Πολυδάπανη κι αναποτελεσματική η εκπαίδευση σύμφωνα με τα στατιστικά

Chemwizard

Τιμώμενο Μέλος

Ο Γιάννης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 33 ετών, Καθηγητής κι έχει σπουδάσει στο τμήμα Χημείας Κρήτης (Ηράκλειο) και μας γράφει απο Ρόδος (Δωδεκάνησα). Έχει γράψει 3,379 μηνύματα.
7 δισ. ευρώ ο λογαριασμός για τη δημόσια εκπαίδευση

Πολυδάπανη και αναποτελεσματική αποδεικνύεται η εκπαίδευση. Σύμφωνα με την δεύτερη ετήσια έκθεση του ΚΑΝΕΠ – ΓΣΕΕ.Το 2008 η συνολική δαπάνη για την εκπαίδευση ανήλθε σε 14,7 δισεκατομμύρια ευρώ, με το 52,4% να προέρχεται από δημόσιους πόρους, το 35,2% από ιδιωτικούς και 12,5% από κοινοτικούς.

Για το ίδιο έτος η δαπάνη του τακτικού προϋπολογισμού για εκπαίδευση ανήλθε σε περίπου 7 δισ. ευρώ. Από αυτά το 96,2% κατευθύνθηκε στο υπουργείο Παιδείας, το 1,9% διατέθηκε για τις μετακινήσεις των μαθητών και το υπόλοιπο 1,9% στις Νομαρχίες. Από τα 6,6 δις ευρώ που διατέθηκαν στο υπουργείο Παιδείας, το 99,3% αναλώθηκε σε ανελαστικές δαπάνες (84,2% πληρωμές υπηρεσιών και 15,1% μεταβιβαστικές πληρωμές).

Η δημόσια χρηματοδότηση της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, κρίνεται ως μη αποδοτική. Από τα συνολικά δαπανώμενα 4,2 δις ευρώ το 2008, τα 2,6 προήλθαν από δημόσια δαπάνη, 280 εκατομμύρια εκατομμύρια ευρώ από τα νοικοκυριά ως δίδακτρα για ιδιωτικά σχολεία και 1,313 δισεκατομμύρια ευρώ δαπανήθηκαν από τον οικογενειακό προϋπολογισμό για υπηρεσίες που είτε δεν παρέχονται από το κράτος ή παρέχονται αλλά κρίνονται αναποτελεσματικές (φροντιστήρια, πτυχία ξένων γλωσσών).

Οι δαπάνες των νοικοκυριών για αγαθά και εκπαιδευτικές υπηρεσίες στο Γυμνάσιο και το Λύκειο ανήλθαν το 2008 σε περίπου 1,6 δις ευρώ. Από αυτό το ποσό το 37,4% καταβλήθηκε για φροντιστηριακή εκπαίδευση και το 25,8% για εκμάθηση ξένων γλωσσών. Αντίστοιχα στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση (Δημοτικό) τα νοικοκυριά δαπάνησαν 711 εκατομμύρια, κυρίως για ξένες γλώσσες και εξωσχολικές δραστηριότητες (κολυμβητήριο, αθλητισμό κλπ).

Δείκτες

Η Ελλάδα αναδεικνύεται καλύτερη στην καταπολέμηση της πρόωρης σχολικής εγκατάλειψης σε σύγκριση με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο. Επιπλέον, βρίσκεται υψηλότερα από τις υπόλοιπες χώρες της Ευρώπης των 27 στην ολοκλήρωση σπουδών ανώτερης δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (Λύκειο), καθώς το 2009 το 82,2% των Ελλήνων μαθητών ολοκλήρωσαν αντίστοιχο κύκλο εκπαίδευσης, έναντι 78,6% του κοινοτικού μέσου όρου. Υστέρηση όμως διαπιστώνεται στην προσχολική αγωγή, όπου μόλις το 52,4% των παιδιών προσχολικής ηλικίας παρακολούθησε αντίστοιχη αγωγή, έναντι 90,1% του κοινοτικού μέσου όρου.

Στα στοιχεία του δείκτη PISA η χώρα μας, αλλά και η υπόλοιπη Ευρώπη τραβούν την ανηφόρα. Οι επιδόσεις των μαθητών 15 ετών στην κατανόηση κειμένου, τα μαθηματικά και τις φυσικές επιστήμες, που ερευνά ο δείκτης είναι αποκαρδιωτικές. Οι μαθητές φαίνεται ότι δεν αναπτύσσουν τη μαθηματική σκέψη, ούτε και κατανοούν τη γλώσσα.

