Τα σχέδια για το νέο Λύκειο

Dias

Επιφανές μέλος

Ο Dias αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής κι έχει σπουδάσει στο τμήμα Φυσικής ΕΚΠΑ (Αθήνα). Έχει γράψει 10,196 μηνύματα.
...τα Θρησκευτικά και συνεχίζουν να ανήκουν στον βασικό κορμό των μαθημάτων.....
Σιγά μην δυσαρεστούσαν το παπαδαριό...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Revekka

Τιμώμενο Μέλος

Η Revekka αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 40 ετών, Καθηγητής Πανεπιστημίου και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 22,453 μηνύματα.
Πολύ ενδιαφέρον πάντως...Αλλά φοβάμαι ότι οι ίδιοι οι καθηγητές του Λυκείου θα έχουν πρόβλημα να το ακολουθήσουν...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

prinCess.

Επιφανές μέλος

Η prinCess. αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 31 ετών και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 12,089 μηνύματα.
Ουάου. Πολύ οργανωμένο και καλό φαίνεται, αλλά πολύ δύσκολο να γίνει αυτό πράξη. Ειδικά από Σεπτέμβρη ξέρω γω.:/:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

fockos

Επιφανές μέλος

Ο fockos αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 15,160 μηνύματα.
Αρχαία, Νέα Ελληνικά και ένα νέο μάθημα βγαλμένο από το δημοτικό.... Γλώσσα... υποχρεωτικά για όλους στην γ λυκειου
φυσικά δεν έχουν σκοπό να καταργήσουν τα φροντιστήρια αλλά να καταπολεμήσουν την ανεργία των φιλόλογων οι οποίοι θα κάνουν φροντιστήρια σε όλα τα λυκειόπαιδα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

garch

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο garch αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 1,510 μηνύματα.
Ουάου. Πολύ οργανωμένο και καλό φαίνεται, αλλά πολύ δύσκολο να γίνει αυτό πράξη. Ειδικά από Σεπτέμβρη ξέρω γω.:/:

Πολύ οργανωμένο;
Μπααα, Ελλάδα είμαστε. Ένα απλό προσχέδιο είναι με πολλές γενικολογίες και χωρίς υπολογισμούς είναι, κι αν εφαρμοστεί από του χρόνου θα τραβάμε τα μαλλιά μας από την ανοργανωσιά.

Καλό;
Μπααα, Ελλάδα είμαστε. Ακολουθούμε πιστά τις επιταγές των συμφερόντων.
Όπως και με τις προτεινόμενες αλλαγές για τα ΑΕΙ-ΤΕΙ, υπερβολική εξειδίκευση, που δεν ωφελεί κανέναν άνθρωπο στη ζωή του, εκτός βέβαια από τους εργοδότες. Και μάλιστα όσο πιο νωρίς γίνεται η εξειδίκευση, τόσο πιο καταστροφική είναι.
Και μόνο η αναφορά σε "περιττή" γενική παιδεία κάνει σαφές ότι το υπουργείο προσβλέπει σε γενιές απαίδευτων εξειδικευμένων εργατών, μηχανικών και επιστημόνων. (ανέργων στην πλειοψηφία τους:P)

Γιατί μη μου πείτε ότι το ίδιο αναλύεις τη νεότερη ιστορία στο δημοτικό και το ίδιο στη Γ' Λυκείου...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

vassilis498

Διακεκριμένο μέλος

Ο vassilis498 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 7,079 μηνύματα.
από το κακό στο χειρότερο...
ωραία απ' ότι βλέπω κιόλας με το φάκελο του μαθητή ( "portfolio" according to Mrs Diamandopoulou), οι καθηγητές θα είναι ελεύθεροι τώρα να μας εκβιάζουν για όλο το λύκειο.
κατά τ' άλλα

Φιλοδοξία του υπ. Παιδείας είναι οι μελλοντικές γενιές των μαθητών που θα φτάνουν στον προθάλαμο του Λυκείου: α) να έχουν πάρει το κρατικό πιστοποιητικό γλωσσομάθειας τουλάχιστον σε μία ξένη γλώσσα μέχρι και τη Γ' Γυμνασίου και β) να έχουν αποκτήσει μια ευρύτατη δυνατότητα χρήσης της τεχνολογίας των υπολογιστών και του ψηφιακού σχολείου.

ρε μας δουλεύετε;
ποια πιστοποιητικα; τι να το κάνεις το πιστοποιητικό όταν για τα πάντα σήμερα θες profieciency από ιδιωτικό πανεπιστήμιο;
και ποια χρήση της τεχνολογίας; τη logo; ή το facebook; ή μήπως τις 10 γραμμές που θα γράψουν οι μαθητές στο word;

. Αυξάνονται οι ώρες διδασκαλίας της Ελληνικής Γλώσσας - Λογοτεχνίας, των Αρχαίων και των Μαθηματικών, αλλάζουν περιεχόμενο η Ιστορία και τα Θρησκευτικά και συνεχίζουν να ανήκουν στον βασικό κορμό των μαθημάτων.

Απ τη μία μας λένε για αύξηση των ωρών στης κατεύθυνσης, αλλά παράλληλα και αυτών. Άραγε θα ξαναδούμε γυμναστική στο σχολείο;:hmm:

Τα Θρησκευτικά και η Ιστορία θα γίνουν «πιο μοντέρνα»

μοντέρνοι γίνονται οι καθηγητές, όχι τα μαθήματα

Ο μαθητής θα έχει τη δυνατότητα να επιλέξει ένα είδος τέχνης (εικαστικά, μουσική, θέατρο, κινηματογράφο) που ανταποκρίνεται στα ενδιαφέροντά του. Το μάθημα θα περιλαμβάνει το θεωρητικό μέρος αλλά και το πρακτικό-βιωματικό (παρακολούθηση κινηματογραφικών και μουσικών παραστάσεων, διοργάνωση θεατρικών παραστάσεων κα στα σχολεία, επισκέψεις σε εικαστικούς χώρους). Το μάθημα θα ελέγχεται και θα αξιολογείται ισότιμα με όλα τα άλλα.

