Revekka
Τιμώμενο Μέλος
Απλά φίλε θέλω να σου πω ότι οι λογικές των περισσοτέρων φοιτητών εδώ μέσα περί ανωτερότητας και περί μεγέθους των επιστημών που σπουδάζουν δεν οδηγούν κάπου αφού δεν έχουν κανένα νόημα. Κανένα Τμήμα Πανεπιστημίου (σε αντικείμενο για παράδειγμα οικονομικά ή χημεία...κτλ) δεν γίνεται να είναι καλύτερο από ένα άλλο Τμήμα στο ίδιο αντικείμενο. Αν συνέβαινε κάτι τέτοιο θα ήταν κοινωνικά επικίνδυνο. Θα υπήρχε σύγχιση στην αγορά εργασίας και εργασιακός αποκλεισμός κάποιων πτυχιούχων. Θα ήταν άδικο, επιστημονικά αντιδεοντολογικό και επικίνδυνο να παράγει "ανεπαρκείς" επιστήμονες, όσο και αν κάποιοι δεν μπορούν να το καταλάβουν και νομίζουν ότι κάτι ΕΜΠ, ΑΣΟΕΕ,...κτλ είναι καλύτερα από τα αντίστοιχα Τμήματα της επαρχίας. Η επιστήμη παντού σε όλη την Ελλάδα στα Πανεπιστήμια, διδάσκεται το ίδιο. Μέλη ΔΕΠ την διδάσκουν παντού γιατί απλά η κάθε επιστήμη έχει διασπαστεί σε πολλά Τμήματα ανά την επικράτεια για λειτουργικούς και διδακτικούς λόγους. Το πρόβλημα δεν είναι το Πανεπιστήμιο και το όνομα που υποτίθεται ότι κουβαλάει, αλλά το προφίλ του φοιτητή. Οι περισσότεροι φοιτητές σύμφωνα με τις βαθμολογικές εικόνες των γραπτών κανονικά δεν θα έπρεπε να είναι στο Πανεπιστήμιο, αλλά αυτό είναι μια άλλη μεγάλη κουβέντα. Συνεπώς τι να το κάνει κάποιος να φοιτά για παράδειγμα στο Οικονομικό του ΑΠΘ, να μην έχει πάρει ιδέα από μικροοικονομία για παράδειγμα και οι βαθμοί του με το ζόρι να φτάνουν το 5άρι;
...και συμπληρώνω, τι να το κάνει αν δεν πάρει ποτέ πτυχίο??
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
nPb
Επιφανές μέλος
α). την πορεία που θα διαγράψει ο μαθητής αυτός ως φοιτητής στο συγκεκριμένο Τμήμα
β). το γεγονός αν έχει ή όχι τις δυνατότητες να φέρεις εις πέρας της σπουδές του που υποτίθεται ότι επέλεξε με προσωπικό γούστο
γ). την πορεία που διαγράψει επαγγελματικά μετά το πτυχίο του Πανεπιστημίου
γιατί όσο να 'ναι πολλοί εισάγονται στα Ελληνικά Πανεπιστήμια και ελάχιστοι παίρνουν το πτυχίο. Συνεπώς αυτό κάτι δείχνει από μόνο του. Ναι, η πλειοψηφία των φοιτητών έχει χαμηλό επίπεδο τρόπου συνδυαστικής σκέψης, εμμένει φριχτά σε τεχνικές σκονακίου και παπαγαλίας και σε κάθε εξεταστική ανά μάθημα γεμίζουν τίγκα ολόκληρα αμφιθέατρα γεγονός που σε κάνει να απορείς αν όλοι αυτοί θα πάρουν ποτέ το πτυχίο! Βέβαια και οι καθηγητές Πανεπιστημίου έχουν ανεβάσει και πολύ ψηλά τον πήχη δυσκολίας των θεμάτων στις εξεταστικές των μαθημάτων. Με πορδές και ημίμετρο διάβασμα απλά κόβεσαι στο μάθημα. Αυτή είναι μια συνήθης πρακτική πολλών φοιτητών, ας έβγαλαν 19.999 μόρια. Άλλο πράγμα το λύκειο και άλλο πράγμα το Πανεπιστήμιο. Και φυσικά, σε πολλές σχολές με δύσκολο αντικείμενο σπουδών εκ φύσεως όπως φυσικό, μαθηματικό, πολυτεχνείο,...κτλ ο βαθμό 5 είναι ένα συνηθισμένο φαινόμενο. Ένα ποσοστό 70% των φοιτητών λαμβάνει πτυχίο Πανεπιστημίου με γενικό βαθμό κάτω του 6,50, δηλ., «ΚΑΛΩΣ». Δεν σημαίνει ότι όποιος έβγαλε 19.999 μόρια θεωρείται και αυτόματα ικανός για πανεπιστημιακές σπουδές. Οι πανεπιστημιακές σπουδές θέλουν ειδικά ταλέντα όπου λίγοι τα έχουν γι' αυτό και οι λίγοι προοδεύουν γενικότερα...
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Johnny15
Επιφανές μέλος
τέλος πάντων, τα λόγια σου με γέμισαν με ελπίδες (εμένα προσωπικά). Τώρα που θα αλλάξει το σύστημα εισαγωγής των μαθητών στα πανεπιστήμια πιστεύεις ότι θα καλυτερέψει ή θα χειροτερέψει την κατάσταση?
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
nPb
Επιφανές μέλος
ώστε έτσι...
τέλος πάντων, τα λόγια σου με γέμισαν με ελπίδες (εμένα προσωπικά). Τώρα που θα αλλάξει το σύστημα εισαγωγής των μαθητών στα πανεπιστήμια πιστεύεις ότι θα καλυτερέψει ή θα χειροτερέψει την κατάσταση?
θα φανεί πραγματικά ποιος αξίζει να σπουδάζει γιατρός, μηχανικός, μαθηματικός,...κτλ όταν καταργηθούν οι πανελλήνιες και γίνει ένα σύστημα στο οποίο μετράει:
- ένα αντικειμενικό απολυτήριο λυκείου (όχι το απολυτήριο λυκείου που λαμβάνουμε μέχρι ώρας από τα Ελληνικά σχολεία)
- μια προσωπική συνέντευξη ώστε να διαπιστωθεί το προφίλ του φοιτητή
- η επιτυχία στα μαθήματα του πρώτου εξαμήνου διαφορετικά, διαγραφή από το Τμήμα (Πανεπιστήμιο)
(και όχι όπως γίνεται τώρα, όπου ο καθένας φοιτητής χρωστάει μέχρι να πάρει πτυχίο και μαθήματα του πρώτου εξαμήνου)
αυτό το σύστημα που αναφέρω ισχύει σε χώρες όπως Ολλανδία, Ελβετία,..κτλ
για το σύστημα που περιγράφει η Διαμαντοπούλου απλά κρατάω επιφυλάξεις ως προς την επιτυχία του, γιατί ως γνωστό ένα σύστημα εκπαίδευσης στην Ελλάδα θα έχει επιτυχία μόνο όταν πάψει η λογική του Έλληνα γονιού να θέλει το παιδί του, το λιγότερο πυρηνικό εφαρμοσμένο υδραυλικό...
