Ευθύνεται η εκκλησία για τη σημερινή κατάντια;

Ευθύνεται η εκκλησία για τη σημερινή κατάντια;

Αποτελέσματα της δημοσκόπησης (Ψήφισαν 36)
  • Ναι

    Ψήφοι: 20 55.6%
  • Όχι

    Ψήφοι: 16 44.4%

Dominator

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Dominator αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 173 μηνύματα.
Μεγάλο θέμα άνοιξες Anthony...

Συνήθως δεν συζητάμε ανοικτά τέτοια θέματα,γιατί υπάρχει κίνδυνος να μας πάρουν στο κυνήγι,χαρακτηρίζοντάς μας "ουουου 666"...;)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

garch

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο garch αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 1,510 μηνύματα.
To βατοπέδι αθωώθηκε από την εξεταστική επιτροπή της βουλής. Οι πληροφορίες που στηριζόταν το σκάνδαλο ήταν αβάσιμες.... Τα ΜΜΕ έχουν σωπάσει ενώ προηγουμένως ήταν το αγαπημένο τους θέμα.

Γιατί να αποδειχθεί ότι κάποιος είναι αθώος αν δεν έχει αποδειχθεί πρώτα ότι είναι ένοχος....

Οι εξεταστικές της βουλής διενεργούνται από βουλευτές για βουλευτές. Σιγά μην έβγαζαν ποτέ αποτέλεσμα όσο στη θέση του κριτή και του κρινόμενου εναλλάσσονται συνεχώς τα ίδια πρόσωπα.
Οι πληροφορίες δεν έχουν αποδειχθεί αβάσιμες.

Πρέπει να αποδειχθεί ότι είναι αθώοι οι "ύποπτοι" γιατί α. δεν υφίσταται Δημοκρατία χωρίς πλήρη διαφάνεια. Δεν μπορούν να υποβόσκουν παντού σκάνδαλα. β. αν υφίσταται σκάνδαλο, ξέρουμε ότι το ένα τέταρτο του χρέους οφείλεται σε αυτό.

Το σκάνδαλο του Βατοπεδίου χωρίζεται σε 2 τμήματα: σε αυτό της νομιμοποίησης της κατοχής της λίμνης και άλλων περιοχών από τη Μονή, και σε αυτό της ανταλλαγής έπειτα από υποτίμηση. Αν έστω ένα από τα δύο αποδεικνύεται αληθές, τότε ΥΠΑΡΧΕΙ σκάνδαλο.
Η δήλωση ενός προέδρου ενός δικηγορικού συλλόγου της χώρας δεν έχει καμμία βαρύτητα που να κατοχυρώνει και να αποδεικνύει την ανυπαρξία σκανδάλου.
Στο έγγραφο αυτό, ο Αθανάσιος Ξυνίδης, πρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου Ξάνθης την επίμαχη περίοδο 1999-2005, στην κατάθεσή του δηλώνει ρητά και κατηγορηματικά ότι τα ακίνητα που ανταλλάχθηκαν με το Δημόσιο ήταν ιδιοκτησίας της μονής, καταρρίπτοντας έτσι το ύστατο «οχυρό» της κυβέρνησης.
Πλάκα με κάνεις; Ο Καραμανλής (ακα Πρωθυπουργός) δήλωνε το 2007 ρητά και κατηγορηματικά πως ό,τι ήταν δάσος θα ξαναγίνει δάσος και το 2009 κάηκε το σύμπαν. Ο Παπανδρέου (ακα άλλος Πρωθυπουργός) δήλωνε ρητά και κατηγορηματικά πως λεφτά υπάρχουν και πως θα εφαρμόσει σοσιαλιστική πολιτική, και η μισή Ελλάδα δεν έχει να φάει. Οι ρητές και κατηγορηματικές δηλώσεις στην Ελλάδα είναι λόγια του αέρα. Άσε που ούτε το χαρτί βλέπω, ούτε την αιτιολόγηση της ρητής και κατηγορηματικής δήλωσης. Και πηγή από τις πιο αξιόπιστες και μη κομματικοποιημένες. Πιάστηκαν απ' το τίποτα και κατήργησαν ένα σκάνδαλο.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

garch

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο garch αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 1,510 μηνύματα.
Φόκε μη φας, έχουμε γλαρόσουπα... :rolleyes:



Διχάζει, φυλλάδιο της Εκκλησίας

Να παρέμβει πολιτικά επιχειρεί μερίδα ιεραρχών που συνέταξε και τύπωσε φυλλάδιο για τις εκκλησίες, το οποίο αν και έχει θέμα την οικονομική κρίση, ωστόσο περιέχει απαξιωτικούς χαρακτηρισμούς για το σύνολο του πολιτικού κόσμου...



