Γενικό -  Δυσκολίες/Βοήθεια στη μελέτη

Leo 93

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Leo 93 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Ηνωμένο Βασίλειο (Ευρώπη). Έχει γράψει 209 μηνύματα.
Έχω στο σχολείο έναν πολύ καλό φυσικό από πέρισι. Αυτός μας έχει δώσει να καταλάβουμε πολλά και θα σου πω μερικά. Η φυσική μας λέει δεν είναι οι τύποι. Πρέπει πρώτα να καταλάβεις το φαινόμενο και να μπεις στη λογική του. (Όταν του λέμε "θα πάρουμε τον τύπο" γελά και μας λέει "να τον πάρετε και να φύγετε", χα χα). Η φυσική μας λέει δεν είναι μαθηματικά, αλλά θέλει πρακτική σκέψη. Μας λέει συνέχεια να διαβάζουμε πολύ καλά τη θεωρία και στην παραμικρή λεπτομέρεια και όχι μόνο τύπους και μαύρα γράμματα. Δεν έχω πάει ποτέ φροντιστήριο αλλά ακολουθώντας όσα μας λέει γράφω συνέχεια 20. Ίσως φταίει ότι ο τύπος με έκανε να αγαπήσω τη φυσική ενώ στο γυμνάσιο μου ήταν αδιάφορη. Προσπάθησε και εσύ να την αγαπήσεις και λύνε ξανά ασκήσεις από το βιβλίο και κάποιο βοήθημα.

Έχει απόλυτο δίκιο ο καθηγητής σας! :no1:
Και εμείς στο γυμνάσιο είχαμε μία τέτοια καθηγήτρια και από τότε, έχοντας και ένα αρχικό ενδιαφέρον προς το μαθημα, άρχισα να λατρεύω τη φυσική.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

οΟοNantiAoOo

Πολύ δραστήριο μέλος

Η ναντια-βασουλα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 30 ετών και Μαθητής Β' λυκείου. Έχει γράψει 903 μηνύματα.
σας ευχαριστω για τη βοηθεια πολυ παιδια
πραγματι σιγα σιγα εχω μπει στο κλιμα και πρωτα προσπαθω να καταλαβω το φαινομενο και μετα να το συνδεσω με το τυπο
φροντιστηριο δε παω κανω μαθημα με το πατερα μου που και που αλλα δε βγαζει πουθενα και μαλλον θα ξεκινησω με αλλον.
σας ευχαριστω πολυ ολους !!!

(τωρα που καταλαβαινω σιγα σιγα μ' αρεσει και παλι πολυ!)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Έφη X.

Νεοφερμένος

Η Έφη X. αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 31 ετών και Μαθητής Β' λυκείου. Έχει γράψει 22 μηνύματα.
Εγω αυτό που θελω να σου πω οτι αν παρεις καποιο βοηθητικο,να προσεξεις στις λυσεις να μην δινει απλα αριθμους,αλλα να εξηγει περισσοτερο το πως καταληγεις στο αποτελεσμα...Θα σε βοηθησει πολυ..
Αν πιστευεις οτι χρειαζεσαι ιδιαιτερα μαθηματα,να τα κανεις..ειναι σημαντικο..
Και εγω ξεκινησα,επειδη ειχα πολλα κενα απο τη α' λυκειου..στην αρχη τη φοβομουν τη φυσικη(για να μη πω τν ετρεμα!),και τωρα τα παω μια χαρα..
Πες μας αν εχεις δει προοδο με καμια απο τις λυσεις που προτειναμε..
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

