[20/5/2011] Αρχαία Ελληνική Γλώσσα Κατεύθυνσης

Πώς θεωρείτε ότι τα πήγατε;
Κλειστή δημοσκόπηση .

Αποτελέσματα της δημοσκόπησης (Ψήφισαν 39)
  • Άριστα

    Ψήφοι: 0 0.0%
  • Πολύ καλά

    Ψήφοι: 5 12.8%
  • Καλά

    Ψήφοι: 5 12.8%
  • Μέτρια

    Ψήφοι: 10 25.6%
  • Άσχημα

    Ψήφοι: 4 10.3%
  • Χάλια

    Ψήφοι: 0 0.0%
  • Δεν είμαι υποψήφιος

    Ψήφοι: 15 38.5%

Status
Το θέμα δεν είναι ανοιχτό για νέες απαντήσεις.

leftmano

Νεοφερμένος

Ο leftmano αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 57 ετών και Πτυχιούχος. Έχει γράψει 49 μηνύματα.
Όσον αφορά το σχόλιο σχετικά με το ότι η θεωρητική δε φημίζεται για τα μυαλά της σε καμία περίπτωση δεν το παίρνω πίσω.Απλά έρχομαι να το εξηγήσω γιατί νομίζω ότι παρεξηγήθηκε πολύ,όπως και όλη η δημοσίευση εξάλλου.Η προσωπική μου εμπειρία μου έχει αποδείξει ότι η πλειονότητα των μαθητών στη θεωρητική είναι κάτω του μετρίου...Όταν έχουμε μήνα Μάρτιο του έτους 2011 και το Μάη ξεκινούν οι Πανελλαδικές και μόνο 2-3 από τους 14 στο τμήμα ξέρουν τους αρχικούς χρόνους του ειμί...τότε θα μου επιτρέψετε να θεωρώ ότι ναι...το επίπεδο είναι πολύ χαμηλό...Η άποψη μου δεν είναι όπως πιστεύετε ότι τα κοφτερα μυαλά έλκονται από τις θετικές επιστήμες...ούτε ότι μόνο η θετική έχει καλούς μαθητές.Ένας καλός μαθητής κατά την άποψή μου πάντοτε θα είναι γενικά καλός σε όλα τα μαθήματα,αλλού περισσότερο,αλλού λιγότερο...(κανείς δε γεννιέται με τη στάμπα της εξειδίκευσης...αυτό που κάπως καθορίζει την προτίμηση τελικά είναι το τμήμα του εγκεφάλου που αναπτύσσει ο καθένας περσσότερο στην πορεία της ζωής του-ενδεχομένως σ'αυτό να παίζει κάποιο ρόλο και το οικογενειακό περιβάλλον).Απλώς εγώ πιστεύω ότι η θεωρητική είναι η κατεύθυνση των μεγάλεων αντιθέσεων...Υπάρχουν πολύ καλοί μαθητές που συνειδητα επιλέγουν αυτή την κατεύθυνση,γιατί τους εκφράζει πολύ περισσότερο,αλλά υπάρχουν και πάρα μα πάρα πολλοί,οι οποίοι επιλέγουν τη συγκεκριμενη κατευθυνση διότι δεν μπορούν να παρακολουθήσουν τα μαθήματα των άλλων δύο κατευθύνσεων,όχι μόνο διότι δεν έχουν τις βάσεις για Μαθηματικά,Φυσική κ.τ.λ αλλά γιατί εκεί,όπως γνωρίζετε καλύτερα από εμένα δεδομένου ότι έχετε υπάρξει μαθητής της αντίστοιχης κατεύθυνσης σε μία αναμφίβολα δύσκολη εποχή,επί δεσμών, δεν υπάρχει κάτι που να μπορούν να το παπαγαλίσουν.Η θεωρητική ασφαλώς και δεν είναι μία εύκολη κατεύθυνση!Δυστυχώς όμως όπως το έχουν "στήσει το παιχνίδι"υπάρχουν πολλά που μπορούν να παπαγαλιστούν,χωρίς ο μαθητής να τα έχει αναγκαστικά κατανοήσει πλήρως!!!Γι'αυτό επιμένω στη θέση μου ότι όχι η θεωρητική δε φημίζεται για τα μυαλά της,γιατί δυστυχώς το σύστημα ευνοεί τους μαθητές της θεωρητικής με μειωμένη κριτική ικανότητα και οξύνοια.Αν ρωτατε την προσωπική μου άποψη πιστεύω ότι τα πράγματα θα έπρεπε να ήταν πολύ διαφορετικά!!!!!!Οφείλω όμως να σας συγχαρώ για την προσπάθεια σας.Είναι πολύ ελπιδοφόρο να βλέπεις ανθρώπους να κυνηγούν τα όνειρα τους και να σας απαντήσω πως εάν τα πράγματα είναι όντως όπως τα λέτε(17άρια στα Μαθηματικά και αριστούχος επι δεσμών κ.τ.λ),τότε το πρόβλημα για εσάς δεν είναι η οξύνοια αλλά ίσως το ότι μετά από 20+ χρόνια απομάκρυνσης από τα μαθητικά θρανία αποφασίσατε να κάνετε ένα τόσο μεγάλο βήμα(για το οποίο όπως τόνισα σας ΣΥΓΧΑΙΡΩ) σ'ενα χώρο μάλιστα με τον οποίο δεν ήσασταν αρκετά εξοικειωμένος.Για εσάς τα προβλήματα ήταν αναμφίβολα περισσότερα και πολύ διαφορετικά από ότι για το σύνολο των 17άρηδων μαθητών της Θεωρητικής!!!Όλες αυτές αποτελούν ασφαλώς προσωπικές μου σκέψεις και απόψεις και είμαι ανοιχτή σε κάθε σχόλιο αρκεί να είναι εποικοδομητικό κι όχι κακοπροαίρετο!

