Sourotiri
Πολύ δραστήριο μέλος
Απευθύνομαι σε όλους και συνιστώ ψυχραιμία. Είδα και εγώ τα σημερινά θέματα, και μάλιστα τα έλυσα σε συνθήκες εξετάσεων για να έχω ιδία άποψη. Αυτό σημαίνει ότι δεν είχα ούτε καφέδες δίπλα μου, ούτε μουσικούλες, ούτε τίποτα. Αν κάτι μου έλειπε, αυτό ήταν το άγχος, που όμως υπάρχει στα παιδιά που έδιναν σήμερα.
Με το που είδα τα θέματα, διαπίστωσα πως όντως, πρόκειται για τα πιο δύσκολα θέματα που έχουν πέσει από το 2001 και μετά στις κανονικές εξετάσεις. Στις επαναληπτικές είχαν ξαναπέσει παλούκια. Αν λοιπόν συγκρίνουμε τα θέματα μεταξύ τους, τα σημερινά ήταν όντως τα πιο δύσκολα.
Αυτό που όμως διαφεύγει από τον Γιώργο, που έχει δίκιο όταν λέει ότι τα 87/100 ήταν μόρια που τα έπιανες σχετικά εύκολα, είναι ότι η δυσκολία των θεμάτων δεν έγκειται μόνο στην αντικειμενική δυσκολία που έχει η κάθε άσκηση.
Δύσκολα θέματα είναι και αυτά που είναι πολλά θέματα. Εμένα λοιπόν, μου πήρε δυόμιση ώρες για να απαντήσω στα θέματα, γράφοντας φυσικά όπως ακριβώς θα έγραφα αν ήμουν υποψήφιος: Αναλυτικά, χωρίς να ξεχάσω τίποτα, ελέγχοντας το γραπτό μου στο τέλος, και τα λοιπά. Αν εμένα μου πήρε δυόμιση ώρες (δύο και 20 λεπτά για την ακρίβεια), που στο κάτω-κάτω είμαι και πολύ πιο έμπειρος στα Μαθηματικά από το 99% των ανθρώπων που γράφετε εδώ μέσα, φαντάζομαι ότι εσάς θα σας πήρε κανένα 20λεπτο με μισάωρο παραπάνω.
Αυτό όμως, έχει αρνητικό αποτέλεσμα σε αυτόν που δίνει. Όταν βλέπεις ότι ο χρόνος σου τελειώνει, δεν νιώθεις φυσικά κανενός είδους ελάφρυνση. Το αντίθετο θα έλεγα.
Αν σε αυτό συνυπολογίσουμε την μαλακία που έγινε με την καθυστέρηση των θεμάτων και το πάρε-δώσε, τα πράγματα επιβαρύνονται. Δεν είναι λίγο να έχεις ξυπνήσει από τις 7 η ώρα (ο Θεός ξέρει τι ώρα κοιμηθήκατε χθες), και αντί να αρχίσεις στις 8.30 - 9 να αρχίζεις στις 10, όντας για μια επιπλέον ώρα σε ένα καθεστώς που επιβαρύνει την ψυχολογία σου. Ο φίλος Γιώργος το έχει ζήσει αυτό και θα έπρεπε να θυμάται πως είναι.
Επιπλέον, τα θέματα (όχι όλα, αλλά κάποιες εκφωνήσεις και κάποια ερωτήματα) ήταν αρκετά... τρομακτικά στην όψη. Και εγώ για παράδειγμα, όταν είδα αυτό το e τι είχε στον εκθέτη, δεν σας κρύβω ότι ψάρωσα και αναρωτήθηκα "τι σκατά έχουν βάλει ρε φίλε;".
Επίσης, δεν πρέπει να παραλείπουμε στον συλλογισμό μας και το εξής: Τα θέματα των πανελληνίων με την μορφή που τα ξέρουμε σήμερα, φέτος μετράνε τον 11ο τους χρόνο. Αυτό σημαίνει ότι τα τελευταία 10 θέματα των μαθηματικών γενικής για παράδειγμα, είναι ένα αξιόπιστο δείγμα σχετικά με το τι μπορεί να πέσει. Αυτό συμβαίνει σε όλα τα μαθήματα. Μπορεί τα θέματα, στην πάροδο του χρόνου να έχουν αυξομειώσεις στην δυσκολία τους, αλλά ο μαθητής που τα έχει δει όλα, ξέρει τι να περιμένει.
Στα μαθηματικά γενικής παιδείας λοιπόν, τα θέματα των τελευταίων 10 ετών ήταν αρκετά πιο εύκολα. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα, ο υποψήφιος να πάει να γράψει, περιμένοντας κάτι αντίστοιχο, ίσως λίγο μεγαλύτερης δυσκολίας. Τα σημερινά θέματα όμως δεν ήταν κάτι τέτοιο, με αποτέλεσμα το αρχικό σοκ να επιβαρύνει και την συνέχεια του γραπτού.
