Γενικό -  Γιατί διαλέξατε Θεωρητική;

katerina16

Πολύ δραστήριο μέλος

Η katerina16 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια και μας γράφει απο Λαμία (Φθιώτιδα). Έχει γράψει 887 μηνύματα.
Μου αρέσουν περισσότερο τα γλωσσικά μαθήματα γενικά και από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου πάντα θα με έβρισκα με το βιβλίο της γλώσσας αργότερα των αρχαίων,λογοτεχνίας και πάει λέγοντας:P...δεν θα έλεγα ότι είμαι από τα "πρακτικά" μυαλά...θα μπορούσα να ήμουν αλλά δεν το θέλησα...και μεταξύ μας ποτέ δεν είχα και την καλύτερη σχέση με τα μαθηματικά και φυσική,περισσότερο με τα μαθηματικά...:/: (η χημεία όμως είναι το απωθημένο μου :redface:)...επίσης με ελκύουν περισσότερο τα επαγγέλματα του 1ου επιστημονικού πεδίου...εεε λοιπόν όλα αυτά συνέβαλαν ώστε να διαλέξω τη Θεωρητική κατεύθυνση...! :)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

blue_butterfly

Τιμώμενο Μέλος

Η Ριρίκα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 29 ετών, Μεταπτυχιακός φοιτητής και μας γράφει απο Ηνωμένο Βασίλειο (Ευρώπη). Έχει γράψει 25,456 μηνύματα.
Για να κάνω τη ζωή μου δύσκολη και λόγω της ψυχολογίας...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

qwertyuiop

Διάσημο μέλος

Ο Γιώργος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 29 ετών, Διδακτορικός και μας γράφει απο Φιλοθέη (Αττική). Έχει γράψει 2,880 μηνύματα.
Γιατί θέλω να περάσω Νομική και γιατί είχα από μικρός φυσική κλίση στην έκφραση, στη γραφή, στις ξένες γλώσσες, σε υπερβολικό βαθμό μάλιστα. :)
Αν υπήρχε ένας λόγος για τον οποίο αμφιταλαντευόμουν μέχρι τελευταία στιγμή, ήταν γιατί απεχθάνομαι την (υποχρεωτική) παπαγαλία σε Γραμματική και ενίοτε μετάφραση και συντακτικό, ενώ μισώ εξίσου και τον τρόπο διδαχής της Λογοτεχνίας, με την έτοιμη τροφή από τα βοηθήματα και τη νοοτροπία απάντων περί "θεωρητική = κατεύθυνση της αποστήθισης".

Α, σιχαίνομαι επίσης τους μαθητές που πήγαν θεωρητική, όχι από επιλογή, αλλά γιατί δε σταύρωναν ούτε βάση στις θετικές επιστήμες.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Shadowfax

Διάσημο μέλος

Ο Shadowfax αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 30 ετών και Φοιτητής. Έχει γράψει 3,622 μηνύματα.
γιατί είχα από μικρός φυσική κλίση στην έκφραση, στη γραφή, στις ξένες γλώσσες, σε υπερβολικό βαθμό μάλιστα. :)

Έτσι όπως το θέτεις απορώ γιατί δεν πήγα κι εγώ θεωρητική.

ΟΚ, ΟΚ, SHUT UP.

 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Dalian

Περιβόητο μέλος

Η Substrata αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Πτυχιούχος. Έχει γράψει 4,822 μηνύματα.
Κρατάω το πρώτο μόνο, ότι σου αρέσει η Νομική :P
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

qwertyuiop

Διάσημο μέλος

Ο Γιώργος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 29 ετών, Διδακτορικός και μας γράφει απο Φιλοθέη (Αττική). Έχει γράψει 2,880 μηνύματα.
Έτσι όπως το θέτεις απορώ γιατί δεν πήγα κι εγώ θεωρητική.

