Τα εργαστήρια μας παίρνουν τον περισότερο χρόνο μελέτης μέσα σε ένα εξάμηνο. Δυστυχώς ή ευτυχώς η προετοιμασία για το εργαστήριο και ειδικά η γραπτή εργασία που έχουμε να κάνουμε μετά από κάθε εργαστήριο μας εξαντλεί. Για αυτό το λόγο 11 από αυτά (όχι δεν έχουμε ΜΟΝΟ 11) θεωρούνται ξεχωριστό μάθημα και παίρνουμε ξεχωριστό βαθμό (δεν παίρνουμε τον μο των δύο).@akikos:
---Άντε πάλι με τα μαθήματα... Υπάρχει το θέμα "Φυσικό vs ΣΕΜΦΕ" στο οποίο αναλύουμε το θέμα των μαθημάτων: 38 μαθήματα + 11 2.5-3ωρα εργαστήρια + πτυχιακή διαρκείας 2 εξαμήνων (η οποία έχει βαρύτητα 2 μαθημάτων-ΜΟΝΟ!...).
11 από τα εργαστήρια που κάνουμε μετρούν ως ξεχωριστό μάθημα γιατί στις περισσότερες περιπτώσεις περιέχουν ύλη που δεν διδασκόμαστε στο μάθημα ή γράφουμε το εργαστήριο στις εξετάσεις σαν μάθημα κλπ...
Και αυτά που σου λέω για κούραση κλπ δεν είναι άποψη των φοιτητών μόνο, δες εδώ: https://www.phys.uoa.gr/fileadmin/ph..._Ergastiriwn_22_3_2010_partA__tmp4bbdff2e.pdf στην 4η σελίδα και θα καταλάβεις.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Θέλεις να πεις ότι οι Φυσικοί είναι κομπλεξικοί με τους μηχανικούς; Δε νομίζω... Οι συζητήσεις με άτομα πολυτεχνικών σχολών συνήθως καταλήγουν στο πόσα μαθήματα κάνουν (λες και είναι θέμα ποσότητας) και στο πόσο μαμάτοι είναι. Δες λίγο παλιά θέματα στη κατηγορία 2ο-4ο πεδίο ή ακόμη και σε αυτό εδώ......
@:Φίλιον_Τερας
Σωστά. Δε διαφωνώ.επιστημονας δεν εισαι επειδη πηρες ενα κωλοχαρτο.
το ιδιο ισχυει για τους μηχανικους.
Κανένα πρόβλημα. Ας το έχουν και αυτοί.παντως, θεωρω οτι θα ηταν αδικο να εχει ενας φυσικος την δυνατοτητα να ειναι ενεργειακος επιθεωρητης και να μην την εχει ενας ΣΕΜΦΕ
Υπάρχουν αρκετοί που είναι η κύρια ενασχόλησή τους.υπαρχουν, αλλα δεν ειναι η κυρια ενασχοληση τους.
Το είπα ήδη αυτό. Πολλοί γίνονται καθηγητές σε σχολεία ή διδάσκουν σε φροντιστήρια, αλλά αυτό δε σημαίνει ότι ο σκοπός των τμημάτων αυτών είναι να βγάζουν καθηγητές. Διαφωνείς, δηλαδή;αν δεν κανω λαθος στο φυσικο-μαθηματικο-βιολογικο ειναι ενα πολυ μεγαλο κομματι που πηγαινει σε αυτο τον κλαδο της παιδαγωγικης
Πίστεψέ με, βγαίνοντας από ένα τμήμα φυσικής-μαθηματικών-βιολογίας-χημείας-φιλολογίας κλπ είσαι άρτια καταρτισμένος όσον αφορά στο αντικείμενο, αλλά δεν έχεις μάθει να διδάσκεις. Σε προετοιμάζουν να γίνεις επιστήμονας, όχι καθηγητής.
Γνωρίζω εγώ τη στάση των φοιτητών και δυστυχώς είναι αυτή που ανέφερα.δεν γνωριζω τη σταση των φοιτητων.