*cough* *cough*
ναι εννοείται δε βλέπετε όλα τα σχολεία σφίζουν από επισκέψεις και εκδηλώσεις


και το πιο σημαντικό άπειρη εξειδίκευση, για να μη λέω τα ίδια
υπερβολική εξειδίκευση, που δεν ωφελεί κανέναν άνθρωπο στη ζωή του, εκτός βέβαια από τους εργοδότες. Και μάλιστα όσο πιο νωρίς γίνεται η εξειδίκευση, τόσο πιο καταστροφική είναι.
Και μόνο η αναφορά σε "περιττή" γενική παιδεία κάνει σαφές ότι το υπουργείο προσβλέπει σε γενιές απαίδευτων εξειδικευμένων εργατών, μηχανικών και επιστημόνων. (ανέργων στην πλειοψηφία τους)

ακριβώς η σκέψη μου
μ' αρέσει που το "νέο λύκειο" θα δίνει έμφαση στη "σφαιρική και ολοκληρωμένη παιδεία"
αντί να βγάλουν τελείως τις κατευθύνσεις και να αφήσουν την εξειδίκευση σε προπαρασκευαστικό έτος εκτός λυκείου, τη διευρύνουν κιόλας.

αυτό όμως με τα "περιττά μαθήματα" είναι το κορυφαίο. Τώρα ξέρω τι θα λέω όταν με πιάνουν να λύνω ασκήσεις της κατεύθυνσης στα Αγγλικά.

συμπερασμα: Αν θέλουν να ξεκινήσουν από κάπου ας ξεκινήσουν με τα χρήματα τοις εκατό του ΑΕΠ που δίνουν για την παιδεία και να αφήσουν τις αερολογίες.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Shadowfax

Διάσημο μέλος

Ο Shadowfax αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών και Φοιτητής. Έχει γράψει 3,622 μηνύματα.
Ποιος ζήτησε περισσότερη εξειδίκευση δεν καταλαβαίνω. Ούτε ποιο πρότυπο ακολουθούν. Γιατί το Λύκειο συνδέεται ακόμα με το Πανεπιστήμιο επίσης. Και γιατί χαίρονται 'που σφίγγει ο κλοιός'. 17χρονους επιστήμονες δε βγάζετε όσο και να σφίξετε, ούτε και ανθρώπους που ξέρουν ξεκάθαρα τι θέλουν να κάνουν στη ζωή τους βέβαια.

Not.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

fockos

Επιφανές μέλος

Ο fockos αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 15,160 μηνύματα.
Εμένα με ενοχλεί το γεγονός ότι βάζουν υποχρεωτική την ελληνική γλώσσα σε πολυτεχνικές και θετικές επιστήμες. Μάλιστα σε μόνιμους κάτοικους εξωτερικού είναι το μοναδικό εξεταζόμενο μάθημα.

Είναι κρίμα να μην δίνεται δυνατότητα σε παιδιά να παρακολουθήσουν μια σχολή στην Ελλάδα μόνο και μόνο επειδή δεν ξέρουν καλά την γλώσσα ακόμα και είναι άριστοι στα μαθήματα που ενδιαφέρει η σχολη που θέλουν.


Αυτό που θα αλλάζει είναι ότι τα παιδιά θα πηγαίνουν φροντιστήριο από την 1η λυκείου κσι φυσικά θα κάνουν πολλοί περισσότερες ώρες από ότι τώρα. ίσως χειρότερο και από το σύστημα Αρσένη. :)

Η ευκολότερη λύση θα είναι το ιδιωτικό σχολείο που εκεί οι μαθητές θα αξιολογούνται όλοι με άριστα.....
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Shadowfax

Διάσημο μέλος

Ο Shadowfax αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών και Φοιτητής. Έχει γράψει 3,622 μηνύματα.
Το παράδοξο (πολύ) ξέρεις ποιο είναι; Ότι έχεις δίκιο. :P

Εγώ, ας πούμε, να, ένα τρελό fetish που έχω: όταν συναντάω έναν επιστήμονα θέλω να γνωρίζω, πρώτα απ' όλα, έναν καθολικό άνθρωπο. Όσο περισσότερο καθολικός μπορεί να είναι δηλαδή σήμερα, αλλά και πάλι. Χέστηκα για ό,τι έχει να μου πει αν κομπλάρει να μου μιλήσει. Ξενερώνεις και μετά δε σε νοιάζει και πόσο έχει ασχοληθεί με το αντικείμενό του.

Θα μου πεις και τι ρε φίλε, αφού σήμερα έχουμε αντικείμενα στα αντικείμενα των αντικειμένων των σπουδών, πώς θα γίνει; Και μετά πάλι θα πεις πως, αν κάνει καλά τη δουλειά του, δε μας νοιάζει τι κουβαλάει στο κεφάλι του πέρα απ' αυτό. Θες μηχανές και τις έχεις. Τα άλλα είναι για περασμένους αιώνες.

Κι έχεις δίκιο, να πάρει. Ξανά :P. Γιατί λοιπόν, ενώ το σύστημα μπαίνει βαθύτερα στην εξειδίκευση να τους κουράζεις με λίγο-απ'-όλα-τ'-άλλα; Αφού και πάλι δε θα μείνει τίποτα στο τέλος.

Γι' αυτό ή θα κάνεις κάτι σωστά ή δε θα το κάνεις καθόλου. Δε γίνεται να φτιάχνουν κατευθύνσεις και μετά να ζητάνε και γενική παιδεία. Απλή υποκρισία είναι. Ή θα αποσυνδέσεις τελείως το Λύκειο από την Τριτοβάθμια ή θα κάνεις τη μαλακία και θα απαλλάξεις εντελώς τους πρόωρα ειδικευμένους από περιττά βάρη. Ε, δε μαθαίνει κανείς γλώσσα από την Έκθεση της Γ, αλίμονο.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

garch

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο garch αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 1,510 μηνύματα.
Εμένα με ενοχλεί το γεγονός ότι βάζουν υποχρεωτική την ελληνική γλώσσα σε πολυτεχνικές και θετικές επιστήμες.