Μήπως δε σε ενδιέφερε κάποια σχολή από εκεί;

Κι εγώ σκεφτόμουν να ασχοληθώ με κάποια επιστήμη πληροφορικής και / ή μηχανικής , αλλά βλέποντας εμπειρίες φοιτητών σε αυτές τις σχολές άλλαξα γνώμη. Δε θα ήθελα να περιοριστώ σε στενούς κώδικες και μαθηματικές πράξεις επί πράξεων. Αν και μου αρέσουν και αυτά, μου φαίνονται πολύ "βαριά" για να ασχοληθώ εγώ επαγγελματικά μαζί τους. :)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Shadowfax

Διάσημο μέλος

Ο Shadowfax αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 30 ετών και Φοιτητής. Έχει γράψει 3,622 μηνύματα.
Μήπως δε σε ενδιέφερε κάποια σχολή από εκεί;

Προφανώς, και γενικά όλη η κοσμοθεωρία/αντίληψη των κλασικών θεωρητικών επιστημών (κι όχι αυτών που, κακώς για μένα, μπαίνουν μπακαλίστικα σ' αυτές).

Δε θα ήθελα να περιοριστώ σε στενούς κώδικες και μαθηματικές πράξεις επί πράξεων.

Κι έτσι όπως το θέτεις τώρα απορώ πώς κανείς επιλέγει ν' ασχοληθεί μ' αυτές τις σχολές. :P

Δεν είναι όλα στατικά και, please, η πληροφορική δεν είναι πράξεις και κώδικες ή μόνο αυτά τέλος πάντων. If anything μπορώ με την ίδια λογική με τη δική σου να σου δείξω ότι πιο narrow-minded καταλήγουν οι θεωρητικές ακόμα κι απ' τις στυγνά πρακτικές/τεχνολογικές επιστήμες.

Αλλά στην τελική δε θα 'χει σημασία αν κάνεις ό,τι σ' αρέσει. Θυμάσαι απλά να μην παρουσιάζεις τα πράγματα όπως σε βολεύει για να δικαιολογήσεις τις επιλογές σου, γιατί αν καταλήγεις σ' αυτό για να καταλάβεις γιατί επιλέγεις οτιδήποτε τότε οι ίδιες σου οι επιλογές δεν είναι δικές σου.

ps τρόλαρα στο πρώτο μήνυμα btw, πολύ απροκάλυπτα κι αδέξια μάλιστα. Just to clarify. :P
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

qwertyuiop

Διάσημο μέλος

Ο Γιώργος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 29 ετών, Διδακτορικός και μας γράφει απο Φιλοθέη (Αττική). Έχει γράψει 2,880 μηνύματα.
Κρατάω το πρώτο μόνο, ότι σου αρέσει η Νομική :P

Ναι, και το πρόγραμμα σπουδών της μου φάνηκε ελκυστικό, ειδικά το Ιδιωτικό δίκαιο, οι Ποινικές Επιστήμες και ο τομέας Διεθνών Σπουδών.

Το ιστορίας και θεωρίας δε μου κάθεται πολύ καλά, αλλά τα καλά (στο μάτι) υπερτερούν αριθμητικά.
Και θεωρώ ότι (αν περάσω) θα πάω με όρεξη, οπότε θα πάει μια χαρά το πράμα. :)

Προφανώς, και γενικά όλη η κοσμοθεωρία/αντίληψη των κλασικών θεωρητικών επιστημών (κι όχι αυτών που, κακώς για μένα, μπαίνουν μπακαλίστικα σ' αυτές).

Όπως; Ποια θεωρείς κλασική; Κι εμένα δε μου αρέσουν ιδιαίτερα οι σχολές του πρώτου πεδίου, εξαιρώ Νομικές και διαφόρων ειδών Διεθνείς σπουδές.


Κι έτσι όπως το θέτεις τώρα απορώ πώς κανείς επιλέγει ν' ασχοληθεί μ' αυτές τις σχολές. :P

Δεν είναι όλα στατικά και, please, η πληροφορική δεν είναι πράξεις και κώδικες ή μόνο αυτά τέλος πάντων. If anything μπορώ με την ίδια λογική με τη δική σου να σου δείξω ότι πιο narrow-minded καταλήγουν οι θεωρητικές ακόμα κι απ' τις στυγνά πρακτικές/τεχνολογικές επιστήμες.

