Afey
Πολύ δραστήριο μέλος
Ο Θέμης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 34 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 1,326 μηνύματα.
30-06-08
17:05
Δεν υπήρχαν ρε, δεν απαγόρευσαν ποτέ οι Οθωμανοί την εκπαίδευση. Είναι γεγονός.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
juste un instant
Επιφανές μέλος
Ο Βασίλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιακός φοιτητής και μας γράφει απο Αφρική. Έχει γράψει 31,801 μηνύματα.
13-05-09
00:20
Για ποιο λόγο δεν την απαγόρευαν; τους χρησίμευε κάπου; κάποιες πηγές ίσως;
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Ναυσικά
Δραστήριο μέλος
Η Nαυσικά αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Μαθητής Γ' λυκείου. Έχει γράψει 411 μηνύματα.
14-05-09
21:38
Σημασια δεν εχει η πληροφορηση, σημασια εχει η κριση. Και για να υπαρχει κριση πανω στα ιστορικα γεγονοτα πρεπει να υπαρχει πολυφωνια. Δεν ειναι μονο δυο οι πλευρες. Ειναι τοσες οσες και οι ιδεολογιες του κοσμου.
Η ιστορια φυσικα και δε μπορει να ειναι μια. Αποδειξη; Καθε κρατος του κοσμου εχει και μια τουλαχιστον διαφορετικη ιστορια...
Καθε κρατος και καθε ιδεολογια κανει την προπαγανδα του. Η Σμυρνη στην ουσια επεσε απο τους ιμπεριαλιστες του Βενιζελου, αλλα ταυτοχρονα απο την αιμοσταγια του Κεμαλ. Δεν εφταιξε μονο ενας.
Η διαφορετικα, οι Αμερικανοι σφαζουν, αδικα και εγκληματικα μεν, τους αμαχους του Ιρακ. Οταν ο Σταλιν εσφαζε τους πολιτικους του αντιπαλους μεσα στην ιδια του τη χωρα ηταν σωτηρας του λαου?
Θα ηθελα να ζητησω απο καποιον admin να επεκτεινει το ονομα του thread γενικα στην επιστημη της ιστοριας. Τα κρυφα σχολεια ηταν μαλλον η αφορμη. Ευχαριστω.
Γιατί όταν στη Ρωσία ο λαός είχε δώσει και την ψυχή του στον κομμουνισμό, είχε πιστέψει σε αυτόν και μετά από 20 χρόνια βγήκανε και τους είπανε εμέσως"συγνώμη παιδιά, λάθος κάναμε" ποιος έφταιγε;
-----------------------------------------
Κατ'αρχάς, δεν απέκλεισα το ενδεχόμενο όντως αυτό να ισχύει. Κι εγώ ο ίδιος θέλω να πιστεύω οτι ισχυει. Το έθεσα ως αμφισβήτηση απλά και μόνο για να γίνει κατανοητό οτι η ιστορία ακολουθεί το νόμο της σχετικότητας και οτι ο λόγος ενός η περισσοτέρων ανθρώπων που αντιπροσωπεύουν χ συμφέροντα δεν αποτελεί καν ένδειξη. Το γεγονός οτι έτσι διατυπώνεται από το, καθαρά αστικό, σχολικό βιβλίο του ΟΕΔΒ, για μένα δεν αποτελεί απόδειξη. Κι η Ρεπούση στης ΣΤ' έγραψε οτι η φωτιά της Σμύρνης ήταν "συνωστισμός". Κάθε πράγμα έχει 10 διαφορετικές αλήθειες, δυστυχώς. Το ζητούμενο στην Ιστορία ειναι κάθε φορά να ξερεις τα βαθύτερα αίτια που κάνουν κάποιον να λαμβάνει μια συγκεκριμένη θέση και όχι μια άλλη. Αυτό σημαίνει κριση ουσιαστικά. Σκοπός της αμφισβήτησης που έθεσα είναι να καταλάβουμε οτι καμιά ιστορική αφήγηση δεν είναι Ευαγγέλιο αν πρώτα δεν περάσει απ'την κρίση μας που τελικά, κι εμείς έχουμε βαθύτερα αίτια για μια θέση που λαμβάνουμε επί συγκεκριμένου ιστορικού πράγματος. Συνεπώς, αποδεδειγμένα πράγματα στην Ιστορία είναι ελάχιστα. Τέτοια μαθήματα κυρίως υπάρχουν για να μάθεις να σκέφτεσαι (να κρίνεις), όχι βασικά για να μάθεις πότε έγινε η τάδε μάχη και ποιος ήταν ο στρατηγός.
