Griff
Εκκολαπτόμενο μέλος
Διαφωνώ στο τελευταίο. Ο καθηγητής μιλάει και λέει ως αυθεντία . Δεν παρουσιάζει πηγές κτλ κτλ . Απλά μιλάει και μάλιστα με εκνευρισμό όπως μπορεί να μιλάνε δύο φίλοι που τσακώνονται και προσπαθεί ο ένας να πείσει τον άλλον για το δίκιο του. Λάθος εκπαιδευτική προσέγγιση. Με τα παραπάνω συμφωνώ.
Πέρα του ότι για να του έχουν στημένο το πείραγμα σημαίνει πως έκανε συχνά τέτοιες συζητήσεις αντί για μάθημα . Είχαν βρει το κουμπί του για να γλιτώσουν από το μάθημα.
Φυσικά και μιλάει ως αυθεντία, από τα λίγα που είπε φαίνεται διαβασμένος, ενώ συγχρόνως δεν υπήρχε ουσιαστικός αντίλογος.
Ο εκνευρισμός, στην προκειμένη αρκετά ανεπαίσθητος, ειλικρινά δεν θεωρώ πως είναι άξιος λόγου. Αλλά για να σου απαντήσω, θα θεωρήσω ότι είναι. Ο καθηγητής φαίνεται ότι είναι ψαγμένος σε αυτά που λέει για τα συγκεκριμένα γεγονότα, ενώ ταυτόχρονα διαχωρίζει την ιστορική αλήθεια ("ο Παύλος Μελάς είναι αμφιλεγόμενη προσωπικότητα") από την προσωπική του άποψη ("και κατά τη γνώμη μου..."). Και ποια η απάντηση που παίρνει;
Ειρωνικά σχόλια και έναν 18χρονο "πατριώτη" που φεύγει γράφοντάς τον εκεί που δεν βλέπει ήλιος.
Αν λοιπόν σου φαίνεται εκνευρισμένος, έχει κάθε λόγο να είναι και ειλικρινά μπράβο του που χειρίστηκε την όλη συζήτηση όπως την χειρίστηκε. Σαν εκπαιδευτικός.
Η συγκεκριμένη συζήτηση δεν είναι πείραγμα. Η συγκεκριμένη συζήτηση είναι η κατάντια του εκπαιδευτικού μας συστήματος, η εκπόρνευση της ελευθερίας του λόγου και του διαλόγου και η ηλιθιότητα του μέσου νεοέλληνα, γιατί σίγουρα κάποιος φύτεψε αυτές τις ιδέες και συμπεριφορές στα παιδιά.
Και από την πλευρά του καθηγητή η κουβέντα είχε επίπεδο καφενείου. Χημικός δεν είναι; Αυθεντευει και στην ιστορία; Όχι ιδιαίτερα ανώτερος από τους μαθητές του θα έλεγα
Δεν χρειάζεται να είσαι αυθεντία σε έναν τομέα για να έχεις κάποιες στοιχειώδεις γνώσεις όπως αυτές.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
The Mountain
Πολύ δραστήριο μέλος
Από την άλλη, αυτό φανερώνει και το μεγαλείο της σχολικής (και όχι μόνο...) εθνικής προπαγάνδας. Παιδιά που υποτίθεται έχουν αναπτύξει δική τους κρίση, δεν αποδέχονται την ιστορική πραγματικότητα επειδή από μικρά τους εμφύσησαν ένα ανορθολογικό και αντιεπιστημονικό εθνικό αφήγημα.
Υ.Γ. Οι ιστορικές πηγές επιβεβαιώνουν τον καθηγητή (https://el.wikipedia.org/wiki/Άλωση_της_Τριπολιτσάς). Κανονικά, ο συγκεκριμένος αξίζει τιμητική πλακέτα, αλλά νταξ δεν έδωσε και ψευδή στοιχεία πως ήταν υπάλληλος της NASA...
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
christos87
Νεοφερμένος
Παρουσίασε τις πηγές του στο μάθημα ; Όχι . Επίσης αν αντί για μάθημα γίνονται συνέχεια συζητήσεις για το ποδόσφαιρο , κτλ κτλ είναι περίεργο . Αντί να παίρνουμε το μέρος της μίας ή της άλλης μεριά να δούμε να αλλάξει κάτι ώστε να έχουμε πιο συναρπαστικό σχολείο .
