Civilara
Περιβόητο μέλος
Όλα αυτα φυσικα στα όρια της Ελλάδας γιατι ένας απόφοιτος Σεμφε που εχει επιλέξει την ροη μηχανικής ειναι ικανός να υπογράψει οποιαδήποτε μελέτη στο εξωτερικό μιας και εκει σου δίνουν δικαιωματα με βαση τις γνώσεις και το προγράμμα σπουδών και οχι το όνομα του πτυχίου σου !
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Μιλάω για τον κανόνα. Ο κανόνας λέει ότι σε περιφερειακά ιδρύματα (επειδή βίωσα αλλαγές) το μοντέλο σπουδών αλλάζει. Σκέψου ότι σπούδασα με το νεοσύστατο μοντέλο του 2004 και από πέρυσι συζητάνε για να το αλλάξουν στα πρότυπα των majors / minors του εξωτερικού. Σ' αυτό βοηθάνε οι υπάρχουσες κατευθύνσεις (που επιλέγουμε μια) οι οποίες αποτελούν ξεχωριστό «υποπτυχίο» ανά κλάδο των μαθηματικών, όπως συμβαίνει στο εξωτερικό. Όμως ακόμη το πτυχίο είναι ενιαίο. Επίσης η Κρήτη συνεχώς αλλάζει το πρόγραμμα σπουδών. Ακολουθεί το Μαθηματικό Ιωαννίνων που κινείται στο "αδελφό" Πανεπιστήμιο (αφού ιδρύθηκαν επί Χούντας) της Πάτρας, σε μοντέλο σπουδών. Τα Τμήματα του ΑΠΘ και ΕΚΠΑ κινούνται σε δικά τους "μονοπάτια"..με την άποψη που διατύπωσες: απουσία ανανέωσης των προγραμμάτων σπουδών. Το Μαθηματικό Σάμου είναι σε φάση αλλαγών-συγχωνεύσεων σύμφωνα με το σχέδιο Αθηνά. Αλλά στο διαταύτα, που είναι η επιστήμη: δεν έχουμε τίποτε να ζηλέψουμε από το εξωτερικό. Και στο Μαθηματικό του Cornell διδάσκουν Actuarial Mathematics προπτυχιακά και στην χώρα μας..
Μάλλον επειδη δεν μπορούσα να αλλάξω πόλη , έχω ψάξει μονο το μαθηματικο εκπα . Κακώς απο οτι φαίνεται καθώς με τον τροπο αυτο έχω υποβαθμίσει τα τμήματα μαθηματικών στο μυαλο μου που απο οτι πολυ λένε ειναι πολυ δυνατά σε άλλες πόλεις!
Έχω άδικο ; Έτσι λέει το ενημερωτικό φυλλάδιο της σχολη που είχαμε παρει στην αρχή . Αν έχω λάθος διόρθωσε με δεν το έχω ψάξει πολυ γιατι δεν με ενδιαφέρει ο κλάδος της μηχανικής.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
nPb
Επιφανές μέλος
Γιώργο θα κάνει μελέτη..ένας ΣΕΜΦίτης με την εξής μηχανική:
- Mηχανική Θραύσεων
- Σύνθετα Υλικά
- Ανάλυση Επιφανειακών Μηχανικών Συστημάτων
- Προχωρημένη Δυναμική
- Μαθηματική Προσομοίωση στην Εμβιομηχανική
- Εμβιομηχανική του Μυοσκελετικού
- Πειραματική Αντοχή Υλικών
- Εισαγωγή στην Ανελαστικότητα
- Μηχανική Κατασκευών
- Μηχανική Συνεχούς Μέσου
τα οποία δεν έχω δει να διδάσκονται σε Μαθηματικό προπτυχιακά!
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Civilara
Περιβόητο μέλος
Έχω άδικο ; Έτσι λέει το ενημερωτικό φυλλάδιο της σχολη που είχαμε παρει στην αρχή . Αν έχω λάθος διόρθωσε με δεν το έχω ψάξει πολυ γιατι δεν με ενδιαφέρει ο κλάδος της μηχανικής.
Σκέψου λίγο λογικά. Τμήματα όπως η ΣΕΜΦΕ ΕΜΠ υπάρχουν στο εξωτερικό όπως και πολυτεχνικές σχολές επίσης. Αν ένας απόφοιτος της ΣΕΜΦΕ μπορούσε να υπογράψει οποιαδήποτε μελέτη τότε γιατί να υπάρχουν μηχανικοί σε αυτές τις χώρες; Κάνει μπαμ ότι δεν το έψαξες. Μην πιστεύετε ό,τι σας σερβίρουν.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
1) αντοχή υλικών
2) προχωρημένη μηχανικη
3) μηχανικη οστών
4) κυρτοτητα και αντοχή
5) μοντελοποιηση έργων
6) μαθηματικη μηχανικη
Αυτα :/ επισης αν κοιτάξεις την ροη μηχανικής ρχουμε αρκετα μαθήματα πόσο μάλλον αν βάλεις και τα επιλογής αλλα και τις μηχανικές 1,2,3,4 . Μαλιστα θυμάμαι οτι ο Κουρκουλής μας ειχε πει οτι κακώς δεν είμαστε στο ΤΕΕ γιατι πολλοί απόφοιτοι τέτοιων σχολών απασχολούνται σε τομείς της μηχανικής στο εξωτερικό .