#Roula#

Νεοφερμένος

Η #Roula# αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 31 ετών και Μαθητής Β' λυκείου. Έχει γράψει 9 μηνύματα.
Γιατι δεν προσπαθεις να λυσεις ηδη λυμενες ασκήσεις???? Ετσι, τα παντα θα απλουστευτουν για σενα!!!! :) - γι'αυτό υπαρχουν τα βοηθηματα!!!! Και επιπλεον, γιατι δε ζητας βοηθεια απο τον καθηγητη του σχολειου??Ειμαι σιγουρη οτι θα το εκτιμησει....... VOILA!!!! ;):)
:bye:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

alkgeopa

Νεοφερμένος

Ο Άλκης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών, Μαθητής Β' λυκείου και μας γράφει απο Μουζάκι (Καρδίτσα). Έχει γράψει 13 μηνύματα.
Η γνώση των τύπων είναι βασική αλλά πρέπει να κατανοείς πλήρως το νόημά τους, να αντιλαμβάνεσαι κάθε μεταβλητή και καλό είναι να γνωρίζεις και πως προέκυψε ο τύπος, την απόδειξή του (εκτός κι άν είναι δύσκολη). Αν το πρόβλημα σου είναι στα συγκεκριμένα κεφάλαια (Κινητική θεωρία, θερμοδυναμική κτλ.) μην αγχώνεσαι και ιδιαίτερα καθώς δεν προκείτε να τα ξανασυναντήσεις στο σχολείο. Καλό είναι όμως να μην επαναπαυτείς καθώς οι βάσεις μπαίνουν από φέτος για του χρόνου.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

tombraider

Νεοφερμένος

Ο Gregory αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών, Μαθητής Β' λυκείου και μας γράφει απο Δοξάτο (Δράμα). Έχει γράψει 29 μηνύματα.
οπωσ κ στα μαθηματικα, ετσι κ στ φυσικη δν αρκει απλα να μαθαινεισ τουσ τυπουσ.. θελει παρα πολλη εξασκηση... ισωσ αν δεισ μια ασκηση πωσ λυνεται απο τ λυσαρι κ με αργα βηματα τν λυνεισ κ εσυ απο την αρχη, θα μαθεισ, κ θα μπορεισ να λυνεισ μετα πολλεσ ασκησεισ
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Paradise4all

Νεοφερμένος

Ο Paradise4all αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 53 ετών και Πτυχιούχος. Έχει γράψει 99 μηνύματα.
Το μόνο πράγμα που πρέπει ν' αποφύγεις πάση θυσία είναι η απογοήτευση. Δεν υπάρχει περίπτωση απ' τη στιγμή που πραγματικά το επιθυμείς να μην τα καταφέρεις ! Καμία !
Στο θέμα μας λοιπόν :
Το σημαντικότερο πράγμα για να μπορέσεις να λύσει μία άσκηση Φυσικής (χημεία, Αλγεβρας, κ.τ.λ.) είναι να κατανοήσεις τη θεωρία.
Σε κάθε κεφάλαιο - ενότητα ν΄αναζητάς παρατηρήσεις και τις λεπτομέρειες εκείνες που θα σε κάνουν ν' αποφύγεις το "λάθος" ή που θα σε "αναγκάσει" ν' αφήσεις το πρόβλημα άλυτο ή μισο-τελειωμένο.
Πολύ μα πάρα πολύ βασικό είναι πάντοτε μα πάντοτε να διαβάζεις προσεκτικά τη ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ των ασκήσεων του κεφαλαίου ή της ενότητας. Δυστυχώς ΔΕ θα τη βρείς στα σχολικά βιβλία αλλά στα βιβλιοπωλεία.
Πολύ βασικό επίσης είναι να γνωρίζεις την επίλυση τύπων ως προς ένα άγνωστο και να έχεις ευχέρεια ως προς τις πράξεις (δυνάμεις, τετραγωνικές ρίζες, κ.τ.λ.).
Τέλος θα σου προτείνω κάτι που με μεγάλη μου έκπληξη δεν το συναντώ σχεδόν σε κανένα βιβλίο. Πριν κάνεις οτιδήποτε να γράφεις σ΄ένα πινακάκι τα γνωστά μεγέθη που σου δίνει η άσκηση και τα ζητούμενα. Οσο και να φαίνεται απλό πίστεψέ με άλλο τόσο θα σε βοηθήσει στη λύση των ασκήσεων. Φυσικά να μελετάς λυμένες ασκήσεις και να μην ξεχνάς τη μετατροπή των μονάδων στο S.I.