γνωριζω οτι η σταση των καθηγητων στο εμπ παντως ειναι παρομοια, με τη διαφορα ομως οτι επειδη αυτοι θεωρουν οτι ειναι βεντετες και δε ξερω εγω τι, πολλες φορες τα θεματα σε διαφορα μαθηματα ειναι...τραγικα δυσκολα (βλεπε ΣΑΕ στους ηλεκτρολογους εμπ)
Καθηγητές-βεντέτες; Δύσκολα θέματα;
Δεν έχεις ιδέα το τι γίνεται στο Φυσικό της Αθήνας... ή στο Μαθηματικό... Όχι ότι είμαστε τα μοναδικά τμήματα, βέβαια...
Αυτό που αναφέρεις ως επιστήμονα είναι μόνο ο επιστήμονας των θετικών επιστημών. Ε, οκ... Δεν υπάρχουν μόνο οι θετικές επιστήμες.κακως, ειναι βλακεια να πεις εναν μηχανικο επιστημονα, αφου δεν ειναι αυτος ο τομεας του.
ως επιστημονας καλεισαι να ερμηνευσεις φαινομενα. ως μηχανικος καλεισαι να τα εφαρμοσεις.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Civilara
Περιβόητο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Φιλιον_Τερας
Διάσημο μέλος
οι βιολογοι που γνωριζω (φοιτητες) μου λενε οτι υπαρχουν μαθηματα παιδαγωγικης στον καταλληλο κλαδο. επειδη ομως αν ημουν εκτος του χώ/χορού δεν μπορουν ολοι οι φυσικοι να ειναι αρτια καταρτησμενοι σε ολους τους κλαδους της (εφαρμοσμενης) φυσικης.Πίστεψέ με, βγαίνοντας από ένα τμήμα φυσικής-μαθηματικών-βιολογίας-χημείας-φιλολογίας κλπ είσαι άρτια καταρτισμένος όσον αφορά στο αντικείμενο, αλλά δεν έχεις μάθει να διδάσκεις. Σε προετοιμάζουν να γίνεις επιστήμονας, όχι καθηγητής.
δηλαδη
δεν διαφωνω οτι εχουν γνωσεις. διαφωνω στο οτι κατεχουν ολους τους τομεις του αντικειμενου, και εκτος αυτων γνωριζουν και τις εφαρμογες (εκτος δηλαδη απο τα μαθηματα της θεωρητικης φυσικης που κανετε αυτα τα 4 χρονικα και ολα τα υπολοιπα, κανετε και ολα τα μαθηματα των ροων των ηλεκτρολογων, στο τομεα του ηλεκτρομαγνητισμου για παραδειγμα
αυτο που ειπα ειναι οτι οι ΣΕΜΦΕ ειναι πολυ πιο κοντα στις εφαρμογες απ οσο ειναι οι φοιτητες του Φυσικου.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Φιλιον_Τερας
Διάσημο μέλος
ο μηχανικος ΚΑΙ ο γιατρος δεν ειναι ειναι επιστημονες. και οι δυο εφαρμοζουν τις γνωσεις τους, δεν παραγουν νεες. και τωρα ειμαι σιγουρος οτι θα μου δωσετε ενα αντιπαραδειγμα μιας υποθετικης καταστασης που θα αντιμετωπισει ενας στους 100 μηχανικους πχ δυο φορες στην καριερα τουΑυτό που αναφέρεις ως επιστήμονα είναι μόνο ο επιστήμονας των θετικών επιστημών. Ε, οκ... Δεν υπάρχουν μόνο οι θετικές επιστήμες.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Όχι δεν είναι αυτό το θέμα μόνο. Διάβασε ξανά το 1ο μήνυμα.Το θέμα έχει ξεφύγει τελείως. Το θέμα δεν είναι γιατί οι φυσικοί δεν μπορούν να γίνουν ενεργειακοί επιθεωρητές κτιρίων αλλά το ότι το υπουργείο δεν διατίθεται να αναγνωρίσει στο εγγύς μέλλον ισοδυναμία διπλώματος πολυτεχνείου με master.