ΥΓ : δεν γνωρίζω πολλα πάνω στον τομέα της μηχανικής και παραθέτω οτι έχω ακούσει . Σίγουρα η γνώμη των μηχανικών ειναι πιο ουσιαστική !
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
nPb
Επιφανές μέλος
Στο εξωτερικό ΔΕΝ υπάρχει ενιαίο Τμήμα Μαθηματικών αλλά Τμήματα-κατευθύνσεις με έναν στοιχειώδη κοινό κορμό τύπου ΣΕΜΦΕ. Από εκεί και πέρα ο καθένας επιλέγει ένα major από τα:
- Pure Maths (θεωρητικά μαθηματικά) ή
- Applied Maths (εφαρμοσμένα μαθηματικά) με τις εξής ειδικότητες:
α). Στατιστική
β). Θεωρητική Πληροφορική και Υπολογιστικά Μαθηματικά
γ). Βελτιστοποίηση (Επιχειρησιακή Έρευνα)
δ). Μαθηματική Μοντελοποίηση στις Φυσικές Επιστήμες
(στο δ εντάσσεται και ο κλάδος της Εφαρμοσμένης Μαθηματικής Ανάλυσης)
Από εκεί και πέρα το Τμήμα δίνει δυνατότητες επιλογής κάποιου άλλου major ή minor ανάλογα με τις δυνατότητες και στόχους του φοιτητή. Το minor συνήθως είναι ένα πακέτο 2-3 μαθημάτων από το ίδιο ή άλλο Τμήμα συγγενούς επιστήμης. Για παράδειγμα τα minor συνήθως προσφέρουν τα "δελεαστικά" μαθήματα: π.χ. Μικρο-οικονομία, Εισαγωγή στην Μοριακή Βιολογία, Αστρονομία, Αρχές Διοίκησης,..ή περισσότερο εμβάθυνση στα άνω majors π.χ. δυο βασικά μαθήματα Θεωρητικής Φυσικής (Κβαντομηχανική, Ηλεκτροδυναμική). Γι' αυτό βλέπεις Μαθηματικούς να έχουν κάνει συνδυασμούς majors π.χ. Θεωρητικά Μαθηματικά με minor Κρυπτογραφίας (που έχει σχέση από την Πανεπ.Άλγεβρα).
Πουθενά δεν υπάρχει major εφαρμοσμένων μαθηματικών με application την εφαρμοσμένη μηχανική. Ακόμη και η Μαθηματική Μοντελοποίηση δεν έχει τόσο σχέση με "κατασκευαστική" μηχανική όσο με θεωρητική μηχανική και μαθηματική ανάλυση (π.χ. συναρτήσεις, μιγαδική ανάλυση, τανυστές, χώροι Banach, διαφορικές εξισώσεις)..που είναι γεμάτα θεωρήματα και θεωρητικές αποδείξεις.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Στο εξωτερικό Γιώργο και vikam υπάρχει η εξής ιδιαιτερότητα λόγω..ότι είναι άλλη χώρα, άλλη οικονομία..κοκ.
Στο εξωτερικό ΔΕΝ υπάρχει ενιαίο Τμήμα Μαθηματικών αλλά Τμήματα-κατευθύνσεις με έναν στοιχειώδη κοινό κορμό τύπου ΣΕΜΦΕ. Από εκεί και πέρα ο καθένας επιλέγει ένα major από τα:
- Pure Maths (θεωρητικά μαθηματικά) ή
- Applied Maths (εφαρμοσμένα μαθηματικά) με τις εξής ειδικότητες:
α). Στατιστική
β). Θεωρητική Πληροφορική και Υπολογιστικά Μαθηματικά
γ). Βελτιστοποίηση (Επιχειρησιακή Έρευνα)
δ). Μαθηματική Μοντελοποίηση στις Φυσικές Επιστήμες
(στο δ εντάσσεται και ο κλάδος της Εφαρμοσμένης Μαθηματικής Ανάλυσης)
Από εκεί και πέρα το Τμήμα δίνει δυνατότητες επιλογής κάποιου άλλου major ή minor ανάλογα με τις δυνατότητες και στόχους του φοιτητή. Το minor συνήθως είναι ένα πακέτο 2-3 μαθημάτων από το ίδιο ή άλλο Τμήμα συγγενούς επιστήμης. Για παράδειγμα τα minor συνήθως προσφέρουν τα "δελεαστικά" μαθήματα: π.χ. Μικρο-οικονομία, Εισαγωγή στην Μοριακή Βιολογία, Αστρονομία, Αρχές Διοίκησης,..ή περισσότερο εμβάθυνση στα άνω majors π.χ. δυο βασικά μαθήματα Θεωρητικής Φυσικής (Κβαντομηχανική, Ηλεκτροδυναμική). Γι' αυτό βλέπεις Μαθηματικούς να έχουν κάνει συνδυασμούς majors π.χ. Θεωρητικά Μαθηματικά με minor Κρυπτογραφίας (που έχει σχέση από την Πανεπ.Άλγεβρα).