Για παράδειγμα (λακωνικά) θα πάρουμε την ελεύθερη πτώση :

Μεθοδολογία : Για να την περιγράψεις θα φτιάξεις έναν κατακόρυφο άξονα y'y με αρχή ένα σημείο (συνήθως τ' ονομάζουμε) Ο. Το σημείο αυτό είναι το σημείο που αφήνεται να πέσει ένα σώμα (πέτρα, ο στριμμένος καθηγητής/τρια σας - :P -, κ.τ.λ.) κ.ο.κ.
Παρατηρήσεις : Ο τύπος y = 1/2g*t^2 μας δίνει τη μετατόπιση απ΄το σημείο που αφήσαμε το σώμα να πέσει και όχι το ύψος που βρίσκεται το σώμα. κ.ο.κ.


 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

kosmo

Νεοφερμένος

Η kosmo αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 31 ετών και Μαθητής Β' λυκείου. Έχει γράψει 5 μηνύματα.
δυσκολευομαι να λυσω τν παρακατω ασκ μηπως μπορει να βοηθησει καποιος??:(

μια θερμικη μηχανη carnot λειτουργει μεταξυ τν θερμοκρασιων Το και 2Το. το αεριο που χρησιμοποιει εκτελει κυκλικη μεταβολη η οποια αποτελειται απο τισ επιμερους αντιστρεπτες μεταβολες : 1) ισοχωρη θερμανση απο την κατασταση Α μεχρι την Β 2)αδιαβατικη εκτονωση απο την κατασταση Β στην Γ 3) ισοθερμη συμπιεση απο την κατασταση Γ μεχρι τν αρχικη κατασταση Α
α) να παρασταθει ο κυκλος πιοτικα σε p-v αξονες
β)να βρεθει ο συντελεστης αποδοσης της μηχανης
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Pandomima

Νεοφερμένος

Η Sophia αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 31 ετών, Μαθητής Β' λυκείου και μας γράφει απο Ναύπλιο (Αργολίδα). Έχει γράψει 2 μηνύματα.
ειναι απλο παρε ενα βοηθημα Σαββαλα κατευθυνης υπαρχουν παρα πολλες ασκησεις εκει απο πολυ ευκολεσ εωσ πολυ δυσκολες
ειχα το ιδιο προβλημα θα σε βοηθισει :)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

teh

Νεοφερμένος

Ο teh αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών και Μαθητής Β' λυκείου. Έχει γράψει 18 μηνύματα.
δυσκολευομαι να λυσω τν παρακατω ασκ μηπως μπορει να βοηθησει καποιος??:(

μια θερμικη μηχανη carnot λειτουργει μεταξυ τν θερμοκρασιων Το και 2Το. το αεριο που χρησιμοποιει εκτελει κυκλικη μεταβολη η οποια αποτελειται απο τισ επιμερους αντιστρεπτες μεταβολες : 1) ισοχωρη θερμανση απο την κατασταση Α μεχρι την Β 2)αδιαβατικη εκτονωση απο την κατασταση Β στην Γ 3) ισοθερμη συμπιεση απο την κατασταση Γ μεχρι τν αρχικη κατασταση Α
α) να παρασταθει ο κυκλος πιοτικα σε p-v αξονες
β)να βρεθει ο συντελεστης αποδοσης της μηχανης
Ξερεις πως η τελικη θερμοκρασια ειναι η διπλασια της αρχικης απο τα δεδομενα.

Απο τη στιγμη που κανει ισοχωρη θερμανση, ο ογκος παραμενει σταθερος.
Απο τη στιγμη που ανεβαινει η θερμοκρασια και ο ογκος παραμένει σταθερος, η πιεση αυξάνεται. (Για αυτο αν θερμανεις μπαλονια σκανε.)

