Πανεπιστήμια vs TEI

VouDou

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Δημήτριος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 49 ετών, Καθηγητής και μας γράφει από Κυπαρισσία (Μεσσηνία). Έχει γράψει 1,367 μηνύματα.
(το διδακτορικό είναι δουλειά!)

Στην Ελλάδα υπό την προϋπόθεση ότι είναι μέρος προγράμματος και είσαι εγγεγραμένος στον ΟΑΕΕ (δηλαδή διατηρείς βιβλία ως ελεύθερος επαγγελματίας). Και πάλι, ενδέχεται κατά την αξιολόγηση για κάποια θέση εργασίας να μη ληφθή υπόψη, γιατί είναι στα πλαίσια της διδακτορικής διατριβής (αλλά για συντάξιμα έτη μετράει κανονικά)...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

pizza1993

Δραστήριο μέλος

Ο pizza1993 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών. Έχει γράψει 409 μηνύματα.
υποτιμιση για καποιον συγκεκριμενο δεν βγαζω μονο για αυτους που μπαινουν σε σχολη του 10.000 και νομιζουν οτι ειναι και σοβαροι φοιτητες....Ημμυτης στο εμπ....Εσυ τι σπουδαζεις?
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

simosgl3

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Ουντάμπα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 380 μηνύματα.
Ημμυτης στο εμπ?
οικονομικων επιστημων
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Revekka

Τιμώμενο Μέλος

Η Revekka αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 40 ετών, Καθηγητής Πανεπιστημίου και μας γράφει από Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 22,453 μηνύματα.
Στην Ελλάδα υπό την προϋπόθεση ότι είναι μέρος προγράμματος και είσαι εγγεγραμένος στον ΟΑΕΕ (δηλαδή διατηρείς βιβλία ως ελεύθερος επαγγελματίας). Και πάλι, ενδέχεται κατά την αξιολόγηση για κάποια θέση εργασίας να μη ληφθή υπόψη, γιατί είναι στα πλαίσια της διδακτορικής διατριβής (αλλά για συντάξιμα έτη μετράει κανονικά)...

Εγώ μιλάω ουσιαστικά. Παύεις να είσαι φοιτητής.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

VouDou

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Δημήτριος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 49 ετών, Καθηγητής και μας γράφει από Κυπαρισσία (Μεσσηνία). Έχει γράψει 1,367 μηνύματα.
Εγώ μιλάω ουσιαστικά. Παύεις να είσαι φοιτητής.

Συγγνώμη, αλλά μόνο όπως περιέγραψα προηγουμένως θεωρείσαι ουσιαστικά εργαζόμενος, ειδάλλως θεωρείσαι φοιτητής! Ούτε κάρτα ανεργίας κανονικά δεν μπορείς να βγάλεις (φοιτήτρια γαρ) και υποχρεωτικά ασφαλίζεσαι ιατρικοφαρμακευτικά (βασικό πακέτο συμφωνίας με το Κράτος) στο uni που είσαι Υπ. Διδάκτωρ!

Στο εξωτερικό είναι αλλιώς...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Revekka

Τιμώμενο Μέλος

Η Revekka αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 40 ετών, Καθηγητής Πανεπιστημίου και μας γράφει από Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 22,453 μηνύματα.
Συγγνώμη, αλλά μόνο όπως περιέγραψα προηγουμένως θεωρείσαι ουσιαστικά εργαζόμενος, ειδάλλως θεωρείσαι φοιτητής! Ούτε κάρτα ανεργίας κανονικά δεν μπορείς να βγάλεις (φοιτήτρια γαρ) και υποχρεωτικά ασφαλίζεσαι ιατρικοφαρμακευτικά (βασικό πακέτο συμφωνίας με το Κράτος) στο uni που είσαι Υπ. Διδάκτωρ!

Στο εξωτερικό είναι αλλιώς...