Τα ειρωνικά σχόλια γίνονται γιατί έχουν βρει το κουμπί του καθηγητή . Προφανώς έχουν ψάξει στο facebook του και έχουν δει τι υποστηρίζει και ξέρουν πως αν ανοίξουν κουβέντα και λένε τα αντίθετα θα χάσουν μάθημα.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Griff
Εκκολαπτόμενο μέλος
Για να καταλάβετε πως από άποψης εκπαιδευτικής διαδικασίας έχει άδικο ο καθηγητής σκεφτείτε το ίδιο ύφος ,το ίδιο στυλ αλλά να λέει ακριβώς τα αντίθετα. Πρώτον, οι μαθητές στον 21ο αιώνα έχουν βαρεθεί να ακούν τους παντογνώστες καθηγητές που είναι σωστοί και αυτοί πάντα λάθος. Και ας θεωρήσουμε πως απλά άκουγαν οι μαθητές τι τους λέει αυτός ο καθηγητής . Μετά θα μπει ο επόμενος και θα τους πει άλλα και θα θέλει και αυτός να τους πείσει με το λέγειν. Θυμάμαι από όταν ήμουν μαθητής ,όταν κάποιοι έλεγαν κάποια άποψη διαφορετική από του καθηγητή είχαμε μία απαξίωση από τη μεριά του καθηγητή και μία απάντηση απόλυτης αλήθειας που ουσιαστικά δεν προωθούσε το διάλογο.
Παρουσίασε τις πηγές του στο μάθημα ; Όχι . Επίσης αν αντί για μάθημα γίνονται συνέχεια συζητήσεις για το ποδόσφαιρο , κτλ κτλ είναι περίεργο . Αντί να παίρνουμε το μέρος της μίας ή της άλλης μεριά να δούμε να αλλάξει κάτι ώστε να έχουμε πιο συναρπαστικό σχολείο .
Τα ειρωνικά σχόλια γίνονται γιατί έχουν βρει το κουμπί του καθηγητή . Προφανώς έχουν ψάξει στο facebook του και έχουν δει τι υποστηρίζει και ξέρουν πως αν ανοίξουν κουβέντα και λένε τα αντίθετα θα χάσουν μάθημα.
Ο καθηγητής λέει τα αυτονόητα, δεν τίθεται ζήτημα γνώσεων αλλά ζήτημα λογικής. Δεν χρειάζεται να έχει κανείς πολλές γνώσεις για να διαπιστώσει ότι σε έναν πόλεμο γίνονται σφαγές, ακόμα και αμάχων. Επίσης δεν χρειάζεται τρομερή λογική για να συνειδητοποιήσει κανείς ότι το μακεδονικό, και επομένως όσοι ενεπλάκησαν με αυτό στις αρχές του 20ου αιὠνα, ήταν και είναι ένα σύνθετο, αν όχι αμφιλεγόμενο ζήτημα.
Ο αντἰλογος που θα προέβαλε εδώ ένας άλλος καθηγητής, θα ήταν "έλληνες ήρωες καλοί" και "μακεδονία ανέκαθεν ελληνική", διατυπώσεις που ξεκάθαρα ενέχουν λάθη.
Ο διάλογος μπορεί να γίνει μόνο μεταξύ ανθρώπων που γνωρίζουν για το αντικείμενό που διαπραγματεύονται. Είναι αυτονόητο, επομένως, ότι σε μια τάξη ὀπου η συντριπτική πλειοψηφία των μαθητών δεν έχει τις απαιτούμενες γνώσεις, ο διάλογος είναι ανεφάρμοστος. Αλλά και η διαλεκτική, που σε πολλά ζητήματα είναι η καλύτερη εκπαιδευτική μέθοδος, δεν μπορεί να εφαρμόζεται παντού και πάντα.