Απορρίπτω απόψεις του στυλ "είναι άδικο για τους θεωρητικούς αυτό που έγινε". Στο οικονομικό, είχαμε παιδιά από θεωρητική κατεύθυνση που δεν ήξεραν βασικά πράγματα στα μαθηματικά, παιδιά που κατά την γνώμη μου δεν είχαν θέση στην σχολή μου, απλά βρέθηκαν εκεί, γιατί έγραψαν 20 στις ΑΟΘ. Τα σημερινά θέματα είναι προς την σωστή κατεύθυνση, όσον αφορά τις οικονομικές σχολές του 5ου πεδίου και τους θεωρητικούς. Όσον αφορά όμως τις αστυνομικές και στρατιωτικές σχολές, εκεί υπάρχει θέμα. Στο κάτω-κάτω, αν υπάρχει κάποιος θεωρητικός που δεν έχει κλίση στα μαθηματικά και τα δήλωσε ως εξεταζόμενο μάθημα, νομίζω ότι έχει κάνει λάθος επιλογή μαθήματος.
Όπως και να'χει, περιμένουμε με μεγάλη αγωνία τα επόμενα θέματα. Ας μην μεγαλώσετε την αγωνία σας αυτή σιχτιρίζοντας την επιτροπή για τα σημερινά θέματα, ας μην κάνουμε προβλέψεις του στυλ "Μαλάκα, τι έχει να γίνει στην κατεύθυνση;", γιατί ούτε ξέρουμε τα επόμενα θέματα, ούτε μπορούμε να τα προβλέψουμε. Ξεχάστε ό,τι έγινε σήμερα (στην τελική, δεν μπορείτε να κάνετε και τίποτα), ξε-ξενερώστε, και ριχτείτε στο διάβασμα του επόμενου μαθήματος. Αν έχετε κάνει καλή προετοιμασία όλη την χρονιά, θα ρεφάρετε.
Ελπίζω να διαβάσετε το μήνυμα μου με ψυχραιμία.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
miro2
Δραστήριο μέλος
το 4ο θεμα δεν ηθελε Εξυπναδα,ηθελε ΠΡΑΞΕΙΣ ,ΜΟΝΟ ΠΡΑΞΕΙΣ.Θεωρητικη ειμαι και μου παν οτι κυμαινομαι στο 13..Που ακριβως βρισκεται η εξυπναδα σε αυτα τα θεματα;
οι πρα3εις δεν ειναι μα8ηματικα??
επισης, τα 8εματα των πανελληνιων δεν υπαρχουν για να ε3εταζουν μονο το iq των υποψηφιων...
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
katsarida003
Νεοφερμένος
Λοιπον ας βαλουμε μερικα πραγματα στη θεση τους.Τα θεματα ηταν δυσκολα παει και τελειωσε, οχι επιδη το λεω εγω αλλα googlαριστε λιγο ΕΣΕΙΣ οι πανεξυπνοι φανταστικοι ''μαθηματικοι'' και δειτε που τα λετε ΓΕΛΟΙΑ ενω κατσατε και τα λυσατε σπιτακι σας με την μουσικουλα σας και με τον freddo απο διπλα. Δεν λεω οτι ηταν αλυτα αλλα ελαφρως πιο δυσκολα απο τα περσινα.
Δεν λεω και εγω φοιτητης ειμαι (Οικονομικων) και απο το σπιτι μου τα ελυσα και μου βγηκαν ΟΛΑ δηλαδη αν εγραφα σημερα 100 θα επιανα.
Αλλα αν ημουν στο σχολειο με τοσο αγχος και με τα θεματα ΠΗΓΑΙΝΕ-ΕΛΑ και η μια διευκρυνιση πανω στην αλλη ΠΡΟΦΑΝΩΣ θα ειχα προβλημα.
Πιο συγκεκριμενα :
ΘΕΜΑ Α ηταν ΟΚ!
ΘΕΜΑ Β Σου κόβονται τα φτερα απο το πρωτο κιολας ερωτημα της πρωτης κιολας ασκησης!Αυτο ειναι πολυ σοβαρο για τον εξεταζομενο γιατι ΑΥΤΟΜΑΤΑ σκέφτεται ΦΑΝΤΑΣΟΥ ΤΙ ΘΑ ΔΩ ΜΕΤΑ! Δεν λεω οτι ηταν δυσκολο ηταν απλα απαιτητικο ΠΡΑΓΜΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΕΊ ΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ 1 ΕΡΩΤΗΜΑ 2ου ΘΕΜΑΤΟΣ!
ΘΕΜΑ Γ Μια ΠΟΛΥ ψαρωτικη εκφωνηση με ενα πολυ ψαρωτικο Α ερωτημα με περιττο δεδομενο, γεγονος που σε οδηγει στο ο,τι κατι δεν παει καλα αν δεν το χρησιμοποιησεις.