Η ετήσια έκθεση του ΚΑΝΕΠ – ΓΣΕΕ προχώρησε σε καταγραφή και των εκπαιδευτικών υποδομών, όπου παρατηρείται έλλειψη σε αίθουσες διδασκαλίας, αλλά και σε εξειδικευμένο εκπαιδευτικό προσωπικό, κυρίως στις νησιωτικές περιοχές.

Γεωγραφικά, οι άριστοι μαθητές εντοπίζονται στη Θεσσαλία, την Αρκαδία, τη Λέσβο, τη Χίο, τη Λήμνο και τη Δυτική Μακεδονία. Αντιθέτως, καμπανάκι κινδύνου χτυπάει για τη Δυτική Αττική, τα τρία τέταρτα της Κρήτης (Ρέθυμνο, Ηράκλειο, Λασίθι), καθώς και για Ξάνθη και Κομοτηνή, όπου οι επιδόσεις των μαθητών χαρακτηρίζονται ως αποκαρδιωτικές.


ΠΗΓΗ​


Σχόλιο Chem:Αναρωτιέμαι ως χώρα τι (δεν) κάνουμε σωστά.Ξοδεύουμε για την εκπαίδευση,αλλά παντού υπάρχουν ελλείψεις.Πολεμάμε ώστε όλοι οι Έλληνες να τελειώσουν το Λύκειο,αλλά κι αυτοί που το τελειώνουν μαθηματική σκέψη μηδέν.Στέλνουμε τα παιδιά μας στον ιδιωτικό τομέα για ξένες γλώσσες,και πάλι δύσκολα θα βρεις χώρα με κατώτερο μέσο όρο γνώσης Αγγλικών.

Που πιστεύετε πως κρύβεται το πρόβλημα?
Ποιες πιστεύετε πως θα ήταν οι λύσεις?
Και πόσο δύσκολο κρίνετε πως είναι να υλοποιηθούν αυτές?

Σχόλια δεκτά.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

santwno

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η santwno αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 38 ετών, Μεταπτυχιακός φοιτητής και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 147 μηνύματα.
Το πού κρύβετε το πρόβλημα είναι απλό. Αυτό που γίνεται λάθος στην εκπαίδευση στην Ελλάδα είναι ότι εστιάζουμε στην αποστήθηση θεωρητικών γνώσεων χωρίς να γίνεται τίποτα σχετικά με την εφαρμογή των γνώσεων αυτών σε πραγματικές καταστάσεις.
Στις φυσικές επιστήμες, γίνονται ελάχιστα σε επίπεδο εργαστηρίου ενώ επιδιδόμαστε σε θεωρητικές αναζητήσεις και λύσεις ασκήσεων κυρίως με έναν μηχανιστικό τρόπο. Αυτό το μόνο εφόδιο που δίνει στο μαθητή, δεν είναι η μαθηματική σκέψη αλλά μηχανιστικές δεξιότητες.
Στις θεωρητικές επιστήμες γίνεται ακόμα περισσότερο η αποθέωση της παπαγαλίας. Η γλώσσα και η διδασκαλία της δεν συνδέεται καθόλου μα καθόλου με πραγματικές περιστάσεις χρήσης της αλλά με δεξιότητες που αφορούν γνώση γραμματικής, γνώση μοτίβων για αποτελεσματικές εκθέσεις και άλλα τέτοια. Για να μην πω για την ιστορία...Μηδενική ανάπτυξη ιστορικής σκέψης και αναζήτησης.

Και γι' αυτό άλλωστε δεν τα πάμε καλά στις μελέτες τις PISA. Γιατί, ενώ στα περισσότερα εκπαιδευτικά συστήματα, ο ακρογωνιαίος λίθος της εκπαίδευσης είναι η εφαρμογή των γνώσεων, το γνωστό "μαθαίνω κάνοντας", η εργασία στα πλαίσια Project και όχι στα πλαίσια απροειδοποίητων διαγωνισμάτων και άλλα πολλά (μπορω να πω ατελείωτα πράματα για το γίνεται εκτός Ελλάδος), στην Ελλάδα ο ακρογωνιαίος λίθος είναι η αποστήθιση η οποία έχει αποδειχθεί εδώ και χρόνια (με την κατάριψη της θεωρίας του συμπεριφορισμού) ότι ΔΕΝ ΣΟΥ ΜΑΘΑΙΝΕΙ ΤΙΠΟΤΑ ΕΚΤΟΣ ΚΑΙ ΑΝ ΕΙΣΑΙ ΣΚΥΛΟΣ!.

