Τα θρησκευτικά στο σχολείο

Θρησκευτικά στα σχολεία: Να καταργηθούν ή όχι;

Αποτελέσματα της δημοσκόπησης (Ψήφισαν 413)
  • Να καταργηθούν τελείως

    Ψήφοι: 125 30.3%
  • Να μείνουν ως έχουν

    Ψήφοι: 79 19.1%
  • Να μην καταργηθούν αλλά να αναφέρονται γενικά στις θρησκείες

    Ψήφοι: 201 48.7%
  • ΔΞ/ΔΑ

    Ψήφοι: 8 1.9%

Sommerfeld

Δραστήριο μέλος

Ο Sommerfeld αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 26 ετών και μας γράφει από Γερμανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 582 μηνύματα.



 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Trafalgar

Νεοφερμένος

Ο Trafalgar αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 18 μηνύματα.
Θρησκειολογία (γενικές γνώσεις για θρησκείες) ως μάθημα επιλογής χρειαζόμαστε. Θρησκευτικά στα εκκλησιαστικά και στο κατηχητικό.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Guest 190013

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Αν το μάθημα γίνει Θρησκειολογία και αποβληθεί το ομολογιακό του κομμάτι, θα προσφέρει μικρό εύρος γνώσεων. Καλύτερα τότε να απορροφηθεί από άλλα μαθήματα, όπως η Ιστορία ή κάτι κοινωνιολογικό/πολιτιστικό, η Έκθεση κλπ
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Theologos86

Νεοφερμένος

Ο Theologos86 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 6 μηνύματα.
Πρέπει να καταργηθούνε τα θρησκεύτικά στο σχολείο;

Για όσους πιστεύουν ότι τα θρησκευτικά πρέπει να καταργηθούν στα σχολεία:

Στα Θρησκευτικά της Α Γυμνασίου,μιλώντας για την Παλαιά Διαθήκη, επιχειρείται η αποδόμηση της ιδέας των Εβραίων ως περιούσιου λαού του Θεού. Στη Β Γυμνασίου, μιλώντας για τη ζωή και τη διδασκαλία του Χριστού, διδάσκονται μεταξύ άλλων η παραβολή του Καλού Σαμαρείτη και η Παραβολή της Μέλλουσας Κρίσης, κατά τις οποίες στην πρώτη αποδομείται η ιδέα ότι ως συνάνθρωπος νοείται μόνο ο συμπατριώτης κι ο ομόθρησκος και μάλιστα ο μετανάστης παρουσιάζεται όχι μόνο ως πλησίον, αλλά και ως ο καλός πλησίον, στη δε δεύτερη ο Θεός ταυτίζεται με το πρόσωπο του φυλακισμένου, του φτωχού και του ξένου. Στη Γ Γυμνασίου τα παιδιά ενημερώνονται πάνω στο αδούλωτο (ενάντια στη θεοποίηση της εξουσίας) φρόνημα των Μαρτύρων, αλλά και στην κοινοχρησία και την αλληλεγγύη που επεδείκνυε η πρώτη εκκλησία - αξίες που καλούνται να αναγνωρίσουν ως πρωταρχικές σε οποιαδήποτε κοινωνία. Στην Α Λυκείου (σ' ένα όντως συντηρητικό βιβλίο, για το οποίο πληθαίνουν οι θεολογικές φωνές ότι καλό θα ήταν να υποβληθεί στη βάσανο της αλλαγής), τα παιδιά (εν τούτοις) καλούνται να αναγνωρίσουν το θρησκευτικό βίωμα όχι σαν τήρηση στεγνών και νεκρών εντολών, αλλά σαν μια διαρκή απόπειρα εσωτερικού διαλόγου με τον Θεό. Στη Β Λυκείου υπάρχει η ενημέρωση (μικρή είναι η αλήθεια, αλλά υπάρχουν τα περιθώρια να το δουλέψει παραπάνω ένας θεολόγος) για τις περιπτώσεις που κατά τον 20ο αιώνα οι αγώνες για τα ανθρώπινα δικαιώματα συστρατεύονταν με τα πιο ρηξικέλευθα θεολογικά κινήματα (Μάρτιν Λούθερ Κίνγκ, Θεολογία της Απελευθέρωσης κοκ), υπάρχει η ρητή υπενθύμιση ότι ο ρατσισμός αποτελεί για την εκκλησία αίρεση και βέβαια υπάρχει η γνώση όλων των μεγάλων θρησκειών (Ισλάμ, Ινδουισμός, Βουδισμός Αφρικάνικα θρησκεύματα κοκ.), χωρίς να επιχειρείται σε κανένα σημείο η υποτίμηση ή η υποβάθμισή τους απέναντι στο Χριστιανισμό. Το βιβλίο της Γ Λυκείου (το οποίο επιτρέψτε μου να το συστήσω να το διαβάσει ο κάθε άνθρωπος που έχει κοινωνικές ευαισθησίες) καταπιάνεται με σύγχρονα θέματα που αφορούν τον καθένα μας (Ελευθερία, θανατική καταδίκη, ναρκωτικά, ΜΜΕ, το νόημα της ζωής κοκ) με αρωγούς τον Ντοστογέφσκι, τον Παύλο Σιδηρόπουλο, αλλά και όχι μόνο... Να υποθέσω ότι η κατάργηση αφορά στην αδημονία κάποιων να απαλλαγεί η παιδεία μας από αυτές τις ιδέες; Ειλικρινά αδυνατώ να το πιστέψω. Όπως επίσης αδυνατώ να πιστέψω ότι μέσα στην πρεμούρα μας να πετάξουμε τα 'μπανάλ' Θρησκευτικά από ένα μοντέρνο σχολικό πρόγραμμα δεν αντιλαμβανόμαστε ότι ακυρώνοντας την αληθινή θρησκευτική παιδεία, επιτρέπουμε να εμφανίζονται ως γνήσιοι εκφραστές του Θείου Λόγου ο κάθε κληρικός, πολιτικός, επιστήμονας..
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Guest 190013

