massa
Εκκολαπτόμενο μέλος
αν το κάθε Πανεπιστήμιο έχει σκοπό να βγάλει καλούς επαγγελματίες, τότε καταρρέει η έννοιά του.
Χαιρομαι που το κουβεντιασαμε. Nice to hear such ideas.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Συγγνώμη, αν δεν μπορείς να δεχτείς (και εσύ και οι υπόλοιποι συμφωνούντες μαζί σου) ότι το Πανεπιστημιο ΔΕΝ πρέπει να έχει ως βασικό του στόχο να βγάζει επαγγελματίες, τότε πραγματικά δεν έχεις καταλάβει την έννοια-σημασία του Πανεπιστημίου στην κοινωνία. Ωστόσο, δεν φταίω εγώ για αυτό...Χαιρομαι που το κουβεντιασαμε. Nice to hear such ideas.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
nPb
Επιφανές μέλος
Ρε φίλε, τι δεν κατάλαβες, δηλαδή;
Τα Πανεπιστήμια ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΕΝΤΡΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ!!
ΑΛΛΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΕΝΤΡΑ ΜΙΝΑΡΙΣΜΑΤΟΣ
σου ξέφυγε exc αυτό που boldαρες;
δηλ., τόσο φυστίκι στις διαφορικές μορφές και σε τετραγωνικά δυναμικά για να βγω άεργος;
όχι ρε φίλε, δεν θα πάρω..
με ενδιαφέρει με το λάβω το certificate της επιστήμης μου και να πάω να βρω δουλειά, γιατί δεν γουστάρω να με λαδώνουν γονείς, φίλοι και συγγενείς, στο...«μινάρισμα» της αεργίας
θα προσπαθήσω να μην μείνω άεργος (αυτό φοβάμαι λόγω νοοτροπίας Ελληνικού Πανεπιστημίου, παρά την ανεργία)
με αέργους νέους πολίτες δεν μπορείς να δημιουργήσεις πλεονασματική οικονομία αλλά οικονομία οίκου ανοχής!
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Εϊπα ότι ΔΕΝ πρέπει το Πανεπιστήμιο να σου μαθαίνει να γίνεις καλός επαγγελματίας. Το Πανεπιστήμιο σου δίνει γνώσεις - δεξιότητες στην επιστήμη. Θα πάρεις την εμπειρία του επαγγέλματος έξω από αυτό.
Άλλωστε υπάρχουν πολλά διαφορετικά πράγματα που μπορείς να κάνεις μετά το πτυχίο. Δεν υπάρχει πλήρης αντιστοίχιση μίας επιστήμης με ένα επάγγελμα. Τι θα σου πρωτο-μάθαινε ένα πανεπιστήμιο;
Και πραγματικά γιατί αρπάχτηκες; Δεν είπα -προφανώς- να μη σου δίνει ένα πτυχίο επαγγελματικά δικαιώματα.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
milanopassion
Νεοφερμένος
1)Δεν εχω την καταλληλη ενδυμασια για να μετακομισω σε τοσο ψυχρο κλιμα(το θεμα δεν ειναι αν παιρνεις τυπικα τα λεφτα αλλα αν τα βαζεις στην τσεπη )1) Ε, συγχαρητήρια, τότε, να πας στον Β. πόλο. Θα είσαι και στο ανάλογο περιβάλλον πολιτισμού. [Γιατί πληρώνονται, όσο και αν το αμφισβητείς.]
2) Φαντάσου πόσα θα έδινες αν δεν σου έδιναν και αυτά τα δωρεάν που σου έδωσαν. Γιατί μή μου πεις ότι πήρες βιβλίο για κάθε μάθημα με 200€...
3) Για να μπορεί ο καθένας να έχει, ακόμη και αυτός που απλώς θέλει να πάρει το πτυχίο και να φύγει, μία υψηλότερου επιπέδου επιστημονική κατάρτιση
4) Δες, όμως, και το μορφωτικό επίπεδο αυτών που δεν είναι ονομαστοί επιστήμονες. Οι ΗΠΑ έχουν τα καλύτερα πανεπιστήμια στον κόσμο. Ξέρεις σε τι χαμηλό επίπεδο βρίσκεται το μορφωτικό επίπεδο του λαού εκεί;
5)Μου φαίνεται, πάντως, είσαι αυτό που αρνείσαι: κολλημένος. Προσπαθείς με κάθε τρόπο να μας πείσεις ότι τα πράγματα θα βελτιωθούν με το Νομοσχέδιο αυτό.
6)Τα πανεπιστήμια από το νέο ακαδημαϊκό έτος θα κλείσουν ούτως ή άλλως από τους φοιτητές. Αυτή τη φορά, όμως, οι φοιτητές που συμφωνούν με κάτι τέτοιο είναι πολλοί περισσότεροι και έχουν τους πανεπιστημιακούς με το μέρος τους.
7)Το ότι έχουμε μία κυβέρνηση καθυστερημένων, πραξικοπηματιών δε σημαίνει ότι πρέπει να μείνουμε με σταυρωμένα τα χέρια. Σωστά;
8)Το Νομοσχέδιο θα περάσει μέσα στον Αύγουστο, αυτό είναι σίγουρο, αλλά δε θα επιτρέψουν φοιτητές και πανεπιστημιακοί να εφαρμοστεί.
9)Εμμένω στην άποψή μου: Τα Πανεπιστήμια δεν είναι κέντρα επαγγελματικής κατάρτισης, για να σου μαθαίνουν τι θα κάνεις στη δουλειά σου. Για αυτό εκτός των Πανεπιστημίων υπάρχουν και τα ΙΕΚ, οι σχολές του ΟΑΕΔ κ.α. Στο Πανεπιστήμιο θα πάρεις μόνο ακαδημαϊκή μόρφωση. Όταν βγεις στην αγορά εργασίας θα μάθεις να είσαι επαγγελματίας. Δεν είναι αυτή η δουλειά του Πανεπιστημίου.
Θα δούμε τι θα γίνει. Το μόνο σίγουρο είναι ότι θα υπάρξουν κινητοποιήσεις και από φοιτητές και από πανεπιστημιακούς.
2)Το θεμα δεν ειναι το οτι πληρωσα φιλε μου,αλλα οτι τα αγορασα σε ενα κατα τα αλλα δημορατικο συστημα δωρεαν παιδειας.Δεν ειπα πως δε θα δωσω περισσοτερα,αλλα οτι ηδη πληρωνω τις σπουδες μου στο δημοσιο πανεπιστημιο.
3)Γιατι,υπαρχει κανεις που παιρνει πτυχιο για να αποκτησει μονο γνωσεις;Αν ειναι ετσι γιατι παμε στις σχολες;Ας καταρτιστει,λοιπον, ο καθενας στον τομεα που θελει να ασχοληθει επαγγελματικα και ας αρχισουμε ολοι να ανοιγουμε ετσι ιατρεια,δικηγορικα γραφεια,τεχνικες εταιρειες...
4)Μαλλον δε εισαι καταλληλα ενημερωμενος.Το χαμηλο μορφωτικο επιπεδο του "λαου" στις ΗΠΑ δεν οφειλεται σε ανεπαρκες συστημα εκπαιδευσης, αλλα στο γεγονος οτι η ακαδημαικη μορφωση εκει δεν ειναι δωρεαν,ποσο μαλλον στα φημισμενα πανεπιστημια.
5)Εγραψα δυο φορες μεχρι τωρα(και δεν ξερω ακομα ποσες θα χρειαστουν) πως ειμαι κατα του νεου νομοσχεδιου.Δεν ειπα οτι θα βελτιωθει το υπαρχον συστημα(εκτος και αν ξεχναω αυτα που γραφω) αλλα τονισα χαρακτηριστικες αδυναμιες του.Δυστυχως,ποτέ ο διαλογος και η επιχειρηματολογια δε μας χαρακτηριζαν ως λαο.Οποιος διαφωνει με αυτα που πιστευουμε και απορριπτει αυτα που γνωριζουμε ειναι κολλημενος...