Λύσεις; Αλλαγή των προγραμμάτων σπουδών από την αρχή, και πραγματικό "ξερίζομα" τους. Πράμα που δεν γίνεται, γιατί
1.οι "δεινόσαυροι" δεν θα μπορέσουν να προσαρμοστούν ποτε
2. γιατί δεν υπάρχουν άτομα που να μπορούν να κάνουν μια τέτοια αλλαγή, και αν υπάρχουνε τους ακούνε ελάχιστα ή δεν τους αφήνουν να εκφραστούν όσο ελεύθερα θα ήθελαν.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Chemwizard

Τιμώμενο Μέλος

Ο Γιάννης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 33 ετών, Καθηγητής κι έχει σπουδάσει στο τμήμα Χημείας Κρήτης (Ηράκλειο) και μας γράφει απο Ρόδος (Δωδεκάνησα). Έχει γράψει 3,379 μηνύματα.
Και τα λέει αυτά μελλοντική φιλόλογος.

Αλλη μια φορά μπράβο.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Φιλιον_Τερας

Διάσημο μέλος

Ο Φιλιον_Τερας αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 3,031 μηνύματα.
απο τις εμπειριες μου, αλλα και απο τις συζητησεις μου με καθηγητες, φαινεται οτι οι τωρινοι μαθητες, συγκριτικα με τους παλιους, διαβαζουν πολυ περισσοτερο, αλλα παρ'ολα αυτα, κατανοουν πολυ πιο δυσκολα. επειδη, ομως δεν θεωρω οτι εχω αρκετη γνωση πανω στο θεμα, θα κανω απλα μια προσωπικη υποθεση.

τοσο τα νεα βιβλια, οσο και ο στοχος της μαθησης ειναι λαθος. τα πρωτα εχουν απλουστευθει, ο στοχος δε ειναι "να γραψω καλα στις πανελληνιες".

αυτο οδηγει στην φοιτηση σε φροντιστηριο, γιατι θεωρουμε οτι ετσι θα μπορεσουν να διαγωνισθουν με πολυ καλυτερους ορους. το αποτελεσμα ειναι ουσιαστικα να προετοιμαζομαστε με μια σειρα απο τυποποιημενες ασκησεις/ αναλυσεις μονο για να πετυχουμε την εισοδο σε ενα πανεπιστημιο.

θα ηθελα, επισης, να τονισω οτι πλεον ενας μαθητης αρχιζει τα μαθηματα σε φροντιστηριο/ ιδιαιτερα σε πολυ μικροτερη ηλικια. κατα τη γνωμη μου, παιζει καποιο ρολο στο τροπο που μαθαινει τελικα ενας μαθητης να προβληματιζεται και να προσπαθει να δουλεψει για να βρει μια λυση, περα απο την τυποποιηση.

δεν γνωριζω τι παρουσιαζουν οι δεικτες για τις αλλες χωρες γιατι ο συνδεσμος δεν λειτουργει, αλλα απο τα συμφραζομενα, πιστευω οτι και αυτοι εχουν προβληματα στα ζητηματα κατανοησης (κ.ο.κ.)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

santwno

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η santwno αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 38 ετών, Μεταπτυχιακός φοιτητής και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 147 μηνύματα.
θα ηθελα, επισης, να τονισω οτι πλεον ενας μαθητης αρχιζει τα μαθηματα σε φροντιστηριο/ ιδιαιτερα σε πολυ μικροτερη ηλικια. κατα τη γνωμη μου, παιζει καποιο ρολο στο τροπο που μαθαινει τελικα ενας μαθητης να προβληματιζεται και να προσπαθει να δουλεψει για να βρει μια λυση, περα απο την τυποποιηση.