γέμισαν τα Ελληνικά Πανεπιστήμια με μαθητές (νυν φοιτητές) χωρίς να εξετάστηκε το ενδεχόμενο ποτέ, αν αξίζουν ή όχι να είναι φοιτητές!
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Johnny15
Επιφανές μέλος
θα φανεί πραγματικά ποιος αξίζει να σπουδάζει γιατρός, μηχανικός, μαθηματικός,...κτλ όταν καταργηθούν οι πανελλήνιες και γίνει ένα σύστημα στο οποίο μετράει:
- ένα αντικειμενικό απολυτήριο λυκείου (όχι το απολυτήριο λυκείου που λαμβάνουμε μέχρι ώρας από τα Ελληνικά σχολεία)
- μια προσωπική συνέντευξη ώστε να διαπιστωθεί το προφίλ του φοιτητή
- η επιτυχία στα μαθήματα του πρώτου εξαμήνου διαφορετικά, διαγραφή από το Τμήμα (Πανεπιστήμιο)
(και όχι όπως γίνεται τώρα, όπου ο καθένας φοιτητής χρωστάει μέχρι να πάρει πτυχίο και μαθήματα του πρώτου εξαμήνου)
αυτό το σύστημα που αναφέρω ισχύει σε χώρες όπως Ολλανδία, Ελβετία,..κτλ
για το σύστημα που περιγράφει η Διαμαντοπούλου απλά κρατάω επιφυλάξεις ως προς την επιτυχία του, γιατί ως γνωστό ένα σύστημα εκπαίδευσης στην Ελλάδα θα έχει επιτυχία μόνο όταν πάψει η λογική του Έλληνα γονιού να θέλει το παιδί του, το λιγότερο πυρηνικό εφαρμοσμένο υδραυλικό...
γέμισαν τα Ελληνικά Πανεπιστήμια με μαθητές (νυν φοιτητές) χωρίς να εξετάστηκε το ενδεχόμενο ποτέ, αν αξίζουν ή όχι να είναι φοιτητές!
Πολύ φοβάμαι ότι αυτό το σύστημα θα ενθαρρύνει ακόμα περισσότερο την γνωριμία και τα "φακελάκια"...
Αλλά ας αφήσουμε αυτήν την συζήτηση γιατί γίναμε offtopic
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Selestian
Δραστήριο μέλος
Ο κυκλος σπουδων του ΑΠΘ ομως μου φενεται πιο ενδιαφερον καθως κλεινει περισσοτερο προς τα επιχειριασικα Οικονομικα καθως και διαφιμιση, management κτλ. Επισης με τα μεταπτυχιακα , βλεπω οτι το ΑΠΘ εχει περισσοτερα προς Ηλεκτρονικο Εμποριο , Πληροφορικη κτλ που θα ελεγα οτι με ενδιαφερει περισσοτερο. Οποτε προς τα που λετε να παω ;
(αν γνωριζει κανεις, με τις εγκαταστασεις του ΠΑΜΑΚ τι παιζει σε σχεση με του ΑΠΘ ; )
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Sourotiri
Πολύ δραστήριο μέλος
Ειμαι σε μεγαλο διλλημα ΑΠΘ ή ΠΑΜΑΚ. Το ΑΠΘ το προτιμω διοτι ειναι μεγαλυτερο Πανεπηστημιο, δηλαδη περισσοτεροι φοιτητες και καπως πιο αναγνωρισμενο στο εξωτερικο. Απο την αλλη ακουω οτι στο ΠΑΜΑΚ γινεται καλυτερη δουλεια στο τμημα Οικονομικων Επιστημων σε σχεση με του ΑΠΘ.
Ο κυκλος σπουδων του ΑΠΘ ομως μου φενεται πιο ενδιαφερον καθως κλεινει περισσοτερο προς τα επιχειριασικα Οικονομικα καθως και διαφιμιση, management κτλ. Επισης με τα μεταπτυχιακα , βλεπω οτι το ΑΠΘ εχει περισσοτερα προς Ηλεκτρονικο Εμποριο , Πληροφορικη κτλ που θα ελεγα οτι με ενδιαφερει περισσοτερο. Οποτε προς τα που λετε να παω ;
(αν γνωριζει κανεις, με τις εγκαταστασεις του ΠΑΜΑΚ τι παιζει σε σχεση με του ΑΠΘ ; )
Φίλε μου δες και πιο πάνω, νομίζω παρέθεσα μια αρκετά τεκμηριωμένη άποψη, αρκετά παλιότερα βέβαια. Το ΠαΜακ υπερτερεί στις οικονομικές επιστήμες έναντι του ΑΠΘ, και ειδικά το τμήμα Οικονομικών Επιστημών είναι σαφώς καλύτερο. Όσον αφορά τις εγκαταστάσεις του ΠαΜακ, δεν καταλαβαίνω ακριβώς τι ρωτάς, οπότε αν θέλεις, γίνε λίγο πιο συγκεκριμένος.
Σε κάθε περίπτωση πάντως παιδιά, όταν μιλάμε για "ανώτερα", "κατώτερα", κτλ τμήματα, μη νομίζετε ότι υπάρχουν και πολύ σοβαρές διαφορές. Το πτυχίο είναι το ίδιο "βαρύ", είτε μιλάμε για το ΠαΜακ είτε για το ΑΠΘ, στην αγορά εργασίας.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Johnny15
Επιφανές μέλος
Και του ΟΠΑ?Το πτυχίο είναι το ίδιο "βαρύ", είτε μιλάμε για το ΠαΜακ είτε για το ΑΠΘ, στην αγορά εργασίας.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Sourotiri
Πολύ δραστήριο μέλος
Και του ΟΠΑ?
Ναι.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
kot
Νεοφερμένος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Techno-economic
Νεοφερμένος
Έχει τύχει πολλές φορές να διαβάσω αυτό το θέμα αλλά και άλλα παρόμοια όμως ο φόρτος της εργασίας μου δέν μου επέτρεψε να γράψω και την δική μου άποψη.