Σχετικά με τις πηγές του: αν τις παρουσίαζε, πιστεύεις θα άλλαζε κάτι; Οι συγκεκριμένοι μαθητές δεν έχουν ιδέα τι τους γίνεται, πιστεύεις ότι με ένα "το λέει ο τάδε ιστορικός" θα άλλαζαν ξαφνικά αντίληψη;
Γενικά, μην κάνεις υποθέσεις για το τι συμβαίνει με αυτήν την τάξη. Ούτε ξέρουμε αν γίνονται συνέχεια συζητήσεις για το ποδόσφαιρο, ούτε αν οι μαθητές έχουν βρει το facebook του καθηγητή, ούτε αν όλη η συζήτηση είναι μια προμελετημένη σκευωρία για να χαθεί μάθημα. Αν, αντίθετα, δεις το βίντεο, θα καταλάβεις ότι τα παιδιά κάθονται χαλαρά και ετοιμάζονται να φύγουν, πράγμα που σημαίνει ότι:
α) το μάθημα έχει τελειώσει και κάνουν άσχετο διάλογο
β) κάνουν κάποιο είδους κενό / λείπουν υπερβολικά πολλά άτομα με αποτέλεσμα να είναι αδύνατη η διεξαγωγή του μαθήματος
Οι υποθέσεις που κάνεις, ωστόσο, κινούνται καθαρά σε θεωρητική βάση, και καταλαβαίνεις ότι ακριβώς για αυτόν τον λόγο στερούνται τελικά νοήματος στην προκειμένη περίπτωση.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
christos87
Νεοφερμένος
Το βίντεο δείχνει στιγμιότυπο . Η κουβέντα γίνεται από ώρα . Επίσης , φαίνονται μαθητές προετοιμασμένοι να τρολλάρουν άρα γίνονταν μάλλον συχνά κουβέντες αντί για μάθημα. Ας είμαστε ειλικρινείς . Από την απάντηση σου φαίνεται πως δεν έκανες αυτό που σου είπα δηλαδή να θεωρήσεις πως ο εκπαιδευτικός λέει τα αντίθετα με το ίδιο ύφος. Απλά επηρρέαζεσαι από αυτά που λέει και επειδή συμφωνείς δικαιολογείς και πράγματα που δεν αιτιολογούνται.
Οι καθηγητές πρέπει να σε βοηθούν να ανακαλύψεις τη γνώση , όχι συνέχεια να στη δίνουν έτοιμη. Σκοπός δεν είναι να πείσεις τον μαθητή για την άποψη σου αλλά να τον βάλεις να σκεφτεί και να διαμορφώσει τη δική του.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
paskmak
Διάσημο μέλος
Ο καθηγητής λέει τα αυτονόητα, δεν τίθεται ζήτημα γνώσεων αλλά ζήτημα λογικής. Δεν χρειάζεται να έχει κανείς πολλές γνώσεις για να διαπιστώσει ότι σε έναν πόλεμο γίνονται σφαγές, ακόμα και αμάχων. Επίσης δεν χρειάζεται τρομερή λογική για να συνειδητοποιήσει κανείς ότι το μακεδονικό, και επομένως όσοι ενεπλάκησαν με αυτό στις αρχές του 20ου αιὠνα, ήταν και είναι ένα σύνθετο, αν όχι αμφιλεγόμενο ζήτημα.
Ο αντἰλογος που θα προέβαλε εδώ ένας άλλος καθηγητής, θα ήταν "έλληνες ήρωες καλοί" και "μακεδονία ανέκαθεν ελληνική", διατυπώσεις που ξεκάθαρα ενέχουν λάθη.
Δυστυχώς, όσο λογικά να μας φαίνονται αυτα ως ουδέτερα σκεπτόμενοι, τόσο παράλογα φαίνονται σ όσους έχουν εμποτιστεί μ οποιαδήποτε κρατική προπαγανδα( φαινεται ξεκάθαρα στο βίντεο, όταν ένας μαθητής απαντάει « τωρα δηλαδή εσεις είστε Έλληνας» και από τις καταλήψεις που γιναν στα σχολεία γι αυτο το θέμα). Δλδ, σ αυτή την χώρα θεωρείται κάποιος Έλληνας, οποίος διδάσκει (ειδικά αυτο το ζήτημα) από μια διαστρεβλωμένη αποψη και αρα γεμάτο αναλήθειες και ψέμματα, ενώ έχουμε την υπουργό παιδείας να θέλει να συνεχίζεται αυτο το φαινόμενο, όταν μιλάει για μαθημα ιστορίας που πρέπει να διαμορφώνει «εθνική συνείδηση».