η μεγάλη αλήθεια είναι πως όταν τα παιδιά αρχίζουν φροντιστήρια από πολύ νωρίς περισσότερο κακό κάνουν στον εαυτό τους παρά βοηθιούνται. Και για ποιό λόγο; Τα παιδιά μαθαίνουν να λειτουργούν πάντα έχοντας κάποιον πάνω από το κεφάλι τους να τους καθοδηγεί. Δεν μπορούν να λειτουργήσουν μόνα τους και, κυρίως, δεν μαθαίνουν πώς να μαθαίνουν (αυτό που λέμε learn how to learn). Στην Κοινωνία της Γνώσης, στην οποία λέμε ότι βρισκόμαστε σήμερα, η ικανότητα της ίδιας της μάθησης είναι το μεγαλύτερο προνόμιο.
Γι' αυτό το λόγο, οι μαθητές μας τελειώνουν το σχολείο, πάνε στο πανεπιστήμιο και δεν ξέρουν ούτε πώς να αναζητήσουν πληροφορίες σε πηγές και βιβλιογραφία (επειδή δεν έχουν κάποιον να τους καθοδηγεί και πάλι), δεν ξέρουν πώς να κρατάνε σημειώσεις μόνοι τους (γι'αυτό τις παίρνουν από άλλους), δεν ξέρουν πώς να γράψουν μια εργασία μόνοι τους κ.ο.κ. Έτσι, ιδρύθηκαν και τα πανεπιστημιακά φροντιστήρια, ώστε ο φοιτητής να έχει και πάλι κάποιον πάνω από το κεφάλι του για να του κάνει τη δουλειά.
Τελικά, βγαίνει στην αγορά εργασίας και...όταν του ζητάνε να κάνει κάτι παραπάνω, δεν μπορεί να κάνει τίποτα!
Η πικρή αλήθεια για πολλούς έλληνες μαθητές/φοιτητές.
Και ένας ακόμη λόγος για τους οποίους δεν υποστηρίζω την παραπαιδεία.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Ceres Victoria

Πολύ δραστήριο μέλος

Η Ceres Victoria αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 1,934 μηνύματα.
τα βιβλια ειναι κακογραμμενα. Εστιαζουν παρα πολυ στην θεωρεια και οχι στην εφαρμογη της σε προβληματα. Δεν ξερω απο θεωρητικη κατευθυνση οποτε θα μιλησω μονο για την κατασταση στην θετικη.
Μαθηματικα: αποδειξεις θεωρηματων, εξισωσεις και ενα σωρο αλλα αχρηστα πραγματα. Τα βιβλια θα επρεπε να εχουν ως παραδειγματα λυμενες ασκησεις και προβληματα και να εδιναν λιγοτερη εμφανση στην αποδειξη θεωρηματων (ας αφησουν τις αποδειξεις για το μαθηματικο). Στην ελλαδα εγραψα στα μαθηματικα κατευθυνσης 5.6. Τα σιχαινομουν. Οταν στο εξωτερικο εκανα μαθηματικα, οι βαθμοι μου κυμαινονταν μεταξυ 80 και 100%!!! Τεραστια διαφορα! Το επιπεδο δυσκολιας δεν ηταν πιο χαμηλο στο εξωτερικο, αντιθετα μαλιστα! Εφτασα σε σημειο να λατρευω τα μαθηματικα γιατι πραγματικα με εκαναν να σκεφτομαι, να μαθαινω να λυνω προβληματα και να τα εφαρμοζω σε αλλες επιστημες. Ουκ ολιγες φορες ειχα χρησιμοποιησει διαφορικες εξισωσεις σε μαθημα χημειας, επειδη τον αλλο τροπο επιλυσης προβληματων τον εβρισκα πιο δυσκολο!

Χημεια: ελλειψη εργαστηριακων ασκησεων, εμφαση στην θεωρια και οχι στην πραξη και ο τροπος διδασκαλιας της οργανικης χημειας ηταν εντελως λαθος.

