dalebarbie
Νεοφερμένος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
dimijim
Διάσημο μέλος
Υπάρχει διαφορά ανάμεσα στο να χαθεί εντελώς το γενετικό υλικό και στο να "φανεί" ότι χάθηκε ενώ στην πραγματικότητα έχει μεταφερθεί σε ένα άλλο χρωματόσωμα. Στην πρώτη περίπτωση, το άτομο δεν εκφράζει καθόλου το συγκεκριμένο κομμάτι, ενώ στη δεύτερη, το άτομο είναι φυσιολογικό αλλά οι γαμέτες που δημιουργεί πιθανόν να εμφανίσουν πρόβλημα.εγω εβαλα ελειψη μετατοπιση
ο πουκαμισας εβγαλε οτι δεν ειναι ελλειψη
εχω χασει που εχω χασει πολλα δ3 και δ2 δεν ξερω μην χασω και το δ4
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
physicscrazy
Δραστήριο μέλος
μου φανηκαν ευκολα και ηρεμησα και τους γονεις μου και οντως εγραψε αριστα αν τωρα εκανες προετοιμασια μονο με θεωρια κακως 15 και πολυ ..
απλα κλαιω....
και κάτι άλλο γιατί μου την δίνει στην ιατρική δεν κάνουμε 6 χρόνια βιολογία !!!! μια φορά κάνουμε σαν του λυκείου με λεπτομέρειες δεν ξέρουμε κάτι παραπάνω από εσάς τα θέματα πάντως ήταν εύκολα συγκριτικά με άλλα !!... αλλά θα σας λέμε ότι ήταν δύσκολα για να μην κλαίτε...
δε θα εμπιστευομουνα ενα γιατρο που γνωριζει την ιδια βιολογια με εμενα ...αλλα εσυ γνωριζεις καλυτερα αυτον τον τομεα...οσον αφορα το μαυρισμενο....δεκτο αυτο που λες...αλλα νομιζω οτι αν σε κανα μηνα βγουν τα στατιστικα και γινει φανερο οτι απο τους βαθμους τα θεματα δν ηταν τελικα και τοσο ευκολα....νομιζω οτι απαιτειται να γραψεις οτι λες επιεικως......μπουρδες
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Mary.Usalove
Νεοφερμένος
το ορόσημο πχ δίνει και έλλειψη αλλά αν το πάρεις σαν ορισμό του βιβλίου σου δεν θεωρείται γιατί είναι αποτέλεσμα μετατόπισης... είναι στην κρίση του κάθε βαθμολογητή και κάτι άλλο γιατί μου την δίνει στην ιατρική δεν κάνουμε 6 χρόνια βιολογία !!!! μια φορά κάνουμε σαν του λυκείου με λεπτομέρειες δεν ξέρουμε κάτι παραπάνω από εσάς τα θέματα πάντως ήταν εύκολα συγκριτικά με άλλα !!... αλλά θα σας λέμε ότι ήταν δύσκολα για να μην κλαίτε...
4/6/2014 ΕΣΥ είχες γράψει αυτό το σχόλιο
Η αδελφή μου δίνει φέτος και μέχρι τώρα έσκισε μαθηματικά 18,5+ βιολογία γενικής 19,8+ έκθεση 17+ σήμερα της φάνηκαν εύκολα και στο Δ4 έγραψε και τα δύο και της είπε ο καθηγητής της ότι θα της το πάρουν σωστό και ότι έδιναν έξι μονάδες γιατί τα ήθελαν και τα δύο ...λέτε αν πέσει σε κανέναν ιδιότροπο και δεν θέλει την μία από της δύο να της κόψει όλο το ερώτημα;
άντε ρε κομπλεξάρα ούτε ιατρική δεν παίζει να σπουδάσεις και κα΄θεσαι και μας πρίζεις
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Όχι, έχω στενοχωρηθεί τόσο πολύ,γιατί για ακόμη μια φορά δεν πήγα όπως θα ήθελα.Έχω χάσει από το Γ4 που δεν κατάλαβα ότι πρόκειται για θνησιγόνο,από το Δ3 γιατί στο ποσοστό των ατόμων που εμφανίζουν φυσιολογικό φαινότυπο έβαλα όλα τα άτομα 100 τοις εκατό και από το Δ4 γιατί έγραψα έλλειψη ή κάποια άλλη αναδιάταξη,όπως μετατόπιση,χωρίς να εξηγήσω αναλυτικά για τη συγκεκριμένη άσκηση,αλλά περισσότερο έκανα μια θεωρητική προσέγγιση.Κάπου εκεί θα είναι από 2-5 στο περίπου αλλά για να σου είπαν 2 τόσα θα είναι
Καλά έγραψες??