Πουθενά δεν υπάρχει major εφαρμοσμένων μαθηματικών με application την εφαρμοσμένη μηχανική. Ακόμη και η Μαθηματική Μοντελοποίηση δεν έχει τόσο σχέση με "κατασκευαστική" μηχανική όσο με θεωρητική μηχανική και μαθηματική ανάλυση (π.χ. συναρτήσεις, μιγαδική ανάλυση, τανυστές, χώροι Banach, διαφορικές εξισώσεις)..που είναι γεμάτα θεωρήματα και θεωρητικές αποδείξεις.
Στο ecole της Γαλλίας βασική ροη του τμήματος εφαρμοσμένων μαθηματικών ειναι η εφαρμοσμένη μηχανικη . Το eth ειχε ενα τμήμα μέχρι το 2007 που ονομάζονταν applied mathematics and enginiring το οποίο μετονομάστηκε σε applied mathematics και κράτησε την μηχανικη ως ροη . Επομένως φυσικα και υπαρχουν πολλα τμήματα εφαρμοσμένων μαθηματικών με ειδίκευση στη μηχανικη στο εξωτερικό . Τώρα το τι κανουν δεν το ξέρω και δεν με αφορά . Προσωπικά επειδη θα επιλέξω την ροη της θεωρητικής πληροφορικής ( ως βασική ροη ) θέλω να ασχοληθώ με την λογικη και την θεωρία υπολογισμου η την κρυπτογραφία
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Γιώργος
Τιμώμενο Μέλος
Και πιστεύεις ό,τι μαλακία σου λένε;Έχω άδικο ; Έτσι λέει το ενημερωτικό φυλλάδιο της σχολη που είχαμε παρει στην αρχή
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Και πιστεύεις ό,τι μαλακία σου λένε;
Οχι ρε συ δεν το πίστεψα . Αν με ενδιέφερε να γίνω μηχανικός θα το έψαχνα αλλα δεν με ενδιαφέρει καν . Είχα αρκετα μόρια να περάσω σε οποία σχολη μηχανικών ήθελα αλλα πάντα ήθελα να ασχοληθώ με τα μαθηματικα και για αυτο είμαι Σεμφε . Σε αυτο τ θεμα παρόλο που υπαρχουν σοβαροί λόγοι να σας αμφισβητήσει κανείς με βαση το προγράμμα σπουδών αλλα και τον τροπο που λειτουργούν τα πράγματα στο εξωτερικό εγω συμφωνώ μαζι σας !
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
υ.γ δεν ειρωνεύομαι
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
αυτό που καταλαβαίνω εγω είναι οτι η σεμφε είναι λίγο απ όλα δηλαδή κάτι σαν το φπψ στην θεωρητική...
υ.γ δεν ειρωνεύομαι
Ροές διαλέγεις φίλε μου . Εχει 4 ροές στην κατεύθυνση των μαθηματικών και επιλέγεις εσυ ποια θα ακολουθήσεις
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
VouDou
Πολύ δραστήριο μέλος
αν συμβεί αυτό τότε θα είναι καλύτερη η ΣΕΜΦΕ από το φυσικομαθηματικό
Δεν ξέρω πως το κατάλαβες αυτό. Φυσικά και ο κάθε Πε-Φυσικός (και εκτός ΣΕΜΦΕ) έχει το αυτό ΕΔ, που αναφέρθηκε ανωτέρω! Δεν είναι "αν συμβεί", αλλά ήδη συμβαίνει. Δηλαδή (κάτι άγνωστο ίσως σε πολλούς), ο ΠΕ-Φυσικός, μεταξύ άλλων, μπορεί να αιτηθεί και σε προκηρύξεις για ΠΕ-Περιβάλλοντος (πιο ξεκάθαρα και εδώ: https://www.eppe.gr/faqs/faq_05) και άρα για υπογραφές σε περιβαλλοντικές μελέτες. Εξαίρεση από τα προηγούμενα αποτελεί το γεγονός αν η προκήρυξη αναφέρει ΠΕ-Μηχανικός Περιβάλλοντος.
Απόφοιτοι της σχολής ΣΕΜΦΕ ειναι ικανοί να πραγματοποιήσουν μελέτες στους εξής κλάδους της μηχανικής :
1) αντοχή υλικών
2) προχωρημένη μηχανικη
3) μηχανικη οστών
4) κυρτοτητα και αντοχή
5) μοντελοποιηση έργων
6) μαθηματικη μηχανικη
Η διατύπωση (κεκαλυμμένη αν θέλετε) έχει σημασία του τι μπορεί να νοείται κάθε φορά στα ενημερωτικά φυλλάδια και τι μπορεί ο καθένας να αντιλαμβάνεται περαιτέρω (για αυτό θέλει και πολλή προσοχή). Αν το γράφει έτσι όπως το ανέφερες, τότε με την έννοια "συμμετοχής" λόγω κάποιων γνώσεων (ίσως και είδος/φύση μελέτης) μαζί με τους πιο ειδικούς, ίσως ναι. Όχι όμως και να έχουν το δικαίωμα της Υπογραφής από μόνοι τους. Στην Ελλάδα πάντως, σίγουρα όχι!