Αλλά στην τελική δε θα 'χει σημασία αν κάνεις ό,τι σ' αρέσει. Θυμάσαι απλά να μην παρουσιάζεις τα πράγματα όπως σε βολεύει για να δικαιολογήσεις τις επιλογές σου, γιατί αν καταλήγεις σ' αυτό για να καταλάβεις γιατί επιλέγεις οτιδήποτε τότε οι ίδιες σου οι επιλογές δεν είναι δικές σου.

Μα, υπάρχουν μαθητές που είναι μανούλες στις πράξεις, έχουν περισσότερη όρεξη γι' αυτές και ενδεχομένως ενδιαφέρονται λίγο για το πεδίο της θεωρίας.

Είναι κυρίως αυτά. Πολύς κόσμος (μεταξύ τους κι εγώ) νομίζει πως οι σχολές πληροφορικής είναι κάτι χαλαρό και διασκεδαστικό. Δεν εννοούν πως χρειάζεται μαθηματική σκέψη και λογική, ορισμένες φορές στείρα, για να ανταπεξέλθει κάποιος αποτελεσματικά. Γνωρίζω προσωπικά και οικογενειακά, παιδιά που θεωρούσαν ότι ΗΜΜΥ = καλοπέραση, υπολογιστές, λίγη θεωρία και τελικά τα βρόντηξαν στον δεύτερο χρόνο σπουδών γιατί έφτιαχναν πιο πολλή ώρα σχέδια κυκλωμάτων παρά οτιδήποτε άλλο. Στενόμυαλες οι θεωρητικές δεν είναι εκ φύσεως. Στη θεωρία όλα ισχύουν αν είναι ικανοποιητικά τεκμηριωμένα, οι έννοιες είναι πιο αφηρημένες και το "σωστό" εναπόκειται πιο πολύ στην πειστική ικανότητα κάποιου, παρά στις γνώσεις του.

Η δικαιολόγηση διαφέρει της τεκμηρίωσης μιας επιλογής. Και προφανώς, το "έτσι γούσταρα", ικανοποιητική απάντηση, δεν είναι.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

Balthazor

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Balthazor αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 1,011 μηνύματα.
Ρωτα και εμάς που μπήκαμε φέτος...και εμείς με όρεξη μπήκαμε αλλά γενικά τίποτα δεν είναι όπως τα φαντάζεσαι...και εμένα έτσι μου έλεγαν και πίστευα ότι θα είναι διαφορετικά με εμένα και ότι θα την λάτρεψω...Νταξει, κάποια καλά εχει αλλά γενικά έχει πολλά μείον...θα μπορούσα να αναλύσω αλλά πάω να διαβάσω κάτι τόμους...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

qwertyuiop

Διάσημο μέλος

Ο Γιώργος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 29 ετών, Διδακτορικός και μας γράφει απο Φιλοθέη (Αττική). Έχει γράψει 2,880 μηνύματα.
Αυτό με τους τόμους το γνωρίζω, δεν ξέρω, μόνο αυτό με αγχώνει λιγάκι. Τι να κάνω, στην ανάγκη, ας περάσω κάποια μαθήματα και με 6...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Balthazor

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Balthazor αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 1,011 μηνύματα.
Στη σχολη αυτη συχνα αλλα γραφεις και αλλα παιρνεις( οχι αντα βεβαια). Δε θελω σε καμια περιπτωση να σε φοβισω. Πιστευω σημασια εχει να βρεις κατι απο ολα αυτα που προσφερει η σχολη και να εστιασεις εκει και να το αγαπησεις...Καλη επιτυχια οταν θα δωσεις και σε περιμενουμε:)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

qwertyuiop

Διάσημο μέλος

Ο Γιώργος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 29 ετών, Διδακτορικός και μας γράφει απο Φιλοθέη (Αττική). Έχει γράψει 2,880 μηνύματα.
Υπονοείς ότι δεν βαθμολούν αντικειμενικά;
Οκ, ευχαριστώ πολύ. :)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Revekka