Κατ'αρχήν για να απαντήσουμε στο ποιά σχολή να διαλέξει κάποιος ή όχι θα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε 2 πράγματα.
- Το τί θέλει ο ίδιος να κάνει μετά το πέρας των σπουδών το.
- Το που θα διδαχθεί τα περισσότερα μαθήματα(σε εύρος και σε βάθος), που είναι σχετικά με το επάγγελμα που θέλει να ακολουθήσει.
Πρώτα απ'όλα θα πρέπει να τονίσουμε ότι τυπικά και νομοθετικά, κανένα Πανεπιστήμιο δέν υστερεί έναντι του άλλου, καθώς απο οποιοδήποτε Οικονομικό τμήμα και άν αποφοιτήσεις τα επαγγελματικά σου δικαιώματα θα είναι ακριβώς τα ίδια αφου για παράδειγμα στους διαγωνισμούς του δημοσίου οι θέσεις αναφέρονται ώς (Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης) χωρίς να αναφέρονται σε "Ιδρυματικούς" περιορισμούς και διακρίσεις. Άρα θέλω να πώ ότι το ειδικό βάρος του κάθε πτυχίου είναι ακριβώς το ίδιο σε όλα τα Οικονομικά της χώρας σε ότι αφορά τα επαγγελματικά δικαιώματα, τις Άδειες κ.τ.λ. κ.τ.λ. κ.τ.λ.
Λοιπόν ένας απόφοιτος Οικονομικής σχολής μπορεί να απασχοληθεί σε μια πληθώρα επαγγελματικών δραστηριοτήτων, τις οποίες για λόγους οικονομίας χώρου τις διακρίνουμε στις εξής κύριες κατηγορίες-τομείς, όπως:
- Οικονομικός Σύμβουλος Επιχειρήσεων
- Οικονομικός Μελετητής - Ερευνητής
- Λογιστής
- Χρηματηστής
Πώς θα κάνει αυτή την ερευνά αγοράς?
Ο μόνος ασφαλής τρόπος για να οδηγηθεί κανείς σε αρκετά καλα συμπεράσματα είναι η μελέτη και ερμηνεία του "Κύκλου Σπουδών" του κάθε τμήματος. Φυσικά οι απόψεις που θα ακούσει απο φοιτητές των τμημάτων ή αποφοίτους είναι μιά καλή πηγή πληροφοριών όμως σίγουρα είναι εσφαλμένη γιατί οι 2,3,5... ή 15 γνωστοί που θα σου πούν τις απόψεις τους και τις εμπειρίες τους για την μία ή την άλλη σχολή, σίγουρα δέν είναι αντιπροσωπευτικό και ασφαλές δείγμα. Μπορεί για παράδειγμα να είχα 10 φίλους απο το οικονομικό ΑΠΘ που να ήταν όλοι καλοί φοιτητές και να μου μετέφεραν καλή εικόνα απο τις εμπειρίες τους μπορεί όμως να ήταν και "τουρίστες-φοιτητές" και τα λόγια τους να είναι τόσο αμφίβολα όσο και οι γνώσεις τους για τα Οικονομικά.
Περιορίζοντας λοιπόν το πεδίο μόνο στο Οικονομικό Α.Π.Θ. και Πα.Μακ. και μελετώντας τα προγράμματα σπουδών τους βλέπουμε ότι:
- To Oικονομικό Πα.Μακ. έχει 45 μαθήματα για πτυχίο απο τα οποία τα 6 είναι "Ξένη Γλώσσα" και υποχρεωτικά, που σημαίνει ότι τα 39 είναι μαθήματα Οικονομικά στην Ελληνική γλώσσα.
- Το Οικονομικό του Α.Π.Θ. έχει 50 μαθήματα για πτυχίο απο τα οποία τα 2 είναι "Ξένη Γλώσσα" υποχρεωτική, που σημαίνει πώς τα υπόλοιπα 48 είναι μαθήματα Οικονομικά στην Ελληνική Γλώσσα. Δίνεται η δυνατότητα στους φοιτητές εδώ να επιλέξουν επιπλέον 2 μαθήματα Ξένης γλώσσας αλλά όχι υποχρεωτικά.
- Σύμφωνα με τα φετινά στατιστικά δεδομένα του eudoxos.gr για των αριθμό των συγγραμμάτων που χρησιμοποιούνται αν τμήμα προέκυψε ότι στο Οικονομικό Α.Π.Θ. χρησιμοποιούνται περίπου 10,2 βιβλία/εξάμηνο, ενώ στο Πα.Μακ. περίπου 7,6 βιβλία/εξάμηνο. Αυτό σημαίνει πώς η αναλογία βιβλίών/σημειώσεων στην διδασκαλία των 2 τμημάτων είναι καλύτερη στο Α.Π.Θ. αφού χρησιμοποιούνται περισσότερα συγγράματα.
- Μελετώντας την Ιστορία του κάθε τμήματος βλέπουμε πώς το Α.Π.Θ. υπάρχει απο το 1927 σε λειτουργία ενώ το Πα.Μακ. απο το 1971. Ώς άμεση απόρροια του παραπάνω είναι ότι το Α.Π.Θ. λόγω παλαιότητας να είναι περισσότερο γνωστό στο εξωτερικό, πράγμα το οποίο θα διευκολύνει κατα πολύ τον απόφοιτό του άν θέλει να μεταβεί στο εξωτερικό για μεταπτυχιακές σπουδές. Θυμίζουμε και τις φετινές αξιολογήσεις για τα πανεπιστήμια του κόσμου,
- Αξιολόγηση (ARWU) για το 2010: Έβαλε το ΕΚΠΑ και το Α.Π.Θ. στην 221 και 301 θέση σε παγκόσμια κατάταξη, το Πα.Μακ. δέν ήταν μέσα στην λίστα των 500 πρώτων.
- Αξιολόγηση Qs University Rankings: Έβαλε το ΕΚΠΑ στην κλίμακα 286 και το Α.Π.Θ. στην 401, το Πα.Μακ. δέν ήταν στην λίστα των 600 πρώτων.