Ετσι θα αρχισεις τη σκεψη σου και αναλογα θα κανεις και τα διαγραμματα.

Σε ενα διαγραμμα P-V, αφου ο ογκος στην μεταβολη παραμενει σταθερος, η ευθεια που θα κανεις θα ειναι καθετη στον αξονα V και παραλληλη στον p.
Σκεψου παρομοιως για τις αλλες μεταβολες. Επισης αφου η μεταβολη ειναι κυκλικη θα "γυρισεις" παλι στο σημειο A. Δεν σημαινει πως το σχημα θα ειναι κυκλος.

Επίσης ο τύπος για να βρεις τον συντελεστη αποδοσης σε μια μηχανη carnot ειναι e:1-Τc/Τh.

Αλλα αφου δεν σου δινει αιρθμους δν ξερω πως θα βρεις το Tc και το Th...
Και γω τωρα τα κανω αυτα, μαλλον καποιος αλλος μπορει να σε βοηθησει περισσοτερο.
-----------------------------------------
Οσο για το προβλημα σου Ναντια, πρεπει να παρεις τις καθε μεταβολες και να τις αναλυσεις ξεχωριστα συμφωνα με τη θεωρια.

πχ Στην ισοθερμη το ΔU ισουται με το μηδεν. Αρα
Ο τυπος Q=ΔU+W γινεται Q=W.
Για να βρεις το Q στην μεταβολη αυτη παιρνεις τον τυπο Q=n R T lnV2/V1. Kαι αφου Q=W χρησιμοποιεις τον ιδιο τυπο για να βρεις το εργο.

Στην ισοχωρη το εργο ειναι μηδεν αρα ειναι: Q=ΔU. Το εργο στην ισοχωρη το βρισκεις με τον τυπο Q=nCvΔΤ κ.ο.κ

Μαθε καλά τη θεωρια και κατανοησε τους νομους, μην τους μαθαινεις απλα απ'εξω και ετσι θα μαθεις και τους τυπους.
Αν δεν εχεις βοηθημα ειναι λιγο σκουρα τα πραγματα...το βιβλιο ειναι μαπα και δεν σου δινει να μαθεις μεθοδολογια.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

nat_<3

Νεοφερμένος

Η nat_<3 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 31 ετών και Μαθητής Β' λυκείου. Έχει γράψει 2 μηνύματα.
καλά και εγώ έχω το ίδιο πρόβλημα.... ασε σκατά. ο μόνος τρόπος για να μπορέσεις να λύνεις ασκήσεις είναι με εξάσκηση μόνο από τις εύκολες στις δύσκολες και bebaia να καταλαβαίνεις και την lush
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τολμηρος

Νεοφερμένος

Ο Τολμηρος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών και Απόφοιτος. Έχει γράψει 106 μηνύματα.
Παιδιά, είμαι θετική κατεύθυνση και έχω πρόβλημα με τη θεωρία!
Ενώ τις ασκήσεις μπορώ να τις λύσω σχετικά εύκολα, δεν μπορώ καθολου την θεωρία, και στα διαγωνίσματα χάνω βαθμούς από εκεί!
Μπορεί κανείς να με βοηθήσει?? Εσείς δηλαδή πως διαβαζετε θεωρία στη χημεία ή τη φυσικη???
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Manthak47

Νεοφερμένος

Ο Θοδωρής αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών, Μαθητής Β' λυκείου και μας γράφει απο Σέρρες (Σέρρες). Έχει γράψει 97 μηνύματα.
2 τρόποι:

1) Τα Μαθηματικά είναι γλώσσα, αλλά πολύ συμπιεσμένη. Το μέρος της θεωρίας που έχει να κάνει με τύπους, μπορείς να το μάθεις έτσι. Αν κατάλαβα καλά, δεν έχεις πρόβλημα να μάθεις τύπους. Μετά απλά, ό,τι βλέπεις το γράφεις αναλυτικά. π.χ. p=mυ και λες ορμή = μάζα επί ταχύτητα, και από εκεί καταλαβαίνεις ποιο είναι ανάλογο ή αντιστρόφως ανάλογο με το άλλο, κλπ. Γενικά δλδ θέλει μαθηματικά.