---
@Φίλιον_Τέρας:
Εγώ θα μιλήσω για το Φυσικό της Αθήνας μόνο.οι βιολογοι που γνωριζω (φοιτητες) μου λενε οτι υπαρχουν μαθηματα παιδαγωγικης στον καταλληλο κλαδο.
Επειδή δηλαδή έχει κατεύθυνση εκπαίδευσης με 5 μαθήματα παιδαγωγικών την οποία την επιλέγουν άτομα που μπήκαν στο φυσικό αποκλειστικά για να γίνουν καθηγητές μέσης εκπαίδευσης ή άτομα που παιδεύονται χρόνια για το πτυχίο (υπενθυμίζω ότι: ~7.5 χρόνια ο μέσος χρόνος αποφοίτησης) και θέλουν να επιλέξουν μία εύκολη κατεύθυνση να γλιτώσουν 5 ακόμη δύσκολα μαθήματα (δηλ. το 10% των μαθημάτων τους) θα την πληρώσουμε όλοι οι υπόλοιποι απόφοιτοι;
Συγγνώμη, αλλά τι ήθελες δηλαδή στον περιορισμένο χρόνο των 4 ετών να βγαίνουμε ειδικοί σε όλους τους κλάδους της φυσικής; Σε ποιό/ά τμήμα/σχολή και σε ποια χώρα γίνεται αυτό;επειδη ομως αν ημουν εκτος του χώ/χορού δεν μπορουν ολοι οι φυσικοι να ειναι αρτια καταρτησμενοι σε ολους τους κλαδους της (εφαρμοσμενης) φυσικης.
δηλαδη
δεν διαφωνω οτι εχουν γνωσεις. διαφωνω στο οτι κατεχουν ολους τους τομεις του αντικειμενου, και εκτος αυτων γνωριζουν και τις εφαρμογες
Γνωρίζουμε τα βασικά από όλους τους κλάδους, αλλά ο καθένας δίνει βάρος εκεί που τον ενδιαφέρει (επιλέγοντας τα κατάλληλα 'μαθήματα επιλογής') για να συνεχίσει μεταπτυχιακά ή για τους δικούς του λόγους εν πάσει περιπτώσει. Όμως, όλοι γνωρίζουμε αρκετά για να μπορέσουμε να εμβαθύνουμε όπου θέλουμε ανά πάσα στιγμή. Σκοπός ενός τμήματος Φυσικής είναι να σου δώσει μέσω των μαθημάτων κορμού τις βασικές γνώσεις για να καταλάβεις το πώς λειτουργεί ο κόσμος μας. Το πως θα συνεχίσεις (κατεύθυνση/μεταπτυχιακά) είναι δικό σου θέμα.
Γιατί τα κάνετε εσείς όλα;(εκτος δηλαδη απο τα μαθηματα της θεωρητικης φυσικης που κανετε αυτα τα 4 χρονικα και ολα τα υπολοιπα, κανετε και ολα τα μαθηματα των ροων των ηλεκτρολογων, στο τομεα του ηλεκτρομαγνητισμου για παραδειγμα; )
Ή μήπως όλα τα τα μαθήματα που κάνετε έχουν σχέση με τον ηλεκτρομαγνητισμό ή τη φυσική γενικότερα; Να υπενθυμίσω τα υποχρεωτικά μαθήματα: οικονομικών, ξένων γλωσσών, φιλοσοφίας, ιστορίας, τα αμιγώς πρακτικά (πχ ηλεκτρολογικό σχέδιο) ή τα απόλυτα εξειδικευμένα (του στυλ: ένα μικρό σε έκταση θέμα το αναλύουμε ένα εξάμηνο, ενώ κάλλιστα θα μπορούσε να ενταχθεί σε άλλο μάθημα).