Τιμώμενο Μέλος

Η Revekka αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 40 ετών, Καθηγητής Πανεπιστημίου και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 22,453 μηνύματα.
Στις θεωρητικές σχολές, δεν είναι θέμα αντικειμενικότητας του καθηγητή, είναι θέμα του ότι δεν καταλαβαίνει ο φοιτητής τι πρέπει να γράψει...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Balthazor

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Balthazor αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 1,011 μηνύματα.
Στις θεωρητικές σχολές, δεν είναι θέμα αντικειμενικότητας του καθηγητή, είναι θέμα του ότι δεν καταλαβαίνει ο φοιτητής τι πρέπει να γράψει...

Εχεις δικιο με αυτο που λες...απλα επιτρεψε μου να εχω κοντινο παραδειγμα που να αποδεικνυει και την ελλειψη αντικειμενικοτητας απο καθηγητες(ορισμενους)...Ή το ότι απλα εχει τα νευρα του ή το οτι ενοχλειται αν γραψεις πολλα οποτε σε κοβει...Δεν ειναι μονο θεμα του φοιτητη, αλλα γενικα φυσικα και φταιει πολλες φορες:)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Revekka

Τιμώμενο Μέλος

Η Revekka αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 40 ετών, Καθηγητής Πανεπιστημίου και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 22,453 μηνύματα.
Εχεις δικιο με αυτο που λες...απλα επιτρεψε μου να εχω κοντινο παραδειγμα που να αποδεικνυει και την ελλειψη αντικειμενικοτητας απο καθηγητες(ορισμενους)...Ή το ότι απλα εχει τα νευρα του ή το οτι ενοχλειται αν γραψεις πολλα οποτε σε κοβει...Δεν ειναι μονο θεμα του φοιτητη, αλλα γενικα φυσικα και φταιει πολλες φορες:)

Και τα νεύρα επηρεάζουν (δυστυχώς) αλλά το άλλο που λες, είναι ότι χειρότερο μπορεί να κάνει ένας φοιτητής, να γράψει πολλά...Δεν παίζει πιο άσχημο πράγμα. Πλέον, πολλοί καθηγητές βάζουν όριο από πριν. Αλλά γενικά προκαλεί πολύ άσχημη εντύπωση γιατί δείχνει ότι δεν έχεις κριτική ικανότητα και γράφεις ότι βρεις.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Shadowfax

Διάσημο μέλος

Ο Shadowfax αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 30 ετών και Φοιτητής. Έχει γράψει 3,622 μηνύματα.
Όπως; Ποια θεωρείς κλασική;

Να σου πω καλύτερα για μία που δε θεωρώ θεωρητική για να 'ναι ολοκληρωμένο το point μ' ό,τι είπα πριν? Ιστορία.

Μα, υπάρχουν μαθητές που είναι μανούλες στις πράξεις, έχουν περισσότερη όρεξη γι' αυτές και ενδεχομένως ενδιαφέρονται λίγο για το πεδίο της θεωρίας.

1st mistake, το όνομά τους (θεωρητικές) δεν υπονοεί ότι οτιδήποτε άλλο στο χώρο της επιστήμης/τεχνολογίας δεν ασχολείται με θεωρία. Δεν είναι μονοπώλιο των ανθρωπιστικών, ήρεμα. :P

In fact απ' τα σημαντικότερα κομμάτια στην μέθοδο αυτών των τομέων (τεχνολογικών/υπόλοιπων επιστημονικών), if not the most important dare I say, είναι η θεωρία. Χωρίς αυτή και μανάρα να 'σαι στις πράξεις θα πάρεις πούλο νωρίς. Κακώς γενικεύω εδώ και δε μιλάω μόνο για όσα έχω δει εγώ, ναι, και στην τελική μπορεί όντως κάτι να χάνω από εμπειρία κι όλα αυτά που λέω να 'ναι εκτός.

