kkantoutsis
Εκκολαπτόμενο μέλος
Δεν ειναι μονο για τον τιτλο που εχει καθε σχολη..Αλλά και στα μαθηματα που διδάσκονται στη σχολή αυτή. Σίγουρα ο ηλεκτρολόγος ή ο μηχανολόγος δεν εχουν τα ίδια μαθήματα με το τμήμα φυσικής.. Άμα κοιτάξεις τα προγράμματα των διαφόρων σχολών θα καταλάβεις
https://www.mech.ntua.gr/gr/studies/ugrads/studyguide/ME_GR_2009_2010.pdf
https://www.ece.ntua.gr/images/stuff/os.pdf
https://www.phys.uoa.gr/proptyxiakes-spoydes/kanonismos-programma-spoydon.html
Ας τους φίλε. Νομίζουν ότι επειδή ξέρουν το E=mc^2 μπορούν να γίνουν ενεργειακοί επιθεωρητές κτιρίων. Πόσο γελασμένοι είναι.....
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Με καλύπτει πλήρως το παρακάτω κείμενο:Αρχική Δημοσίευση από freestylemachine:Δεν ειναι μονο για τον τιτλο που εχει καθε σχολη..Αλλά και στα μαθηματα που διδάσκονται στη σχολή αυτή. Σίγουρα ο ηλεκτρολόγος ή ο μηχανολόγος δεν εχουν τα ίδια μαθήματα με το τμήμα φυσικής.. Άμα κοιτάξεις τα προγράμματα των διαφόρων σχολών θα καταλάβεις
https://www.mech.ntua.gr/gr/studies/u..._2009_2010.pdf
https://www.ece.ntua.gr/images/stuff/os.pdf
https://www.phys.uoa.gr/proptyxiakes-...a-spoydon.html
[FONT=Verdana,Arial,Helvetica]ΑΠΟΦΑΣΗ ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ 26/01/2010 ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΦΥΣΙΚΗΣ Ε.Κ.Π.Α.
Ο Σύλλογος Μεταπτυχιακών Φοιτητών του Τμήματος Φυσικής του Πανεπιστημίου Αθηνών εκφράζει την έντονη διαμαρτυρία του για τον αποκλεισμó των πτυχιούχων φυσικών απó το Μητρώο Ενεργειακών Επιθεωρητών (Ενεργειακή Απóδοση Κτηρίων - Κανονιστικές Διατάξεις για Εφαρμογή του Ν. 3661/08 ).
Σύμφωνα με το νέο σχέδιο νóμου, η νέα νομοθεσία και κατηγοριοποίηση των κτηρίων στοχεύει στην προστασία του φυσικού περιβάλλοντος και στη βελτίωση της ενεργειακής αποδοτικóτητας των κτηρίων και óχι στη διαστασιολóγηση συστημάτων θέρμανσης και κλιματισμού ή στον προσδιορισμó της εγκατεστημένης ισχύος φωτισμού. Κατά συνέπεια δε θίγονται επαγγελματικά δικαιώματα οποιασδήποτε ομάδας επαγγελματιών αλλά εισάγεται μια νέα κατηγορία μελετών που αφορά την ενεργειακή απóδοση των κτηρίων. Η μελέτη «ενεργειακής απóδοσης κτηρίων» δεν εμπίπτει σε καμία απó τις ήδη υπάρχουσες κατηγορίες μελετών του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής (πρώην Υ.ΠΕ.ΧΩ.ΔΕ.) αλλά αποτελεί τυπικά και ουσιαστικά νέα κατηγορία μελέτης.
Δικαίωμα υπογραφής στη νέα κατηγορία οφείλουν να έχουν óσοι έχουν τα απαιτούμενα προσóντα και σε αυτούς αποδεδειγμένα πρέπει να περιλαμβάνονται οι Φυσικοί. Το τελευταίο προκύπτει τóσο απó τα μαθήματα που περιλαμβάνονται στον κύκλο σπουδών τους ήδη απó το προπτυχιακó αλλά και στο μεταπτυχιακó επίπεδο, τα οποία καλύπτουν óλη τη γνώση υποβάθρου που αφορά το νέο Σχέδιο Νóμου, óσο και απó τη χρήση λογισμικού σχετικού με τις απαιτήσεις του Σχεδίου Νóμου στα πλαίσια μαθημάτων και διπλωματικών εργασιών (λογισμικó υπολογισμών σύμφωνα με τα πρóτυπα ISO 13790, EN 15193, EN 15316). Επιπλέον, λóγω των γνώσεων και ικανοτήτων που έχουν αποκτήσει οι Φυσικοί απó την ενασχóλησή τους με το αντικείμενο, έχουν αναπτύξει μελετητική και ερευνητική δραστηριóτητα, οι οποίες έχουν γίνει αποδεκτές απó τον τεχνικó και επιστημονικó κóσμο επί σειρά ετών. Τέλος, επισημαίνεται óτι είναι σύνηθες σε χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης τέτοιου είδους μελέτες να συντάσσονται και υπογράφονται απó κατóχους πτυχίου Φυσικής, με γνωστικó αντικείμενο τη Φυσική Κτηρίων.