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
dalebarbie
Νεοφερμένος
Στο περσινό 19 έγραψα που μας το έβαλαν στο φροντιστήριο. Έκανα μια βλακεια στο α έβαλα ένα άλλο πολλαπλής . Το γ είναι σωστό, ξέχασα δύο ενζυμα. Στο δ δε πήρα δύο περιπτώσεις και στο Δ4 έγραψα αμοιβαία μετατόπιση,και τα άλλα δύο ότι θα φανούν ως προσθήκη και έλλειψη.
Άστα να πάνε
Καμία σχέση η ιατρική με την βιολογία !!!!! σε αυτήν την λούμπα πέφτουν όσοι είναι έξω από ιατρική δεν έχουν σχέση οι δύο επιστήμες μελετάνε αντικείμενα από διαφορετική σκοπιάαπλα κλαιω....
δε θα εμπιστευομουνα ενα γιατρο που γνωριζει την ιδια βιολογια με εμενα ...αλλα εσυ γνωριζεις καλυτερα αυτον τον τομεα...οσον αφορα το μαυρισμενο....δεκτο αυτο που λες...αλλα νομιζω οτι αν σε κανα μηνα βγουν τα στατιστικα και γινει φανερο οτι απο τους βαθμους τα θεματα δν ηταν τελικα και τοσο ευκολα....νομιζω οτι απαιτειται να γραψεις οτι λες επιεικως......μπουρδες
για να θεωρείς αυτά τα θέματα δύσκολα ...φαντάζομαι αν έδινες και πόσο θα έγραψες ...4/6/2014 ΕΣΥ είχες γράψει αυτό το σχόλιο
Η αδελφή μου δίνει φέτος και μέχρι τώρα έσκισε μαθηματικά 18,5+ βιολογία γενικής 19,8+ έκθεση 17+ σήμερα της φάνηκαν εύκολα και στο Δ4 έγραψε και τα δύο και της είπε ο καθηγητής της ότι θα της το πάρουν σωστό και ότι έδιναν έξι μονάδες γιατί τα ήθελαν και τα δύο ...λέτε αν πέσει σε κανέναν ιδιότροπο και δεν θέλει την μία από της δύο να της κόψει όλο το ερώτημα;
άντε ρε κομπλεξάρα ούτε ιατρική δεν παίζει να σπουδάσεις και κα΄θεσαι και μας πρίζεις
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Mary.Usalove
Νεοφερμένος
Καμία σχέση η ιατρική με την βιολογία !!!!! σε αυτήν την λούμπα πέφτουν όσοι είναι έξω από ιατρική δεν έχουν σχέση οι δύο επιστήμες μελετάνε αντικείμενα από διαφορετική σκοπιά
για να θεωρείς αυτά τα θέματα δύσκολα ...φαντάζομαι αν έδινες και πόσο θα έγραψες ...
καλά συνεχίζεις και λες βλακείες?? πέρσι έγραφες πάλι οτι η αδερφή σου έγραψε σε όλα άριστα..φέτος έρχεσαι πάλι και λες τα ίδια..τί παίζει με την αδερφή σου για πες μας?? ή μήπως τα βγάζεις όλα απο το μυαλό σου και έρχεσαι εδώ για να κάνεις τους μαθητές που δώσανε να νιώσουν άσχημα??