ΘΕΜΑ Δ Η κιτσαρια σε ολο της το μεγαλειο. Ασχημη συναρτηση με ασχημες-και δυσκολες για εναν της θεωρητικης πραξεις (παλι καλα που δεν ζητησανε ακροτατα!) Και ρωταω εγω τωρα ΤΟ ΘΕΜΑ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΞΕΡΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΚΑΛΕΣ ΠΡΑΞΕΙΣ Η ΝΑ ΞΕΡΕΙ ΚΑΛΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΥΡΎΤΕΡΗ ΕΝΝΟΙΑ?
Καλο ειναι απο το να λεει ο καθενας ο,τι του κατευει να ελθει λιγο στη θεση των μαθητων γιατι και εμεις απο εκει περασαμε για να το παιζουμε τωρα ακαδημαϊκοί, ΠΑΙΔΕΣ ΜΗΝ ΨΑΡΩΝΕΤΕ ΚΑΙ ΚΛΕΙΣΤΕ ΤΟ PC ΚΑΙ ΠΗΓΑΙΝΕΤΕ ΓΙΑ ΕΝΑΝ ΚΑΦΕ ΓΙΑ ΚΑΜΜΙΑ ΩΡΑ ΑΝΤΙ ΝΑ ΕΙΣΤΕ ΕΔΩ ΜΕΣΑ ΚΑΙ ΝΑ ΑΚΟΥΤΕ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΑΚΟΥΤΕ. ΚΟΥΡΑΓΙΟ.
νομίζω κατάλαβες ακριβώς την ψυχολογία μας...Δεν ηταν μαθηματικά γενικής αυτα...Παιχνίδι για γερά νευρα ηταν!! Τελος παντων..
Μπορει να μου πει καποιοσ την απαντηση στο α θεμα εκει που ελεγε κατι για το fi /??νομιζς μονο αυτο εκανα λαθος ... αλλα με τσακισαν τα 8εματα...
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Have a nice day
Νεοφερμένος
Επίσης στο 4 εκεί με τα τοπικά ακρότατα αντι να βάλω Ρ(Α) και Ρ(Β) τα 1/3 και 2/5 έβαλα τις τιμές γαμότο που προέκυπταν από την συνάρτηση για χ=2/5 και χ=1/3.Πάντως τα επεξήγησα όλα και μάλιστα το ένα μου βγήκε και σωστά 0.Πόσο λέτε να μου κόψουν????
Και εγώ την ίδια π*παριά έκανα γαμώ
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
lenbias
Εκκολαπτόμενο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
TheNikosforever
Νεοφερμένος
@thenikosforever
Έχεις δίκιο στα περισσότερα από όσα λες, και εγώ δεν έγραψα τέλεια περίπου στο 15-17 (και τα έχασα όλα από το 3ο) αλλά για να είμαστε δίκαιοι το 4ο δεν ήταν τόσο δύσκολο για έναν θεωρητικό και το λέω για τον εξής λόγο, τι δυσκολία είχαν οι πράξεις? Άμα πρόσεχε κανονικά στο μάθημα όλη την χρονιά έβγαιναν κανονικότατα.
Πάντως παιδιά μην πανικοβάλλεστε οι πανελλήνιες δεν είναι το παν, κάντε το καλύτερο που μπορείτε εσείς και θα ανταμει
ευκολη δεν τις λες...μετριες ναι...και στην πραγματικοτητα ναι μετριες ηταν...μπορουσε να την λυση με πολλη προσοχη οποιοσδηποτε θεωρητικος...το θεμα ειναι σε τι κατασταση ημασταν...εγω αντιθετα με εσενα μετα επιασα το τριτο θεμα και σχεδον το ελυσα ολο..με κατι λεπτομερειες..αλλο οταν εφτασα στο τελευταιο ηδη ειχα κουραστει μεσα στην ολη κατασταση...μετα που πηγα σπιτι και ξεκουραστηκα τις ελυσα ολες....το ιδιο πιστευω και για σενα...νομιζω οτι αν ειχες πιο καθαρο μυαλο θα εβγαζες και το 3 θεμα...πιστευω οτι οι μαθητες δεν εγραψαν οχι γιατι δεν τα ηξεραν αλλα επειδη η σειρα των θεματων δεν ειχε λογικη και λογο της κουρασης απο την κατασταση...τι να κανουμε ανθρωποι ειμαστε..οχι υπολογιστες..και νομιζω πρεπει να κατανοησει και το υπουργειο αυτο...και επειδη μιλησα και με εξεταστη μετα το τελος των θεματων..η ασυνενοησια που υπηρχε ειναι ακομα μεγαλυτερη απο οτι φαινεται....
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Alex_bd
Νεοφερμένος
για μενα θα επρεπε να βαζουν σ ολα τα μαθηματα δυσκολα θεματα για να ειναι το πιο δικαιο.δεν ειναι δυνατον να περναει η λογικη οτι αφου τους χτυπησαμε ξερω γω μαθ.γενικης κ φυσικη ας τους βαλουμε ευκολα στα μαθ.κατευθυνσης και στον προγραμματισμο.ειναι σαν να δειχνουμε οτι πιστευουμε πως καποια μαθηματα ειναι πιο σημαντικα απο καποια αλλα..και δν ειναι δικαιο γιατι:εστω οτι εβαζαν δυσκολα στα μαθ.γενικης κ ευκολα στα μαθ.κατευθυνσης.. αν καποιος ειναι τελειος ας πουμε στα μαθ.γενικης κ μετριος στα μαθ.κατευ. θα γραψει 20 κ στα 2 ενω καποιος μετριος στα μαθ.γενικης κ τελειος στα μαθ.κατευ. θα γραψει 15 στο 1ο και 20 στο 2ο..