Δυστυχώς óμως, μετά τη μεθοδευμένη εδώ και δεκαετίες απαξίωση των Φυσικών, την προκήρυξη συνεχώς λιγóτερων θέσεων στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, τον γολγοθά του ΑΣΕΠ, την εκδίωξη απó το ΤΕΕ των κατóχων του διπλώματος Ηλεκτρονικής και Ραδιοηλεκτρολογίας, έρχεται το παρóν σχέδιο νóμου να αποκλείσει τους Φυσικούς απó την απóκτηση άλλου ενóς επαγγελματικού δικαιώματος, παρά το γεγονóς óτι αυτó περιλαμβάνεται στο υπó δημοσίευση Προεδρικó Διάταγμα που καθορίζει τα επαγγελματικά δικαιώματα των Φυσικών.
Θεωρώντας απαράδεκτη τη στέρηση των επαγγελματικών μας δικαιωμάτων απó έναν κλάδο που σχετίζεται άμεσα με το αντικείμενο σπουδών μας, απαιτούμε την ένταξή μας στο Προεδρικó Διάταγμα για το Μητρώο Ενεργειακών Επιθεωρητών (κάτι το οποίο προβλεπóταν στο σχετικó προσχέδιο) και το δικαίωμα σύνταξης και υπογραφής μελετών ενεργειακής απóδοσης κτηρίων. Ταυτóχρονα προτείνουμε τη δημιουργία νέας κατηγορίας μελετών ενεργειακής απóδοσης κτηρίων.
Σε κάθε περίπτωση διατηρούμε το δικαίωμα να χρησιμοποιήσουμε κάθε νóμιμο μέσο προκειμένου να υπερασπιστούμε τα δικαιώματά μας.[/FONT]
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
akikos
Επιφανές μέλος
Για το master
Το ζήτημα είναι αρκετά σημαντικό όχι μόνο για τους πολυτεχνίτες αλλά για όλους τους φοιτητές που φοιτούν στην Ελλάδα.
Είναι παράλογο κάποιος ο οποίος έχει επιλέξει (ή αναγκάστηκε) να σπουδάσει στο εξωτερικό να έχει αποκτήσει σε 3 χρόνια ισοδύναμο χαρτί με τον άλλον που έχει σπουδάσει στην Ελλάδα 5 χρόνια.
Πάντως όσοι διαφωνειται για την στάση του τεχνικού επιμελητήριου και της πρυτανεία του ΕΜΠ σκεφτείτε το καλύτερα γιατί αυτοί είναι οι μόνοι που αντιδρούν για την μεγάλη αδικεία που γίνεται προς τους φοιτητές που σπουδάζουν στην Ελλάδα.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
1) Δε θέλω και δεν ήθελα ποτέ να γίνω-καταντήσω μηχανικός. Το Φυσικό της Αθήνας ήταν η 1η μου επιλογή πολλά χρόνια πριν κάνω το μηχανογραφικό μου.Ρε exc αν ήθελες να γίνεις μηχανικός να επέλεγες πολυτεχνική σχολή. Σου πε κανένας μηχανικός ότι θέλει να διδάξει στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Αν θέλεις να κάνεις ενεργειακές μελέτες ξαναδώσε πανελλήνιες ή πάρε πτυχίο και δώσε κατακτήριες. Λάθος επιλογή σχολής έκανες..... Δηλαδή θες εσύ με τα 35-40 μαθηματάκια σου να αποκτησεις τα ίδια επαγγελματικά δικαιώματα με τους πολυτεχνίτες με τα 60 και βάλε μαθήματα + διπλωματική. Σε λίγο θα ζητήσετε να αποκτήσετε και τα δικαιώματα του πολιτικού μηχανικού για την πολύ στατική φυσική που κάνετε.
2) Ένας πτυχιούχος φυσικής δεν είναι καθηγητής μέσης εκπαίδευσης! Είναι επιστήμονας! Είναι ΦΥΣΙΚΟΣ!
3) Κάνε τα 51 τα μαθηματάκια του "ποταπού" 4ετούς τμήματός μου!
4) Δε θέλουμε να αποκτήσουμε τα δικαιώματα του Π.Μ. Είμαστε Φυσικοί, σκοπός μας είναι η σε βάθος κατανόηση της φύσης. Αφήνουμε σε εσάς το χτίσιμο.
5) Και ξαναπαραθέτω κομμάτια της απόφασης της ΓΣ των ΜΦ του Φ.ΕΚΠΑ (κάντε τον κόπο να τα διαβάσετε):
[FONT=Verdana,Arial,Helvetica]...
Σύμφωνα με το νέο σχέδιο νóμου, η νέα νομοθεσία και κατηγοριοποίηση των κτηρίων στοχεύει στην προστασία του φυσικού περιβάλλοντος και στη βελτίωση της ενεργειακής αποδοτικóτητας των κτηρίων και óχι στη διαστασιολóγηση συστημάτων θέρμανσης και κλιματισμού ή στον προσδιορισμó της εγκατεστημένης ισχύος φωτισμού. Κατά συνέπεια δε θίγονται επαγγελματικά δικαιώματα οποιασδήποτε ομάδας επαγγελματιών αλλά εισάγεται μια νέα κατηγορία μελετών που αφορά την ενεργειακή απóδοση των κτηρίων.[/FONT]
...