Πράγματι το τοποθέτησες πολύ σωστά και πλέον συμφωνώ μαζί σου, Διαπίστωσα κι εγώ ένα είδος "τυποποιημένης γνώσης" που παρέχεται στους υποψήφιους. Πάντα υπήρχε, αλλά λόγω του ότι η ύλη είναι σαφώς μικρότερη και η διαδικασία εξέτασης με τα τόσα ερωτήματα κλπ κλπ είναι σαφώς πιο συγκεκριμένη σε σχέση με το ΄χάος των πρώτων χρόνων των δεσμών (που ήμουν εγώ), υπάρχει η δυνατότητα κάποιος να παπαγαλίσει (αν και με τις δέσμες υπήρχε, αλλά λόγω του όγκου της ύλης ήταν σχετικά δυσχερής. Μιλάω για τα χρόνια της δεκαετίας τιυ '80 ). Επίσης, η διαδικασία προετοιμασίας των υπψηφίων πραγματικά έχει γίνει πολύ συστηματική χάρη στα πολλά και εξειδικευμένα φροντιστήρια, η ύλη έχει πλέον πολυδουλευτεί, με αποτέλεσμα να επιτυγχάνονται ευκολότερα πολύ υψηλές βαθμολογίες (πάντα σε σχέση με τα πρώτα χρόνια των δεσμών).

Προσωπικά, έκανα κάποια λάθη σε σχέση με την προετοιμασία μου. Εκτός του ότι ,στην πράξη,πραγματικά την είδα αρχικά τελείως ερασιτεχνικά (λόγω του λίγου διαθέσιμου χρόνου που είχα αλλά και ίσως και λόγω του χαμηλόβαθμου της σχολής που στοχεύω, αλλά και μιας σχετικής εμπειρίας από σωστό τρόπο διαβάσματος που έρχεται με την διαρκή τριβή με την γνώση και με τα χρόνια σπουδών κλπ κλπ ), διάβασα από αρχές Μάρτη περίπου και μετά και μάλιστα σποραδικά και με μεγάλα κενά. Μόνο όταν μπήκε Μάης και μετά διάβασα εντατικά (από 1-20).
Δεν ασχολήθηκα, παρά πολύ λίγο με τεχνικές. π.χ. με το τον τρόπο που πρέπει να γραφούν οι πηγές στην Ιστορία. Αποτέλεσμα, ενώ ας πούμε γνώριζα πολύ καλά τα θέματα (και τα΄έγραψα όλα) , ίσως να έχασα στην σύνθεση γιατί αυτοσχεδίασα και δεν ξέρω κατά πόσο είναι αυτό αποδεκτό από τους βαθμολογητές... Ακόμη,π.χ. η παράγραφος της περίληψης σε σχέση με το ότι θα πρέπει να είναι μία και ενιαία (!) (ε, εγώ την χώρισα στα δύο :whistle:) και διάφορα άλλα τέτοια φαιδρά, άσε που έχω την εντύπωση πως το σχόλιο της Τσαντσάνογλου ή πως την λένε, (θέμα Β1 στη Λογοτεχνία) υπάρχει στις τελευταίες εκδόσεις του σχολικού βιβλίου και όχι στην έκδοση 2002 που ΄'ετυχε να διαβάζω εγώ! Οπότε αγνούσα την ύπαρξή του και αντί για σύνθεση φυσικής-μεταφυσικής εικόνας σε μία, μίλησα για μετάβαση , οπότε αναφέρθηκα και σε άλλες εικόνες ενώ τα σχετικά σχόλια ήταν σε ανάλογο πνεύμα.
Τεσπα, που λένε και τα νέα παιδιά!