- Μελετώντας τώρα τον κύκλο σπουδών των 2 τμημάτων βλέουμε πώς στο Α.Π.Θ. κατα τα 2 πρώτα χρόνια διδάσκονται βασικά Οικονομικά μαθήματα όπως Ποσοτικές Μέθοδοι(Μαθηματικά+Στατιστική Ι,ΙΙ), Μικρο+Μακρο Ι, Οικονομετρίες Ι,ΙΙ, που έχουν στόχο να εισάγουν τον φοιτητή στα Βασικά θεμέλια της Οικονομικής και μετά το 2 έτος διαλέγει ο φοιτητής μεταξύ 3 τομέων:
- Τομέας Ανάπτυξης και προγραμματισμού: Που έχει να κάνει με την εμβάνθυνση των φοιτητών περαιτέρω σε Μικρο ΙΙ,ΙΙΙ - Μακρο ΙΙ,ΙΙΙ - Οικονομετρία ΙΙ,ΙΙΙ γι αυτούς που θέλουν να ασχοληθούν ώς καθαρά Οικονομολόγοι σε μελετητικές ή ερευνητικές διαδικασίες
- Τομέας Οικονομικής των Επιχειρήσεων: Που έχει να κάνει με Επιχειρησιακά Οικονομικά για άτομα που θέλουν να ασχοληθούν με θέματα οργάνωσης και βιωσιμότητας επιχειρησέων αλλά και ώ Λογιστες. Τα μαθήματα εδώ είναι Φορολογική Λογιστική,Διοικητική Λογιστική,Ανάλυση Χρημ. Καταστάσεων,Χρηματοοικονομικά, Ελεγκτική, Κοστολόγηση, Ειδική Λογιστική, Λογιστικά Πληροφοριακά Συστήματα, κ.α. λογιστικά μαθήματα.
- Τομέας Γενικής Οικονομικής θεωρίας: Που έχει να κάνει με θεωρητικά μαθήματα όπως Οικονομική Πολιτική, Τουριστικά, Μανατζμέντ, Εφοδιαστικές αλυσίδες κ.τ.λ.
- Απο την άλλη μεριά στο Πα.Μακ. βλέποντας τον κύκλο σπουδών του παρατηρούμε ότι δέν κάνει κάποια διάκριση σε τομείς και μοιάζει σάν να έχει μονάχα έναν τομεά αντίστοιχο με τον "Ανάπτυξης και προγραματισμού" του Α.Π.Θ. Έτσι οι φοιτητές έχουν 39 στην ουσιά μαθήματα και 6 Ξένες Γλώσσες υποχρεωτικές που αφορούν Ορολογία στα Οικονομικά.
Επίσης θα πρέπει να τονίσουμε ότι γι'αυτούς που θέλουν να ασχοληθούν με την Λογιστική επιστήμη στο Οικονομικό του Πα.Μακ. μπορεί κάποιος να επιλέξει μονάχα 2 υποχρεωτικά μαθήματα λογιστικής και άλλα 2 επιλογής που είναι η Λογιστική Εταιριών και η Κοστολόγηση. Στο Α.Π.Θ. ο τομέας "Οικ. των Επιχειρήσεων" δίνει την δυνατότητα στους φοιτητές να εντριβήσουν σε όλο το εύρος και βάθος των Λογιστικών με 12-13 Λογιστικά Μαθήματα, όπως:
2. Λογιστική ΙΙ
3. Λογιστική ΙΙ Εφαρμογές
4. Φορολογική Λογιστική
5. Διοικητική Λογιστική
6. Κοστολόγηση
7. Ελεγκτική
8. Λογιστικά πληροφοριακά Συστήματα
9. Ειδική Λογιστική
10. Μακροοικονομική Λογιστική-Λογιστική του Κράτους
11. Μηχανογραφημένη Λογιστική
12. Χρηματοοικονομικές Καταστάσεις Ι και ΙΙ
- Ένα άλλο θέμα που πρέπει να αναφερθεί είναι το επίπεδο των μελών ΔΕΠ του ενός και του άλλου τμήματος. Το ακαδημαϊκό έργο των καθηγητών σε κάθε πανεπιστήμιο του κόσμου παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στην εικόνα του πανεπιστημίου προς τα έξω. Μελετώντας τα βιογραφικά απο τους ΔΕΠ στο Πα.Μακ. μπορεί κανείς να διαπιστώσει ότι πρόκειται για ένα πολύ μέτριο ίδρυμα απο αυτόν τον τομέα. Γι αυτό άλλωστε και τώρα που μιλάνε για συνγχώνευση του Πα.Μακ. με το Α.Π.Θ. αντιδρούν οι καθηγητές του Πα.Μακ. γιατί άν συμβεί κάτι τέτοιο, τότε φοβόνται πώς θα πεταχθούν έξω πολοί απο το Πα.Μακ. καθηγητές καθώς επαναξιολογηθούν σε μια κοινή βάση με τους καθηγητές του Α.Π.Θ. και αυτός με τα λιγότερα ακαδημαϊκά προσόντα θα μείνει έξω. Έτσι αναφέρουν σαν πρόσχημα και δικαιολογία ότι το Πα.Μακ. πρέπει να μείνει ανεξάρτητο γιατι κατοχυρώνει το όνομα "Μακεδονία" στα βαλκάνια απέναντι απο τους Σκοπιανούς. Είναι κάτι το οποίο εύκολα μπορεί ο οποιοσδήποτε να καταλάβει ότι είναι το τελευταίο πράγμα που τους νοιάζει.
- Τέλος πολλοί αναφέρουν ότι το Πα.Μακ. είναι καλύτερο απο το Α.Π.Θ. γιατί έχει και υψηλότερη βάση. Όπως γνωρίζουμε κάθε χρόνο το κάθε τμήμα ανακοινώνει στο Υπουργείο τον αριθμό των εισακτέων που είναι σε θέση να δεχτεί ανά έτος. Έτσι όπως κάθε χρόνο και πέρσυ το Πα.Μακ. και το Α.Π.Θ. είπαν θέλουμε 189 το Πα.Μακ. και 297 το Α.Π.Θ. στην γενική σειρά. Αυτό σημαίνει ότι απο τα παιδιά που δήλωσαν της 2 σχολές μπήκε ο πρώτος για παράδειγμα στο Πα.Μακ. με 18+ και όταν μπήκε ο 189ος έκλεισε η πόρτα και διαμορφώθηκε η βάση στα 17.254 μόρια. Στο Α.Π.Θ. αντίστοιχα μπήκε ο πρώτος με 18+ μπήκε ο 189ος με όσα μόρια είχε και στην συνέχεια μπήκαν άλλοι 108 παραπάνω απο το Πα.Μακ. και 297ος διαμόρφωσε την βάση του Α.Π.Θ. στα 16.473. Σκεφτείται άν το Α.Π.Θ. έπαιρνε τον ίδιο αριθμό ατόμων με το Πα.Μακ. ότι θα είχε περίπου και αυτό βάση στα 17.000 μόρια ή άν το Πα.Μακ. ζητούσε και αυτό 297 άτομα, ότι τότε θα είχε και αυτό βάση γύρω στα 16.500.