σκάσε επιτέλους αφού δεν σπουδάζεις ιατρικής ποιόν κοροιδεύεις??
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Nikos-V-
Νεοφερμένος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Παιδιά ας με βοηθήσει κάποιος. Πόσο να έγραψα;Όχι, έχω στενοχωρηθεί τόσο πολύ,γιατί για ακόμη μια φορά δεν πήγα όπως θα ήθελα.Έχω χάσει από το Γ4 που δεν κατάλαβα ότι πρόκειται για θνησιγόνο,από το Δ3 γιατί στο ποσοστό των ατόμων που εμφανίζουν φυσιολογικό φαινότυπο έβαλα όλα τα άτομα 100 τοις εκατό και από το Δ4 γιατί έγραψα έλλειψη ή κάποια άλλη αναδιάταξη,όπως μετατόπιση,χωρίς να εξηγήσω αναλυτικά για τη συγκεκριμένη άσκηση,αλλά περισσότερο έκανα μια θεωρητική προσέγγιση.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Πιστευω πως τα σημερινα θεματα ηταν απο τα πιο δυσκολα και κακογραμμενα της βιολογιας κατευθυνσης, με αρκετα σημεια που χριζουν εναλλακτικων απαντησεων απο καποιον που εχει εστω και λιγες ελαχιστες παραπανω γνωσεις απο αυτες του σχολικου βιβλιου. Εξαλλου τι το βαζουν αυτο το "καθε επιστημονικα τεκμηριωμενη απαντηση ειναι αποδεκτη" αν δεν το εννοουν???
Αναλυτικα:
Θεματα Α και Β--> απλη αντιγραφη του βιβλιου, κανενα σχολιο
θεμα Γ
Γ1-->αρκετα εξυπνο και καλη επιλογη για θεμα Γ
Γ2-->γιατι να αναφερθει το πριμοσωμα?? εχει ηδη δρασει και δεν απαιτειται να δρασει περεταιρω για την ολοκληρωση της αντιγραφης. θα επρεπε να ρωτα ποια ενζυμα ειναι απαραιτητα για την πιστη (ωστε να αναφερθουν και τα επιδιορθωτικα) αντιγραφη ενος κλωνου dna και να μην αναφερεται στην εικονα που ειναι ηδη στη μεση της διεργασιας.
Γ3,4-->φυσιολογικης δυσκολιας, αλλα το γεγονος πως το θνησιγονο ειναι αυτοσωμικο δεν μπορει να προκυψει, παρα μονο αν καποιος θεωρησει πως αφου δινεται πως ισχυει ο 2ος νομος, τοτε θα πρεπει να μην εδραζεται στα φυλετικα, αφου σε αυτα εχω βρει πως εδραζεται η ιδιοτητα για το χρωμα (πραγμα που επιστημονικα ειναι λαθος, διοτι ειναι δυνατος και ο επιχιασμος ψευδοαυτοσωματικων περιοχων στα φυλετικα, αλλα αυτο ειναι αλλη ιστορια)
Θεμα Δ
Δ1-->περα απο τις απαντησεις που κυκλοφορουν, δεν καταλαβαινω γιατι κανενας δεν αναφερει την περιπτωση που τα νουκλεοτιδια του μαυρου πλαισιου (που μετατιθενται) να πανε να ενταχθουν στην αλλη ακρη (με τις κουκιδες) του αλλου δοσμενου χρωμοσωματος, ωστε τα δυνατα χρωμοσωματα να ειναι 8. Και αυτο πρακτικα αμοιβαια μετατοπιση θεωρειται για εναν μαθητη που δε γνωριζει τον ακριβη μηχανισμο της διαδικασιας(εξαλλου αν τον γνωριζε θα μπορουσε ευκολα να αιτιολογησει γιατι αμοιβαια μετατοπιση δε γινεται καν σε τελικα χρωμοσωμικα τμηματα).