Αλήθεια, τη διπλωματική εργασία πως θα τη γράφουν οι φοιτητές; Σε greeklish; Και ναι, καλά τα λέει ο shadow, δε περιμένεις να μάθεις ελληνικά στη Γ΄λυκείου, αλλά όπως και να το κάνουμε τα μαθαίνεις και τα χρησιμοποιείς καλύτερα. Όπως μαθαίνεις και την ιστορία καλύτερα, όπως καταλαβαίνεις και τι λένε τα θρησκευτικά καλύτερα όσο μεγαλώνεις και μπορείς να στριμώξεις το θεολόγο σου.;)

Κατά τ' άλλα το νομοσχέδιο ένα εξελιγμένο νομοσχέδιο Αρσένη είναι. Πιο επιθετικό και πιο εξωφρενικό. (άλλωστε το νομοσχέδιο για την παιδεία περιλαμβάνει και τις διατάξεις για την τριτοβάθμια)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

vassilis498

Διακεκριμένο μέλος

Ο vassilis498 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 7,079 μηνύματα.
δε περιμένεις να μάθεις ελληνικά στη Γ΄λυκείου, αλλά όπως και να το κάνουμε τα μαθαίνεις και τα χρησιμοποιείς καλύτερα.

μιας και αναφέρθηκε το θέμα,

τίποτα δε μαθαίνεις. Πόσο μάλλον στη Γ' που το μόνο που εξασκείσαι να κάνεις είναι πώς να αποτυπώνεις τυποποιημένες απόψεις, να μαθαίνεις απ' έξω τα χαρακτηριστικά του αποδεικτικού δοκιμίου, και να εντοπίζεις συλλογισμούς. Πράγματα, που εκτός του ότι σε ένα χρόνο το πολύ θα έχεις ξεχάσει ( όπως και οτιδήποτε άλλο δεν πρόκειται να σου ξανά χρειαστεί στο άμεσο μέλλον), αμφιβάλλω και αν θα σου χρησιμεύσουν πουθενά.

Επίσης το θεωρώ αδιανόητο τέτοια μαθήματα να καθορίζουν το αν είναι κάποιος κατάλληλος πχ για μια θέση στο πολυτεχνείο. Δε λέω να μην το διδάσκεσαι, αλλά όχι και να το εξετάζεσαι κιόλας.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

garch

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο garch αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 1,510 μηνύματα.
μιας και αναφέρθηκε το θέμα,

τίποτα δε μαθαίνεις. Πόσο μάλλον στη Γ' που το μόνο που εξασκείσαι να κάνεις είναι πώς να αποτυπώνεις τυποποιημένες απόψεις, να μαθαίνεις απ' έξω τα χαρακτηριστικά του αποδεικτικού δοκιμίου, και να εντοπίζεις συλλογισμούς. Πράγματα, που εκτός του ότι σε ένα χρόνο το πολύ θα έχεις ξεχάσει ( όπως και οτιδήποτε άλλο δεν πρόκειται να σου ξανά χρειαστεί στο άμεσο μέλλον), αμφιβάλλω και αν θα σου χρησιμεύσουν πουθενά.

Επίσης το θεωρώ αδιανόητο τέτοια μαθήματα να καθορίζουν το αν είναι κάποιος κατάλληλος πχ για μια θέση στο πολυτεχνείο. Δε λέω να μην το διδάσκεσαι, αλλά όχι και να το εξετάζεσαι κιόλας.

Μιλάμε για ιδανικές περιπτώσεις. :P
Κανένα σύστημα δεν εφαρμόζεται ποτέ τέλεια στην πραγματικότητα, οπότε αν συζητάμε για σχέδια, αναφερόμαστε σε ιδανικές καταστάσεις εφαρμογής τους και δυνατότητες πραγματοποίησής τους.
Κατά τη γνώμη μου το ισχύον σύστημα είναι πολύ περισσότερο και εφαρμόσιμο και κοινωνικά φιλικό και εκπαιδευτικά σωστό. Αλλαγές επιδέχεται φυσικά πολλές, αλλά δεν είναι το θέμα εδώ να τις αναλύσουμε, μάλλον να πούμε για το νέο.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

vassilis498

Διακεκριμένο μέλος

Ο vassilis498 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 7,079 μηνύματα.
Μιλάμε για ιδανικές περιπτώσεις. :P
Κανένα σύστημα δεν εφαρμόζεται ποτέ τέλεια στην πραγματικότητα, οπότε αν συζητάμε για σχέδια, αναφερόμαστε σε ιδανικές καταστάσεις εφαρμογής τους και δυνατότητες πραγματοποίησής τους.
Κατά τη γνώμη μου το ισχύον σύστημα είναι πολύ περισσότερο και εφαρμόσιμο και κοινωνικά φιλικό και εκπαιδευτικά σωστό. Αλλαγές επιδέχεται φυσικά πολλές, αλλά δεν είναι το θέμα εδώ να τις αναλύσουμε, μάλλον να πούμε για το νέο.

:hmm:
νομίζω πως σε αυτήν την περίπτωση εφόσον έχεις εξετάσεις στη μέση όσο βελτίωση και να πέσει λίγα θα αλλάξουν για κάποια πράγματα, αλλά οκ δεν το συνεχίζω θα βγω off

βέβαια θα συμφωνήσω σε σύγκριση με τις προτάσεις για το καινούργιο σύστημα χίλλιες φορές εξετάσεις.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

JaneWin

Διάσημο μέλος

Η JaneWin αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 2,240 μηνύματα.
«Kομμένη και ραμμένη» στα μέτρα του μνημονίου θα είναι και η μεταρρύθμιση για το «νέο λύκειο» που έρχεται τον Φεβρουάριο προς συζήτηση στη Βουλή, καθώς η χρηματοδότησή της εξαρτάται αποκλειστικά από αυτό.​



Τον Σεπτέμβριο του τρέχοντος έτους και από την Α' Λυκείου ξεκινά το «Νέο Σχολείο», το οποίο θα δοκιμαστεί πιλοτικά σε 150 σχολεία όλης της χώρας.