2) Αυτό που διαβάζεις στη θεωρία συνδύασε το με άλλα πράγματα στο μυαλό σου. Προσπάθησε να σχηματίσεις ένα story που να σε βοηθά να θυμάσαι π.χ. τον ορισμό του ομοιοπολικού δεσμού. Στην τελική, υπάρχουν και μνημονικοί κανόνες για κάποια πράγματα, π.χ. τη σειρά δραστικότητας των αμετάλλων. (υπάρχει αντίστοιχο thread).

Ελπίζω να βοήθησα! :D
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Dias

Επιφανές μέλος

Ο Dias αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής κι έχει σπουδάσει στο τμήμα Φυσικής ΕΚΠΑ (Αθήνα). Έχει γράψει 10,196 μηνύματα.
Παιδιά, είμαι θετική κατεύθυνση και έχω πρόβλημα με τη θεωρία!
Ενώ τις ασκήσεις μπορώ να τις λύσω σχετικά εύκολα, δεν μπορώ καθολου την θεωρία, και στα διαγωνίσματα χάνω βαθμούς από εκεί!
Μπορεί κανείς να με βοηθήσει?? Εσείς δηλαδή πως διαβαζετε θεωρία στη χημεία ή τη φυσικη???
Είχαμε πρόσφατα μια παρόμοια συζήτηση στην τάξη με τον φυσικό που είναι ένας φοβερός καθηγητής. Τον είχαμε από πέρισι και τον έχουμε και φέτος κατεύθυνση, γενική και αστρονομία. Πάντα μας μιλούσε για το πως θα δουλέυουμε στη φυσική και τη χημεία. Θα σου μεταφέρω λοιπόν τα δικά του λόγια που με έκαναν να καταλάβω πολλά:
Δεν πρέπει να ξεχωριζουμε τη θεωρία από τις ασκήσεις αλλά να τις βλέπουμε σαν κάτι ενιαίο αλληλοσυμπληρούμενο. Είναι λάθος να μην δίνουμε σημασία στη θεωρία και να θεωρούμε ότι η φυσική είναι κυρίως ασκήσεις. Είναι λάθος να διαβάζουμε μόνον τους τύπους και τα μαύρα γράμματα και να νομίζουμε ότι ξέρουμε θεωρία. Τη θεωρία πρέπει να την διαβάζουμε πολύ καλά από το σχολικό και όχι από σημειώσεις και περιλήψεις. Αν είναι δυνατόν να έχουμε διαβάσει θεωρία παρακάτω μόνοι μας πριν μας την παραδώσουν στην τάξη. Η θεωρία μαθαίνεται από τις λεπτομέρειες και τα παραδείγματα. Να διαβάζουμε ακόμα και τις υποσημειώσεις και τα λόγια στις εικόνες και τα σχήματα. Το διάβασμα δεν γίνεται σαν εφημεριδα αλλά με χαρτί και μολύβι και γράφουμε τύπους και αποδείξεις και λέξεις κλειδιά. Τα σχήματα τα ξαναζωγραφίζουμε. Όμως το διάβασμα δεν πρέπει να είναι παπαγαλία αλλά να καταλαβαίνουμε σε βάθος τι γίνεται και να μπούμε στο πετσί του μαθήματος. Μια μέθοδος που προτείνει είναι καθώς διαβάζουμε να γινόμαστε καθηγητές σε κάποιον φανταστικό μαθητή και να προσπαθούμε να του εξηγήσουμε το μάθημα. Μας ειπε για πλάκα να βάλουμε σε θρανία τα αρκουδάκια μας και τις κούκλες μας και να προσπαθούμε να τους κάνουμε μάθημα φυσική. Αφού μάθουμε και κατανοήσουμε καλά τη θεωρία να ασχοληθούμε με ερωτήσεις κρίσης και τέλος να πάμε στις ασκήσεις που αν έχουμε καταλάβει καλά τη θεωρία οι λύσεις θα έρχονται μόνες τους. Είναι λάθος να παλεύουμε με ασκήσεις χωρίς να έχουμε χωνέψει καλά τη θεωρία κάτι που πολλοί το κάνουν. Ακόμα βασικό έιναι να βλέπουμε τη φυσική με αγάπη και όχι σαν αγγαρεία.
Ελπίζω να σε βοήθησα. Πάντως εγώ με αυτόν τον καθηγητή και ακολουθώντας όλα τα παραπάνω που μας λέει νομίζω ότι ωφελήθηκα πάρα πολύ.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