Δ2-->απλο και κατανοητο
Δ3-->απαραδεκτο και λαθος σε ολα τα επιπεδα. Αρχικα με καρυοτυπικη αναλυση μπορουν να ανιχνευθουν αλλαγες που αφορουν τουλαχιστον εκατονταδες ΧΙΛΙΑΔΕΣ ζευγη βασεων και οχι 4 η 7 ζευγη βασεων, αλλιως θα καναμε διαγνωση της δρεπανοκυτταρικης αναιμιας με χρωση giemsa και μικροσκοπιο. Οσον αφορα το "φυσιολογικο φαινοτυπο" αν προκειται για απαντηση μαθητη, θα ελεγα πως πρεπει να διακριθουν περιπτωσεις, καθως δε γνωριζουμε αν η εν λογω περιοχη αποτελει ρυθμιστικο η κωδικοποιητικο dna, η απλως αχρηστο (junk). Στην πρωτη περιπτωση παλι θα επρεπε να διακρινουμε αν η αλλαγη σε ενα μονο απο τα 2 χρωμοσωματα μπορει να επιφερει βλαβες( δεδομενου πως το δευτερο θα ειναι φυσιολογικο απο το φυσιολογικο γαμετη), κ.ο.κ., ενω στη δευτερη θα προκυψουν 100% φυσιολογικοι απογονοι. Αν προκειται για απαντηση φοιτητη, τοτε λεμε απλα πως το θεμα ειναι λαθος, καθως τα ακρα των χρωμοσωματων ως θεσεις για τελομερικες επαναληψεις ειναι ομοια σε αλληλουχια.
Δ4-->η διατυπωση ως συνακτικο με χαλαει, αλλα καταλαβαινω εν τελει τι θελει (αν και οπως ειπα ολοι οι καρυοτυποι φυσιολογικοι θα ειναι!). Επισης, η αναφορα αμοιβαιας μετατοπισης στους απογονους με ΑΑΒβ και ΑαΒΒ ειναι μαλλον λανθασμενη, αφου θα επρεπε να αναφερθει πως εχει δημιουργηθει παραγωγο χρωμοσωμα ( εκτος υλης...). Τελος και η αναφορα διπλασιασμου ειναι αμφιλεγομενη, καθως στο σχολικο βιβλιο αναφερεται ως "...η επανάληψη ενος χρωμοσωμικού τμήματος στο χρωμόσωμα", δηλαδη στο ιδιο χρωμοσωμα και οχι σε καποιο αλλο.
Επισης να σημειωσω επειδη βλεπω λιγο hate για τους φοιτητες ιατρικης, πως και εγω ειμαι ενας απο αυτους, αλλα μου φανηκαν παρα πολυ δυσκολα και εκτος του πνευματος των πανελληνιων τα θεματα...
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Fedde le Grand
Πολύ δραστήριο μέλος
Προσωπικά, στο δικό μου σχολείο μίλησαν όλοι της Θετικής για πολύ δύσκολα θέματα στα οποία πλήρως να ανταποκριθούν μπόρεσαν δύο άτομα τα οποία δε παίζονται και θέλουν Ιατρική... Δεν είμαι Θετική οπότε δε μπορώ να κρίνω αλλά παιδιά μη σκάτε με ότι σας λένε.
Για να λένε τόσοι πολλοί που έδιναν σήμερα ότι ήταν δύσκολα, ε μάλλον θα ήταν.
Καλή τύχη!
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Valous
Εκκολαπτόμενο μέλος
Μπραβο σε οσους πηγαν καλα, τεχνολογικη ειμαι.. για να πω και την δικη μου αληθεια μερικα ατομα στο φροντ τα ειδα απογοητευμενα, μερικα ομως χαρουμενα.. Γενικα μαθητες που τους θεωρω καλους απο αλλα μαθηματα, το 17 το εχουν πιασει.