Βλεπουμε και στα βιβλία ιστορίας, δεν παρατίθενται σχεδόν ποτέ πηγές της εποχής, αλλά τα παιδιά παροτρύνονται να διαβάσουν «βιβλία που πρέπει να διαβάσει κάθε Ελληνόπουλο»(πχ πηνελοπη δέλτα) , μ αποτέλεσμα τις παραπάνω αντιδράσεις των μαθητών στο βίντεο.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
christos87
Νεοφερμένος
Είπα πως διαφωνώ πως είχε τελειώσει το μάθημα όταν άρχισε η κουβέντα και επίσης αναφέρω πως γίνονταν συχνά κατά την άποψη μου τέτοιες συζητήσεις διότι οι μαθητές ήταν προετοιμασμένοι για ομαδικό τρολλάρισμα. Και να είσαι σίγουρος πως αν είχαν ανακαλύψει καθηγητή με την αντίθετη ιδεολογία θα έλεγαν άλλα αρκεί να ήξεραν πως θα χάσουν μάθημα.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Griff
Εκκολαπτόμενο μέλος
Προφανώς και δεν απαντάς στα ουσιώδη που λέω αλλά το πας εκεί που θες. Σε παραθέτω να ξαναδιαβάσεις από ποια οπτική το θέτω το ζήτημα. Το σχολείο δεν πρέπει να εφαρμόζει πρακτικές άλλων αιώνων. Υπάρχουν πολλά μοντέλα θεωριών μάθησης και αυτό είναι ένα ξεπερασμένο μοντέλο .
Το βίντεο δείχνει στιγμιότυπο . Η κουβέντα γίνεται από ώρα . Επίσης , φαίνονται μαθητές προετοιμασμένοι να τρολλάρουν άρα γίνονταν μάλλον συχνά κουβέντες αντί για μάθημα. Ας είμαστε ειλικρινείς . Από την απάντηση σου φαίνεται πως δεν έκανες αυτό που σου είπα δηλαδή να θεωρήσεις πως ο εκπαιδευτικός λέει τα αντίθετα με το ίδιο ύφος. Απλά επηρρέαζεσαι από αυτά που λέει και επειδή συμφωνείς δικαιολογείς και πράγματα που δεν αιτιολογούνται.
Οι καθηγητές πρέπει να σε βοηθούν να ανακαλύψεις τη γνώση , όχι συνέχεια να στη δίνουν έτοιμη. Σκοπός δεν είναι να πείσεις τον μαθητή για την άποψη σου αλλά να τον βάλεις να σκεφτεί και να διαμορφώσει τη δική του.
Δεν υπερασπίζομαι το εκπαιδευτικό μας σύστημα και τις μεθόδους που χρησιμοποιεί. Η διαφορά μας όμως είναι ότι, ενώ εγώ αναφέρομαι στην συγκεκριμένη περίπτωση, εσύ μιλάς δεοντολογικά ("δεν πρέπει"). Στη σφαίρα της δεοντολογίας και του δυνητικού δεν νομίζω πως θα διαφωνούσαμε σε κἀτι. Πρακτικά, όμως, δεν συμβαίνει αυτό, άρα υποχρεούμαστε να εξετάσουμε το περιστατικό αυτό με βάση τα τρέχοντα δεδομένα του σχολείου, όχι τα ιδανικά.
Το βίντεο είναι απόσπασμα συζήτησης, ναι. Η αντίδραση των μαθητὠν, όμως, μόνο για τρολλάρισμα δεν είναι. Δεν γνωρίζουμε την αφορμή, ούτε και τη συχνότητα που γίνονται τέτοιες συζητήσεις. Καταλαβαίνουμε, ωστόσο, ότι οι μαθητές είναι εκνευρισμένοι.
Εξήγησα τι θα συνέβαινε αν ο καθηγητής έλεγε τα αντίθετα από αυτά που είπε. Θα προέκυπταν λογικἀ λάθη, που με ελάχιστες γνώσεις ο καθένας θα μπορούσε να τα αντιληφθεί.
Με την τελευταία παράγραφο φαντἀζομαι εννοείς τη διαλεκτική ως εκπαιδευτική μέθοδο. Σωστό αυτό που λες, αλλά δεν μπορεί να εφαρμοστεί ούτε σε όλα τα μαθήματα, ούτε με το τρέχον σύστημα.
