01011001
Δραστήριο μέλος
Πιο πανω γραφω οτι ανευθυνοτητα μου φαινεται να παιρνεις με ευκολια αυτη την αποφαση και για λογους ελαχιστης σημασιας.Αν αυτο δεν ειναι ανευθυνοτητα τι ειναι?Το ζητημα ειναι να μην παιρνουμε απλα αποφασεις,αλλα να τις παιρνουμε την καταλληλη στιγμη και με τις καταλληλες προϋποθεσεις.Δεν ειμαι εγω που θα κρινω την ηλικια που θα επιλεξει καποιος να κανει απαλλαγη,αλλα την ηλικια του γυμνασιου,γιατι πριν 1-2 χρονια ημουνα και γω εκει και οπως ολοι εχουμε περασει,τη βρισκω ακομα ''αγουρη'' για τετοιες ''επιδιωξεις''.
Δεν μπορω να καταλαβω που κολλας με την εργασια.Ενα ατομο που δουλευει για μενα εχει μεγαλυτερη πειρα σε ορισμενα θεματα και ωριμαζει καθολικα.Περναει και σε ενα αλλο σταδιο,το σταδιο της εργασιας.Οποτε για μενα,οπως προειπα,ενα παιδι 17 ετων,που σε 1 χρονο θα γινει ενηλικος και πολυ πιθανον να εργαζεται απο τωρα,αποδιδει μια καποια ωριμοτητα.
Πιστεύεις ότι τα ίδια μυαλά που είχες εσύ στα 5, στα 10, στα 15 είχαν και όλοι οι υπόλοιποι 5/10/15χρονοι? Τι έχει σημασία και τι όχι, ξαναλέω, το κρίνει ο καθένας για τη δική του ζωή.
Πιστεύεις ότι σ'αυτα τα ορισμένα θέματα που αποκτά μεγαλύτερη πείρα ο 18χρονος που εργάζεται συμπεριλαμβάνεται αυτό για το οποίο.. συζητάμε?
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
kotsis1
Δραστήριο μέλος
Πιστεύεις ότι τα ίδια μυαλά που είχες εσύ στα 5, στα 10, στα 15 είχαν και όλοι οι υπόλοιποι 5/10/15χρονοι? Τι έχει σημασία και τι όχι, ξαναλέω, το κρίνει ο καθένας για τη δική του ζωή.
Πιστεύεις ότι σ'αυτα τα ορισμένα θέματα που αποκτά μεγαλύτερη πείρα ο 18χρονος που εργάζεται συμπεριλαμβάνεται αυτό για το οποίο.. συζητάμε?
Εχεις παρει απο διαφορετικη οπτικη γωνια το θεμα της εργασιας.Δοθηκε ως παραδειγμα για τις διαφοροποιησεις της ηλικιας.Αν δεις πιο πισω γραφω οτι ενας 17χρονος θα μπορουσε καλλιστα να εργαζεται,αναφερομενος στην ωριμοτητα του ατομου,οχι στο οτι δουλευει.Αρχιζει να παιρνει τη ζωη στα χερια του,να ξεπερνα τα ορια του σχολειου,να αποφασιζει για σοβαρα θεματα της ζωης του,εφοσον οι δυσκολιες ενος παιδιου σε μικροτερη ηλικια ειναι περιορισμενες ή δεν αφηνεται να παρουν διαστασεις υψηλες.
Οι συνθηκες ωριμανσης ενος παιδιου πρωτης γυμνασιου μολις ξεκινουν,επικοινωνεις με ευρυτερο κοινωνικο συνολο και τωρα αρχιζουν οι ανησυχιες σου.Μη μου πειτε οτι ενα παιδι δημοτικου ειχε αναρωτηθει με σοβαροτητα πχ για την αξια των θρησκευτικων στα σχολεια.Και ακομα και αν το κανε, δεν εκατσε να ασχοληθει επαρκως,να ψαξει,να πληροφορηθει,να συζητησει.Ακομα και η κατασταση στο δημοτικο,το οτι εχουμε ενα δασκαλο συμμετεχει σε αυτη τη διαδικασια.Στο γυμνασιο περναμε σε αλλη φαση.Συζηταμε σε φυσιολογικο επιπεδο,οι δυνατοτητες ερευνας ποικιλλουν πια και μας αφορουν θεματα επικαιρου ενδιαφεροντος.Το οτι ο καθενας κρινει τι ειναι σημαντικο και τι οχι το εχω συνειδητοποιησει.Αλλα ανταλλασουμε αποψεις.Και προσπαθω να εξηγησω τη λογικη μου γιατι ενα παιδι γυμνασιου δε βρισκεται στο ιδιο σταδιο(οσον αφορα τον τροπο σκεψης)με ενα παιδι λυκειου.
Μιλαω οπως εγω εκλαμβανω την πλειοψηφια των ατομων στις αναλογες ηλικιες και κρινοντας αυτο που βλεπω γυρω μου.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
angekon
Εκκολαπτόμενο μέλος
πιστευω οτι σαν μαθημα θα ηταν καλο να αναφερεται και σε αλλες θρησκειες και να γινεται χωρις βαθμο...
απο κει και περα σαν χριστιανος και ορθοδοξος επιθυμω την παρουσια του σαν σχολικο μαθημα μονο και μονο για να την μπω σε ολους αυτους που προσπαθουν να το βγαλουν οπως εβγαλαν το Χ.Ο.(Χριστιανος Ορθοδοξος) απο τις ταυτοτητες... ξυπνατε ρεεεε....
με ολο το σεβασμο και για να μην παρεξηγηθω απο καποιους λεω απ την αρχη οτι ουτε φαν της εκκλησσιας ειμαι ουτε αρκετα πιστος ειμαι.. νηστειες και τετοια αραια και ποτε... απλα ειναι καλο να γνωριζουμε..
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Anarki
Διάσημο μέλος
Όσοι είναι ήδη Χριστιανοί υποτίθεται οτι ξέρουν για τη θρησκεία τους, αν δεν ξέρουν κακώς πιστεύουν. Ακόμα κι αν κάποιος είναι Χριστιανός αλλά δεν ξέρει για τη θρησκεία του, δεν είναι ρόλος του σχολείου να του την διδάξει. Να πάει στην εκκλησία για αυτό το σκοπό, κατηχητικό κτλ.
Αν πρέπει οπωσδήποτε να γίνεται αυτό το μάθημα στα σχολεία, θα πρέπει να γίνεται όσο πιο αντικειμενικά είναι δυνατό. Οι καθηγητές να είναι θεολόγοι και όχι παπάδες. Να παρουσιάζονται όλες οι μεγάλες θρησκείες (δεν γίνεται να παρουσιάζονται όλες προφανώς) και αυτό να γίνεται με έμφαση στα βασικά σημεία του κάθε δόγματος και ίσως με αναφορές σε ιστορικά γεγονότα που σχετίζονται με αυτές. Έτσι θα μπορεί όποιος έχει τέτοιου είδους ανησυχίες να έχει μια βάση για να ξεκινήσει την προσωπική του αναζήτηση.
