giorgos992
Νεοφερμένος
δε μου λες όμως, αν το υπουργείο μειώσει τη χρηματοδότηση στο 20% ( ήδη έχει πέσει στο μισό ) και πει στα πανεπιστήμια "όποιος θέλει bonus λεφτά μπορεί να εφαρμόσει το τριετές πρόγραμμα" τότε τι είδους επιλογές θα έχουν τα πανεπιστήμια; γιατί προσωπικά πολύ ύποπτο μου ακούγεται το "όποιος θέλει". το θέμα είναι μη γίνει η αρχή, από εκεί και πέρα η συνέχεια είναι εύκολη.
Αυτό που λές δεν στέκει
Απο τη στιγμή που κόβεις το πρόγραμμα σπουδών δε νομιζω οτι υπαρχει ανάγκη για bonus λεφτά. Συνήθως αυτα τα λεφτα πάνε για έρευνα ή εξοπλισμό εργαστηρίου για να αξιοποιηθούν στα ήδη υπάρχονται εργαστήρια ή στη δημιουργία νέων.
Το υπουργείο δεν κανει τετοιου είδους επεμβάσεις και μάλιστα για την αύξηση των πόρων θα μετριέται η απόδοση ενός τμήματος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
vassilis498
Διακεκριμένο μέλος
Αυτό που λές δεν στέκει
Απο τη στιγμή που κόβεις το πρόγραμμα σπουδών δε νομιζω οτι υπαρχει ανάγκη για bonus λεφτά. Συνήθως αυτα τα λεφτα πάνε για έρευνα ή εξοπλισμό εργαστηρίου για να αξιοποιηθούν στα ήδη υπάρχονται εργαστήρια ή στη δημιουργία νέων.
Το υπουργείο δεν κανει τετοιου είδους επεμβάσεις και μάλιστα για την αύξηση των πόρων θα μετριέται η απόδοση ενός τμήματος
Το υπουργείο μια χαρά μπορεί να σου δημιουργήσει την ανάγκη για λεφτά όταν σου δίνει λιγότερα από όσα θα έπρεπε. Το ξέρεις ότι αυτή τη στιγμή με την τωρινή χρηματοδότηση πολλά ιδρύματα τη βγάζουν δεν τη βγάζουν μέχρι τα Χριστούγεννα;
Δε μιλάω φυσικά για έρευνα και εξοπλισμούς, αυτό είναι το λιγότερο. Μιλάω για πάγιες σημαντικές ανάγκες όπως πχ το προσωπικό. Σε πολλές σχολές οι προσλήψεις έχουν παγώσει σε διάστημα 2-3 χρόνων και η αναλογία καθηγητών-φοιτητών έχει φτάσει το 1 προς 40/50.
τώρα το τι μετριέται ή όχι είναι λίγο να χαμε να λέγαμε, εδώ κάπου είχα διαβάσει (δεν ξέρω αν είναι αλήθεια) πως όποιοι πρυτάνεις δεν συμμορφωθούν με τα νέα μέτρα μπορεί να έχουν διακοπή της χρηματοδότησης τι μου λες τώρα.
Γενικά ένα παράδειγμα σου φέρνω, το "οσοι το επιθυμούν" είναι πολύ ψεύτικο, εφοσον καθιερωθεί σαν δυνατότητα και ανοίξει ο δρόμος θα δεις πώς όλες οι σχολές σιγά σιγά θα αρχίσουν να γίνονται τριετείς...
και φυσικά το υπουργείο θέλει οι αλλαγές που θα προωθήσει να ακούγονται όσο πιο ωραίες γίνονται για αυτό και μιλάει λιγότερο απόλυτα.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
the_truth
Εκκολαπτόμενο μέλος
Οτι να ναι.Να δεις τι παιχνιδι εχει να γινει αν ξαναρθουν οι δεσμες πισω.Φροντιστηριο απο 3η Γυμνασιου κλπ παιχνιδι δεν λες τιποτα.Φέρτε τις δέσμες πίσω
Μην παίζετε με τις ψυχές των παιδιών
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
fockos
Επιφανές μέλος
Οτι να ναι.Να δεις τι παιχνιδι εχει να γινει αν ξαναρθουν οι δεσμες πισω.Φροντιστηριο απο 3η Γυμνασιου κλπ παιχνιδι δεν λες τιποτα.