Τέλος, η ιστορία δεν είναι άποψη.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
christos87
Νεοφερμένος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Griff
Εκκολαπτόμενο μέλος
Η ιστορία λες δεν είναι άποψη. Τότε γιατί όλοι οι ιστορικοί δεν έχουν την ίδια θεώρηση στα ίδια γεγονότα; Επίσης εννοείται αυτό που με ενδιαφέρει εμένα είναι ένα καλύτερο σχολείο και η εκπαιδευτική διαδικασία διότι θυμάμαι από την εποχή που ήμουν μαθητής δε μπορούσες να διαφωνήσεις με κάποιους καθηγητές. Επίσης ο καθηγητής πάντα είναι υπεράνω κριτικής. Ακόμα και σε ακραίες περιπτώσεις που κάποιος δεν κάνει ποτέ μάθημα δύσκολα μπορείς να του κάνεις κάτι. Επίσης έχουμε ένα σύστημα βαθμοθυρικό οπότε οι γονείς ενδιαφέρονται για το βαθμό και μόνο.
Οι ιστορικοί, συνήθως, δεν διαφωνούν για το αν, αλλά για το γιατί. Δεν νομίζω πως υπάρχουν πολλοί ιστορικοί που διαφωνούν για το αν έγινε ο Β'ΠΠ. Υπάρχουν, ωστόσο, πολλοί που διαφωνούν για το πότε ξεκίνησε, προβάλλοντας ο καθένας δικούς του λόγους.
Επομένως οι αντιπαραθέσεις των ιστορικών δεν αφορούν τα ίδια τα γεγονότα. Προέκτεινε αυτό το συμπέρασμα και θα δεις ότι η ιστορία, στον τομέα αυτό, δεν είναι άποψη. Στην προκειμένη ο καθηγητής παρουσιάζει αντικειμενικά γεγονότα, που πανεύκολα μπορούν να επαληθευούν. Φτάνει στο σημείο ακόμα και να διαχωρίσει την προσωπική του ἀποψη, όταν την εκφρἀζει.
Ειλικρινά δεν καταλαβαίνω γιατί κατηγορούμε έναν άνθρωπο που και την αλήθεια είπε, και κόσμια τη διατύπωσε.
Σχετικά τώρα με το δεύτερο σκέλος της απάντησής σου. Υπάρχουν ζητήματα που η διαφωνία με τον καθηγητή είναι αυτονόητο δικαίωμα, και τουλάχιστον στο δικό μου σχολείο, πάντοτε επιτρεπόταν αυτό. Το δικαίωμα αυτό, όμως, αφορά γενικά ζητήματα. Σε ειδικἀ θέματα, κυρἰως σε αυτά που ειδικεύεται ο καθηγητής, η διαφωνία συνήθως είναι τραγελαφική (φυσικά δεν εννοώ να γίνει κάποιο λάθος κατά την παράδοση). Πώς θα αμφισβητήσει ο μαθητής τον χημικό στη χημεία ή τον βιολόγο στη βιολογία ή τον ιστορικό στην ιστορία στο κομμάτι των γνώσεων; Και όχι μόνο να τον αμφισβητήσει, αλλά και να προσπαθεί να αποδείξει ότι ο καθηγητής έχει άδικο και ο ίδιος δίκιο. Σε ένα γενικότερο πλαίσιο, δεν είναι αστείο να υπονομεύει αυτός που δεν ξέρει αυτόν που ξέρει;
Θα συμφωνήσω στα δύο τελευταία σκέλη της απάντησής σου, με μια μικρή επιφύλαξη για το "υπεράνω κριτικής". Δεν βλέπω, όμως, πώς κολλάνε τα δύο αυτά θέματα με την εν λόγω συζήτηση.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Εδώ φτιάχνουμε καινούριες Ελένες Αντωνιάδου και κάνουμε circle jerk για τον κάθε τσιτσιπά (εκάστοτε διακεκριμένο πρωταθλητή) που ανάθεμα και αν ξέρει κανείς τους πόσα σετ έχει το τέννις ή τι χρώμα είναι η μπάλα.