Την ταυτότητα την έχεις για να αποδεικνύεις οτι είσαι αυτός που ισχυρίζεσαι οτι είσαι. Η θρησκεία σου δεν έχει καμία χρησιμότητα σ'αυτό. Αν θες να δείχνεις οτι είσαι χριστιανός, υπάρχουν άλλοι τρόποι.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
miv
Επιφανές μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
persi
Πολύ δραστήριο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
kotsis1
Δραστήριο μέλος
Νομιζω οτι ηταν ευστοχος ο χαρακτηρισμος της.Δεν ζήτησε κανείς από το σχολείο σου ν' απαλλαχτεί. Και όπως έχουμε ξαναπεί εμείς οι "άθεοι", να το θέσω έτσι, το 85% των μαθητών της Ελλάδας δεν ενδιαφέρεται να αμφισβητήσει το Χριστιανοσμό, ούτε και να βρει άλλες λύσεις. Και αυτό πολύ απλά επειδή, σου λέει, η γιαγιά μου, ο παππούς μου, η μάνα μου και ο πατέρας μου είναι χριστιανοί. Γιατί εγώ να κάνω τον διαφορετικό; Αν όταν ήμουν μικρός με έβαζαν με το ζόρι να πάω για παπαδάκι, σαφώς και αυτή τη στιγμή όχι μόνο θα υποστήριζα ότι έλεγες, αλλά και δεν θα είχα το "κάτι" που έχω τώρα και μπαίνω στο ίντερνετ και σου μιλάω. Οι γονείς μου δεν με μεγάλωσαν με ζητήματα με δαίμονες και μαγείες και βλακείες, ούτε μου έλεγαν πως άμα σφύριζα έξι φορές το βράδυ θα ερχόταν ο διάβολος. Γι' αυτό και όποτε βρίσκω ευκαιρία διαφωνώ με το βιβλίο των θρησκευτικών... τώρα η δασκάλα μου με φωνάζει "Πνέυμα Αντιλογίας"... Εφόσον υπάρχει το μάθημα ¨Θρησκευτικά", τότε στις ώρες του θα έπρεπε να μας διδάσκουν "Θρησκειολογία", όπως είπες κι εσύ και όχι μόνο Χριστιανικά θέματα. Όσο για το ότι διδάσκουν Ελληνικά, αυτό είναι λογικό, γιατί δεν ξέρω Έλληνα που να μιλάει Ταϊλανδέζικα και να μην ξέρει Ελληνικά. Μπορεί φυσικά κάποια στιγμή, να κυρηχτούν επίσημη γλώσσα τα Αγγλικά και οι άλλες να είναι δευτερεύοντες, αλλά δεν το νομίζω... Παγκοσμιοποιήση exists, ούτως ή άλλος... Τα Ελληνικά δεν αλλάζουν όμως για τώρα. Τα Ελληνικά (προς το παρών) είναι πολιτιστικό στοιχείο του λαού μας, και, πίστεψέ με, αν ήταν στο χέρι μου, δεν θα ήταν και δικό μου πολιτιστικό στοιχείο...
Τι εννοεις στην τελευταια προταση?
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
miv
Επιφανές μέλος
Αν νομίζεις ότι πολιτισμικό στοιχείο μιας εθνοτικής ομάδας δεν είναι και η επικρατούσα ή παλαιότερες θρησκείες, τότε μάλλον αγνοείς πολλά.
Και δεν καταλαβαίνω...Ποιο χέρι σου; Να πας να μιλήσεις Βουλγάρικα αν ήταν στο χέρι σου, έλεος, αντίδραση για την αντίδραση ακόμη κι αν αυτά που λέμε είναι ανοησίες. Σου υπενθυμίζω για μια ακόμη φορά πόσο έρχεσαι στα λόγια μου όταν λέω ότι η ηλικία σου είναι τέτοια που δε μπορείς να μιλάς βεβαιολογικά. Η αμφισβήτηση ακόμη κι όταν ξεπερνάει τα όρια της βλακείας είναι χαρακτηριστικό κάποιας ηλικίας, αλλά η συναίσθηση ενός ανθρώπου ότι ακριβώς ανήκει σε μια α' ηλικία είναι μεγάλο προσόν ώρες-ώρες.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
dreamer
Εκκολαπτόμενο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
miv
Επιφανές μέλος
-----------------------------------------
Η μαζική εκπαίδευση δε μπορεί να καλύπτει τις ανησυχίες του καθενός επί παντός επιστητού, αν κάποιος ενδιαφέρεται τόσο πολύ, μπορεί να προσλάβει κάποιον για προσωποποιημένη διδασκαλία. Κι εν πάση περιπτώση, απορώ αν όλη αυτή η αμφισβήτηση κι ο προβληματισμός θα υπήρχε αν δεν υπήρχε το μάθημα στα σχολεία. Απορώ πραγματικά που θα βρίσκατε το έρεισμα σκέψης αν δεν είχατε το ερέθισμα. Και δεν δέχομαι καμία ρήση περί "προσυλητισμού". Έλεος, από τα 1000 ερεθίσματα που δέχεται σήμερα ένα παιδί, στην κοινωνία με τα 100 διαφορετικά μέσα επικοινωνίας, ούτε τα 50 δεν είναι προιόν του σχολείου. Ξεκολλάτε, δεν είμαστε στο 1960, όποιος θέλει μπορεί να είναι ελεύθερος ακόμη κι αν θρησκευτικά του κάνει ο παπά Άνθιμος. Φτάνει να θέλει μόνο, δικαιολογίες του κώλου όπως "μα τι θα πει η γιαγιά μου" δε μ'ενδιαφέρουν, αν έχει κάποιος πρόβλημα με τη γιαγιά του, να τα βρει με τη γιαγιά του.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Crookshanks
Διάσημο μέλος
Ο θεολόγος εξ'ορισμού ασπάζεται τη θρησκεία που διδάσκει, δεν είναι θρησκειολόγος. Κι απ'την άλλη, αν μου λες να διδάσκουμε θρησκειολογία (λαογραφία-ιστορία των θρησκειών δηλαδή) εγώ θα σου πω γιατί να μη διδάσκουμε αστρονομία, ωκεανογραφία, σεισμολογία, μετεωρολογία, γεωλογία, γλωσσολογία και τις 1000 άλλες επιστήμες που υπάρχουν. Στο κάτω κάτω είναι πολύ πιο σημαντικό να γνωρίζω τι σημαίνει κλίμακα Ρίχτερ απ'το να γνωρίζω τι πιστεύει ο ταοιστής για τη μετα θάνατον ζωή, για τον πολύ απλό λόγο ότι στη ζωή μου θα συναντήσω περισσότερους σεισμούς παρά ταοιστές. Δεν συμβαίνει, σαφώς, το ίδιο με τους Χριστιανούς, δεδομένου ότι στη συγκεκριμένη χώρα υπάρχει πλειοψηφία που ασπάζεται το δόγμα και προφανώς για να κάνω το μάθημα, στην πλειοψηφία ανήκω κι εγώ, αλλιώς απαλλάσσομαι. Ναι, σαφέστατα είναι χούντα της πλειοψηφίας. Για τον ίδιο λόγο άλλωστε που εδώ διδάσκουν Ελληνικά στα σχολεία κι όχι ταιλανδέζικα. Προφανώς η μέρα κατά την οποία οι απαλλασσόμενοι απ'το μάθημα θα είναι περισσότεροι από αυτούς που το παρακολουθούν, θα είναι αυτή που θα τεθεί πραγματικά το ζήτημα αν πρέπει να υπάρχει το μάθημα ή όχι. Εμένα το σχολείο μου έχει 15 τμήματα με 24 μαθητές το καθένα και μόλις ένα άτομο έχει απαλλαχτεί. Ποιος θα ζητήσει από το συγκεκριμένο σχολείο να καταργηθούν τα θρησκευτικά, με ποιο αιτιολογικό, με ποιο σκοπό και σε ποια κοινή βούληση των υποκειμένων (300 μαθητές) θα βασίζεται;
Για σκέψου λίγο γιατί έχει απαλλαχτεί μόνο ένας... Δε σημαίνει ούτε ότι όλοι οι υπόλοιποι είναι χριστιανοί, ούτε ότι θα πρέπει.