Ναι ναι, δεν το έθεσα σωστά!!:D
Έχεις απόλυτο δίκιο! Εγώ το έλεγα από την πλευρά της νοοτροπίας των προπτυχιακών (και μερικές φορές και των μεταπτυχιακών) φοιτητών!! Του δε βαριέσαι...!!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

mathitisp

Δραστήριο μέλος

Ο mathitisp αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Απόφοιτος. Έχει γράψει 457 μηνύματα.

pizza1993

Δραστήριο μέλος

Ο pizza1993 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών. Έχει γράψει 409 μηνύματα.
:).
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

mathitisp

Δραστήριο μέλος

Ο mathitisp αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Απόφοιτος. Έχει γράψει 457 μηνύματα.
νταξει τωρα καταλαβα, τα δικαιωματα που εχει κανεις δεν θελει να τα χασει....

αλλα εμενα η γνωμη μου παραμενει οτι το ΤΕΕ ειναι καρκινος για ολες τις ειδικοτητες...
θεωρω πως οι πολυτεχνικαριοι εχουν πολλα δικαιωματα de facto με το πτυχιο
επρεπε να τα παιρνουν με δυο τρπους, ή σιγα-σιγα με τα χρονια εργασιας, ή με εξετασεις ανα ετος, μετα την αποφοιτηση, θα ηταν πιο τιμιο ετσι
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

pizza1993

Δραστήριο μέλος

Ο pizza1993 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών. Έχει γράψει 409 μηνύματα.
ποια δικαιωματα ρε?Με ειδες να γραφω πιο πανω για δικαιωματα?Εγω για το επιπεδο των αποφοιτων και της σχολης μιλαω...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Αλκίμαχος

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Αλκίμαχος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 39 ετών, Καθηγητής Πανεπιστημίου και μας γράφει από Αφρική. Έχει γράψει 227 μηνύματα.
Στην Ελλάδα η ανώτατη βαθμίδα σπουδών είναι η 3η βαθμίδα (όπως σε όλη την Ευρώπη και στον περισσότερο κόσμο) και χωρίζεται σε Πανεπιστημιακή και Τεχνολογική (πάλι όπως στον περισσότερο κόσμο). Η διαφορές είναι κυρίως στο αντικείμενο μελέτης αλλά και στον τρόπο διδασκαλίας. Στην Ελλάδα η άποψη για την τεχνολογική και την πανεπιστημιακή εκπαίδευση είναι εντελώς λανθασμένη και καθρέπτης της χαζής και κομπλεξικής μας νοοτροπίας. Στο Ελλαδιστάν τα ΤΕΙ αντικατέστησαν τις ΚΑΤΕ(μεγάλο λάθος διότι υπάρχουν κολλήματα με το προσωπικό που μετά την ανωτατοποίηση έπρεπε να πάρει πόδι αλλά λόγω ¨μονιμοποιήσεων" παρέμενε εκεί για να διδάσκει ένας θεός ξέρει τι...) με σκοπό την αναβάθμιση των τελευταίων και την ένταξη τους στο ανώτατο επίπεδο σπουδών, με σκοπό την έρευνα και την ανάπτυξη νέας τεχνολογίας.
Το να είσαι τεχνολόγος όμως στην Ελλάδα θεωρείται κατώτερο διότι η χώρα μας είναι αρκετά υποανάπτυκτη σε αυτόν τον τομέα συνεπώς και τα Τεχνολογικά Ιδρύματα δεν λειτουργούν σωστά και δεν υπηρετούν τον κανονικό τους στόχο.Η τεχνολογία, φυσικά και παράγει κάθε τόσο νέα γνώση και εδώ είναι η διαφορά, στα ΤΕΙ ο βασικός σκοπός δεν είναι να εκπαιδεύσεις ειδικευμένους εφαρμοστές (όπως ήταν στα ΚΑΤΕ κλπ) αλλά να κάνεις έρευνα για να προωθήσεις και να αναπτύξεις την τεχνολογία. Σε κάθε περίπτωση τα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ διαφοροποιούνται ως προς τον στόχο, το έργο τους όμως είναι αδιαμφισβήτητα ακαδημαϊκό και χρήσιμο στην κοινωνία. (υπό την προϋπόθεση πως λειτουργούν σωστά αλλά αυτό είναι μία άλλη πονεμένη ιστορία...)
Ας είμαστε ρεαλιστές... τα ράσα δεν κάνουν τον παπά και το ΕΜΠ πανεπιστήμιο είναι, για σύγκρινε το όμως με το ΜΙΤ (που δεν είναι πανεπιστήμιο αλλά ένα Τεχνολογικό ίδρυμα που απλά λειτουργεί σωστά) και έλα να μου πεις μετά ποιος είναι ακαδημαϊκός και ποιος όχι... και δεν μιλάω για χρηματοδότηση κλπ απλά συγκρίνεται νοοτροπίες. Δεν θα έπρεπε να μας φταίει το όνομα λοιπόν αλλά το κούφιο μας κεφάλι...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