exc

Διάσημο μέλος

Ο exc αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 2,812 μηνύματα.
Πράγματι το να κάνεις ερωτήσεις και απαντήσεις στον εαυτό σου όταν κάπου κολλάς, σε βοηθάει πάρα πολύ.
Εγώ θυμάμαι οτι από το γυμνάσιο (μέχρι και τώρα) όταν κάτι δεν το καταλάβαινα ή νόμιζα ότι ήταν λάθος παρότι το έγραφε το βιβλίο, έκανα το εξής: Έκανα πως δήθεν πήγαινα στον καθηγητή που δίδασκε το μάθημα και του έλεγα το πρόβλημα. Υπέθετα ότι ο καθηγητής θα υποστηρίξει το βιβλίο (ή γενικώς το αντίθετο από αυτό που νόμιζα) και έτσι άρχιζα ένα διάλογο με τον καθηγητή... Ερωτήσεις-απαντήσεις επί πολλή ώρα μέχρι να καταλήξω σε ένα συμπέρασμα... Αν με έβλεπε κανένας θα νόμιζε ότι τα είχα χάσει τελείως... Κάπως έτσι ξεκινούν οι φήμες ότι οι Φυσικοί είναι είναι τρελάρες!:P

ΥΓ
Κάτι τέτοιο (ερωτήσεις και απαντήσεις στον εαυτό σου) βοηθά όχι μόνο στο σχολείο/πανεπιστήμιο, αλλά και στην έρευνα πιστεύω.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Manthak47