Δεν πειράζεις την ιστορία του έλληνα όπως τη γράφουν τα βιβλία του δημοτικού, όλοι το ξέρουν αυτό.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Ιππολύτη
Πολύ δραστήριο μέλος
Τα παιδιά από την άλλη, κανονικά προφανώς δε θα έπρεπε να μαγνητοσκοπήσουν τον καθηγητή. Να απευθυνθούν στον διευθυντή και τα λοιπά. Δε διάβασα εκτενώς το τι έγινε, αλλά αν πήγαν στον διευθυντή κι εκείνος αδιαφόρησε, τότε ίσως καλώς απευθύνθηκαν στην "κοινή γνώμη".
Επειδή ξαναλέω βαρέθηκα να διαβάσω όλο το άρθρο ή να βρω άλλες πηγές, απαντήστε μου αν κάποιο από τα γεγονότα δεν είναι έτσι όπως κατάλαβα!
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Unseen skygge
Πολύ δραστήριο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Μάρκος Βασίλης
Πολύ δραστήριο μέλος
- Αν αυτά που λέει ισχύουν ως ιστορικά γεγονότα.
- Αν αυτό που κάνει είναι παιδαγωγικά ορθό.
Ως προς το πρώτο, από μία μικρή και πρόχειρη έρευνα που πρόλαβα να κάνω και όσα είδα εδώ (ευχαριστώ @akikos), δεν πρέπει να σφάλλει σε όσα αναφέρει, στο επίπεδο της «αντικειμενικής» πραγματικότητας. Ωστόσο, ο τρόπος με τον οποίο γίνεται η κουβέντα και η ειδικότητά του (είναι ή όχι κατά τη διάρκεια μαθήματος, λίγη σημασία έχει, τελικά) τον βγάζουν, παιδαγωγικά, «στη σέντρα». Σημασία, όπως επισήμανε και ο @christos87, έχει και το πώς μιλάς στους μαθητές. Κάθε σύγκριση συζήτησης εκπαιδευτικού-μαθητών με συζήτηση ενηλίκων είναι αβάσιμη, εν γένει, μιας και στη δεύτερη περίπτωση αναφερόμαστε σε άτομα που έχουν, κατά κανόνα, διαμορφωμένη άποψη.
Μιας και αναφέρθηκε, η διαλεκτική/μαιευτική μέθοδο, πράγματι, δεν μπορεί να εφαρμόζεται παντού. Ωστόσο, το σύνολο των περιστάσεων όπου δεν μπορεί να εφαρμοστεί είναι, μάλλον, αμελητέα μικρό. Εξηγούμαι. Ένας μπούσουλας στην προκειμένη περίπτωση είναι ότι, αντί να προβάλλει ένας εκπαιδευτικός την άποψή του μέσα σε μία τάξη, με στόχο να δώσει μία άλλη προοπτική στους μαθητές του (όπως, καλοπροαίρετα, υποθέτω, έκανε ο εν λόγω χημικός), μπορεί να φέρει τους μαθητές σε θέση να δουν την άποψή του. Το πιο απλό: «Για σκεφτείτε, σε έναν πόλεμο γίνεται η μία πλευρά να σφάζει και η άλλη όχι;». Η παράθεση μίας πηγής, ενός γεγονότος, μίας δεδομένης γνώσης, είναι το τελευταίο πράγμα στη διδακτική διαδικασία. Πριν φυτέψεις, άλλωστε, δεν οργώνεις;
Μία άλλη στρεβλή πεποίθηση που, νομίζω, φαίνεται πίσω από τις γραμμές αυτού του νήματος, είναι ότι «το ξέρω, το διάβασα, άρα μπορώ να το διδάξω». Έλα μου, όμως, που δεν είναι έτσι! Αυτή η πεποίθηση, έχω την εντύπωση, κυριαρχεί σε μία μεγάλη μερίδα των ανθρώπων που είναι έξω από την εκπαίδευση και, δυστυχώς, και σε μία μερίδα εκπαιδευτικών. Δεν αρκεί να ξέρεις κάτι για να το μεταλαμπαδεύσεις ουσιωδώς στους μαθητές μιας τάξης (αλλιώς, η μετωπική/δασκαλοκεντρική διδασκαλία θα ήταν το πιο επιτυχημένο μοντέλο διδασκαλίας). Χρειάζεται ειδική παιδεία και εκπαίδευση έτσι ώστε ένας επιστήμονας (ιστορικός, χημικός, μαθηματικός κ.λπ.) να εθιστεί στις κατάλληλες παιδαγωγικές πρακτικές και να βρει τον τρόπο να δώσει στους μαθητές αυτό που ξέρει. Επομένως, το ότι λέει πράγματα που αποτελούν αληθή ιστορικά γεγονότα, δεν του δίνει, επ' ουδενί, «παιδαγωγικό» δίκιο.