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Civilara
Περιβόητο μέλος
ΔΙΠΛΩΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΜΗΧΑΝΙΚΟΥ ΑΠΘ
Α. Μαθήματα
1) Τεχνική Μηχανική
2) Αντοχή υλικών και δομικών στοιχείων Ι
3) Αντοχή υλικών και δομικών στοιχείων ΙΙ
4) Εφαρμοσμένη στατική Ι
5) Εφαρμοσμένη στατική ΙΙ
6) Εφαρμοσμένη στατική ΙΙΙ
7) Επιφανειακοί φορείς Ι
8) Επιφανειακοί φορείς ΙΙ
9) Δυναμική των κατασκευών Ι
10) Δυναμική των κατασκευών ΙΙ
11) Αριθμητικές μέθοδοι ανάλυσης των κατασκευών Ι
12) Αριθμητικές μέθοδοι ανάλυσης των κατασκευών ΙΙ
13) Ειδικά θέματα στατικής
14) Ελαστοπλαστικός υπολογισμός
15) Σιδηροπαγές σκυρόδεμα Ι
16) Σιδηροπαγές σκυρόδεμα ΙΙ
17) Σιδηροπαγές σκυρόδεμα ΙΙΙ
18) Προεντεταμένο σκυρόδεμα
19) Ειδικές κατασκευές σκυροδέματος
20) Προκατασκευασμένα κτίρια από σκυρόδεμα
21) Αντισεισμική τεχνολογία-Παθολογία κατασκευών σκυροδέματος
22) Κατασκευές από φέρουσα τοιχοποιία
23) Μεταλλικές κατασκευές Ι
24) Μεταλλικές κατασκευές ΙΙ
25) Μεταλλικές κατασκευές ΙΙΙ (Σύμμικτες Κατασκευές)
26) Λεπτότοιχες διατομές-Ελαστική ευστάθεια
27) Ειδικά θέματα μεταλλικών κατασκευών
28) Ολόσωμες γέφυρες
29) Σιδηρές γέφυρες
30) Δομικά υλικά Ι
31) Δομικά υλικά ΙΙ
32) Οικοδομική Ι
33) Οικοδομική ΙΙ
34) Τεχνικές σχεδιάσεις
35) Μηχανική ρευστών
36) Υδραυλική
37) Υπόγεια υδραυλική και υδρολογία
38) Ακτομηχανική και λιμενικά έργα
39) Τεχνική περιβάλλοντος
40) Υδρεύσεις-Αποχετεύσεις
41) Αρδεύσεις-Διευθετήσεις υδατορρευμάτων
42) Τεχνική γεωλογία Ι
43) Εδαφομηχανική Ι
44) Εδαφομηχανική ΙΙ
45) Θεμελιώσεις, αντιστηρίξεις και γεωτεχνικά έργα
46) Πολεοδομία-Χωροταξία-Περιφερειακή ανάπτυξη
47) Βασικές αρχές οικονομικής θεωρίας και πολιτικής
48) Οργάνωση και προγραμματισμός έργων
49) Δομικές μηχανές
50) Συγκοινωνιακή τεχνική
51) Σχεδιασμός μεταφορών
52) Οδοποιία Ι
53) Οδοποιία ΙΙ
54) Μαθηματικά Ι
55) Μαθηματικά ΙΙ
56) Μαθηματικά ΙΙΙ
57) Στατιστική
58) Αριθμητική ανάλυση
59) Φυσική
60) Πληροφορική
61) Εφαρμογές πληροφορικής σε θέματα πολιτικού μηχανικού
62) Γεωδαισία Ι
63) Γεωδαισία ΙΙ
64) Φωτογραμμετρία-Γεωπληροφοριακά συστήματα
Β. Διπλωματική εργασία
MEng Civil and Structural Engineering
Α. Modules (Μαθήματα)
Stage 1 (1ος χρόνος)
2) CEG1004 Engineering Communication and Visualisation
3) CEG1102 Environmental Systems
4) CEG1201 Geotechnical Properties of Soils and Rocks
5) CEG1303 Engineering Mechanics and Materials
6) CEG1402 Human Systems Demands and Impacts
7) CEG1501 Fluid Mechanics
8) CEG1009 Engineering Surveying 1
9) ENG1001 Engineering Mathematics
11) CEG2003 Engineering Informatics
12) CEG2005 Design of Sustainable Engineering Systems 2
13) CEG2102 Treatment of Water and Wastewater
14) CEG2201 Geotechnics
15) CEG2301 Structural Analysis
16)CEG2304 Steel and Concrete Structures
17) CEG2402 Transport and Land Use Planning
18) CEG2501 Hydraulics
