dimosgr
Εκκολαπτόμενο μέλος


(Μετά την καθιερωμένη διακοπή των 02:12)
1) Ναι. Ο καθηγητής μου, μου το έμαθε να το φτιάχνω από το τέλος προς την αρχή. Είναι "κομπογιαννίτικο"? Νομίζω ότι έτσι γλυτώνεις από λάθη.
2) Δεν είναι λογικό να πάρω θετική φορά του y προς τα κάτω? Υπάρχει περιορισμός ποια θα πάρω θετική φορά? Άλλωστε, αν έπαιρνα θετική φορά πάνω δεν θα ήταν σωστή η εξίσωση του κύματος y = 0,01ημ4π(t-x). Θα υπήρχε αρχική φάση π και θα ήταν y = 0,01ημ4π(t - x + 1/4). Άρα, νομίζω ότι το σωστό θα ήταν ή ο άξονας κάτω και η 1η εξίσωση, ή ο άξονας επάνω και η 2η εξίσωση. Αλλιώς δεν θα ήταν λάθος?
Δεν είναι μόνο ότι γλιτώνεις λάθη, είναι η φυσιολογική "ροή" των πραγμάτων... Απλά είναι πολλοί οι συνάδελφοι που χαρακτηρίζουν έτσι αυτό τον τρόπο! Είμαι κι εγώ χαρούμενος που είμαι "κομπογιαννίτης"
Όσο για το δεύτερο, σου είπα ότι δεν έχουμε αρχική φάση, αλλά ακόμη κι έτσι η προσέγγιση που έδωσες είναι ευρηματικότατη!
13Diagoras δε νομίζω ότι καταλαβαίνω ποια είναι η ερώτηση. Μπορεις να γίνεις λίγο πιο συγκεκριμένος?
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
red span
Δραστήριο μέλος


Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
toi_toi
Πολύ δραστήριο μέλος



Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
koum
Πολύ δραστήριο μέλος


Το σχεδιάζεις ξεκινώντας από το τέλος (μπορειτε να εξηγησετε πως σχεδιαζετε το στιγμιοτυπο με τον κομπογιαννιτικο τροπο?![]()

Αλλά προς Θεού, αυτή είναι η μέθοδος που κάνουμε στο πρόχειρο για επαλήθευση, όχι σαν δικαιολόγηση στις εξετάσεις. Αν και δεν ξέρω κατά πόσο θα μπορούσε να κόψει κάποιος σε μια τέτοια απάντηση...

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
toi_toi
Πολύ δραστήριο μέλος



Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Dias
Επιφανές μέλος


Θα έλεγα ότι είναι η μέθοδος που κάνουμε πρώτα στο πρόχειρο......αυτή είναι η μέθοδος που κάνουμε στο πρόχειρο για επαλήθευση, όχι σαν δικαιολόγηση στις εξετάσεις.
Αν το κύμα διαδίδεται προς τα δεξιά και η πηγή έχει εξίσωση y=Aημωt, πάντα το τέλος είναι αυτό:ναι αλλα πως ξερεις αν θα εχει φορα προς τα πανω ή προς τα κατω?![]()
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
dimosgr
Εκκολαπτόμενο μέλος


Θα έλεγα ότι είναι η μέθοδος που κάνουμε πρώτα στο πρόχειρο...
Το πως το σχεδιάζεις δεν το βλέπει κανείς. Σχεδίασε το λοιπόν έτσι, για να είσαι πάντα σωστός και αν θέλεις το δικαιολογείς βάζοντας όλα τα χ στην εξίσωση του στιγμιότυπου και βρίσκοντας τα y!...(Για τις Πανελλήνιες αυτός είναι ο ιδανικός τρόπος!!!!)
Αν το κύμα διαδίδεται προς τα δεξιά και η πηγή έχει εξίσωση y=Aημωt, πάντα το τέλος είναι αυτό:
![]()
Αν δεν έχουμε αρχική φάση(