Καλη συνεχεια, και τα παλουκια τωρα ξεκινανε!!
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Παιδιά πως το βλέπετε υπάρχει περίπτωση να δούμε εισακτέους στην ιατρική με 17+ στη βιολογία;Όχι, έχω στενοχωρηθεί τόσο πολύ,γιατί για ακόμη μια φορά δεν πήγα όπως θα ήθελα.Έχω χάσει από το Γ4 που δεν κατάλαβα ότι πρόκειται για θνησιγόνο,από το Δ3 γιατί στο ποσοστό των ατόμων που εμφανίζουν φυσιολογικό φαινότυπο έβαλα όλα τα άτομα 100 τοις εκατό και από το Δ4 γιατί έγραψα έλλειψη ή κάποια άλλη αναδιάταξη,όπως μετατόπιση,χωρίς να εξηγήσω αναλυτικά για τη συγκεκριμένη άσκηση,αλλά περισσότερο έκανα μια θεωρητική προσέγγιση.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
NikosDim
Εκκολαπτόμενο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Dr.K
Εκκολαπτόμενο μέλος
ΣΤΑΜΑΤΗΣΤΕ ΝΑ ΜΑΛΩΝΕΤΕ ΜΑΘΗΤΕΣ-ΦΟΙΤΗΤΕΣ.
Μπραβο σε οσους πηγαν καλα, τεχνολογικη ειμαι.. για να πω και την δικη μου αληθεια μερικα ατομα στο φροντ τα ειδα απογοητευμενα, μερικα ομως χαρουμενα.. Γενικα μαθητες που τους θεωρω καλους απο αλλα μαθηματα, το 17 το εχουν πιασει.
Καλη συνεχεια, και τα παλουκια τωρα ξεκινανε!!
Συμφωνώ εγώ δεν έχω καμία πρόθεση να μαλώσω με τα παιδιά που δίνουν απλά κάπιοι νομίζουν ότι μιλάμε για να δείξουμε την ανωτερότητα μας και την εξυπνάδα μας κάτι που δεν ισχύει.Εάν ήθελα να κάνω κάποια σύγκριση σε γνώσεις βιολογίας θα έκανα με κάπιον φοιτητή ιατρικής του ίδιου εξαμήνου.Άλλωστε είναι λογικό να ξέρω πιο πολύ βιολογία από ένα παιδί που πάει 3η λυκείου όπως και ένας που έχει τελειώσει την ιατρική να ξέρει πιο πολλά από εμένα.
Παιδιά πως το βλέπετε υπάρχει περίπτωση να δούμε εισακτέους στην ιατρική με 17+ στη βιολογία;
Νομίζω ναι από ότι ακούω οι καλύτεροι βαθμοί είναι 17-18 τώρα βέβαια έχουμε μόνο ένα δείγμα παιδιών δεν ξέρουμε πως έγραψε όλη η Ελλάδα .Ανεξάρτητα βάσης πιστεύω εάν γράψεις καλά μαθηματικά και φυσική μπορείς
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Εμένα θα μου απαντήσει κανείς ή θα συνεχίσετε να μαλώνετε.................;Παιδιά πως το βλέπετε υπάρχει περίπτωση να δούμε εισακτέους στην ιατρική με 17+ στη βιολογία;
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
mic7943
Νεοφερμένος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
violitzou
Εκκολαπτόμενο μέλος
Θεωρώ απόψεις του τύπου ήταν πανεύκολα και γελοία, τουλάχιστον αβάσιμες. Ο καθηγητής μου τα θεωρεί τα πιο δύσκολα των τελευταίων χρόνων, και εγώ θα συμφωνήσω. Η δυσκολία τους ήταν αποτέλεσμα κυρίως της μεγάλης ασάφειας που υπήρχε στα θέματα.
