jj!
Τιμώμενο Μέλος
Καλή επιτυχία και καθαρό μυαλό σε όλους τους υποψηφίους!
Για γενικές συζητήσεις προτιμήστε το θέμα Πανελλήνιες 2019. Για ό,τι αφορά τα Αρχαία Ελληνκά (πώς τα πήγατε, τι απαντήσεις δώσατε, προβληματισμοί για το μάθημα κτλ), αυτό το θέμα είναι το πλέον κατάλληλο.
Το θέμα θα παραμείνει κλειστό και θα ξεκλειδωθεί αύριο το πρωί, όπου και θα προστεθούν τα θέματα και οι ενδεικτικές απαντήσεις σε αυτά από διάφορα φροντιστήρια!
Σημείωση συντονιστών: Επειδή τις ημέρες των εξετάσεων τα μηνύματα θα είναι πολυάριθμα, παρακαλούνται τα μέλη, αν εντοπίσουν κάποιο μήνυμα που αντιβαίνει στους όρους χρήσης του forum, να το αναφέρουν στους συντονιστές μέσω της χρήσης του συστήματος αναφοράς μηνύματος. Υπενθυμίζουμε ότι η αναφορά γίνεται πατώντας το κουμπί
Θέματα
Απαντήσεις (Φροντιστήρια Κελάφας)
Προηγούμενα μαθήματα:
07/06/2019 | Νεοελληνική Γλώσσα Γενικής Παιδείας |
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
ΔΕΥΤΕΡΑ 10 ΙΟΥΝΙΟΥ 2019
ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑ: ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Guest 210267
Επισκέπτης
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
BeatrixKiddo
Περιβόητο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
cha0s
Περιβόητο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Wrong
Δραστήριο μέλος
Ελπίζω να προλάβατε να απαντήσετε σε όλες όπως θέλατε!
Γερά τώρα, για το επόμενο!
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
anathimatikos
Νεοφερμένος
Γενικά εύκολο. Τα κενά μου στη γραμματική θα πληρώσω. Και το σημείο με το "ίσως" στη μετάφραση μάλλον δεν το πέτυχα.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Carpe_Diem
Νεοφερμένος
Την γνώμη μιυ για τα θέματα θα την πω αργότερα, αυτή τη στιγμη είμαι σε υπερένταση!
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Guest 475402
Επισκέπτης
ὀνόματα μὲν γὰρ οὐκ ἂν παιδεύσειε, γνῶμαι δέ, εἰ καλῶς ἔχοιεν.Έβαλα δυο αποδόσεις στον υποθετικό λόγο, τη δεύτερη την έβαλα με το γνωμαι δε και εννόησα το ιδιο ρήμα χωρίς την άρνηση (το εγραψα το ρήμα). Είναι λάθος; Την αναγνώριση και την μετατροπή την εχω σωστα..
Στο συγκεκριμένο απόσπασμα απαντούν δύο δευτερεύουσες υποθετικές επιρρηματικές προτάσεις που δηλώνουν την προϋπόθεση. Εισάγονται με τον υποθετικό σύνδεσμο «εἰ».
Ο πρώτος υποθετικός λόγος εκφέρεται με:
Υπόθεση: εἰ καλῶς ἔχοιεν (εἰ + ευκτική)
Απόδοση: ὀνόματα μὲν γὰρ οὐκ ἂν παιδεύσειε (δυνητική ευκτική με άρνηση - αττική σύνταξη)
Η δεύτερη πρόταση, με εννοούμενο ρήμα το ἂν παιδεύσειαν/παιδεύσαιεν, εκφέρεται:
Υπόθεση: εἰ καλῶς ἔχοιεν (εἰ + ευκτική)
Απόδοση: (ἂν παιδεύσειαν/παιδεύσαιεν) γνῶμαι (δυνητική ευκτική)
Οι υποθετικοί λόγοι εκφράζουν την απλή σκέψη του ομιλητή. Η μετατροπή στο είδος του προσδωκομένου έχει ως εξής, σε ό,τι αφορά τον πρώτο:
Υπόθεση: ἐὰν καλῶς ἔχωσιν (ἐὰν + υποτακτική)
Απόδοση: ὀνόματα μὲν γὰρ οὐ παιδεύσει (οριστική μέλλοντα - αττική σύνταξη)
Στη δεύτερη πρόταση θα εννοήσουμε πάλι το ρήμα παιδεύουσι, αυτή τη φορά σε χρόνο μέλλοντα προκειμένου να εναρμονιστεί με το είδος του προσδωκομένου.