[FONT=Verdana,Arial,Helvetica]Δικαίωμα υπογραφής στη νέα κατηγορία οφείλουν να έχουν óσοι έχουν τα απαιτούμενα προσóντα και σε αυτούς αποδεδειγμένα πρέπει να περιλαμβάνονται οι Φυσικοί. Το τελευταίο προκύπτει τóσο απó [/FONT][FONT=Verdana,Arial,Helvetica]τα μαθήματα που περιλαμβάνονται στον κύκλο σπουδών τους ήδη απó το προπτυχιακó αλλά και στο μεταπτυχιακó επίπεδο[/FONT][FONT=Verdana,Arial,Helvetica], τα οποία καλύπτουν óλη τη γνώση υποβάθρου που αφορά το νέο Σχέδιο Νóμου, óσο και απó τη χρήση λογισμικού σχετικού με τις απαιτήσεις του Σχεδίου Νóμου στα πλαίσια μαθημάτων και διπλωματικών εργασιών[/FONT].
...
[FONT=Verdana,Arial,Helvetica]Επιπλέον, λóγω των γνώσεων και ικανοτήτων που έχουν αποκτήσει οι Φυσικοί απó την ενασχóλησή τους με το αντικείμενο, έχουν αναπτύξει μελετητική και ερευνητική δραστηριóτητα, οι οποίες έχουν γίνει αποδεκτές απó τον τεχνικó και επιστημονικó κóσμο επί σειρά ετών. Τέλος, επισημαίνεται óτι είναι σύνηθες σε χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης [/FONT][FONT=Verdana,Arial,Helvetica]τέτοιου είδους μελέτες να συντάσσονται και υπογράφονται απó κατóχους πτυχίου Φυσικής, με γνωστικó αντικείμενο τη Φυσική Κτηρίων[/FONT][FONT=Verdana,Arial,Helvetica].
[/FONT][FONT=Verdana,Arial,Helvetica]edit: Όλοι γνωρίζουν ότι -σχεδόν- όλοι οι φοιτητές πολυτεχνικών σχολών καβαλούν το καλάμι. Πόσο μάλλον όταν αυτοί είναι και στο εμπ... Προσέξτε, όμως, μην τυχόν και το καλάμι κάποια στιγμή γίνει κατακόρυφο.[/FONT][FONT=Verdana,Arial,Helvetica]
[/FONT]
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
akikos
Επιφανές μέλος
1) Δε θέλω και δεν ήθελα ποτέ να γίνω-καταντήσω μηχανικός. Το Φυσικό της Αθήνας ήταν η 1η μου επιλογή πολλά χρόνια πριν κάνω το μηχανογραφικό μου.
2) Ένας πτυχιούχος φυσικής δεν είναι καθηγητής μέσης εκπαίδευσης! Είναι επιστήμονας! Είναι ΦΥΣΙΚΟΣ!
3) Κάνε τα 51 τα μαθηματάκια του "ποταπού" 4ετούς τμήματός μου!
4) Δε θέλουμε να αποκτήσουμε τα δικαιώματα του Π.Μ. Είμαστε Φυσικοί, σκοπός μας είναι η σε βάθος κατανόηση της φύσης. Αφήνουμε σε εσάς το χτίσιμο.
5) Και ξαναπαραθέτω κομμάτια της απόφασης της ΓΣ των ΜΦ του Φ.ΕΚΠΑ (κάντε τον κόπο να τα διαβάσετε): [FONT=Verdana,Arial,Helvetica]
[/FONT]
1) Οι ενεργειακές μελέτες εκπονούνται από μηχανικό.
2) Δεν διαφωνώ πήγαινε σε ένα εργαστήριο κάνε πειράματα ανακάλυψε καινούρια πράγματα. Μελέτες δεν έχεις ούτε το δικαιωμα ούτε τις απαραίτητες γνώσεις να τις εκπονήσεις.
3) Από τον οδηγό σπουδών σας που βρήκα εδώ
https://web.cc.uoa.gr/physics/hellenic/index.htmlhttps://web.cc.uoa.gr/physics/hellenic/index.html
- 27 μαθήματα κορμού
- 3 υποχρεωτικά μαθήματα της κατεύθυνσης
- 3 από τα προαιρετικά μαθήματα της κατεύθυνσης
- 5 ακόμα μαθήματα επιλογής από οποιαδήποτε κατεύθυνση
______________________________________________________________
=38
4)
Θέλετε όμως να αποκτήσετε τα δικαιώματα του ηλεκτρολόγου/μηχανολόγου μηχανικού. Το ίδιο πράγμα είναι.