6)Αυτο παλι πως το συμπεραινεις;
7)Ειπε κανεις το αντιθετο;
8)Εδω θα ειμαστε και θα το δουμε αυτο
9)Δεν καταλαβα πως αντιλαμβανεσαι τα πανεπιστημια.Ως κεντρα φιλοσοφικου στοχασμου και αναζητησης μονο;Γιατι τοτε οταν εγω τελειωνω ενα κεντρο ακαδημαικης μορφωσης οπως αναφερεις να με υποχρεωνει το κρατος να σωσω εναν ασθενη.Ή μηπως ο επαγγελματισμος και η πρακτικη θα αποκτηθουν μεσα απο το θανατο του;Εγω,λοιπον, ως πανεπιστημιο σου δινω 10 υλικα μαγειρικης,αναφερω την ιστορια τους και τις λεπτομερειες που τα συνοδευουν και μετα κατσε εσυ να φτιαξεις τουρτα χωρις καποιον να δινει οδηγιες για την παρασκευη της(ειπα να μπω λιγο στο μαγειρικο πνευμα της εποχης).Προσωπικα, ταυτιζω το πανεπιστημιο με την ερευνα,οπως ο καθενας την αντιλαμβανεται.Η εκπονηση εργασιων,συνεδριων και αλλων τετοιων δραστηριοτητων ειναι το κεντρο της ιδεας του πανεπιστημιου(τονιζω πως εκφραζω μονο τον εαυτο μου,για να μην λετε οτι επιβαλλω και τις αποψεις μου).Λαμπρα παραδειγματα το Εμπ και σε ορισμενες περιπτωσεις τα πολυτεχνεια της Πατρας-Θεσσαλονικης.Απο εκει και περα ερχεται και η αξια του τιτλου σπουδων ως μεσον επαγγελματικης αποκαταστασης.Θεωρω καλυτερο ενα πανεπιστημιο με ενα μεσο ορο πτυχιου 7 σε ολους τους φοιτητες αλλα με 5 εργασιες και 2 δημοσιευσεις παρα ενα αλλο οπου το 80% των φοιτητων ειναι αριστουχοι.
Οσο για τα bold, απλα τα παραβλεπω.Οπως θα εχεις διαπιστωσει εχω κρατησει ενα επιπεδο συζητησης και δεν προτιθεμαι να ασχοληθω με προσωπικες επιθεσεις.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
2) Πίστεψέ με έχω δώσει πολλά πειρσσότερα χρήματα μέσα σε ένα εξάμηνο για βιβλία (κυρίως για να μην έχω μονόπλευρη κάλυψη του θέματος από ένα και μοναδικό), αλλά ποια νομίζεις είναι η λύση, να τα σταματήσουμε τελείως;1)Δεν εχω την καταλληλη ενδυμασια για να μετακομισω σε τοσο ψυχρο κλιμα(το θεμα δεν ειναι αν παιρνεις τυπικα τα λεφτα αλλα αν τα βαζεις στην τσεπη )
2)Το θεμα δεν ειναι το οτι πληρωσα φιλε μου,αλλα οτι τα αγορασα σε ενα κατα τα αλλα δημορατικο συστημα δωρεαν παιδειας.Δεν ειπα πως δε θα δωσω περισσοτερα,αλλα οτι ηδη πληρωνω τις σπουδες μου στο δημοσιο πανεπιστημιο.
3)Γιατι,υπαρχει κανεις που παιρνει πτυχιο για να αποκτησει μονο γνωσεις;Αν ειναι ετσι γιατι παμε στις σχολες;Ας καταρτιστει,λοιπον, ο καθενας στον τομεα που θελει να ασχοληθει επαγγελματικα και ας αρχισουμε ολοι να ανοιγουμε ετσι ιατρεια,δικηγορικα γραφεια,τεχνικες εταιρειες...
4)Μαλλον δε εισαι καταλληλα ενημερωμενος.Το χαμηλο μορφωτικο επιπεδο του "λαου" στις ΗΠΑ δεν οφειλεται σε ανεπαρκες συστημα εκπαιδευσης, αλλα στο γεγονος οτι η ακαδημαικη μορφωση εκει δεν ειναι δωρεαν,ποσο μαλλον στα φημισμενα πανεπιστημια.
5)Εγραψα δυο φορες μεχρι τωρα(και δεν ξερω ακομα ποσες θα χρειαστουν) πως ειμαι κατα του νεου νομοσχεδιου.Δεν ειπα οτι θα βελτιωθει το υπαρχον συστημα(εκτος και αν ξεχναω αυτα που γραφω) αλλα τονισα χαρακτηριστικες αδυναμιες του.Δυστυχως,ποτέ ο διαλογος και η επιχειρηματολογια δε μας χαρακτηριζαν ως λαο.Οποιος διαφωνει με αυτα που πιστευουμε και απορριπτει αυτα που γνωριζουμε ειναι κολλημενος...
6)Αυτο παλι πως το συμπεραινεις;
7)Ειπε κανεις το αντιθετο;
8)Εδω θα ειμαστε και θα το δουμε αυτο
9)Δεν καταλαβα πως αντιλαμβανεσαι τα πανεπιστημια.Ως κεντρα φιλοσοφικου στοχασμου και αναζητησης μονο;Γιατι τοτε οταν εγω τελειωνω ενα κεντρο ακαδημαικης μορφωσης οπως αναφερεις να με υποχρεωνει το κρατος να σωσω εναν ασθενη.Ή μηπως ο επαγγελματισμος και η πρακτικη θα αποκτηθουν μεσα απο το θανατο του;Εγω,λοιπον, ως πανεπιστημιο σου δινω 10 υλικα μαγειρικης,αναφερω την ιστορια τους και τις λεπτομερειες που τα συνοδευουν και μετα κατσε εσυ να φτιαξεις τουρτα χωρις καποιον να δινει οδηγιες για την παρασκευη της(ειπα να μπω λιγο στο μαγειρικο πνευμα της εποχης).Προσωπικα, ταυτιζω το πανεπιστημιο με την ερευνα,οπως ο καθενας την αντιλαμβανεται.Η εκπονηση εργασιων,συνεδριων και αλλων τετοιων δραστηριοτητων ειναι το κεντρο της ιδεας του πανεπιστημιου(τονιζω πως εκφραζω μονο τον εαυτο μου,για να μην λετε οτι επιβαλλω και τις αποψεις μου).Λαμπρα παραδειγματα το Εμπ και σε ορισμενες περιπτωσεις τα πολυτεχνεια της Πατρας-Θεσσαλονικης.Απο εκει και περα ερχεται και η αξια του τιτλου σπουδων ως μεσον επαγγελματικης αποκαταστασης.Θεωρω καλυτερο ενα πανεπιστημιο με ενα μεσο ορο πτυχιου 7 σε ολους τους φοιτητες αλλα με 5 εργασιες και 2 δημοσιευσεις παρα ενα αλλο οπου το 80% των φοιτητων ειναι αριστουχοι.
Οσο για τα bold, απλα τα παραβλεπω.Οπως θα εχεις διαπιστωσει εχω κρατησει ενα επιπεδο συζητησης και δεν προτιθεμαι να ασχοληθω με προσωπικες επιθεσεις.
3) Όχι, αλλά δεν είναι θέμα του ιδρύματος να σου μάθει να εξασκείς το κάθε επάγγελμα.
4) Ναι, το ίδιο λέμε.
5) Όλοι θέλουμε αλλαγές, αλλά δεν μπορούμε να δεχτούμε αυτό το Νομοσχέδιο, γιατί οι αλλαγές που φέρνει είναι κυρίως προς το χειρότερο.
6) Το ότι θα τα κλείσουν οι φοιτητές; Εδώ τα έχουν κλείσει για πολύ υποδεέστερα πράγματα, θα τα αφήσουν τώρα;
9) Νομίζω έχω καταστήσει σαφή την άποψή μου στα επόμενα, από αυτό που παραθέτεις, μηνύματα.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
germ1984
Εκκολαπτόμενο μέλος
Ποιός είπε ότι δεν θα πάρουν; Aπλά όσοι ενδιαφέρονται θα αγοράσουν, ίσως με αυτόν τον τρόπο το εκτιμήσουν και περισσότερο. Ας είμαστε ειλικρινείς, είδαμε τόσα χρόνια την αγάπη που έχει δείξει ο μέσος φοιτητής στα βιβλία...(ούτε τα ανοίγει) παρά βολεύεται στο παρα πέντε με σημειώσεις και παλιά θέματα..Γιατί λοιπόν να ξοδεύεται το κράτος για κάτι που οι περισσότεροι δεν εκτιμούν; Εξάλλου και στο εξωτερικό οι φοιτητές τα βιβλία τους τα αγοράζουν. Μην ξεχνάς πάντως οτι το νομοσχέδιο προβλέπει ανάρτηση όλων των πανεπιστημιακών σημειώσεων, βοηθημάτων κτλπ. στο διαδίκτυο.Ότι δε θα ξαναπάρουν δωρεάν έντυπο σύγγραμμα;
Κάθε σχολή θα ορίζει σε πόσα χρόνια θα δίνει πτυχίο. Απλά δίνεται και η δυνατότητα και για 3ετείς σπουδές, αναρωτιέμαι γιατί τμήματα όπως η ιχθυοκαλλιέργεια ή τα ΤΕΙ Αισθητικής να κάνουν 4 χρόνια. Είναι αυτό λογικό;Ότι θα πάρουν ένα πτυχίο του κ.λου; γιατί το ξέρεις και το ξέρω, τα πτυχία δεν μπορούν να γίνουν ετή. Φαντάσου το Μαθηματικό ή το Φυσικό ή τους ΗΜΜΥ ή την Ιατρική να είναι 3τείς...
