Tips για την Πληροφορική / ΑΕΠΠ της Γ' Λυκείου και τις πανελλήνιες

sofia07

Νεοφερμένος

Η sofia07 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 17 ετών και Μαθήτρια Γ' λυκείου. Έχει γράψει 9 μηνύματα.

artemis.lnrd

Νεοφερμένος

Η artemis.lnrd αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Μαθήτρια Γ' λυκείου και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 30 μηνύματα.
Τιπς για πληροφορική;;
Να λύνεις πολλά θέματα παλιών ετών. Αν σε βολεύει, καλό θα ήταν να τα λύνεις στον Διερμηνευτή και να τα τρέχεις και όλας για να σιγουρεύεις ότι λειτουργούν σωστά. Στα διαγωνίσματα τα προγράμματα να τα κάνεις πρώτα σε ένα πρόχειρο αν έχεις χρόνο δηλαδή μην γράψεις απευθείας στο καθαρό για να φαίνεται πιο ωραίο το γραπτό και για να μην ξεχάσεις να αρχικοποιήσεις μεταβλητές κλπ. Επίσης να δεις το σχολικό βιβλίο "Ενδεικτικές λύσεις" για να καταλάβεις πώς πρέπει να είναι τα προγράμματα και οι απαντήσεις σε άλλες ασκήσεις, όπως είναι το μαύρο κουτί και τα διαγράμματα για τον αντικειμενοστραφή προγραμματισμό. Γενικά να μάθεις καλά τη θεωρία, να δίνεις προσοχή στις μεθοδολογίες και ό,τι σου λένε οι καθηγητές. Εγώ που δεν έκανα φροντιστήριο φέτος έβλεπα βίντεο από το κανάλι "Πανελλήνιες" στο Youtube και έχουν πολλές μεθοδολογίες για τα προγράμματα και για τα ερωτήματα τύπου Α/Β. Μπορεί να σε βοηθήσει να τα παρακολουθήσεις, έχουν πολύ χρήσιμο υλικό.
 

agg41

Νεοφερμένος

Ο agg41 αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 18 ετών. Έχει γράψει 18 μηνύματα.
Τιπς για πληροφορική;;
Δυστυχώς δεν μπορώ να δώσω ιδιαίτερες συμβουλές μιας και προσωπικά το μάθημα της πληροφορικής απλά μου έβγαινε εύκολα με ελάχιστο διάβασμα. Έχω παρατηρήσει όμως κάτι που θεωρώ λάθος από συμμαθητές μου που προτείνω να το αποφύγεις.

Αυτό είναι το να μαθαίνεις πράγματα εντελώς μηχανικά και παπαγαλίστικα. Για παράδειγμα,όταν μπήκαμε στην ταξινόμηση(με φυσαλίδα αλλά και τις αλλες)προσπαθούσαν ολοι να μάθουν απλά τους αλγορίθμους και απλά να τους χρησιμοποιούν σαν τύπους όταν χρειάζονται. Αυτο το θεωρώ μεγάλο φάουλ και οδηγεί σε προβλήματα όταν κάποιο ερώτημα απαιτεί κάποια ιδιαίτερη σκέψη και δεν είναι τυπικό. Όταν ερχόταν η ώρα να το εφαρμόσουν μπερδευοταν.

Για αυτόν τον λόγο σου προτείνω κάθε φορά που μαθαίνεις κάτι καινούργιο(ή λύνεται στο μάθημα κάποια δύσκολη ασκηση) να κάθεσαι μόνη σου και να αναλύεις τι κάνει ο αλγόριθμος,ακριβώς πως λειτουργεί η κάθε γραμμή και ποιος ο σκοπός της. Ένας πίνακας τιμών ας πούμε είναι χρήσιμος για αυτό γιατί πας γραμμή γραμμή και βλέπεις πως συμπεριφερετε ο αλγόριθμος.