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Εγώ πάλι αδυνατώ να πιστέψω ότι πέρα από τα θρησκευτικά, δε γίνεται σε άλλο μάθημα λόγος για ηθικές αξίες, ιστορικά γεγονότα, ρατσισμό, ελευθερία, ΜΜΕ κλπ όπως υπονοείς. Αυτό που χρειάζεται το σχολείο είναι ένα μάθημα ηθικής και φιλοσοφίας, μέσα από το οποίο θα παρέχεται και η αναγκαία θρησκευτική γνώση και ο προβληματισμός, όλα αυτά που αναφέρεις δηλαδή. Τώρα αν αυτό το μάθημα λέγεται ή όχι θρησκευτικά, για μένα λίγη σημασία έχει, πάντως αν λέγεται αλλιώς, δε σημαίνει ότι "πετάμε" τα θρησκευτικά από το πρόγραμμα, αυτό θέλω να πω ως απάντηση. Οι αλλαγές που επεξεργάστηκε το ΙΕΠ και εφαρμόζονται από φέτος είναι μια καλή αρχή. Πρέπει να γίνουν και άλλα. Είναι αδιανόητο να υπάρχει νόμος κράτους που να λέει ότι οι μαθητές υποχρεούνται να κάνουν προσευχή πριν το μάθημα κάθε μέρα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Gate4

Επιφανές μέλος

Η Ηägring αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Μας γράφει από Ασία. Έχει γράψει 25,581 μηνύματα.
Είναι αδιανόητο να υπάρχει νόμος κράτους που να λέει ότι οι μαθητές υποχρεούνται να κάνουν προσευχή πριν το μάθημα κάθε μέρα.
Σίγουρα αυτό το υποχρεούνται μπαίνει σε πολλά εισαγωγικά. Γιατί είτε κάνουν από συνήθεια, δεν κάνουν καθόλου ή κάνουν λες και παίζουν μπουζούκι (κυριολεκτικά). Υποχρεωμένος δεν είναι τυπικά κανείς αν και εμένα με είχε πει καθηγητής στο γυμνάσιο και το λύκειο "γιατί δεν κάνεις το σταυρό σου;" απάντησα απλώς ότι δεν θέλω και δεν με είπε κάτι. Όσοι θέλουν να κάνουν εντάξει αν και αμφιβάλω στο κατά πόσο όλοι αυτοί θα έκαναν προσευχή σπίτι τους, θα πήγαιναν εκκλησία. Αλλά πράγματα του στυλ να σε υποχρεώνουν να λες προσευχή στο σχολείο ενώ δεν θες (μας το έκαναν στο γυμνάσιο) ή να σε κάνουν νούμερα αν δεν θες να παρακολουθήσεις το μάθημα εφόσον αυτό είναι καθαρά κατήχηση είναι τουλάχιστον απαράδεκτο. Και να μη μιλήσω για αυτούς που με το που βγήκε ότι θα καταργηθεί η προσευχή άρχισαν να βγάζουν αφρούς.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Theologos86

Νεοφερμένος

Ο Theologos86 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 6 μηνύματα.
Ο κοινωνικός δαρβινισμός είναι η αντίληψη ότι η θεωρία του Δαρβίνου, για την εξέλιξη μέσω της φυσικής επιλογής, έχει ισχύ και ως προς τις ανθρώπινες κοινωνικές δομές.

Επηρεασμένοι από τα γραπτά του Δαρβίνου, για τους μηχανισμούς και τις δυνάμεις που ωθούν την εξέλιξη στη φύση και συγκεκριμένα στα έμβια όντα, οι θεωρητικοί του κοινωνικού δαρβινισμού πιστεύουν ότι με παρόμοιο τρόπο συγκροτείται και εξελίσσεται η κοινωνική ζωή και του ανθρώπου.