Σύμφωνα με πληροφορίες του «Εθνους της Κυριακής», από τα τρία σχέδια της αναμόρφωσης του λυκείου που έχουν παραδοθεί στην υπουργό Παιδείας, αυτό που τελικά θα προχωρήσει είναι αυτό... που κοστίζει λιγότερο!
Αυτήν τη στιγμή οι αρμόδιες επιτροπές του υπουργείου μελετούν, πρώτον: ανά σενάριο, πόσοι εκπαιδευτικοί θα χρειαστούν για την υλοποίηση ενός εκάστου, και δεύτερον: με βάση συγκεκριμένο κόστος υλοποίησης, εάν η τελική πρόταση θα μπορεί να εφαρμοσθεί ολοκληρωτικά και με τον ίδιο τρόπο από το Κολωνάκι μέχρι και το Καστελόριζο. Το «νέο λύκειο» θα βασιστεί στο τρίπτυχο λίγα μαθήματα, δραστικός περιορισμός της γενικής παιδείας και εξειδίκευση ανά κύκλο μαθημάτων. Το καινούργιο σχολείο ξεκινά από την Α' Λυκείου του Σεπτεμβρίου 2011 με ένα μικρό εύρος αλλαγών στα προγράμματα σπουδών, ενώ η τελική πρόταση του «νέου λυκείου» θα δοκιμαστεί πιλοτικά την ίδια περίοδο σε 150 σχολεία ανά τη χώρα.
Το σίγουρο είναι ότι οδεύουμε σε μια ιδιαίτερα αναβαθμισμένη και ισχυρή Γ' Λυκείου, με κύκλους μαθημάτων από τους οποίους θα επιλέγουν οι μαθητές τον κύκλο που θα τους οδηγήσει στη σχολή της αρεσκείας τους. Το ένα από τα τρία σχέδια, που προέβλεπε πανελλαδικές εξετάσεις στη Β' Λυκείου, εγκαταλείφθηκε οριστικά, καθώς ο αυξημένος αριθμός πανελλαδικών ανεβάζει στα ύψη το κόστος του νέου συστήματος!
Το Εθνικό Απολυτήριο.
Οι μαθητές του λυκείου θα πρέπει να πιάνουν τουλάχιστον τη βάση σε όλα τα μαθήματα γενικής παιδείας και επιλογής της Γ' Λυκείου για να μπορούν στη συνέχεια να αποκτούν το Εθνικό Απολυτήριο.
Το Εθνικό Απολυτήριο, με κύκλους μαθημάτων όμως αυτήν τη φορά, επανέρχεται πανηγυρικά στο προσκήνιο και πάλι, 15 χρόνια μετά την πρώτη ανακοίνωσή του. Με προσαρμογές που δεν θα ξεπεράσουν το 20 με 40% του παλαιού σχεδίου, το Εθνικό Απολυτήριο, που θα έχει ισχύ «baccalaureate», έρχεται από το 2013-2014 να αντικαταστήσει το υφιστάμενο πλαίσιο εισαγωγής σε ΑΕΙ-ΤΕΙ.
Η εισαγωγή θα ακολουθεί το αμερικανικό πρότυπο, που τους θέλει όλους όσοι το επιθυμούν μέσα στα ανώτατα ιδρύματα, στη δικαιοδοσία των οποίων θα περνά... το τελικό κοσκίνισμα!
Βασική Ακαδημαϊκή Μονάδα θα είναι η Σχολή, που θα απονέμει και τα πτυχία με βάση προγράμματα σπουδών. Τα τμήματα θα υφίστανται ως διοικητικές μονάδες συγκεκριμένων επιστημονικών πεδίων. Η εισαγωγή των φοιτητών θα γίνεται σε σχολές, με βάση συντελεστές που θα θέτουν οι ίδιες για το μάθημα που θεωρούν προαπαιτούμενο.
Η κατανομή των φοιτητών στα προγράμματα σπουδών θα γίνεται ύστερα από το τέλος του α' ακαδημαϊκού έτους, ανάλογα με την επίδοση και τις προτιμήσεις τους, χωρίς να αποκλείεται και η αλλαγή προγράμματος σπουδών σε επόμενα έτη. Η διάρκεια των σπουδών θα καθορίζεται με βάση τις διδακτικές μονάδες (σύστημα ECTS) και όχι τα έτη σπουδών. Θα προωθηθεί παράλληλα και αλλαγή του σημερινού συστήματος εξεταστικών περιόδων, που έχει μετατρέψει το πανεπιστήμιο σε εξεταστικό κέντρο.
Η βασική φιλοσοφία του εγχειρήματος στηρίζεται στο αναβαθμισμένο λύκειο:
Κάθε νέος που θα παίρνει το Εθνικό Απολυτήριο θα μπορεί να εισάγεται σε ΑΕΙ ή ΤΕΙ. Θα υπάρχει εγγυημένο ποσό από το κράτος, το οποίο θα κατευθύνεται στο δημόσιο Ιδρυμα που θα τον δέχεται. Τα πανεπιστήμια θα χρηματοδοτούνται ανάλογα με τον αριθμό των φοιτητών που θα δέχονται. Ο προκαθορισμένος δε από το κράτος αριθμός εισακτέων θα καταργηθεί.
Στόχοι
Το χρονοδιάγραμμα ανά τάξη
Στην Α' Λυκείου, στόχος θα είναι η εξοικείωση των μαθητών με το σύστημα των υποχρεωτικών και επιλεγομένων μαθημάτων. Τα υποχρεωτικά μαθήματα θα είναι από 7 μέχρι 9 και τα επιλεγόμενα 3 ή 4.
Στη B΄ και Γ΄ Λυκείου μειώνονται συνολικά τα μαθήματα (9), αυξάνονται τα επιλεγόμενα μαθήματα (6) σε σχέση με τα υποχρεωτικά (3) και επιδιώκεται η εμβάθυνση στα γνωστικά αντικείμενα. Η Γ΄ λυκείου θα έχει ένα ιδιαίτερα «σφιχτό πρόγραμμα» μαθημάτων, με λίγα μαθήματα, περιορισμένη ύλη και φοβερή εξειδίκευση.
Στο νέο Λύκειο παρέχονται, ιδιαίτερα στη Β΄ και Γ΄ Λυκείου, μαθήματα σε βασικό και υψηλό επίπεδο ώστε ο μαθητής να έχει τη δυνατότητα της επιλογής εκείνων των γνωστικών αντικειμένων που τον ενδιαφέρουν και θέλει να σπουδάσει σε μεγαλύτερο βάθος.