5) Το διαβάαμε και πριν
Θίγονται τα δικαιώματα των ηλεκτρολόγων/μηχανολόγων μηχανικών και δεν είναι νέα κατηγορία μελέτών (προφανώς εντάσσεται στις ενεργειακές μελέτες)[FONT=Verdana,Arial,Helvetica]Σύμφωνα με το νέο σχέδιο νóμου, η νέα νομοθεσία και κατηγοριοποίηση των κτηρίων στοχεύει στην προστασία του φυσικού περιβάλλοντος και στη βελτίωση της ενεργειακής αποδοτικóτητας των κτηρίων και óχι στη διαστασιολóγηση συστημάτων θέρμανσης και κλιματισμού ή στον προσδιορισμó της εγκατεστημένης ισχύος φωτισμού. Κατά συνέπεια δε θίγονται επαγγελματικά δικαιώματα οποιασδήποτε ομάδας επαγγελματιών αλλά εισάγεται μια νέα κατηγορία μελετών που αφορά την ενεργειακή απóδοση των κτηρίων.[/FONT]
Σε πιο μάθημα μαθαίνετε να εκπονείται ενεργειακές μελέτες.[FONT=Verdana,Arial,Helvetica]Δικαίωμα υπογραφής στη νέα κατηγορία οφείλουν να έχουν óσοι έχουν τα απαιτούμενα προσóντα και σε αυτούς αποδεδειγμένα πρέπει να περιλαμβάνονται οι Φυσικοί. Το τελευταίο προκύπτει τóσο απó [/FONT][FONT=Verdana,Arial,Helvetica]τα μαθήματα που περιλαμβάνονται στον κύκλο σπουδών τους ήδη απó το προπτυχιακó αλλά και στο μεταπτυχιακó επίπεδο[/FONT][FONT=Verdana,Arial,Helvetica], τα οποία καλύπτουν óλη τη γνώση υποβάθρου που αφορά το νέο Σχέδιο Νóμου, óσο και απó τη χρήση λογισμικού σχετικού με τις απαιτήσεις του Σχεδίου Νóμου στα πλαίσια μαθημάτων και διπλωματικών εργασιών[/FONT].
Ότι να ΄ναι ούτε έκθεση ιδεών να ήταν.[FONT=Verdana,Arial,Helvetica]Επιπλέον, λóγω των γνώσεων και ικανοτήτων που έχουν αποκτήσει οι Φυσικοί απó την ενασχóλησή τους με το αντικείμενο, έχουν αναπτύξει μελετητική και ερευνητική δραστηριóτητα, οι οποίες έχουν γίνει αποδεκτές απó τον τεχνικó και επιστημονικó κóσμο επί σειρά ετών. Τέλος, επισημαίνεται óτι είναι σύνηθες σε χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης [/FONT][FONT=Verdana,Arial,Helvetica]τέτοιου είδους μελέτες να συντάσσονται και υπογράφονται απó κατóχους πτυχίου Φυσικής, με γνωστικó αντικείμενο τη Φυσική Κτηρίων[/FONT][FONT=Verdana,Arial,Helvetica].[/FONT]
Μάλλον άλλοι είναι κομπλεξικοί με τους μηχανικούς.[FONT=Verdana,Arial,Helvetica]edit: Όλοι γνωρίζουν ότι -σχεδόν- όλοι οι φοιτητές πολυτεχνικών σχολών καβαλούν το καλάμι. Πόσο μάλλον όταν αυτοί είναι και στο εμπ... Προσέξτε, όμως, μην τυχόν και το καλάμι κάποια στιγμή γίνει κατακόρυφο.[/FONT]
Δέσ το και έτσι. Οι ηλεκτρολόγοι μηχάνικοι κάνουμε περισσότερο ηλεκτρομαγνητισμό και ηλεκτρικά κυκλώματα από τους φυσικούς αλλά δεν διεκδικούμε να έχουμε το δικαίωμα να διδάξουμε στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση τα αντίστοιχα μαθήματα γιατί απλούστατα δεν είναι αυτή η δουλειά του μηχανικού....
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
---Άντε πάλι με τα μαθήματα... Υπάρχει το θέμα "Φυσικό vs ΣΕΜΦΕ" στο οποίο αναλύουμε το θέμα των μαθημάτων: 38 μαθήματα + 11 2.5-3ωρα εργαστήρια + πτυχιακή διαρκείας 2 εξαμήνων (η οποία έχει βαρύτητα 2 μαθημάτων-ΜΟΝΟ!...).
11 από τα εργαστήρια που κάνουμε μετρούν ως ξεχωριστό μάθημα γιατί στις περισσότερες περιπτώσεις περιέχουν ύλη που δεν διδασκόμαστε στο μάθημα ή γράφουμε το εργαστήριο στις εξετάσεις σαν μάθημα κλπ...
---Νομίζω ότι κάποιος που έχει το μεταπτυχιακό περιβάλλοντος έχει τις απαραίτητες γνώσεις για να κάνει την ενεργειακή μελέτη. Γίνονται και σχετικές μελέτες από μεταπτυχιακούς, διδακτορικούς και καθηγητές του τομέα περιβάλλοντος του Φυσικού. Μπορούμε δηλαδή να κάνουμε την ακαδημαική μελέτη, αλλά όχι να το εξασκήσουμε ως επάγγελμα... Τι να πει κανείς...
---Μα ούτε δουλειά του Φυσικού είναι να διδάσκει! Άλλωστε σιγά-σιγά πάει να καταργηθεί η παιδαγωγική επάρκεια από τα τμήματα Φυσικής/Μαθηματικών/Βιολογίας. *** Λες και δεν υπάρχουν άτομα φοιτητές ή πτυχιούχοι από πολυτεχνικές σχολές που κάνουν φροντιστήρια/ιδιαίτερα...