σ ολα τα μαθηματα λοιπον πρεπει να πεφτουν δυσκολα θεματα για να ειναι για ολους δικαιο..
και πιο συγκεκριμενα θεματα κλιμακωμενης δυσκολιας δλδ οσο προχωρας απ το 1ο θεμα στο 4ο να δυσκολευουν.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
paulos2
Νεοφερμένος
Κυριε καθηγητα τα θεμετα ευτηχως η δυστηχως ηταν ιδιας δυσκολιας με τα περσινα,αν δεν μπορουν να κανουν ομονυμα στην Γ'λυκειου, γιατι αυτο ηταν ολο το Δ θεμα, πως θα πανε στο πανεπιστημιο;,ας λεμε λιγο και την αληθεια δεν πειραζει καμια φορα.Θα ήθελα να κάνω μια παρέμβαση, γιατί από ό,τι βλέπω έχουν ανέβει οι τόνοι με τους φοιτητές (και ειδικά τον Γιώργο) που υποστηρίζουν ότι τα θέματα δεν ήταν και τόσο δύσκολα και τους μαθητές που τον κράζουν γιατί το παίρνουν ως παιχνίδι με τον πόνο τους. Είμαι καθηγητής ΑΟΘ και ΑΟΔΕ, και όπως καταλαβαίνετε, τα θέματα στα Μαθηματικά Γενικής Παιδείας είναι του άμεσου ενδιαφέροντος μου, μιας και είναι μάθημα βαρύτητας, μαζί με το δικό μου μάθημα.
Απευθύνομαι σε όλους και συνιστώ ψυχραιμία. Είδα και εγώ τα σημερινά θέματα, και μάλιστα τα έλυσα σε συνθήκες εξετάσεων για να έχω ιδία άποψη. Αυτό σημαίνει ότι δεν είχα ούτε καφέδες δίπλα μου, ούτε μουσικούλες, ούτε τίποτα. Αν κάτι μου έλειπε, αυτό ήταν το άγχος, που όμως υπάρχει στα παιδιά που έδιναν σήμερα.
Με το που είδα τα θέματα, διαπίστωσα πως όντως, πρόκειται για τα πιο δύσκολα θέματα που έχουν πέσει από το 2001 και μετά στις κανονικές εξετάσεις. Στις επαναληπτικές είχαν ξαναπέσει παλούκια. Αν λοιπόν συγκρίνουμε τα θέματα μεταξύ τους, τα σημερινά ήταν όντως τα πιο δύσκολα.
Αυτό που όμως διαφεύγει από τον Γιώργο, που έχει δίκιο όταν λέει ότι τα 87/100 ήταν μόρια που τα έπιανες σχετικά εύκολα, είναι ότι η δυσκολία των θεμάτων δεν έγκειται μόνο στην αντικειμενική δυσκολία που έχει η κάθε άσκηση.
Δύσκολα θέματα είναι και αυτά που είναι πολλά θέματα. Εμένα λοιπόν, μου πήρε δυόμιση ώρες για να απαντήσω στα θέματα, γράφοντας φυσικά όπως ακριβώς θα έγραφα αν ήμουν υποψήφιος: Αναλυτικά, χωρίς να ξεχάσω τίποτα, ελέγχοντας το γραπτό μου στο τέλος, και τα λοιπά. Αν εμένα μου πήρε δυόμιση ώρες (δύο και 20 λεπτά για την ακρίβεια), που στο κάτω-κάτω είμαι και πολύ πιο έμπειρος στα Μαθηματικά από το 99% των ανθρώπων που γράφετε εδώ μέσα, φαντάζομαι ότι εσάς θα σας πήρε κανένα 20λεπτο με μισάωρο παραπάνω.
Αυτό όμως, έχει αρνητικό αποτέλεσμα σε αυτόν που δίνει. Όταν βλέπεις ότι ο χρόνος σου τελειώνει, δεν νιώθεις φυσικά κανενός είδους ελάφρυνση. Το αντίθετο θα έλεγα.
Αν σε αυτό συνυπολογίσουμε την μαλακία που έγινε με την καθυστέρηση των θεμάτων και το πάρε-δώσε, τα πράγματα επιβαρύνονται. Δεν είναι λίγο να έχεις ξυπνήσει από τις 7 η ώρα (ο Θεός ξέρει τι ώρα κοιμηθήκατε χθες), και αντί να αρχίσεις στις 8.30 - 9 να αρχίζεις στις 10, όντας για μια επιπλέον ώρα σε ένα καθεστώς που επιβαρύνει την ψυχολογία σου. Ο φίλος Γιώργος το έχει ζήσει αυτό και θα έπρεπε να θυμάται πως είναι.