Νεοφερμένος

Ο Θοδωρής αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών, Μαθητής Β' λυκείου και μας γράφει απο Σέρρες (Σέρρες). Έχει γράψει 97 μηνύματα.
Είχαμε πρόσφατα μια παρόμοια συζήτηση στην τάξη με τον φυσικό που είναι ένας φοβερός καθηγητής. Τον είχαμε από πέρισι και τον έχουμε και φέτος κατεύθυνση, γενική και αστρονομία. Πάντα μας μιλούσε για το πως θα δουλέυουμε στη φυσική και τη χημεία. Θα σου μεταφέρω λοιπόν τα δικά του λόγια που με έκαναν να καταλάβω πολλά:
Δεν πρέπει να ξεχωριζουμε τη θεωρία από τις ασκήσεις αλλά να τις βλέπουμε σαν κάτι ενιαίο αλληλοσυμπληρούμενο. Είναι λάθος να μην δίνουμε σημασία στη θεωρία και να θεωρούμε ότι η φυσική είναι κυρίως ασκήσεις. Είναι λάθος να διαβάζουμε μόνον τους τύπους και τα μαύρα γράμματα και να νομίζουμε ότι ξέρουμε θεωρία. Τη θεωρία πρέπει να την διαβάζουμε πολύ καλά από το σχολικό και όχι από σημειώσεις και περιλήψεις. Αν είναι δυνατόν να έχουμε διαβάσει θεωρία παρακάτω μόνοι μας πριν μας την παραδώσουν στην τάξη. Η θεωρία μαθαίνεται από τις λεπτομέρειες και τα παραδείγματα. Να διαβάζουμε ακόμα και τις υποσημειώσεις και τα λόγια στις εικόνες και τα σχήματα. Το διάβασμα δεν γίνεται σαν εφημεριδα αλλά με χαρτί και μολύβι και γράφουμε τύπους και αποδείξεις και λέξεις κλειδιά. Τα σχήματα τα ξαναζωγραφίζουμε. Όμως το διάβασμα δεν πρέπει να είναι παπαγαλία αλλά να καταλαβαίνουμε σε βάθος τι γίνεται και να μπούμε στο πετσί του μαθήματος. Μια μέθοδος που προτείνει είναι καθώς διαβάζουμε να γινόμαστε καθηγητές σε κάποιον φανταστικό μαθητή και να προσπαθούμε να του εξηγήσουμε το μάθημα. Μας ειπε για πλάκα να βάλουμε σε θρανία τα αρκουδάκια μας και τις κούκλες μας και να προσπαθούμε να τους κάνουμε μάθημα φυσική. Αφού μάθουμε και κατανοήσουμε καλά τη θεωρία να ασχοληθούμε με ερωτήσεις κρίσης και τέλος να πάμε στις ασκήσεις που αν έχουμε καταλάβει καλά τη θεωρία οι λύσεις θα έρχονται μόνες τους. Είναι λάθος να παλεύουμε με ασκήσεις χωρίς να έχουμε χωνέψει καλά τη θεωρία κάτι που πολλοί το κάνουν. Ακόμα βασικό έιναι να βλέπουμε τη φυσική με αγάπη και όχι σαν αγγαρεία.
Ελπίζω να σε βοήθησα. Πάντως εγώ με αυτόν τον καθηγητή και ακολουθώντας όλα τα παραπάνω που μας λέει νομίζω ότι ωφελήθηκα πάρα πολύ.

Μπράβο που υπάρχουν και τέτοιοι καθηγητές ακόμα στα δημόσια σχολεία. Δυστυχώς, ενώ η Φυσική είναι μάθημα με τεράστια αξία, επειδή εξηγεί πολλά πράγματα στη ζωή μας (π.χ. το γιατί να μην τρέχουμε όταν παίρνουμε μια στροφή με τ' αυτοκίνητο) που εμείς θεωρούμε δεδομένα, ασήμαντα, κλπ., στα φροντιστήρια τη διδάσκουν κατακρεουργώντας την, επειδή κάθονται και ασχολούνται με το πόσο όμορφη θα είναι η λύση σου και με το τι θα κάνεις μέχρι τις πανελλήνιες. Αν ουσιαστικά θα σου μείνει κάτι, καρφάκι δεν τους καίγεται.
Έχω κι εγώ στο σχολείο έναν φυσικό καταπληκτικό, ο άνθρωπος προχωράει πιο πολύ κι από τα φροντιστήρια, και μάλιστα λέει πράγματα που αλλού δεν ακούς (π.χ. ποιος κάθισε να πει στα μαθηματικά ότι υπάρχει και εξωτερικό γινόμενο διανυσμάτων, και μάλιστα ότι η επιφάνεια είναι μέγεθος διανυσματικό, αφού είναι γινόμενο του διανύσματος του μήκους επί το διάνυσμα του πλάτους, κλπ). Τα περισσότερα ούτε οι μαθηματικοί τα λένε.