Είπαμε, η ΣΕΜΦΕ βγάζει ΠΕ-Μαθηματικούς και ΠΕ-Φυσικούς. Τέλος. Από εκεί και πέρα η "πιο φανερή" ιδιαιτερότητά της (τουλάχιστον για εμάς τους "από έξω") σε σχέση με τα Τμήματα των ΦυσικοΜαθηματικών σχολών είναι ότι κάνεις και κάποια μαθήματα μηχανικής. Αν μείνεις στο πτυχίο (σκέτο) κατά πάσα πιθανότητα (για Ελλάδα σίγουρο) ΔΕΝ θα σού χρειαστούν. Αν προχωρήσεις όμως ακαδημαϊκά για ΜΔΕ, σχετικού κλάδου, τότε ναι θα έχεις ήδη κάποιες γνώσεις παραπάνω. Αυτό είναι όλο.
Προσωπικά, όπως έχω αναφέρει ξανά, θα επέλεγα ένα Μαθηματικών ή Φυσικών και όχι ΣΕΜΦΕ, γιατί θα τελείωνα στα 4, και όχι στα 5, χρόνια (με την κλασσική "λογική", να τελειώνουμε)! Στη συνέχεια, αν επιζητούσα την παραπάνω "μηχανικο"-γνώση, που προσφέρει η ΣΕΜΦΕ προπτυχιακά, θα την αποκτούσα μέσα στο ΜΔΕ (ακόμα και επιθυμούσα να πάρω επιπλέον μαθήματα από προπτυχιακό πρόγραμμα)! Από εκεί και πέρα, αφού αποφασίσαμε να υφίσταται προπτυχιακά το γενικό Τμήμα του ΕΜΠ ανεξάρτητο στο μηχανογραφικό, το γνωστό με την κολοκυθόπιτα!
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Jack of Spades
Περιβόητο μέλος
Μάλλον γι'αυτό όταν σας ρωτάνε που έχουμε ορθογωνικές διατομές κοιτάτε σα χαζοί!ολα τα ΑΕΙ Μηχανολογων εχουν κατευθυνση Παραγωγης, που ως επι τω πλειστον ασχολουνται με μαρκετινγκ, εργονομια, επιχειρησιακη ερευνα, διοικηση εργων κλπ.
Προσγειωθείτε γιατί τα χειρότερα δε τα είδατε ακόμα...
Λόγω του ότι γενικά τα "τυπικά" τα έχω καιρό γραμμένα στα παλιά μου τα παπούτσια,δεν παρακολουθώ τι γίνεται με τα εκκρεμή Π.Δ. από το 2011 και μετά...Διάβασε αυτό: https://www.eetem.gr/images/stories/docs/pd_108_2013_comments.pdf που επεξηγεί Π.Δ 108/2013 που τέθηκε σε ισχύ πριν 1 μήνα περίπου.
Τι έγινε,έκανε πίσω το Τ.Ε.Ε. και ψηφίστηκαν;
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Δεν ξέρω πως το κατάλαβες αυτό. Φυσικά και ο κάθε Πε-Φυσικός (και εκτός ΣΕΜΦΕ) έχει το αυτό ΕΔ, που αναφέρθηκε ανωτέρω! Δεν είναι "αν συμβεί", αλλά ήδη συμβαίνει. Δηλαδή (κάτι άγνωστο ίσως σε πολλούς), ο ΠΕ-Φυσικός, μεταξύ άλλων, μπορεί να αιτηθεί και σε προκηρύξεις για ΠΕ-Περιβάλλοντος (πιο ξεκάθαρα και εδώ: https://www.eppe.gr/faqs/faq_05) και άρα για υπογραφές σε περιβαλλοντικές μελέτες. Εξαίρεση από τα προηγούμενα αποτελεί το γεγονός αν η προκήρυξη αναφέρει ΠΕ-Μηχανικός Περιβάλλοντος.
Η διατύπωση (κεκαλυμμένη αν θέλετε) έχει σημασία του τι μπορεί να νοείται κάθε φορά στα ενημερωτικά φυλλάδια και τι μπορεί ο καθένας να αντιλαμβάνεται περαιτέρω (για αυτό θέλει και πολλή προσοχή). Αν το γράφει έτσι όπως το ανέφερες, τότε με την έννοια "συμμετοχής" λόγω κάποιων γνώσεων (ίσως και είδος/φύση μελέτης) μαζί με τους πιο ειδικούς, ίσως ναι. Όχι όμως και να έχουν το δικαίωμα της Υπογραφής από μόνοι τους. Στην Ελλάδα πάντως, σίγουρα όχι!