Υπόθεση: ἐὰν καλῶς ἔχωσιν (ἐὰν + υποτακτική)
Απόδοση: (παιδεύσουσι) γνῶμαι (οριστική μέλλοντα)
Προφανώς αρκεί η συμπερίληψη της πρώτης περίπτωσης (ἐὰν ἔχωσιν-οὐ παιδεύσει)· το θεωρώ επισφαλές να ενταχθεί και το δεύτερο σκέλους του υποθετικού λόγου, ιδίως όταν δεν ζητείται από την εκφώνηση. Θα αρκούμουν στο προφανές και καταληπτό.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Carpe_Diem
Νεοφερμένος
Στο συγκεκριμένο απόσπασμα, πράγματι, απαντούν δύο υποθετικές επιρρηματικές προτάσεις που δηλώνουν την προϋπόθεση.
ὀνόματα μὲν γὰρ οὐκ ἂν παιδεύσειε, γνῶμαι δέ, εἰ καλῶς ἔχοιεν.
Πρώτος υποθετικός λόγος:
Υπόθεση: εἰ καλῶς ἔχοιεν (εἰ + ευκτική)
Απόδοση: ὀνόματα μὲν γὰρ οὐκ ἂν παιδεύσειε (δυνητική ευκτική με άρνηση - αττική σύνταξη)
Δεύτερος υποθετικός λόγος:
Υπόθεση: εἰ καλῶς ἔχοιεν (εἰ + ευκτική)
Απόδοση: (ἂν παιδεύσειαν/παιδεύσαιεν) γνῶμαι (δυνητική ευκτική)
Οι υποθετικοί λόγοι συνδέονται παρατακτικά και εκφράζουν την απλή σκέψη του ομιλητή. Η μετατροπή στο είδος του προσδωκομένου έχει ως εξής:
Πρώτος υποθετικός λόγος:
Υπόθεση: ἐὰν καλῶς ἔχωσιν (ἐὰν + υποτακτική)
Απόδοση: ὀνόματα μὲν γὰρ οὐ παιδεύσει (οριστική μέλλοντα - αττική σύνταξη)
Δεύτερος υποθετικός λόγος:
Υπόθεση: ἐὰν καλῶς ἔχωσιν (ἐὰν + υποτακτική)
Απόδοση: (παιδεύσουσι) γνῶμαι (οριστική μέλλοντα)
Άρα απ ότι καταλαβαίνω δεν το παίρνουν λάθος... ευχομαι δηλαδή! Η αλήθεια είναι ότι ταλαντεύτηκα πολλή ώρα σχετικά με το αν έπρεπε να το απαντήσω έτσι η όχι!
Σ ευχαριστώ πάρα πολύ για την απάντηση, να είσαι καλά!
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
jims
Πολύ δραστήριο μέλος
Κατά τη γνώμη πρέπει να γίνουν κάποιες αλλαγές σε σχέση με το νέο τρόπο εξέτασης:
επαναφορά μετάφρασης του διδαγμένου (10 μονάδες) 2 ερμηνευτικές ανοιχτού τύπου που αναφέρονται στο πρωτότυπο (20 μονάδες), 1 ερμηνευτική ανοιχτού τύπου με παράλληλο μεταφρασμένο κείμενο είτε διδαγμένο είτε αδίδακτο (10 μονάδες)-και όχι 5 ερμηνευτικές ερωτήσεις που προβλέπονται τώρα-1 ερώτηση ανοιχτού ή κλειστού τύπου εισαγωγής (10 μονάδες) και 1 λεξιλογική (10 μονάδες). Στο αδίδακτο οπωσδήποτε θα πρέπει να απαιτείται η μετάφραση μεγαλύτερης έκτασης και όχι 4 σειρές που ζητάνε, ήτοι τουλάχιστον 6 σειρές,ή και η επαναφορά του προηγούμενου τρόπου εξέτασης.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Arianara S3
Δραστήριο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Debby63
Εκκολαπτόμενο μέλος
Eιναι ιδεα μου η βαλαν ερμηνευτικη ερωτηση στο αδιδακτο; yikes.