Επιπλέον, τα θέματα (όχι όλα, αλλά κάποιες εκφωνήσεις και κάποια ερωτήματα) ήταν αρκετά... τρομακτικά στην όψη. Και εγώ για παράδειγμα, όταν είδα αυτό το e τι είχε στον εκθέτη, δεν σας κρύβω ότι ψάρωσα και αναρωτήθηκα "τι σκατά έχουν βάλει ρε φίλε;".
Επίσης, δεν πρέπει να παραλείπουμε στον συλλογισμό μας και το εξής: Τα θέματα των πανελληνίων με την μορφή που τα ξέρουμε σήμερα, φέτος μετράνε τον 11ο τους χρόνο. Αυτό σημαίνει ότι τα τελευταία 10 θέματα των μαθηματικών γενικής για παράδειγμα, είναι ένα αξιόπιστο δείγμα σχετικά με το τι μπορεί να πέσει. Αυτό συμβαίνει σε όλα τα μαθήματα. Μπορεί τα θέματα, στην πάροδο του χρόνου να έχουν αυξομειώσεις στην δυσκολία τους, αλλά ο μαθητής που τα έχει δει όλα, ξέρει τι να περιμένει.
Στα μαθηματικά γενικής παιδείας λοιπόν, τα θέματα των τελευταίων 10 ετών ήταν αρκετά πιο εύκολα. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα, ο υποψήφιος να πάει να γράψει, περιμένοντας κάτι αντίστοιχο, ίσως λίγο μεγαλύτερης δυσκολίας. Τα σημερινά θέματα όμως δεν ήταν κάτι τέτοιο, με αποτέλεσμα το αρχικό σοκ να επιβαρύνει και την συνέχεια του γραπτού.
Απορρίπτω απόψεις του στυλ "είναι άδικο για τους θεωρητικούς αυτό που έγινε". Στο οικονομικό, είχαμε παιδιά από θεωρητική κατεύθυνση που δεν ήξεραν βασικά πράγματα στα μαθηματικά, παιδιά που κατά την γνώμη μου δεν είχαν θέση στην σχολή μου, απλά βρέθηκαν εκεί, γιατί έγραψαν 20 στις ΑΟΘ. Τα σημερινά θέματα είναι προς την σωστή κατεύθυνση, όσον αφορά τις οικονομικές σχολές του 5ου πεδίου και τους θεωρητικούς. Όσον αφορά όμως τις αστυνομικές και στρατιωτικές σχολές, εκεί υπάρχει θέμα. Στο κάτω-κάτω, αν υπάρχει κάποιος θεωρητικός που δεν έχει κλίση στα μαθηματικά και τα δήλωσε ως εξεταζόμενο μάθημα, νομίζω ότι έχει κάνει λάθος επιλογή μαθήματος.
Όπως και να'χει, περιμένουμε με μεγάλη αγωνία τα επόμενα θέματα. Ας μην μεγαλώσετε την αγωνία σας αυτή σιχτιρίζοντας την επιτροπή για τα σημερινά θέματα, ας μην κάνουμε προβλέψεις του στυλ "Μαλάκα, τι έχει να γίνει στην κατεύθυνση;", γιατί ούτε ξέρουμε τα επόμενα θέματα, ούτε μπορούμε να τα προβλέψουμε. Ξεχάστε ό,τι έγινε σήμερα (στην τελική, δεν μπορείτε να κάνετε και τίποτα), ξε-ξενερώστε, και ριχτείτε στο διάβασμα του επόμενου μαθήματος. Αν έχετε κάνει καλή προετοιμασία όλη την χρονιά, θα ρεφάρετε.
Ελπίζω να διαβάσετε το μήνυμα μου με ψυχραιμία.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Sourotiri
Πολύ δραστήριο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
tsarachaf
Περιβόητο μέλος
Ξέφυγαν επιτέλους από την γελοιότητα των προηγουμένων ετών, που υποτιμούσε την νοημοσύνη των υποψηφίων...
Βγήκα από την αίθουσα με πάρα πολύ χαρά και ικανοποίηση για τα θέματα...