Οι δεσμες ήταν πιο δύσκολο συστημ απο το σημερινο· Αλλα πιο δίκαιο δεν εισαγωνταν άσχετοι σε σχολες τώρα εισαγωνται.
Για να καταργηθούν τα φροντιστήρια 2 λύσεις υπάρχουν
Να διοριστουν όλοι οι καθηγητές στο δημόσιο
Να αλλάξουν όλες οι υπάρχουσες σχολες σε σχολες ιατρικής νομικής και ημμυ
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Γιώργος
Τιμώμενο Μέλος
Για να καταργηθούν τα φροντιστήρια 2 λύσεις υπάρχουν
Να διοριστουν όλοι οι καθηγητές στο δημόσιο
Να αλλάξουν όλες οι υπάρχουσες σχολες σε σχολες ιατρικής νομικής και ημμυ
Εσύ τι γκρινιάζεις; Ελλάδα δεν ήθελες να κάτσεις και να την ξαναφτιάξεις; Τι έγινε, έκανες στροφή 180 μοιρών;Ξαναρωτάω, για ποιο λόγο να κρέμεται η καριέρα μου (π.χ. στο εξωτερικό) από ένα κωλοχανίο στην Ελλάδα;
nPb, έχεις πάρει χαμπάρι ότι αυτό το νομοσχέδιο θα το έβγαζε μόνο κάποιο κρατίδιο που ανήκε στην Ουγκάντα και μόλις ανεξαρτητοποιήθηκε και φτιάχνει την παιδεία του από το μηδέν; Δεν αρμόζει σε ένα κράτος σαν την Ελλάδα που έχει μια ιστορία στην Πανεπιστημιακή εκπαίδευση.
Καταργείται όλο το Δημόσιο Πανεπιστήμιο κι εσύ δεν θες αντίδραση για να πάρεις το πτυχίο σου; Αφού και πάλι, εδώ θα κάτσεις που θα γίνει πανικός. Να ήσουν άτομο που ήθελε εξωτερικό, να πω εντάξει...
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Balthazor
Πολύ δραστήριο μέλος
Ειδικότερα, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες της «Κ», ο σχεδιασμός του υπουργείου για τον τρόπο εισαγωγής των αποφοίτων λυκείου στα ΑΕΙ, αλλάζει. Αρχική πρόθεση ήταν οι υποψήφιοι να εισάγονται σε σχολές ή ΑΕΙ και όχι σε τμήματα. Για παράδειγμα, οι υποψήφιοι θα εισάγονταν στη Νομική Σχολή Αθηνών και αφού ολοκλήρωναν το πρώτο έτος σπουδών θα κατανέμονταν στα τρία τμήματα της σχολής (στο Νομικό, στο Πολιτικό και στο Οικονομικό Τμήμα). Το ίδιο θα γινόταν για τις σχολές ΑΕΙ, που έχουν μία μόνο γενική κατεύθυνση (π.χ. Οικονομικό Αθηνών, Γεωπονικό Αθηνών, Οικονομικό Πειραιά). Στόχος ήταν οι εισακτέοι στα ΑΕΙ να αποφασίζουν την κατεύθυνση που θα ακολουθήσουν, αφού αποκτήσουν -κατά το πρώτο έτος σπουδών- μια γενική εικόνα των μαθημάτων και των προοπτικών που προσφέρει κάθε τμήμα. Ομως, ο σχεδιασμός... κόλλησε στον τρόπο κατανομής των δευτεροετών στα τμήματα. Και αυτό διότι δεν θα μπορούσε να διασφαλιστεί το αδιάβλητο των εξετάσεων -όπως συμβαίνει με το σημερινό σύστημα των πανελλαδικών-, εάν τις εξετάσεις αναλάβουν τα ίδια τα ΑΕΙ. Επίσης, το υπό εξέταση σύστημα δεν διασφάλιζε, κατά περίπτωση, την αρχή της ισότιμης πρόσβασης των υποψηφίων. Ετσι, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες της «Κ», αποφασίστηκαν τα εξής:
l Οι εισακτέοι κατά το πρώτο έτος θα διδάσκονται κοινά μαθήματα γενικού περιεχομένου για όλη τη σχολή.