Θεολόγος λέγεται, όχι χριστιανολόγος. Και το μάθημα λέγεται Θρησκευτικά, αλλά στην πραγματικότητα είναι Χριστιανική Αγωγή σύμφωνα με τα λεγόμενα της Εκκλησίας.
Θρησκειολογία να κάνουμε, γιατί έχει άμεση σχέση με τα Θρησκευτικά.
Τις υπόλοιπες επιστήμες που αναφέρεις τις κάνουμε είτε σε μικρό βαθμό (ναι, μαθαίνουμε τί σημαίνει κλίμακα Ρίχτερ, άσχετα αν δε το θυμόμαστε, πάντως μάθημα για αυτή νομίζω στη Γεωγραφία υπήρχε), είτε δε τις κάνουμε, γιατί είναι πολύ εξειδικευμένες και δεν έχουμε τις απαραίτητες γνώσεις για να το κάνουμε. Η Χριστιανολογία, ωστόσο, είναι κλάδος της Θρησκειολογίας, και επομένως είναι περισσότερο εξειδικευμένη από τη δεύτερη. Εσύ λοιπόν, να υποθέσω, θεωρείς την πλύση εγκεφάλου φυσιολογική; Μαθαίνουμε για τη θρησκεία μας; Πώς μπορεί ένα παιδί του δημοτικού και των πρώτων τάξεων του Γυμνασίου να έχει θρησκεία; Δε του δίνεται καν εναλλακτική επιλογή.
Όσον αφορά το θέμα της πλειοψηφίας: εσύ δεν ήσουν που έλεγες ότι αν είναι ένα πράγμα που απεχθάνεσαι σε αυτό τον κόσμο, είναι ο φασισμός;
Σαφώς και είναι πλειοψηφία, φρόντισαν οι Βυζαντινοί Αυτοκράτορες και οι διώκτες του παγανισμού για αυτό, όπως και η Εκκλησία μαζί με το Κράτος, που σε αυτό τον τομέα τα έχουν κάνει πλακάκια και συνεχίζουν να διαιωνίζουν την κατάσταση αυτή. Νομίζεις πως το να ξέρεις το "πιστεύω" και το "πάτερ ημών" και το πώς γίνεται η τάδε και η δείνα τελετή, και το ποιος άγιος πέθανε και το γιατί στην όποια χρονολογία, και πότε έγινε η Οικουμενική Σύνοδος για την αναστήλωση των εικόνων, σε κάνει χριστιανό; Ούτε το ένα τρίτο από όσα γράφει το βιβλίο δεν έχουν σχέση με το πνεύμα του χριστιανισμού! Το οποίο, προφανώς, οι περισσότεροι δε το κατέχουν -ειδάλλως θα σέβονταν την ελεύθερη βούληση του ανθρώπου, θα έδειχναν περισσότερη αλληλεγγύη προς το συνάνθρωπο, και δε θα είχαμε όλα αυτά τα φαινόμενα κοινωνικής παθογένειας που έχουμε-.
Σαφώς και η κατάργηση των θρησκευτικών είναι προτιμότερη από την απαράδεκτη κατάσταση που υπάρχει τώρα. Αλλά ακόμη προτιμότερη είναι η διδασκαλία των μεγαλύτερων θρησκειών όχι σε ένα, δύο, τρία μαθήματα, με σκοπό να "ενισχύσουμε τη δική μας πίστη" (aka είμαστε ανώτεροι), αλλά σε χρόνο ίσα κατανεμημένο για την καθεμία, και με πληροφορίες που αφορούν την ουσία των θρησκειών. Θα έπρεπε να γράφονται διδακτικά κείμενα από "θεολόγους" κάθε θρησκείας, και να μεταφράζονται, όχι να έχουμε τον καθένα να παρουσιάζει από τη δική του άποψη και τις υπόλοιπες θρησκείες.
Ταϋλανδέζικα δεν κάνουμε για πρακτικούς λόγους. Η θρησκεία δεν έχει να κάνει με το αν είναι πρακτική ή όχι. Μια χαρά μπορεί να συναναστραφείς και να συνεργαστείς με άλλους συμπατριώτες σου, κι ας μην ξέρεις πώς βαπτίζουν -άλλος ένας θεσμός που αποτελεί προκάλυμμα για την πνευματική επιβολή του χριστιανισμού- τους νέους "χριστιανούς", και χωρίς να ξέρεις τα Ιερά Βιβλία και το γιατί πέθανε ο Χριστός. Εκτός κι αν γράφετε βιβλίο θρησκευτικών ή διαβάζετε ύμνους.
Όσοι δεν θέλετε, πάρτε απαλλαγή κι όταν είστε περισσότεροι από αυτούς που θα το παρακολουθούν κάντε διάβημα στον Υπουργό ότι δεν γίνεται να χαλάει χρήματα για ένα μάθημα που δεν ενδιαφέρει ούτε καν τους μισούς μαθητές. Προς το παρόν κάθε άλλο επιχείρημα στερείται ακόμη και δημοκρατικής πλειοψηφικής βάσης, εκτός κι αν σχετικό δημοψήφισμα αποδείξει το αντίθετο.
Αν νομίζεις ότι πολιτισμικό στοιχείο μιας εθνοτικής ομάδας δεν είναι και η επικρατούσα ή παλαιότερες θρησκείες, τότε μάλλον αγνοείς πολλά.
Και δεν καταλαβαίνω...Ποιο χέρι σου; Να πας να μιλήσεις Βουλγάρικα αν ήταν στο χέρι σου, έλεος, αντίδραση για την αντίδραση ακόμη κι αν αυτά που λέμε είναι ανοησίες. Σου υπενθυμίζω για μια ακόμη φορά πόσο έρχεσαι στα λόγια μου όταν λέω ότι η ηλικία σου είναι τέτοια που δε μπορείς να μιλάς βεβαιολογικά. Η αμφισβήτηση ακόμη κι όταν ξεπερνάει τα όρια της βλακείας είναι χαρακτηριστικό κάποιας ηλικίας, αλλά η συναίσθηση ενός ανθρώπου ότι ακριβώς ανήκει σε μια α' ηλικία είναι μεγάλο προσόν ώρες-ώρες.
Α, όταν είστε περισσότεροι από αυτούς που θα το παρακολουθούν; Νομίζεις ότι αν ήταν προαιρετικά τα θρησκευτικά, θα πηγαίνανε πολλοί (χωρίς να έχουν τη μαμά και τη γιαγιά να τους πιέζουν) να τα παρακολουθήσουν;
Ναι, τη βλέπουμε τη δημοκρατία που έχουμε σήμερα... Εξάλλου, η δημοκρατία προϋποθέτει το δικαίωμα του κάθε ανθρώπου να εκφράζεται ελεύθερα... Αλλά βλέπουμε πόσο τηρείται αυτό, ειδικά όταν πηγαίνουμε στο θέμα "προσηλυτισμός"...
Η θρησκεία είναι κάτι το προσωπικό και δεν έχει να κάνει με την πλειοψηφία και τη μειοψηφία. Αλλά, σαφώς, η Εκκλησία δε θέλει να χάσει πιστούς, και το Κράτος δε το νοιάζει να έχει μια ακόμη πιο ομογενοποιημένη και προβατοποιημένη μάζα για να ελέγχει ευκολότερα.