Ο όρος κοινωνικός δαρβινισμός εισήχθη στο κοινωνικό και πολιτικό ευρωπαϊκό προσκήνιο το 1877, όπως προέκυψε από τις ιδέες του Τόμας Μάλθους, του Χέρμπερτ Σπένσερ και του Φράνσις Γκάλτον.

Σύμφωνα με τις ιδέες αυτές ο ισχυρότερος και ο ικανότερος πρέπει να επιβιώνει και να ευημερεί στην κοινωνία, ενώ αντίθετα ο αδύναμος και ο ανίκανος ή μη προσαρμοσμένος πρέπει να αφήνεται στην εξαφάνισή του.

Οι απόψεις περί κοινωνικού δαρβινισμού αναπτύχθηκαν κατά την περίοδο ακμής του καπιταλισμού του laissez-faire (φιλελευθερισμού) και του περιορισμού της κρατικής παρέμβασης. Συνδέθηκε γρήγορα, κατόπιν, με τις ρατσιστικές ιδέες καθώς και αυτές της ευγονικής.

Η ευγονική είναι ένα δόγμα που θεμελιώθηκε το 1883 από τον εξάδελφο του Δαρβίνου, Φράνσις Γκάλτον (1822-1911). Είχε σκοπό να «βελτιώσει τη φυλή» (δηλαδή την ανώτερη φυλή) ενθαρρύνοντας την αναπαραγωγή των πιο προικισμένων ατόμων και αποθαρρύνοντας την αναπαραγωγή των λιγότερο ικανών.

Ο Φράνσις Γκάλτον, γεννήθηκε στην Αγγλία το 1822, και υπήρξε παιδί-θαύμα σύμφωνα με διάφορες μαρτυρίες, καθώς έμαθε ανάγνωση από την ηλικία των 2 ετών και στα έξι του μελετούσε Shakespeare. Σπούδασε ιατρική σε ηλικία 16 ετών και στην συνέχεια το ενδιαφέρον του στράφηκε στα μαθηματικά. Όταν ο πατέρας του πέθανε, έγινε οικονομικά ανεξάρτητος και στράφηκε προς τα ταξίδια, τον αθλητισμό και τις εφευρέσεις.

Όταν ο εξάδερφός του Δαρβίνος δημοσίευσε την μελέτη του «Περί της καταγωγής των ειδών» το 1859, ο Γκάλτον επηρεάστηκε τόσο πολύ που θέλησε να μελετήσει με όρους εξέλιξης και την ανάπτυξη των πνευματικών ιδιοτήτων των ανθρώπων.

Έτσι επιδόθηκε στην μέτρηση κάθε λογής ανθρώπινων χαρακτηριστικών. Έκανε τις πρώτες μελέτες διδύμων, ταξινόμησε τα δακτυλικά αποτυπώματα, μελέτησε την κληρονομικότητα του ύψους και της ευφυίας κλπ. Ειδικά για την τελευταία είναι εκείνος που επινόησε τα τεστ νοημοσύνης (IQ test).

Το θέμα είναι ότι άρχισε να πείθεται ότι υπάρχουν κατώτεροι κι ανώτεροι άνθρωποι κι ότι είναι εγκληματικό να επιτρέπεται στους κατώτερους, να αναπαράγονται. Θεωρούσε ότι ήταν λάθος να υπάρχουν ιδρύματα κοινωνικής πρόνοιας και άσυλα φρενοβλαβών, τα οποία επιτρέπουν σε κατώτερους ανθρώπους να επιζούν κι ίσως να αναπαράγονται. Έτσι εισήγαγε τον όρο «ευγονική» από τις ελληνικές λέξεις «ευ» και «γόνος».

Η σύνδεση του κοινωνικού δαρβινισμού με τον «επιστημονικό» ρατσισμό έτυχε ιδιαίτερης επεξεργασίας από το Γάλλο ανθρωπολόγο Georges Vacher de Lapouge (1854-1936), ο οποίος δημοσίευσε το 1889 ένα δοκίμιο με τον τίτλο «Ο Άρειος». Γι’ αυτόν η «κοινωνική επιτυχία», ήταν απόκτημα μιας φυλής και οι φυλές ήταν άνισες – ορισμένες ανώτερες, όπως οι Άρειοι, ορισμένες κατώτερες (όπως οι Εβραίοι, οι μαύροι κ.α.).

Οι ιδέες του κοινωνικού δαρβινισμού αν και σε διαφορετική, πιο ακραία μορφή, εφαρμόστηκαν και από τους Ναζί της Γερμανίας για να δικαιολογηθούν τα αντίστοιχα προγράμματα ευγονικής, η οποία χρησιμοποιήθηκε ως πρόφαση για την εξόντωση Τσιγγάνων, Εβραίων, ομοφυλόφιλων, και κάθε άλλης ομάδας του πληθυσμού, μη ευπρόσδεκτης στο καθεστώς του Χίτλερ.