- Εγώ για να αναφέρω και την δική μου Ιστορία είχα περάσει πρίν 7 χρόνια μέσα στην 10άδα του Α.Π.Θ. με περίπου 2.000 μόρια πάνω απο την βάση του Α.Π.Θ. Έπιανα και το Πα.Μακ. με καλή σειρά αλλά επέλεξα Α.Π.Θ. γιατί το πρόγραμμα σπουδών του όπως το είδα και παραπάνω μου πρόσφερε μεγαλύτερο εύρος και βάθος γνώσεων. Επίσης μέσα στην 10αδα εκείνης της χρονιάς ήταν και ο γιός ενός κοινού καθηγητή του Α.Π.Θ. και του Πα.Μακ.(Μαθηματικός δέν αναφέρω το όνομά του όμως για ευνόητους λόγους) ο οποίος είχε περίπου 18.200 μόρια και παρόλο που έπιανε και το Πα.Μακ όπως είναι λογικό και ο πατέρας του είναι καθηγητής και στο Α.Π.Θ. και στο Πα.Μακ. πήγε στο Α.Π.Θ. Άν όντως το Οικονομικό Πα.Μακ. υπερτερούσε του Α.Π.Θ. και αφού είχε τα μόρια, λέτε ο πατέρας του να μήν του έλεγε πήγαινε Πα.Μακ. γιατί είναι καλύτερο?
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Κατ'αρχήν καλησπέρα και καλή επιτυχία στους φετινούς εξεταζόμενους...
Έχει τύχει πολλές φορές να διαβάσω αυτό το θέμα αλλά και άλλα παρόμοια όμως ο φόρτος της εργασίας μου δέν μου επέτρεψε να γράψω και την δική μου άποψη.
Κατ'αρχήν για να απαντήσουμε στο ποιά σχολή να διαλέξει κάποιος ή όχι θα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε 2 πράγματα.
Μιλώντας στην περίπτωσή μας για Οικονομικές σχολές δηλαδή το 5 πεδίο στο μηχανογραφικό δελτίο, θα πρέπει να δούμε τα 2 παραπάνω κριτήρια (1. και 2.) σε συνδιασμό με τις υπάρχουσες Οικονομικές σχολές της χώρας μας.
- Το τί θέλει ο ίδιος να κάνει μετά το πέρας των σπουδών το.
- Το που θα διδαχθεί τα περισσότερα μαθήματα(σε εύρος και σε βάθος), που είναι σχετικά με το επάγγελμα που θέλει να ακολουθήσει.
Πρώτα απ'όλα θα πρέπει να τονίσουμε ότι τυπικά και νομοθετικά, κανένα Πανεπιστήμιο δέν υστερεί έναντι του άλλου, καθώς απο οποιοδήποτε Οικονομικό τμήμα και άν αποφοιτήσεις τα επαγγελματικά σου δικαιώματα θα είναι ακριβώς τα ίδια αφου για παράδειγμα στους διαγωνισμούς του δημοσίου οι θέσεις αναφέρονται ώς (Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης) χωρίς να αναφέρονται σε "Ιδρυματικούς" περιορισμούς και διακρίσεις. Άρα θέλω να πώ ότι το ειδικό βάρος του κάθε πτυχίου είναι ακριβώς το ίδιο σε όλα τα Οικονομικά της χώρας σε ότι αφορά τα επαγγελματικά δικαιώματα, τις Άδειες κ.τ.λ. κ.τ.λ. κ.τ.λ.
Λοιπόν ένας απόφοιτος Οικονομικής σχολής μπορεί να απασχοληθεί σε μια πληθώρα επαγγελματικών δραστηριοτήτων, τις οποίες για λόγους οικονομίας χώρου τις διακρίνουμε στις εξής κύριες κατηγορίες-τομείς, όπως:
Αφού λοιπόν ο ενδιαφερόμενος σκεφτεί τί είναι αυτό που θα ήθελε να ακολουθήσει μετά τις σπουδές του, το επόμενο βήμα είναι να κάνει μια "έρευνα αγοράς" και να δεί μέσα απο το "καλάθι" Πανεπιστημίων πιό είναι αυτό που τείνει περισσότερο σάν εκπαιδευτική διαδικασία προς τα ενδιαφέροντά του.
- Οικονομικός Σύμβουλος Επιχειρήσεων
- Οικονομικός Μελετητής - Ερευνητής
- Λογιστής
- Χρηματηστής
Πώς θα κάνει αυτή την ερευνά αγοράς?
Ο μόνος ασφαλής τρόπος για να οδηγηθεί κανείς σε αρκετά καλα συμπεράσματα είναι η μελέτη και ερμηνεία του "Κύκλου Σπουδών" του κάθε τμήματος. Φυσικά οι απόψεις που θα ακούσει απο φοιτητές των τμημάτων ή αποφοίτους είναι μιά καλή πηγή πληροφοριών όμως σίγουρα είναι εσφαλμένη γιατί οι 2,3,5... ή 15 γνωστοί που θα σου πούν τις απόψεις τους και τις εμπειρίες τους για την μία ή την άλλη σχολή, σίγουρα δέν είναι αντιπροσωπευτικό και ασφαλές δείγμα. Μπορεί για παράδειγμα να είχα 10 φίλους απο το οικονομικό ΑΠΘ που να ήταν όλοι καλοί φοιτητές και να μου μετέφεραν καλή εικόνα απο τις εμπειρίες τους μπορεί όμως να ήταν και "τουρίστες-φοιτητές" και τα λόγια τους να είναι τόσο αμφίβολα όσο και οι γνώσεις τους για τα Οικονομικά.
Περιορίζοντας λοιπόν το πεδίο μόνο στο Οικονομικό Α.Π.Θ. και Πα.Μακ. και μελετώντας τα προγράμματα σπουδών τους βλέπουμε ότι:
- To Oικονομικό Πα.Μακ. έχει 45 μαθήματα για πτυχίο απο τα οποία τα 6 είναι "Ξένη Γλώσσα" και υποχρεωτικά, που σημαίνει ότι τα 39 είναι μαθήματα Οικονομικά στην Ελληνική γλώσσα.
- Το Οικονομικό του Α.Π.Θ. έχει 50 μαθήματα για πτυχίο απο τα οποία τα 2 είναι "Ξένη Γλώσσα" υποχρεωτική, που σημαίνει πώς τα υπόλοιπα 48 είναι μαθήματα Οικονομικά στην Ελληνική Γλώσσα. Δίνεται η δυνατότητα στους φοιτητές εδώ να επιλέξουν επιπλέον 2 μαθήματα Ξένης γλώσσας αλλά όχι υποχρεωτικά.
