Τα θρησκευτικά στο σχολείο

Θρησκευτικά στα σχολεία: Να καταργηθούν ή όχι;

Αποτελέσματα της δημοσκόπησης (Ψήφισαν 413)
  • Να καταργηθούν τελείως

    Ψήφοι: 125 30.3%
  • Να μείνουν ως έχουν

    Ψήφοι: 79 19.1%
  • Να μην καταργηθούν αλλά να αναφέρονται γενικά στις θρησκείες

    Ψήφοι: 201 48.7%
  • ΔΞ/ΔΑ

    Ψήφοι: 8 1.9%

The President

Νεοφερμένος

Η Αλίκη αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 32 ετών, Φοιτήτρια και μας γράφει από Χολαργός (Αττική). Έχει γράψει 117 μηνύματα.
Thanks Σεμίνα!:thanks:

Παρ όλα αυτά έχω να πω ότι είναι λογικό πολλοί να αντιπαθούν τα θρησκευτικά, κυρίως όταν υπάρχουν στη μέση φανατισμένοι καθηγητές που κάνουν τα πράγματα χειρότερα:

Μια φορα είχε γίνει σεισμός στη λευκάδα και ο θεολόγος είχε πει στη τάξη οτι η "δυναμη" του σεισμού πήγαινε κατευθείαν πάνω στο νησί και μπήκε η παναγία στη μέση με αποτέλεσμα να χτυπήσει λίγο στην άκρη και να μην υπάρχουν θύματα και ζημείες:lol:
(τυχαία το πήρα το παράδειγμα επειδή είναι το πιο πρόσφατο που γράφτηκε)
Ε, τέτοια να ακούνε οι μαθητές να μένουν κάγκελο....:!:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 17 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Semina

Νεοφερμένος

Η Σεμίνα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια. Έχει γράψει 60 μηνύματα.
κάγκελο δε λες τίποτα.....!! έλεος δλδ...:lol: δε γίνονται αυτά.....
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 17 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

miv

Επιφανές μέλος

Ο Babis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει από Βόρεια Μακεδονία (Ευρώπη). Έχει γράψει 8,275 μηνύματα.
Καλα ενταξει, σαν θετικος ανθρωπος δεν μπορω να αποδεχτω τετοιες παπ...εις στον κυβο κιολας!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 17 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Semina

Νεοφερμένος

Η Σεμίνα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια. Έχει γράψει 60 μηνύματα.
γιατί, σαν αρνητικός θα μπορούσες???:lol:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 17 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

miv

Επιφανές μέλος

Ο Babis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει από Βόρεια Μακεδονία (Ευρώπη). Έχει γράψει 8,275 μηνύματα.
Σαν αντιθετο του θετικος αντιπαραβαλλω το θεωρητικος...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 17 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

pintsie

Νεοφερμένος

Η pintsie αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 34 ετών και Απόφοιτος. Έχει γράψει 12 μηνύματα.
Θεωρείτε αναγκαίο το μάθημα των Θρησκευτικών στα σχολεία με το τρόπο που διδάσκεται σήμερα;
Πώς γίνεται η διδασκαλία του μαθήματος στη τάξη σας; Οι μαθητές και οι καθηγητές δείχνουν σοβαρότητα και ενδιαφέρον κατά τη διδασκαλία του μαθήματος ή γίνετε μια προφανή προχειροδουλειά που μπορεί να χαρακτηριστεί και ως χάσιμο χρόνου;