Οι Ναζί μέσω των ιδεών του κοινωνικού δαρβινισμού δικαιολογούσαν επιστημονικώς ακόμη και τους φόνους των Εβραίων στο Ολοκαύτωμα με το πρόσχημα ότι καθάριζαν την ανθρωπότητα από «κατώτερα γονίδια». Αρκετοί φιλοναζιστές διανοούμενοι διέκριναν «εξελικτική ηχώ» στις εκκαθαριστικές πρακτικές του Χίτλερ για την εξάλειψη ενός ολόκληρου λαού.

Στον αντίποδα οι Μαρξ και Έγκελς αν και αναγνώρισαν αμέσως την αξία του δαρβινισμού στη βιολογία, απέρριψαν τον κοινωνικό δαρβινισμό. Ο Ένγκελς επέμενε στην άρνησή του να εφαρμόσει βιολογικούς νόμους στις ανθρώπινες κοινωνίες. Οι πολιτικοί δαρβινιστές, έλεγε ο Ένγκελς, μπορούν να περιγραφούν «καταρχήν σαν κακοί οικονομολόγοι και κατά δεύτερον σαν κακοί φυσικοί επιστήμονες και φιλόσοφοι».

Το 1845, στη «Γερμανική Ιδεολογία», ο Μαρξ και ο Ένγκελς ισχυρίζονται ότι η ικανότητα να παράγει τα μέσα της επιβίωσής του διαχωρίζει τον άνθρωπο από τα υπόλοιπα ζώα: «Οι άνθρωποι μπορούν να διαχωριστούν από τα ζώα λόγω της συνείδησης, της θρησκείας ή για οποιοδήποτε λόγο επιθυμείτε. Οι ίδιοι αρχίζουν να διαχωρίζονται από τα ζώα μόλις αρχίσουν να παράγουν τα μέσα της επιβίωσης τους, ένα βήμα το οποίο υπαγορεύεται από τη φυσική τους οργάνωση. Με το να παράγουν τα μέσα της επιβίωσης τους, δημιουργούν έμμεσα και την υλική τους ζωή».

Το προφανές επιστημονικό σφάλμα της θεωρίας του κοινωνικού δαρβινισμού είναι ότι παραγνωρίζει το ρόλο της ανατροφής και της εκπαίδευσης, όσον αφορά τις διαφορές και τις ανισότητες που εμφανίζονται στις ανθρώπινες κοινωνίες.

Επιπλέον, παρά αυτήν την κοινωνική επέκταση που έλαβε η θεωρία του Δαρβίνου, στο έργο του δε συναντάμε ποτέ την ιδέα της προόδου που θα αναπτύξουν οι θεωρητικοί του κοινωνικού δαρβινισμού. Αντίθετα, η εξέλιξη στο δικό του έργο θεωρείται τυφλή, χωρίς στόχο, που οδηγεί σε καλύτερους (όσον αφορά την προσαρμογή τους στο περιβάλλον) και όχι σε ανώτερους (ότι και αν σημαίνει αυτό) οργανισμούς.

Ο Δαρβίνος δεν είχε την πρόθεση να δημιουργήσει μια θεωρία που θα αφορά τις ανθρώπινες κοινωνικές δομές, ή θα έχει μια δυνάμει επέκταση σε αυτές, αλλά στόχευε αποκλειστικά στη μελέτη της βιολογικής εξέλιξης.

Παράλληλα, αν και στη θεωρία του Δαρβίνου υπάρχει η αντίληψη του ανταγωνισμού λόγω της ανεπάρκειας των πόρων, αυτή η ανεπάρκεια ισχύει σε πολύ μικρό βαθμό στην κοινωνική ζωή, αφού ο άνθρωπος μπορεί σήμερα να παράγει τα αγαθά για να εξασφαλίσει την επιβίωσή του. Η σπανιότητα των πόρων σήμερα δε θεωρείται φυσική, αλλά, αντίθετα, θεσπισμένη και βασισμένη στην άνιση κατανομή των πηγών και των μέσων παραγωγής.

Τα φιλοσοφικά προβλήματα του κοινωνικού δαρβινισμού είναι μάλλον αποθαρρυντικά και μοιραία για την βασιμότητα της κύριας θεωρίας του. Πρώτα απ’όλα υποπίπτει στην εσφαλμένη παραδοχή ότι οτιδήποτε είναι φυσικό είναι και ηθικά σωστό, ενώ ότι είναι μη φυσικό, είναι και καταδικαστέο. Με άλλα λόγια πέφτει θύμα της πίστης πως επειδή συμβαίνει κάτι στη φύση, εμείς οι άνθρωποι πρέπει οπωσδήποτε να το ακολουθούμε ως ηθικό παράδειγμα.