Το οτι θα πάρουν πτυχίο του κ.λου είναι κάτι που οφείλεται στην κατάσταση που έχει διαμορφωθεί έως σήμερα, στην δομή και λειτουργία δηλαδή του σημερινού πανεπιστημίου αλλά και στην ελληνική νοοτροπία. Μην ξεχνάμε οτι η Ελλάδα έχει τους περισσότερους "επιστήμονες" αναλογικά με τον πληθυσμό της σε όλη την Ευρώπη. Η ελληνική οικογένεια σε γενικές γραμμές σνομπάρει τα τεχνικά επαγγέλματα και κατευθύνει τα παιδιά στο πανεπιστήμιο. Επειδή λοιπόν υπάρχει και υπήρχε λαική απαίτηση "τα παιδιά να σπουδάσουν" αλλά και πίεση από τους τοπικούς καταστηματάρχες για ίδρυση τμημάτων στην Κωλοπετεινίτσα ώστε να λειτουργήσουν οι φραπετέριες, οι πολιτικοί ίδρυσαν ένα κάρο τμήματα με χίλιες δύο ειδικότητες και παραειδικότητες...Έτσι υποβαθμίστηκαν τα πτυχία και γενικότερα οι πτυχιούχοι.
Που είναι το άσχημο εδώ ;Ότι η σχολή θα αποφασίζει αν θέλει να διαγράψει τους ν+2;
To συγκεκριμένο πραγματικά είναι πολύ καλό μέτρο...Τι γινόταν τόσα χρόνια; Στρατιές φοιτητών παρακολουθούσαν μαθήματα και εργαστήρια των τελευταίων ετών χωρίς να έχουν περάσει τα βασικά μαθήματα του πρώτου έτους...Αποτέλεσμα; Υποβάθμιση του επιπέδου σπουδών καθώς "άσχετοι" μαζεύονταν σε μαθήματα με απαιτήσεις έχοντας την απαίτηση για ένα πενταράκι.Ότι θα μπουν προαπαιτούμενα μαθήματα;
Σωθήκαμε...Τόσο καιρό διάλογος γίνεται..Προβλήματα υπάρχουν στα πανεπιστήμια, αλλά ΔΕΝ λύνονται με αυτό το Νομοσχέδιο.
Να το πάρουν πίσω ολόκληρο και να ξεκινήσει διάλογος με την πανεπιστημιακή κοινότητα.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
garch
Πολύ δραστήριο μέλος
Ποιός είπε ότι δεν θα πάρουν; Aπλά όσοι ενδιαφέρονται θα αγοράσουν, ίσως με αυτόν τον τρόπο το εκτιμήσουν και περισσότερο. Ας είμαστε ειλικρινείς, είδαμε τόσα χρόνια την αγάπη που έχει δείξει ο μέσος φοιτητής στα βιβλία...(ούτε τα ανοίγει) παρά βολεύεται στο παρα πέντε με σημειώσεις και παλιά θέματα..Γιατί λοιπόν να ξοδεύεται το κράτος για κάτι που οι περισσότεροι δεν εκτιμούν; Εξάλλου και στο εξωτερικό οι φοιτητές τα βιβλία τους τα αγοράζουν. Μην ξεχνάς πάντως οτι το νομοσχέδιο προβλέπει ανάρτηση όλων των πανεπιστημιακών σημειώσεων, βοηθημάτων κτλπ. στο διαδίκτυο.
Και τι μας νοιάζει τι κάνουν στο εξωτερικό; Στο εξωτερικό (Αγγλία) προστέθηκαν και 6000 ευρώ δίδακτρα φέτος. Να βάλουμε κι εμείς; Αυτή η λογική, που όποια βλακεία θέλουμε να κάνουμε στην Ελλάδα, λέμε ότι υπάρχει και στο εξωτερικό, που έχει διαφορετικούς νόμους, διαφορετικούς μισθούς, διαφορετικούς πολίτες, διαφορετικά τα πάντα, είναι τραγική.
Αν θες να είμαστε ειλικρινείς, πρέπει να παραδεχτούμε ότι οι περισσότερες οικογένειες φοιτητών στην Ελλάδα δεν έχουν περίσσευμα 2000 ευρώ το χρόνο για να δίνουν επιπλέον σε βιβλία. Οπότε, βιβλία ΔΕΝ θα πάρουν.
Όποιος μπορεί ας αγοράσει τα βιβλία; Ωραία δωρεάν παιδεία.
Να σου θυμίσω δε ότι τα βιβλία που παίρνουμε τώρα δε μας τα χαρίζουν, τα έχουμε πληρώσει.
Α, και το πολύ ΠιΣι κάνει κακό στα μάτια.
Κάθε σχολή θα ορίζει σε πόσα χρόνια θα δίνει πτυχίο. Απλά δίνεται και η δυνατότητα και για 3ετείς σπουδές, αναρωτιέμαι γιατί τμήματα όπως η ιχθυοκαλλιέργεια ή τα ΤΕΙ Αισθητικής να κάνουν 4 χρόνια. Είναι αυτό λογικό;
Δεν έχω ιδέα αν είναι λογικό. Το ίδιο κι εσύ.
Πάντως σίγουρα, λογική, ή μάλλον κοινωνικά φιλική, δεν είναι η ουσία πίσω από αυτές τις διατάξεις, που θέλει τις σπουδές να διασπώνται σε μικρότερες υποκατηγορίες και δίνει τη δυνατότητα να παρέχονται "πτυχία" μη-ολοκληρωμένων σπουδών δημιουργώντας "αποφοίτους"-όμηρους στην αγορά εργασίας.
Που είναι το άσχημο εδώ ;
Που είναι το όμορφο; Ή το λογικό;
Η διάρκεια φοίτησης σε κάνει καλύτερο επιστήμονα;
To συγκεκριμένο πραγματικά είναι πολύ καλό μέτρο...Τι γινόταν τόσα χρόνια; Στρατιές φοιτητών παρακολουθούσαν μαθήματα και εργαστήρια των τελευταίων ετών χωρίς να έχουν περάσει τα βασικά μαθήματα του πρώτου έτους...Αποτέλεσμα; Υποβάθμιση του επιπέδου σπουδών καθώς "άσχετοι" μαζεύονταν σε μαθήματα με απαιτήσεις έχοντας την απαίτηση για ένα πενταράκι.
Τραγικό, αλλά still, το μέτρο είναι άλλος ένας περιορισμός εκεί που θα έπρεπε να αλλάζουν τα μυαλά και όχι οι νόμοι. Και δεν λειτουργεί πάντα ευεργετικά.
Σωθήκαμε...Τόσο καιρό διάλογος γίνεται..
Τι ειρωνεία!
Ειδικά αυτό το τελευταίο δε θα έπρεπε να θεωρείται επιχείρημα υπέρ του νομοσχεδίου, επειδή απλούστατα ο διάλογος που κάνει η κυβέρνηση τόσο καιρό είναι με τον εαυτό της, κλείνοντας τα αυτιά στην πανεπιστημιακή κοινότητα.
Ο "διάλογος" που ειρωνεύεσαι είναι ο γονιός του νομοσχεδίου που υπερασπίζεσαι.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
germ1984
Εκκολαπτόμενο μέλος
Και τι μας νοιάζει τι κάνουν στο εξωτερικό; Στο εξωτερικό (Αγγλία) προστέθηκαν και 6000 ευρώ δίδακτρα φέτος. Να βάλουμε κι εμείς; Αυτή η λογική, που όποια βλακεία θέλουμε να κάνουμε στην Ελλάδα, λέμε ότι υπάρχει και στο εξωτερικό, που έχει διαφορετικούς νόμους, διαφορετικούς μισθούς, διαφορετικούς πολίτες, διαφορετικά τα πάντα, είναι τραγική.