Τι πιστεύετε ότι πρέπει να αλλάξει σε ό,τι αφορά το εν λόγω μάθημα (ύλη, ώρες διδασκαλίας, τρόπος διδασκαλίας κ.τ.λ.); :iagree:
Κατά τη γνώμη μου δεν πρέπει να αλλάξει ο τρόπος που κάνουμε στο σχολείο μου το μάθημα των Θρησκευτικών.
Ο καθηγητής μας, δείχνει την απαιτούμενη σοβαρότητα χωρίς αυτό να τον περιορίζει να διδάσκει μόνο αυτά που λέει το βιβλίο.
Κάνουμε εργασίες χωρισμένοι σε ομάδες και αυτό μας βοηθάει εκτός από το να μάθουμε σωστά το μάθημα, να αναπτύξουμε ομαδικό πνεύμα!
:)
Δεν θα άλλαζα με τίποτα το μάθημα και μακάρι να το έκανα για πάντα! :'(
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 17 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

~Baron~

Νεοφερμένος

Ο ~Baron~ αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 32 ετών, Μαθητής Β' λυκείου και μας γράφει από Ηράκλειο (Αττική). Έχει γράψει 24 μηνύματα.
εγώ πιστεύω ότι τα θρησκευτικά έτσι υποχρεωτικά όπως ορίζονται για όλες τις τάξεις αναγκάζουν τους μαθητές να δείξουν ένα ελαχιστο ενδιαφέρον κι αυτό θα έλεγα τα κάνει στους περισσότερους "μισητά" ώς μάθημα.Όντως όπως αναφέρατε πιο πάνω αν γινόταν ώς μάθημα επιλογής θα μπορούσε να λύσει ώς ενα βαθμό τα προβλήματα απο πλευράς μαθητών.
Το θέμα όμως,που έθεσε ένας γνωστός, είναι πώς μπορούν να διατηρηθούν κάποιες γιορτές θρησκευτικού χαρακτήρα ,σημαντικές αρκετα για την ιστορία μας και τα έθιμα μας (π.χ Πάσχα κτλ) , χωρίς να έχουμε κάποιες στοιχειώδεις γνώσεις γι αυτήν...??? (τη θεώρησα ενδιαφέρουσα ερώτηση...για να μην είμαστε και απόλυτοι :D) κι έπειτα αν το καλοσκεφτούμε έχουμε τόση πολλή χαλαρότητα από άποψης χριστιανισμού που είτε τα έχουμε στα σχολεία τα θρησκευτικά είτε δεν τα έχουμε δεν αλλάζει κατι...:P
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 17 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

miv

Επιφανές μέλος

Ο Babis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει από Βόρεια Μακεδονία (Ευρώπη). Έχει γράψει 8,275 μηνύματα.
Γιατι, τα υπολοιπα μαθηματα δεν ειναι αναγκαστικα? Αν η εκπαιδευση ηταν γενικα "προαιρετικη" ολοι θα ηταν αμορφωτοι. Σε καποια πραγματα δε μπορεις να αφησεις επιλογες.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 17 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

~Baron~

Νεοφερμένος

Ο ~Baron~ αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 32 ετών, Μαθητής Β' λυκείου και μας γράφει από Ηράκλειο (Αττική). Έχει γράψει 24 μηνύματα.
Γιατι, τα υπολοιπα μαθηματα δεν ειναι αναγκαστικα? Αν η εκπαιδευση ηταν γενικα "προαιρετικη" ολοι θα ηταν αμορφωτοι. Σε καποια πραγματα δε μπορεις να αφησεις επιλογες.

σ' αυτό που λες έχεις δικιο:no1:.όμως εγω μιλάω ειδικότερα... άλλο να μη μαθαίνουμε μαθηματικά αρχαία κτλ κι άλλο τα θρησκευτικα. Οι αντιλήψεις κυρίως που προσπαθούν να μας περάσουν (περισσότερο οι ίδιοι οι καθηγητές παρά το μάθημα) μας υποχρεώνουν να ασπαστούμε ιδέες που δεν εφαρμόζουμε και δεν πιστεύουμε οι ίδιοι πολλές φορές.κι ας πούμε ότι γίνεται μάθημα αυτό τι σημαίνει ότι είμαστε χριστιανοί? δηλαδή εσύ προτιμάς, κατα τη διάρκεια του μαθήματος,τη γελιοποίηση των θρησκευτικών από άτομα που δεν ενδιαφέρονται? είναι καλύτερο να τα θεωρούμε ως ένα δευτερεύον μάθημα κυρίως στο λύκειο και να δηλώνουμε αδιαφορία?
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 17 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