Παρέμβαση στην πολιτική διοίκηση της χώρας επιχειρεί μερίδα της ιεραρχίας, με κείμενο που διανέμεται από σήμερα Κυριακή στις εκκλησίες και αναφέρεται στην οικονομική κρίση, με τίτλο "Προς το Λαό", ενώ συντάκτης του φέρεται να είναι ο μητροπολίτης Σιατίστης Παύλος.

Στο κείμενο μεταξύ άλλων, αναφέρεται ότι η Ελλάδα δεν είναι πλέον ελεύθερη, αλλά διοικείται επί της ουσίας από τους δανειστές της, ενώ καθιστά σαφές ότι αυτό που συμβαίνει στην πατρίδα μας είναι πρωτόγνωρο και συνταρακτικό. Μαζί με την πνευματική, κοινωνική και οικονομική κρίση συμβαδίζει και η πάσης φύσεως ανατροπή. Πρόκειται για προσπάθεια εκρίζωσης και εκθεμελίωσης πολλών παραδεδομένων - αναφέρει το κείμενο- , τα οποία ως τώρα θεωρούνταν αυτονόητα για τη ζωή του τόπου μας. Τα μέτρα αυτά τα απαιτούν οι δανειστές μας.

Το κείμενο τελικά δεν διαβάστηκε στις εκκλησίες, ενώ τις πληροφορίες για δυσαρέσκεια του αρχιεπισκόπου διέψευσε ο διευθυντής του γραφείου τύπου Χάρης Κονιδάρης, ο οποίος όταν ερωτήθηκε από δημοσιογράφους απάντησε:
"Ο αρχιεπίσκοπος δεν διαχωρίζει τη θέση του από τη Σύνοδο και την Ιεραρχία" αφήνοντας έτσι ανοικτό το θέμα που φαίνεται πως έχει και την έγκριση Ιερώνυμου.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το κείμενο αυτό είναι αποτέλεσμα των εισηγήσεων για την οικονομική κρίση που ενέκρινε η Ιεραρχία του περασμένου Οκτωβρίου.

Από την πλευρά τους, ορισμένοι ιεράρχες επισημαίνουν χαρακτηριστικά ότι η Εκκλησία πρέπει να έχει παρηγορητικό και όχι καταγγελτικό λόγο, ενώ άλλοι ιεράρχες θεωρούν ότι το συγκεκριμένο κείμενο απηχεί τις θέσεις ορισμένων από την ηγεσία της Εκκλησίας, αλλά οπωσδήποτε όχι ολόκληρης της ιεραρχίας.

Το κείμενο μεταξύ άλλων, ασκεί οξεία κριτική εναντίον των πολιτικών προσώπων και της κυβερνητικής πολιτικής, καθώς τονίζει ότι σήμερα γίνονται ριζικές ανατροπές για τις οποίες άλλοτε θα αναστατωνόταν όλη η Ελλάδα, ενώ τώρα επιβάλλονται χωρίς σχεδόν αντιδράσεις. Αναρωτιέται μάλιστα ο συντάκτης, πώς καταλήξαμε σε αυτήν την κατάσταση, αφού τα πολιτικά πρόσωπα είναι ίδια εδώ και χρόνια και πώς σήμερα έχουν το μαγικό ραβδί για να αλλάξουν την κατάσταση, ενώ τόσα χρόνια απλά κωλυσιεργούσαν.

Η κριτική στους πολιτικούς συνεχίζεται και σε άλλα σημεία, καθώς αναφέρεται ότι η κυβέρνηση δεν μπόρεσε να σταθεί υπεύθυνα απέναντι στο λαό, δεν μπόρεσε ή δεν ήθελε να μιλήσει τη γλώσσα της αλήθειας, πρόβαλε λαθεμένα πρότυπα και καλλιέργησε τις πελατειακές σχέσεις.