-----------------------------------------
Περιήγηση με ποια μορφή; Όπως, σα να λέμε, σε ένα τουριστικό οδηγό; Δεν επιλέγονται έτσι οι θρησκείες, δεν είναι παζάρι που βλέπεις και παίρνεις αυτό που σου κάνει στην καλύτερη τιμή. Τα θρησκευτικά, ως μάθημα, σκοπό έχουν να εξυπηρετήσουν βασικά τις θρησκευτικές ανάγκες των μελών της επικρατούσας, κατά το Σύνταγμα, θρησκείας και όποιου άλλου ενδιαφέρεται. Πλουραλισμός δεν σημαίνει σε καμία περίπτωση επιφανειακή ψηλάφηση των πάντων, αυτός ο ορισμός ανήκει στους λαικιστές. Κι αλίμονο αν περίμενε κάποιος το σχολείο να του πει που να πιστέψει. Προσωπικά πίστευα και πριν το σχολείο, αλλιώς θα είχα πάρει απαλλαγή. Κι αφού τυχαίνει να ανήκω στην πλειονότητα, το μάθημα με καλύπτει. Νομικά, παρομοίως, καλύπτεται πχ. και η μουσουλμανική μειονότητα στη Θράκη, εκεί διδάσκονται τη δική τους θρησκεία από δικούς τους θεολόγους.
Α, και έχεις το Σύνταγμα για Ευαγγέλιο.
Πίστευες πριν να πας 3η Δημοτικού; Πώς μπορεί ένα 7χρονο ή 8χρονο παιδί να ξέρει πως "πιστεύει";
Α, τυχαίνει να ανήκεις στην πλειονότητα, οι άλλοι να πάνε να πνιγούν...
Η μαζική εκπαίδευση δε μπορεί να καλύπτει τις ανησυχίες του καθενός επί παντός επιστητού, αν κάποιος ενδιαφέρεται τόσο πολύ, μπορεί να προσλάβει κάποιον για προσωποποιημένη διδασκαλία. Κι εν πάση περιπτώση, απορώ αν όλη αυτή η αμφισβήτηση κι ο προβληματισμός θα υπήρχε αν δεν υπήρχε το μάθημα στα σχολεία. Απορώ πραγματικά που θα βρίσκατε το έρεισμα σκέψης αν δεν είχατε το ερέθισμα. Και δεν δέχομαι καμία ρήση περί "προσυλητισμού". Έλεος, από τα 1000 ερεθίσματα που δέχεται σήμερα ένα παιδί, στην κοινωνία με τα 100 διαφορετικά μέσα επικοινωνίας, ούτε τα 50 δεν είναι προιόν του σχολείου. Ξεκολλάτε, δεν είμαστε στο 1960, όποιος θέλει μπορεί να είναι ελεύθερος ακόμη κι αν θρησκευτικά του κάνει ο παπά Άνθιμος. Φτάνει να θέλει μόνο, δικαιολογίες του κώλου όπως "μα τι θα πει η γιαγιά μου" δε μ'ενδιαφέρουν, αν έχει κάποιος πρόβλημα με τη γιαγιά του, να τα βρει με τη γιαγιά του.
Α, παντός επιστητού... Ναι, είναι ασήμαντες μωρέ οι ανησυχίες αυτές... Ας προσλάβει κάποιον άλλο...
Μαζική εκπαίδευση; Δεν έχουμε μαζική εκπαίδευση. Ή τουλάχιστον δε θα έπρεπε να έχουμε. Ο καθηγητής ανταποκρίνεται στον κάθε μαθητή ξεχωριστά, και το σχολείο προσαρμόζεται στις ανάγκες του. Αλλιώς θα ήμασταν πρόβατα (που οι περισσότεροι είναι).
Ναι, η αμφισβήτηση θα υπήρχε, αλλά όχι τόσο έντονη. Και εγώ επίσης αναρωτιέμαι, αν δεν υπήρχε το μάθημα, πόσοι ακόμη θα έμεναν προσκολλημένοι στην ορθοδοξία.
Ας γελάσω... 50 στα 100; Νομίζεις πως τα περισσότερα παιδιά έχουν όρεξη να ψαχτούν έπειτα από το διάβασμα; Νομίζεις πως ένα 7-8-9-10χρονο ή και ακόμη μεγαλύτερο, μπορεί να ανεξαρτητοποιήσει τη σκέψη του από αυτά που μαθαίνει στο σχολείο ως απόλυτη αλήθεια; Για ποια ελευθερία μιλάς; Και δεν είναι προσηλυτισμός τα θρησκευτικά; Ας μην τρελαινόμαστε, αν κάποιος έμπαινε σε σχολείο -ή έστω, στην αυλή του-και άρχιζε να κηρύττει για μια άλλη πίστη, θα τον κατηγορούσαν ότι προσηλυτίζει. Πού τη βλέπεις εσύ την ελευθερία;
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
dreamer
Εκκολαπτόμενο μέλος
Τι δέν επιλέγονται οι θρησκείες δηλαδή ?Αυτό δεν στιρίζεται πουθενά.Και τί με νοιάζουν εμένα τα πιστεύω του συντάγματος?Και ποιός σου λέει εσένα οτι η επικρατούσα θρησκεία είναι η σωστή?Και το παιδί το ρώτισες αν θέλει να το βάλεις στο λούκι της οποιασδίποτε θρησκείας απο τα 8 του χρόνια?Πού το δικαίομα της επιλογής, ε?Περιήγηση με ποια μορφή; Όπως, σα να λέμε, σε ένα τουριστικό οδηγό; Δεν επιλέγονται έτσι οι θρησκείες, δεν είναι παζάρι που βλέπεις και παίρνεις αυτό που σου κάνει στην καλύτερη τιμή. Τα θρησκευτικά, ως μάθημα, σκοπό έχουν να εξυπηρετήσουν βασικά τις θρησκευτικές ανάγκες των μελών της επικρατούσας, κατά το Σύνταγμα, θρησκείας και όποιου άλλου ενδιαφέρεται. Πλουραλισμός δεν σημαίνει σε καμία περίπτωση επιφανειακή ψηλάφηση των πάντων, αυτός ο ορισμός ανήκει στους λαικιστές. Κι αλίμονο αν περίμενε κάποιος το σχολείο να του πει που να πιστέψει. Προσωπικά πίστευα και πριν το σχολείο, αλλιώς θα είχα πάρει απαλλαγή. Κι αφού τυχαίνει να ανήκω στην πλειονότητα, το μάθημα με καλύπτει. Νομικά, παρομοίως, καλύπτεται πχ. και η μουσουλμανική μειονότητα στη Θράκη, εκεί διδάσκονται τη δική τους θρησκεία από δικούς τους θεολόγους.