ΒΙΒΙΑΝ ΜΠΕΝΕΚΟΥ

Πηγή

Τι έχετε να πείτε;:hmm: Εγώ είχα την εντύπωση, ότι το υπουργείο παιδείας διέψευσε τις φήμες για το «νέο λύκειο»:worry:

Μόλις διάβασα στο ethnos.gr το σχέδιο για το νέο Λύκειο. Οι αλλαγές, σύμφωνα με το άρθρο, θα πιάσουν τους μαθητές που είναι φέτος Γ' Γυμνασίου και από του χρόνου θα πηγαίνουν στην Α' Λυκείου, για αυτό και το ποστάρω σε αυτήν την κατηγορία. Αν κάποιος από τους admins έχει κάποια καλύτερη ιδέα για το πού πρέπει να μπει το θέμα, ας το μετακινήσει.

Φυσικά, αυτή η "διαρροή" από το Υπουργείο Παιδείας, πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ότι ΔΕΝ ΣΥΝΙΣΤΑ το τελικό πλάνο, μάλλον όλα όσα θα διαβάσετε "διέρρευσαν" για να μετρηθούν οι αντιδράσεις της κοινής γνώμης. Αλλά πιστεύω ότι είναι ενδεικτικό για το τι έχει στο μυαλό του το Υπουργείο.

Αντιγράφω λοιπόν από το: Το σχέδιο για το νέο Λύκειο | ειδησεις , κοινωνια | v4.ethnos.gr

Νέα προγράμματα σπουδών κι ένα σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποσυνδεδεμένο από το σχολείο έρχονται να καταργήσουν το Λύκειο με τη μορφή που το γνωρίζουμε σήμερα.

Το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας φέρνει τέσσερις ανατροπές, πάνω στις οποίες χτίζεται το «Νέο Λύκειο», την αυλαία του οποίου θα ανοίξει τον Σεπτέμβριο του 2011 η Α' Τάξη (μαθητές σήμερα της Γ' Γυμνασίου).

Το σχέδιο του «Νέου Λυκείου», που παρουσιάζει το «Εθνος της Κυριακής», βρίσκεται στο τελικό στάδιο της επεξεργασίας του.
Εντός του μηνός ολοκληρώνονται οι συναντήσεις των ιθυνόντων του υπ. Παιδείας, τόσο με τις επιστημονικές ενώσεις των καθηγητών ανά μάθημα όσο και με τους υπευθύνους των σχολών ΑΕΙ-ΤΕΙ, για τη συμφωνία στα προαπαιτούμενα μαθήματα ανά κατεύθυνση (στο νέο σύστημα εισαγωγής οι σχολές θα είναι αυτές που θα βάζουν τα μαθήματα και τους συντελεστές τους).

Η Α' Λυκείου θα είναι η «ομαλή μετάβαση» στο νέο πρόγραμμα σπουδών, η Β' Λυκείου θα είναι το πρώτο σκαλί για το πανεπιστήμιο με την καθιέρωση των κατευθύνσεων σπουδών (Θεωρητική - Θετική - Τεχνολογική) και η Γ' Τάξη θα είναι η πλήρης εξειδίκευση και η οριστική στροφή του υποψηφίου προς τη σχολή που θα σπουδάσει.

Στη Γ' Λυκείου τα μαθήματα θα είναι προσαρμοσμένα προς τα ΑΕΙ-ΤΕΙ και μόνο με αποτέλεσμα, όπως μας λένε στελέχη του υπουργείου Παιδείας, να πάψει να υφίσταται η ανάγκη του φροντιστηρίου.
Θα είναι τέτοια η εξειδίκευση και η μείωση της περιττής ύλης, που οι υποψήφιοι θα επικεντρώνονται αποκλειστικά και μόνο στην κατεύθυνση σπουδών που έχουν επιλέξει.

Οι στόχοι
Η Α' Λυκείου, δηλαδή, θα είναι τάξη προσανατολισμού για τους μαθητές, ενώ στη Β' και τη Γ' Λυκείου ο μαθητής θα επιλέγει υποχρεωτικά κύκλο σπουδών. Το «Νέο Λύκειο» θα βασιστεί στο τρίπτυχο: λίγα μαθήματα, δραστικός περιορισμός της «περιττής» γενικής παιδείας και εξειδίκευση ανά κύκλο μαθημάτων.

Το σίγουρο είναι ότι οδεύουμε σε μια ιδιαίτερα αναβαθμισμένη και ισχυρή Γ' Λυκείου με κύκλους μαθημάτων, από τους οποίους θα επιλέγουν οι μαθητές τον κύκλο που θα τους οδηγήσει στη σχολή της αρεσκείας τους.

Καινοτομίες συνιστούν τόσο η ένταξη στο πρόγραμμα μαθημάτων του Σχεδίου Ερευνας (τρεις ώρες την εβδομάδα), που θα βαθμολογείται και στις τρεις τάξεις του Λυκείου (στη Γ' Τάξη, μάλιστα, θα αποτελέσει και κριτήριο εισαγωγής στο πανεπιστήμιο), όσο και το «άνοιγμα του φακέλου του μαθητή» με τις επιδόσεις του και στα τρία χρόνια φοίτησης.

Φιλοδοξία του υπ. Παιδείας είναι οι μελλοντικές γενιές των μαθητών που θα φτάνουν στον προθάλαμο του Λυκείου: α) να έχουν πάρει το κρατικό πιστοποιητικό γλωσσομάθειας τουλάχιστον σε μία ξένη γλώσσα μέχρι και τη Γ' Γυμνασίου και β) να έχουν αποκτήσει μια ευρύτατη δυνατότητα χρήσης της τεχνολογίας των υπολογιστών και του ψηφιακού σχολείου.

Στόχοι του «Νέου Λυκείου», όπως μας λένε πηγές τόσο του υπ. Παιδείας όσο και του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, είναι: η ολοκληρωμένη επικοινωνία στη μητρική γλώσσα, η ελευθερία επιλογής γνωστικών αντικειμένων από ομάδες μαθημάτων, η εισαγωγή της τέχνης και του πολιτισμού στο Πρόγραμμα Σπουδών, η καθιέρωση του θεσμού της δραστηριότητας, η καθιέρωση του θεσμού της ερευνητικής εργασίας, η ένταξη των νέων τεχνολογιών στη διδασκαλία καθώς και η αξιολόγηση όλου του παραγόμενου διδακτικού και ερευνητικού έργου των μαθητών.