Πρόκειται για μία από τις παραδόσεις που μας άφησε ο μεσαιωνικός σχολαστικισμός, την φυσιοδιφική πλάνη της ταύτισης του φυσικού με το καλό. Έτσι οι φυσικοί νόμοι αντί να θεωρηθούν σαν απλές περιγραφές του πώς δουλεύει η φύση, απέκτησαν ηθική υπόσταση και θεωρήθηκαν η γέφυρα για το πέρασμα από το «είναι» στο «πρέπει».

Αυτή η ταύτιση του φυσικού με το σωστό, που είναι παλαιότερη από τη θεωρία της εξέλιξης, εκμεταλλεύεται την εξελικτική θεωρία για να ανανεώσει την κοινωνικοδαρβινική τάση και να της δώσει επιστημονική βαρύτητα. Ο ίδιος ο Δαρβίνος είχε αρνηθεί οποιονδήποτε «κώδικα ηθικής» αναγνωρίσιμο στη φυσική επιλογή.

Πολλές αρνητικές αντιδράσεις προς τον δαρβινισμό και την εξελικτική θεωρία, προέρχονται από την παρανόηση που υφίσταται μεταξύ του δαρβινισμού ως επιστημονική θεωρία με τον κοινωνικό δαρβινισμό ως ηθικολογική θεωρία. Στην πραγματικότητα αυτές οι δύο θεωρίες δεν έχουν κανένα κοινό σημείο εκτός από το όνομα.

Φυσικά, όποιος κατανοεί, τα άνω είναι απλά ένα σκεύασμα Νέας Εποχής. Ο άνθρωπος είναι πολλά περισσότερα από μία στείρα εντός των συμβατικών ορίων περιγραφή. Το κάλεσμα είναι να το καταλάβουν όσο περισσότεροι γίνεται.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Guest 209912

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Θεολόγος κομουνιστής? Εκρηκτικός συνδυασμός.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Guest 190013

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Gate4, τυπικά είναι υποχρεωμένος, υπάρχει προεδρικό διάταγμα :p απλά είναι τόσο γελοίο που κανείς δε το βλέπει έτσι και έχει εκφυλιστεί η όλη διαδικασία. Απορώ με τους θεολόγους που ανέχονται αυτή τη ξεφτίλα της δήθεν προσευχής.

Theologos86, τι ακριβώς θες να πεις στο μήνυμα;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Guest 875331

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Θεολόγε αν έγραψες εσύ το άρθρο πραγματικά σε λυπάμαι καθώς το 90% είναι τελείως λάθος. Κοινωνικός δαρβινισμός δεν υφίσταται, είναι όρος που επινόησαν οι αντίπαλοι του για να επιτεθούν σε κυρίως έργα επιστημονικής φαντασίας τα όποια δεν καταλάβαιναν. Πέραν αυτού, επιβεβαίωνεις κάτι που κάνεις και σε γενικότερο επίπεδο: δε φιλτράρεις τίποτε. Κοινωνικός δαρβινισμός σημαίνει κυριολεκτικά η εφαρμογή της θεωρίας των ειδών σε κοινωνικό επίπεδο, μερικές κοινωνίες επιβιώνουν και μερικές πεθαίνουν, ο κοινωνικός δαρβινισμός προσπαθεί να το εξηγήσει(δεν κολλάνε πουθενά οι ράτσες).


Είναι αδύνατο για έναν ιδεόλογο να καταλάβει ότι υπάρχουν μη ιδεολόγοι. Ξαναλέω, δεν υπάρχει κοινωνικός δαρβινισμός με σαφη ορολογία και το κείμενο είναι όλο λάθος και μάλιστα πάρα πολύ, αλλά θέλω να σταθώ σε ένα σημείο επειδη ίσως κάποιος ξεκαθαρίσει την ασάφεια μέσα του, άτομα που μιλάνε σαν φυλλάδιο της ΚΝΕ δεν έχουν καμιά ελπίδα στη ζωή. Παρολαυτά πρέπει να καταλάβουμε την πλευρά των διαφόρων συγγενικών πολιτικών φιλοσοφιών που χαρακτηρίζονται έτσι.

Το Α και το Ω είναι κατ' εμέ η αποδοχή του αμοραλισμού. Σίγουρα, δεν είναι αποδεδειγμένο. Μπορεί να υπάρχουν σκοτεινές ή φωτεινές δυνάμεις που διαμορφώνουν τα πάντα γύρω μας και πως η διαίσθηση του τι είναι σωστό και τι όχι να είναι το σημαντικότερο στη ζωή. Ο κοινωνικός δαρβινισμός είναι to my knowledge η μόνη αντίσταση στη βαθύτερη φύση της ιδεολογίας ως έννοια. Ο αριστερός, ο κομμουνιστής, ο συντηριτικός και ο εθνικιστης(εκτός ότι μοιάζουνε φριχτά) είναι ιδεολόγοι, όλες οι αντιλήψεις τους πηγάζουν από συναισθήματα. Αντίθετα, ένας ρεαλιστιής θα προσπαθήσει να κοιτάξει την πραγματικότητα όπως είναι. Δεν θα υπερασπιστεί πως οι άνθρωποι πρέπει να πολεμάν για την πατρίδα τους ή πως οι άνθρωποι χωρίς διαφορές σε στάτους και ανέσεις θα συνεργαστούν πολύ καλύτερα(θεμέλιος λίθος της αριστεράς), αλλά θα κοιτάξει τα δεδομένα σαν τον επιστήμονα χωρίς εγώ και χωρίς συναισθήματα.