- Σύμφωνα με τα φετινά στατιστικά δεδομένα του eudoxos.gr για των αριθμό των συγγραμμάτων που χρησιμοποιούνται αν τμήμα προέκυψε ότι στο Οικονομικό Α.Π.Θ. χρησιμοποιούνται περίπου 10,2 βιβλία/εξάμηνο, ενώ στο Πα.Μακ. περίπου 7,6 βιβλία/εξάμηνο. Αυτό σημαίνει πώς η αναλογία βιβλίών/σημειώσεων στην διδασκαλία των 2 τμημάτων είναι καλύτερη στο Α.Π.Θ. αφού χρησιμοποιούνται περισσότερα συγγράματα.
- Μελετώντας την Ιστορία του κάθε τμήματος βλέπουμε πώς το Α.Π.Θ. υπάρχει απο το 1927 σε λειτουργία ενώ το Πα.Μακ. απο το 1971. Ώς άμεση απόρροια του παραπάνω είναι ότι το Α.Π.Θ. λόγω παλαιότητας να είναι περισσότερο γνωστό στο εξωτερικό, πράγμα το οποίο θα διευκολύνει κατα πολύ τον απόφοιτό του άν θέλει να μεταβεί στο εξωτερικό για μεταπτυχιακές σπουδές. Θυμίζουμε και τις φετινές αξιολογήσεις για τα πανεπιστήμια του κόσμου,
- Αξιολόγηση (ARWU) για το 2010: Έβαλε το ΕΚΠΑ και το Α.Π.Θ. στην 221 και 301 θέση σε παγκόσμια κατάταξη, το Πα.Μακ. δέν ήταν μέσα στην λίστα των 500 πρώτων.
- Αξιολόγηση Qs University Rankings: Έβαλε το ΕΚΠΑ στην κλίμακα 286 και το Α.Π.Θ. στην 401, το Πα.Μακ. δέν ήταν στην λίστα των 600 πρώτων.
- Μελετώντας τώρα τον κύκλο σπουδών των 2 τμημάτων βλέουμε πώς στο Α.Π.Θ. κατα τα 2 πρώτα χρόνια διδάσκονται βασικά Οικονομικά μαθήματα όπως Ποσοτικές Μέθοδοι(Μαθηματικά+Στατιστική Ι,ΙΙ), Μικρο+Μακρο Ι, Οικονομετρίες Ι,ΙΙ, που έχουν στόχο να εισάγουν τον φοιτητή στα Βασικά θεμέλια της Οικονομικής και μετά το 2 έτος διαλέγει ο φοιτητής μεταξύ 3 τομέων:
- Τομέας Ανάπτυξης και προγραμματισμού: Που έχει να κάνει με την εμβάνθυνση των φοιτητών περαιτέρω σε Μικρο ΙΙ,ΙΙΙ - Μακρο ΙΙ,ΙΙΙ - Οικονομετρία ΙΙ,ΙΙΙ γι αυτούς που θέλουν να ασχοληθούν ώς καθαρά Οικονομολόγοι σε μελετητικές ή ερευνητικές διαδικασίες
- Τομέας Οικονομικής των Επιχειρήσεων: Που έχει να κάνει με Επιχειρησιακά Οικονομικά για άτομα που θέλουν να ασχοληθούν με θέματα οργάνωσης και βιωσιμότητας επιχειρησέων αλλά και ώ Λογιστες. Τα μαθήματα εδώ είναι Φορολογική Λογιστική,Διοικητική Λογιστική,Ανάλυση Χρημ. Καταστάσεων,Χρηματοοικονομικά, Ελεγκτική, Κοστολόγηση, Ειδική Λογιστική, Λογιστικά Πληροφοριακά Συστήματα, κ.α. λογιστικά μαθήματα.
- Τομέας Γενικής Οικονομικής θεωρίας: Που έχει να κάνει με θεωρητικά μαθήματα όπως Οικονομική Πολιτική, Τουριστικά, Μανατζμέντ, Εφοδιαστικές αλυσίδες κ.τ.λ.
- Απο την άλλη μεριά στο Πα.Μακ. βλέποντας τον κύκλο σπουδών του παρατηρούμε ότι δέν κάνει κάποια διάκριση σε τομείς και μοιάζει σάν να έχει μονάχα έναν τομεά αντίστοιχο με τον "Ανάπτυξης και προγραματισμού" του Α.Π.Θ. Έτσι οι φοιτητές έχουν 39 στην ουσιά μαθήματα και 6 Ξένες Γλώσσες υποχρεωτικές που αφορούν Ορολογία στα Οικονομικά.
Ο λόγος που κάποιος συνάδελφος παραπάνω είπε ότι απο φίλους του απο το Α.Π.Θ. διαπίστωσε ότι στο Πα.Μακ. έχουν εμβαθύνη παραπάνω σε κάποιες έννοιες οικονομικές είναι γιατί στο πα.Μακ. σαν μοναδική κατεύθυνση που υπάρχει, οι φοιτητές κάνουν Μικρο+Μακρο Ι και ΙΙ στον κύριο κορμό των σπουδών τους ενώ στο Α.Π.Θ. κάνουν Μικρο+Μακρο Ι,ΙΙ αλλά και ΙΙΙ όσοι μόνο επιλέξουν τον πρώτο τομέα. Πιθανότατα οι φίλοι του ήταν στο τομέα "Οικονομικής των Επιχειρησήσεων" που το επιλέγουν το 80% των φοιτητών, γιατί είναι ο τομέας που στην Ελλάδα δίνει περισσότερες θεσεις εργασίας όπως θέσεις Λογιστών-Φοροτεχνικών και δέν επιλέγουν τα Μικρο-Μακρο γιατί θέσεις για τέτοιο αντικείμενο όπως οικονομικός αναλυτής κ.τ.λ. σπανίζουν για τα Ελληνικά δεδομένα.