ΟΙ 4 ΡΙΖΙΚΕΣ ΑΝΑΤΡΟΠΕΣ
Το νομοσχέδιο του υπ. Παιδείας για το «Νέο Λύκειο» φέρνει τέσσερις ριζικές ανατροπές:
1. Καθιερώνεται για πρώτη φορά η Εργασία (αντίστοιχη της Πτυχιακής για την τριτοβάθμια εκπαίδευση), που θα βαθμολογείται από ειδική επιτροπή και θα βαρύνει στην εισαγωγή του υποψηφίου σε ΑΕΙ-ΤΕΙ.
2. Δημιουργείται από την Α' μέχρι και τη Γ' Τάξη ο ατομικός φάκελος του μαθητή (portfolio), που θα παρακολουθεί τη βαθμολογική εξέλιξή του.
3. Δημιουργούνται 4, απολύτως εξειδικευμένες σε επιστημονικό αντικείμενο, κατευθύνσεις σπουδών στη Γ' Λυκείου και λιγοστεύουν δραματικά τα περιττά μαθήματα.
4. Αυξάνονται οι ώρες διδασκαλίας της Ελληνικής Γλώσσας - Λογοτεχνίας, των Αρχαίων και των Μαθηματικών, αλλάζουν περιεχόμενο η Ιστορία και τα Θρησκευτικά και συνεχίζουν να ανήκουν στον βασικό κορμό των μαθημάτων.

ΟΙ ΑΛΛΑΓΕΣ ΑΝΑ ΤΑΞΗ
Ο βασικός κορμός και οι κατευθύνσεις

Α' ΛΥΚΕΙΟΥ
Οι μαθητές που φέτος τελειώνουν το Γυμνάσιο, θα είναι οι πρώτοι που τον ερχόμενο Σεπτέμβριο θα «δοκιμάσουν» το Νέο Λύκειο, που οδηγεί στο νέο σύστημα εισαγωγής σε ΑΕΙ-ΤΕΙ. Η Α' τάξη θα έχει καινούργιο αναλυτικό και ωρολόγιο Πρόγραμμα μαθημάτων, αλλά θα παραμείνει «γέφυρα» μεταξύ γυμνασίου-λυκείου. Τα Θρησκευτικά και η Ιστορία θα γίνουν «πιο μοντέρνα» και σύγχρονα και θα παραμείνουν στον βασικό κορμό των μαθημάτων γενικής παιδείας. Ο βασικός κορμός μαθημάτων: Αρχαία, Νέα-Λογοτεχνία, Ελληνική Γλώσσα, Ιστορία, Θρησκευτικά, Μαθηματικά, Φυσική-Χημεία.

Μαθήματα Επιλογής: Θα επιλέγονται από κύκλους επιστημών, όπως οι ανθρωπιστικές επιστήμες, η ενότητα Τέχνη-Πολιτισμός, Δραστηριότητα, Ερευνητική Εργασία.

Β' ΛΥΚΕΙΟΥ
Δημιουργούνται τρεις βασικές κατευθύνσεις:
1. Οι Θεωρητικές σπουδές (κύρια μαθήματα+επιλογής), 2. Οι θετικές σπουδές, 3. Οι τεχνολογικές σπουδές

Γ' ΛΥΚΕΙΟΥ
Στις τρεις βασικές κατευθύνσεις της Β' τάξης εισάγονται εξειδικεύσεις ανάλογα με το επιστημονικό αντικείμενο της σχολής που θέλει να εισαχθεί ο μαθητής: Δημιουργούνται κύκλοι σπουδών. Οι μαθητές σε όλους τους κύκλους διδάσκονται οπωσδήποτε Ελληνική Γλώσσα, Νέα Ελληνικά, Αρχαία και Μαθηματικά, αλλά με διαφορετική «βαρύτητα» ανά κύκλο σπουδών (Για παράδειγμα: Στις ανθρωπιστικές σπουδές τα Αρχαία διδάσκονται πολύ πιο εξειδικευμένα από ό,τι θα διδάσκονται στον κύκλο των τεχνολογικών σπουδών).

Το πρόγραμμα γίνεται πολύ «σφιχτό». Σ' αυτή την τάξη ο μαθητής πρέπει να έχει αποσαφηνίσει ποια επιστήμη τον ενδιαφέρει και τι ακριβώς θέλει να σπουδάσει: α. Ανθρωπιστικές επιστήμες, β. Κοινωνικές επιστήμες, γ. Θετικές επιστήμες, δ. Επιστήμες Τεχνολογίας.

Σφίγγει ο κλοιός σε Β' και Γ'
Τα μαθήματα, κριτήριο για την επιλογή σχολής

Κατά τη διάρκεια της φοίτησής τους στις τάξεις Β' και Γ' λυκείου οι μαθητές θα παρακολουθούν υποχρεωτικά μαθήματα, μαθήματα επιλογής και δραστηριότητες, με βάση τα οποία θα οδηγούνται στην ομάδα σχολών της επιλογής τους. Ο υποψήφιος ουσιαστικά θα είναι αναγκασμένος να επιλέγει τα μαθήματα που θα είναι συμβατά με τη σχολή ή το πανεπιστήμιο που τον ενδιαφέρει.

Η αξιολόγηση
Η αξιολόγηση στο νέο λύκειο διαπερνά όλη την εκπαιδευτική διαδικασία. Τα αποτελέσματα της εργασίας των μαθητών σε κάθε μάθημα και σε κάθε δραστηριότητα μέσα στο σχολείο αξιολογούνται και δημιουργείται φάκελος (portfolio) μαθητή, ο οποίος τον ακολουθεί μέχρι και την αποφοίτησή του.

Οι σχολές θα καθορίσουν συντελεστές βαρύτητας στα μαθήματα (για παράδειγμα, ένας υποψήφιος που ενδιαφέρεται για τη Φιλοσοφική Σχολή θα έχει ως μάθημα αυξημένης βαρύτητας τα Αρχαία Ελληνικά, ενώ ένας υποψήφιος που ενδιαφέρεται για τη Σχολή Θετικών Επιστημών, τα Μαθηματικά, τη Φυσική, τη Χημεία).

Βασική ακαδημαϊκή μονάδα πλέον στο πανεπιστήμιο θα είναι η σχολή, που θα έχει την ευθύνη για τα προγράμματα σπουδών που προσφέρει, θα απονέμει πτυχία, και μπορεί να αποτελείται από εξειδικεύσεις με συγγενή επιστημονικά πεδία.

