ο αναγνώστης, το πώς θα μιλήσει σε 'μένα, σε 'σένα, στον τάδε ή στον δείνα. Δεν υπάρχει μία αλήθεια, υπάρχει πολλαπλή αλήθεια. Από τη στιγμή που δημοσιεύεις, πάει, τελείωσε παύει να ανήκει σε 'σένα, ανήκει στο κοινό.
Επιπλέον αυτό το "τι θέλει να πει ο ποιητής;" και το "ποιο είναι το ηθικό δίδαγμα του κειμένου;" είναι τελείως ανούσιο και ηλίθιο. Τίποτε δε θέλει να πει ο ποιητής, κανένα δεν είναι το ηθικό δίδαγμα. Απλώς κάποιος γράφει για να προκαλέσει συναισθήματα σε κάποιον άλλον... Κυρίως έχει να κάνει μ' αυτό. Το ίδιο και με τη μουσική. Ακούω κάτι επειδή μου αρέσει, είναι ωραίο. Από εκεί και πέρα αν αυτό σου δώσει αφορμή να σκεφτείς πράγματα και να το πας ένα βήμα παραπέρα είναι άλλο θέμα.
Σε καμμία περίπτωση πάντως δε μπορείς να πεις "αυτό είναι και τέλος"
Έτσι είναι. Εύγε παιδί μου!
Αλλά, αυτό δε σημαίνει ότι δεν πρέπει να διδάσκεται ή να εξετάζεται το μάθημα της λογοτεχνίας. Το πρόβλημα έγκειται κυρίως στον τρόπο με τον οποίο κάνεις το μάθημα- διορθώνεις στο τέλος το γραπτό.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Shadowfax
Διάσημο μέλος
Anw, τώρα που λες για τέχνη γενικά, νομίζω είναι πολύ ενδιαφέρον σε κάποιες φάσεις να μαθαίνεις και το τι σκεφτόταν όταν δημιουργούσε ο καλλιτέχνης συγκεκριμένα, απ' τον ίδιο ας πούμε ή έστω από άλλες πηγές που το εξακριβώνουν. Έχει ωραία αξία ακόμα κι αν το δεις μόνο εγκυκλοπαιδικά ας πούμε, εμενα τουλάχιστον μ' αρέσει καμιά φορά να ακούω κάτι τέτοιο. Κι αυτό όχι για να επηρεάσεις τη δική σου στάση σ' αυτό που διαβάζεις/ακούς/βλέπεις, αλλά περισσότερο για πλάκα and more like a "fun fact" moment.
Παραδείγματα τυχαία, Guernica, Άρχοντας, Mass Effect.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
isida!!!
Πολύ δραστήριο μέλος
η παιδεια χωρις βαθμοθηρικο χαρακτηρα
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Εξαρτάται σε κάθε περίπτωση τι θέλεις. Σ' άλλον πχ μπορεί να αρέσει να ψάχνει να βρει στοιχεία από τη ζωή του καλλιτέχνη μέσα στο έργο του (βιογραφισμός)
Το θέμα όμως είναι ότι ο σκοπός της τέχνης, της "καλής" τέχνης είναι να προκαλέσει συναισθήματα στο κοινό, να του "μιλήσει" να το αγγίξει. Και σ' αυτό το πράγμα σημασία το πώς θα το πάρω, πώς θα το ερμηνεύσω εγώ και μικρή σημασία έχει τι ήθελε να περάσει ο καλλιτέχνης ή τι αισθανόταν τη στιγμή της δημιουργίας.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Queen of Hearts
Δραστήριο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Χρήστες Βρείτε παρόμοια
-
Φορτώνει...
-
Το forum μας χρησιμοποιεί cookies για να βελτιστοποιήσει την εμπειρία σας.
Συνεχίζοντας την περιήγησή σας, συναινείτε στη χρήση cookies στον περιηγητή σας.