Αν θες να είμαστε ειλικρινείς, πρέπει να παραδεχτούμε ότι οι περισσότερες οικογένειες φοιτητών στην Ελλάδα δεν έχουν περίσσευμα 2000 ευρώ το χρόνο για να δίνουν επιπλέον σε βιβλία. Οπότε, βιβλία ΔΕΝ θα πάρουν.
Όποιος μπορεί ας αγοράσει τα βιβλία; Ωραία δωρεάν παιδεία.
Να σου θυμίσω δε ότι τα βιβλία που παίρνουμε τώρα δε μας τα χαρίζουν, τα έχουμε πληρώσει.
Α, και το πολύ ΠιΣι κάνει κακό στα μάτια.
Kαταρχήν πρέπει να μας νοιάζει τι κάνουν στο εξωτερικό γιατί δεν ζούμε μόνοι μας σε αυτόν τον κόσμο και δεν μπορούμε να μείνουμε με συνταγές του 1985 εάν θέλουμε να επιβιώσουμε. Κατά δεύτερον κανείς δεν μίλησε για δίδακτρα. Όσον αφορά τα βιβλία ας σταματήσει επιτέλους αυτή η καραμέλα για την δωρεάν παιδεία...Σε μία χώρα που η πλειοψηφία των Ελλήνων προτιμά να χρυσοπληρώσει την παραπαιδεία ώστε το παιδί να αποκτήσει προβάδισμα έναντι των συμμαθητών του δεν έχουμε δικαίωμα να μιλάμε για δωρεάν παιδεία. Εδώ ο μέσος φοιτητής σκορπάει χρήματα για αυτοκίνητο, τσιγάρα, βενζίνες, κλάμπινγκ, μπουζούκινγκ, ολοήμερο άραγμα στην καφετέρια κτλπ. δεν έχει να πληρώσει και μερικά χρήματα κάθε εξάμηνο για 4-5 βιβλία; To θεωρώ αδιανόητο, ίσα ίσα που αυτός που πραγματικά ενδιαφέρεται για την επιστήμη του από μόνος του θα ψαχτεί και θα αγοράσει βιβλία για να μάθει.
Μα κανείς δεν υποχρέωσε την Ιατρική ή το Πολυτεχνείο να γίνουν τριετή.. Επιπλέον υπάρχει κανονισμός ώστε ομοειδή τμήματα υποχρεωτικά να έχουν τον ίδιο απαιτούμενο χρόνο λήψης πτυχίου. Γιατί να ταλαιπωρείς κάποια παιδιά από ΤΕΙ με τόσα χρόνια σπουδών και με ένα κάρο από θεωρητικά και άχρηστα μαθήματα; Και γιατί να υπάρχει αυτό το ταμπού στην Ελλάδα ΟΛΟΙ να σπουδάζουμε το ίδιο, σε σοβιετικό καθεστώς είμαστε, το Πολυτεχνείο που είναι πέντε χρόνια σε σχέση με τα τέσσερα χρόνια των Θετικών Επιστημών τόσα χρόνια δεν σας πείραξε;Δεν έχω ιδέα αν είναι λογικό. Το ίδιο κι εσύ.
Πάντως σίγουρα, λογική, ή μάλλον κοινωνικά φιλική, δεν είναι η ουσία πίσω από αυτές τις διατάξεις, που θέλει τις σπουδές να διασπώνται σε μικρότερες υποκατηγορίες και δίνει τη δυνατότητα να παρέχονται "πτυχία" μη-ολοκληρωμένων σπουδών δημιουργώντας "αποφοίτους"-όμηρους στην αγορά εργασίας.
Σίγουρα. Αυτός που τελείωσε μια σχολή στα τέσσερα είναι καλύτερος εν δυνάμει επιστήμονας από αυτόν που τελείωσε στα 12 εκτός εάν ο δεύτερος δούλευε ή είχε άλλο σοβαρό λόγο, κάτι το οποίο προβλέπεται στο νομοσχέδιο.Που είναι το όμορφο; Ή το λογικό;
Η διάρκεια φοίτησης σε κάνει καλύτερο επιστήμονα;
Αδυνατώ να σε καταλάβω...Τραγικό, αλλά still, το μέτρο είναι άλλος ένας περιορισμός εκεί που θα έπρεπε να αλλάζουν τα μυαλά και όχι οι νόμοι. Και δεν λειτουργεί πάντα ευεργετικά.
Ο φοιτητής που πραγματικά ενδιαφέρεται για τις σπουδές του δεν έχει να φοβηθεί τίποτα από αυτό το νομοσχέδιο.Τι ειρωνεία!
Ειδικά αυτό το τελευταίο δε θα έπρεπε να θεωρείται επιχείρημα υπέρ του νομοσχεδίου, επειδή απλούστατα ο διάλογος που κάνει η κυβέρνηση τόσο καιρό είναι με τον εαυτό της, κλείνοντας τα αυτιά στην πανεπιστημιακή κοινότητα.
Ο "διάλογος" που ειρωνεύεσαι είναι ο γονιός του νομοσχεδίου που υπερασπίζεσαι.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Yannis92
Εκκολαπτόμενο μέλος
Το μονο που συμφωνω απ οσα εχω ακουσει απο την Διαμαντοπουλου ειναι αυτη η φραση της σε συνεντευξη σημερα το πρωι:
"Το υπάρχον σύστημα έχει οδηγήσει σε έναν άκρατο κομματισμό μέσα στα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ, και ορισμένα τμήματα έχουν καταντήσει να είναι μόνο εκλογές και εξετάσεις" ! Εχει πολυ δικιο σε αυτο αλλα δε ξερω κατα ποσο ενοει αυτα που λεει η απλως θελει να πεισει για να περασει μετρα που δεν πρεσβευουν αυτες τις ιδεολογιες της, γιατι στα λογια καλος ηταν και ο ΓΑΠ.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
mr.thewritikos
Εκκολαπτόμενο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
garch
Πολύ δραστήριο μέλος
Kαταρχήν πρέπει να μας νοιάζει τι κάνουν στο εξωτερικό γιατί δεν ζούμε μόνοι μας σε αυτόν τον κόσμο και δεν μπορούμε να μείνουμε με συνταγές του 1985 εάν θέλουμε να επιβιώσουμε. Κατά δεύτερον κανείς δεν μίλησε για δίδακτρα.
Να μας νοιάζει γενικά, ναι. Να μας νοιάζει με την έννοια του "αντιγράφω ό,τι βρω στη νομοθεσία άλλης χώρας" ή "δικαιολογώ το νεοφιλελεύθερο νόμο μου με την ισχύ του σε άλλη χώρα", όχι.
Αν κοιτάξουμε σοβαρά τι γίνεται στο εξωτερικό, θα δούμε το εξής: ότι μετά από 10-15-20 χρόνια ισχύος του "εκπαιδευτικού" αυτού συστήματος, οι Ευρωπαίοι συνειδητοποιούν ότι δεν είναι ιδιαίτερα ωφέλιμο και το αμφισβητούν.
Κι εμείς ερχόμαστε να το εφαρμόσουμε χωρίς κριτική, για να ακολουθήσουμε. Να βρεθούμε πάλι 10 χρόνια πίσω από τους υπόλοιπους.
Τα δίδακτρα ήταν για να δείξω πως ό,τι ισχύει στο εξωτερικό δεν είναι πανάκεια. Μάλλον συμφωνείς τελικά.
Όσον αφορά τα βιβλία ας σταματήσει επιτέλους αυτή η καραμέλα για την δωρεάν παιδεία...Σε μία χώρα που η πλειοψηφία των Ελλήνων προτιμά να χρυσοπληρώσει την παραπαιδεία ώστε το παιδί να αποκτήσει προβάδισμα έναντι των συμμαθητών του δεν έχουμε δικαίωμα να μιλάμε για δωρεάν παιδεία.