garch

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο garch αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 1,510 μηνύματα.
Το βρίσκεις λογικό Πολιτικοι Μηχανικοι να μπορουν να υπογραψουν ηλεκτρολογικες μελετες οταν δεν εχουν κανει ουτε ενα μαθημα ηλεκτροτεχνιας;

Κοίτα. Αυτό είναι ένα εντελώς άσχετο θέμα. Πρώτον, επειδή αφορά τα συνδικαλιστικά παιχνιδάκια των κλάδων, και πολύ λιγότερο την ουσία των σπουδών που έχει παρακολουθήσει ο καθένας. Και δεύτερον, επειδή οι Πολιτικοί Μηχανικοί είναι μια ιδιαίτερη περίπτωση που παρουσιάζουν εξαιρετικά διευρυμένη γκάμα επαγγελματικών δικαιωμάτων, άσχετα αν δεν τα χρησιμοποιούν όλοι.

Επίσης δίνεις ένα παράδειγμα μιας κατάστασης, που είναι αμφίδρομη και όχι μιας κατεύθυνσης.
Ναι, οι μηχανικοί ενός πολυτεχνείου θα έχουν κάποια περισσότερα (η καλύτερη λέξη θα ήταν "άλλα") επαγγελματικά δικαιώματα, που λογικά, (θα έπρεπε να) αντιστοιχούν στο μεγαλύτερο εύρος (αριθμητικό αλλά και ουσίας) σπουδών που παρακολουθούν.
Προφανώς αυτό γίνεται σε βαθμό κατάχρησης σε πολλές περιπτώσεις, αλλά συμβαίνει και το αντίθετο. Αν κάνω δύο κλικ στο διαδίκτυο, θα βρω τουλάχιστον 2-3 διαφορετικές σχολές μηχανικών ΤΕΙ (εκτός από τους Π.Μ.) που έχουν επαγγελματικά δικαιώματα του τομέα μου, για τα οποία, στην καλύτερη, έχουν παρακολουθήσει ένα 4ωρο μάθημα τους ενός εξαμήνου, την ώρα που το συγκεκριμένο αντικείμενο καλύπτεται με 2χρονα+ ολοήμερα εργαστηριακά μαθήματα (και αν) και την αντίστοιχη εξοντωτική εργασία στο σπίτι.