Η χριστιανική εκκλησία κατέκρινε τον δαρβίνο καθώς έκανε ακριβώς αυτό, αλλά για διαφορετικό θέμα. Οι χριστιανοί όπως όλοι οι θρήσκοι(πλην αγνού βουδισμού) είναι ιδεολόγοι και το ανάποδο.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

Gate4

Επιφανές μέλος

Η Ηägring αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Μας γράφει από Ασία. Έχει γράψει 25,581 μηνύματα.
Gate4, τυπικά είναι υποχρεωμένος, υπάρχει προεδρικό διάταγμα :p απλά είναι τόσο γελοίο που κανείς δε το βλέπει έτσι και έχει εκφυλιστεί η όλη διαδικασία. Απορώ με τους θεολόγους που ανέχονται αυτή τη ξεφτίλα της δήθεν προσευχής.
Ναι δεν λέω στο ότι γίνεται πριν μπούνε οι μαθητές στην τάξη, λέω στο ότι έχουν το διακαίωμα αν θέλουν να μη κάνουν το σταυρό τους ή να μη πουν προσυεχή. Εκεί δεν μπορεί να σε υποχρεώσει κάποιος.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Deutsch... Lover

Επιφανές μέλος

Η Everl αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια και μας γράφει από Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 18,613 μηνύματα.
Όποιος δεν θέλει να κάνει προσευχή πρέπει να το πει στον/στην διευθυντή/ρια του για να το ξέρει και είναι οκ. Για να μην νιω΄θει σαν την μύγα μέσα στο γάλα μπορεί να μην μπαίνει στο σχολείο για τα5 λεπτά της προσευχής. Στο σχολείο μου αυτό κάνουν τουλάχιστον.
Πέρα από αυτό όμως, από το να γίνεται η προσευχή και ο ένας να χαζεύει, ο άλλος να σχολιάζει τον από δίπλα του, ο άλλος να χαζογελάει με τον φίλο του, να μην δέχεται κανείς να πει την προσευχή δυνατά, να την λέει κάποιος και να γελάει ενώ τη λέει ή να την λέει λάθος, καλύτερα να καταργηθεί.
Ή να καταργηθεί, ή να γίνεται σωστά. Και επειδή το δεύτερο δεν θα γίνει ποτέ, ας την καταργήσουμε γιατί και από την πλευρά του εκπαιδευτικού προσωπικού, εγώ, την ίδια συμπεριφορά και αντιμετώπιση βλέπω.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

palio_melos

Διάσημο μέλος

Ο palio_melos αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος και μας γράφει από Φινλανδία (Ευρώπη). Έχει γράψει 3,282 μηνύματα.
Αναμνήσεις από προσευχές

Δημοτικό, εντάξει, η άθλια περίπτωση όπου κυκλικά κάποτε ερχόταν η σειρά σου για να την πεις ήθελες-δεν ήθελες. Δεν πα να ντρέπεσαι να αρπάξεις ένα μικρόφωνο και να μιλάς μπροστά σε ολόκληρο προαύλιο (plus γιαγιάδες από τα γύρω μπαλκόνια που τύχαινε να είναι ξύπνιες και κάποιες φορές παρακολουθούσαν και εκείνες την προσευχή :confused: ), όταν ερχόταν η σειρά σου θα την έλεγες. Από Δ' δημοτικού και πάνω ξεκινούσαν και μας έπαιρναν με τη σειρά αν θυμάμαι καλά. Παρόλα αυτά επειδή η σειρά δεν ήταν πάντα στάνταρ, μπορεί να τύχαινε να την πεις μόνο μία φορά τη season. Επίσης αν κάποιος ήταν πρόθυμος να την πει τον βάζανε κάποιες φορές αλλά δεν το παράκαναν κιόλας (υποθέτω σε φάση μη φανεί ότι "συμπαθούν" περισσότερο αυτό το παιδί).
Ως δημοτικό δεν υπήρχαν αντιδράσεις και αν κάποιος έχανε την προσευχή θα ήταν απλώς επειδή έτυχε. Μόνο ένα παιδί είχε δηλώσει αλλόθρησκος με απαλλαγή από τα θρησκευτικά (το οποίο φυσικά και ήταν δακτυλοδεικτούμενο από όλα εμάς τα άλλα παιδάκια εκείνη την εποχή) ο οποίος πάντα έμπαινε στο κτίριο μετά το τέλος της προσευχής.
Υπήρχε σε γενικές γραμμές ησυχία μιας που από τη στιγμή που σου λέγανε "όταν κάνουμε προσευχή πρέπει να είσαι ήσυχος" εσύ το τηρούσες.