Ακολουθώντας αυτην την μεθοδολογία ουσιαστικά δεν χρειάστηκε να μάθω οποιονδήποτε αλγόριθμο ή μεθοδολογία απέξω γιατί εφόσον κατανοούσα ακριβώς πως λειτουργούσε μπορούσα απλά να τον σκεφτώ και να τον διαμορφώσω εύκολα στην κάθε άσκηση.

Αυτο ισχύει και για τα μαθηματικά ας πούμε, είναι χρήσιμες οι γενικές μεθοδολογιες αλλά αν θες να γράψεις έναν αξιόλογο βαθμό πρέπει να κατανοείς εις βάθος το γιατί κανείς κάθε βήμα. Έτσι μπορείς να ανταπεξέλθεις σε οτιδήποτε σου ζητηθεί. Με λίγα λόγια,να αποφύγεις την παπαγαλια και να προσπαθήσεις να κατανοήσεις πραγματικά τι κάνεις


Τώρα πιο γενικές συμβουλές
-Το θέμα Α ειναι απλά θεωρία. Μάθε την σιγά σιγά καλά και κάνε μια καλη επανάληψη πριν τις πανελλήνιες.

-Το θέμα Β συνεχίζει να είναι κυρίως θεωρητικό, οπότε αν γνωριζεις θεωρία και λυσεις αρκετες ασκησεις σε καθε υποκατηγορία δεν πιστευω πως θα εχεις θεμα. Ίσως σπάνια χρειάζεται μια μικρή "δημιουργικότητα" την οποία θα την αποκτήσεις ξανά,απλά λύνοντας ασκήσεις.

- όπως είπε η Άρτεμις λύσε πανελλήνιες και επαναληπτικες πανελλήνιες προηγούμενων ετων(εφόσον έχεις φτάσει σε αυτο το επίπεδο). Προσωπικά έκατσα 2 βδομάδες και έλυσα από το 2010-2023. Από αυτό κατάλαβα πως το θέμα Γ και Δ είναι ουσιαστικά πάνω-κάτω τα ίδια κάθε χρόνο. Αν λύσεις αρκετά και τα κατανοήσεις, μπορείς μετά να λύσεις οποιοδήποτε θέμα σου πέσει άφοβα. Μπορείς να σιγουρεψεις το 50 απο αυτά έτσι.

-Για να ξέρεις ότι έλυσες σωστά καθε ερώτημα αφού το απάντησες βάλε διάφορες πιθανές τιμές σαν εισαγωγή και "τρεξτο" στο μυαλό σου για να δεις αν θα λειτουργήσει όπως χρειάζεται(πχ αν θα εμφανίσει τα σωστά ζητούμενα)

-Αν κάνεις φροντιστήριο ή αν έχεις καλό καθηγητή στο σχολείο καντου την ίδια ερώτηση. Πιθανώς μπορεί να σου δώσει πολύ καλύτερες συμβουλές από ότι εγώ.
 

sofia07

Νεοφερμένος

Η sofia07 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 17 ετών και Μαθήτρια Γ' λυκείου. Έχει γράψει 9 μηνύματα.
Δυστυχώς δεν μπορώ να δώσω ιδιαίτερες συμβουλές μιας και προσωπικά το μάθημα της πληροφορικής απλά μου έβγαινε εύκολα με ελάχιστο διάβασμα. Έχω παρατηρήσει όμως κάτι που θεωρώ λάθος από συμμαθητές μου που προτείνω να το αποφύγεις.

Αυτό είναι το να μαθαίνεις πράγματα εντελώς μηχανικά και παπαγαλίστικα. Για παράδειγμα,όταν μπήκαμε στην ταξινόμηση(με φυσαλίδα αλλά και τις αλλες)προσπαθούσαν ολοι να μάθουν απλά τους αλγορίθμους και απλά να τους χρησιμοποιούν σαν τύπους όταν χρειάζονται. Αυτο το θεωρώ μεγάλο φάουλ και οδηγεί σε προβλήματα όταν κάποιο ερώτημα απαιτεί κάποια ιδιαίτερη σκέψη και δεν είναι τυπικό. Όταν ερχόταν η ώρα να το εφαρμόσουν μπερδευοταν.