Επίσης θα πρέπει να τονίσουμε ότι γι'αυτούς που θέλουν να ασχοληθούν με την Λογιστική επιστήμη στο Οικονομικό του Πα.Μακ. μπορεί κάποιος να επιλέξει μονάχα 2 υποχρεωτικά μαθήματα λογιστικής και άλλα 2 επιλογής που είναι η Λογιστική Εταιριών και η Κοστολόγηση. Στο Α.Π.Θ. ο τομέας "Οικ. των Επιχειρήσεων" δίνει την δυνατότητα στους φοιτητές να εντριβήσουν σε όλο το εύρος και βάθος των Λογιστικών με 12-13 Λογιστικά Μαθήματα, όπως:
1. Λογιστική ΙΌταν τέλειωσα την σχολή μου είχα παρακολουθήσει μάλιστα μακροχρόνιο πρόγραμμα στα Λογιστικά και Μηχανογράφηση και στο τμήμα που ήταν ανάμικτο με παιδιά απο ΙΕΚ, ΤΕΙ, Α.Π.Θ. και Πα.Μακ. οι απόφοιτοι του Πα.Μακ. δέν είχαν τις απαραίτητες βάσεις κυρίως στην Φορολογία Επιχειρήσεων και στο Ε.Γ.Λ.Σ. και τους φαινόταν παράξενο όταν τους έλεγα ότι στο Α.Π.Θ. κάναμε τόσε πολλές λογιστικές.
2. Λογιστική ΙΙ
3. Λογιστική ΙΙ Εφαρμογές
4. Φορολογική Λογιστική
5. Διοικητική Λογιστική
6. Κοστολόγηση
7. Ελεγκτική
8. Λογιστικά πληροφοριακά Συστήματα
9. Ειδική Λογιστική
10. Μακροοικονομική Λογιστική-Λογιστική του Κράτους
11. Μηχανογραφημένη Λογιστική
12. Χρηματοοικονομικές Καταστάσεις Ι και ΙΙ
Αυτά τα λίγα είχα να πώ σε όσους θέλαν μια τεκμηριωμένη κατά την άποψή μου θέση, ωρίς φοβίες και πάθη. Όποιος θέλει κάποια παραπάνω πληροφορία και μπορώ να βοηθήσω πολύ ευχαρίστως και καλή επιτυχία στους φετινούς εξαταζόμενους.
- Ένα άλλο θέμα που πρέπει να αναφερθεί είναι το επίπεδο των μελών ΔΕΠ του ενός και του άλλου τμήματος. Το ακαδημαϊκό έργο των καθηγητών σε κάθε πανεπιστήμιο του κόσμου παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στην εικόνα του πανεπιστημίου προς τα έξω. Μελετώντας τα βιογραφικά απο τους ΔΕΠ στο Πα.Μακ. μπορεί κανείς να διαπιστώσει ότι πρόκειται για ένα πολύ μέτριο ίδρυμα απο αυτόν τον τομέα. Γι αυτό άλλωστε και τώρα που μιλάνε για συνγχώνευση του Πα.Μακ. με το Α.Π.Θ. αντιδρούν οι καθηγητές του Πα.Μακ. γιατί άν συμβεί κάτι τέτοιο, τότε φοβόνται πώς θα πεταχθούν έξω πολοί απο το Πα.Μακ. καθηγητές καθώς επαναξιολογηθούν σε μια κοινή βάση με τους καθηγητές του Α.Π.Θ. και αυτός με τα λιγότερα ακαδημαϊκά προσόντα θα μείνει έξω. Έτσι αναφέρουν σαν πρόσχημα και δικαιολογία ότι το Πα.Μακ. πρέπει να μείνει ανεξάρτητο γιατι κατοχυρώνει το όνομα "Μακεδονία" στα βαλκάνια απέναντι απο τους Σκοπιανούς. Είναι κάτι το οποίο εύκολα μπορεί ο οποιοσδήποτε να καταλάβει ότι είναι το τελευταίο πράγμα που τους νοιάζει.
- Τέλος πολλοί αναφέρουν ότι το Πα.Μακ. είναι καλύτερο απο το Α.Π.Θ. γιατί έχει και υψηλότερη βάση. Όπως γνωρίζουμε κάθε χρόνο το κάθε τμήμα ανακοινώνει στο Υπουργείο τον αριθμό των εισακτέων που είναι σε θέση να δεχτεί ανά έτος. Έτσι όπως κάθε χρόνο και πέρσυ το Πα.Μακ. και το Α.Π.Θ. είπαν θέλουμε 189 το Πα.Μακ. και 297 το Α.Π.Θ. στην γενική σειρά. Αυτό σημαίνει ότι απο τα παιδιά που δήλωσαν της 2 σχολές μπήκε ο πρώτος για παράδειγμα στο Πα.Μακ. με 18+ και όταν μπήκε ο 189ος έκλεισε η πόρτα και διαμορφώθηκε η βάση στα 17.254 μόρια. Στο Α.Π.Θ. αντίστοιχα μπήκε ο πρώτος με 18+ μπήκε ο 189ος με όσα μόρια είχε και στην συνέχεια μπήκαν άλλοι 108 παραπάνω απο το Πα.Μακ. και 297ος διαμόρφωσε την βάση του Α.Π.Θ. στα 16.473. Σκεφτείται άν το Α.Π.Θ. έπαιρνε τον ίδιο αριθμό ατόμων με το Πα.Μακ. ότι θα είχε περίπου και αυτό βάση στα 17.000 μόρια ή άν το Πα.Μακ. ζητούσε και αυτό 297 άτομα, ότι τότε θα είχε και αυτό βάση γύρω στα 16.500.
- Εγώ για να αναφέρω και την δική μου Ιστορία είχα περάσει πρίν 7 χρόνια μέσα στην 10άδα του Α.Π.Θ. με περίπου 2.000 μόρια πάνω απο την βάση του Α.Π.Θ. Έπιανα και το Πα.Μακ. με καλή σειρά αλλά επέλεξα Α.Π.Θ. γιατί το πρόγραμμα σπουδών του όπως το είδα και παραπάνω μου πρόσφερε μεγαλύτερο εύρος και βάθος γνώσεων. Επίσης μέσα στην 10αδα εκείνης της χρονιάς ήταν και ο γιός ενός κοινού καθηγητή του Α.Π.Θ. και του Πα.Μακ.(Μαθηματικός δέν αναφέρω το όνομά του όμως για ευνόητους λόγους) ο οποίος είχε περίπου 18.200 μόρια και παρόλο που έπιανε και το Πα.Μακ όπως είναι λογικό και ο πατέρας του είναι καθηγητής και στο Α.Π.Θ. και στο Πα.Μακ. πήγε στο Α.Π.Θ. Άν όντως το Οικονομικό Πα.Μακ. υπερτερούσε του Α.Π.Θ. και αφού είχε τα μόρια, λέτε ο πατέρας του να μήν του έλεγε πήγαινε Πα.Μακ. γιατί είναι καλύτερο?
πολυ τεκμηριωμενο post και εγω Α.Π.Θ διαλεξα για τους λογους που ανεφερες για να σου πως σου φανηκε το τμημα απο θεμα δυσκολιας και πιοι καθηγητες αξιζουν πραγματικα απτο Α.Π.Θ
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
geo1230
Νεοφερμένος
edit: από που αλλού θα μπορούσα να αντλήσω αξιόπιστες πληροφορίες?