-----------------------------------------
Η μαζική εκπαίδευση δε μπορεί να καλύπτει τις ανησυχίες του καθενός επί παντός επιστητού, αν κάποιος ενδιαφέρεται τόσο πολύ, μπορεί να προσλάβει κάποιον για προσωποποιημένη διδασκαλία. Κι εν πάση περιπτώση, απορώ αν όλη αυτή η αμφισβήτηση κι ο προβληματισμός θα υπήρχε αν δεν υπήρχε το μάθημα στα σχολεία. Απορώ πραγματικά που θα βρίσκατε το έρεισμα σκέψης αν δεν είχατε το ερέθισμα. Και δεν δέχομαι καμία ρήση περί "προσυλητισμού". Έλεος, από τα 1000 ερεθίσματα που δέχεται σήμερα ένα παιδί, στην κοινωνία με τα 100 διαφορετικά μέσα επικοινωνίας, ούτε τα 50 δεν είναι προιόν του σχολείου. Ξεκολλάτε, δεν είμαστε στο 1960, όποιος θέλει μπορεί να είναι ελεύθερος ακόμη κι αν θρησκευτικά του κάνει ο παπά Άνθιμος. Φτάνει να θέλει μόνο, δικαιολογίες του κώλου όπως "μα τι θα πει η γιαγιά μου" δε μ'ενδιαφέρουν, αν έχει κάποιος πρόβλημα με τη γιαγιά του, να τα βρει με τη γιαγιά του.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
miv
Επιφανές μέλος
Όχι, δεν είναι προσυλητισμός τα Θρησκευτικά σε καμία περίπτωση και να σου πω γιατί. Γιατί στις μέρες μας για κάθε ένα θρησκόληπτο παπάρα που του κάνει δυο ώρες την εβδομάδα Θρησκευτικά στο σχολείο, βλέπει 10 παπάρες στην τηλεόραση να απαξιώνουν ό,τι δεν βρίσκουν "cool", μέσα στα οποία και η θρησκεία, αγνοώντας, όχι από ιδεολογία, αλλά από λαικισμό να αναγνωρίσουν το όποιο έργο της. Μήπως θες να το ξανασκεφτείς σε ποιες ιδέες ακριβώς υπάρχει μεγαλύτερη έκθεση; Τουλάχιστον αν εχθρεύομαι τη θρησκεία ξέρω ποιον εχθρεύομαι και πως να τον πολεμήσω, όπως αποδεικνύετε, άλλωστε, περίτρανα. Κρίμα που δε συμβαίνει το ίδιο και τους πάσης φύσεως πολυλογάδες που μπορεί να στηρίζουν 100 διαφορετικές σκοπιμότητες χωρίς να σου αφήνουν κανένα περιθώριο αποκάλυψης.
Ναι, υπάρχει προνομιακή θέση της Ορθοδοξίας στην Ελλάδα, θα υπάρχει μέχρις ότου ανατραπεί απ'τις ίδιες τις κοινωνικές συνθήκες και μέχρι τότε το Σύνταγμα θα επιβάλλεται αναγκαστικά σε κάθε σημείο της επικράτειας. Εγώ σας προκαλώ να μου αποδείξετε ότι οι κοινωνικές συνθήκες είναι τέτοιες που να στηρίζουν κατάργηση των θρησκευτικών, υποβιβασμό της Ορθοδοξίας κλπ. Τι να πω...Όταν παραλύει μία ολόκληρη χώρα κάθε χρόνο τη Μεγάλη Εβδομάδα και το Δεκαπενταύγουστο, δε μου αφήνει και πολλές αμφιβολίες για το ποια ακριβώς είναι η επικρατούσα θρησκεία. Κι αυτό δεν είναι θέμα τύπων. Δεν σκοπεύω να βάλω μια κοινωνία υπόλογη στα ιδεολογήματα του καθενός, εγώ ξέρω πως όποιος θέλει να ζήσει ελεύθερος θα ζήσει ελεύθερος, άσχετα αν κάποιοι νομίζουν ότι ζουν στη Σαουδική Αραβία. Εγώ το έχω αποδείξει αυτό πρώτα απ'ολα στον εαυτό μου και είμαι εντάξει. Αν το πρόβλημά σας είναι στον περίγυρο, στο χωριό σας, στη γιαγιά σας, να τα βρείτε μ'αυτούς, δεν έχετε δικαίωμα να θέσετε μια κοινωνία υπόλογη στα δικά σας προβλήματα και στη δική σας δειλία να πάτε κόντρα στο περιβάλλον σας. Εγώ έχω συγκρουστεί με την ίδια μου τη μάνα για τα πιστεύω μου κι εσύ μου είπες κάποτε φίλε Αλέξανδρε για τη γιαγιά σου. Η γιαγιά σου έχει το πρόβλημα, όχι εγώ. Θα τα βρεις, λοιπόν, πρώτα με αυτήν και με τον εαυτό σου που ο ίδιος ομολόγησες εμμέσως ότι φοβάσαι να της πας κόντρα και κατόπιν να τα βρεις με την κοινωνία. Δεν είναι ευθύνη της κοινωνίας και του κράτους η δική σου δειλία. Είναι δικό σου ζήτημα και θα πεθάνεις με αυτό αν δεν το λύσεις μόνος σου, μην αξιώνεις τίποτα παραπάνω από κανέναν άλλον. Η αναγωγή ενός προσωπικού προβλήματος σε κοινωνικό είναι πολύ εύκολος τρόπος απαλλαγής της ευθύνης. Από όλους εσάς που μιλάτε, δεν είδα κανέναν να καταπιέζεται να πει όσα πιστεύει. Μόνο που με τα ίδια @@ που τα λέτε σε μένα, πρέπει να τα πείτε και σε αυτούς που σας δημιουργούν τα πραγματικά προβλήματα. Στη γιαγιά, στους συμμαθητές κι όπου αλλού. Το πως στέκεσαι στην κοινωνία είναι συνάρτηση της δικής σου θέλησης να επιβληθείς και να κερδίσεις όσα πιστεύεις ό,τι αξίζεις. Δεν θα στο δώσει κανένας στο πιάτο. Ακόμα και την ελευθερία να υπερασπίζεσαι όσα λες χωρίς να σε δουλεύουν είναι κάτι που το κατακτάς. Πως; Μα φυσικά με τη συμπεριφορά σου.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
dreamer
Εκκολαπτόμενο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Crookshanks
Διάσημο μέλος
Δεν υπάρχει το δικαίωμα επιλογής, η επιλογή βαρύνει τον κηδεμόνα. Αν θέλει ο πατέρας σου κι η μάνα σου να γίνεις Χριστιανός, θα γίνεις κατά 99%, μην έχεις την εντύπωση ότι είσαι σε θέση να το καθορίσεις τόσο εύκολα.
Όχι, δεν είναι προσυλητισμός τα Θρησκευτικά σε καμία περίπτωση και να σου πω γιατί. Γιατί στις μέρες μας για κάθε ένα θρησκόληπτο παπάρα που του κάνει δυο ώρες την εβδομάδα Θρησκευτικά στο σχολείο, βλέπει 10 παπάρες στην τηλεόραση να απαξιώνουν ό,τι δεν βρίσκουν "cool", μέσα στα οποία και η θρησκεία, αγνοώντας, όχι από ιδεολογία, αλλά από λαικισμό να αναγνωρίσουν το όποιο έργο της. Μήπως θες να το ξανασκεφτείς σε ποιες ιδέες ακριβώς υπάρχει μεγαλύτερη έκθεση; Τουλάχιστον αν εχθρεύομαι τη θρησκεία ξέρω ποιον εχθρεύομαι και πως να τον πολεμήσω, όπως αποδεικνύετε, άλλωστε, περίτρανα. Κρίμα που δε συμβαίνει το ίδιο και τους πάσης φύσεως πολυλογάδες που μπορεί να στηρίζουν 100 διαφορετικές σκοπιμότητες χωρίς να σου αφήνουν κανένα περιθώριο αποκάλυψης.