Το να λέμε "αυτός μου κλέβει Ε.Δ." είναι πολύ εύκολο, και μπορούν να το κάνουν όλοι. (και το κάνουν δυστυχώς αποπροσανατολίζοντας αυτό το θέμα)
Το θέμα είναι, τι ιδρύματα θέλουμε; Έχουμε πανεπιστήμια και ΤΕΙ. Τι σκατά κάνει ο ένας, και τι σκατά κάνει ο άλλος; Τα μεν βγάζουν επιστήμονες, τα δε βγάζουν τεχνολόγους, ή πιο σωστά, ανθρώπους που έχουν τις επιστημονικές γνώσεις ενός αντικειμένου τις οποίες καλούνται να εφαρμόσουν.
Αν το δούμε καθαρά ακαδημαϊκά, όπως θα έπρεπε, ο ένας που παράγει γνώση θεωρήθηκε ότι ανήκει στην ανώτατη εκπαίδευση, ο άλλος που την εφαρμόζει θεωρήθηκε ότι ανήκει στην ανώτερη. Τώρα, λίγο η Ευρωπαϊκή Ένωση, λίγο τα μικροπολιτικά συμφέροντα, τα ΚΑΤΕΕ έγιναν ΤΕΙ και τα ΤΕΙ έγιναν ΑΤΕΙ (ΑΕΙ), χωρίς να αναβαθμιστούν οι σπουδές τους απαραίτητα. Αλλά ακόμη κι αν αυτό γινόταν, έστω ότι τα ΤΕΙ "αναβαθμίζονταν" πλήρως σε πανεπιστήμια, α. έχουμε ανάγκη περισσότερους επιστήμονες στα ίδια αντικείμενα; και β. ποιος θα αναλάβει το ρόλο των ΤΕΙ;

όσο δύσκολο κι αν είναι το πολυτεχνείο, προσωπικά όταν βλέπω άτομα να το βγάζουν σε 7 και 8 χρόνια εμένα κάτι μου δείχνει...

Εμένα μου δείχνει πολλά πράγματα.

1. Αν είναι λίγοι:
α. Ότι χρειάζονται περισσότερο χρόνο να αφομοιώσουν την ύλη.
β. Ότι ξύνονται.
γ. Ότι δουλεύουν ταυτόχρονα με τις σπουδές.
δ. Ότι βρήκαν ευκαιρία και για 1-2 χρόνια έκαναν πρακτική άσκηση σε κάποιο γραφείο του εσωτερικού ή του εξωτερικού, εμβόλιμα στις σπουδές.
ε. Ότι πήγαν Erasmus ένα χρόνο και μετά τους πήρε η μπάλα.
στ. Ότι ξύνονταν ένα χρόνο και μετά τους πήρε η μπάλα.
ζ. Ότι πέθανε το καναρίνι τους και έπεσαν δυο χρόνια σε κατάθλιψη.
η. ..."Συμπληρώστε το δικό σας λόγο"...

2. Αν είναι μεγάλο ποσοστό των φοιτητών:
α. Ότι οι σπουδές είναι πολύ δύσκολες, και η ύλη δεν βγαίνει στα "standard" χρόνια.
β. Ότι η σχολή είναι gtp, οι καθηγητές δεν πατάνε, τα μαθήματα χάνονται για πλάκα, και γενικά υπάρχει μια διαλυμένη κατάσταση.
γ. Ότι πολλοί φοιτητές ξύνονται.
δ. Ότι πολλοί φοιτητές δουλεύουν, και γενικά ότι ισχύει για τους λίγους σε μεγαλύτερη συχνότητα
ε. ..."Συμπληρώστε το δικό σας λόγο"...

Τι απ' όλα είπαμε σου δείχνει; ;)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

mathitisp

Δραστήριο μέλος

Ο mathitisp αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Απόφοιτος. Έχει γράψει 457 μηνύματα.
ποια δικαιωματα ρε?Με ειδες να γραφω πιο πανω για δικαιωματα?Εγω για το επιπεδο των αποφοιτων και της σχολης μιλαω...

καλα νταξ, αντε με το καλο του χρονου εκει και σου ευχομαι πραγματικα τα καλυτερα, γιατι υπαρχει αναγκη απο ουσιαστικη δουλεια στην Ελλαδα...
Και οσο αφορα το επιπεδο αρκετων απο τους φοιτητες(οχι ολων) λυπαμαι που θα χρειαστει να στο πω αλλη μια φορα, μα θα απογοητευτεις....

κα τοτε θα ερθεις στα λογια μου και θα σκεφτεις: ειναι δυνατον αυτος ο #$% να ειναι 800 χρονια στη σχολη και να παρει στο τελος τα ιδια δικαιωματα με μενα???