19) CEG2012 Engineering Surveying 2
21) CEG3005 Design of Sustainable Engineering Systems 3
22) CEG3006 Sustainable Engineering Systems Design Project
23) CEG3007 Economics and Project Appraisal
24) CEG3202 Geotechnical Design
25)CEG3303 Design of Building Systems
26) CEG3309 Engineering Computational Analysis
27) CEG3310 Architecture for Structural Engineers
28) CEG3401 Design of Transport Infrastructure
30) CEG8013 Construction Information Systems
31) CEG8014 The Professional Engineer
32) CEG8305 Specialist Structures
33) CEG8311 Structural Regeneration and Refurbishment
34) CEG8312 Engineering Reliability Analysis and Optimisation
35) CEG8310 Engineering Simulation
Β. CEG8094 Investigative Research Project (Διπλωματική εργασία)
Στη συνέχεια θα επιχειρηθεί η σύγκριση των εξής προγραμμάτων σπουδών:
α) 5ετές πρόγραμμα σπουδών τμήματος πολιτικών μηχανικών που οδηγεί στη λήψη διπλώματος πολιτικού μηχανικού ΑΠΘ με επιλογή κατασκευαστικού τομέα προπτυχιακά και επιλογές μαθημάτων και εκπόνηση διπλωματικής από αυτών τον τομέα (το ίδιο με το παραπάνω)
β) συνδυασμός MEng in Civil and Structural Engineerin (4 έτη)+MSc in Structural Engineering and Construction Management (1 έτος) του Newcastle University
MSc in Structural Engineering and Construction Management
A. Modules
1) Consrtuction management A
2) Construction management B
3) Research Methods for engineers
4) Project management
5) Design of building systems
6) Structural risk, reliability and sustainability
7) Structural Dynamics
8) Seismic resistant design
9) Finite element analysis in structural mechanics
10) Soil modelling and numerical methods
Β. MSc Project and Dissertation (Διπλωματική εργασία)
Συνεπώς, ο φοιτητής του τμήματος πολιτικών μηχανικών ΑΠΘ για να λάβει το δίπλωμα του πολιτικού μηχανικού ΑΠΘ (5ετούς φοίτησης) πρέπει να εξεταστεί επιτυχώς σε 64 μαθήματα και σε 1 διπλωματική εργασία, ενώ ο φοιτητής της σχολής Civil and Geosciences του Newcastle University, για να λάβει τους τίτλους MEng in Civil and Structural Engineering (4ετούς φοίτησης) και MSc in Structural engineering and Construction management πρέπει να εξεταστεί επιτυχώς σε 45 μαθήματα και 2 διπλωματικές εργασίες.
Η διαφορά επομένως είναι ότι το τμήμα πολιτικών μηχανικών ΑΠΘ απαιτεί 19 παραπάνω μαθήματα για τη λήψη του διπλώματος και 1 λιγότερη διπλωματική εργασία από τον συνδυασμό MEng+MSc του Newcastle University. Το νόμισμα που μετράει τον εργασιακό φόρτο είναι οι πιστωτικές μονάδες ECTS. Έτσι λοιπόν ο φόρτος που απαιτείται τόσο για την διπλωματική εργασία όσο και για τα μαθήματα μετατρέπεται σε κοινό νόμισμα, τις ECTS. Ο φόρτος 1 διπλωματικής εργασίας μπορεί να αντισταθμιστεί από τον φόρτο 19 μαθημάτων; (δηλαδή τα ECTS της διπλωματικής του MSc είναι λιγότερα ή ίσα από τα ECTS των 19 μαθημάτων). Η απάντηση είναι ΝΑΙ και με το παραπάνω.