l Ομως, τα μόρια που θα έχει συγκεντρώσει κάθε εισακτέος από τις πανελλαδικές εξετάσεις θα έχουν προκαθορίσει το τμήμα στο οποίο θα φοιτήσει κατά το δεύτερο έτος σπουδών.
Με την αλλαγή αυτή, η ηγεσία του υπουργείου επιτυγχάνει τη διασφάλιση του αδιάβλητου των εισαγωγικών εξετάσεων στα ΑΕΙ, αλλά και τη μείωση του φόρτου εργασίας των υποψηφίων. Συγκεκριμένα, αποφασίστηκε το νέο σύστημα εισαγωγικών εξετάσεων στην ανώτατη εκπαίδευση να βασίζεται στις ακόλουθες αρχές:
1) Οι πανελλαδικές εξετάσεις να διεξάγονται κεντρικά υπό την ευθύνη του υπουργείου Παιδείας.
2) Τα θέματα θα είναι σταθμισμένης δυσκολίας, για να αποφεύγονται οι διακυμάνσεις από χρονιά σε χρονιά. Δεν αποκλείεται να δημιουργηθεί και Τράπεζα Θεμάτων.
3) Οι υποψήφιοι θα εξετάζονται σε 4 βασικά μαθήματα (από 6 σήμερα) και τα ΑΕΙ θα καθορίζουν τον συντελεστή βαρύτητας των μαθημάτων αυτών, ώστε να συμμετέχουν τα ίδια στα κριτήρια επιλογής των μελλοντικών φοιτητών τους. Τα 4 μαθήματα θα αποφασιστούν κατόπιν διαλόγου.
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, 8/7/2011
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Yannis92
Εκκολαπτόμενο μέλος
Και πως θα προλαβαινουν να φοιτουν σε 3 χρονια?
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
nPb
Επιφανές μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
kaleidoscope
Επιφανές μέλος
Με τι σκεπτικό ακριβώς το πρότειναν αυτό; Μπερδεύτηκα
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
garch
Πολύ δραστήριο μέλος
Προτάσεις εντός 10 ημερών περιμένει η Διαμαντοπούλου
Προθεσμία δέκα ημερών -και όχι τριών μηνών, όπως ζητούσαν- δίνει η υπουργός Παιδείας στους πρυτάνεις και κάθε άλλο ενδιαφερόμενο, προκειμένου να καταθέσουν τις προτάσεις τους για τις αλλαγές στον τρόπο λειτουργίας των πανεπιστημίων και των ΤΕΙ.
"Περιμένω την επόμενη εβδομάδα - τις επόμενες 10 ημέρες - προτάσεις. Θα ήθελα, όμως, να κάνω σαφές ότι όλες οι διαδικασίες που αφορούν στη Βουλή θα έχουν ολοκληρωθεί πριν από την αρχή της νέας ακαδημαϊκής χρονιάς", δήλωσε μετά τη συνάντηση που είχε με τον πρόεδρο και τη γραμματεία της Συνόδου των Προέδρων ΤΕΙ.
Όσον αφορά στη συνάντηση, η υπουργός δήλωσε ότι "τα ΤΕΙ παίζουν σπουδαίο ρόλο στην ανάπτυξη της χώρας, γι’ αυτό και είναι σημαντικό να έχουν διακριτό, αναβαθμισμένο και συγκεκριμένο ρόλο".