Ναι το έκαναν.
Προσωπικα στο γνωστο τα πηγα πολυ καλα παρολο που δυσκολευτηκα λιγο αλλα στο αγνωστο εκανα οτι να'ναι γιατι οπως ειπα τια προαλλες, δεν ειμαι και πολυ καλη στο αγνωστο. Τωρα αν θα εχω παρει καποιο βαθμο και απο αυτο οπως επαιρνα και στο σχολειο χαιρω πολυ.
Να ρωτήσω κάτι...στην τελευταία άσκηση αντί για αυτοί έβαλα ούτοι. Είναι λάθος ε;
Εγω εβαλα αυτοι αλλα νομιζω λαθος ειναι. Και σιν αυτο οτι το εβαλα οτι ειναι κυρια προταση κρισεως γιατι δηλωνει το πραγματικό γεγονος και μετα οταν το αλλαξα ωστε να φαινεται οτι ειναι προσωπο που ενεργει το εγραψα "αυτοι πολλα γεγραπται" νομιζω αλλα και αυτοι γεγραπται πολλα, το ιδιο θα ηταν νομιζω.
Στο συγκεκριμένο απόσπασμα, πράγματι, απαντούν δύο υποθετικές επιρρηματικές προτάσεις που δηλώνουν την προϋπόθεση.
ὀνόματα μὲν γὰρ οὐκ ἂν παιδεύσειε, γνῶμαι δέ, εἰ καλῶς ἔχοιεν.
Πρώτος υποθετικός λόγος:
Υπόθεση: εἰ καλῶς ἔχοιεν (εἰ + ευκτική)
Απόδοση: ὀνόματα μὲν γὰρ οὐκ ἂν παιδεύσειε (δυνητική ευκτική με άρνηση - αττική σύνταξη)
Δεύτερος υποθετικός λόγος:
Υπόθεση: εἰ καλῶς ἔχοιεν (εἰ + ευκτική)
Απόδοση: (ἂν παιδεύσειαν/παιδεύσαιεν) γνῶμαι (δυνητική ευκτική)
Οι υποθετικοί λόγοι συνδέονται παρατακτικά και εκφράζουν την απλή σκέψη του ομιλητή. Η μετατροπή στο είδος του προσδωκομένου έχει ως εξής:
Πρώτος υποθετικός λόγος:
Υπόθεση: ἐὰν καλῶς ἔχωσιν (ἐὰν + υποτακτική)
Απόδοση: ὀνόματα μὲν γὰρ οὐ παιδεύσει (οριστική μέλλοντα - αττική σύνταξη)
Δεύτερος υποθετικός λόγος:
Υπόθεση: ἐὰν καλῶς ἔχωσιν (ἐὰν + υποτακτική)
Απόδοση: (παιδεύσουσι) γνῶμαι (οριστική μέλλοντα)
Ο καλα βλακια εκανα. Εκανα υποθετικο λογο μονο στη δευτερο κομματι του υποθετικου λογου. Δεν το σκεφτηκα οτι θελει και αλλο. Οτι να'ναι εκανα γενικά στο αγνωστο.