Θα συμγωνήσω σε αυτό. Άλλωστε η ιστορία δυστυχώς είναι και κάτι το εν μέρη υποκειμενικό. Ακόμα και ο Θουκυδίδης, στην περιγραφή του πελοποννησιακού πολέμου θέλει-δε θέλει παίρνει κάποια θέση. Η ιστορική ακρίβεια, η πλήρης αντικειμενικότητα και η ορθή κρίση των πραγμάτων είναι κάτι το πολύ δύσκολο. Το θέμα όμως, κατά τη γνώμη μου, σε μια ιστορία, δεν είναι η απόλυτη ορθότητα-καθότι αυτή δεν μπορεί να επιτευχθεί-. Αλλά σε καμία περίπτωση, δεν μπορώ να ανεχθώ-πείτε το αν θέλετε και αίσθημα πατριωτισμού, όπως θέλετε κρίνετέ το- τη διαστρέβλωση, την παραποίηση των γεγονότων στο βωμό των συμφερόντων και στην πιπίλα της σημερινής κυβέρνησης-και όχι μόνο- των διππλωματικών σχέσεων. Με συγχωρείτε, αλλά να τις χέσω με το συμπάθειο τις διπλωματικές σχέσεις αν είναι να ξεχάσω. Γόμα στη μνήμη μου δε θέλω, μπλάνκο στις αναμνήσεις δε βάζω για να ταχω καλά με τους Αμερικάνους. Όχι ευχαριστώ, δε θα πάρω, και την επόμενη φορά που θακούσω για συνωστισμό στη Σμύρνη, δε θα πω-έλα μωρέ ένα μεμονωμένο λάθος είναι τι πειράζζει γιατί ν'αλλάξω το βιβλίο;-, αλλά διαμαρτυρηθώ, θα φουντώσω. Όπως είπε και ο miv, η μνήμη, δεν είναι κάτι που πρέπει να σβηστεί, καλώς, κακώς. Έγιναν πράγματα, δε γίνεται απλά να τα προσπεράσουμε χάριν γλυψίματος. Γιατί περί αυτού πρόκειται κατ'εμέ. Τα γλυκά ματάκια μας εχουν αλλάξει. Μένουμε πλέον απαθείς σε κάθε τι. Δεν είπα σε κανέναν να γίνει εθνικιστής-κι εγω η ίδια είμαι τελείως ενάντια σε κάτι τέτοιο- αλλά μην το φτάνουμε και στο άλλο άκρο.Πάντα δική μου άποψη.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Φιλιον_Τερας
Διάσημο μέλος
Ο Φιλιον_Τερας αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 3,031 μηνύματα.
15-05-09
01:34
η ιστορια δεν ειναι ποτε αντικειμενικη, δε μπορει ποτε να ειναι αντικειμενικη. περιεχει παντα εναν σχολιασμο. το δεον θα ηταν να μπορουσαμε να πληροφορουμαστε για τα γεγονοτα απο πολλες οπτικες γωνιες-συγγραφεις.
-----------------------------------------
ο θουκυδιδης, νομιζω, ειχε αναφερει οτι η ιστορια ειναι μια προσπαθεια για να αποφυγουν οι νεες γενιες τα λαθη του παρελθοντος.
-----------------------------------------
ο θουκυδιδης, νομιζω, ειχε αναφερει οτι η ιστορια ειναι μια προσπαθεια για να αποφυγουν οι νεες γενιες τα λαθη του παρελθοντος.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Χρήστες Βρείτε παρόμοια
-
Φορτώνει...