Ναι, υπάρχει προνομιακή θέση της Ορθοδοξίας στην Ελλάδα, θα υπάρχει μέχρις ότου ανατραπεί απ'τις ίδιες τις κοινωνικές συνθήκες και μέχρι τότε το Σύνταγμα θα επιβάλλεται αναγκαστικά σε κάθε σημείο της επικράτειας. Εγώ σας προκαλώ να μου αποδείξετε ότι οι κοινωνικές συνθήκες είναι τέτοιες που να στηρίζουν κατάργηση των θρησκευτικών, υποβιβασμό της Ορθοδοξίας κλπ. Τι να πω...Όταν παραλύει μία ολόκληρη χώρα κάθε χρόνο τη Μεγάλη Εβδομάδα και το Δεκαπενταύγουστο, δε μου αφήνει και πολλές αμφιβολίες για το ποια ακριβώς είναι η επικρατούσα θρησκεία. Κι αυτό δεν είναι θέμα τύπων. Δεν σκοπεύω να βάλω μια κοινωνία υπόλογη στα ιδεολογήματα του καθενός, εγώ ξέρω πως όποιος θέλει να ζήσει ελεύθερος θα ζήσει ελεύθερος, άσχετα αν κάποιοι νομίζουν ότι ζουν στη Σαουδική Αραβία. Εγώ το έχω αποδείξει αυτό πρώτα απ'ολα στον εαυτό μου και είμαι εντάξει. Αν το πρόβλημά σας είναι στον περίγυρο, στο χωριό σας, στη γιαγιά σας, να τα βρείτε μ'αυτούς, δεν έχετε δικαίωμα να θέσετε μια κοινωνία υπόλογη στα δικά σας προβλήματα και στη δική σας δειλία να πάτε κόντρα στο περιβάλλον σας. Εγώ έχω συγκρουστεί με την ίδια μου τη μάνα για τα πιστεύω μου κι εσύ μου είπες κάποτε φίλε Αλέξανδρε για τη γιαγιά σου. Η γιαγιά σου έχει το πρόβλημα, όχι εγώ. Θα τα βρεις, λοιπόν, πρώτα με αυτήν και με τον εαυτό σου που ο ίδιος ομολόγησες εμμέσως ότι φοβάσαι να της πας κόντρα και κατόπιν να τα βρεις με την κοινωνία. Δεν είναι ευθύνη της κοινωνίας και του κράτους η δική σου δειλία. Είναι δικό σου ζήτημα και θα πεθάνεις με αυτό αν δεν το λύσεις μόνος σου, μην αξιώνεις τίποτα παραπάνω από κανέναν άλλον. Η αναγωγή ενός προσωπικού προβλήματος σε κοινωνικό είναι πολύ εύκολος τρόπος απαλλαγής της ευθύνης. Από όλους εσάς που μιλάτε, δεν είδα κανέναν να καταπιέζεται να πει όσα πιστεύει. Μόνο που με τα ίδια @@ που τα λέτε σε μένα, πρέπει να τα πείτε και σε αυτούς που σας δημιουργούν τα πραγματικά προβλήματα. Στη γιαγιά, στους συμμαθητές κι όπου αλλού. Το πως στέκεσαι στην κοινωνία είναι συνάρτηση της δικής σου θέλησης να επιβληθείς και να κερδίσεις όσα πιστεύεις ό,τι αξίζεις. Δεν θα στο δώσει κανένας στο πιάτο. Ακόμα και την ελευθερία να υπερασπίζεσαι όσα λες χωρίς να σε δουλεύουν είναι κάτι που το κατακτάς. Πως; Μα φυσικά με τη συμπεριφορά σου.
Α, δεν υπάρχει το δικαίωμα επιλογής; Αυτό με ποιο δικαίωμα το λες; Έχεις δικαίωμα να το πεις, έχεις δικαίωμα να επιλέξεις να το πεις, είναι μια προσωπική σου γνώμη. Υπάρχει κάθε δικαίωμα να επιλέξει ο άνθρωπος ελεύθερα τα πιστεύω του. Να σκεφτεί ΜΟΝΟΣ του, και όχι επειδή θα του τα προσφέρουν έτοιμα στο πιάτο, όπως λες κι εσύ. Ο γονιός που πραγματικά αγαπάει το παιδί του, το αφήνει να φύγει από το σπίτι, δε το κρατάει μια ζωή. Ακριβώς για τον ίδιο λόγο πρέπει και ο γονέας να μην παίρνει το παιδάκι με το ζόρι στην Εκκλησία, ούτε να το βάζει να νηστεύει, χωρίς να θέλει, ούτε να του κοπανάει μέρα-νύχτα για το Θεό.
Και εν πάσει περιπτώση, ακόμη κι αν το κάνει, νομίζεις πως το σχολείο έχει διακοσμητικό ρόλο; Νομίζεις πως το σχολείο έχει το ίδιο κύρος με την τηλεόραση; Τα παιδάκια που πάνε στο σχολείο δεν αμφισβητούν το σχολείο. Δεν υπάρχει κανένας που θα τους πει ότι αυτά που μαθαίνουν εκεί μπορεί να μην είναι σωστά. Όταν βάζουν τα θρησκευτικά δίπλα-δίπλα με την ιστορία και τα μαθηματικά, δεν καταλαβαίνουν τη διαφορά, και αυτό έχει επιπτώσεις και στο μέλλον. Εσύ πού βλέπεις κάποια εκπομπή στην τηλεόραση που να αμφισβητεί τη θρησκεία, και την οποία να τη βλέπουν τα παιδιά; Πού βλέπεις κάποια εκπομπή που να αμφισβητεί τη θρησκεία γενικά -σπάνια, στις ειδήσεις υπάρχουν μερικές φορές και ίσως να υπάρχουν μερικά ντοκυμαντέρ στη νυχτερινή ζώνη-; Νομίζεις ότι ένα 8χρονο θα κάτσει να δει ειδήσεις; Κι αν δει, νομίζεις ότι θα καταλάβει αυτά που λέει; Ίσα-ίσα που αρκετά από αυτά που βλέπει ενισχύουν το θρησκευτικό αίσθημα -όχι, που έχουν φτιάξει μέχρι και κινούμενα σχέδια με το Μωυσή και το Χριστό, στο βωμό πάντα του χρήματος (και μπορεί και όχι μόνο), που έχει κάθε Κυριακή τη Θ. Λειτουργία στην τηλεόραση (σε πρωινές ώρες, μαζί με τα παιδικά που βλέπουν τα μικρά)-. Όλα αυτά, σε απλουστευμένη μορφή, ώστε να γίνεται κατανοητή από το παιδικό μυαλό. Πράγμα που γίνεται και από το μάθημα των "θρησκευτικών". Από την άλλη πλευρά, τα λίγα που μπορεί να αμφισβητούν τη θρησκεία μετέρχονται γλώσσας σύνθετης, είναι ξενόγλωσσα -αν πρόκειται για ντοκυμαντέρ-, και είναι αργά, με αποτέλεσμα κανένα παιδί να μη τα βλέπει. Το 8χρονο, 10χρονο θα κάτσει να δει ντοκυμαντέρ, τη στιγμή που και οι περισσότεροι συνομήλικοί μου προτιμούν τις ειδήσεις του σταρ;
Α, ναι, και οι κοινωνικές συνθήκες θα μεταβληθούν από μόνες τους. Όσο υπάρχει αυτή η κατάσταση με το μάθημα των θρησκευτικών, η επικρατούσα θρησκεία θα διαιωνίζεται. Δε χρειάζεται να σου υπενθυμίσω πώς ακριβώς έγινε επικρατούσα θρησκεία, φυσικά. Αυτό ισχύει για όλες -κι αν όχι όλες, τις περισσότερες- θρησκείες του κόσμου.
Δεν εχθρεύομαι τη θρησκεία, την επιβολή της εχθρεύομαι. Δε βλέπω εχθρούς παντού τριγύρω μου.
Και στην Ιαπωνία γιορτάζουν τα Χριστούγεννα, αλλά κάθε άλλο παρά χριστιανική χώρα είναι. Και τις Απόκριες γιορτάζουμε εδώ, αλλά είναι αρχαία ελληνική γιορτή.