ΥΓ: Το τμήμα πολιτικών μηχανικών ΑΠΘ έχει ακδόσει από το 2001 οδηγό σπουδών στα αγγλικά σύμφωνα με το σύστημα ECTS.
Προσωπική μου άποψη είναι ότι το δίπλωμα του πολιτικού μηχανικού ΑΠΘ είναι ανώτερο από το MEng του Newcastle University και ισοδύναμο με τον συνδυασμό MEng+MSc. Τα συμπεράσματα δικά σας.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Civilara
Περιβόητο μέλος
Το MEng είναι τίτλος σπουδών που οδηγεί σε τίτλο master αλλά είναι ενιαίας και αδιάσπαστης 4ετούς φοίτησης στα αγγλοσαξονικού τύπου πανεπιστήμια. Πρόκειται για εμβάθυνση σε όλο το φάσμα των γνώσεων του μηχανικού και όχι εξειδίκευση σε μία διακεκριμένη επιστημονική περιοχή.
MEng=Master of Engineering=Master of Science in Engineering
Αν και το MEng περιλαμβάνει τη φράση "Master of Science" δεν θα πρέπει να γίνει σύγχυση με το MSc. Γι αυτό το "Master of Science in Engineering" γράφεται συντομογραφικά MEng και ΟΧΙ MSc in Engineering.
Πιο συγκεκριμένα:
MEng=Master of Science in (ειδικότητα μηχανικού) Engineering
π.χ. Master of Science in Civil Engineering, Master of Science in Mechanical Engineering κλπ.
Το λεγόμενο MSc αποτελεί εξειδίκευση σε μια συγκεκριμένη επιστημονική περιοχή και απευθύνεται στους κατόχους τουλάχιστον BEng (Bachelor of Science in (ειδικότητα μηχανικού) Engineering), π.χ. Master of Science in Structural Engineering, Master of Science in Geotechnics, Master of Science in Geoinformatics κλπ.
Συνεπώς τόσο το MEng όσο και το MSc περιέχουν την φράση "Master of Science", απλά η συντομογραφία τους είναι διαφορετική για να μην προκληθεί σύγχυση.
Το MEng θα μπορούσε να αποδωθεί στα ελληνικά ως "Δίπλωμα Προχωρημένων Σπουδών" (ΔΠΣ) και το MSc ως "Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης" (ΜΔΕ).
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Civilara
Περιβόητο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Εξαιρετικό το Newcastle... Σε λίγο θα το περνούσε το ΕΚΠΑ στον τομέα των μηχανικών που δεν έχει ούτε ένα τμήμα μηχανικών...Αξίζει να τονιστεί ότι το Newcastle University θεωρείται από τα καλύτερα πανεπιστήμια της Αγγλίας και φυσικά αναγνωρίζεται από τον ΔΟΑΤΑΠ.
ΥΓ: Civilara, είσαι υπέρ ή κατά της συνθήκης της Μπολόνια;
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Civilara
Περιβόητο μέλος
Είμαι υπέρ του συστήματος ECTS με το οποίο διευκολύνεται η κινητικότητα των φοιτητών σε πανεπιστήμια της αλλοδαπής. Έτσι ένας φοιτητής έχει την δυνατότητα να παρακολουθήσει στα πλαίσια ενός προγράμματος ανταλλαγής φοιτητών (π.χ. erasmus) μαθήματα σε ομοταγές τμήμα πανεπιστημίου του εξωτερικού και να του αναγνωριστούν.
Όμως κάθε προσπάθεια υποτίμησης των πτυχίων των ελληνικών πανεπιστημίων με βρίσκει κάθετα αντίθετο.