Το κείμενο κάνει λόγο για υπονόμευση των αληθινών δικαιωμάτων και συμφερόντων του λαού, ενώ δεν διστάζει να ασκήσει κριτική και στους κόλπους της εκκλησίας, λέγοντας ότι σε κάποιες φάσεις η εκκλησία πίκρανε τους πιστούς της και δεν αντέδρασε άμεσα και καίρια σε συμπεριφορές που πλήγωσαν το λαό.



Πηγή

https://www.enet.gr/?i=arthra-sthles.el.home&id=234551
«Ουαί υμίν, υποκριταί...»


ΔΕΝ είναι η πρώτη φορά που η επίσημη Εκκλησία εκφέρει πολιτικό λόγο και επιχειρεί πολιτική παρέμβαση. Στο, σχετικά πρόσφατο, παρελθόν τέτοιες απόπειρες είχαν προκαλέσει σύγκρουση με τον πολιτικό κόσμο (περίπτωση των «ταυτοτήτων») και διχασμό στη δημόσια συζήτηση.
Πρόσφατη είναι και η απόπειρα ενός μητροπολίτη να... αποφασίσει για το εκλογικό αποτέλεσμα στο Δήμο Θεσσαλονίκης, αλλά οι εκλογείς είχαν άλλη γνώμη, εκλέγοντας δήμαρχο τον υποψήφιο (Μπουτάρης) που «επιτίμησε».


ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ διάστημα, ιδίως μετά την εκλογή Ιερώνυμου στον αρχιεπισκοπικό θρόνο, η Εκκλησία είναι πιο συγκρατημένη, αποφεύγοντας τις ευθείες παρεμβάσεις στην πολιτική ζωή. Γι' αυτό και προκάλεσε εντύπωση η ενέργεια της Ιεραρχίας να αναγνωσθεί χθες στους ναούς ένα κείμενό της με καθαρά πολιτικό περιεχόμενο.

ΠΟΛΛΕΣ από τις διαπιστώσεις του κινούνται στη σωστή κατεύθυνση. Οπως ότι πολλά από τα μέτρα που επιβάλλονται «τα έχουν απαιτήσει οι δανειστές της χώρας». Οπως ότι πολλές από τις παθογένειες της οικονομίας και της κοινωνίας, που σήμερα επιχειρείται βιαίως να αλλάξουν, έπρεπε να είχαν αλλάξει «στην ώρα τους». Οπως ότι η πολιτική ηγεσία της χώρας «καλλιέργησε πελατειακές σχέσεις» και «δεν μπόρεσε ή δεν ήθελε να μιλήσει τη γλώσσα της αλήθειας».

ΑΠΟ τις διαπιστώσεις της Ιεράς Συνόδου δεν λείπει και η κριτική προς τους πολίτες: «Ο λαός λειτούργησε ανεύθυνα, παραδοθήκαμε στην ευμάρεια, στον εύκολο πλουτισμό, στην καλοπέραση, στο εύκολο κέρδος και στην εξαπάτηση».

ΕΚ ΠΡΩΤΗΣ όψεως και σε θεωρητικό επίπεδο όλα αυτά ακούγονται καλά. Ομως δημιουργούν πολλά ερωτήματα. Αραγε η Εκκλησία έμεινε έξω από τις «πελατειακές σχέσεις» με τις κυβερνήσεις και τους πολιτικούς εν γένει; Δεν ζήτησε ποτέ χαριστικές ρυθμίσεις; Μητροπολίτες δεν καλλιέργησαν προνομιακές σχέσεις με πολιτικά πρόσωπα, συμβάλλοντας στην εκλογή τους;

ΤΑ ερωτήματα δεν είναι μόνον αυτά: Αραγε οι εκπρόσωποι της Εκκλησίας -ιδίως στην κορυφή της- ήταν υποδείγματα σεμνότητας και ταπεινότητας; Παραμέρισαν την ευμάρεια και ζούσαν μέσα στη λιτότητα; Οι πολίτες έχουν μάτια και βλέπουν.

