η ειδηση ειναι η εξης και ειναι σαφεστατη: το ΣτΕ ανεστειλε την αναγνωριση των πτυχιων 17 ειδικοτητων των ΤΕΙ(που με ενα προχειρο υπολογισμο μας κανει περιπου 45 τμηματα σχολων απο ολη την Ελλαδα)
Το Στε απο μονο του δεν θα εβγαζε τετοια αποφαση ποτε,καποιες σκοπιμοτητες κρυβονται απο πισω...
Το ξέρω... Την ερώτηση την έθεσα, για να πάρω την κατάλληλη "πάσα" και να αναφέρω ότι πτυχιούχοι δεν είναι μόνο των ΤΕΙ, αλλά και των ΙΕΚ (με πιστοποίηση) και ΕΠΑΛ/ΕΠΑΣ/ΤΕΕ. Και αυτοί "έχουν δικαίωμα στην εργασία" και αυτά τα παιδιά "πήραν ΄με κόπο πτυχίο από σχολές" κλπ κλπ. Γιατί να τους πούμε "πάπαλα"? χχχμμμμμμμμμμ
Δεν είμαι μηχανικός (το έχω ξαναπεί στο φόρουμ), αλλά η ιστορία για μένα δεν πάει έτσι και αυτό που θα αναφέρω παρακάτω πάει για όλους τους "ομοειδούς" κλάδους στα εργασιακά. Τα επαγγελματικά Ε.Δ. πάνε βάσει με "τάξεις" ανάλογα με το επίπεδο εκπαίδευσης που λήφθηκε. Δηλαδή Πανεπιστήμιο>ΤΕΙ>ΙΕΚ>ΕΠΑΛ/ΕΠΑΣ/ΤΕΕ/ΤΕΛ (εδώ μπορεί κάποιος να ισχυριστεί ότι Πανεπιστήμιο/Πολυτεχνείο ίδιο επίπεδο με ΤΕΙ, αλλά αυτό έχει συμβεί μόνο ακαδημαϊκά και ουχί εργασιακά ακόμα και για το ίδιο το Κράτος... βλέπε ΑΣΕΠ και μισθολογικές κλίμακες)!
Και επειδή έχουν δικαίωμα στην εργασία έχουν τα "αντίστοιχα" επαγγελματικά δικαιώματα. Οι όροι του παιχνιδιού (που αναφέρθηκε) τείνουν να αλλάξουν, όταν κάποιοι επιθυμούν να αποκτήσουν Ε.Δ. όντας διαφορετικής εκπαίδευσης από τους άλλους που τα έχουν. Αυτό κατά τη γνώμη μου απέχει παρασάγκας από το "πάπαλα" και "πατημασιές επί πτωμάτων"! Ούτε είπε κανένας ότι δεν "κόπιασαν" για 5 χρόνια των ΤΕΙ και 2.5 των ΙΕΚ+πιστοποίηση και ούτω καθ' εξής.
Τα παιδιά στα Πανεπιστήμια δηλαδή δεν κόπιασαν παραπάνω για να "ξεχωρίσουν" από τις υπόλοιπες μορφές εκπαίδευσης? Και γιατί να έχουν τα πάντα όλα μόνο των ΤΕΙ και όχι όλοι και "οι καλοί στην εργασία να ξεχωρίσουν"?
Το βασικό ερώτημα ήταν και είναι για τα ΤΕΙ: θα έπρεπε να έχουμε στην Ελλάδα ΤΕΙ και μάλιστα 4 ετών (3.5+πρακτική)? Και αν ναι ποια και πόσα? Και παράλληλα ΙΕΚ και ΕΠΑΛ/ΕΠΑΣ/ΤΕΕ/ΤΕΕ? Και αυτό, γιατί όλα αυτά στον Ιδρυτικό τους νόμο είναι για την "τεχνική/πρακτική εκπαίδευση"! Για μένα περισσότερο το όλο πρόβλημα στις νέες γενιές με τον "κόπο" και Ε.Δ. το δημιούργησαν περισσότερο τα ίδια τα ΤΕΙ, παρά τα Πανεπιστήμια και αν θέλετε ακόμα περισσότερο τα διάφορα Επιμελητήρια (τα οποία έχουν τους δικούς τους κατ' επέκταση ιδρυτικούς νόμους). Υπάρχουν και άλλες προεκτάσεις, αλλά δεν είναι του παρόντος...
Και το πρόβλημα γίνεται εντονότερο στις πολυτεχνικές και γεωπονικές περιοχές, που πέρα από την ποσότητα και ποιότητα είναι και τα έτη σπουδών (5 έναντι 4) στο "παιχνίδι επιχειρηματολογίας" αν θέλετε. Δηλαδή "κόπος uni">"κόπος ΤΕΙ". Και το να αποκτήσει κάποιος "Ε.Δ. ΤΕΕ" επίσης δεν το ανέφερα τυχαία. Δηλαδή οι εναλλακτικές πάντα υπάρχουν για όποιον το επιθυμεί, ακόμα και τις κατατακτήριες! Που ακόμα και εκεί υφίσταται "διαφορά" μεταξύ unis και TEI (χχχμμμ υπάρχουν τελικά και στα ακαδημαϊκά διαφορές) ως προς το ποσοστό προσφερόμενων θέσεων.
Και ναι υπάρχουν ΤΕΙ χωρίς Ε.Δ., αλλά υπάρχουν και unis, υπάρχουν και ΙΕΚ! Εδώ φταίει το επιμελητήριο και το κάθε επιμελητήριο ή αυτός που πήγε και έφταξε κάτι "καινούργιο" σε προπτυχιακό επίπεδο (το "καινούργιο" σε αυτάκια, γιατί η πραγματικότητα αναφέρει ουσιαστικά μία κατεύθυνση/τομέας από κάτι που υπήρχε) και εκ των υστέρων τρέχουμε και δεν φτάνουμε με τα Ε.Δ. θα δώσουμε στους πτυχιούχους τους? χχχχχμμμ Και γιατί δεν το έκανε ένα ωραίο ΜΔΕ (που αυτό ήταν τελικά)? Αυτό επίσης δεν είναι του παρόντος...
Σταματώ εδώ, γιατί θα βγει σεντόνι (που βγήκε)...
Και προσοχή: πουθενά δεν ανέφερα τις Πανελλήνιες εξετάσεις και τι έγραψε κάποιος στα 17 του και δύσκολα τη μία χρονιά και εύκολα την άλλη κλπ κλπ κλπ
Οι Πανελλήνιες δεν έχουν καμία σχέση με αυτά, ΑΛΛΑ εμμέσως συνέβαλλαν και συμβάλλουν στο "υλικό/πρώτη ύλη" που θα υφίσταται σε κάθε σχολή και αντίστοιχα θα λαμβάνει χώρα η ποσότητα και ποιότητα εκπαίδευσης αντίστοιχα. Και η διαφορά στο ότι είναι π.χ. με τις Πανελλήνιες και πεδία στο +18 το ΕΜΠ και 14-15 το ΤΕΙ Αθήνας είναι τα Ε.Δ. και τα μισθολογικά! Όποιος δεν το βλέπει και αναγνωρίζει, απλά εθελοτυφλεί!