Βιολογια: το απολυτο αισχος. Ολο το βιβλιο ειναι γεματο αοριστιες. Ο μαθητης δεν σκεφτεται αλλα παπαγαλιζει. Απο οσο θυμαμαι επισης δεν περιλαμβανει καθολου φυτα. Εχουν συνδιασει ενα πραγμα μοριακης βιολογιας, γενετικης, βιοτεχνολογιας, μικροβιολογιας, και οτι αλλο τους ηρθε στο κεφαλι τους. Epic fail το βιβλιο. Οι ασκησεις δε, ειναι τοσο χαλια που δεν αξιζει καν να ασχοληθεις. Επισης περιλαμβανει πολυ λιγες εικονες και σχεδιαγραμματα, τα οποια ειναι ακρως απαραιτητα στο μαθημα της βιολογιας. Τα εργαστηρια ειναι ανυπαρκτα. Βιολογια χωρις εργαστηριο δεν γινεται :/:

Βιολογια γενικης: στα χρονια μου το βιβλιο ηταν χειροτερο και απο αυτο της κατευθυνσης. Συνδιαζε μικροβιολογια (ανοσοποιητικο συστημα κτλ) με... οικολογια!!!!!!!!!! Δεν ειμαστε με τα καλα μας! Το ανοσοποιητικο συστημα επρεπε να βρισκεται στην βιολογια κατευθυνσης και την βιολογια γενικης επρεπε να περιλαμβανει μονο οικολογια. Επισης ειναι αρκετα κακογραμμενο το βιβλιο, με ελαχιστα σχεδιαγραμματα και εικονες. Τα field trips ειναι επισης ανυπαρκτα.

Φυσικη: Μια απο τα ιδια. Θεωρια και αποδειξεις.

Νεοελληνικη γλωσσα: Απο το δημοτικο μεχρι και την τελευταια ταξη του λυκειου τα βιβλια ειναι κακογραμμενα. Τα παραδειγματα του βιβλιου για να καταννοησεις πραγματα οπως η κατακλειδα, ειναι απαισια.

Αρχαια: Αν σας πω οτι τα αρχαια τα εμαθα καλυτερα στο εξωτερικο παρα στο σχολειο, θα με πιστεψετε;;; Εδω εκτος απο γραμματικη και μεταφραση καναμε και το αντιστροφο... μεταφραζαμε απο τα αγγλικα στα αρχαια και συνθεταμε προτασεις. Αναλυαμε λεπτομερως προθεσεις οπως το υπο, εκ κτλ, και μαθαιναμε ακομα και την σωστη προφορα!

Για το μοναδικο μαθημα που εχω να πω καλα λογια ειναι τα κειμενα νεοελληνικης λογοτεχνιας.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Revekka

Τιμώμενο Μέλος

Η Revekka αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 40 ετών, Καθηγητής Πανεπιστημίου και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 22,453 μηνύματα.
Είναι εξωφρενικό τα παιδιά να κάνουν ιδιαίτερα στο δημοτικό...Και μαθαίνοντας έτσι, δεν το σταματάνε ποτέ...
Παπαγαλίζοντας μια ζωή στο σχολείο, περνάνε στο πανεπιστήμιο που η παπαγαλία είναι άχρηστη και συναντούν το κενό...Δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν και πελαγώνουν..και όπως ειπώθηκε, να και τα πανεπιστημιακά φροντιστήρια...!

Νομίζω ότι η σημερινή κοινωνία, είναι η Κοινωνία της πληροφορίας μαζί με αυτή της γνώσης. Οι μαθητές στο σχολείο, δεν μαθαίνουν να διαχειρίζονται το χάος της πληροφορίας που είναι διαθέσιμο, κάτι το οποίο όμως απατείται για το πανεπιστήμιο και για την πραγματική ζωή. Ζουν τελείως προστατευμένοι με 100 σελίδες ύλη και πάνε στις 1000 και κρασάρουν. Δεν λέω να αυξηθεί η ύλη, δεν είναι κάτι τόσο απλό. Πρέπει να ανοίξουν οι ορίζοντες.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Chemwizard

Τιμώμενο Μέλος

Ο Γιάννης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 33 ετών, Καθηγητής κι έχει σπουδάσει στο τμήμα Χημείας Κρήτης (Ηράκλειο) και μας γράφει απο Ρόδος (Δωδεκάνησα). Έχει γράψει 3,379 μηνύματα.
Η παιδεία νοσεί γενικότερα.Αυτό το ξέραμε ήδη.Το θέμα είναι πως και οι πόροι που δίδονται τελικά δεν αξιοπιούνται.Χρειάζεται αναδιόρθωση της ύλης κάθε μαθήματος,κι αυτό δε σημαίνει πως πρέπει να κοπεί ύλη(και μετά οι καθηγητές στο Πανεπιστήμιο να νομίζουν πως την έχουμε διδαχθεί),αλλά νααναθεωρηθεί η κατανομή της έμφασης που πρέπει να δοθεί σε διάφορους τομείς.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

garch

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο garch αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 1,510 μηνύματα.
Μαθηματικα: αποδειξεις θεωρηματων, εξισωσεις και ενα σωρο αλλα αχρηστα πραγματα.