miv

Επιφανές μέλος

Ο Babis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει από Βόρεια Μακεδονία (Ευρώπη). Έχει γράψει 8,275 μηνύματα.
Οχι, κανεις λαθος. Υπαρχουν οντως μισαλλοδοξοι καθηγητες. Δεν ειναι ομως ο κανονας. Και χαριν καποιων ηλιθιων καθηγητων δε μπορει να ευτελιζεται το μαθημα. Αν δεν θελει καποιος να το δει χριστιανικα, ας το δει γνωστικα. Μαθαινει καποια πραγματα για τη φιλοσοφια μιας θρησκειας. Και τελικη επιλογη αν δεν ενδιαφερεται ουτε γι'αυτο ας δηλωσει απαλλαγη.
Για τη γελιοποιηση, αν δεν το γελιοποιεις εσυ, τοτε τι προβλημα εχεις? Μαλλον εχουν αυτοι που το πραττουν, κι οποιος θελει να μορφωθει μορφωνεται. Κι ο Νανοπουλος σε δημοσιο σχολειο πηγαινε...
Για το δευτερευον, εσυ ο ιδιος δεν ειπες οτι "αλλο να μη μαθαινουμε θρησκευτικα και αρχαια κι αλλο θρησκευτικα?". Γιατι λοιπον σε απασχολει αν υποβιβαζεται σε δευτερευον?

Μην τα παρεις προσωπικα αυτα, κουβεντα κανουμε και μιλαω γενικα, δεν σε κατηγορω για κατι.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 17 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Giwrgos

Νεοφερμένος

Ο Giwrgos αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών, Μαθητής Β' λυκείου και μας γράφει από Χαλάνδρι (Αττική). Έχει γράψει 68 μηνύματα.
Πιστεύω ότι τα Θρησκευτικά "ευνουχίζουν" τη αμφιβολία των παιδιών για την Θρησκεία, έτσι από μικρό το παιδί μαθαίνει να βλέπει σφαιρικά το θέμα. Επίσης, η άποψη μου είναι ότι το μήνυμα που υποσυνείδητα "περνάει" στο μαθητή ότι ΠΡΕΠΕΙ να είναι Χριστιανός. Όπως προαναφέρθηκε δεν έπρεπε να ονομάζεται το μάθημα ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ αλλά ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ. Προτιμότερο θα ήταν ή να μαθαίνουμε για όλες τις θρησκείες η ακόμα καλύτερα να το ψάξει κανένας μόνος του και να επιλέξει τη πραγματικά πιστεύει.

@Giwrgos:thanks:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 17 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

miv

Επιφανές μέλος

Ο Babis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει από Βόρεια Μακεδονία (Ευρώπη). Έχει γράψει 8,275 μηνύματα.
Τα θρησκευτικα στο Λυκειο τουλαχιστον δεν ειναι μονο ορθοδοξια. Εχουν πολλα κεφαλαια θρησκειολογιας.
Σχετικα με τον ευνουχισμο της αμφιβολιας, οχι, νομιζω οτι συμβαινει το αντιθετο απο αυτο που λες. Μονο ο ανθρωπος που αμφισβητει και αναζητει βλεπει σφαιρικα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 17 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