Γυμνάσιο γινόταν η αντίστροφη διαδικασία. Αν δεν υπήρχε πρόθυμο άτομο διαλεγόταν κάποιος τυχαία (ή και όχι τόσο τυχαία). Ανάλογα τα κέφια του εκάστοτε παρουσιαστή (άλλοτε ο διευθυντής, άλλοτε ο της γυμναστικής) αν δεν υπήρχε πρόθυμος είτε θα διάλεγαν κάποιο από τα άτομα που έλεγαν συχνά είτε κάποιον που πιάστηκε εκείνη την ώρα να κάνει φασαρία είτε κάποιον από τους γενικά "ζωηρούς" του σχολείου, σαν να προσπαθούν να τον συνετίσουν ίσως με κάποιο τρόπο; Δεν γνωρίζω τα κίνητρά τους.
Η πόρτα έκλεινε με την έναρξη της προσευχής και όσοι δεν είχαν προλάβει περίμεναν απ' έξω μέχρι να τελειώσει και να ξανανοίξει την πόρτα ο/η φύλακας. "Άμα ξαναργήσετε θα πάρετε απουσία την πρώτη ώρα" λεγόταν πάντα στους καθυστερημένους αλλά δεν εφαρμόστηκε ποτέ. Περισσότερη φασαρία σε σχέση με δημοτικό οπότε 2 καθηγητές κυκλοφορούσαν στα παιδιά για να τους λένε να κάνουν ησυχία. Αν τύχαινε να σε πιάσουν να μην κάνεις το σταυρό σου, μπορεί να σε ρωτούσαν γιατί, αλλά θέλω να πιστεύω ότι δεν υπήρχε όντως κάποιο θέμα.

Λύκειο, την έλεγαν καθαρά εκείνοι που ήθελαν. Δεν θυμάμαι να χρειάστηκε να την πει κάποιος με το ζόρι αλλά αυτό συνέβαινε επειδή υπήρχαν κάποια στάνταρ 20-25 άτομα που το είχαν πάρει πάνω τους. Δεν είχαν πρόβλημα, ίσως δεν ήθελαν να φέρουν και σε δύσκολη θέση τους υπόλοιπους, ίσως νόμιζαν ότι έτσι θα έχουν και μεγαλύτερη εύνοια από τους καθηγητές, ποιος ξέρει, και εναλλάσσονταν εκείνα στο μικρόφωνο. Ανά καιρούς και αναλόγως τα κέφια του διευθυντή/υποδιευθυντή, ήταν πιθανό αν δεν προλάβαινες να είσαι εκεί την ώρα της προσευχής να φας πόρτα και η πρώτη ώρα να πάει χαμένη οπότε έπαιζε και σκαρφάλωμα απ' τα κάγκελα κάποιες φορές για να αποφευχθεί αυτό. Περισσότερη φασαρία κατά τη διάρκεια της προσευχής από το γυμνάσιο, αλλά και πάλι όχι εκνευριστικά πράγματα καθώς και πιο δύσκολα ξυπνάγαμε πλέον και δεν είχαμε όρεξη να μπλέκουμε πρωϊνιάτικα. Άμα δεν έκανες το σταυρό σου, δεν σου έλεγε κανείς τίποτα, το πολύ-πολύ ο θρησκευτικός να σε κοίταζε περίεργα αλλά κυρίως κάνοντας πλάκα. Το μόνο που ήθελαν ήταν να επικρατεί ησυχία.

Αν με ρωτάς, ναι, προφανώς ιδανικά θα ήθελα να καταργηθεί αυτό το πράγμα αλλά επειδή αυταπάτες δεν έχω, αυτό που τουλάχιστον θα ήθελα να συμβεί είναι να μην υπάρχουν ποινές (και τυπικά με απουσίες και άτυπα πχ. κάποιος καθηγητής να "σε βάλει στο μάτι" λόγω αυτού) σε οποιονδήποτε δεν θέλει να βρίσκεται εκεί την ώρα της προσευχής. Να μετατραπεί σε κάτι προαιρετικό και να παίρνουν μέρος όποιοι θέλουν με αποτέλεσμα να έχει και πιο "ευλαβικό" χαρακτήρα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

Αντικειμενικός

Διακεκριμένο μέλος

Ο Σωτήρης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 27 ετών, Μεταπτυχιούχος και μας γράφει από Σοφάδες (Καρδίτσα). Έχει γράψει 6,917 μηνύματα.