Είπαμε, η ΣΕΜΦΕ βγάζει ΠΕ-Μαθηματικούς και ΠΕ-Φυσικούς. Τέλος. Από εκεί και πέρα η "πιο φανερή" ιδιαιτερότητά της (τουλάχιστον για εμάς τους "από έξω") σε σχέση με τα Τμήματα των ΦυσικοΜαθηματικών σχολών είναι ότι κάνεις και κάποια μαθήματα μηχανικής. Αν μείνεις στο πτυχίο (σκέτο) κατά πάσα πιθανότητα (για Ελλάδα σίγουρο) ΔΕΝ θα σού χρειαστούν. Αν προχωρήσεις όμως ακαδημαϊκά για ΜΔΕ, σχετικού κλάδου, τότε ναι θα έχεις ήδη κάποιες γνώσεις παραπάνω. Αυτό είναι όλο.
Προσωπικά, όπως έχω αναφέρει ξανά, θα επέλεγα ένα Μαθηματικών ή Φυσικών και όχι ΣΕΜΦΕ, γιατί θα τελείωνα στα 4, και όχι στα 5, χρόνια (με την κλασσική "λογική", να τελειώνουμε)! Στη συνέχεια, αν επιζητούσα την παραπάνω "μηχανικο"-γνώση, που προσφέρει η ΣΕΜΦΕ προπτυχιακά, θα την αποκτούσα μέσα στο ΜΔΕ (ακόμα και επιθυμούσα να πάρω επιπλέον μαθήματα από προπτυχιακό πρόγραμμα)! Από εκεί και πέρα, αφού αποφασίσαμε να υφίσταται προπτυχιακά το γενικό Τμήμα του ΕΜΠ ανεξάρτητο στο μηχανογραφικό, το γνωστό με την κολοκυθόπιτα!
Η ιδιαιτερότητα της Σεμφε δεν ειναι αυτη . Η ιδιαιτερότητα της ειναι οτι δίνει έμφαση και εμβάθυνση προπτυχιακα σε δυο 'εφαρμογές ' των μαθηματικών ( η της φυσικής αντίστοιχα ) ομως για παράδειγμα η πληροφορικη , τα οικονιμικα , η στατιστικη κτλ σε πολυ μεγαλύτερο βαθμό απο μια μαθηματικη σχολη . Έτσι εξηγείται και η τόσο μεγάλη διάφορα μαθημάτων ( 58 έναντι 36) . Οι φυσικές και οι μηχανικές που μαθαίνει ένας σεμφιτης που επιλέγει την κατεύθυνση μαθηματικών ειναι συνολικά 12 μαθήματα . Άρα μένουν 46 έναντι 33 ( βγαζω τις 2 υποχρεωτικές φυσικές και το ενα επιλογής που αναγκαστικά ειναι σε άσχετο τομέα ) . Για να μπορέσει ν φτάσει σε γνώσεις ένας μαθηματικός ( πχ εκπα ) που θέλει να ασχοληθεί με την πληροφορικη έναν σεμφιτη με ροη πληροφορικής τότε πρεπει να κανει μεταπτυχιακο . Επισης η Σεμφε ειναι στο ΕΜΠ , με συνεχή συνεργασία με τις αλλας σχολές ( για παράδειγμα η ροη πληροφορικής της Σεμφε γινεται σε συνδυδασκαλια με τους ημμυ , ενώ η ροη μαθηματικών των ημμυ γινεται στη Σεμφε κτλ) . Για μένα ειναι μια σχολη με καλύτερο ΔΕΠ σε σχέση με τις άλλες φυσικομαθηματικες και πιο δυνατό προγράμμα σπουδών . Απο δικαιωματα προς το παρών τα ιδια !
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
VouDou
Πολύ δραστήριο μέλος
Η ιδιαιτερότητα της Σεμφε δεν ειναι αυτη . Η ιδιαιτερότητα της ειναι οτι δίνει έμφαση και εμβάθυνση προπτυχιακα σε δυο 'εφαρμογές ' των μαθηματικών ( η της φυσικής αντίστοιχα ) ομως για παράδειγμα η πληροφορικη , τα οικονιμικα , η στατιστικη κτλ σε πολυ μεγαλύτερο βαθμό απο μια μαθηματικη σχολη . Έτσι εξηγείται και η τόσο μεγάλη διάφορα μαθημάτων ( 58 έναντι 36) . Οι φυσικές και οι μηχανικές που μαθαίνει ένας σεμφιτης που επιλέγει την κατεύθυνση μαθηματικών ειναι συνολικά 12 μαθήματα . Άρα μένουν 46 έναντι 33 ( βγαζω τις 2 υποχρεωτικές φυσικές και το ενα επιλογής που αναγκαστικά ειναι σε άσχετο τομέα ) . Για να μπορέσει ν φτάσει σε γνώσεις ένας μαθηματικός ( πχ εκπα ) που θέλει να ασχοληθεί με την πληροφορικη έναν σεμφιτη με ροη πληροφορικής τότε πρεπει να κανει μεταπτυχιακο . Επισης η Σεμφε ειναι στο ΕΜΠ , με συνεχή συνεργασία με τις αλλας σχολές ( για παράδειγμα η ροη πληροφορικής της Σεμφε γινεται σε συνδυδασκαλια με τους ημμυ , ενώ η ροη μαθηματικών των ημμυ γινεται στη Σεμφε κτλ) . Για μένα ειναι μια σχολη με καλύτερο ΔΕΠ σε σχέση με τις άλλες φυσικομαθηματικες και πιο δυνατό προγράμμα σπουδών . Απο δικαιωματα προς το παρών τα ιδια !
vikam το ίδιο είπες...