ΥΠΑΡΧΕΙ, όμως, κάτι πιο σημαντικό. Η Εκκλησία διαθέτει τεράστια κινητή και ακίνητη περιουσία, αξίας πολλών δισεκατομμυρίων ευρώ. Οπως γράφει χαρακτηριστικά η έγκυρη γαλλική εφημερίδα «Φιγκαρό» (έφτασαν ώς το Παρίσι οι «ιερές» ηθικολογίες), η Εκκλησία «αρνείται σθεναρά να πληρώσει τον ελάχιστο φόρο στο κράτος και να σφίξει το δικό της ζωνάρι, όπως κάνουν οι πολλοί Ελληνες με το δικό τους».

ΚΑΛΟΣ είναι ο αντιμνημονιακός λόγος της επίσημης Εκκλησίας, αλλά μήπως πρέπει να συνοδευτεί και με κάποιες πράξεις; Να βάλει, δηλαδή, το χέρι στην τσέπη, έστω τώρα που η χώρα αναζητεί απεγνωσμένα έσοδα και οι πολίτες υφίστανται οδυνηρές περικοπές των εισοδημάτων τους;

ΔΙΟΤΙ αν οι πολιτικολογούντες ιεράρχες μείνουν στα λόγια, τους ταιριάζει απολύτως ο κεραυνός του Χριστού, τον οποίο -υποτίθεται- ασπάζονται: «Ουαί υμίν, Γραμματείς και Φαρισαίοι, υποκριταί».
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Guest 772419

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Εγω λέω και το ξαναλέω αρκετές φορες.Βέβαια όποιος θέλει μπορει να ακουσει με σοβαρότητα αυτο το οποίο λεω.Απο τότε που ο Ανθρωπος απομακρύνθηκε απο την Χαρη του Αγιου Πνεύματος αρχισε να γίνεται δεσμιος της Αλαζονείας του.Νομίζει πως είναι θεός ενω δεν μπορεί να κανει τίποτα.Το κυριο προβλημα της Αλαζονείας είναι αυτο το συναίσθημα που κοστιζει καθημερινα πολλες Ανθρωπινες ζωες.Στην κοινωνία της Ελλάδας πέρα απο το πρόβλημα της πολιτικης οπου για να διατηρήσουν οι Κυβερνητες την εξουσία τους ακομα και σε βαρος του ελληνικου λαου εχουμε και τις προσωπικες εχθρότητες μεταξυ των Ανθρωπων.Ο Εγωισμος του Ανθρωπου με το να κλεινεται στον Εαυτο του ή και με το να θεοποιεί αποψεις που δεν οδηγουν στο δρόμο της Αρετης και της πνευματικης καθαρότητας οδηγει την Ανθρωπότητα στο μισος και στη αυτοκαταστροφη της.Εξαλλου πολλες φορες διαπιστωνουμε και απο πολλά περιστατικα στην καθημερινότητα ότι ο Ανθρωπος προκειμενου να επιβάλλει τις αποψεις του στους αλλους τις οποίες θεωρεί ο ίδιος ως Αλαθητες θα προτιμησει την αυτοκαταστροφη του.Θα προτιμήσει με απλά λογια να ερθει σε σύγκρουση με αλλους Ανθρωπους ακομα και αν αυτη η συγκρουση κοστιζει την ζωη του με Θάνατο.Και ολα αυτα τα τραγικα περιστατικα χωρίς λόγο συμβαίνουν δυστυχώς μονο και μόνο για να επιβάλλει ένας Εγωιστής Ανθρωπος πανω σε όλα το συμφέρον του.