Χμ... γιατί να σταματήσει; Επειδή το σύστημα είναι έτσι που ενισχύει την ανταγωνιστικότητα στους μαθητές και τους γονείς τους, και τους εξωθεί στην παραπαιδεία, να καταργήσουμε τις κοινωνικές παροχές;
Η παροχή δημόσιας δωρεάν παιδείας δεν είναι ο νόμος του ελληνικού κράτους και μόνο, είναι πολιτική άποψη. Αν ως νόμος δε λειτουργεί σωστά, δε σημαίνει ότι θα απορρίψεις την πολιτική θέση. Θα κοιτάξεις να φτιάξεις το νόμο.
Αλήθεια, αν πρέπει να σταματήσει η καραμέλα της δωρεάν παιδείας, τι πρόβλημα έχεις με τα δίδακτρα;
Εδώ ο μέσος φοιτητής σκορπάει χρήματα για αυτοκίνητο, τσιγάρα, βενζίνες, κλάμπινγκ, μπουζούκινγκ, ολοήμερο άραγμα στην καφετέρια κτλπ. δεν έχει να πληρώσει και μερικά χρήματα κάθε εξάμηνο για 4-5 βιβλία; To θεωρώ αδιανόητο, ίσα ίσα που αυτός που πραγματικά ενδιαφέρεται για την επιστήμη του από μόνος του θα ψαχτεί και θα αγοράσει βιβλία για να μάθει.
Ποιος είναι ο μέσος φοιτητής που έχει και τέτοια οικονομικά στατιστικά; Κοίτα να δεις που είμαι στην πιο ακριβή σχολή με τους πιο φτωχούς φοιτητές...
Αυτός που πραγματικά ενδιαφέρεται για την επιστήμη του δεν έχει απαραίτητα και την οικονομική δυνατότητα να υποστηρίξει το ενδιαφέρον του. Αυτό το "όποιος θέλει μπορεί" είναι ένα καημένο καπιταλιστικό πρότυπο που δεν ισχύει.
Αυτός που ψάχνεται, ψάχνεται σε πρώτη φάση στις ακαδημαϊκές βιβλιοθήκες, μετά στο διαδίκτυο και τέλος στην αγορά βιβλίων. Εκτός κι αν έχει πολλά λεφτά ή δεν ξέρει να ψάχνει.
Μα κανείς δεν υποχρέωσε την Ιατρική ή το Πολυτεχνείο να γίνουν τριετή.. Επιπλέον υπάρχει κανονισμός ώστε ομοειδή τμήματα υποχρεωτικά να έχουν τον ίδιο απαιτούμενο χρόνο λήψης πτυχίου. Γιατί να ταλαιπωρείς κάποια παιδιά από ΤΕΙ με τόσα χρόνια σπουδών και με ένα κάρο από θεωρητικά και άχρηστα μαθήματα; Και γιατί να υπάρχει αυτό το ταμπού στην Ελλάδα ΟΛΟΙ να σπουδάζουμε το ίδιο, σε σοβιετικό καθεστώς είμαστε, το Πολυτεχνείο που είναι πέντε χρόνια σε σχέση με τα τέσσερα χρόνια των Θετικών Επιστημών τόσα χρόνια δεν σας πείραξε;
Δεν μας πείραξε; Γιατί να μας πειράξει;
Το νομοσχέδιο δεν υποχρεώνει κατά λέξη να μειωθούν τα έτη σπουδών ενός τμήματος. Αλλά επιτρέπει να εξαναγκαστεί πχ η σχολή πολιτικών μηχανικών να "σπάσει" τις σπουδές της σε 3+2 ή 4+1 χρόνια, ονομάζοντας το πρώτο κομμάτι Bachelor και το δεύτερο Master.
Έτσι θα μπορεί κάποιος να σπουδάσει μόνο 3 ή 4 χρόνια και να πάρει ένα πτυχίο με ελλιπείς γνώσεις, που θα τον καθιστά ευάλωτο στην αγορά εργασίας, σε θέματα απασχόλησης, μισθών, γνώσεων κλπ.
Σίγουρα. Αυτός που τελείωσε μια σχολή στα τέσσερα είναι καλύτερος εν δυνάμει επιστήμονας από αυτόν που τελείωσε στα 12 εκτός εάν ο δεύτερος δούλευε ή είχε άλλο σοβαρό λόγο, κάτι το οποίο προβλέπεται στο νομοσχέδιο.
Μα δε μιλάμε καν για τέτοιες διαφορές που κατά πάσα πιθανότητα αντιπροσωπεύουν τους "αιώνιους" φοιτητές και όχι αυτούς που προσπαθούν ανελλιπώς και μαθαίνουν. Εξάλλου ακόμη και ο υπάρχων νόμος απαγορεύει τέτοιες περιπτώσεις (διάρκεια φοίτησης 2ν->8 χρόνια για την τετραετή σχολή).
Θες να μας εξηγήσεις γιατί αυτός που τελειώνει στα επτάμιση χρόνια (μέσος φοιτητής) μια πενταετή σχολή πρέπει να υποστεί κυρώσεις; Ή γιατί θα πρέπει να εντατικοποιήσει κι άλλο τη ζωή του για να τελειώσει πιο γρήγορα;
Αδυνατώ να σε καταλάβω...
Είναι απλό. Ο φοιτητής αντί να κοιτάει να περάσει όπως-όπως τα μαθήματα με 5, θα έπρεπε μόνος του να αντιλαμβάνεται ότι αν δεν ξέρει τη στοιχειώδη φυσική στερεού σώματος του πρώτου έτους σε δύο και τρεις διαστάσεις, δεν θα μπορεί να κατανοήσει την προχωρημένη στατική.
Αν αυτό που επιτυγχάνεται με αλλαγή στη νοοτροπία, το καταφέρεις τεχνητά επιβάλλοντας έναν ακόμη νόμο, θα κερδίσεις μόνο μια εικονική βελτίωση. Ο φοιτητής θα υποχρεωθεί να περάσει πρώτα τη φυσική 1 και μετά τη στατική του 3ου έτους, αλλά στη ζωή του θα συνεχίσει να είναι τύπος της αρπαχτής.
Το τελευταίο κομμάτι σημαίνει ότι ο φοιτητής, μπορεί να ξέρει φυσική, αλλά για τους χ, ψ, ζ λόγους να μην την έδωσε στις δύο εξεταστικές. Κι έτσι στο επόμενο έτος μένει πίσω. (ένα καλύτερο παράδειγμα θα ήταν σε μάθημα με συνθετικές εργασίες)
Ο φοιτητής που πραγματικά ενδιαφέρεται για τις σπουδές του δεν έχει να φοβηθεί τίποτα από αυτό το νομοσχέδιο.
Αυτό θα μπορούσε να εκληφθεί ως προσβολή για πολλές χιλιάδες φοιτητών ξέρεις.
Ένας σοβαρός νεοεισαχθείς φοιτητής του 2014 που ενδιαφέρεται όσο δεν πάει για τις σπουδές του θα έχει να φοβηθεί:
α. το προπαρασκευαστικό έτος στη σχολή, και την κατανομή σε τμήματα μέσα στο πανεπιστήμιο, που κάθε άλλο παρά καταργεί τις συναλλαγές φοιτητών -καθηγητών. (btw, η εισαγωγή αυτή στην τριτοβάθμια είναι χειρότερη από τη σημερινή, γιατί δε σου επιτρέπει να επιλέξεις το ίδιο αντικείμενο σε διαφορετικά ιδρύματα, αλλά μόνο διαφορετικά αντικείμενα στο ίδιο ίδρυμα)
β. τα έξοδα για τον οφθαλμίατρο ή τα έξοδα για τυπωμένα βιβλία, ή το κόστος της υποβάθμισης σπουδών σε περίπτωση που το "ηλεκτρονικό σύγγραμα" δεν είναι βιβλίο αλλά κοινές σημειώσεις.
γ. το κοινωνικό και εργασιακό μεσαίωνα που θα επιφέρει η διάσπαση σπουδών όπως περιγράφεται παραπάνω.
δ. τα ΠΣΕ (σχολές δια βίου μάθησης)
ε. τη μετατροπή του πανεπιστημίου σε εταιρεία.