Οι πρόεδροι των Τεχνολογικών Ιδρυμάτων προσήλθαν στη συνάντηση με κείμενο προτάσεων, στο οποίο συμφώνησαν αργά χθες το βράδυ. Έκαναν λόγο για θετικά σημεία στο νομοσχέδιο, τα οποία όμως χάνονται "εξαιτίας βασικών αδυναμιών".
Μεταξύ άλλων, εκτιμούν ότι το προτεινόμενο σύστημα διοίκησης, "εντείνει τη γραφειοκρατία, δημιουργεί συνθήκες εσωτερικών συγκρούσεων, αρμοδιοτήτων και εξωθεσμικών παρεμβάσεων".
""Κατατέθηκαν, σήμερα, προτάσεις και ενστάσεις. Συμφωνήσαμε την επόμενη εβδομάδα να υπάρχουν πιο συγκεκριμένα κείμενα, τα οποία θα ληφθούν σοβαρά υπόψη στην τελική διαμόρφωση του κειμένου", δήλωσε από τη μεριά της η Άννα Διαμαντοπούλου μετά τη συνάντηση.
https://www.enet.gr/?i=news.el.ellada&id=291671
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
giorgos992
Νεοφερμένος
Καταργείται όλο το Δημόσιο Πανεπιστήμιο κι εσύ δεν θες αντίδραση για να πάρεις το πτυχίο σου; Αφού και πάλι, εδώ θα κάτσεις που θα γίνει πανικός. Να ήσουν άτομο που ήθελε εξωτερικό, να πω εντάξει...
Ρε παιδιά σοβαρά στοχευμένα κάνετε λόγο περι κατάργησης της δημοσιας δωρεάν παιδείας;
Τί συμφέροντα εξυπηρετείτε;
Άμα έχετε διαβάσει εστω και περιληπτικά το σχέδιο νόμου δε θα τα λέγατε αυτά.
Και το θέμα των δωρεάν συγγραμμάτων δεν υπάρχει, εδώ η υπουργός χθές άφησε αιχμές οτι τα βιβλία θα δίνονται και μετα το 2014 και τόνισε οτι αυτή η αλλαγή δεν γίνεται για να εξοικονομήσουν χρήματα. Δέν υπάρχει τέτοιο θεμα ειπε ξεκάθαρα...
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
garch
Πολύ δραστήριο μέλος
Ρε παιδιά σοβαρά στοχευμένα κάνετε λόγο περι κατάργησης της δημοσιας δωρεάν παιδείας;
Τί συμφέροντα εξυπηρετείτε;
Άμα έχετε διαβάσει εστω και περιληπτικά το σχέδιο νόμου δε θα τα λέγατε αυτά.
Και το θέμα των δωρεάν συγγραμμάτων δεν υπάρχει, εδώ η υπουργός χθές άφησε αιχμές οτι τα βιβλία θα δίνονται και μετα το 2014 και τόνισε οτι αυτή η αλλαγή δεν γίνεται για να εξοικονομήσουν χρήματα. Δέν υπάρχει τέτοιο θεμα ειπε ξεκάθαρα...
Λολ.
Συμφέροντα; Σοβαρέψου.
Αναλυτικά το έχω διαβάσει το σχέδιο νόμου.
Κι αυτό για τα συγγράμματα το έχω παραθέσει και παραπάνω.
Δεν ξέρω τι είπε η Αννούλα και που το είπε, ξέρω τι μπορεί να διαβάσει κανείς σε αυτό που θα ψηφίσει η Αννούλα.
Αν δεν γίνεται για να εξοικονομήσουν χρήματα, τότε γιατί γίνεται;
---------------------------------------
Αυτό που λες για την χρηματοδότηση το άκουσες απο κάπου ή το έβγαλες απο το μυαλό σου;
Η χρηματοδότηση το 2009-2010 μειώθηκε αρκετά στα ιδρύματα, έως και 50%, και φέτος μειώθηκε ξανά, αν αυτό ρωτάς.