pintsie

Νεοφερμένος

Η pintsie αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 34 ετών και Απόφοιτος. Έχει γράψει 12 μηνύματα.
εγώ πιστεύω ότι τα θρησκευτικά έτσι υποχρεωτικά όπως ορίζονται για όλες τις τάξεις αναγκάζουν τους μαθητές να δείξουν ένα ελαχιστο ενδιαφέρον κι αυτό θα έλεγα τα κάνει στους περισσότερους "μισητά" ώς μάθημα.Όντως όπως αναφέρατε πιο πάνω αν γινόταν ώς μάθημα επιλογής θα μπορούσε να λύσει ώς ενα βαθμό τα προβλήματα απο πλευράς μαθητών.
Το θέμα όμως,που έθεσε ένας γνωστός, είναι πώς μπορούν να διατηρηθούν κάποιες γιορτές θρησκευτικού χαρακτήρα ,σημαντικές αρκετα για την ιστορία μας και τα έθιμα μας (π.χ Πάσχα κτλ) , χωρίς να έχουμε κάποιες στοιχειώδεις γνώσεις γι αυτήν...??? (τη θεώρησα ενδιαφέρουσα ερώτηση...για να μην είμαστε και απόλυτοι :D) κι έπειτα αν το καλοσκεφτούμε έχουμε τόση πολλή χαλαρότητα από άποψης χριστιανισμού που είτε τα έχουμε στα σχολεία τα θρησκευτικά είτε δεν τα έχουμε δεν αλλάζει κατι...:P
Το μάθημα των θρησκευτικών αν γινόταν ως μάθημα επιλογής θα κατέληγε όπως το μάθημα της Θεατρολογίας ή όσων, τέλος πάντων, δεν δίνουμε σε εξετάσεις...
Θα πήγαιναν όλοι σε αυτό το μάθημα επειδή είναι εύκολο και τα λοιπά...
Δεν θα υπήρχε ουσιαστική μόρφωση...
Όλοι θα το "παίρναν στην πλάκα"!

Άποψή μου..
:bye:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 17 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

miv

Επιφανές μέλος

Ο Babis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει από Βόρεια Μακεδονία (Ευρώπη). Έχει γράψει 8,275 μηνύματα.
Ειναι κι αυτη μια σωστη αποψη.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 17 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Krou

Περιβόητο μέλος

Η Krou αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 5,463 μηνύματα.
Λες και τωρα το παιρνουν*με* πολυ στα σοβαρα το μαθημα..!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 17 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

The President

Νεοφερμένος

Η Αλίκη αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 32 ετών, Φοιτήτρια και μας γράφει από Χολαργός (Αττική). Έχει γράψει 117 μηνύματα.
Λες και τωρα το παιρνουν*με* πολυ στα σοβαρα το μαθημα..!

Δεν ξέρω για εσάς, πάντως εγώ στο δημοτικό διάβαζα καθημερινά και έλεγα μάθημα όσο πιο συχνά μπορούσα... Το "πιστεύω" έτσι το έμαθα... Βέβαια αν ρωτήσει κανείς ποιος απ την τάξη μου (τώρα στο Λύκειο) το ξέρει θα είμαι απ τους λίγους... Και αυτό το βρίσκω λίγο "κάπως"... Γιατί έλεος δηλαδή, να είσαι χριστιανός ορθόδοξος και όχι μόνο να μην ξέρεις το "Πιστεύω", αλλά να μην ξέρεις καν τι είναι...:iagree:

Απ το Γυμνάσιο άλλαξαν αρκετά τα πράγματα, γιατί δεν πολυδιάβαζα όπως όλοι στην τάξη, όμως έμαθα αρκετά χρήσιμα πράγματα σχετικά με τον χριστιανισμό (από αυτά που άκουγα στην τάξη) γιατί ο καθηγητής μας είχε αρκετό μεράκι...