Ο Εγωισμος και η Αλαζονεία του Ανθρωπου σε πρώτη φαση είναι η κύρια Πηγη του Κακου απο την οποία προέρχονται όλα τα αλλα κακα.Οι προτιμήσεις του κόσμου ως προς την διασκέδαση δεν εχουν καμία σχέση με τον τροπο ζωης που αναφέρει το Αγιο Πνεύμα.Το Αγιο Πνευμα ζηταει απο τον Ανθρωπο σωματικη και πνευματικη καθαρότητα και κυρίως να ακολουθούμε τις Εντολές Του.Ωστόσο ο Ανθρωπος στην προσπάθεια του να αποδείξει οτι δεν έχει άναγκη τον Θεό δεν είναι ικανός να αγάπήσει αλλα ούτε και να κατανοεί τον πονο του άλλου.Είμαστε με απλα λογια σε μια Κοινωνία Εαυτουληδων οπου κοιτάμε μονο να ικανοποιήσουμε τια αθλιες προσδοκίες μας.Αυτες οι Αθλιες προσδοκιές δεν εχουν καμία σχεση με τις Εντολες που εδωσε το Αγιο Πνεύμα στον Ανθρωπο.Αν τα πάρουμε τα πράγματα απο την μεριά της απλότητας θα διαπιστώσουμε οτι οι δέκα Εντολες που εδωσε το Αγιο Πνεύμα ο Ανθρωπος δεν τις ακολουθει.Ο Ανθρωπος ενω κατά βάθος ξέρει ποιο είναι το σωστο και ποιο είναι το καταλληλο συμφέρον και για τον ίδιο αλλα και για τους υπόλοιπους Ανθρωπους επιμενει στις αυτοθεωτικες και εγωιστικες επιλογες.

Το πρόβλημα ξεκιναει απο την ασχημη χρηση της Ελευθερίας που έδωσε ο Θεός στον Ανθρωπο με σκοπο φυσικα ο Ανθρωπος να φτασει στην Θεωση η οποία ειναι η Κοινωνία με τον Θεό.Το Πρόσωπο του Αγιου Πνεύματος που φυλλαει τον κοσμο απο τις νοητικες παγίδες που προσπαθούν να του βαλλουν η Κοινωνία αλλα και οι Δαίμονες είναι ο Κυριος και Θεός ο οποιος μας εχει μάθει την Αξια του Σεβασμού και μας αποδεινυει καθημερινα αυτο που είναι στην Θεία Φυση Του.Καμια πολιτικη και οικονομική εξουσία εξουσία που με τον μανδυα της Δημοκρατίας επαινεί τις ταξεις των πλουσίων αλλα συναμα κορϊδεύει και ολο τον ελληνικο λαο δεν μπορει να φερει την Ειρηνη και την Αρμονία στις κοινωνικές σχέσεις των Ανθρωπων.Οσο υπάρχουν τα συμφέροντα και οσο ο Ανθρωπος συνεχίζει να κοιτάει τα συμφεροντα και τις άθλιες φιλοδοξίες του σε βάρος αλλων Ανθρωπων θα εξακολουθουν να υπάρχουν οι πόλεμοι και οι πολιτικες διαφθορές και τα μιση στις Χώρες.

Το Αγιο Πνευμα είναι ο μονος Θεός που σε Κοινωνία μαζι του η Ανθρωπότητα θα βρίσκεται σε διαρκη Χαρά και Ειρήνη χωρις να υπάρχουν οι εχθροτητες και οι βιαιοπραγιες.Η Θεία και Ακτιστη Χαρη του Αγίου Πνεύματος είναι η Δύναμη που προσφέρει Ειρήνη και Χαρά στις καρδιές των Ανθρώπων.Ο Ανθρωπος δυστυχως απομακρυσμένος απο την Εκκλησία εχει κανταντησει να γίνεται εχθρικος και ως προς την Κοινωνία και ως προς τον Ανθρωπο.Με αλλα λογια ο Ανθρωπος εφοσον δεν βιωνει το Ακτιστο Φως του Αγίου Πνεύματος και δεν γνωριζει εξω απο την κατασταση του Σύμπαντος την Αληθινή Αγάπη του Θεου δεν θα ξερει πως να αγαπάει αλλα και να προσεχει με Φροντίδα τον Συνάνθρωπο.Ο Ανθρωπος μόνο όταν είναι κοντά στην Εκκλησία και στην κεφαλή της που είναι το Αγιο Πνεύμα θα παψει να είναι Αλαζόνας και Εχθρικος και δεν θα κοιταζει να είναι Εγωιστής και να αποβλέπει στον συμφέρον του.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

  • Τα παρακάτω 0 μέλη και 1 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:
    Tα παρακάτω 0 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
  • Φορτώνει...
Top