Η σχολή έχει την ευθύνη για την ανάπτυξη του ενιαίου προγράμματος σπουδών του πρώτου ακαδημαϊκού έτους (απαιτήσεις, κατανομή της ύλης σε γενικής διδασκαλίας μαθήματα).

ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΕΣ ΚΑΙ ΣΤΙΣ 3 ΤΑΞΕΙΣ
Ερευνητική εργασία, τέχνη - πολιτισμός και ο θεσμός της δραστηριότητας

Ηκαθιέρωση του θεσμού της ερευνητικής εργασίας αποτελεί μια καινοτομία για το λύκειο. Η ερευνητική εργασία είναι ενταγμένη στα προγράμματα σπουδών και στις τρεις τάξεις του λυκείου, και κατά την υλοποίησή της θα ακολουθείται συγκεκριμένη διαδικασία, βασισμένη σε επιστημονικά δεδομένα. Τα θέματά της θα επιλέγονται από κύκλους επιστημών (ανθρωπιστικές-κοινωνικές επιστήμες, τέχνη-πολιτισμός, επιστήμες-τεχνολογία). Η εργασία επιλέγεται, όπως και ο υπεύθυνος καθηγητής-σύμβουλος, από τον μαθητή στην αρχή του σχολικού έτους, και εκπονείται καθ' όλη τη διάρκεια της χρονιάς ή στα δύο τετράμηνα.

Μετά την ολοκλήρωσή της, ο μαθητής την παρουσιάζει δημόσια στην τάξη του ή σε επιτροπή και αξιολογείται για αυτό. Η αξιολόγηση της εργασίας έχει την ίδια βαρύτητα με την αξιολόγηση των άλλων μαθημάτων και στο τέλος μπαίνει στον φάκελό του και τον ακολουθεί ως το τέλος του λυκείου.

Καθιερώνεται για πρώτη φορά στο λύκειο η δημιουργική ενασχόληση με την τέχνη και τον πολιτισμό. Η τέχνη και ο πολιτισμός εντάσσονται οργανικά στο ωρολόγιο πρόγραμμα του νέου λυκείου, γι' αυτό δημιουργείται ζώνη τέχνης και πολιτισμού, στην οποία αφιερώνεται ικανός αριθμός διδακτικού χρόνου.

Ο μαθητής θα έχει τη δυνατότητα να επιλέξει ένα είδος τέχνης (εικαστικά, μουσική, θέατρο, κινηματογράφο) που ανταποκρίνεται στα ενδιαφέροντά του. Το μάθημα θα περιλαμβάνει το θεωρητικό μέρος αλλά και το πρακτικό-βιωματικό (παρακολούθηση κινηματογραφικών και μουσικών παραστάσεων, διοργάνωση θεατρικών παραστάσεων κα στα σχολεία, επισκέψεις σε εικαστικούς χώρους). Το μάθημα θα ελέγχεται και θα αξιολογείται ισότιμα με όλα τα άλλα.

Ο θεσμός της δραστηριότητας έχει ομοιότητες με τα ισχύοντα Προγράμματα Αγωγής Υγείας καθώς και τα Περιβαλλοντικά Προγράμματα που σήμερα είναι προαιρετικά στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και γίνονται εκτός των ωρών διδασκαλίας σε περιορισμένο αριθμό. Η θετική εμπειρία από αυτές τις δράσεις στο λύκειο, αλλά και η διεθνής εμπειρία παρέχουν τη βεβαιότητα ότι η ένταξη δραστηριοτήτων κοινωνικού και περιβαλλοντικού χαρακτήρα οργανικά στο πρόγραμμα σπουδών θα τονώσει τη σχολική ζωή και θα συνδέσει τη σχολική κοινότητα με την ευρύτερη κοινότητα.

Και μετά.....






φτούυυυυυυυυυυυυυυυυ καταραμένο ξυπνητήρι.:mad:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

garch

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο garch αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 1,510 μηνύματα.
:hmm:
νομίζω πως σε αυτήν την περίπτωση εφόσον έχεις εξετάσεις στη μέση όσο βελτίωση και να πέσει λίγα θα αλλάξουν για κάποια πράγματα, αλλά οκ δεν το συνεχίζω θα βγω off

βέβαια θα συμφωνήσω σε σύγκριση με τις προτάσεις για το καινούργιο σύστημα χίλλιες φορές εξετάσεις.

Οι εξετάσεις στο νέο σύστημα θα μεταφερθούν στο 1ο έτος της τριτοβάθμιας. Και όσοι κοπούν από τη σχολή που είχαν μπει; Του χρόνου. Περιορισμένες επιλογές δηλαδή. Ούτε τις εξετάσεις αποφεύγουμε, ούτε το σύστημα βελτιώνεται, και βάζουμε και περισσότερη εξειδίκευση στη ζωή μας.:P

Πάντως οι πανελλήνιες από μόνες τους δεν είναι κακές ως θεσμός, ο τρόπος που γίνονται και το σημερινό σύστημα τους τις κάνει ένα αίσχος και μισό.:P
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

βαλερια007

Νεοφερμένος

Η βαλερια007 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 16 μηνύματα.
ο θεσμος του νεου λυκείου θα μπορούσε να λειτουργησει σε μια άλλη χωρα, όχι στη δική μας!!
απο τα λιγα που καταλαβα, όχι μονο θα μειωθουν τα φροντιστήρια, αλλα, όπως είπε και ενα παιδι παραπανω, οι υποψήφιοι θα τρεχουν σε αυτα απο μικρότερες τάξεις.
επιπλεον, δινεται μεγαλο βαρος στη βαθμολογια των καθηγητων του σχολειου, πραγμα άσχημο βεβαια γιατι θα τσιμπουν περισσοτερα ιδιαιτερα οι εν λογω κυριοι και κυρίες.
προβλέπω επισης ισχυροποιηση των ιδιωτικων σχολειων για τον παραπανω λογο.
σαν ιδεα ειναι καλη, στην πραξη ομως...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

