Προσωπικά το θεωρώ αδικία κάποιος που έχει σπουδάσει καθαρόαιμο τμήμα φιλολογίας σαν το δικό σου που είναι πολύ δύσκολο και να λογαριάζεται το ίδιο με άλλες σχολές (όπως φιλοσοφίας ή ιστορίας-αρχαιολογίας που είναι πολύ δύσκολα επίσης αλλά δεν κάνουν πολλά μαθήματα καθαρής φιλολογίας.)
Κατα τη γνωμη μου το συστημα θα επρεπε να αλλαξει ριζικα.
1. Το Φ.Π.Ψ, αυτο το παραλογο κραμα γνωστικων αντικειμενων, θα επρεπε να καταργηθει καθως δεν εχει κανεναν λογο υπαρξης.
2. Τα μαθηματα στα σχολεια θα επρεπε να διδασκονται απο αυτον που εχει κανει την αντιστοιχη ειδικευση. Δηλαδη ο αποφοιτος κλασικης φιλολογιας θα διδασκε αρχαια κ λατινικα, ο αποφοιτος Ιστορικου Ιστορια, και ο αποφοιτος ΜΝΕΦ (Μεσαιωνικης κ Νεοελληνικης Φιλολογιας-μια απο τις 3 κατευθυνσεις της φιλολογιας) να διδασκει Νεα κ εκθεση. 3. Επιπλεον, πολυ σημαντικη θεωρω την υπαρξη μιας διακρισης στο πανεπιστημιο για οσους θελουν να γινουν καθηγητες κ για οσους θελουν να ασχοληθουν επειτα με αλλα επαγγελματα (πχ αρχαιολογοι, γλωσσολογοι, φιλολογοι που ενδιαφερονται για πανεπιστημιακη η ερευνητικη καριερα). Πιστευω λοιπον πως περαν της επιλογης μιας κατευθυνσης, οσοι ηθελαν να αποκτησουν δικαιωματα να δωσουν στον ΑΣΕΠ θα επρεπε να εχουν υποχρεωτικα εναν αριθμο διδακτικων/παιδαγωγικων, κατι που γινεται τωρα λιγο παραπανω στο ΦΠΨ αλλα προς ζημιωση σημαντικων μαθηματων οπως Αρχαια. Επομενως, αν εγω ηθελα να γινω εκπαιδευτικος για αρχαια κ λατινικα θα πηγαινα να σπουδασω κλασικη φιλολογια η οποια θα περιελαμβανε μονο σχετικα μαθηματα κ αρκετες διδακτικες αρχαιων (γλωσσα κ λογοτεχνια) κ λατινικων καθως κ παιδαγωγικα γενικοτερα. Αν ομως με ενδιεφερε η ερευνα δεν θα υποχρεουμουν να παρω κανενα μαθημα παιδαγωγικων.
4. Αν καποιος διαλεγε την μη παιδαγωγικη κατευθυνση αλλα μετα την αποφοιτηση του αλλαζε γνωμη θα επρεπε να κανει αλλον ενα χρονο παιδαγωγικων στο αντικειμενο του για να αποκτησει το δικαιωμα να δωσει στον ΑΣΕΠ.
Επομενως: Προταση προς υπουργο Παιδειας

Καταργηση ΦΠΨ.
Ιδρυση αυτοτελων τμηματων Κλασικης Φιλολογιας, Μεσαιωνικης κ Νεοτερης Φιλολογιας, Γλωσσολογιας, Ιστοριας, Αρχαιολογιας. Καθε τμημα να περιλαμβανει 2 κατευθυνσεις, την Παιδαγωγικη κ την Ερευνητικη η τελος παντως την καθαρα Φιλολογικη/Ιστορικη κτλ κτλ.
Ουσιαστικα κανω λιγο copy paste το συστημα της Αγγλιας, με μικρες διαφορες..
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.