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
vikam το ίδιο είπες...
Οχι . Εσυ είπες οτι ιδιαιτερότητα ειναι οτι κανείς κάποια μαθήματα μηχανικής παραπάνω . Αυτο ειναι λάθος . Κανείς 4 μαθήματα μηχανικής μονο υποχρεωτικα . Η ιδιαιτερότητες ειναι αυτές που τόνισα εγω πριν !
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
VouDou
Πολύ δραστήριο μέλος
Οχι . Εσυ είπες οτι ιδιαιτερότητα ειναι οτι κανείς κάποια μαθήματα μηχανικής παραπάνω . Αυτο ειναι λάθος . Κανείς 4 μαθήματα μηχανικής μονο υποχρεωτικα . Η ιδιαιτερότητες ειναι αυτές που τόνισα εγω πριν !
Ακούσέ με, στο γενικό πνεύμα των τελευταίων δημοσιεύσεών μας... το ίδιο λέμε. Το μηχανικής το ανέφερα, γιατί η ΣΕΜΦΕ είναι στο ΕΜΠ και πιο γνωστό στους "απέξω" (έτσι συνδέεται στη μάζα). Τα άλλα που ανέφερες για πληροφορική, στατιστική κ.λ.π. (κλάδοι που ήταν κάποτε κατευθύνσεις σε Τμήματα Μαθηματικών) τα κάνουν και στα των Φυσικομαθηματικών. Τώρα σε πιο βαθμό ο ένας και πιο βαθμό ο άλλος δεν ξέρω. Παίζουν ρόλο και οι επιλογές μαθημάτων που κάνει ο καθένας (δεν προλαβαίνεις να εμβαθύνεις σε όλα). Και το "μηχανικο"-γνώση το έβαλα σε αυτάκια, εννοώντας όλα του τα παρακλάδια (δεν ξέρω αν ήταν αυτό εξαρχής κατανοητό).
Προφανώς κάνεις περισσότερα στη ΣΕΜΦΕ (5ετής) από ό,τι στα 4ετή Τμήματα. Τί το αναλύουμε? Απλό είναι. Η οπτική γωνία που παρέθεσα επί τούτου είναι τα διάφορα "επιπλέον" να τα αποκτήσω όντας φοιτητής σε ΜΔΕ, παρά προπτυχιακά (το ανέφερες και εσύ σχετικά) στη ΣΕΜΦΕ (5ο έτος αν θες). Αν και το τελικό αποτέλεσμα είναι πάνω-κάτω το ίδιο σε γνώσεις, στην αγορά εργασίας έχει μεγάλη διαφορά (ο ΣΕΜΦΕ είναι με 5ετές πτυχίο, ο άλλος είναι με 4ετές πτυχίο+ΜΔΕ)! Εδώ χάνεις!
Και όλα αυτά πάντα στη σφαίρα, ότι από όλες αυτές τις σχολές βγαίνεις το ίδιο: ΠΕ-Μαθηματικός ή ΠΕ-Φυσικός.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Ακούσέ με, στο γενικό πνεύμα των τελευταίων δημοσιεύσεών μας... το ίδιο λέμε. Το μηχανικής το ανέφερα, γιατί η ΣΕΜΦΕ είναι στο ΕΜΠ και πιο γνωστό στους "απέξω" (έτσι συνδέεται στη μάζα). Τα άλλα που ανέφερες για πληροφορική, στατιστική κ.λ.π. (κλάδοι που ήταν κάποτε κατευθύνσεις σε Τμήματα Μαθηματικών) τα κάνουν και στα των Φυσικομαθηματικών. Τώρα σε πιο βαθμό ο ένας και πιο βαθμό ο άλλος δεν ξέρω. Παίζουν ρόλο και οι επιλογές μαθημάτων που κάνει ο καθένας (δεν προλαβαίνεις να εμβαθύνεις σε όλα). Και το "μηχανικο"-γνώση το έβαλα σε αυτάκια, εννοώντας όλα του τα παρακλάδια (δεν ξέρω αν ήταν αυτό εξαρχής κατανοητό).
Προφανώς κάνεις περισσότερα στη ΣΕΜΦΕ (5ετής) από ό,τι στα 4ετή Τμήματα. Τί το αναλύουμε? Απλό είναι. Η οπτική γωνία που παρέθεσα επί τούτου είναι τα διάφορα "επιπλέον" να τα αποκτήσω όντας φοιτητής σε ΜΔΕ, παρά προπτυχιακά (το ανέφερες και εσύ σχετικά) στη ΣΕΜΦΕ (5ο έτος αν θες). Αν και το τελικό αποτέλεσμα είναι πάνω-κάτω το ίδιο σε γνώσεις, στην αγορά εργασίας έχει μεγάλη διαφορά (ο ΣΕΜΦΕ είναι με 5ετές πτυχίο, ο άλλος είναι με 4ετές πτυχίο+ΜΔΕ)! Εδώ χάνεις!