Τα θέματα ήταν απαιτητικά. Εντούτοις, ο καλά προετοιμασμένος μπορούσε να γράψει 55+/60 στο γνωστό και 30+ στο άγνωστο. Με άλλα λόγια το 17 δεν ήταν ανέφικτο. Οι ερμηνευτικές του γνωστού ήταν πολλές και απαιτούσαν να είχε μελετήσει κάποιος πολύ καλά ώστε να μην καθυστερήσει και να προλάβει να ολοκληρώσει το διαγώνισμα. Το παράλληλο (αν δεν κάνω λάθος) ήταν από το σχολικό βιβλίο και όχι αδίδακτο και επομένως μπορούσε κάποιος που το είχε μελετήσει να απαντήσει γρήγορα δίχως να σκεφτεί. Αξιοσημείωτο είναι επίσης ότι ο εντοπισμός των κειμενικών αναφορών της πρώτης ερμηνευτικής απαιτούσε καλή γνώση της μετάφρασης. Η ερώτηση κατανόησης του νοηματικού άξονα του αδίδακτου κειμένου κατ' ουσίαν ήθελε τη μετάφραση με μια μικρή αναδιατύπωση. Δεν καταλαβαίνω εν τέλει ποιος ο σκοπός αυτής της ερώτησης;
Κατά τη γνώμη πρέπει να γίνουν κάποιες αλλαγές σε σχέση με το νέο τρόπο εξέτασης:
επαναφορά μετάφρασης του διδαγμένου (10 μονάδες) 2 ερμηνευτικές ανοιχτού τύπου που αναφέρονται στο πρωτότυπο (20 μονάδες), 1 ερμηνευτική ανοιχτού τύπου με παράλληλο μεταφρασμένο κείμενο είτε διδαγμένο είτε αδίδακτο (10 μονάδες)-και όχι 5 ερμηνευτικές ερωτήσεις που προβλέπονται τώρα-1 ερώτηση ανοιχτού ή κλειστού τύπου εισαγωγής (10 μονάδες) και 1 λεξιλογική (10 μονάδες). Στο αδίδακτο οπωσδήποτε θα πρέπει να απαιτείται η μετάφραση μεγαλύτερης έκτασης και όχι 4 σειρές που ζητάνε, ήτοι τουλάχιστον 6 σειρές,ή και η επαναφορά του προηγούμενου τρόπου εξέτασης.
Οντως ηταν.
Αλλα μπορει εγω προσωπικα σαν ντεμπι να δυσκολευτηκα αλλα τα καταφερα και τα απάντησα ολα. Στα ερμηνευτικα μεχρι και μια-δυο σελιδες εχω γράψει.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Guest 699855
Επισκέπτης
https://roulamakri.gr/wp-content/uploads/2019/06/ΑΡΧΑΙΑ-ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ-1.pdf
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Debby63
Εκκολαπτόμενο μέλος
Δώστε τις λύσεις στα λαό.
Γενικά εύκολο. Τα κενά μου στη γραμματική θα πληρώσω. Και το σημείο με το "ίσως" στη μετάφραση μάλλον δεν το πέτυχα.
Εγω στο αγνωστο οτι να ναι εκανα. Ασε.
Μονο στο γνωστο πηγα καλα.
Στις ερμηνευτικες του ερωτησεις εγραψα μια δυο σελιδες. Τρεις και στο συνολο γιατι εκανα και καποια λαθη και τα διεγραφα με γραμμη και συνεχιζα αυτο που ηταν να συνεχιζω να γραφω "ομαλα" και ωραια.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
anathimatikos
Νεοφερμένος
Μη στεναχωριέσαι, συμπάσχουμε. Έχασα τη μισή γραμματική (δεν θυμόμουν την υποτακτική αορίστου, αν έχεις το θεό σου) και έκανα λάθη στο συντακτικό. Σιγά-σιγά τα καταλαβαίνω. Τώρα προσηλωνόμεθα στην Ιστορία.Εγω στο αγνωστο οτι να ναι εκανα. Ασε.
Μονο στο γνωστο πηγα καλα.
Στις ερμηνευτικες του ερωτησεις εγραψα μια δυο σελιδες. Τρεις και στο συνολο γιατι εκανα και καποια λαθη και τα διεγραφα με γραμμη και συνεχιζα αυτο που ηταν να συνεχιζω να γραφω "ομαλα" και ωραια.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Debby63
Εκκολαπτόμενο μέλος
Μη στεναχωριέσαι, συμπάσχουμε. Έχασα τη μισή γραμματική (δεν θυμόμουν την υποτακτική αορίστου, αν έχεις το θεό σου) και έκανα λάθη στο συντακτικό. Σιγά-σιγά τα καταλαβαίνω. Τώρα προσηλωνόμεθα στην Ιστορία.