μην βιαστεις να απαντησεις... wait and you will see....
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

BingoBingi

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο BingoBingi αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 385 μηνύματα.
Όχι δεν ειναι το ιδιο και δεν φαινεται πουθενα σαν ΑΤΕΙ
Παντος ειμαι περιεργος να μαθω πως μπορεσες να μου κανεις διαγνωση διαβαζοντας μονο ενα μηνυμα μου;
Μπορεις να διακρινεις και το κομπλεξ ανωτερότητας μεσω ιντερνετ;

Δεν αναφέρθηκα σε εσένα προσωπικά, στο γενικό κόμπλεξ που υπάρχει αναφέρθηκα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Bemanos

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Μοριακός Αρχιτέκτονας αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών, Διδακτορικός και μας γράφει από Ηνωμένο Βασίλειο (Ευρώπη). Έχει γράψει 1,879 μηνύματα.
Στην Ελλάδα η ανώτατη βαθμίδα σπουδών είναι η 3η βαθμίδα (όπως σε όλη την Ευρώπη και στον περισσότερο κόσμο) και χωρίζεται σε Πανεπιστημιακή και Τεχνολογική (πάλι όπως στον περισσότερο κόσμο). Η διαφορές είναι κυρίως στο αντικείμενο μελέτης αλλά και στον τρόπο διδασκαλίας. Στην Ελλάδα η άποψη για την τεχνολογική και την πανεπιστημιακή εκπαίδευση είναι εντελώς λανθασμένη και καθρέπτης της χαζής και κομπλεξικής μας νοοτροπίας. Στο Ελλαδιστάν τα ΤΕΙ αντικατέστησαν τις ΚΑΤΕ(μεγάλο λάθος διότι υπάρχουν κολλήματα με το προσωπικό που μετά την ανωτατοποίηση έπρεπε να πάρει πόδι αλλά λόγω ¨μονιμοποιήσεων" παρέμενε εκεί για να διδάσκει ένας θεός ξέρει τι...) με σκοπό την αναβάθμιση των τελευταίων και την ένταξη τους στο ανώτατο επίπεδο σπουδών, με σκοπό την έρευνα και την ανάπτυξη νέας τεχνολογίας.
Το να είσαι τεχνολόγος όμως στην Ελλάδα θεωρείται κατώτερο διότι η χώρα μας είναι αρκετά υποανάπτυκτη σε αυτόν τον τομέα συνεπώς και τα Τεχνολογικά Ιδρύματα δεν λειτουργούν σωστά και δεν υπηρετούν τον κανονικό τους στόχο.Η τεχνολογία, φυσικά και παράγει κάθε τόσο νέα γνώση και εδώ είναι η διαφορά, στα ΤΕΙ ο βασικός σκοπός δεν είναι να εκπαιδεύσεις ειδικευμένους εφαρμοστές (όπως ήταν στα ΚΑΤΕ κλπ) αλλά να κάνεις έρευνα για να προωθήσεις και να αναπτύξεις την τεχνολογία. Σε κάθε περίπτωση τα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ διαφοροποιούνται ως προς τον στόχο, το έργο τους όμως είναι αδιαμφισβήτητα ακαδημαϊκό και χρήσιμο στην κοινωνία. (υπό την προϋπόθεση πως λειτουργούν σωστά αλλά αυτό είναι μία άλλη πονεμένη ιστορία...)
Ας είμαστε ρεαλιστές... τα ράσα δεν κάνουν τον παπά και το ΕΜΠ πανεπιστήμιο είναι, για σύγκρινε το όμως με το ΜΙΤ (που δεν είναι πανεπιστήμιο αλλά ένα Τεχνολογικό ίδρυμα που απλά λειτουργεί σωστά) και έλα να μου πεις μετά ποιος είναι ακαδημαϊκός και ποιος όχι... και δεν μιλάω για χρηματοδότηση κλπ απλά συγκρίνεται νοοτροπίες. Δεν θα έπρεπε να μας φταίει το όνομα λοιπόν αλλά το κούφιο μας κεφάλι...