Και φρέσκια (τριών εβδομάδων) αναφορά στην Ελευθεροτυπία: https://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=285686 (Ι)
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
SuXu-MuXu
Εκκολαπτόμενο μέλος
δε μου λες όμως, αν το υπουργείο μειώσει τη χρηματοδότηση στο 20% ( ήδη έχει πέσει στο μισό ) και πει στα πανεπιστήμια "όποιος θέλει bonus λεφτά μπορεί να εφαρμόσει το τριετές πρόγραμμα" τότε τι είδους επιλογές θα έχουν τα πανεπιστήμια; γιατί προσωπικά πολύ ύποπτο μου ακούγεται το "όποιος θέλει". το θέμα είναι μη γίνει η αρχή, από εκεί και πέρα η συνέχεια είναι εύκολη.
Αυτό που λες για την χρηματοδότηση το άκουσες απο κάπου ή το έβγαλες απο το μυαλό σου; Γιατί το "όποιος θέλει" δεν μου ακούγεται καθόλου ύποπτο ενώ το σενάριο που αναφέρεις, αν δεν έχεις κάποια πηγή, μου θυμίζει λίγο επιστημονική φαντασία.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Ciela
Πολύ δραστήριο μέλος
μιλας για την εκπομπη στη νετ? την ειδα κ γω και στο συγκεκριμενο σημειο εμεινα λιγακι απο τον τροπο που το εθεσε, πολυ πονηρα κατα τη γνωμη μου. ειπε απλα πως ό,τι χρειαζεται για το μαθημα θα αναρταται στο διαδικτυο, δηλαδη υποθετω εγω, και βαση και του νομοσχεδιου οπου δεν ξεκαθαριζεται, ότι αυτό το πραγμα μπορεί να ειναι απλές σημειωσεις του καθηγητη.Και το θέμα των δωρεάν συγγραμμάτων δεν υπάρχει, εδώ η υπουργός χθές άφησε αιχμές οτι τα βιβλία θα δίνονται και μετα το 2014 και τόνισε οτι αυτή η αλλαγή δεν γίνεται για να εξοικονομήσουν χρήματα. Δέν υπάρχει τέτοιο θεμα ειπε ξεκάθαρα...
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
vassilis498
Διακεκριμένο μέλος
Αυτό που λες για την χρηματοδότηση το άκουσες απο κάπου ή το έβγαλες απο το μυαλό σου; Γιατί το "όποιος θέλει" δεν μου ακούγεται καθόλου ύποπτο ενώ το σενάριο που αναφέρεις, αν δεν έχεις κάποια πηγή, μου θυμίζει λίγο επιστημονική φαντασία.
το ότι έχει ήδη πέσει αρκετά η χρηματοδότηση σε σχέση με τα τελευταία χρόνια δεν το έβγαλα απ' το μυαλό μου μπορείς και εσύ να το διαπιστώσεις αν ψάξεις στο διαδίκτυο για αντίστοιχες περιπτώσεις (ΑΠΘ και αρχιτεκτονική ΕΜΠ που έρχονται πρόχειρες στο μυαλό).
τα υπόλοιπα στο quote είναι όπως είπα ένα δικό μου παράδειγμα του τι θα μπορούσε να κάνει το υπουργείο προκειμένου να αναγκάσει τα πανεπιστήμια να ακολουθήσουν το τριετές πρόγραμμα, και η έλλειψη κονδυλίων είναι ένας πολύ καλός τρόπος, δεν καταλαβαίνω γιατί σου φαίνεται περίεργο. Και ίσως ούτε καν να χρειάζονται πρόσθετες κινήσεις, αν ένας χρόνος λιγότερος σπουδών είναι πιο οικονομικός (όπως λέει η κοινή λογική) τότε πολλές σχολές αργά ή γρήγορα θα υποχρεωθούν να το ξανασκεφτούν, έτσι ώστε να μπορέσουν αν σταθούν οικονομικά.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
giorgos992
Νεοφερμένος
αν ένας χρόνος λιγότερος σπουδών είναι πιο οικονομικός (όπως λέει η κοινή λογική) τότε πολλές σχολές αργά ή γρήγορα θα υποχρεωθούν να το ξανασκεφτούν, έτσι ώστε να μπορέσουν αν σταθούν οικονομικά.