Θα ξεκινήσω από το Γ θέμα όπου δεν διευκρινίζει πότε πρέπει να γράψουμε το μόριο DNA δηλαδή έχουν αντικατασταθεί τα πρωταρχικά τμήματα ή όχι. Η λανθασμένη βάση που ενσωματώθηκε μπόρεσε να επιδιορθωθεί ή όχι. Μήπως πρέπει να πάρουμε περιπτώσεις; Ακόμη αναρωτιέμαι.
Η συνέχεια είναι ανάλογη. Ξεκινάει το Δ και βγάζω δύο περπτώσεις μία απλή μετατοπιση και μια μετατόπιση ύστερα από αναστροφή. Αν όμως μπορεί να γίνει στοο ένα απλή μετατόπιση και στο αλλο υστερα απο αναστροφη και το αντίστροφο;(δηλαδή 4?)
Μετά ακολουθεί αυτό με το φαινότυπο. Οι μισοί υποστηρίζουν ότι όλοι έχουν φυσιολογικό φαινότυπο και οι άλλοι οτι είναι μόνο 50%. Τα φροντιστήρια στις απαντήσεις ακόμη διαφωνούν. Και καταλήγω στο Δ4 όπου οι μαθητές κουρασμένοι από το μπέρδεμα των προηγούμενων ερωτήσεων αρχίζουν να ερευνούν ποια δομική χρωμοσωμική ανωμαλία είναι; Αμοιβαία μετατόπιση, σε ειδική περίπτωση αναστροφή έλλειψη βάσεων ή προσθήκη; Πάλι οι απαντήσεις που δίνονται διαφέρουν. Ομως πώς γίνεται να μιλάμε για δομικές όταν υπάρχει απλή έλλειψη κάποιων βάσεων μικρού αριθμού; Από τη διατύπωση δηλαδή το θέμα πάει λάθος.
Αν ακόμη θεωρούν ορισμένοι ότι ήταν εύκολα, μάλλον δεν το έψαξαν και πολύ. Στο δικό μου σχολείο πάντως όλοι οι μαθητές βγήκαν άφωνοι και απογοητευμένοι. Αυτά.
Καλή συνέχεια συμμαχητές!! Μια εβδομάδα ακόμη και το καλοκαίρι μας περιμένει!!
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Guest 278211
Επισκέπτης
Θέμα Α: Θεωρία
Θέμα Β: Θεωρία (εντάξει, το Β1 ήταν δωράκι τώρα... τι να λέμε)
Θέμα Γ: Δύσκολο σε κάποια σημεία
Όταν είδα τη θυμίνη σκέφτηκα τσακ μπαμ αντιγραφή, αλλά σκάλωσα λίγο με την ουρακίλη, μέχρι να σκεφτώ ότι πρόκειται για πρωταρχικά τμήματα. Στην μετέπειτα ζωή απλά δε θα ρωτήσει ποτέ κανένας κάτι τέτοιο, γιατί θεωρούνται πολύ περισσότερο γρίφοι παρά απαραίτητες γνώσεις (για παράδειγμα, είναι απίθανο να έχεις τέτοια εργαστηριακά αποτελέσματα). Το κακό είναι ότι τα ερωτήματα δεν είναι ανεξάρτητα μεταξύ τους, και αν κάποιος δεν πιάσει την αντιγραφή και πει μετάφραση, θα χάσει μονάδες κι από το επόμενο ερώτημα.