1) Ενιαίος και αδιάσπαστος 5ετής κύκλος σπουδών για τους διπλωματούχους μηχανικούς, γεωπόνους και δασολόγους όπως είναι σήμερα ο οποίος οδηγεί στη λήψη διπλώματος ισοδύναμου με Master που ολοκληρώνει τον αντίστοιχο 5ετή κύκλο σπουδών ομοταγών τμημάτων πανεπιστημίων του Ευρωπαϊκού Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης. Εξάλλου είναι προς το δημόσιο συμφέρον η παραγωγή καταρτισμένων επιστημόνων στο αντικείμενό τους με εξειδικευμένες γνώσεις.
2) Τα 4ετή πτυχία των ελληνικών πανεπιστημίων δεν θα υποβιβαστούν (δεν θα αφαιρεθούν μαθήματα, δεν θα μειωθεί η ύλη σε κάθε μάθημα, δεν θα αφαιρεθούν εργαστήρια ή εργασίες ή τυχόν πτυχιακή εργασία).
Γενικά είμαι υπέρ του να γίνουν αλλαγές και να αναδιαμορφωθούν τα προγράμματα σπουδών των πανεπιστημίων και πολυτεχνείων εφόσον αυτές οι μεταρρυθμίσεις δεν θα οδηγήσουν σε υποβάθμιση των σπουδών και των άπονεμόμενων τίτλων. Σκοπός είναι να πηγαίνουμε μπροστά και όχι πίσω.
Αξιόλογη είναι η πρόταση του πρώην πρύτανη του ΕΜΠ κ. Ξανθόπουλου σύμφωνα με την οποία τα 4ετή πτυχία των ελληνικών πανεπιστημίων ισοδυναμούν με Master χωρίς εξειδίκευση και τα 5ετή με Master με εξειδίκευση.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Civilara
Περιβόητο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
garch
Πολύ δραστήριο μέλος
Αλλά να υπάρξει και μια αναβάθμιση στο επίπεδό μας ε? Μην τα θέλουμε όλα δικά μας.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
nPb
Επιφανές μέλος
Ο κ. Ξανθόπουλος επίσης είχε πει ότι τα πτυχία των ΤΕΙ πρέπει να είναι ισότιμα και αντίστοιχα με τα αγγλοσαξονικά Bachelor.
το πτυχίο Batchelor δεν είναι το αντίστοιχο πτυχίο 4ετούς Πανεπιστημιακού Τμήματος;
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
manuchari
Νεοφερμένος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Civilara
Περιβόητο μέλος
Πολύ σωστό αυτό.
Αλλά να υπάρξει και μια αναβάθμιση στο επίπεδό μας ε? Μην τα θέλουμε όλα δικά μας.
Συμφωνώ απολύτως. Είμαι ενάντια της νοοτροπίας "έβγαλες ελληνικό πολυτεχνείο->πάρε κι ένα master". Νομίζω ότι είναι πιο σωστό και δίκαιο κάθε περίπτωση ενδιαφερόμενου που επιθυμεί να αποκτήσει την ισοδυναμία του διπλώματος του με master να εξετάζεται ξεχωριστά (π.χ. από τον ΔΟΑΤΑΠ) ανεξάρτητα του πολυτεχνείου που τελείωσε και αυτό γιατί γίνονται αρπαχτές από ορισμένους φοιτητές. Υπάρχουν φοιτητές που παίρνουν μαθήματα από άλλον τομέα από αυτόν που επέλεξαν προπτυχιακά επειδή τα μαθήματα είναι πιο εύκολα και παίρνουν διπλωματικές "της πλάκας" που δεν αξίζουν δεκάρα (κάνουν αντιγραφή από άλλες διπλωματικές, αντί για διπλωματική κάνουν μεταφράσεις ξένων βιβλίων, διπλωματικές χωρίς έρευνα κλπ.). Με λίγα λόγια κάνουν επιλογές στον τομέα (8ο-10ο εξάμηνο) οι οποίες δεν τους καταρτίζουν ως επιστήμονες και δεν τους προσδίδουν επαρκή εξειδίκευση ώστε το δίπλωμά τους να είναι ισάξιο ενός μεταπτυχιακού τίτλου επιπέδου Master. Υπάρχουν όμως και περιπτώσεις που η εξειδίκευση είναι επαρκέστατη και ακόμη και ανώτερη από το master ομοταγών τμημάτων ευρωπαϊκών πανεπιστημίων. Σε αυτές τις περιπτώσεις η εξειδίκευση του master θα αποδίδεται σε περιεχόμενο που καθορίζεται από τον τομέα που επέλεξε ο απόφοιτος, τα μαθήματα του τομέα που επέλεξε και από το περιεχόμενο της διπλωματικής του εργασίας.