panabarbes

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Πάνος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Κερατσίνι (Αττική). Έχει γράψει 208 μηνύματα.
Προσωπικά,αν και με την πρώτη ανάγνωση το <<νέο λύκειο>> ακούγεται πρωτοποριακό και καλό,έβαλα αρνητική γιατί:
1)Όπως είπαν και οι προλαλήσαντες,το μόνο που καταφέρνει το νέο σύστημα αυτό είναι να μας κάνει εξειδικευμένα ρομποτάκια τους
2)Πως γίνεται ένα 15χρονο παιδί να διαλέξει κύκλο σπουδών το οποίο θα το οδηγήσει στη σχολή της προτίμησης του;ΠΟΙΟ 15ΧΡΟΝΟ ΠΑΙΔΙ ΞΕΡΕΙ ΜΕ ΤΙ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΑΣΧΟΛΗΘΕΙ ΣΤΗ ΖΩΗ ΤΟΥ; :worry:
3)Οι αλλαγές αυτές αλλάζουν μόνο το διαδικαστικό κομμάτι του σχολείου και συγκεκριμένα του Λυκείου μόνο.Ποιο θα είναι το όφελος ενός παιδιού που τέλειωσε την Γ' Γυμνασίου,έχει ήδη μισήσει το διάβασμα,γράφει και μελετά επειδή θέλει να πάρει 20 και ξαφνικά τι;Θα μπει στο <<νέο λύκειο>> και θα αγαπήσει το διάβασμα;Αν πραγματικά αποσκοπούσαν οι μεταρρυθμίσεις προς όφελος του μαθητή,θα ξεκινούσαν από την πρώτη δημοτικού,κατά την ταπεινή μου γνώμη.
4)Μέσα σε όλα τους φταίνε η <<περιττή>> γενική παιδεία και οι ώρες που διδάσκονται κατεύθυνση τα παιδιά.Για τους καθηγητές γιατί δεν κάνουν τίποτα;Υπάρχουν τρισάθλιοι καθηγητές σχεδόν σε όλα τα σχολεία της Ελλάδας (και βάζω πρώτο το δικό μου) και μένουν στην απέξω άνεργοι που έχουν όρεξη να κάνουν σωστά την δουλειά τους.

Από το κακό στο χειρότερο πάμε.. :mad:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

garch

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο garch αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 1,510 μηνύματα.
σαν ιδεα ειναι καλη, στην πραξη ομως...

Που σημαίνει ότι αν εφαρμοζόταν πλήρως θα είχαμε καλύτερη παιδεία απ' ότι σήμερα;:hmm:

Το στηρίζεις κάπου αυτό;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

βαλερια007

Νεοφερμένος

Η βαλερια007 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 16 μηνύματα.
θεωρω μεγα λαθος το θεσμο των πανελλαδικων εξετασεων.
το μονο που αναπαρηγαγε αυτος ο θεσμος ηταν παπαγαλακια.
υπηρχαν παιδια αστερια που εμεναν απ' εξω απο τις σχολες που ηθελαν και αξιζαν να μπουν, επειδη καποια στιγμη εκαναν ενα λαθος.
δεν θεωρω αξιοκρατικο ενα τετοιο συστημα.
το σχολειο δεν ειναι μονο αποστηθιση 6 μαθηματων' πρεπει να προαγει τη δημιουργικη σκεψη, και τι καλύτερο απο την ερευνα, δηλαδή διαφορες εργασιες και τετοιες ενασχολησεις καθ' όλη τη σχολικη διαδρομη του μαθητη.
επιπλεον δεν ειπα οτι ειναι η τελεια ΛΥΣΗ ειναι ομως καλυτερη απο την τωρινη.
προσωπικη μου αποψη βεβαια.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

garch

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο garch αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 1,510 μηνύματα.
θεωρω μεγα λαθος το θεσμο των πανελλαδικων εξετασεων.
το μονο που αναπαρηγαγε αυτος ο θεσμος ηταν παπαγαλακια.
υπηρχαν παιδια αστερια που εμεναν απ' εξω απο τις σχολες που ηθελαν και αξιζαν να μπουν, επειδη καποια στιγμη εκαναν ενα λαθος.
δεν θεωρω αξιοκρατικο ενα τετοιο συστημα.
το σχολειο δεν ειναι μονο αποστηθιση 6 μαθηματων' πρεπει να προαγει τη δημιουργικη σκεψη, και τι καλύτερο απο την ερευνα, δηλαδή διαφορες εργασιες και τετοιες ενασχολησεις καθ' όλη τη σχολικη διαδρομη του μαθητη.
επιπλεον δεν ειπα οτι ειναι η τελεια ΛΥΣΗ ειναι ομως καλυτερη απο την τωρινη.
προσωπικη μου αποψη ειναι βεβαια.

Λοιπόν, βασικά επικεντρώνεσαι σε παθογένειες του τωρινού συστήματος και δε μου λες τι προσφέρει το νέο.
Περιορίζεσαι μόνο στις ερευνητικές εργασίες ως πλεονέκτημα. Μόνο αυτό κράτησες από ολόκληρο προσχέδιο; Κι αν είναι μόνο αυτό το θετικό (που κατά τη γνώμη μου μόνο αυτό και η εισαγωγή του πολιτισμού στα σχολεία είναι) δε μπορεί να χαρακτηρίζει ένα ολόκληρο σύστημα και να το κατατάσσει καλύτερο από άλλα.
Τέτοιες εργασίες άλλωστε ήδη δοκιμάζονται προαιρετικά σε διάφορα σχολεία και μπορούν να καθιερωθούν χωρίς να αναποδογυρίσει το σύμπαν.

Τέλος, μιας και επικεντρώθηκες -αν και εκτός του θέματος- με τις εξετάσεις και τα προβλήματά τους στο ισχύον σύστημα:
α. δες παραπάνω που λέω ότι οι εξετάσεις απλά μεταφέρονται και μάλιστα με χειρότερα αποτελέσματα.
β. πουθενά το σύστημα δεν εγγυάται ότι δε θα μετατραπεί κι αυτό σε μία γραφειοκρατία αποστήθισης, υπάρχουν μάλιστα οι αντίθετες ενδείξεις, ενώ είναι και προφανές ότι θα ενισχυθεί ο θεσμός των φροντιστηρίων από τους αγχωμένους μαθητές που από την Α' λυκείου θα τρέχουν να σωθούν από το Portfolio. ;)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

  • Τα παρακάτω 0 μέλη και 1 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:
    Tα παρακάτω 3 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
  • Φορτώνει...
Top