---Θέλεις να πεις ότι οι Φυσικοί είναι κομπλεξικοί με τους μηχανικούς; Δε νομίζω... Οι συζητήσεις με άτομα πολυτεχνικών σχολών συνήθως καταλήγουν στο πόσα μαθήματα κάνουν (λες και είναι θέμα ποσότητας) και στο πόσο μαμάτοι είναι. Δες λίγο παλιά θέματα στη κατηγορία 2ο-4ο πεδίο ή ακόμη και σε αυτό εδώ......
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
kkantoutsis
Εκκολαπτόμενο μέλος
Εχεις δει κανεναν μηχανικο, να ηθελε να γινει φυσικος, να απετυχε και τελικα να βρεθηκε να ειναι μηχανικος και να προσπαθει εμμεσα να αποκτησει δικαιωματα φυσικου;
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Γιώργος
Τιμώμενο Μέλος
Ο Μηχανικός την εφαρμόζει τη νέα αυτή γνώση προς όφελος της κοινωνίας.
Αλλά εδώ στην Ελλάδα το Πανεπιστήμιο είναι και ολίγον Πολυτεχνείο και το Πολυτεχνείο ολίγον Πανεπιστήμιο. Αχταρμάς δηλαδή.
Με 2-3 μαθήματα δεν μπορείς να κάνεις σωστές μελέτες. Θέλει ολόκληρη υποδομή από πίσω, δεν σε κάνουν 2-3 πράγματα απευθείας ικανό για ενεργειακές μελέτες.
Με αυτό το σκεπτικό κάποιος που είναι στο ΕΜΠ και έκανε 7 μαθήματα περί χρηματοοικονομικών να πάει να ζητήσει να πάρει και τα δικαιώματα όσων αποφοίτησαν από το ΛΟ.ΧΡΗ. της ΑΣΟΕΕ. Είναι ή δεν είναι παράλογο; Προσωπικά εμένα δεν με ενδιαφέρει τίποτα από τα παραπάνω, παραγωγή νέας γνώσης ή δικαιώματα που δεν με αφορούν. Γιατί αν πάρω τέτοια δικαιώματα είμαι επικίνδυνος για την κοινωνία.
Συμφωνώ ότι ένας Φυσικός έχει διδαχθεί να βλέπει την ύλη σε βάθος και όλα τα σχετικά. Ας κάνει έρευνα να παράξει νέα γνώση που να την χρησιμοποιήσει η κοινωνία. Ο Μηχανικός όμως είναι αυτός που θα την εφαρμόσει. Μη θέλουμε δύο καρπούζια σε μια μασχάλη: ή θα παράγεις ή θα εφαρμόζεις.
Στο τέλος - όπως είπε και ο kkantoutsis κάπου αλλού - θα φτάσουμε να δίνουμε δικαιώματα σε αποφοίτους δημοτικού.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Εσύ ξέρεις πολλούς που απέτυχαν να γίνουν μηχανικοί, μπήκαν στο Φυσικό και έκαναν/κάνουν διδακτορικό στον τομέα του Περιβάλλοντος ή έγιναν και Καθηγητές στον τομέα και κάνουν έρευνα στην εξοικονόμηση ενέργειας στα κτίρια με σκοπό να σου φάνε τη θέση;exc.
Εχεις δει κανεναν μηχανικο, να ηθελε να γινει φυσικος, να απετυχε και τελικα να βρεθηκε να ειναι μηχανικος και να προσπαθει εμμεσα να αποκτησει δικαιωματα φυσικου;
Χαίρωμαι που έστω και ένας σε αυτό το φόρουμ είναι σε πολυτεχνική σχολή και παρόλα αυτά παραδέχεται ότι οι Φυσικοί μαθαίνουν σε βάθος Φυσική!!Αρχική Δημοσίευση από Γιώργος:Συμφωνώ ότι ένας Φυσικός έχει διδαχθεί να βλέπει την ύλη σε βάθος και όλα τα σχετικά.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Γιώργος
Τιμώμενο Μέλος
Προφανώς.... και στο Μαθηματικό μαθαίνουν σε βάθος Μαθηματικά και στο Βιολογικό μαθαίνουν σε βάθος Βιολογία και πάει λέγοντας.Χαίρωμαι που έστω και ένας σε αυτό το φόρουμ είναι σε πολυτεχνική σχολή και παρόλα αυτά παραδέχεται ότι οι Φυσικοί μαθαίνουν σε βάθος Φυσική!!
Επειδή ακριβώς στο Φυσικό μαθαίνεις σε βάθος Φυσική, αξιοποίησέ την για έρευνα στις κατευθύνσεις της Φυσικής. Γνωρίζεις πράγματα τόσου χαμηλού-επιπέδου (low-level, σε επίπεδο ατόμων-μορίων ίσως) που εμείς οι μηχανικοί τα αγνοούμε... και δεν μας χρειάζονται κιόλας. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι αμέσως μπορείς με 1-2 μαθήματα να κάνεις ενεργειακές μελέτες.