Και όλα αυτά πάντα στη σφαίρα, ότι από όλες αυτές τις σχολές βγαίνεις το ίδιο: ΠΕ-Μαθηματικός ή ΠΕ-Φυσικός.
Υπάρχει μια διάφορα . Εγω θα φτάσω σε ενα επίπεδο x ( αυτο που μου προσφέρει η Σεμφε ) στο προπτυχιακο μου . Αυτο θα συμβεί 'δωρεάν' χωρίς δηλαδή να δώσω χρήματα για μεταπτυχιακο . Όταν τελειώσω βέβαια τη σχολη μπορω να επιλέξω αν θα κάνω μεταπτυχιακο η διδακτορικό . Αν επιλέξω να κάνω και τα δυο τότε νομίζω οτι ένας απόφοιτος του εκπα δεν θα μπορέσει να με ανταγωνιστεί εύκολα ( μιλάω επαγγελματικά και οχι απαραίτητα σε γνώσεις ) . Επισης ναι κανουν πχ πληροφορικη ( ειναι η βασική μου ροη για αυτο εστιάζω εκει ) αλλα άλλο να κανείς 3-4 μαθήματα θεωρητικής πληροφορικής και άλλο 12-14 . Επισης παράλληλα με την πληροφορικη εγω έχω και την δυνατότητα επιλογής μιας δευτερευόντως ροής ( εγω έχω επιλέξει την εφαρμοσμένη ανάλυση στην οικονομία ) κάνοντας περίπου 8-9 μαθήματα οικονομικών μαθηματικών ( χωρις να υπολόγισω την οικονομική ανάλυση 1 που ειναι στον κορμό και χωρις στα μαθήματα πληροφορικής να βάλω την java1-2, Matlab , fortran που γίνονται επισης στον κορμό ) .επισης όταν μιλάω για πληροφορικη προφανώς μιας και βρίσκομαι σε μαθηματικη σχολη μιλάω για θεωρητική πληροφορικη ( θεωρία υπολογισμο, Θεωρία αλγορίθμων , λογικη, κρυπτογραφία κτλ ) ! Επισης ο λόγος που κάνουμε περισσότερα πράγματα δεν ειναι το ενα παραπάνω έτος . Αν πεις οτι 6 μαθήματα εχει μέσο όρο το καθε εξάμηνο τότε αν αφαιρέσεις 12 μαθήματα απο το πτυχίο της Σεμφε φτάνεις απο τα 58 στα 46 . Το μαθηματικο εχει 36 για πτυχίο !
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
nPb
Επιφανές μέλος
Υπάρχει μια διάφορα . Εγω θα φτάσω σε ενα επίπεδο x ( αυτο που μου προσφέρει η Σεμφε ) στο προπτυχιακο μου . Αυτο θα συμβεί 'δωρεάν' χωρίς δηλαδή να δώσω χρήματα για μεταπτυχιακο . Όταν τελειώσω βέβαια τη σχολη μπορω να επιλέξω αν θα κάνω μεταπτυχιακο η διδακτορικό . Αν επιλέξω να κάνω και τα δυο τότε νομίζω οτι ένας απόφοιτος του εκπα δεν θα μπορέσει να με ανταγωνιστεί εύκολα ( μιλάω επαγγελματικά και οχι απαραίτητα σε γνώσεις ) . Επισης ναι κανουν πχ πληροφορικη ( ειναι η βασική μου ροη για αυτο εστιάζω εκει ) αλλα άλλο να κανείς 3-4 μαθήματα θεωρητικής πληροφορικής και άλλο 12-14 . Επισης παράλληλα με την πληροφορικη εγω έχω και την δυνατότητα επιλογής μιας δευτερευόντως ροής ( εγω έχω επιλέξει την εφαρμοσμένη ανάλυση στην οικονομία ) κάνοντας περίπου 8-9 μαθήματα οικονομικών μαθηματικών ( χωρις να υπολόγισω την οικονομική ανάλυση 1 που ειναι στον κορμό και χωρις στα μαθήματα πληροφορικής να βάλω την java1-2, Matlab , fortran που γίνονται επισης στον κορμό ) .επισης όταν μιλάω για πληροφορικη προφανώς μιας και βρίσκομαι σε μαθηματικη σχολη μιλάω για θεωρητική πληροφορικη ( θεωρία υπολογισμο, Θεωρία αλγορίθμων , λογικη, κρυπτογραφία κτλ ) ! Επισης ο λόγος που κάνουμε περισσότερα πράγματα δεν ειναι το ενα παραπάνω έτος . Αν πεις οτι 6 μαθήματα εχει μέσο όρο το καθε εξάμηνο τότε αν αφαιρέσεις 12 μαθήματα απο το πτυχίο της Σεμφε φτάνεις απο τα 58 στα 46 . Το μαθηματικο εχει 36 για πτυχίο !
1). Πώς γίνεται να έχει καλύτερα μέλη ΔΕΠ η ΣΕΜΦΕ, από τη στιγμή που το βασικό πτυχίο τους είναι Μαθηματικών, Φυσικής και άντε καμίας Πληροφορικής ή Μηχανικών (π.χ. Ηλεκτρολόγων); Ίδιων και περισσότερων προσόντων μέλη ΔΕΠ συναντάς και σε άλλα Τμήματα πλην ΣΕΜΦΕ..