Άσκηση με θνησιγενές γονίδιο δεν έχει μπει ποτέ σε εξετάσεις, υπάρχει όμως σαν άσκηση του βιβλίου, εάν θυμάμαι σωστά. Μια μάλλον κλασική και βασική άσκηση, η οποία γίνεται συχνά και σε εργαστηριακό επίπεδο. (Στο συγκεκριμένο μάλιστα, αν αναφερθούμε στο γονίδιο του ενζύμου Α, αφού γνωρίζουμε από την εκφώνηση ότι τα ετερόζυγα άτομα εκφράζουν το γονίδιο του ενζύμου, ουσιαστικά ψάχνουμε να βρούμε τι διαταραχές έχουν τα άτομα χωρίς το ένζυμο Α. Αυτό όμως είναι πιο προχωρημένη γνώση που προφανώς δεν απαιτείται σε μαθητές Γ' Λυκείου).
Θέμα Δ: Δύσκολο σε γενικές γραμμές, γιατί δεν έχει σχεδόν καθόλου μονάδες που μπορεί κάποιος να πάρει από τη θεωρία.
Και πάλι ένα θέμα τελείως θεωρητικό. Μια μετατόπιση με τόσες λίγες βάσεις σίγουρα δε φαίνονται στον καρυότυπο. Έστω ότι το παραβλέπουμε αυτό.
Προσανατολισμός κτλ, κόψιμο και ράψιμο, πρέπει ένας μαθητής να προσέξει πολύ στην αντιγραφή, και να ενώσει τα 3' με τα 5' άκρα, αλλά και να θυμηθεί να "αναποδογυρίσει" τη διπλή αλυσίδα.
Το θέμα με φυσιολογικούς και "παθολογικούς" γαμέτες νομίζω σε κάποια άσκηση του βιβλίου πρέπει να υπήρχε, αλλά δε θυμάμαι και πολύ καλά. Γενικά, η διασταύρωση των γαμετών σε κάποιο μαθητή που δεν έχει αγχωθεί πολύ και απλά εφαρμόσει όσα γνωρίζει, μάλλον βγαίνει.
Το Δ4 είναι μάλλον απαιτητικό, καθώς θα πρέπει ο μαθητής να διαχωρίσει περιπτώσεις και να μιλήσει για κάθε μία ξεχωριστά. Εκείνο που νομίζω ότι θα χρειαζόταν να σχολιαστεί είναι η περιγραφή της (υποθετικής) παρατήρησης στο μικροσκόπιο καθώς και σε συντομία μια πιθανή εξήγηση της εικόνας που έχουμε στο μικροσκόπιο.
Γενικά σχόλια: Τα θέματα ήταν μάλλον δύσκολα. Ευνοούνται οι πολύ καλοί από εκείνους που πάνε προς ιατρικές κτλ γιατί μικρές απροσεξίες δε θα τους στερήσουν την εισαγωγή: όσοι έχουν πάνω από 18,5 είναι πολύ πιθανό να μπουν. Εκείνοι όμως που στοχεύουν σε σχολές του 16-17 θα δυσκολεύτηκαν αρκετά, παρά την προετοιμασία τους και ίσως να μην παρουσιάζουν πολύ μεγάλες διαφορές βαθμολογικά με κάποιους που δεν προετοιμάστηκαν τόσο πολύ. Πιθανώς να έχει αρκετό κόσμο από καλούς μαθητές στο 15-16.
Μάλλον θα ήταν καλύτερα να δίνει ο καθένας άλλα θέματα ανάλογα τη σχολή που θέλει να δηλώσει. Τα διαβαθμισμένα θέματα είναι εξαιρετικά δύσκολο να μπουν.
Αυτά τα λίγα
Καλή επιτυχία στα επόμενα και καλά αποτελέσματα!
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
dragneel
Νεοφερμένος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
- Status
- Το θέμα δεν είναι ανοιχτό για νέες απαντήσεις.
Χρήστες Βρείτε παρόμοια
-
Τα παρακάτω 0 μέλη και 1 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:Tα παρακάτω 5 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
-
Φορτώνει...
-
Το forum μας χρησιμοποιεί cookies για να βελτιστοποιήσει την εμπειρία σας.
Συνεχίζοντας την περιήγησή σας, συναινείτε στη χρήση cookies στον περιηγητή σας.