Η προσπάθεια μου ήταν μεν αρκετά συστηματική αλλά όχι στην λεπτομέρεια που απαιτούνταν...Πιο πολύ στοχευμένη σε ένα σύνολο μορίων ήταν, ( κάπως σαν τότε που σε μερικά μαθήματα διαβάζαμε τόσο-όσο για ένα 6 άρι στην Σχολή ,με σκοπό να πιάσουμε την Παγκόσμια Φοιτητική Σταθερά, το γνωστό 5άρι και να το περάσουμε!). Ωστόσο, εκτιμώ πως πρέπει να είμαι πολύ κοντά στον αρχικό στόχο μου σε όλα τα μαθήματα, ενώ στα Αρχαία μπορεί και να τον ξεπέρασα. Θα δείξει...

Η άποψή μου για τα κοφτερά μυαλά της θεωρητικής, στηρίζεται σε προσωπικές αναμνήσεις καθηγητών και καθηγητριών μου στο Γυμνάσιο -Λύκειο, σε αρχαία, νέα, γαλλικά. Θυμάμαι κάποιους με ιδιαίτερα μεθοδικά μυαλά και καλοδομημένη σκέψη. Σε αυτούς πραγματικά οφείλω γνώσεις και τεχνικές που είναι ακόμη χαραγμένες στην μνήμη μου. Τις οποίες, εν πολλοίς, τις ανέσυρα τώρα που διάβαζα. Επίσης, κάποιοι φίλοι ή άτομα του κοινωνικού περίγυρου, πραγματικά πολύ καλοί δικηγόροι (δηλ. με θεωρητικές σπουδές) που ασκούν όμως τόσο καλά την νομική τέχνη όσο ακριβώς της αρμόζει: σαν μια θετική -κατά βάση- επιστήμη με δεδομένα, ζητούμενα και διαδικασία επίλυσης.
Αντίθετα, έχω στο νου μου συμμαθητές μου για παράδειγμα στην 1η δέσμη τότε, και αργότερα στις σπουδές και στη δουλειά, με πλήρη αδυναμία έκφρασης στον γραπτό λόγο! Ότι ξέφευγε από "αριθμητικό μοντέλο" ή φυσικό φαινόμενο, ήταν σχεδόν αδιανόητο να το κατανοήσουν ή να το αποτυπώσουν με γραπτό λόγο.
Για να γελάσεις, να σου πω πως συμμαθητής μου που μπήκε στο Μαθηματικό με την δεύτερη φορά (1986) αναβαθμολογώντας Μαθηματικά και Φυσική (την 2η φορά πήρε 19 άρια), είχε κρατήσει από την προηγούμενη (1985) το 19 της Χημείας (και καλά έκανε) και το ...08 της Έκθεσης! Τόσο πολύ φοβόταν τον εαυτό του μήπως και γράψει ΚΑΙ κάτω από 8 (και το παραδεχόταν μάλιστα). Σήμερα νομίζω είναι Μαθηματικός στην Μ.Ε.

Αυτά λοιπόν. Για ακόμη μια φορά να ευχηθώ καλή επιτυχία σε όλους μας!

ΥΓ: Τα χρόνια απομάκρυνσης από το Λύκειο είναι 26 ολόκληρα ,στην περίπτωσή μου, ενώ από το πτυχίο 20. Ωστόσο, τα τελευταία 6-8 χρόνια ασχολήθηκα με μεταπτυχιακό και διδακτορικό και τελειοποίηση ξένων γλωσσών, οπότε ξαναβρέθηκα σε διαδικασία διαβάσματος. Αυτό, είναι το διαβόητο "δια βίου"!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Status
Το θέμα δεν είναι ανοιχτό για νέες απαντήσεις.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

  • Τα παρακάτω 0 μέλη και 2 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:
    Tα παρακάτω 4 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
  • Φορτώνει...
Top