Φυσικα και ΕΙΝΑΙ πανεπιστημιο, σε λιγο,θα το πουμε και ΕΠΑΛ
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

pizza1993

Δραστήριο μέλος

Ο pizza1993 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών. Έχει γράψει 409 μηνύματα.
Ευχαριστω ευχομε και σε εσενα τα καλυτερα!Θα δω και θα σου πω απο του χρονου;).
Οντος το MIT μπορει να λεγετε τεχνολογικο ιδρυμα αλλα δε εχει σχεση με την εννοια που χρησιμοποιουμε εδω στο ελαντα,
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

garch

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο garch αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 1,510 μηνύματα.
Ας είμαστε ρεαλιστές... τα ράσα δεν κάνουν τον παπά και το ΕΜΠ πανεπιστήμιο είναι, για σύγκρινε το όμως με το ΜΙΤ (που δεν είναι πανεπιστήμιο αλλά ένα Τεχνολογικό ίδρυμα που απλά λειτουργεί σωστά) και έλα να μου πεις μετά ποιος είναι ακαδημαϊκός και ποιος όχι... και δεν μιλάω για χρηματοδότηση κλπ απλά συγκρίνεται νοοτροπίες. Δεν θα έπρεπε να μας φταίει το όνομα λοιπόν αλλά το κούφιο μας κεφάλι...

https://web.mit.edu/catalog/subjects.html
Πόσα από αυτά δεν διδάσκονται σε κάποιο ΑΕΙ της χώρας; Τα περισσότερα αντιστοιχούν σε πολυτεχνικές σχολές της Ελλάδας, και άλλα σε πανεπιστήμια.
To MIT κάνει αυτό που πρέπει να κάνουν (και κάνουν ως ένα βαθμό) τα ΑΕΙ: έρευνα. Παράγει γνώση, τέχνη και τεχνολογία.
Με ποια λογική όλα τα αντικείμενα του καταλόγου παραπάνω είναι ό,τι θα έπρεπε να κάνουν τα Τεχνολογικά Ιδρύματα (ΤΕΙ) στην Ελλάδα; Τα ΤΕΙ ιδρύθηκαν για άλλο λόγο από το ΜΙΤ.
Εκτός κι αν θεωρούμε πως πρέπει να καταργήσουμε τα πολυτεχνεία και τα πανεπιστήμια ή να τα μετονομάσουμε σε ΤΕΙ ή να ομογενοποιήσουμε το αντικείμενο ΑΕΙ-ΤΕΙ, επειδή το MIT λέγεται "Institute of Technology".

Επίσης, αν είμαστε ρεαλιστές, δε συγκρίνουμε το ΕΜΠ με τα τμήματα μηχανικών του ΜΙΤ, ή το ΕΚΠΑ με τις φυσικομαθηματικές και φιλολογικές σχολές, γιατί τα δύο ιδρύματα υπάρχουν μέσα σε εντελώς άσχετα πολιτικά συστήματα και κοινωνικές καταστάσεις.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

vassilis498

Διακεκριμένο μέλος

Ο vassilis498 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 7,079 μηνύματα.
Καλά στο τόπικ υπάρχουν πολλές άτοπες απόψεις... Μερικές πολλές φορές δικαιολογούνται από το νεαρό της ηλικίας...

Για παράδειγμα εδώ... Εμπεδώστε, ότι το πτυχίο είναι το νομικά κατοχυρωμένο από, και για, την κοινωνία που πιστοποιεί/αποδεικνύει κάποιες γνώσεις και εκπαίδευση του κατόχου. Δεν πάει να έκανε 5, 10, 15 έτη με βαθμό 5, 6, 200... από τι στιγμή που φέρει έγγραφο που αναγράφει κάτι συγκεκριμένο --> end of story!