Ίσως αγνοείς τις επιπλοκές της παραχώρησης προνομίων σε οποιοδήποτε σωματείο. Αλλά βέβαια, στο όνομα της παράδοσης και του κινδύνου αλλοτρίωσης της θρησκευτικής μας ταυτότητας -την οποία μας ρωτήσανε αν τη θέλουμε, παρεμπιπτόντως;-, η σύνδεση της Εκκλησίας με το Κράτος είναι αναγκαία, αν θέλουμε να προφυλαχθούμε από τους κινδύνους της παγκοσμιοποίησης... Η θρησκεία δεν είναι πολιτικό κόμμα ή σωματείο.
Είπα δυο τρεις φορές για τη γιαγιά μου και το έχεις πάρει ως καραμέλα. Δεν υπάρχει θέμα του τί γίνεται με τη γιαγιά μου. Άσε την αυτή να έχει τα πιστεύω της, δεν πρόκειται να αλλάξει ούτε καν τη στάση της απέναντι στο τί πρέπει να πιστεύουν οι άλλοι. Και να της πάω κόντρα, δεν έχει κανένα νόημα. Δεν είναι προσωπικό το πρόβλημα, σαφώς και είναι κοινωνικό, από τη στιγμή που το κάθε βρέφος σε αυτή τη χώρα, λευκό ή μελαψό, αγόρι ή κορίτσι, με την ταμπέλα "ορθόδοξος", με την ταμπέλα "καθολικός" ή με την ταμπέλα "μουσουλμάνος", με υψηλό ή χαμηλό κοινωνικό υπόβαθρο έχει το δικαίωμα να αναπτύσσει ελεύθερα την προσωπικότητά του και τις θρησκευτικές του πεποιθήσεις, κάτι που καταπατάται από τον τρόπο με τον οποίο συνδέεται η εκπαίδευση με τη θρησκεία. Και μην αρχίσει πάλι να λες για την οικογένεια και για την επικρατούσα θρησκεία. Εκτός αυτών για τα οποία μιλάω παραπάνω, όσα μπορούμε να αλλάξουμε προς το καλύτερο δεν υπάρχει λόγος να μη το κάνουμε. Και ερωτώ: Πού είναι το κακό στο να γίνεται το μάθημα των θρησκευτικών με περισοτερο αντικειμενικό τρόπο;
Για να κάθομαι εδώ και να διαφωνώ μαζί σου, σημαίνει ότι ναι, θα διαφωνήσω και θα υπερασπισθώ τα δικαιώματά μου. Αλλά δε θα κάτσω να τσακωθώ. Αν φτάσω στο σημείο πριν τον τσακωμό, τότε αυτό που θα πρέπει να κάνω είναι να τσακωθώ όχι με κάποιο άτομο, αλλά με το κράτος, το οποίο υποθάλπτει την διαμόρφωση χαρακτήρων που συμπεριφέρονται ρατσιστικά προς τους αλλόθρησκους. Και εσύ μπορεί να παίρνεις από επιχειρήματα, οι άλλοι όμως όσα και να τους λες, το ίδιο τους κάνει. Και ξαναλέω ότι πρώτα θα τα βάλω με το κράτος, και ύστερα με όλους τους υπόλοιπους, οι οποίοι είναι κι αυτοί θύματα του συστήματος -και δε λέω το σύστημα έτσι γενικά και αόριστα, καταλαβαίνετε τί εννοώ-.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
VAGGKALL1
Δραστήριο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Mefistofelis
Δραστήριο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
kostas tifkitsis
Νεοφερμένος
διδασκεις και μιλας για μια θρησκεια δεν σημαινει πως προσυλιτιζεις....ξερεις τι ειναι προσυλιτισμος ? ειναι καποιος που με πονηρα μεσα που αποκρυβει ορισμενα πραματα προσπαθει να σε επιβαλλει την θρησκεια...συμφαωνα με την συνθηκη της ρωμης οι γονεις αποφασιζουν την θρησκεια που πρεπει να ακολουθησει το παιδι γιατι στην μικρη ηκικια ειναι ανωριμο γι αυτο και δεν ψηφιζει.....δηλαδη αν ο χριστιανισμος θεωρειτε πως κανει προσυλιτισμο τοτε τι θεωρειτε ο μωαμεθανισμος με τον εξισλαμισμο των ελληνων κατα την τουρκοκρατια? και κατι αλλο......μπορει καποιος να σκεφτει την προσφοτα της εκκλησιας στην περιοδο της ιστοριας? προσφερε τα μεγιστα για την διατηρηση του εθνους μας....και κατι τελευταιο......γιατι να διαλεξω να μην κανω ιστορια γλωσσα μαθηματικα και να μην διαλεξω να κανω γερμανικα γεωλογια και ζαχαροπλαστικη? γιατι αυτα τα μαθηματα μα μην μπορουν τα παιδια να παρουν απαλλαγη ? και μπορουν στα θρησκευτικα.....ε ρε αδφε δεν γουσταρω να κανω αρχαι γιατι να μην παρω απαλλαγη ? ?
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Οδυσσέας
Διάσημο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Crookshanks
Διάσημο μέλος
Η προσευχη και οι εικονες δε σας πειραξαν που σου επιβαλλονται, το μαθημα σας πειραξε που μαθαινεις και 2-3 πραγματα για την εβραικη ιστορια που εχει και ενδιαφερον.
Δε μαθαίνω τίποτα, όλο τα ίδια και τα ίδια κάνω. Συν του ότι δεν είναι διδακτικός ο σκοπός του μαθήματος, πνευματικός είναι. Και συν του ότι δεν κάνουμε ιστορία. Α, και γιατί να κάνω δηλαδή την εβραϊκή ιστορία και όχι την τουρκική, που άλλωστε με επηρέασε και πολύ πιο άμεσα;
θρησκευτικα γινονται στα σχολεια γιατι ειμαστε κρατος ορθδοξο στην πλειοψηφια ενω οι αθεοι ειναι στν μειονοτητα.....οποιος δεν θελει να κανει θρησκευτικα ας μην κανει.......αλλα το μαθημα δεν θα πρεπει να διδασκεται ετσι.....δηλαδη πρεπει να γινεται συζητηση των μαθητων με τους καθηγητες για θεματα που απασχολουν τους νεους οπως το sex ναρκωτικα εφηβικη ζωη υπαρξιακα ζητηματα και γενικα φαινομενα κοινωνικης παθογενειας......αλλα οποιος θα κανει σημαινει πως αποδεχεται τον χριστιανισμο και ετσι μεσα απο την συζητηση θα του λυθουν πολλες αποριες αλλα αυτο προυποθετει και εναν καθηγητη καταλληλα εκπαιδευμενο με ειδικες θεολογικες και οχι μονο γνωσεις....αλλα να σας ρωτησω και κατι αλλο που λετε γιατι η μαμα μου αυτο και γιατι δεν μας ρωτησε........γιατι δεν μας ρωτησε για να παμε σχολειο.....προσωπικα αν με ρωτουσαν 6 χρονων αν θελεις να πας σχολειο δεν θα πηγαινα αλλα επειδη καθε γονιος ξερει για το ΚΑΛΟ του παιδιου του το στελνει σχολειο ή το πηγσινει εκκλησια το κιονωνει αλλα αλλοι το πηγαινουν στο τζαμι ή το κανουν περιτομη ή πολλλα αλλα...........αυτο το κανουν ολοι οι γονεις....αλλα πες πως δεν το εκαναν ....και μας αφηναν να αποφασισουμε μονοι μας για πως θα λεγομαστε για τι θα πιστευουμε για το αν θα μαθουμε γραμματα για το αν ειμαστε καλοι ή κακοι.....τοτε ποιοις ειναι ο σκοπος των γονιων? ? αλλα σε αυτα βαλε και τις ιατρικες περιθαλεψεις εμβολια ιστοριες...μηπωε τα κανουν αυτα επειδη θελουν το καο μας? ή και οταν φτασει το παιδι να αποφασησει ολα αυτα πως θα ξερει πια θα ειναι η σωστη αποφαση και πια η κακη αφου δεν εμαθε απο τον γονιο τιποτα...? ? και αλεξανδρε βλεπω τον προσυλιτισμο των θρησκευτικων στους νεους ποσο πολυ προσυλιτηστικαν και ριναι με τον σταυρο στο χερι....και ποιος κατηγορησε τους μορμονους που ερχονται απο την αμερικη να διδαξουν την δικια τους θρησκεια ή τους γιαχοβαδες προτεσταντες με τα περιοδικα τους ( σκοπια ) που καθε γωνια θα βρεις και ενα..για προσυλιτισμο? ? το τι
διδασκεις και μιλας για μια θρησκεια δεν σημαινει πως προσυλιτιζεις....ξερεις τι ειναι προσυλιτισμος ? ειναι καποιος που με πονηρα μεσα που αποκρυβει ορισμενα πραματα προσπαθει να σε επιβαλλει την θρησκεια...συμφαωνα με την συνθηκη της ρωμης οι γονεις αποφασιζουν την θρησκεια που πρεπει να ακολουθησει το παιδι γιατι στην μικρη ηκικια ειναι ανωριμο γι αυτο και δεν ψηφιζει.....δηλαδη αν ο χριστιανισμος θεωρειτε πως κανει προσυλιτισμο τοτε τι θεωρειτε ο μωαμεθανισμος με τον εξισλαμισμο των ελληνων κατα την τουρκοκρατια? και κατι αλλο......μπορει καποιος να σκεφτει την προσφοτα της εκκλησιας στην περιοδο της ιστοριας? προσφερε τα μεγιστα για την διατηρηση του εθνους μας....και κατι τελευταιο......γιατι να διαλεξω να μην κανω ιστορια γλωσσα μαθηματικα και να μην διαλεξω να κανω γερμανικα γεωλογια και ζαχαροπλαστικη? γιατι αυτα τα μαθηματα μα μην μπορουν τα παιδια να παρουν απαλλαγη ? και μπορουν στα θρησκευτικα.....ε ρε αδφε δεν γουσταρω να κανω αρχαι γιατι να μην παρω απαλλαγη ? ?