Αλλά δεν είναι. You see υπάρχουν σίγουρα πολύ καταλληλότερα άτομα από μένα να σου μιλήσουν συγκεκριμένα για CS ή HMMY που αναφέρεις κι εσύ αλλά όλοι όσοι ασχολούνται με αυτούς τους κλάδους, με τεχνολογία και φυσικές επιστήμες, έχουν πάνω κάτω πολύ παρόμοιες μεθόδους που καθορίζονται ακριβώς από πολύ παρόμοια σκεπτικά στην προσέγγιση οποιουδήποτε προβλήματος/υπόθεσης. Κι αυτό, ultimately, επιτρέπει στο βιολόγο για παράδειγμα να καταλαβαίνει λίγο πολύ τους κοινούς τους παρονομαστές με τον ηλεκτρολόγο, and vice versa of course. Και μέσα σ' αυτούς τους κοινούς παρονομαστές είναι η θεωρία.

Δεν υπάρχει such a thing as επιστήμη μόνο με πράξεις ή τεχνολογία χωρίς θεωρητικό background. Τελικά όλα συνδέονται βέβαια και καταλαβαίνεις ότι σε αυτούς τους χώρους θεωρία δεν είναι η μεταφυσική πλευρά του ανθρώπου ή το αν ο κόσμος σου είναι πραγματικός ή όχι ή ό,τι άλλο τέλος πάντων προσεγγίζεις εσύ. Αλλά το ότι ένας γενετιστής ξερωγώ έχει εξοικειωθεί με την εξέλιξη ή ένας προγραμματιστής με basic concepts of programming πριν πιάσει C ας πούμε, ε έχει.

Είναι κυρίως αυτά. Πολύς κόσμος (μεταξύ τους κι εγώ) νομίζει πως οι σχολές πληροφορικής είναι κάτι χαλαρό και διασκεδαστικό. Δεν εννοούν πως χρειάζεται μαθηματική σκέψη και λογική, ορισμένες φορές στείρα, για να ανταπεξέλθει κάποιος αποτελεσματικά. Γνωρίζω προσωπικά και οικογενειακά, παιδιά που θεωρούσαν ότι ΗΜΜΥ = καλοπέραση, υπολογιστές, λίγη θεωρία και τελικά τα βρόντηξαν στον δεύτερο χρόνο σπουδών γιατί έφτιαχναν πιο πολλή ώρα σχέδια κυκλωμάτων παρά οτιδήποτε άλλο.

E, OK, το ανάλογο της θεωρίας ισχύει κι εδώ: όποιος νομίζει ότι HMMY = καλοπέραση και facebook ναι, προφανώς θα πάρει πούλο, no shit Sherlock. :P

Το ότι όμως οι φίλοι σου την έκαναν επειδή έφτιαχναν πιο πολλή ώρα κυκλώματα απ' οτιδήποτε άλλο δε σημαίνει ότι η ηλεκτρολόγοι γενικά δεν ασχολούνται με θεωρία, κι αν αυτό σου λένε βάρα τους να ξυπνήσουν. Γενικά νομίζω το τι έγινε μ' αυτούς είναι irrelevant μ' αυτό που λέμε εδώ. Θεωρία, ξανά, δεν είναι απαραίτητα αποστήθιση δέκα τόμων Πλάτωνα κι όσο κινείσαι από αυτή την κατηγορία προς την πιο εφαρμοσμένη τόσο θ' αλλάζει και η ίδια η προσέγγιση. Τα σχέδια κυκλωμάτων είναι, όπως το καταλαβαίνω εγώ έτσι όπως το ακούω, καραθεωρία με βούλα. Τι περίμεναν ξερωγώ, κατευθείαν εγκαταστάσεις κτιρίων στο πρώτο έτος?

Στενόμυαλες οι θεωρητικές δεν είναι εκ φύσεως. Στη θεωρία όλα ισχύουν αν είναι ικανοποιητικά τεκμηριωμένα, οι έννοιες είναι πιο αφηρημένες και το "σωστό" εναπόκειται πιο πολύ στην πειστική ικανότητα κάποιου, παρά στις γνώσεις του.