Το μάθημα αυτό (το οποίο όπως ξαναείπα όντως πρέπει να λέγεται ορθόδοξος χριστιανισμός ή κάτι τέτοιο), θεωρώ ότι έχει ως σκοπό να πληροφορίσει τους μαθητές σχετικά με τη θρησκεία τους (αν είναι φυσικά ορθόδοξοι), και δεν έχει ως θέμα να βοηθήσει τον μαθητή να επιλέξει θρησκεία. Μπορεί να έχει όντως πληροφορίες για άλλες θρησκείες όμως είναι πράγματα για την καθαρή πληροφόρηση των μαθητών σχετικά με αυτές, για να μην ακούει π.χ. τη λέξη "Μωάμεθ", και αρχίζει να αναρωτιέται "τι ναι πάλι τούτο;"

Βέβαια έτσι τίθεται ένα άλλο ζήτημα: μήπως θα έπρεπε να υπάρχουν τα "θρησκευτικά" και για τις άλλες θρησκείες. Αυτό θα ήταν αρκετά χρήσιμο, ώστε τα παιδιά που έχουν απαλλαχθεί από τα θρησκευτικά, να κάνουν τα ανάλογα "θρησκευτικά". Το θέμα είναι όμως ότι είναι λίγα τα παιδιά για να μαζευτούν τμήματα, οπότε ναυαγεί το σχέδιο....:emm:

Και όσον αφορά τη χαλαρότητα που υπάρχει στο Γυμνάσιο και κυρίως στο Λύκειο, πιστεύω ότι οι μαθητές δεν ενδιαφέρονται γιατί είναι μάθημα το οποίο δεν έχει συγκεκριμένα πράγματα που πρέπει κανείς να μάθει (π.χ. "η Άλωση της Κων/πολης έγινε το 1453" που το μαθαίνεις και ησυχάζεις), αλλά έχει ερωτήματα τα οποία βγαίνουν κυρίως με την "σκέψη του κοινού Χριστιανού". Έτσι στα διαγωνίσματα αρχίζουμε να βάζουμε "σάλτσες" και έτσι παίρνουμε βαθμό...
Θέλω να καταλήξω ότι είναι μάθημα που δεν χρειάζεται πολύ διάβασμα (για να μην πω σχεδόν καθόλου), και έτσι οι μαθητές απλά δεν διαβάζουν και δεν ενδιαφέρονται, και όταν έρχεται η ώρα του διαγωνίσματος λένε "Ε, σιγά, θα πάω να γράψω εκεί 5-6 αμπελοφιλοσοφίες και πάει....":thanks::xixi:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 17 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

miv

Επιφανές μέλος

Ο Babis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει από Βόρεια Μακεδονία (Ευρώπη). Έχει γράψει 8,275 μηνύματα.
Ναι, συνηθως οι πιο πολλοι ετσι σκεφτονται.
Αλλα αν και στην κατασταση που τωρα ειναι τα θρησκευτικα, απλα φανταστειτε πως θα ηταν ως επιλογης. Ακομη χειροτερα...
Οσο για τις αλλες θρησκειες, δεν ειναι υποχρεωμενο το κρατος να παρεχει γνωστικο υλικο για τους 10-20 μουσουλμανους καθε πολης. Η Ελλαδα ειναι θρησκευτικα ομογενης χωρα, με περισσοτερο απο το 97% του νομιμου πληθυσμου να ασπαζεται τη θρησκεια του Χριστιανισμου. Γι' αυτο και δεν τιθεται θεμα διδασκαλιας αλλης θρησκειας.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 17 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

qwertyuiop

Διάσημο μέλος

Ο Γιώργος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 29 ετών, Διδακτορικός και μας γράφει από Φιλοθέη (Αττική). Έχει γράψει 2,880 μηνύματα.
Δεν ξέρω για εσάς, πάντως εγώ στο δημοτικό διάβαζα καθημερινά και έλεγα μάθημα όσο πιο συχνά μπορούσα... Το "πιστεύω" έτσι το έμαθα... Βέβαια αν ρωτήσει κανείς ποιος απ την τάξη μου (τώρα στο Λύκειο) το ξέρει θα είμαι απ τους λίγους... Και αυτό το βρίσκω λίγο "κάπως"... Γιατί έλεος δηλαδή, να είσαι χριστιανός ορθόδοξος και όχι μόνο να μην ξέρεις το "Πιστεύω", αλλά να μην ξέρεις καν τι είναι...:iagree:

Απ το Γυμνάσιο άλλαξαν αρκετά τα πράγματα, γιατί δεν πολυδιάβαζα όπως όλοι στην τάξη, όμως έμαθα αρκετά χρήσιμα πράγματα σχετικά με τον χριστιανισμό (από αυτά που άκουγα στην τάξη) γιατί ο καθηγητής μας είχε αρκετό μεράκι...

Το μάθημα αυτό (το οποίο όπως ξαναείπα όντως πρέπει να λέγεται ορθόδοξος χριστιανισμός ή κάτι τέτοιο), θεωρώ ότι έχει ως σκοπό να πληροφορίσει τους μαθητές σχετικά με τη θρησκεία τους (αν είναι φυσικά ορθόδοξοι), και δεν έχει ως θέμα να βοηθήσει τον μαθητή να επιλέξει θρησκεία. Μπορεί να έχει όντως πληροφορίες για άλλες θρησκείες όμως είναι πράγματα για την καθαρή πληροφόρηση των μαθητών σχετικά με αυτές, για να μην ακούει π.χ. τη λέξη "Μωάμεθ", και αρχίζει να αναρωτιέται "τι ναι πάλι τούτο;"

Βέβαια έτσι τίθεται ένα άλλο ζήτημα: μήπως θα έπρεπε να υπάρχουν τα "θρησκευτικά" και για τις άλλες θρησκείες. Αυτό θα ήταν αρκετά χρήσιμο, ώστε τα παιδιά που έχουν απαλλαχθεί από τα θρησκευτικά, να κάνουν τα ανάλογα "θρησκευτικά". Το θέμα είναι όμως ότι είναι λίγα τα παιδιά για να μαζευτούν τμήματα, οπότε ναυαγεί το σχέδιο....:emm:

Και όσον αφορά τη χαλαρότητα που υπάρχει στο Γυμνάσιο και κυρίως στο Λύκειο, πιστεύω ότι οι μαθητές δεν ενδιαφέρονται γιατί είναι μάθημα το οποίο δεν έχει συγκεκριμένα πράγματα που πρέπει κανείς να μάθει (π.χ. "η Άλωση της Κων/πολης έγινε το 1453" που το μαθαίνεις και ησυχάζεις), αλλά έχει ερωτήματα τα οποία βγαίνουν κυρίως με την "σκέψη του κοινού Χριστιανού". Έτσι στα διαγωνίσματα αρχίζουμε να βάζουμε "σάλτσες" και έτσι παίρνουμε βαθμό...
Θέλω να καταλήξω ότι είναι μάθημα που δεν χρειάζεται πολύ διάβασμα (για να μην πω σχεδόν καθόλου), και έτσι οι μαθητές απλά δεν διαβάζουν και δεν ενδιαφέρονται, και όταν έρχεται η ώρα του διαγωνίσματος λένε "Ε, σιγά, θα πάω να γράψω εκεί 5-6 αμπελοφιλοσοφίες και πάει....":thanks::xixi:


To <<πιστεύω>> θεωρώ πως δεν είναι απαραίτητο να διδάσκεται, καθώς οι μαθητές που το μαθαίνουν, δεν καταλαβαίνουν τι εννοεί, απλά το λένε...λένε...λένε χωρίς να τους νοιάζει να καταλάβουν τι λέει.


Κλείνω με μια χιουμοριστική (και μόνο) "αλλαγή" του <<πιστεύω>>.

Πιστεύω εις έναν φραπέ,
αφρώδη, παγοκράτορα,
ρουφηχτόν εκ καλάμου σπαστής,
εις στομάχους πάντων ερριμένον.