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
greekgohan
Εκκολαπτόμενο μέλος
ΥΓ Ο μονος λογος οπου το ΠΑΜΑΚ εχει μεγαλυτερη βαση ειναι επειδη παιρνει λιγοτερα ατομα ή ειναι προτιμοτερη για λογους επαγγελματικων προοπτικων???
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
geo1230
Νεοφερμένος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Giorgos Pamak
Δραστήριο μέλος
@Techno-economic επειδή σε βλέπω ότι είσαι γνώστης δώσε λίγο τα φώτα σου σε παρακαλώ!
Πρώτον, δεν κατάλαβα από τα μαθήματα που παρουσίασες ότι γίνονται στο απθ (και διάβασα και αναλυτικά ένα ένα τα μαθήματα που γίνονται) πώς μπορεί κάποιος να γίνει σύμβουλος επιχ/σεων?
Δεύτερον, σε πιο πρακτικό επίπεδο ποια σχολή προσφέρει καλύτερο επίπεδο γνώσης? με την έννοια, από ποιά σχολή θα είσαι περισσότερο "έτοιμος" για να βγεις στην αγορά εργασίας?
Τρίτον, από ποιά σχολή θα μπορέσω να φύγω ευκολότερα στο εξωτερικό για μεταπτυχιακό και εργασία?
Τελος, ποιες είναι οι πιθανές θέσεις εργασίας που μπορούν να προκύψουν από αυτές τις 2 σχολές?
Μιας και έχει απαντήσει πολύ περιεκτικά και ουσιαστικά ο φίλος Techno-economic, ο οποίος δυστυχώς δεν βλέπω να γράφει εδώ μέσα, απλά θα επιβεβαιώσω κάποια πράγματα.
Πρώτον: Σύμβουλος επιχειρήσεων είναι κάτι το πολύ σύνθετο και γενικό και μπορεί κάποιος να το προσεγγίσει από πολλές διαφορετικές πλευρές. Π.χ. μπορεί να είσαι σύμβουλος μιας εταιρίας όντας ο λογιστής της, γιατί στην ουσία συμβουλές είναι αυτό που πουλάς μέσω της τήρησης των βιβλίων του. Ακόμα μπορεί να είσαι σύμβουλος επενδύσεων και μόνο αυτό, ώς ένας εξωτερικός συνεργάτης για κάποια μορφή επένδυσης (βλέπε Αναπτυξιακούς νόμους, ΕΣΠΑ) κ.τ.λ. Μπορεί ακόμα να είσαι και τα 2 σε 1. Οπότε εξαρτάται τί εννοείς. Όλα αυτά όποιο από τα 2 Οικονομικά και να επιλέξεις θα μπορέσεις να τα κατανοήσεις, απλά υπάρχουν και πολλοί άλλοι εξω-ακαδημαϊκοί παράγοντες που πρέπει να συμβάλουν για να γίνεις κάτι τέτοιο.
Δεύτερον: Καμιά μα καμία σχολή δεν θα σε κάνει έτοιμο να βγεις στην αγορά εργασίας, είναι άλλο θέμα η εκπαίδευση και άλλο η κατάρτιση. Η δεύτερη μπορεί να πραγματοποιηθεί προσωπικά και με δικό σου ζήλο μετά το πέρας των σπουδών σου. Η συμμετοχή σου και μόνο σε σεμινάρια, κατάλληλα μεταπτυχιακά με επαγγελματική και όχι ακαδημαϊκή λογική, είναι αυτά που θα σε ξεχωρίσουν από την μάζα. Στο υπογράφω ότι όταν θα τελειώσεις οποιαδήποτε Οικονομική σχολή ή σχολή Διοίκησης ή Λογιστικής(Πανεπιστήμιο ή Τ.Ε.Ι.), δεν θα είσαι σα θέση ούτε βιβλία Β' κατηγορίας(απλογραφικά) να τηρήσεις. Και αυτό δεν είναι αρνητικό, απλά σε όλα τα επαγγέλματα γίνεται το ίδιο, άλλο να διδάσκεσαι Λογιστική στο αμφιθέατρο και άλλο να βλέπεις την μηνιαία Λογιστική διαδικασία μιας επιχείρησης από κοντά. Εσύ στην παρούσα φάση, θα πρέπει να επιζητείς να χτίσεις ένα όσο το δυνατόν πιο ισχυρό επιστημονικό υπόβαθρο.
Τρίτον: Αν και σε αυτήν την ερώτηση το έχει θέσει πολύ καλά ο φίλος Τechno, εγώ έχω να σου πω ότι αυτό που μετράει έξω θα είναι η προσωπική σου προσπάθεια, μέσω ενός καλού βαθμού πτυχίου και των λοιπών προϋποθέσεων(π.χ. G-mat) και σε δεύτερη μοίρα η φήμη του Πανεπιστημίου στο εξωτερικό. Αν υποθέσουμε ότι τα 2 αυτά Πανεπιστήμια έχουν μια κάποια φήμη στο εξωτερικό, τότε αυτό μεταφράζεται πιθανόν στις περισσότερες διασυνδέσεις που έχει το Α.Π.Θ. μέσω των καθηγητών του σε κάποια και όχι όλα τα Πανεπιστήμια του εξωτερικού. Μην ξεχνάς ότι από το Α.Π.Θ. πέρασε ο Τσακλάνγκανος(για όσους έχουν σχέση με Λογιστικές). Αλλά γενικά και από τα 2 δεν θα αντιμετωπίσεις ιδιαίτερο πρόβλημα.
Τέλος: Διάβασε και εδώ
Υ.Γ.:
- Απόφοιτος του Πα.Μακ. (Τμήμα Οικονομικών Επιστημών)
- Και Μεταπτυχιακός φοιτητής τελευταίου εξαμήνου στο Οικονομικό του Α.Π.Θ.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Teompos
Νεοφερμένος
Ξέρει κανένας τι γίνεται εκεί με τις ξένες γλώσσες! !!!!!!!!???????:-/:-/
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
werip
Εκκολαπτόμενο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Teompos
Νεοφερμένος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Χρήστες Βρείτε παρόμοια
-
Τα παρακάτω 0 μέλη και 3 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:Tα παρακάτω 31 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
-
Φορτώνει...
-
Το forum μας χρησιμοποιεί cookies για να βελτιστοποιήσει την εμπειρία σας.
Συνεχίζοντας την περιήγησή σας, συναινείτε στη χρήση cookies στον περιηγητή σας.