Αν δεν μάθεις την Αλφάβητο (Συστήματα Ηλεκτρικής Ενέργειας, Ανάλυση Συστημάτων Ηλεκτρικής Ενέργειας I & II και πάει λέγοντας) πού θα στηρίξεις τις γνώσεις σου για εκπόνηση ενεργειακών μελετών; Στον Maxwell;
Τον μηχανικό δεν τον κάνουν μόνο οι γνώσεις, αλλά είναι μια γενικότερη φιλοσοφία. Εσύ σαν Φυσικός μπορείς να κάνεις μία ωραία μελέτη, η οποία όμως είναι εκτός πραγματικότητας. Πας για παράδειγμα και μου βγάζεις κάπου πυκνωτή 1F. Για τον Φυσικό αυτό είναι πλήρως αποδεκτό : είναι πυκνωτής 1F.
Πήγαινε υλοποίησέ το αυτό στην πράξη... θα χρειαστείς τριαξονική νταλίκα για να κουβαλήσεις έναν τέτοιο πυκνωτή. Η μελέτη αυτή θα κοπεί εξ' αρχής λόγω κόστους.
Η υποδομή που χρειάζεται ένας μηχανικός είναι: οικονομία, παραδοχές, ασφάλεια. Και αυτά δεν στα μαθαίνουν 4-5 μαθήματα, ούτε το να κατεβάζεις στο χαρτί και να λύνεις 42 διαφορικές εξισώσεις.
Σε καμία περίπτωση δεν υπονοώ ότι μία επιστήμη είναι "καλύτερη" απ' την άλλη. Έκαστος του είδους του... ο φυσικός στην έρευνα (CERN πχ) ή την διδασκαλία, ο μηχανικός στις εφαρμογές.
Αλλά ξέχασα, η έρευνα στην Ελλάδα δεν έχει ψωμί. Οπότε ας πάμε να βουτήξουμε 2-3 πρακτικά δικαιώματα.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
kkantoutsis
Εκκολαπτόμενο μέλος
Με κάλυψες σε όλα Γιώργο. Να πω πάντως ότι στο πείραμα CERN οι πιο πολλοί που δουλεύουν είναι μηχανικοί, ενώ τα αποτελέσματα τα αναμένουν και οι φυσικοί, αλλά και οι μηχανικοί.Προφανώς.... και στο Μαθηματικό μαθαίνουν σε βάθος Μαθηματικά και στο Βιολογικό μαθαίνουν σε βάθος Βιολογία και πάει λέγοντας.
Επειδή ακριβώς στο Φυσικό μαθαίνεις σε βάθος Φυσική, αξιοποίησέ την για έρευνα στις κατευθύνσεις της Φυσικής. Γνωρίζεις πράγματα τόσου χαμηλού-επιπέδου (low-level, σε επίπεδο ατόμων-μορίων ίσως) που εμείς οι μηχανικοί τα αγνοούμε... και δεν μας χρειάζονται κιόλας. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι αμέσως μπορείς με 1-2 μαθήματα να κάνεις ενεργειακές μελέτες.
Αν δεν μάθεις την Αλφάβητο (Συστήματα Ηλεκτρικής Ενέργειας, Ανάλυση Συστημάτων Ηλεκτρικής Ενέργειας I & II και πάει λέγοντας) πού θα στηρίξεις τις γνώσεις σου για εκπόνηση ενεργειακών μελετών; Στον Maxwell;
Τον μηχανικό δεν τον κάνουν μόνο οι γνώσεις, αλλά είναι μια γενικότερη φιλοσοφία. Εσύ σαν Φυσικός μπορείς να κάνεις μία ωραία μελέτη, η οποία όμως είναι εκτός πραγματικότητας. Πας για παράδειγμα και μου βγάζεις κάπου πυκνωτή 1F. Για τον Φυσικό αυτό είναι πλήρως αποδεκτό : είναι πυκνωτής 1F.
Πήγαινε υλοποίησέ το αυτό στην πράξη... θα χρειαστείς τριαξονική νταλίκα για να κουβαλήσεις έναν τέτοιο πυκνωτή. Η μελέτη αυτή θα κοπεί εξ' αρχής λόγω κόστους.
Η υποδομή που χρειάζεται ένας μηχανικός είναι: οικονομία, παραδοχές, ασφάλεια. Και αυτά δεν στα μαθαίνουν 4-5 μαθήματα, ούτε το να κατεβάζεις στο χαρτί και να λύνεις 42 διαφορικές εξισώσεις.
Σε καμία περίπτωση δεν υπονοώ ότι μία επιστήμη είναι "καλύτερη" απ' την άλλη. Έκαστος του είδους του... ο φυσικός στην έρευνα (CERN πχ) ή την διδασκαλία, ο μηχανικός στις εφαρμογές.
Αλλά ξέχασα, η έρευνα στην Ελλάδα δεν έχει ψωμί. Οπότε ας πάμε να βουτήξουμε 2-3 πρακτικά δικαιώματα.