Νομίζω οτι αυτό το ποσό είναι απειροελάχιστο της τάξης των μερικων δεκάδων χιλιάδων ευρώ για κάθε τμήμα... Είπαμε περικοπές, τέτοια ακραία πράγματα θα γίνονταν στη πτώχευση.
Και άμα στη περίπτωση σφίξουν τόσο πολύ τα πράγματα τότε θα συγχωνευτούν τμήματα και θα καταργηθούν άλλα. Αποκλείεται να υποβαθμιστούν οι σπουδές. Τα τριετές προγράμματα σπουδών αναφέρονται πιο πολύ σε σχολές όπως η ιχθυοκαλλιέργια και η ανθοκομική που ειναι κακό για τα τμηματα να ειναι 4ετη γιατι δε τα επιλέγουν τόσοι υποψήφιοι και επιλέγουν να κάνουν άλλες με "περισσότερο μέλλον" σπουδές. Δε γινεται ρε παιδια το τμήμα πληροφορικης να απαιτεί όσα χρονια απαιτεί το ανθοκομικής τι να κανουμε..
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
BingoBingi
Εκκολαπτόμενο μέλος
https://www.newsbomb.gr/koinwnia/story/65543/paei-pisw-to-nomoschedio-gia-aei-tei
https://www.newsbomb.gr/politikh/story/65220/oi-kokkines-grammes-ths-nd-gia-aei-tei
Ταυτόχρονα οι αντιδράσεις είναι πολύ έντονες και από κόμματα, με αποτέλεσμα εγώ το βλέπω να τραβήξει λίγο παραπάνω.
ps: Συμπληρωματικά να αναφέρω ότι θέμα με την ΝΔ το έβγαλα επειδή είναι αξιωματική αντιπολίτευση και επειδή αναφέρουν μερικές προτάσεις συγκεκριμένα για τα ΑΕΙ-ΤΕΙ.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Civilara
Περιβόητο μέλος
1 χρόνος το προπαρασκευαστικό έτος+3 έτη για την απονομή του πτυχίου=4 έτη
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
vassilis498
Διακεκριμένο μέλος
Νομίζω οτι αυτό το ποσό είναι απειροελάχιστο της τάξης των μερικων δεκάδων χιλιάδων ευρώ για κάθε τμήμα... Είπαμε περικοπές, τέτοια ακραία πράγματα θα γίνονταν στη πτώχευση.
Και άμα στη περίπτωση σφίξουν τόσο πολύ τα πράγματα τότε θα συγχωνευτούν τμήματα και θα καταργηθούν άλλα. Αποκλείεται να υποβαθμιστούν οι σπουδές. Τα τριετές προγράμματα σπουδών αναφέρονται πιο πολύ σε σχολές όπως η ιχθυοκαλλιέργια και η ανθοκομική που ειναι κακό για τα τμηματα να ειναι 4ετη γιατι δε τα επιλέγουν τόσοι υποψήφιοι και επιλέγουν να κάνουν άλλες με "περισσότερο μέλλον" σπουδές. Δε γινεται ρε παιδια το τμήμα πληροφορικης να απαιτεί όσα χρονια απαιτεί το ανθοκομικής τι να κανουμε..
Πολλαπλασίασε αυτό το ποσό επί πόσα τετραετή τμήματα υπάρχουν συνολικά στην Ελλάδα και δες τι βγαίνει... Δεν ξέρω αν θεωρείται πολύ ή λίγο αλλά στην κατάσταση που βρισκόμαστε τα πάντα καλά είναι. Τωρα το αν έμμεσα έχουμε ήδη πτωχεύσει ή πρόκειται να, είναι άλλο θέμα ... .
Και για να γίνω ξεκάθαρος. Δεν θεωρώ πως η συντριπτική πλειονότητα των νομοσχεδίων που προωθούνται τα τελευταία 2 χρόνια είναι "για το καλό μας".