Σε κάθε εκπαιδευτική βαθμίδα/κατηγορία το πρόγραμμα σπουδών στο σύνολό του και η ποιότητα/επίπεδο του εκάστοτε μαθήματος διαφέρει σημαντικότατα. Αντίστοιχα, σε κάθε πτυχίο της κάθε εκπαιδευτικής βαθμίδας/κατηγορίας φέρει αντίστοιχα επαγγελματικά δικαιώματα και μπορεί ανάλογα ο κάτοχος να δραστηριοποιηθεί κοινωνικά!

Αντιπαράδειγμα: γνωρίζω και εγώ ένα άτομο που δούλεψε σκληρά στο ΙΕΚ ή στο ΕΠΑΣ/ΤΕΕ και τελείωσε στην ώρα του με βαθμό πάνω και από το άριστα? Να τού πούμε ότι είναι και... "αστροναύτης"?

Εσύ μου αναφέρεις τα πράγμα τα ως έχουν, ε χαίρω πολύ. Εγώ αυτό κατακρίνω. Το νόμιμο δεν είναι πάντα και σωστό. Αμφιβάλεις ότι υπάρχουν απόφοιτοι βαρβατων σχολών που δεν ξέρουν πού τους παν' τα τέσσερα; Και όχι ότι αυτό φυσικά ισχύει μόνο για συγκεκριμένες περιπτώσεις, αλλά πώς να το κάνουμε συμβαίνει και στις καλύτερες οικογένειες. Κατά τα άλλα δεν έχω να προσθέσω κάτι έχω πει τη γνώμη μου για το ρόλο των ΤΕΙ και πώς θα έπρεπε για μένα να κατοχυρώνονται τα επαγγελματικά δικαιώματα πιο πριν.

Η χρηματοδότηση που θα έπρεπε να παίρνει ένα ΑΕΙ και ένα ΤΕΙ του ίδιου αντικειμένου θα έπρεπε να είναι ισάξια, αυτό που πρέπει να αλλάξει είναι ο ρόλος του κάθε ένα. Τα ΤΕΙ πρέπει να αναβαθμιστούν και εργαστηριακά και σε επίπεδο καθηγητών και να μπορούν να σου δώσουν ένα καλό επίπεδο επαγγελματικής κατάρτισης στον κλάδο σου. Τα ΑΕΙ αντίθετα θα έπρεπε να σου παρέχουν κυρίως πιο θεωρητικές γνώσεις και να είναι περισσότερο στραμμένα στην έρευνα. Χωρίς όμως το ένα να θεωρείται υποδεέστερο του άλλου.

Στο θέμα των δικαιωμάτων. Δεν πιστεύω πως οι θεωρητικές γνώσεις που προσφέρονται κατά μέσο όρο από ένα ΤΕΙ είναι στο ίδιο επίπεδο από τις αντίστοιχες του ΑΕΙ. Η ένστασή μου είναι στο ότι το κριτήριο για το αν κάποιος έχει επαγγελματικά δικαιώματα καθορίζονται πλήρως από τη σχολή την οποία έβγαλε, κάτι το οποίο για εμένα δεν θα έπρεπε να μετράει καθόλου.
Αυτό που θεωρώ εγώ καλύτερο είναι τα επαγγελματικά δικαιώματα για μια μελέτη πχ να κατοχυρώνονται ύστερα από σοβαρές εξετάσεις πάνω στο ίδιο το αντικείμενο και την πρακτική του και στις εξετάσεις αυτές να μπορούν να συμμετέχουν είτε απόφοιτοι ΑΕΙ, είτε απόφοιτοι ΤΕΙ. Όχι αυτό το ρεζιλίκι που υπάρχει σήμερα, που ένας ηλεκτρολόγος απόφοιτος πολυτεχνείου μπορεί να υπογράψει τα κέρατά του επειδή απλά είναι απόφοιτος της αντίστοιχης σχολής και θεωρείται μηχανικός ενώ ένας απόφοιτος ΤΕΙ να μην έχει δικαίωμα υπογραφής ούτε για τοστιέρα.