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
paulos2
Νεοφερμένος
Συμφωνω, περυσι εδεινα και γω και ξερω τι θα πει αγχος,αλλα δεν υπηρχε συνθετη μαθηματικη σκεψη πουθενα εκτος απο το Β1 ερωτημα που ειχε μια μικρη μαγκια και ισως το Γ1,ολα τα αλλα πραξεις.Σεβαστή η άποψή σου Παύλε, αυτό που θέλω να πω είναι ότι την δυσκολία της σημερινής εξέτασης (πρόσεξε: Εξέτασης) την επιβάρυναν τόσο η ποσότητα των θεμάτων όσο και η σύγχυση με τις διευκρινίσεις. Αυτό είναι κάτι πέρα από κάθε αμφιβολία, νομίζω. Από κει και πέρα, αν τα θέματα ήταν της ίδιας δυσκολίας σε σχέση με πέρσι, ασφαλώς είναι κάτι το υποκειμενικό, εγώ πιστεύω ότι ήταν πιο δύσκολα, εσύ ότι ήταν πιο εύκολα. Δεν υπάρχει λόγος να λογομαχήσουμε επί αυτού.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
lenbias
Εκκολαπτόμενο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
dragonver
Εκκολαπτόμενο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Sourotiri
Πολύ δραστήριο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Γιώργος
Τιμώμενο Μέλος
Από τα πιο ψύχραιμα μηνύματα που έχω δει σήμερα.Θα ήθελα να κάνω μια παρέμβαση, γιατί από ό,τι βλέπω έχουν ανέβει οι τόνοι με τους φοιτητές (και ειδικά τον Γιώργο) που υποστηρίζουν ότι τα θέματα δεν ήταν και τόσο δύσκολα και τους μαθητές που τον κράζουν γιατί το παίρνουν ως παιχνίδι με τον πόνο τους. Είμαι καθηγητής ΑΟΘ και ΑΟΔΕ, και όπως καταλαβαίνετε, τα θέματα στα Μαθηματικά Γενικής Παιδείας είναι του άμεσου ενδιαφέροντος μου, μιας και είναι μάθημα βαρύτητας, μαζί με το δικό μου μάθημα.
Απευθύνομαι σε όλους και συνιστώ ψυχραιμία. Είδα και εγώ τα σημερινά θέματα, και μάλιστα τα έλυσα σε συνθήκες εξετάσεων για να έχω ιδία άποψη. Αυτό σημαίνει ότι δεν είχα ούτε καφέδες δίπλα μου, ούτε μουσικούλες, ούτε τίποτα. Αν κάτι μου έλειπε, αυτό ήταν το άγχος, που όμως υπάρχει στα παιδιά που έδιναν σήμερα.
Με το που είδα τα θέματα, διαπίστωσα πως όντως, πρόκειται για τα πιο δύσκολα θέματα που έχουν πέσει από το 2001 και μετά στις κανονικές εξετάσεις. Στις επαναληπτικές είχαν ξαναπέσει παλούκια. Αν λοιπόν συγκρίνουμε τα θέματα μεταξύ τους, τα σημερινά ήταν όντως τα πιο δύσκολα.
Αυτό που όμως διαφεύγει από τον Γιώργο, που έχει δίκιο όταν λέει ότι τα 87/100 ήταν μόρια που τα έπιανες σχετικά εύκολα, είναι ότι η δυσκολία των θεμάτων δεν έγκειται μόνο στην αντικειμενική δυσκολία που έχει η κάθε άσκηση.
Δύσκολα θέματα είναι και αυτά που είναι πολλά θέματα. Εμένα λοιπόν, μου πήρε δυόμιση ώρες για να απαντήσω στα θέματα, γράφοντας φυσικά όπως ακριβώς θα έγραφα αν ήμουν υποψήφιος: Αναλυτικά, χωρίς να ξεχάσω τίποτα, ελέγχοντας το γραπτό μου στο τέλος, και τα λοιπά. Αν εμένα μου πήρε δυόμιση ώρες (δύο και 20 λεπτά για την ακρίβεια), που στο κάτω-κάτω είμαι και πολύ πιο έμπειρος στα Μαθηματικά από το 99% των ανθρώπων που γράφετε εδώ μέσα, φαντάζομαι ότι εσάς θα σας πήρε κανένα 20λεπτο με μισάωρο παραπάνω.
Αυτό όμως, έχει αρνητικό αποτέλεσμα σε αυτόν που δίνει. Όταν βλέπεις ότι ο χρόνος σου τελειώνει, δεν νιώθεις φυσικά κανενός είδους ελάφρυνση. Το αντίθετο θα έλεγα.
Αν σε αυτό συνυπολογίσουμε την μαλακία που έγινε με την καθυστέρηση των θεμάτων και το πάρε-δώσε, τα πράγματα επιβαρύνονται. Δεν είναι λίγο να έχεις ξυπνήσει από τις 7 η ώρα (ο Θεός ξέρει τι ώρα κοιμηθήκατε χθες), και αντί να αρχίσεις στις 8.30 - 9 να αρχίζεις στις 10, όντας για μια επιπλέον ώρα σε ένα καθεστώς που επιβαρύνει την ψυχολογία σου. Ο φίλος Γιώργος το έχει ζήσει αυτό και θα έπρεπε να θυμάται πως είναι.
Επιπλέον, τα θέματα (όχι όλα, αλλά κάποιες εκφωνήσεις και κάποια ερωτήματα) ήταν αρκετά... τρομακτικά στην όψη. Και εγώ για παράδειγμα, όταν είδα αυτό το e τι είχε στον εκθέτη, δεν σας κρύβω ότι ψάρωσα και αναρωτήθηκα "τι σκατά έχουν βάλει ρε φίλε;".