Σ' αυτό τώρα, καταρχάς διαφωνώ με τις παραδοχές έτσι αόριστα και γενικά. Εξαιτίας τους, ξανά, και η ιστορία μπαίνει στις θεωρητικές και προσεγγίζεται όπως σκατά προσεγγίζεται σήμερα (όχι μόνο στο σχολείο). Εξαιτίας τους χτίζονται ακόμα εγκώμια για αυθεντίες που έπαιξαν το ρόλο τους μεν στην εξέλιξη της επιστημονικής σκέψης αλλά έκαναν και λάθη όπως όλοι, λάθη που σήμερα είναι εμφανή και λάθη που φαίνεται αναπαράγονται σα να μη μεσολάβησε καμιά πρόοδος στη γνώση μας για τον κόσμο ακριβώς επειδή "τα είπαν οι μεγάλοι".

Anyway, άλλη κουβέντα αυτό. Το point εδώ είναι ότι δε δέχομαι αυτή την "εκφύσεως" αντίληψη απλά επειδή έτσι είναι, έτσι μάθαμε. And as a matter of fact, το ότι το σωστό έχει να κάνει με πειθώ κι όχι με αντικειμενικά κριτήρια, με την πραγματικότητα και με κάτι ουδέτερα αντιληπτό απ' όλους είναι η μεγαλύτερη μαλακία των επιστημών που παρουσιάζεις.

That's not to say of course that there is, in the end, an ultimate truth in your sciences, and that's precisely the fucking point: ότι ΔΕΝ υπάρχει αντικειμενική αλήθεια κι ότι η λογοτεχνία για παράδειγμα είναι στο έλεος της δικής μου, ΕΝΤΕΛΩΣ, ερμηνείας. And still, με το σκεπτικό σου, με το σκεπτικό που αναπαράγει η "ανοιχτόμυαλη εκφύσεως επιστήμη" σου δηλαδή, όταν θα πω σ' αυτόν που μου κάνει λογοτεχνία στο σχολείο ή οπουδήποτε ότι η ερμηνεία που λίγο πολύ μου επιβάλλει για μένα είναι μαλακία, σωστός τελικά θα καταλήξει αυτός επειδή, guess what, έχει μεγαλύτερη πειστική ικανότητα.

Αυτή η ψευδαίσθηση της ρευστότητας και η λούπα που πέφτετε μετά είναι τελικά που, για μένα, σας κάνει πιο κλειστόμυαλους: το ότι απ' τη μία εξετάζετε αντικείμενα η ερμηνεία των οποίων εξαρτάται αποκλειστικά απ' τα προσωπικά φίλτρα καθενός κι απ' την άλλη ε, κρατάμε και μια επικρατούσα άποψη για το "μήνυμα του συγγραφέα" έτσι για να μελετάμε.

Η δικαιολόγηση διαφέρει της τεκμηρίωσης μιας επιλογής. Και προφανώς, το "έτσι γούσταρα", ικανοποιητική απάντηση, δεν είναι.

Είμαι ανάμεσα σε σκύλους και γάτες, ωραία? Επιλέγω να πάρω από ένα καταφύγιο ένα σκύλο, και σκέφτομαι στο δρόμο για το σπίτι:

"Καλά έκανες και πήρες σκύλο, οι γάτες είναι τόσο άθλια ζώα, τόσο εγωιστικά και κακά και ύπουλα. Δεν είναι πραγματικοί φίλοι, απλά περιμένουν πότε θα τις ταϊσεις και μετά σ' αφήνουν και πάνε για ύπνο. Είναι υπερήφανες και δεν ασχολούνται μαζί σου αν δεν ασχοληθείς εσύ πρώτα. Θέλουν να 'ναι το κέντρο της προσοχής κι όταν τις προσέξεις τελικά σε υποτιμούν και πάνε να κατουρήσουν δίπλα απ' την άμμο τους στο καινούριο σου χαλί. Άθλια ζώα, σιχαμερά, καλά έκανες και πήρες σκύλο."