2). Επίσης ξέχασες να σκεφτείς ότι ναι μπορεί το Μαθηματικό Αθήνας να έχει 36 μαθήματα για πτυχίο (και πάνω κάτω στο ίδιο επίπεδο κινούνται και τα άλλα Τμήματα) αλλά το κάθε μάθημα μπορεί να μην αντιστοιχεί σε ποσότητα ύλης ενός εξαμήνου. Με αυτό θέλω να πω ότι πολλά μαθήματα σε ένα Τμήμα Μαθηματικών έχουν ύλη που δεν χωράει να διδαχτεί σε ένα εξάμηνο...και όμως γίνεται! Όποιος αντέχει.
3). Παράλληλα, υπάρχουν μαθήματα που μπορεί να έχουν 1-2 προαπαιτούμενα τα οποία για λόγους που αφορούν την επιτροπή προπτυχιακού προγράμματος σπουδών τα έχουν ως μαθήματα επιλογής και δεν επιλέγονται για ευνόητους λόγους. Δεν μιλάω για την αποφυγή "δύσκολων" μαθημάτων (που είναι ένας λόγος και αυτός) αλλά για την πρακτική αδυναμία που αναφέρει ο voudou ότι δεν γίνεται να επιλέξεις τα πάντα για να χτίσεις καλό υπόβαθρο προαπαιτούμενων σε λίγα έτη σπουδών. Έτσι, η επιτροπή έχει φτιάξει ένα ευέλικτο σχήμα από μαθήματα κορμού που δίνει ένα καλό υπόβαθρο στον κάθε φοιτητή και από εκεί και πέρα, ο κάθε φοιτητής εμβαθύνει μόνος του όσο θέλει για την περίπτωση που το χρειάζεται. Με αυτό θα ήθελα να πω ότι υπάρχουν πτυχιούχοι από το κάθε Μαθηματικό με διαφορετική ποιότητα και ποσότητα γνώσεων. Σ' αυτό παίζει ρόλο και η "κατεύθυνση": άλλες γνώσεις προσφέρει η θεωρητική κατεύθυνση και άλλη η υπολογιστική. Κάποιοι φοιτητές έχουν την όρεξη για κάτι καλύτερο, γι' αυτό και επιλέγουν επιπλέον μαθήματα από τα 36 τα οποία τα παρακολουθούν κανονικά, εξετάζονται σ' αυτά, αλλά οι βαθμοί δεν προσμετρώνται για το πτυχίο. Ανήκουν έξω από τον απαιτούμενο αριθμό λήψης πτυχίου. Μάλιστα λόγω αυτής της προαιρετικής επιλογής, διαβάζουν καλύτερα χωρίς το ενδεχόμενο άγχος.
4). Θα ήθελα να τονίσω ότι σε καλά μεταπτυχιακά με αντικείμενο τα μαθηματικά και εφαρμογές αυτών, υπάρχουν πτυχιούχοι-υποψήφιοι φοιτητές οι οποίοι με την ανάλογη συνεργασία τους με καθηγητές που διδάσκουν σ' αυτά, καλύπτουν ενδεχόμενα κενά στο διάστημα πριν ξεκινήσει το πρόγραμμα ή και ενδιάμεσα. Εξάλλου τα μαθηματικά δεν είναι κάτι στατικό που τελειώνουν. Πάντα θέλουν φρεσκάρισμα, διάβασμα, επιμονή και συνεχή επανάληψη. Λόγω εμπειρίας ένας πτυχιούχος που είχε δείξει σοβαρότητα ως φοιτητής, έχει καλύτερα "αντανακλαστικά" στη μελέτη του σε σχέση με έναν φοιτητή διότι διαβάζει για δική του βελτίωση και όχι για να περάσει το μάθημα με τα συγκεκριμένα συγγράμματα / σημειώσεις..κτλ.
5). Σ' αυτό που λέει ο voudou έχει δίκιο. Ενδεχόμενες "τεχνικές" λεπτομέρειες μπορούν να καλυφτούν με ένα μεταπτυχιακό στο οποίο θα μελετηθούν προφανώς πράγματα πολύ προχωρημένα.. από την προπτυχιακή ΣΕΜΦΕ. Άρα ένας μεταπτυχιακός Μαθηματικός σε Τομείς "τεχνικούς" π.χ. Πληροφορικής, Στατιστικής θα έχει καλύτερο επίπεδο γνώσεων και σκέψης από έναν πτυχιούχο ΣΕΜΦίτη. Εξάλλου και ένας πτυχιούχος ΣΕΜΦίτης θα κάνει ένα μεταπτυχιακό για την εξειδίκευση που δεν έχει.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Χρήστες Βρείτε παρόμοια
-
Τα παρακάτω 0 μέλη και 3 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:Tα παρακάτω 21 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
-
Φορτώνει...
-
Το forum μας χρησιμοποιεί cookies για να βελτιστοποιήσει την εμπειρία σας.
Συνεχίζοντας την περιήγησή σας, συναινείτε στη χρήση cookies στον περιηγητή σας.