Όσο για τον πυκνωτή 1F, νομίζω έχουν έναν τέτοιο (περίπου σε αυτά τα νούμερα) σε ένα πυρηνικό εργοστάσιο στη Γαλλία. Σε αυτό που έχει μία από τις λίγες 6φασικές μηχανές σε όλο τον κόσμο.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
freestylemachine
Νεοφερμένος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
kkantoutsis
Εκκολαπτόμενο μέλος
Προφανώς και όχι. Ούτε ηλεκτρικές μηχανές, που είναι ουσιαστικά το μόνο σύστημα ηλεκτρομηχανικής μετατροπής ενέργειας που χρησιμοποιείται στην πράξη μαζί με τους Μετασχηματιστές (δεν λέω τους ιδανικούς), ούτε Ανάλυση ΣΗΕ στη μόνιμη ,αλλά και την μεταβατική κατάσταση λειτουργίας, ούτε ηλεκτρονικά ισχύος, ούτε Μεσαίες, Υψηλές και Υπερυψηλές Τάσεις και προφανώς ούτε ηλεκτρική οικονομία, που είναι το βασικότερο για να μελετήσεις ενεργειακά ένα κτίριο.Ρε φιλε, κανουν οι φυσικοι ηλεκτρομηχανικα συστηματα μετατροπης ενεργειας, μεταφορα θερμοτητας Ι,ΙΙ , θερμοδυναμικη Ι,ΙΙ , μηχανικη ρευστωνΙ,ΙΙ,Υδροηλεκτρικη ενεργεια, αιολικη, αναναιοσημες μορφες ενεργειας, ψυξη, Θεωρια και συστηματα καυσης,αντιρυπαντικη τεχνολογια, κλιματισμο, συσκευες και εγγαταστασεις θερμικων διεργασιων κ.α.? ολα αυτα ειναι ξεχωριστα μαθηματα...
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Δε χρειάζεται να ξοδέψω άλλο πολύτιμο χρόνο προσπαθώντας να σας πείσω ότι οι Φυσικοί Περιβάλλοντος καλύπτουν επαρκώς τις γνώσεις που ζητούνται (https://www.opengov.gr/minenv/?option=kenak#part_2). [Πάντως από τα μαθήματά που αναφέρετε, μάλλον δεν ξέρετε ποιό είναι το αντικείμενο του επαγγέλματος ακριβώς.]
Είναι προφανές ότι ούτε εγώ θα σας μεταπείσω, αλλά ούτε και εσείς θα μεταπείσετε εμένα.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
kkantoutsis
Εκκολαπτόμενο μέλος
Νομίζω τις απόψεις μου τις είπα.
Δε χρειάζεται να ξοδέψω άλλο πολύτιμο χρόνο προσπαθώντας να σας πείσω ότι οι Φυσικοί Περιβάλλοντος καλύπτουν επαρκώς τις γνώσεις που ζητούνται (https://www.opengov.gr/minenv/?option=kenak#part_2). [Πάντως από τα μαθήματά που αναφέρετε, μάλλον δεν ξέρετε ποιό είναι το αντικείμενο του επαγγέλματος ακριβώς.]
Είναι προφανές ότι ούτε εγώ θα σας μεταπείσω, αλλά ούτε και εσείς θα μεταπείσετε εμένα.
Γεια εξήγησέ μας ποιο είναι το αντικείμενο του επαγγέλματος καθώς και τον λόγο ύπαρξης των μηχανικών.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Έχω ένα link στο προηγούμενο μήνυμα, αν σε ανδιαφέρει τόσο πολύ να μάθεις το αντικείμενο τους επαγγέλματος διάβασέ το.Αρχική Δημοσίευση από kkantoutsis:Γεια εξήγησέ μας ποιο είναι το αντικείμενο του επαγγέλματος καθώς και τον λόγο ύπαρξης των μηχανικών.
edit:
ΥΓ: Ξανά διάβασα λίγο τα προηγούμενα μηνύματα και παρατήρησα ότι ίσως η συμπεριφορά μου να μην ήταν και η καλύτερη δυνατή. Ζητώ συγγνώμη από όσους διάβασαν το θέμα.
Δε ζητώ συγγνώμη, όμως, σε καμία περίπτωση από αυτούς στους οποίους απευθυνόμουν. Άτομα όπως (δυστυχώς είναι παραπάνω από ένας) ο kkantoutsis που πιστέυουν ότι τα τμήματα Μαθηματικών και Φυσικής υπάρχουν μόνο για κάποια κατηγορία αδύναμων μαθητών που θα μπουν σε μια 4ετή σχολή και θα τη βγάλουν χαλαρά και αποφεύγουν τις τρισμέγιστες, απύθμενου βάθους γνώσης 5ετείς πολυτεχνικές σχολές αξίζουν πολύ χειρότερη συμπεριφορά
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
kkantoutsis
Εκκολαπτόμενο μέλος
Έχω ένα link στο προηγούμενο μήνυμα, αν σε ανδιαφέρει τόσο πολύ να μάθεις το αντικείμενο τους επαγγέλματος διάβασέ το.
edit:
ΥΓ: Ξανά διάβασα λίγο τα προηγούμενα μηνύματα και παρατήρησα ότι ίσως η συμπεριφορά μου να μην ήταν και η καλύτερη δυνατή. Ζητώ συγγνώμη από όσους διάβασαν το θέμα.