Kirdou

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Kirdou αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος. Έχει γράψει 1,095 μηνύματα.
Να καταργηθουν τελειως.Δεν εχει νοημα να μαθαινει ενας μαθητης ποση χαζομαρα κρυβει ενας ανθρωπινος εγκεφαλος και τι μπορει να σκαρφιστει ειτε λεγεται ισλαμ ειτε χριστιανισμος.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

jims

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο jims αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Νομικής ΕΚΠΑ. Έχει γράψει 1,043 μηνύματα.
Εγώ πιστεύω ότι τα θρησκευτικά πρέπει να διδάσκονται και σαφώς να εμπεριέχουν και τις άλλες θρησκείες, ώστε ο μαθητής να έχει μια σφαιρική εικόνα περί θρησκειών και βεβαίως να μην παίρνουν απαλλακτικό από το μάθημα.Βέβαια, πρέπει να διδάσκονται μόνο στο γυμνάσιο και το λύκειο μιας και στο δημοτικό ο μαθητής δεν είναι σε θέση να διαλέξει θρησκεία ή να ακολουθήσει το δρόμο της αθεΐας.

Να καταργηθουν τελειως.Δεν εχει νοημα να μαθαινει ενας μαθητης ποση χαζομαρα κρυβει ενας ανθρωπινος εγκεφαλος και τι μπορει να σκαρφιστει ειτε λεγεται ισλαμ ειτε χριστιανισμος.

Συγγνώμη, εσύ πιστεύεις ότι το Ισλάμ και ο Χριστιανισμός σε επίπεδο πολιτισμού είναι το ίδιο; Απλά κοίταξε πως είναι οι χώρες που ως επίσημη θρησκεία έχουν τον Ισλαμισμό και πως αυτές στις οποίες κατισχύει ο Χριστανισμός.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Guest 190013

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Τι εννοείς σε επίπεδο πολιτισμού; Κοίτα, νομίζω είναι άστοχο να μπούμε σε μια συζήτηςη για το ποια θρησκεία είναι καλύτερη. Όλες οι θρησκείες έχουν περισσότερα κοινά παρά διαφορές. Γι' αυτό και τα θρησκευτικά σαν μάθημα δε μπορεί να είναι απλά μια ανιαρή θρησκειολογία.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

PeterTheGreat

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Staphylococcus aureus αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει από Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 923 μηνύματα.
Αν είναι να διδάσκουμε θρησκείες, να τις διδάσκουμε όλες, μαζί με το μακαρονοτέρας (μεγάλη η χάρη Του) και το δωδεκάθεο. Τι, διακρίσεις θα κάνουμε?
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

NastStorm

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η NastStorm αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Απόφοιτος. Έχει γράψει 334 μηνύματα.
Το να διδασκουν απο τριτη δημοτικου ως τριτη λυκειου θρησκευτικα το θεωρω καθαρα υπερβολή...Λες και εχουν και πολλη υλη τα θρησκευτικα να αποστηθισει ο μαθητης... Οχι και να καταργηθουν ομως.. Μπορουν πχ να τα διδασκουν απο πεμπτη δημοτικου μεχρι τις πρωτες δυο ταξεις του γυμνασιου... Και κυριως να προβαλλουν ολες τις θρησκειες και το τι πρεσβευει η καθεμια.. Το μεγαλο λαθος ειναι οτι το υπουργειο ( σαν ελληνες Χριστιανοι κλπ κλπ) για να τιμησει το τυπικο ''πατριδα, θρησκεια , οικογενεια'' εμβαθυνει μονο στη Χριστιανικη θρησκεια και δεν αφηνει τους μαθητες να γνωρισουν τι υπαρχει εκτος απο αυτην.. Ετσι με αυτο τον τροπο την επιβαλλει σε αυτους κατι το οποιο ουτε δημοκρατικο ειναι ουτε ορθο. Αν ηταν να διδασκοταν μονο η Χριστιανικη θρησκεια το μαθημα θα λεγοταν ''Χριστιανισμος'' και οχι ''Θρησκευτικα''... Οποτε κατα τη προσωπικη μου αποψη ειτε μελετας κατι πολυπλευρα και απο πολλες οπτικες γωνιες ειτε δεν το μελετας καθολου... Και οχι πατριωτη Ελληνα Χριστιανε το παιδι σου δεν θα γινει τρομοκρατης αν μαθει για το Ισλαμ ουτε θα παει κατα της θρησκειας αν μαθει για την αθειια.. Το καθε παιδι πρεπει να ειναι ελευθερο να πιστευει οτι θελει και να κανει τις επιλογες του και να μη του πασαρει το υπουργειο μια θρησκεια και να λεει ''Αυτο θα πιστευεις'' ..Κατι τετοιο ειναι αναχρονιστικο και μονοπλευρο...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

American Economist

Επιφανές μέλος

Ο Fotis. αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 24 ετών, Μεταπτυχιακός φοιτητής στο τμήμα Οικονομικής Επιστήμης ΟΠΑ και μας γράφει από Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 32,114 μηνύματα.
Απο το δημοτικο μεχρι και το Γυμνασιο ειναι οκ.Οχι να καταργηθουν ομως γιατι ο τεμπελης ελληνας μαθητης θελει να κοιμηθει.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top