Επίσης, δεν πρέπει να παραλείπουμε στον συλλογισμό μας και το εξής: Τα θέματα των πανελληνίων με την μορφή που τα ξέρουμε σήμερα, φέτος μετράνε τον 11ο τους χρόνο. Αυτό σημαίνει ότι τα τελευταία 10 θέματα των μαθηματικών γενικής για παράδειγμα, είναι ένα αξιόπιστο δείγμα σχετικά με το τι μπορεί να πέσει. Αυτό συμβαίνει σε όλα τα μαθήματα. Μπορεί τα θέματα, στην πάροδο του χρόνου να έχουν αυξομειώσεις στην δυσκολία τους, αλλά ο μαθητής που τα έχει δει όλα, ξέρει τι να περιμένει.
Στα μαθηματικά γενικής παιδείας λοιπόν, τα θέματα των τελευταίων 10 ετών ήταν αρκετά πιο εύκολα. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα, ο υποψήφιος να πάει να γράψει, περιμένοντας κάτι αντίστοιχο, ίσως λίγο μεγαλύτερης δυσκολίας. Τα σημερινά θέματα όμως δεν ήταν κάτι τέτοιο, με αποτέλεσμα το αρχικό σοκ να επιβαρύνει και την συνέχεια του γραπτού.
Απορρίπτω απόψεις του στυλ "είναι άδικο για τους θεωρητικούς αυτό που έγινε". Στο οικονομικό, είχαμε παιδιά από θεωρητική κατεύθυνση που δεν ήξεραν βασικά πράγματα στα μαθηματικά, παιδιά που κατά την γνώμη μου δεν είχαν θέση στην σχολή μου, απλά βρέθηκαν εκεί, γιατί έγραψαν 20 στις ΑΟΘ. Τα σημερινά θέματα είναι προς την σωστή κατεύθυνση, όσον αφορά τις οικονομικές σχολές του 5ου πεδίου και τους θεωρητικούς. Όσον αφορά όμως τις αστυνομικές και στρατιωτικές σχολές, εκεί υπάρχει θέμα. Στο κάτω-κάτω, αν υπάρχει κάποιος θεωρητικός που δεν έχει κλίση στα μαθηματικά και τα δήλωσε ως εξεταζόμενο μάθημα, νομίζω ότι έχει κάνει λάθος επιλογή μαθήματος.
Όπως και να'χει, περιμένουμε με μεγάλη αγωνία τα επόμενα θέματα. Ας μην μεγαλώσετε την αγωνία σας αυτή σιχτιρίζοντας την επιτροπή για τα σημερινά θέματα, ας μην κάνουμε προβλέψεις του στυλ "Μαλάκα, τι έχει να γίνει στην κατεύθυνση;", γιατί ούτε ξέρουμε τα επόμενα θέματα, ούτε μπορούμε να τα προβλέψουμε. Ξεχάστε ό,τι έγινε σήμερα (στην τελική, δεν μπορείτε να κάνετε και τίποτα), ξε-ξενερώστε, και ριχτείτε στο διάβασμα του επόμενου μαθήματος. Αν έχετε κάνει καλή προετοιμασία όλη την χρονιά, θα ρεφάρετε.
Ελπίζω να διαβάσετε το μήνυμα μου με ψυχραιμία.
Λοιπόν ναι, δέχομαι αυτόν τον ορισμό της "δυσκολίας" που έδωσε ο αγαπητός sourotiris. Εγώ βέβαια δεν θα έλεγα "δύσκολα", αλλά "μη-αναμενόμενα". Και αυτό προσπαθώ απ' το μεσημέρι να δείξω, ότι σε γενικές γραμμές δύσκολα δεν ήταν από την άποψη του ότι ζητούσαν περίεργα πράγματα, πράγματα εκτός ύλης, ή πολύ συνδιαστικά πράγματα.
Μη-αναμενόμενα όμως ναι. Σε αυτό θα συμφωνήσω ότι με βάση την εικόνα που είχαμε από αυτό το μάθημα τόσα χρόνια, ήταν έκπληξη από το Υπουργείο να αλλάξει το ύφος των θεμάτων. Σε αυτό δίνω 1024 δίκια στους υποψηφίους. Μου έχει συμβεί και μένα το 2006 στα Μαθηματικά Κατεύθυνσης, όταν το Γ' θέμα ήταν εκτός φιλοσοφίας Πανελληνίων καθώς ήταν άσκηση βαριά σε πράξεις. Και έμεινα κι εγώ έκπληκτος τότε, αλλά το να κάτσω να βρίζω το Υπουργείο δεν ήταν λύση. Δεν μιλάω εκ του ασφαλούς λοιπόν, γιατί έχω περάσει και εγώ από πολύωρες αναμονές και έχω βιώσει το στοιχείο της έκπληξης.
Αυτό προσπαθώ να σας περάσω απ' το μεσημέρι - ίσως με έναν πολύ "ωμό" τρόπο - το να μάθετε να κρατάτε την ψυχραιμία σας.
