Να πω και εγώ κάτι για την έκθεση.
Πιστεύω γενικά ότι η έκθεση συνδιάζει και το ταλέντο (για την ορθή χρήση του λόγου) και το διάβασμα, όχι απαραίτητα τη μελέτη του σχολικού βιβλίου. Αυτά τα συστατικά είναι ζωτικά για την επιτυχία και δεν πρέπει να δίνουμε περισσότερη βαρύτητα ούτε στο ένα ούτε στο άλλο. Για παράδειγμα, ίσως κάποιος με ταλέντο να έγραφε το καλύτερο παραμύθι, σίγουρα όμως θα πάτωνε αν έπεφτε έκθεση με θέμα τον κομφορισμό και δεν είχε ανοίξει το βιβλίο.
Τέλος πάντως, το να γράφεις μια έκθεση δε μαθαίνεται στο σχολείο και σίγουρα δε μαθαίνεται με την ανάγνωση των σχολικών βιβλίων. Ό,τι διαβάζουμε είναι καλό, ωστόσο διαβάζοντας ένα,δύο λογοτεχνικά βιβλία κατά τη διάρκεια της χρονιάς σίγουρα θα ωφελούσε περισσότερο από το να μάθουμε απ' έξω 100 σχεδιαγράμματα. Εξάλλου η έκθεση απαιτεί κρίση και όσο πιο αναπτυγμένη είναι αυτή, τόσο καλύτερα είναι τα αποτελέσματα. Γι' αυτούς τους λόγους ίσως να μην στέκει ο όρος "διαβάζω" για την έκθεση όπως λέμε διαβάζω για τα μαθηματικά ή για την ιστορία. Η ικανότητα παραγωγής γραπτού λόγου χτίζεται από τα σκέφτομαι και γράφω του δημοτικού. Εγω προσωπικά αυτό που έκανα πάντα στην έκθεση ήταν να διαβάζω το πως πρέπει να γράφω και όχι το τι (σχεδιαγράμματα). Αν ήμουν βαθμολογητής και έβλεπα ένα γραπτό που έχει 500 πράγματα μέσα, πράγματα όμως που τα ξέρει όλος ο κόσμος θα το βαθμολογούσα πιο κάτω από ένα γραπτό που έχει δύο πρωτότυπες ιδέες και ξεφεύγει από την τυφλή μέθοδο της παπαγαλίας, ακόμα και στην έκθεση.
Και όσο για τα ορθογραφικά, ίσως να μην είναι σωστό να διορθώνουμε τους άλλους, πάντως εμένα μου αρέσει όταν με διορθώνουν γιατί βλέπω το λάθος μου και δεν το ξανακάνω. Γι' αυτό μην πέφτετε όλοι πάνω στον paganini666 (καλά το έγραψα;
), έχει ένα κόλλημα, εντάξει. Δε νομίζω να το κάνει για να μειώσει κάποιον. Είμαι σίγουρος ότι να βοηθήσει θέλει.