Αν το παιδί είναι σε μικρή ηλικία μια φορά ανώριμο που δε μπορεί να επιλέξει θρήσκευμα, οι γονείς θα είναι 10 φορές που του το επιβάλλουν, εφόσον έχουν εκτεθεί στη σημασία της ελεύθερης επιλογής.
Α, αν το πάμε λοιπόν με την πλειοψηφία, δε θα έπρεπε να κάνουμε καθόλου μάθημα. Τί πάει να πει επικρατούσα θρησκεία -για το ορθόδοξο κράτος που αναφέρεις-; Ξέρεις πώς ακριβώς έγινε επικρατούσα;
Η θρησκευτικές πεποιθήσεις είναι κάτι το προσωπικό. Δεν έχει κανένας το δικαίωμα να έρθει και να κολλήσει την ταμπέλα "χριστιανός", "μουσουλμάνος", "άθεος" ή ό,τι άλλο σε ένα παιδάκι του Δημοτικού. Ακόμη και του Γυμνασίου. Και, αν θυμάμαι καλά, υποτίθεται ότι ο Θεός μας έδωσε ελεύθερη βούληση. Εφόσον μας την έδωσε, γιατί δε τη σέβονται; Αν σου κοπανάνε επί 6 -τουλάχιστον, φτάνει και τα 9- χρόνια ότι η μοναδική Αλήθεια είναι ο Χριστιανισμός και άλλες τέτοιες προπαγάνδες, πώς ακριβώς σου δίνεται το περιθώριο να πιστέψεις το αντίθετο -μιλάμε πάντα για το μέσο όρο-; Πού είναι ο σεβασμός προς την προσωπικότητα και τη μοναδικότητα του ανθρώπου; Και, μιας και μίλησες για συνθήκες, η Παγκόσμια Διακήρυξη για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα αναφέρει (άρθρο 26, παρ. 2) "Η εκπαίδευση πρέπει να αποβλέπει στην πλήρη ανάπτυξη της ανθρώπινης προσωπικότητας και στην ενίσχυση του σεβασμού των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και των θεμελιακών ελευθεριών. Πρέπει να προάγει την κατανόηση, την ανεκτικότητα και τη φιλία ανάμεσα σε όλα τα έθνη και σε όλες τις φυλές και τις θρησκευτικές ομάδες, και να ευνοεί την ανάπτυξη των δραστηριοτήτων των Ηνωμένων Εθνών για τη διατήρηση της ειρήνης." Πλήρης ανάπτυξη της ανθρώπινης προσωπικότητας δεν είναι εφικτή, όταν παρουσιάζονται με απόλυτα μονόπλευρο τρόπο οι πεποιθήσεις που διακρίνουν ένα μόνο δόγμα.
Ο προσηλυτισμός στην Ελλάδα απαγορεύεται. Αν πας σε σχολείο και αρχίσεις να μιλάς με τα παιδάκια για άλλα θρησκεύματα, θα σε βγάλουν έξω. Αλλά τα βιβλία των θρησκευτικών είναι χίλιες φορές χειρότερα. Για τον εξισλαμισμό: Το ότι είμαι πιο πλούσιος από το γείτονά μου δε σημαίνει ότι είμαι και Βαρδινογιάννης.
Εγώ πάλι δε βλέπω πολλούς από αυτούς που αναφέρεις.
Τα άλλα μαθήματα τα κάνεις γιατί σου προσφέρουν γνώσεις και αυτός είναι ο σκοπός τους (κι εγώ θα ήθελα να μην έχουμε αρχαία). Αλλά τα Θρησκευτικά στοχεύουν στο να σου προσφέρουν βοήθεια να αναπτύξεις τις θρησκευτικές σου πεποιθήσεις, πράγμα που σαφώς δε γίνεται, διότι δεν έχεις παρά μόνο μία επιλογή.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Χρήστες Βρείτε παρόμοια
-
Τα παρακάτω 0 μέλη και 6 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:Tα παρακάτω 104 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
- Hased Babis
- Evenstar
- patatosalata22
- Libertus
- Unboxholics
- gmoutzour
- Bleach_enjoyer
- despoina13
- Hecticism
- iiTzArismaltor_
- Helen06
- charmander
- BatGuin
- Ioan02
- Alessandra Eliza
- Corfu kitty
- kiyoshi
- kost28
- jYanniss
- Albert.123
- bbb
- Scandal
- fgk
- AggelikiGr
- Debugging_Demon
- NeosUser2023
- Arvacon
- constansn
- Reader
- American Economist
- Μήτσος10
- marina.marina
- Basilis0
- Kate1914
- phleidhs
- nearos
- giannhs2001
- Aggel0sss
- Nick_nt
- Pierre Bezukhov
- Maynard
- Αναστασία197
- Lifelong Learner
- mel<3
- Ness
- Twittn
- johnsala
- Abiogenesis
- arko
- george777
- Drglitterstar
- art_of_poetry
- Joji
- Praxis
- angies
- augustine
- Νομάρχης
- SoyN
- katia.m
- PanMoonlight
- ar_rubelen
- spring day
- lepipini
- DeWiN
- fmarulezkd
- Samuel
- Fanimaid123
- Νατασα 1
- Βλα
- Fanimaid
-
Φορτώνει...
-
Το forum μας χρησιμοποιεί cookies για να βελτιστοποιήσει την εμπειρία σας.
Συνεχίζοντας την περιήγησή σας, συναινείτε στη χρήση cookies στον περιηγητή σας.