Οι επαγγελματικές γνώσεις που θα έπρεπε να σου παρέχουν ΑΕΙ και ΤΕΙ θα έπρεπε να είναι ισάξιες αυτή είναι η δική μου γνώμη.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Αλκίμαχος

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Αλκίμαχος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 39 ετών, Καθηγητής Πανεπιστημίου και μας γράφει από Αφρική. Έχει γράψει 227 μηνύματα.


Φυσικα και ΕΙΝΑΙ πανεπιστημιο, σε λιγο,θα το πουμε και ΕΠΑΛ

Προφανώς το νεαρό της ηλικίας σου και η έλλειψη σχετικής εμπειρίας δεν σου επέτρεψε να κατανοήσεις αυτό που γράφω πιο πάνω. Σου εξηγώ λοιπόν πως το MIT ανήκει στην ανώτατη βαθμίδα του Αμερικανικού συστήματος παιδείας αλλά δεν χαρακτηρίζεται πουθενά ως πανεπιστήμιο (και το ανέφερα αυτό για να συγκρίνω νομικά την κατάσταση με αυτήν που επικρατεί στην Ελλάδα καθώς και εδώ τα αντίστοιχα ΤΕΙ ανήκουν στην 3βάθμια εκπαίδευση αλλά δεν χαρακτηρίζονται πανεπιστήμια) προφανώς και το ΜΙΤ είναι "πανεπιστημιακό" ίδρυμα και αυτό δεν σηκώνει καμία αμφιβολία, ειδικά αν κανείς αναλογιστεί την αποδεδειγμένη προσφορά του στον κόσμο.
Διαφοροποιείται όμως σαφώς από τα συνηθισμένα πανεπιστήμια των Ηνωμένων Πολιτειών τόσο ως προς την δομή όσο και ως προς το περιεχόμενο σπουδών του, χαρακτηρίζεται ως ίδρυμα τεχνολογίας και περιέχει 5 σχολές και ένα κολέγιο που συνεργάζεται με το Harvard (που είναι πανεπιστήμιο). Σχετικές πληροφορίες: https://web.mit.edu/
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

vassilis498

Διακεκριμένο μέλος

Ο vassilis498 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 7,079 μηνύματα.
Εμένα μου δείχνει πολλά πράγματα.

1. Αν είναι λίγοι:
α. Ότι χρειάζονται περισσότερο χρόνο να αφομοιώσουν την ύλη.
β. Ότι ξύνονται.
γ. Ότι δουλεύουν ταυτόχρονα με τις σπουδές.
δ. Ότι βρήκαν ευκαιρία και για 1-2 χρόνια έκαναν πρακτική άσκηση σε κάποιο γραφείο του εσωτερικού ή του εξωτερικού, εμβόλιμα στις σπουδές.
ε. Ότι πήγαν Erasmus ένα χρόνο και μετά τους πήρε η μπάλα.
στ. Ότι ξύνονταν ένα χρόνο και μετά τους πήρε η μπάλα.
ζ. Ότι πέθανε το καναρίνι τους και έπεσαν δυο χρόνια σε κατάθλιψη.
η. ..."Συμπληρώστε το δικό σας λόγο"...

2. Αν είναι μεγάλο ποσοστό των φοιτητών:
α. Ότι οι σπουδές είναι πολύ δύσκολες, και η ύλη δεν βγαίνει στα "standard" χρόνια.
β. Ότι η σχολή είναι gtp, οι καθηγητές δεν πατάνε, τα μαθήματα χάνονται για πλάκα, και γενικά υπάρχει μια διαλυμένη κατάσταση.
γ. Ότι πολλοί φοιτητές ξύνονται.
δ. Ότι πολλοί φοιτητές δουλεύουν, και γενικά ότι ισχύει για τους λίγους σε μεγαλύτερη συχνότητα
ε. ..."Συμπληρώστε το δικό σας λόγο"...

Τι απ' όλα είπαμε σου δείχνει; ;)

Εντάξει captain obvious, να αναδιατυπώσω: " Όταν υπάρχουν φοιτητές που βγαίνουν από "καλές" σχολές και δεν ξέρουν αυτά που έπρεπε εμένα κάτι μου δείχνει".
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top