μπορειτε να εξηγησετε πως σχεδιαζετε το στιγμιοτυπο με τον κομπογιαννιτικο τροπο?![]()
Ότι χρειαστείς είναι στο αρχείο που επισυνάπτω
Το σχεδιάζεις ξεκινώντας από το τέλος (), μετρώντας στην ουσία τα μήκη κύματος που έχει διαδοθεί το κύμα μέχρι εκείνη τη χρονική στιγμή. Ο λόγος για την εύρεση των μηκών κύματος σε περίπτωση που γνωρίζεις την απόσταση
είναι
ενώ όταν γνωρίζεις την χρονική στιγμή είναι
Αλλά προς Θεού, αυτή είναι η μέθοδος που κάνουμε στο πρόχειρο για επαλήθευση, όχι σαν δικαιολόγηση στις εξετάσεις. Αν και δεν ξέρω κατά πόσο θα μπορούσε να κόψει κάποιος σε μια τέτοια απάντηση...![]()
Απάντησα πιο πάνω για το αν το αποδέχονται ή όχι......
ναι αλλα πως ξερεις αν θα εχει φορα προς τα πανω ή προς τα κατω?![]()
Αν αρχίσεις με όρος από το "τέλος" και πας προς την "αρχή" και φυσικά έχει μετρήσει σωστά, δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα, βγαίνουν όλα σχεδόν μόνα τους!

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Συνημμένα
13diagoras
Δραστήριο μέλος


Συγνωμη για την ,απο μια αποψη,αργοπορημενη απαντηση.13Diagoras δε νομίζω ότι καταλαβαίνω ποια είναι η ερώτηση. Μπορεις να γίνεις λίγο πιο συγκεκριμένος?

Δεν κατανοησα ,πως το στιγμιοτυπο των παιδιων που παραθεσαν λυση στην ασκηση σας (με την βρυση) καταληγει σε ορος,αφου με το πρωτο "χτυπημα"της σταγονας το νερο σχηματιζει κοιλαδα
(εαν αναποδογυρησουμε το στιγμιοτυπο του Dias)
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
dimosgr
Εκκολαπτόμενο μέλος


Συγνωμη για την ,απο μια αποψη,αργοπορημενη απαντηση.
Δεν κατανοησα ,πως το στιγμιοτυπο των παιδιων που παραθεσαν λυση στην ασκηση σας (με την βρυση) καταληγει σε ορος,αφου με το πρωτο "χτυπημα"της σταγονας το νερο σχηματιζει κοιλαδα
(εαν αναποδογυρησουμε το στιγμιοτυπο του Dias)
Οκ! είχα πει σε μια παρατήρηση που είχε κάνει ο Dias να θεωρήσουμε ότι δεν υπήρχε αρχική φάση. Έτσι και για να χάσουμε την ουσία του θέματος που δεν είναι άλλη ότι τα κομμάτια του κύματος με το μεγάλο μήκος κύματος στο στιγμιότυπο είναι πρώτα και αυτά με μικρό μήκος κύματος είναι τελευταία δεν έδωσα μεγάλη συνέχεια στο αν η σταγόνα φτιάχνει όρος ή κοιλάδα κλπ. Το θέμα με την αρχική φάση στην εξίσωση του κύματος δεν είναι τόσο απλό όσο φαίνεται....
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Superhuman
Δραστήριο μέλος


Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
toi_toi
Πολύ δραστήριο μέλος


Αν το κύμα διαδίδεται προς τα δεξιά και η πηγή έχει εξίσωση y=Aημωt, πάντα το τέλος είναι αυτό:
Αν δεν έχουμε αρχική φάση(άλλο πάλι και τούτο.....
) πάντα "ξεκινάει" από όρος (δεν ξεχνώ ότι το σχεδιάζω "ανάποδα")
δηλαδη αν διαδιδεται προς τα αριστερα και η πηγη εχει εξισωση y=Aημωt το τελος θα ειναι κοιλια?
ρωταω γιατι ο καθηγητης στο σχολειο οταν του ειπαν να σχεδιαζουμε το στιγμιοτυπο απο το τελος στην αρχη μας ειχε πει οτι δεν ξερουμε αν θα πρεπει να ξεκινησουμε (στο τελος) με ορος ή κοιλια!
ευχαριστω για τις απαντησεις!
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
dimosgr
Εκκολαπτόμενο μέλος



Φυσικά δεν μπορώ να γνωρίζω ποιες θα είναι οι ορέξεις της επιτροπής τον Μάιο - Ιούνιο και πιθανότατα κατά 90% έχεις δίκιο, κάποιες ασκήσεις είναι πολύ δυνατές, αλλά ακόμη και να μην μπορείς να λύσεις κάποια "τρελά" ερωτήματα, μπορείς να παρακολουθήσεις την συζήτηση εδώ ώς "τροφή για την σκέψη σου"
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
dimosgr
Εκκολαπτόμενο μέλος