Για αυτό ακριβώς και πιστεύω πως η υποβάθμιση των πανεπιστημίων με έναν χρόνο λιγότερο μόνο οικονομικό χαρακτήρα μπορεί να έχει. Δεν διαφωνώ πως υπάρχουν και σχολές που δεν χρειάζεται να είναι τετραετής, αλλά πολύ απλά σοβαρό ΑΕΙ/ΤΕΙ με τριετές πρόγραμμα σπουδών δεν μπορεί να υπάρξει. Αν σχολές όπως η ιχθυοκαλλιέργεια όπως λες δεν αξίζουν να είναι 4 ετών τότε δεν αξίζουν να είναι και σχολές τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Έχουμε που έχουμε αυτή τη γελοιότητα με τις σχολές τριών ταχυτήτων (ΤΕΙ-ΑΕΙ-πολυτεχνεία) να προσθέσουμε και τέταρτη; για ποιο λόγο;
Αν θέλει το υπουργείο να αναδιαμορφώσει την τριτοβάθμια εκπαίδευση τότε να κοιτάξει τι θα κάνει με τα ΤΕΙ και τι ρόλο θέλουμε να έχουν. Γιατί τώρα τελευταία έχουμε μπερδέψει λίγο τα μπούτια μας στο θέμα αυτό.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
nPb
Επιφανές μέλος
Στο εξωτερικό υπάρχουν πτυχία δυο "ταχυτήτων" με διαφορετικά επαγγελματικά δικαιώματα νομικά κατοχυρωμένα για κάθε επιστήμη. Για παράδειγμα στην Ολλανδία, στην Αγγλία, στην Γερμανία,...κτλ, ένας πτυχιούχος Μαθηματικός του 3ετή κύκλου έχει λιγότερα επαγγελματικά δικαιώματα από έναν πτυχιούχο Μαθηματικό του 4ετή κύκλου και σαφώς..λιγότερες επιστημονικές γνώσεις. Φυσικά αυτό το γνωρίζει ο κάθε πτυχιούχος της κάθε κατηγορίας. Η επιλογή για την εισαγωγή στο Πανεπιστήμιο είναι συνειδητοποιημένη στο εξωτερικό, περισσότερο από την χώρα μας. Ένας μαθητής επιλέγει το 3ετές BSc για x προσωπικούς λόγους και ένας άλλος επιλέγει το 4ετές BSc για y προσωπικούς λόγους (π.χ. καλύτερη καριέρα). H επιλογή είναι για όλη την ζωή. Κάποιος που σπούδασε 3 χρόνια ποτέ δεν θα κάνει δουλειές για πτυχία 4ετών.
Δεν είναι τυχαίο που το 4ο έτος σε ένα Ελληνικό Τμήμα (Μαθηματικών, Φυσικής, Νομικής,...κτλ) είναι πολύ δύσκολο σε σχέση με τα υπόλοιπα έτη σπουδών. Στο εξωτερικό υπάρχει το απλο 3ετές Bachelor Math και το 4ετές Bachelor M(aster)Math που είναι πιο "ενισχυμένο". Ομοίως και για άλλες επιστήμες (Βιολογία, Χημεία,...).
Στην Ελλάδα το 4ο έτος, θα μπορούσε να ήταν "ξεκομένο" εκτός βασικού πτυχίου, εφόσον προσφέρει λίγο προχωρημένη εξειδικευμένη γνώση. Συνήθως το Ελληνικό 3ο έτος αλλά και περισσότερο το 4ο έτος αφορά μεγάλη εμβάθυνση σε κάποια κατεύθυνση του Τμήματος προσανατολισμένη προαιρετικά για μεταπτυχιακές σπουδές.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Χρήστες Βρείτε παρόμοια
-
Τα παρακάτω 0 μέλη και 1 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:Tα παρακάτω 2 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
-
Φορτώνει...
-
Το forum μας χρησιμοποιεί cookies για να βελτιστοποιήσει την εμπειρία σας.
Συνεχίζοντας την περιήγησή σας, συναινείτε στη χρήση cookies στον περιηγητή σας.