Ουτε εγω θυμομουν την γραμματικη και συγκεκριμενα την υποτακτικη αοριστου.
Πλας, μολις ειδα απαντησεις και του γνωστου και ειδα οτι στο Α1 θεμα κοντα επεσα διοτι εβαλα τον αριθμο 5 σωστο αρχικα και μετα τον εβαλα οτι εναι δηθεν και καλα λαθος διοτι δεν ημουν σιγουρη τι χωριο του κειμενου να βαλω. Και στο β εγραψα μονο χωρια του κειμενου που αιτιολογουν γιατι αυτα που εγραψα ως σωστα ειναι σωστα. Μαλλον θα χασω λιγες μοναδες τσαμπα εκει.
Σιν και αυτο οτι δεν ηξερα οτι επρεπε και τα λαθη να αιτιολογησουμε. Μονο αυτα που ειναι σωστα νομιζα αλλα τεσπα.
Την Β4 την εκανα σωστα τελικα ακομα και να αμφεβαλα γι'αυτη.
Οσο για της ερμηνευτικες ερωτησεις που ηταν ξεκαθαρα να γραψεις την αποψη σου που σχετιζεται με το κειμενο 3, θεωρω οτι εγραψα καλα οποτε θα εχω πιασει καποιες μοναδες και απο αυτα.
Ελπιζω να εχω πιασει δηλαδη εστω απο το γνωστο μια υψηλη βαθμολογια εφοσον ισχυει και αυτο οτι ο συντελεστης βαρυτητας του ειναι 1,3.
Επισης αρχισα να φοβαμαι μη δεν παρω υψηλο βαθμο με αυτα που εκανα. Ξερω οτι δεν πρεπει να στεναχωριεμαι γιατι ολοι μας καπου τα χασαμε και καναμε οτι να'ναι καπου αλλα θα ειναι κριμα να μην ανταμειφθει ο κοπος μας.
Ελπιζω να μη παρω κατω απο τη βαση. ?????? Φοβαμαι λιγο.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
anathimatikos
Νεοφερμένος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Eileen
Τιμώμενο Μέλος
Κάπου εδώ θ' αναφερθώ και σε ένα χαζό πρόβλημα που αντιμετωπίζω ως αρειμάνιος καπνιστής. Κάπου μετά το δίωρο εντός της αιθούσης, με πιάνει πονοκέφαλος, έντονος εκνευρισμός και η συγκέντρωσή μου μειώνεται δραστικά, επειδή θέλω να καπνίσω. Πώς αντιμετωπίζεται αυτό;
Αν μασάς κάποια τσίχλα δε ξεχνιέσαι;
Θυμάμαι μία συμμαθήτριά μου φορούσε στις πανελλήνιες nicotine patches, αλλά αν δεν τα έχεις χρησιμοποιήσει στο παρελθόν, θα σου πρότεινα να μην το κάνεις πρώτη φορά όταν γράφεις. Το ιδανικότερο είναι να κάνεις λίγη υπομονή =/
Καλή επιτυχία! =)
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Wrong
Δραστήριο μέλος
Επαναλαμβάνω και όσα έγραψα στο thread για την Έκθεση: μην κοιτάτε τις λύσεις αν είναι να σας αγχώσουν ή να σας ρίξουν το ηθικό, μη μετράτε βαθμολογία, αφήστε τα Αρχαία πίσω σας και εμπρός για την Ιστορία!
Σας στέλνω θετική ενέργεια και δύναμη!
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Χρήστες Βρείτε παρόμοια
-
Τα παρακάτω 0 μέλη και 1 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:Tα παρακάτω 15 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
-
Φορτώνει...
-
Το forum μας χρησιμοποιεί cookies για να βελτιστοποιήσει την εμπειρία σας.
Συνεχίζοντας την περιήγησή σας, συναινείτε στη χρήση cookies στον περιηγητή σας.