στ. την άκρατη κομματικοποίηση του πανεπιστημίου και τη συγκεντρωτική εξουσία του συμβουλίου διοίκησης. Παράλληλα την παρείσφρηση επιχειρήσεων στο χώρο της εκπαίδευσης και παραγόντων της τοπικής κοινωνίας (πχ κάτι στελέχη τοπικών ΤΕΕ στα πολυτεχνεία κλπ)
Σε ένα διοικητικό συμβούλιο των 15 ατόμων με 7 εσωτερικούς καθηγητές και 1 φοιτητή, μια απλή πλειοψηφία 3-4 κομματικών καθηγητών και ενός κομματόσκυλου φοιτητή δημιουργεί μια ακλόνητη κυβέρνηση μέσα στο ίδρυμα, δεδομένου ότι θα μπορούν να διορίζουν τα υπόλοιπα 7 εξωτερικά μέλη κατά βούληση, και φυσικά τον κομματόσκυλο πρύτανη της αρεσκείας του (ή να τον παύουν αν παρεκκλίνει της κομματικής γραμμής)
ζ. και άλλα πολλά που βαριέμαι να γράψω.
You were saying...?
Εγώ ένα πράγμα δεν μπορώ να καταλάβω...γιατί να αρχίσουν καταλήψεις??? Ποια είναι αυτή η αρχή που αποφασίζει εξ ονόματος των φοιτητών για το τι θέλουν οι φοιτητές...
Λέγονται φοιτητές, είναι οι ίδιοι με τους φοιτητές που αναφέρεις, και έχουν όλη την εξουσία στο φοιτητικό σύλλογο. Φυσικά, αν δεν ενδιαφέρονται αρκετοί απ' αυτούς, τα ΔΣ των συλλόγων βρίσκουν ευκαιρία να αποφασίζουν ό,τι θέλουν, αλλά αυτό είναι κατά βάση κατά των καταλήψεων, δεδομένου ότι γνωρίζω μόνο ένα-δύο που να μην ελέγχονται πλήρως από ΠΑΣΠ και ΔΑΠ.
Οπότε, ίσως μπορείς να στηρίζεσαι στην ιδιώτευση των Ελλήνων φοιτητών για τις καταλήψεις.
Μόνο που φαίνεται ότι τις σχολές θα τις κλείσει η διοίκηση αυτή τη φορά...
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
nPb
Επιφανές μέλος
Kαταρχήν πρέπει να μας νοιάζει τι κάνουν στο εξωτερικό γιατί δεν ζούμε μόνοι μας σε αυτόν τον κόσμο και δεν μπορούμε να μείνουμε με συνταγές του 1985 εάν θέλουμε να επιβιώσουμε. Κατά δεύτερον κανείς δεν μίλησε για δίδακτρα. Όσον αφορά τα βιβλία ας σταματήσει επιτέλους αυτή η καραμέλα για την δωρεάν παιδεία...Σε μία χώρα που η πλειοψηφία των Ελλήνων προτιμά να χρυσοπληρώσει την παραπαιδεία ώστε το παιδί να αποκτήσει προβάδισμα έναντι των συμμαθητών του δεν έχουμε δικαίωμα να μιλάμε για δωρεάν παιδεία. Εδώ ο μέσος φοιτητής σκορπάει χρήματα για αυτοκίνητο, τσιγάρα, βενζίνες, κλάμπινγκ, μπουζούκινγκ, ολοήμερο άραγμα στην καφετέρια κτλπ. δεν έχει να πληρώσει και μερικά χρήματα κάθε εξάμηνο για 4-5 βιβλία; To θεωρώ αδιανόητο, ίσα ίσα που αυτός που πραγματικά ενδιαφέρεται για την επιστήμη του από μόνος του θα ψαχτεί και θα αγοράσει βιβλία για να μάθει.
Τι λες ρε germ. Θα έρθει ο garch, ο exc, ο mr crowley, o yiannis92,...κ.α. που ευαγγελίζονται με επιχειρήματα την σημερινή διαλυμμένη κατάσταση του Ελληνικού Πανεπιστημίου ως την καλύτερη όλων των εποχών και θα σου αποδείξουν με γεωμετρικό τρόπο, ότι ο ελέφαντας πετάει. Θα δεις που θα σου γεμίσουν σεντόνια επιχειρημάτων παραλογικής στηρίζοντας ότι αν «πειράξουμε» το Ελληνικό Πανεπιστήμιο του Α.Παπαντρέου και των συνεχιστών του.. απλά το καταστρέφουμε. Καταστρέφουμε στην σημερινή σαπίλα και δεν θέλουν να ξεβολευτούν οι κάποιοι.
Όχι κύριοι, δεν θα σαν κάνουν την χάρη, αυτοί που εκλέχτηκαν από τον λαό για κυβέρνηση. Ο Ελληνικός λαός σέρνεται για να λειτουργεί 22 ψωρομάγαζα Πανεπιστημίων και εσείς οι κάποιοι επικροτείτε την παροντική μπουρδελοποίησή τους. Επικροτείτε τον υπάρχον νεποτισμό, την οικογενεικρατία, το καφριλίκινγκ,.. και γενικά την στασιμότητα προς όφελος ποιανού κερατά; Θέλετε ακόμη τις αδιαφανείς διαδικασίες από το θέμα «συγγράμματα» μέχρι την ασυδοσία και ανυπαρξία ισχυρού κρατικού ελέγχου με την συμβολή κορυφαίων προσωπικοτήτων από τον χώρο του επιχειρείν και της έρευνας. Θέλετε ένα Πανεπιστήμιο στο οποίο να αλωνίζουν οι κομματάρχες και οι προσωπικότητες συγκεκριμένων ιδεολογικών χώρων για να βολευτείτε και σεις σε κάποιο κομματικό παραμάγαζο του υπάρχοντος Πανεπιστημίου. Θέλετε ένα Πανεπιστήμιο για να χέζει ο κάθε φοιτητής και να παίρνει ένα πτυχίο κ**λόχαρτο. Θέλετε να σπουδάζουν όλοι το ίδιο. Να γίνονται επιστήμονες-κομματόσκυλα...αυτό που κάναμε τόσα χρόνια: μια ωραία οικογένεια. Μην ευαγγελίζεστε άλλο την σοβιετική κοινωνία για την Ελλάδα του 2011. Την ζήσαμε τόσα χρόνια αλλά μισή. Ζήσαμε την ιδεολογία περί αριστεράς και σοσιαλ-μπαρούφ με φαγοπότι των έξυπνων που είχαν πιάσει τις καρέκλες και λαό να τους χειροκροτεί. Δεν ζήσαμε την άλλη μισή σοβιέτα. Σκεφτείτε ότι σε σοβιετικές κοινωνίες, όταν υπάρχει απειθαρχία στους νόμους,...προχωρούν σε μεθόδους ταχείας εκκαθάρισης δια συνοπτικών διαδικασιών.
Οι τύπου garch, mr crowley,...και άλλοι σχετικοί τους δεν αναλογίζονται την διόγκωση της μ***νότρυπας στον κρατικό προϋπολογισμό ότι τα 10.000.000 Έλληνες μαλάκες πληρώνουν την «δωρεάν» παιδεία για 580.000 εγγεγραμμένους ά(ν)εργους Έλληνες φοιτητές (μαζί με την πρ***κτική τρύπα των 560.000.000 € της παραπαιδείας για την ενέσιμη εισαγωγή στα ΑΕΙ-ΤΕΙ) και «δωρεάν» συγγράμματα παίρνουν μόνο οι 200.000 φοιτητές...
Μήπως να αναλογιστούμε την απουσία ισολογισμού στην οικονομική υπηρεσία του κάθε Ελληνικού Πανεπιστημίου; Θεωρείται επιτυχημένη η λογική συνεχούς ξεζουμίσματος των κρατικών κονδυλίων για την κάλυψη των διογκωμένων χρεών που δημιουργούν τα Ελληνικά Πανεπιστήμια; Υποτίθεται ότι τα κρατικά κονδύλια πάνε για τις ακαδημαϊκές διαδικασίες, την έρευνα,..κτλ και καταλήγουν στο 95% τους, μόνο για την αποπληρωμή χρεών προς τράπεζες, πολλών εκατομμυρίων € σε ΔΕΗ-OTE, πολλών εκατομμυρίων € σε περιττά έξοδα...κτλ.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
garch
Πολύ δραστήριο μέλος
Οποιοσδήποτε κάνει ένα κλικ στα μηνύματα όσων αναφέρεις θα καταλάβει πόσους τόνους βλακείας και λάσπης περιέχει το post σου, για το πόσο υποστηρίζουμε τη σάπια κατάσταση του πανεπιστημίου κλπ.