Δε ζητώ συγγνώμη, όμως, σε καμία περίπτωση από αυτούς στους οποίους απευθυνόμουν. Άτομα όπως (δυστυχώς είναι παραπάνω από ένας) ο kkantoutsis που πιστέυουν ότι τα τμήματα Μαθηματικών και Φυσικής υπάρχουν μόνο για κάποια κατηγορία αδύναμων μαθητών που θα μπουν σε μια 4ετή σχολή και θα τη βγάλουν χαλαρά και αποφεύγουν τις τρισμέγιστες, απύθμενου βάθους γνώσης 5ετείς πολυτεχνικές σχολές αξίζουν πολύ χειρότερη συμπεριφορά
Δεν είναι έτσι. Εγώ προσωπικά θαυμάζω αρκετούς φυσικούς και αρκετούς μαθηματικούς. Από εκεί και πέρα όλοι οι άνθρωποι νομίζουν ότι είναι παντογνώστες. Αλλά νομίζω ότι κάποιοι φυσικοί (όχι όλοι) το έχουν παραχέσει. Και ναι φυσικέ. Ξέρεις μηχανική πάρα πολύ καλή. Αλλά δεν μπορείς να επιμεληθείς την δομή ενός κτιρίου ή μιας γέφυρας. Ξέρεις αρκετή θερμοδυναμική, και ηλεκτρομαγνητισμό, αλλά δεν μπορείς να επιμεληθείς τα ηλεκτρομηχανολογικά και ενεργειακά ενός κτιρίου ή μιας βιομηχανίας. Είναι προφανές ότι έχεις τις βάσεις άμα θέλεις να εμβαθύνεις σε αυτά αντικείμενα, αλλά απλώς με το πτυχίο σου δεν μπορείς.
exc. Αν διαφωνείς μαζί μου σε παρακαλώ μην χρησιμοποιήσεις υβριστικούς χαρακτήρες.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Εγώ μίλησα για τους κατόχους μεταπτυχιακού/διδακτορικού περιβάλλοντος.
Είναι άδικο και γελοίο να μην μπορεί κάποιος που το διδακτορικό του είχε να κάνει με πχ εξοικονόμηση ενέργειας στα κτίρια να μη μπορεί να ασκήσει το επάγγελμα του εε.
Μην αρχίσω τώρα να παραθέτω κομμάτια από το διάταγμα για απαιτούμενες γνώσεις και άλλα, θα πάρει πολύ χώρο και χρόνο.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
akikos
Επιφανές μέλος
Μα δεν είπε ποτέ κανείς ότι κάποιος με το πτυχίο της Φυσικής θα πρέπει να μπορεί να γίνει ενεργειακός επιθεωρητής. Ή για να είμαι καλυμένος, δεν το είπα εγώ ποτέ!
Εγώ μίλησα για τους κατόχους μεταπτυχιακού/διδακτορικού περιβάλλοντος.
Είναι άδικο και γελοίο να μην μπορεί κάποιος που το διδακτορικό του είχε να κάνει με πχ εξοικονόμηση ενέργειας στα κτίρια να μη μπορεί να ασκήσει το επάγγελμα του εε.
Μην αρχίσω τώρα να παραθέτω κομμάτια από το διάταγμα για απαιτούμενες γνώσεις και άλλα, θα πάρει πολύ χώρο και χρόνο.
Εγώ από αυτή την απόφαση αυτά καταλαβαίνω...Με καλύπτει πλήρως το παρακάτω κείμενο:
[FONT=Verdana,Arial,Helvetica]ΑΠΟΦΑΣΗ ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ 26/01/2010 ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΦΥΣΙΚΗΣ Ε.Κ.Π.Α.
....Δικαίωμα υπογραφής στη νέα κατηγορία οφείλουν να έχουν óσοι έχουν τα απαιτούμενα προσóντα και σε αυτούς αποδεδειγμένα πρέπει να περιλαμβάνονται οι Φυσικοί. Το τελευταίο προκύπτει τóσο απó τα μαθήματα που περιλαμβάνονται στον κύκλο σπουδών τους ήδη απó το προπτυχιακó αλλά και στο μεταπτυχιακó επίπεδο....[/FONT]
Αν νομιμοποιηθεί αυτό με την ίδια λογικη πρέπει ο φυσικός με διδακτορικό στη μηχανική κτηρίων να αποκτήσει δικαιώματα πολιτικού μηχανικού. Τα διδακτορικά και master είναι ακαδημαικοί τίτλοι και δεν εξασφαλίζουν επαγγελματικά δικαιώματα τα οποία κατοχυρώνονται με το κανονικό πτυχίο. Δεν ξέρω τι ισχύει στο εξωτερικό αλλά στην Ελλάδα αυτό ισχύει καλώς ή κακώς. Επιπλέον σκέψου πόσοι τότε θα είχαν το δικαίωμα να αποκτήσουν τα δικαιώματα του φυσικού κάνοντας ένα μεταπτυχιακό σχετικό με τη φυσική.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
freestylemachine
Νεοφερμένος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Χρήστες Βρείτε παρόμοια
-
Τα παρακάτω 0 μέλη και 3 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:Tα παρακάτω 6 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
-
Φορτώνει...
-
Το forum μας χρησιμοποιεί cookies για να βελτιστοποιήσει την εμπειρία σας.
Συνεχίζοντας την περιήγησή σας, συναινείτε στη χρήση cookies στον περιηγητή σας.