Ο αυτοκαθορισμός είναι κάτι που δεν πρέπει να εξαρτάται απ' τις μεταβλητές γύρω, αυτό λέω. Ο τύπος πάνω προσπαθεί απλά να πιστέψει ότι έκανε την καλύτερη επιλογή γι' αυτόν παρουσιάζοντας τις γάτες σαν ό,τι χειρότερο μετά το merger του ischool με τα υπόλοιπα sites εδώ. Και ναι, ΟΚ, είναι εύκολο να δεις όλες τις επιλογές σου μ' αυτό το πρίσμα, γκρεμίζοντας όποια άλλη εναλλακτική απλά για να αισθανθείς καλά μ' αυτό που έχεις. Αλλά δεν είναι πραγματικό, δεν είναι αλήθεια, that's all.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

qwertyuiop

Διάσημο μέλος

Ο Γιώργος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 29 ετών, Διδακτορικός και μας γράφει απο Φιλοθέη (Αττική). Έχει γράψει 2,880 μηνύματα.
O σκοπός της συζήτησης, ποιος είναι;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Shadowfax

Διάσημο μέλος

Ο Shadowfax αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 30 ετών και Φοιτητής. Έχει γράψει 3,622 μηνύματα.
Δεν ξέρω, δε με νοιάζει, δεν υπάρχει σκοπός. Ανάλογα με τα points πηγαίνουμε κι όπου βγει.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Ερις

Περιβόητο μέλος

Η Ερις αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 4,955 μηνύματα.
Να σου πω καλύτερα για μία που δε θεωρώ θεωρητική για να 'ναι ολοκληρωμένο το point μ' ό,τι είπα πριν? Ιστορία.
Και αν δεν είναι θεωρητική η ιστορία τότε τι είναι; Πρακτική ή τεχνολογική ή τίποτα; Για εξήγα λίγο παραπάνω τη σκέψη σου...


That's not to say of course that there is, in the end, an ultimate truth in your sciences, and that's precisely the fucking point: ότι ΔΕΝ υπάρχει αντικειμενική αλήθεια κι ότι η λογοτεχνία για παράδειγμα είναι στο έλεος της δικής μου, ΕΝΤΕΛΩΣ, ερμηνείας. And still, με το σκεπτικό σου, με το σκεπτικό που αναπαράγει η "ανοιχτόμυαλη εκφύσεως επιστήμη" σου δηλαδή, όταν θα πω σ' αυτόν που μου κάνει λογοτεχνία στο σχολείο ή οπουδήποτε ότι η ερμηνεία που λίγο πολύ μου επιβάλλει για μένα είναι μαλακία, σωστός τελικά θα καταλήξει αυτός επειδή, guess what, έχει μεγαλύτερη πειστική ικανότητα.

Αυτή η ψευδαίσθηση της ρευστότητας και η λούπα που πέφτετε μετά είναι τελικά που, για μένα, σας κάνει πιο κλειστόμυαλους: το ότι απ' τη μία εξετάζετε αντικείμενα η ερμηνεία των οποίων εξαρτάται αποκλειστικά απ' τα προσωπικά φίλτρα καθενός κι απ' την άλλη ε, κρατάμε και μια επικρατούσα άποψη για το "μήνυμα του συγγραφέα" έτσι για να μελετάμε.
Και σχετικά με αυτά ναι και εγώ συμφωνώ, το είπα και λίγες σελίδες πιο πριν άλλωστε. Δυστυχώς δεν μπορείς να ξεφύγεις από όλο αυτό, αν είσαι στην θεωρητική. Γιατί αυτή τη νοοτροπία μας έχουν περάσει. Και νομίζουμε οτι αυτό είναι το σωστό.