Δηλαδή δεν θεωρώ σωστό "Όλα τα διπλώματα του ΕΜΠ ή της πολυτεχνικής σχολής ΑΠΘ ισοδυναμούν με master" ή "Όλα τα διπλώματα του ΓΠΑ ισοδυναμούν με master". Κάθε περίπτωση είναι ξεχωριστή.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Civilara
Περιβόητο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
nPb
Επιφανές μέλος
(αν και έχω καθηγητές με βασικό πτυχίο από το ΕΜΠ και το πολυτεχνείο της Ζυρίχης)
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Civilara
Περιβόητο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
στεφγκολ
Νεοφερμένος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Civilara
Περιβόητο μέλος
Όσον αφορά την διπλωματική εργασία συνέβη το εξής. Ξέρω άτομο που πήρε Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης στον Αντισεισμικό Σχεδιασμό Τεχνικών Έργων πριν από 7 χρόνια και είχα ΤΟ ΙΔΙΟ ΘΕΜΑ στην προπτυχιακή διπλωματική μου με τη δική του μεταπτυχιακή διπλωματική (η δική του διπλωματική ήταν γύρω στις 400 σελίδες και η δική μου γύρω στις 600 αλλά αυτό είναι υποκειμενικό θέμα, απλώς το αναφέρω). Ο τίτλος της δικής μου προπτυχιακής διπλωματικής έχει τίτλο "Αντισεισμικός σχεδιασμός 9ώροφου κτιρίου από οπλισμένο σκυρόδεμα με βάση τους Ευρωκώδικες 2 & 8 και αποτίμηση της σεισμικής του συμπεριφοράς με βάση την ανελαστική δυναμική ανάλυση" και της δικής του μεταπτυχιακής διπλωματικής έχει τίτλο "Αντισεισμικός σχεδιασμός 7όροφου κτιρίου από οπλισμένο σκιρόδεμα με βάση τους ελληνικούς κανονισμούς και αποτίμηση της σεισμικής του ικανότητας με λογισμικό μη γραμμικής-ανελαστικής ανάλυσης".
Για να μην περιαυτολογώ άλλο αυτό που θέλω να πω είναι το εξής:
Ενδεχομένως να μην αξίζουν όλοι οι απόφοιτοι ελληνικών πολυτεχνείων και πολυτεχνικών σχολών να αποκτήσουν ισοτιμία και αντιστοιχία του 5ετούς διπλώματος τους με master, όμως υπάρχουν και περιπτώσεις αποφοίτων που το αξίζουν και είναι αδικία να μην τους χορηγηθεί η ισοδυναμία αυτή. Γι αυτό πιστεύω ότι το πιο σωστό είναι να συσταθεί μία επιτροπή αξιολόγησης στον ΔΟΑΤΑΠ (π.χ. Επιτροπή αξιολόγησης τίτλων της ημεδαπής και απόδοσης ισοτιμίας-αντιστοιχίας με τίτλους της αλλοδαπής) που να εξετάζει αυτές τις περιπτώσεις και να χορηγεί την ισοδυναμία σε αυτούς που την αξίζουν.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Χρήστες Βρείτε παρόμοια
-
Τα παρακάτω 0 μέλη και 13 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:Tα παρακάτω 6 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
-
Φορτώνει...
-
Το forum μας χρησιμοποιεί cookies για να βελτιστοποιήσει την εμπειρία σας.
Συνεχίζοντας την περιήγησή σας, συναινείτε στη χρήση cookies στον περιηγητή σας.