Τράβα να δεις τα δελτία των 8 να σε πείσουν πάλι ότι οποιαδήποτε αλλαγή είναι προς το καλύτερο, γιατί έχεις χάσει τη μαχητικότητά σου, κι έλα πάλι μεθαύριο να γκρινιάξεις.
Τελευταία φορά που ασχολούμαι μαζί σου και σε ανέχομαι.
https://www.youtube.com/watch?v=gBUvVYaikAw
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Ναι, αλλά ποιος εξασφαλίζει ότι οι σχολές δε θα εξαναγκαστούν να προχωρήσουν σε 3ετή προγράμματα σπουδών, όταν τους κόβουν χρηματοδοτήσεις από παντού; Το ίδιο ισχύει και για τα δίδακτρα στα μεταπτυχιακά προγράμματα και για τους ν+2... Πάλι το νομοσχέδιο αναφέρει ότι η σχολή θα αποφασίζει... Αυτά είναι μλκιες. Στην ουσία αυτό που θα γίνει είναι ότι για να επιβιώσουν οι σχολές, θα αναγκαστούν να βάλουν ΚΑΙ δίδακτρα και να διώξουν φοιτητές.Κάθε σχολή θα ορίζει σε πόσα χρόνια θα δίνει πτυχίο. Απλά δίνεται και η δυνατότητα και για 3ετείς σπουδές, αναρωτιέμαι γιατί τμήματα όπως η ιχθυοκαλλιέργεια ή τα ΤΕΙ Αισθητικής να κάνουν 4 χρόνια. Είναι αυτό λογικό;
Και είπα και προηγουμένως ότι θα έπρεπε να κάνουν όλα τα πανεπιστημιακά μαθήματα να είναι υποχρεωτικής παρακολούθησης. Γιατί προτιμάται από το ΥΠΕΠΘ ένα μέσο τιμωρίας των φοιτητών και όχι ένα μέτρο πρόληψης;
Όχι, δεν είναι καλό μέτρο. Δεν ξέρω τι γίνεται σε άλλες σχολές, αλλά θα σου πω για ΦυσιμοΜαθηματικά τμήματα. Σε αυτά όλα τα προηγούμενα μαθήματα είναι βάσεις για τα επόμενα. Αν ένας φοιτητής δεν περάσει κάποιο από τα προηγούμενα θα την έχει πολύ άσχημα. Και το θέμα είναι ότι λόγω των δύσκολων θεμάτων στις εξετάσεις είναι πολύ πιθανό να μην περάσεις ένα από τα προηγούμενα μαθήματα, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν έχεις επαρκείς γνώσεις για να παρακολουθήσεις τα επόμενα.To συγκεκριμένο πραγματικά είναι πολύ καλό μέτρο...Τι γινόταν τόσα χρόνια; Στρατιές φοιτητών παρακολουθούσαν μαθήματα και εργαστήρια των τελευταίων ετών χωρίς να έχουν περάσει τα βασικά μαθήματα του πρώτου έτους...Αποτέλεσμα; Υποβάθμιση του επιπέδου σπουδών καθώς "άσχετοι" μαζεύονταν σε μαθήματα με απαιτήσεις έχοντας την απαίτηση για ένα πενταράκι.
Όπως σου είπε πριν και ο garch, αν είναι να έχουμε τον ΓΑΠ να αντιγράφει ό,τι μλκια δει από το εξωτερικό, καλύτερα να μείνουμε απομονωμένοι...Kαταρχήν πρέπει να μας νοιάζει τι κάνουν στο εξωτερικό γιατί δεν ζούμε μόνοι μας σε αυτόν τον κόσμο και δεν μπορούμε να μείνουμε με συνταγές του 1985 εάν θέλουμε να επιβιώσουμε. Κατά δεύτερον κανείς δεν μίλησε για δίδακτρα. Όσον αφορά τα βιβλία ας σταματήσει επιτέλους αυτή η καραμέλα για την δωρεάν παιδεία...Σε μία χώρα που η πλειοψηφία των Ελλήνων προτιμά να χρυσοπληρώσει την παραπαιδεία ώστε το παιδί να αποκτήσει προβάδισμα έναντι των συμμαθητών του δεν έχουμε δικαίωμα να μιλάμε για δωρεάν παιδεία. Εδώ ο μέσος φοιτητής σκορπάει χρήματα για αυτοκίνητο, τσιγάρα, βενζίνες, κλάμπινγκ, μπουζούκινγκ, ολοήμερο άραγμα στην καφετέρια κτλπ. δεν έχει να πληρώσει και μερικά χρήματα κάθε εξάμηνο για 4-5 βιβλία; To θεωρώ αδιανόητο, ίσα ίσα που αυτός που πραγματικά ενδιαφέρεται για την επιστήμη του από μόνος του θα ψαχτεί και θα αγοράσει βιβλία για να μάθει.
Για δίδακτρα μίλησαν στα Μεταπτυχιακά, αναφέρθηκα παραπάνω.
Συγγνώμη, φίλε μου, αλλά και η παραπαιδεία υπάρχει γιατί έχουμε ένα σύστημα στα σχολεία που είναι gtp. Κάθε γονέας θέλει το καλύτερο για το παιδί του.
Εγώ ρε φίλε θα προτιμούσα να μην έχω να φάω για να πάρω βιβλία, αλλά πραγματικά έτσι θέλεις να καταντήσουμε; Δε ξέρω σε ποιό κόσμο ζεις, αλλά στην Ελλάδα των Μνημονίων πολύς κόσμος, συμπεριλαμβανομένων των φοιτητών ζει πολύ πιο κάτω από το όριο της φτώχειας. Τα δεδομένα έχουν αλλάξει, μη χρησιμοποιείς παλαιά στοιχεία.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
nPb
Επιφανές μέλος
Ρε κακομοίρη, υποστηρίζεις το μνημόνιο και μιλάς για οικονομικές τρύπες;
Οποιοσδήποτε κάνει ένα κλικ στα μηνύματα όσων αναφέρεις θα καταλάβει πόσους τόνους βλακείας και λάσπης περιέχει το post σου, για το πόσο υποστηρίζουμε τη σάπια κατάσταση του πανεπιστημίου κλπ.
Τράβα να δεις τα δελτία των 8 να σε πείσουν πάλι ότι οποιαδήποτε αλλαγή είναι προς το καλύτερο, γιατί έχεις χάσει τη μαχητικότητά σου, κι έλα πάλι μεθαύριο να γκρινιάξεις.
Τελευταία φορά που ασχολούμαι μαζί σου και σε ανέχομαι.
https://www.youtube.com/watch?v=gBUvVYaikAw
Πες ότι δεν έχεις φίλε, επιχειρήματα. Πες ότι δεν το παίζω ΞΥΡΙΖΑ ή ό,τι άλλο ενδο-εξωκοινοβουλευτικό της αριστεράς κακέκτυπο της ρώσικης σοβιέτας, σαν εσένα. Μας έχεις φλομώσει στην δισειδαιμονία των νεφελίμ λες και όλοι (Ευρωπαίοι ή κυβέρνηση) θέλουν το κακό της Ελλάδας, εκτός από τους πατριδολάτρες Έλληνες. Η Ελλάδα βούλιαξε από τους πατριδολάτρεις ανθέλληνες. Νομίζεις ότι ο πλανήτης έχει μια σκασίλα αν η Ελλάδα βγει από τον βούρκο του κομματισμού φασισμού και φαρισαϊσμού; Ποτέ να μην σώσουν τα Ελληνικά Πανεπιστήμια να φτιάξουν. Ποτέ να μην υπάρξη προκοπή σε αυτήν την χώρα των κόπρων και κοπράνων..Όμως ρε φίλε, άσε κάποιους που θέλουν να έχουν ένα Πανεπιστήμιο τύπου Αγγλίας, Ολλανδίας,...κτλ αλλά στην Ελλάδα. Αρκετά με την μίρλα της αποτυχίας. Ότι όλα είναι εκ του πονηρού να αποτύχουν...και άλλες αρλούμπες. Ας περιμένουμε μια φορά σαν λαός πολιτισμένος να δούμε πόσα απίδια έχει ο σάκος και μετά να κρίνουμε και να αλλάξουμε τα λάθη. Ποιος σας είπε ότι η κάθε αλλαγή έχει μόνο αρνητικά; Ας δούμε μια φορά τα θετικά μπας και μια φορά γίνουμε Ευρώπη. Στην Ελλάδα το μόνο που μας νοιάζει είναι να φωνάζουμε σε κάθε μέτρο αλλαγής οθωμανικών νοοτροπιών, νεποτισμού,... και όχι να προσπαθήσουμε να βελτιώσουμε το υπάρχον κοινωνικοπολιτικό σύστημα δια μέσου της επιστημονικής προόδου, της εργασίας και της δημιουργικότητας. Όλα για την γ***μημένη την ιδεολογία. Κάπου κούρασε το όλο θέμα. Δεν μπορεί ένας λαός από τις αιματηρές οικονομίες να ανέχεται κάποιες μπουρζουαζίες «ιδεολόγων» να τραβάνε την κοινωνία στο 1920. Αλίμονο αν εφαρμόζαμε τις ρομαντικές νεκρές ιδεολογίες του παρελθόντος..η γκιλοτίνα και οι κρεμάλες θα πήγαιναν σύννεφο στο Σύνταγμα. Από κάπου πρέπει να ξεκινήσουμε την ανάκαμψη. Η ίδια η ζωή έφτασε σε ένα τέλμα. Οι κοινωνικές ανάγκες, ο χρόνος..είναι τα πιο ισχυρά όπλα και από τους Δονκιχωτικούς επαναστάτες. Πάντα στις αλλαγές, κόβονται κεφάλια...Στην Ελλάδα πώς γίνεται να μιλάμε για αλλαγές και κοινωνική πρόοδο, αλλά κανένας δεν θέλει να αλλάξει τίποτε από τον μικρόκοσμό του;
Αφήστε για λίγο την κουτοπονηριά του αγράμματου και άξεστου Έλληνα του 18ου αιώνα...Δείτε παραέξω σε ποια διάσταση κινείται η Δ.Ευρώπη και σε ποια διάσταση κινείται η Ελλαδίτσα, μια κουκίδα στον ωκεανό, που προσπαθεί να «σταματήσει» ...τον χρόνο, σαν μια άλλη Ιερή Εξέταση δογματικών ιδεολόγων..