Τα βιβλια θα επρεπε να εχουν ως παραδειγματα λυμενες ασκησεις και προβληματα

Φυσικη: Μια απο τα ιδια. Θεωρια και αποδειξεις.

Για το μοναδικο μαθημα που εχω να πω καλα λογια ειναι τα κειμενα νεοελληνικης λογοτεχνιας.

Για τα δύο θετικά μαθήματα, αυτό που έχω να πω είναι ότι ή μαθαίνουμε μαθηματικά και φυσική ή απλές εφαρμογές. Αν θέλουμε να λέμε ότι μαθαίνουμε μαθηματικά και φυσική πρέπει να τα μαθαίνουμε από την αρχή μέχρι το τέλος. (άλλωστε το βιβλίο φυσικής δεν είχε και πολλές αποδείξεις σε σχέση με όσες θα περίμενα) Και γενικότερα, τη μισή φυσική την έμαθα μέσω των αποδείξεων και μισή μέσω των ασκήσεων, τις οποίες δε θα μπορούσα να λύσω αν δεν είχα καταλάβει πιο πριν πως λειτουργούν τα πράγματα.;)
Αντίστοιχα με αυτό που λες "ας αφησουν τις αποδειξεις για το μαθηματικο" μπορώ κι εγώ να σου πω ας αφήσουμε την εφαρμογή των τύπων και τα δύσκολα προβλήματα στους μηχανικούς.

Χρειάζονται πράγματι όμως περισσότερες σοβαρές ασκήσεις και προβλήματα (όχι μόνο λυμένες, αλλά και κανονικές ασκήσεις, όχι τις πολλές αστείες του βιβλίου)


Για τη λογοτεχνία θα διαφωνήσω. Το βιβλίο (όχι από πλευράς επιλογής κειμένων) ωθούσε σε μια διδασκαλία ιδιαιτέρως βαρετή που απ' όσο μπορούν να διαβεβαιώσουν όσοι άνθρωποι γνωρίζω δεν άφηνε καμμία διάθεση στο μαθητή να ασχοληθεί με το μάθημα, σε σημείο μάλιστα να τον απομακρύνει και από το αντικείμενο της λογοτεχνίας.
Μπορώ να πω πως στη λογοτεχνία επιλογής που πήρα στη Γ' λυκείου, χωρίς διδακτικό βιβλίο του οεδβ, και μόνο με 1-2 βιβλία ποίησης όπου ο καθηγητής ήταν ελεύθερος να κάνει όπως θέλει το μάθημά του, έμαθα πολύ περισσότερα πράγματα για τη λογοτεχνία απ' ότι σε όλο το γυμνάσιο και λύκειο μαζί.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

santwno

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η santwno αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 38 ετών, Μεταπτυχιακός φοιτητής και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 147 μηνύματα.
Για τη λογοτεχνία θα διαφωνήσω. Το βιβλίο (όχι από πλευράς επιλογής κειμένων) ωθούσε σε μια διδασκαλία ιδιαιτέρως βαρετή που απ' όσο μπορούν να διαβεβαιώσουν όσοι άνθρωποι γνωρίζω δεν άφηνε καμμία διάθεση στο μαθητή να ασχοληθεί με το μάθημα, σε σημείο μάλιστα να τον απομακρύνει και από το αντικείμενο της λογοτεχνίας.
Μπορώ να πω πως στη λογοτεχνία επιλογής που πήρα στη Γ' λυκείου, χωρίς διδακτικό βιβλίο του οεδβ, και μόνο με 1-2 βιβλία ποίησης όπου ο καθηγητής ήταν ελεύθερος να κάνει όπως θέλει το μάθημά του, έμαθα πολύ περισσότερα πράγματα για τη λογοτεχνία απ' ότι σε όλο το γυμνάσιο και λύκειο μαζί.