Και εις ένα αφρόγαλα, λευκόν, πηχτόν,
του καφέ συνοδό, και λιπογενές
το δια τον καφέ ποιηθέντα προ πάντων καπουτσίνο.

Milk εκ βοδώς,
αφρόν αληθινόν, εκ μιξερός ηλεκτρικού
χτυπηθέντα, ού γεννηθέντα,
ομοχρήσιμου του φραπέ
δι ου το μάτι ορθάνοιξε.

Τον δι' ημάς τους ανθρώπους
και δια την ημετέραν εργασίαν
φυτροθέντα εν καφεοδένδρων
και μαζευθέντα εξ άρρενος εργάτου
και αγοράσθη εξ εταιρείας
και εσυσκευάσθηκε.

Αγορασθέντα τε υπό ημών
εντός μικρής σακουλίτσας
ή κουτιού ή βαζακίου

Και ετοιμάσθη τας πρώτας ώρας
κατά τας πρωινάς.

Και εισέπεσε εντός ποτηριού
και ζαχαρώθηκε εκ κουταλιάς του γλυκού.

Και πάλιν άφρισε μετά δόξης
τσίτα κάνων κοιμητούς
ώστε χουζουρίου έλθη το τέλος.

Και εις το ρεύμα το πάγιον,
το χρήσιμον, το μιξεροκινόν,
το εκ της δεής επαραγόμενον
το συν ψυγείου και θηκών συνεργαζώμενο,
ωστε παρασκευαζώμενο,
παγακίων και υδάτων ψυχρών.

Εις μίαν, καφετερίαν, ομαδικήν και φιλικήν φραπεδοποσίαν.

Ομολογώ εν τσίμπημα εις μπισκότου εκ του μπολ.

Προσδοκώ τασάκι καθαρόν.

Και να είναι η ζάχαρη λιωμένη.

Αμήν.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 17 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Anarki

Διάσημο μέλος

Ο Αλέξης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει από Χανιά (Χανιά). Έχει γράψει 3,345 μηνύματα.
Γιατί έλεος δηλαδή, να είσαι χριστιανός ορθόδοξος και όχι μόνο να μην ξέρεις το "Πιστεύω", αλλά να μην ξέρεις καν τι είναι...:iagree:
Αν κάποιος δεν ξέρει το "Πιστεύω" (Σύμβολο της Πίστεως λέγεται btw), τότε προφανώς δεν είναι Χριστιανός και δεν τον ενδιαφέρει. Χριστιανός βαφτίστηκε σε βρεφική ηλικία χωρίς να τον ρωτήσει κανείς αν θέλει, φέρει τελείως τυπικά τον τίτλο δηλαδή.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 17 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Giwrgos

Νεοφερμένος

Ο Giwrgos αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών, Μαθητής Β' λυκείου και μας γράφει από Χαλάνδρι (Αττική). Έχει γράψει 68 μηνύματα.
Πιστεύω ότι τα Θρησκευτικά "ευνουχίζουν" τη αμφιβολία των παιδιών για την Θρησκεία, έτσι από μικρό το παιδί μαθαίνει να βλέπει μην σφαιρικά το θέμα. Επίσης, η άποψη μου είναι ότι το μήνυμα που υποσυνείδητα "περνάει" στο μαθητή ότι ΠΡΕΠΕΙ να είναι Χριστιανός. Όπως προαναφέρθηκε δεν έπρεπε να ονομάζεται το μάθημα ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ αλλά ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ. Προτιμότερο θα ήταν ή να μαθαίνουμε για όλες τις θρησκείες η ακόμα καλύτερα να το ψάξει κανένας μόνος του και να επιλέξει τη πραγματικά πιστεύει.

@Giwrgos:thanks:

PS: Ρε miv με έχεις βάλει στο μάτι ξέχασα ένα "μην" στο typing και έπεσες με τα μούτρα απάνω μου!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 17 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top