Γι' αυτό λοιπόν, ναι ήταν δύσκολα από την άποψη του ότι ήταν μη-αναμενόμενα και είχαν το στοιχείο της έκπληξης. Αλλά δύσκολα από την άποψη του ότι ζητούσαν περίεργα πράγματα, όχι.
Δεκτό του ότι όταν βλέπεις περίεργα πράγματα από το δεύτερο θέμα σε χτυπά στην ψυχολογία. Αλλά δεν έχετε άλλη επιλογή, πρέπει να μάθετε να παλεύετε με αυτές τις συνθήκες.
Η συμβουλή της ημέρας από εμένα σε εσάς:
- Όλοι δίνετε στα θέματα αυτά (τουλάχιστον οι περισσότεροι), συνεπώς τα "δύσκολα" θέματα παίρνουν όλους, όχι μόνο εσάς.
- Να μάθετε να διατηρείτε την ψυχραιμία σας. Όπως θα είδατε και σήμερα, η ψυχραιμία μπορεί να κάνει την διαφορά και να σε βάλει μέσα στη Σχολή που θέλεις ή να σε αφήσει απ' έξω.
- Δεν έχετε σκοπό να γράψετε για 20, απλώς να γράψετε καλύτερα από τους ανταγωνιστές σας. Ναι, ανταγωνιστές γιατί δεχτείτε το, οι Πανελλήνιες είναι "ο θάνατός σου, η ζωή μου". Γι' αυτό αν κολλήσετε κάπου προχωρήστε παρακάτω για να μαζέψετε όσα μόρια μπορείτε.
- Γι' αυτό μην σκοτίζεστε που έπεσαν μη-αναμενόμενα θέματα αν δώσατε τον καλύτερο εαυτό σας, γιατί αρκετοί ανταγωνιστές σας θα τα παράτησαν με το που είδαν τα θέματα.
Άντε, καλή επιτυχία.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
tsarachaf
Περιβόητο μέλος
Συμφωνω, περυσι εδεινα και γω και ξερω τι θα πει αγχος,αλλα δεν υπηρχε συνθετη μαθηματικη σκεψη πουθενα εκτος απο το Β1 ερωτημα που ειχε μια μικρη μαγκια και ισως το Γ1,ολα τα αλλα πραξεις.
Λυπάμαι που στο λέω αγαπητέ, αλλά καθώς είχα την τύχη(sic) να δώσω και πέρσι και φέτος πανελλήνιες, μπορώ να σε διαβεβαιώσω ότι το περσινό θέμα δεν ήθελε ούτε λίγη "σύνθετη μαθηματική σκέψη", σκέτη και ωμή μεθοδολογία ήταν... Άντε να γράψουν και φέτος τα παιδιά, να στείλουμε όποιον να ναι στις οικονομικές σχολές, με λίγα λόγια...
Φέτος τα θέμα συγκριτικά ήταν δυσκολότερα από κάθε άλλη φορά, αν και όχι δύσκολα... Ήθελαν σκέψη...
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
lenbias
Εκκολαπτόμενο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
paulos2
Νεοφερμένος
παντως το περσυνο Δ επρεπε να απορριψεις και μια απο τις δυο ριζες κατι που ηταν λιγο δυσκολο, αλλα και το περσινο Γ επισης ηθελε παρα μα παρα πολλες πραξεις!οπως επισης ηταν η πρωτη χρονια περυσι που δεν αβλανε στανταρ αποδειξη μην το ξεχναμε το Α1 ερωτημαΛυπάμαι που στο λέω αγαπητέ, αλλά καθώς είχα την τύχη(sic) να δώσω και πέρσι και φέτος πανελλήνιες, μπορώ να σε διαβεβαιώσω ότι το περσινό θέμα δεν ήθελε ούτε λίγη "σύνθετη μαθηματική σκέψη", σκέτη και ωμή μεθοδολογία ήταν... Άντε να γράψουν και φέτος τα παιδιά, να στείλουμε όποιον να ναι στις οικονομικές σχολές, με λίγα λόγια...
Φέτος τα θέμα συγκριτικά ήταν δυσκολότερα από κάθε άλλη φορά, αν και όχι δύσκολα... Ήθελαν σκέψη...
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Michaelgr2009
Εκκολαπτόμενο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
boo 41
Νεοφερμένος
Παντως γενικα με ολο αυτο που προηγηθηκε και με αυτα τα θεματα ηταν δυσκολο και ηθελε μεγαλη αυτοσυγκεντρωση για να γραψεις καλα.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
- Status
- Το θέμα δεν είναι ανοιχτό για νέες απαντήσεις.
Χρήστες Βρείτε παρόμοια
-
Τα παρακάτω 0 μέλη και 1 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:Tα παρακάτω 3 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
-
Φορτώνει...
-
Το forum μας χρησιμοποιεί cookies για να βελτιστοποιήσει την εμπειρία σας.
Συνεχίζοντας την περιήγησή σας, συναινείτε στη χρήση cookies στον περιηγητή σας.