Έτσι είναι. Η λογοτεχνία διδάσκεται επίσης στη λογική της παπαγαλίας, να μάθω να απαντάω σωστά στις ερωτήσεις που έχει από κάτω και τίποτε παραπάνω. Δεν προσπαθεί κανείς να αναπτύξει την αισθητική καλλιέργεια στο παιδί, τα περισσότερα κείμενα που διδάσκονται είναι αποσπάσματα, κάτι τελείως λάθος, ειδικά αν πρόκειται για απόσπασμα από μυθιστόρημα. Χάνετε ολόκληρο το πλαίσιο...

Το χειρότερο για εμένα είναι η διδασκαλία της γλώσσας. Οι μαθητές καλούνται να γράψουν κείμενα τα οποία δεν εχουν ΚΑΜΙΑ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΚΟΣΜΟ! Ποτέ δεν πρόκειται να γράψεις έκθεση ιδεών στη ζωή σου.
Θα έπρεπε να μαθαίνουμε πώς να γράφουμε κείμενα για πραγματικό σκοπό, από τα πιο απλά όπως είναι η συμπλήρωση αιτήσεων (μην μου πείτε πως όλοι συμπληρώνουν άνετα μια υπεύθυνη δήλωση ή μια αίτηση) μέχρι αρθογραφία, και από την απλή περιγραφή στην παραγωγή ολόκληρων αφηγήσεων.
Για να μην πω για την ανάπτυξη του προφορικού λόγου. ΔΕν αναπτύσσεται καθόλου, μα ΚΑΘΟΛΟΥ, οποιαδήποτε επικοινωνιακή ικανότητα...Και μετά πας να συνεννοηθείς με τον άλλον, και δεν μπορεις;)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Φιλιον_Τερας

Διάσημο μέλος

Ο Φιλιον_Τερας αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 3,031 μηνύματα.
Έτσι είναι. Η λογοτεχνία διδάσκεται επίσης στη λογική της παπαγαλίας, να μάθω να απαντάω σωστά στις ερωτήσεις που έχει από κάτω και τίποτε παραπάνω. Δεν προσπαθεί κανείς να αναπτύξει την αισθητική καλλιέργεια στο παιδί, τα περισσότερα κείμενα που διδάσκονται είναι αποσπάσματα, κάτι τελείως λάθος, ειδικά αν πρόκειται για απόσπασμα από μυθιστόρημα. Χάνετε ολόκληρο το πλαίσιο...

Το χειρότερο για εμένα είναι η διδασκαλία της γλώσσας. Οι μαθητές καλούνται να γράψουν κείμενα τα οποία δεν εχουν ΚΑΜΙΑ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΚΟΣΜΟ! Ποτέ δεν πρόκειται να γράψεις έκθεση ιδεών στη ζωή σου.
Θα έπρεπε να μαθαίνουμε πώς να γράφουμε κείμενα για πραγματικό σκοπό, από τα πιο απλά όπως είναι η συμπλήρωση αιτήσεων (μην μου πείτε πως όλοι συμπληρώνουν άνετα μια υπεύθυνη δήλωση ή μια αίτηση) μέχρι αρθογραφία, και από την απλή περιγραφή στην παραγωγή ολόκληρων αφηγήσεων.
Για να μην πω για την ανάπτυξη του προφορικού λόγου. ΔΕν αναπτύσσεται καθόλου, μα ΚΑΘΟΛΟΥ, οποιαδήποτε επικοινωνιακή ικανότητα...Και μετά πας να συνεννοηθείς με τον άλλον, και δεν μπορεις;)

what about imagination?
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Revekka

Τιμώμενο Μέλος

Η Revekka αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 40 ετών, Καθηγητής Πανεπιστημίου και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 22,453 μηνύματα.
Νομίζω ότι "η παραγωγή ολόκληρων αφηγήσεων" εννοεί την φαντασία!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Φιλιον_Τερας

Διάσημο μέλος

Ο Φιλιον_Τερας αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 3,031 μηνύματα.
εχεις ενα δικιο σε αυτο
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Mr. Crowley

Διάσημο μέλος

Ο Mr. Crowley αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 3,046 μηνύματα.
Το thread που ΄χα κάνει "On Education" (με την ευγενική συμβολή του Αμπελοφιλόσοφου),δίνει πολλές ιδέες σχετικά με αναδιαρθρώσεις που οφείλουν να γίνουν στην εκπαίδευση...;)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

  • Τα παρακάτω 0 μέλη και 1 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:
    Tα παρακάτω 0 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
  • Φορτώνει...
Top