δηλαδη αν διαδιδεται προς τα αριστερα και η πηγη εχει εξισωση y=Aημωt το τελος θα ειναι κοιλια?
ρωταω γιατι ο καθηγητης στο σχολειο οταν του ειπαν να σχεδιαζουμε το στιγμιοτυπο απο το τελος στην αρχη μας ειχε πει οτι δεν ξερουμε αν θα πρεπει να ξεκινησουμε (στο τελος) με ορος ή κοιλια!
ευχαριστω για τις απαντησεις!
Ξεκινάς από το "τέλος του κύματος" (εκεί που έχει φτάσει το κύμα την δεδομένη χρονική στιγμή) και πάς προς την αρχή είτε το κύμα διαδίδεται προς τα δεξιά είτε προς τα αριστερά. Ξεκινάς πάντα με όρος (στο "τέλος του κύματος") αν η αρχική φάση είναι 0 και με κοιλάδα αν η αρχική φάση είναι π.
Υ.Γ. Αναφερόμαστε σε προβλήματα που μας ενδιαφέρει να δούμε την εξέλιξη και το πως διαδίδεται αρχικά το κύμα σε χορδή που ήταν ακίνητη, όχι σε περιπτώσεις όπως η πρώτη άσκηση που ανέβασα που το κύμα "βρισκόταν όλο στη χορδή" εδώ και ώρα...
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Dias
Επιφανές μέλος


Συμφωνώ με όσα έγραψε ο dimosgr.Μερικές από τις ασκήσεις που παραθέτετε,μου φαίνονται αρκετά εξεζητημένες.Είναι πιθανό να πέσουν τέτοιας δυσκολίας ασκήσεις στο τέλος;
Βάζω τώρα μια άσκηση στα στάσιμα κύματα, που δεν έχει κάτι το δύσκολο, αλλά έχει πολλά ερωτήματα και προσπαθεί να πιάσει σχεδόν τα πάντα από τα στάσιμα. Άρα είναι καλή για επανάληψη:

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Superhuman
Δραστήριο μέλος



Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Dias
Επιφανές μέλος


Επειδή (ποσοτικά) η ύλη είναι πολύ λίγη (3½ κεφάλαια), όλο το βάρος πέφτει στην πολυπλοκότητα των προβλημάτων. Οπότε, ποτέ δεν ξέρεις...Την ερώτηση μου δεν την έγραψα επειδή ανησυχούσα για το επίπεδο των γνώσεών μου.Έχω λύσει όλες τις ασκήσεις που έχουν ανέβει και πάντα συγκρίνω τα αποτελέσματά μου με αυτά που δίνονται.Ρώτησα,γιατί θέλω να γνωρίζω σε τι επίπεδο εκτιμάτε ότι θα είναι οι ασκήσεις στο τέλος.Όπως είπατε,άγνωσται αί βουλαί της επιτροπής...![]()

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.


Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
red span
Δραστήριο μέλος


Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
vavlas
Εκκολαπτόμενο μέλος


Να σημειωθει οτι και χρονο με το χρονο τα θεματα δυσκολευουν και γινονται πιο tricky.Το 2010 παντως χαρακτηριστηκαν ως νορμαλ.Επιανες 15 με πολλη προσοχη αλλα απο εκει ως το απολυτο ηθελε νηφαλιοτητα απο τους υποψηφιους.
Είναι λογικό αυτό.
Όσο περνάνε χρόνια αρχίζουν να εξαντλούνται τα θέματα που μπορούν να μπουν,και αρχίζουν να τα ψάχνουν πιο πολύ.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
c.k
Νεοφερμένος


Παιδια στα ελατηρια σε σειρα,ισχυει η αρχη της ανεξαρτισιας των κινησεων? δηλ χ=χ1+χ2 ?
ναι ισχύει και επισεις fελ= k1 k2 A/k1+ k2
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Χρήστες Βρείτε παρόμοια
-
Τα παρακάτω 0 μέλη και 9 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:Tα παρακάτω 41 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
-
Φορτώνει...
-
Το forum μας χρησιμοποιεί cookies για να βελτιστοποιήσει την εμπειρία σας.
Συνεχίζοντας την περιήγησή σας, συναινείτε στη χρήση cookies στον περιηγητή σας.