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Μιλάς και ξαναμιλάς συνέχεια χωρίς να σχολιάζεις τίποτε επί της ουσίας του Νομοσχεδίου. Κάνεις μόνο γενικόλογες παρατηρήσεις για «πανεπιστήμιο μπουρδέλο» και τα λοιπά, όπως κάνεις συνήθως, χωρίς να λες τίποτε ουσιαστικό. Είπε κανείς ότι τα ελληνικά πανεπιστήμια είναι μια χαρά; Μπουρδέλα είναι σε πολλά σημεία και έχεις δίκαιο. Αλλά τι πρέπει να κάνουμε, δηλαδή, επειδή είναι μπουρδέλα σε κάποια σημεία να τα ξεμπουρδελέψουμε τελείως και να βάλουμε και ένα κόκκινο φανάρι απ' έξω και να ξεπουληθούμε σαν π.τανες;
Παραδέχομαι ότι το Νομοσχέδιο προτείνει και κάποια 3-4 θετικά, αλλά μαζί με αυτά φέρνει και άλλα 100 αρνητικά. Είσαι ευχαριστημένος δηλαδή με μία αναλογία θετικά/αρνητικά: 4/100;
Το έχεις διαβάσει καν το Νομοσχέδιο που υποστηρίζεις; Είσαι διατεθειμένος να σχολιάσουμε συγκεκριμένα σημεία του Νομοσχεδίου; Μέχρι στιγμής δεν το έχεις κάνει. Εσύ είσαι αυτός που αποφεύγει να σχολιάσει συγκεκριμένα - στοχευμένα και με επιχειρήματα.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Ryuzaki
Πολύ δραστήριο μέλος
nPb, εσύ τι επιχειρήματα έχεις υπέρ του Νομοσχεδίου; Τι σχόλια έχεις να κάνεις για την υποβάθμισή των πτυχίων και των Πανεπιστημίων;
Μιλάς και ξαναμιλάς συνέχεια χωρίς να σχολιάζεις τίποτε επί της ουσίας του Νομοσχεδίου. Κάνεις μόνο γενικόλογες παρατηρήσεις για «πανεπιστήμιο μπουρδέλο» και τα λοιπά, όπως κάνεις συνήθως, χωρίς να λες τίποτε ουσιαστικό. Είπε κανείς ότι τα ελληνικά πανεπιστήμια είναι μια χαρά; Μπουρδέλα είναι σε πολλά σημεία και έχεις δίκαιο. Αλλά τι πρέπει να κάνουμε, δηλαδή, επειδή είναι μπουρδέλα σε κάποια σημεία να τα ξεμπουρδελέψουμε τελείως και να βάλουμε και ένα κόκκινο φανάρι απ' έξω και να ξεπουληθούμε σαν π.τανες;
Παραδέχομαι ότι το Νομοσχέδιο προτείνει και κάποια 3-4 θετικά, αλλά μαζί με αυτά φέρνει και άλλα 100 αρνητικά. Είσαι ευχαριστημένος δηλαδή με μία αναλογία θετικά/αρνητικά: 4/100;
Το έχεις διαβάσει καν το Νομοσχέδιο που υποστηρίζεις; Είσαι διατεθειμένος να σχολιάσουμε συγκεκριμένα σημεία του Νομοσχεδίου; Μέχρι στιγμής δεν το έχεις κάνει. Εσύ είσαι αυτός που αποφεύγει να σχολιάσει συγκεκριμένα - στοχευμένα και με επιχειρήματα.
Τα παιδιά του ΠαΣοΚ προσπαθούν όσο μπορούν και δεν θα σε ρωτήσουμε εμείς οι υποστηρικτές του νομοσχεδίου. Τέτοιες αξιοκρατικές αλλαγές θέλουμε να βλέπουμε, άμα δεν σου αρέσει να ασχοληθείς με κάτι λιγότερο σοσιαλιστικό...
Ένιωσα τιμή και δέος μόλις διάβασα το νομοσχέδιο και είδα ότι τα χρήματα που θα δίνω στην εφορία θα πηγαίνουν στο Μνημόνιο, και ΟΧΙ στα συγγράματα, το οποίο ήρθε ως ΑΓΓΕΛΟΣ εξ ουρανού με την ισονομία που θα φέρει, και φυσικά σχεδόν δάκρυσα όταν έμαθα πως οι αγώνες μου για το ΠαΣοΚ δικαιώνονται με ελεγκτικές επιτροπές που θα διοικούνται από συμβούλους του ΚΟΜΜΑΤΟΣ, διορίζοντας μόνο δικούς τους στις υψηλές βαθμίδες του πανεπιστημίου. Ποιος θα περίμενε ότι τα 1200 πιο άσχημα επενδυμένα ευρώ του γαλαξία στην εφορία, θα απέφεραν τέτοιες υπερπολύτιμες αλλαγές... ΠΛΕΟΝ δηλώνω ΨΗΦΟΦΟΡΟΣ του θρυλικού επαναστατικού ΚΟΜΜΑΤΟΣ ΠαΣοΚ και βέβαια της κυρίας Διαμαντοπούλου η οποία ως γνωστόν με αυταπάρνηση στηρίζει τα δημόσια σχολεία και ΑΕΙ στέλνοντας εκεί το γιο της.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
https://www.ntua.gr/thesmiko-plaisio/uploads/apantisi-dk-dd.pdf
@Ryuzaki:
Αυτά που γράφεις είναι μία υποθετική απάντηση δήθεν από το nPb έτσι;
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Ryuzaki
Πολύ δραστήριο μέλος
Ένα διαφωτιστικό άρθρο από έναν καθηγητή του ΕΜΠ για τις αλλαγές στα ΑΕΙ - ΤΕΙ:
https://www.ntua.gr/thesmiko-plaisio/uploads/apantisi-dk-dd.pdf
@Ryuzaki:
Αυτά που γράφεις είναι μία υποθετική απάντηση δήθεν από το nPb έτσι;
Σοφόν το σαφές αγαπητέ
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
- Status
- Το θέμα δεν είναι ανοιχτό για νέες απαντήσεις.
Χρήστες Βρείτε παρόμοια
-
Τα παρακάτω 0 μέλη και 1 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:Tα παρακάτω 2 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
-
Φορτώνει...
-
Το forum μας χρησιμοποιεί cookies για να βελτιστοποιήσει την εμπειρία σας.
Συνεχίζοντας την περιήγησή σας, συναινείτε στη χρήση cookies στον περιηγητή σας.