Από την άλλη όμως ίσως δεν είναι και τόσο κακό να δεις -αφού έχεις μελετήσει ο ίδιος ένα κείμενο και έχεις βγάλει τα δικά σου συμπεράσματα για το "τι θέλει να πει ο ποιητής"- ότι υπάρχουν και άλλοι που συμφωνούν μαζί σου, που το έχουν καταλάβει όπως εσύ και ότι στην τελική πήραν τα ίδια μηνύματα με σένα. Από εκεί και πέρα μπορείς να διαβάσεις διάφορες απόψεις και να κρατήσεις κάποιες και όσες δεν σου κάνουν να τις πετάξεις. Μπορεί ας πούμε να διαβάσεις την ερμηνεία κάποιου και να πεις : "ωπ! αυτό δεν το είχα σκεφτεί" Και αυτό είναι το ωραίο, να μην μένεις μόνο σε αυτά που ο ίδιος έχεις καταλάβει αλλά να βλέπει και τις απόψεις των άλλων. Όχι να τις ασπάζεσαι άκριτα για να πας απλώς να γράψεις, αλλά να πάρεις και κάτι από αυτές.
Δεν έχει νοημα να προσπαθείς να βρεις σωστή και λάθος ερμηνεία (δεν νομίζω να υπάρχει κάποιος μαθητής θεωρητικής ή φοιτητής φιλολογίας που να το κάνει αυτό - είπαμε δεν είμαστε και τόσο βλήματα :P ) αλλά η δική σου ερμηνεία , αυτό που σου αρέσει εσένα και αυτό που θέλεις εσύ να σημαίνει ο τάδε στίχος ή το δείνα σύμβολο. Ακόμη και με τον ίδιο τον δημιουργό να διαφωνείς, να δίνετε διαφορετικές ερμηνείες, δεν έχει καμμία απολύτως σημασία.
Αλλά ναι είπαμε πρέπει να ξεφύγουμε από αυτή τη νοοτροπία που μας έχουν περάσει όπως επίσης να κοπούν τα στερεότυπα του τύπου "οι της θεωρητικής είναι παπαγαλάκια και στενόμυαλοι και δεν έχουν κριτική σκέψη και και και πολλά πολλά άλλα..."
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Shadowfax

Διάσημο μέλος

Ο Shadowfax αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 30 ετών και Φοιτητής. Έχει γράψει 3,622 μηνύματα.
"οι της θεωρητικής είναι παπαγαλάκια και στενόμυαλοι και δεν έχουν κριτική σκέψη και και και πολλά πολλά άλλα..."

Γι' αυτό πάντως, κλειστόμυαλους σας λέω, εγώ τουλάχιστον, για άλλο λόγο και ναι, νομίζω εξήγησα δε χρειάζεται καν να το αναφέρω.

Από εκεί και πέρα γαμάτη ιδέα να παίρνεις κι άλλες ερμηνείες, να συμφωνείς να διαφωνείς να εμπλουτίζεις τη δική σου κι όλα αυτά, γαμάτη και κανένα πρόβλημα σ' αυτό σίγουρα as long as δε δημιουργούνται δόγματα και ρεύματα που επιβάλλουν, στην ουσία, συγκεκριμένο τρόπο σκέψης.

Και στην τελική ρε φίλε στο χέρι σας δεν είναι ν' αλλάξει αυτό? Κι είναι τουλάχιστον ενθαρρυντικό όταν βλέπεις τους ίδιους τους φιλόλογους να λένε ότι αυτή η δοκιμασμένη τακτική, αυτά που μάθανε στην τελική για να κάνουν αυτό που γουστάρουν δε δουλεύουν. Για μένα είναι και το μόνο που χρειάζεται, αυτό που λες να το πουν κι άλλοι κι άλλοι κι άλλοι μέχρι να αλλάξει το πράγμα (ψήσε το έτος σου για αρχή :P).

Για την ιστορία τώρα, νομίζω δε μπορείς να την κατατάξεις, όχι εύκολα τουλάχιστον, απλά επειδή οι αιτίες των αλλαγών δεν είναι πάντα μόνο οι τέχνες και τα γράμματα αλλά και περιβαλλοντικοί παράγοντες, για παράδειγμα, η τεχνολογία, η βιολογία, ένας ιός, ένας πόλεμος and so on and so forth.

Απλά μου φαίνεται ότι μια κάπως πιο διαθεματική ματιά είναι κι αυτό που χρειάζεται.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top