Επομένως, ως προς το περιεχόμενο, ο «κατηγορούμενος» κρίνεται αθώος, ως προς τη διαδικασία, όμως; Προφανώς, δεν είναι μόνο προσωπική ευθύνη η αντιστοίχιση της «παιδαγωγικής» επάρκειας ενός πτυχίου μαθηματικών/ιστορίας/χημείας/φυσικής κ.λπ. με την παιδαγωγική ικανότητα ενός ατόμου, αλλά και των φορέων που τον έχουν ( ; ) εκπαιδεύσει.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Griff
Εκκολαπτόμενο μέλος
Πανελλαδικός θόρυβος έχει ξεσπάσει από το πρωί σε κεντρικά διαδικτυακά ΜΜΕ αλλά και τα κοινωνικά δίκτυα, σχετικά με το βίντεο που δείχνει καθηγητή στην Κέρκυρα να εκφράζει προσωπικές απόψεις σχετικά με τον τρόπο που έδρασαν στην ελληνική επανάσταση οι Κολοκοτρώνης, Μελάς και Μπουμπουλίνα.
Ειδικά στο Facebook, η συζήτηση έχει… «πάρει φωτιά» και στο νησί μας, με διαφορετικές ωστόσο απόψεις: πολλοί καταφέρονται εναντίον του καθηγητή για πρακτική που δεν συνάδει ούτε με την ειδικότητά του ούτε με το ρόλο του στην τάξη, ωστόσο, δεν είναι λίγοι αυτοί που είτε εκφράζουν σοβαρά ερωτήματα για το γιατί η «διαρροή» του βίντεο έγινε τώρα, αν και έχει μαγνητοσκοπηθεί χειμώνα, άρα, σε πολύ προγενέστερο χρόνο, καθώς και για το ότι είναι προϊόν υποκλοπής και αναρτήθηκε αρχικά σε λογαριασμούς σαφούς πολιτικού προσανατολισμού.
πηγή
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Μάρκος Βασίλης
Πολύ δραστήριο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Natalia.D
Νεοφερμένος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
akikos
Επιφανές μέλος
Δεν μπαινεις φυλακή για σεξουαλικη παρενόχληση.Ωραία να εκφράσω κι εγώ την γνώμη μου για έναν καθηγητή τον οποίο εγώ τον είχα 3η Γυμνασίου 2016-17 μας έκανε μαθηματικά Ε λοιπόν όταν είχα πρωτο-μπει στο Γυμνάσιο είχαν ακουστεί οι φήμες για αυτόν κι την αδυναμία που είχε στις κοπέλες με την κακή έννοια μέχρι που έφτασε η Χρόνια που μας έκανε μάθημα πάντοτε οι πλειοψηφία των μαθητών που θα σηκωνωντουσαν στον πίνακα ήταν φυσικά κορίτσια.....κι ακόμα θυμάμαι τα βλέμματα που έριχνε απο πανω μέχρι κάτω στα σώματα των κορίτσιων πλέον είναι στην φυλακή γιατί έκανε ιδιαίτερα σε μια κοπέλα το καλοκαίρι που μας πέρασε κι τον κατήγγειλε για σεξουαλική παρενοχληση για αυτό μν ανησυχήσετε ο Θεός αργεί αλλά δεν ξεχνάει στο τέλος όλοι παίρνουν ότι αξιζουν
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Χρήστες Βρείτε παρόμοια
-
Τα παρακάτω 0 μέλη και 2 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:Tα παρακάτω 13 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
-
Φορτώνει...
-
Το forum μας χρησιμοποιεί cookies για να βελτιστοποιήσει την εμπειρία σας.
Συνεχίζοντας την περιήγησή σας, συναινείτε στη χρήση cookies στον περιηγητή σας.