Για αυτόν τον λόγο σου προτείνω κάθε φορά που μαθαίνεις κάτι καινούργιο(ή λύνεται στο μάθημα κάποια δύσκολη ασκηση) να κάθεσαι μόνη σου και να αναλύεις τι κάνει ο αλγόριθμος,ακριβώς πως λειτουργεί η κάθε γραμμή και ποιος ο σκοπός της. Ένας πίνακας τιμών ας πούμε είναι χρήσιμος για αυτό γιατί πας γραμμή γραμμή και βλέπεις πως συμπεριφερετε ο αλγόριθμος.

Ακολουθώντας αυτην την μεθοδολογία ουσιαστικά δεν χρειάστηκε να μάθω οποιονδήποτε αλγόριθμο ή μεθοδολογία απέξω γιατί εφόσον κατανοούσα ακριβώς πως λειτουργούσε μπορούσα απλά να τον σκεφτώ και να τον διαμορφώσω εύκολα στην κάθε άσκηση.

Αυτο ισχύει και για τα μαθηματικά ας πούμε, είναι χρήσιμες οι γενικές μεθοδολογιες αλλά αν θες να γράψεις έναν αξιόλογο βαθμό πρέπει να κατανοείς εις βάθος το γιατί κανείς κάθε βήμα. Έτσι μπορείς να ανταπεξέλθεις σε οτιδήποτε σου ζητηθεί. Με λίγα λόγια,να αποφύγεις την παπαγαλια και να προσπαθήσεις να κατανοήσεις πραγματικά τι κάνεις


Τώρα πιο γενικές συμβουλές
-Το θέμα Α ειναι απλά θεωρία. Μάθε την σιγά σιγά καλά και κάνε μια καλη επανάληψη πριν τις πανελλήνιες.

-Το θέμα Β συνεχίζει να είναι κυρίως θεωρητικό, οπότε αν γνωριζεις θεωρία και λυσεις αρκετες ασκησεις σε καθε υποκατηγορία δεν πιστευω πως θα εχεις θεμα. Ίσως σπάνια χρειάζεται μια μικρή "δημιουργικότητα" την οποία θα την αποκτήσεις ξανά,απλά λύνοντας ασκήσεις.

- όπως είπε η Άρτεμις λύσε πανελλήνιες και επαναληπτικες πανελλήνιες προηγούμενων ετων(εφόσον έχεις φτάσει σε αυτο το επίπεδο). Προσωπικά έκατσα 2 βδομάδες και έλυσα από το 2010-2023. Από αυτό κατάλαβα πως το θέμα Γ και Δ είναι ουσιαστικά πάνω-κάτω τα ίδια κάθε χρόνο. Αν λύσεις αρκετά και τα κατανοήσεις, μπορείς μετά να λύσεις οποιοδήποτε θέμα σου πέσει άφοβα. Μπορείς να σιγουρεψεις το 50 απο αυτά έτσι.

-Για να ξέρεις ότι έλυσες σωστά καθε ερώτημα αφού το απάντησες βάλε διάφορες πιθανές τιμές σαν εισαγωγή και "τρεξτο" στο μυαλό σου για να δεις αν θα λειτουργήσει όπως χρειάζεται(πχ αν θα εμφανίσει τα σωστά ζητούμενα)

-Αν κάνεις φροντιστήριο ή αν έχεις καλό καθηγητή στο σχολείο καντου την ίδια ερώτηση. Πιθανώς μπορεί να σου δώσει πολύ καλύτερες συμβουλές από ότι εγώ.
Ευχαριστώ πολυυυ
 

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

  • Τα παρακάτω 0 μέλη και 1 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:
    Tα παρακάτω 17 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
  • Φορτώνει...
Top