Σορρυ για το οφ τόπικ, αλλά αυτό τον άνθρωπο άγαλμα θέλω να του κάνω, όπως επίσης και τάφο:knife: για όσους τολμάν να καταστρέφουν τη διδασκαλία της Φυσικής...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

exc

Διάσημο μέλος

Ο exc αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 2,812 μηνύματα.
[...]και μάλιστα λέει πράγματα που αλλού δεν ακούς (π.χ. ποιος κάθισε να πει στα μαθηματικά ότι υπάρχει και εξωτερικό γινόμενο διανυσμάτων, και μάλιστα ότι η επιφάνεια είναι μέγεθος διανυσματικό, αφού είναι γινόμενο του διανύσματος του μήκους επί το διάνυσμα του πλάτους, κλπ). Τα περισσότερα ούτε οι μαθηματικοί τα λένε.[...]
1)Το να λέει πράγματα που αλλού δεν ακούς, δεν είνα πάντοτε καλό. Εξαρτάται τι λέει.
2)Ποιός σου είπε ότι οι μαθηματικοί δεν σας έχουν κάνει εξωτερικό γινόμενο; Όταν βρίσκεις τον εμβαδόν του τριγώνου με εκείνη την ορίζουσα που μαθαίνετε στα μαθηματικά της κατέυθυνσης της β λυκείου, τι νομίζεις ότι μαθαίνετε; Απλώς υπαρχει μία νοοτροπία του στυλ του να μη σας λέγεται το όνομα του φαινομένου/θεωρήματος/κλπ για να μην φορτώνεστε με "άχρηστες" πληροφορίες.
3)Παράδειγμα για το 1) που σου λέω είναι το εξωτερικό γινόμενο που σας είπε... Αντί να σας μιλήσει για την σκοτεινή ύλη/ενέργεια, να σας πει τι είναι μία μελανή οπή, να σας πει το τι ακριβώς γίνεται στο CERN, να σας πει μερικά πράγματα/συμπεράσματα για την κβαντομηχανική ή την ειδική/γενική θεωρία της σχετικότητας κ.λ.π., έκατσε και σας είπε για το εξωτερικό γινόμενο...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Manthak47

Νεοφερμένος

Ο Θοδωρής αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών, Μαθητής Β' λυκείου και μας γράφει απο Σέρρες (Σέρρες). Έχει γράψει 97 μηνύματα.
1)Το να λέει πράγματα που αλλού δεν ακούς, δεν είνα πάντοτε καλό. Εξαρτάται τι λέει.
2)Ποιός σου είπε ότι οι μαθηματικοί δεν σας έχουν κάνει εξωτερικό γινόμενο; Όταν βρίσκεις τον εμβαδόν του τριγώνου με εκείνη την ορίζουσα που μαθαίνετε στα μαθηματικά της κατέυθυνσης της β λυκείου, τι νομίζεις ότι μαθαίνετε; Απλώς υπαρχει μία νοοτροπία του στυλ του να μη σας λέγεται το όνομα του φαινομένου/θεωρήματος/κλπ για να μην φορτώνεστε με "άχρηστες" πληροφορίες.
3)Παράδειγμα για το 1) που σου λέω είναι το εξωτερικό γινόμενο που σας είπε... Αντί να σας μιλήσει για την σκοτεινή ύλη/ενέργεια, να σας πει τι είναι μία μελανή οπή, να σας πει το τι ακριβώς γίνεται στο CERN, να σας πει μερικά πράγματα/συμπεράσματα για την κβαντομηχανική ή την ειδική/γενική θεωρία της σχετικότητας κ.λ.π., έκατσε και σας είπε για το εξωτερικό γινόμενο...

1) Εννοείται ότι εξαρτάται τι λέει. Εννοούσα ότι αυτά που λέει είναι σωστά πράγματα. Π.χ. είναι μερικοί, προσπαθώντας να είναι φιλικοί προς τους μαθητές, αρχίζουν τις μακακίες του στυλ "χώρισε η μενεγάκη", "το βίντεο της τζούλιας", κλπ. Δεν εννοούσα αυτό.
2) ΟΚ, το 'χω παρατηρήσει αυτό το να μη μας λένε τι μαθαίνουμε, αλλά απλά να μας δίνουν έναν τύπο. Δεν είναι άχρηστη πληροφορία, διότι στην ουσία είναι μικρή πληροφορία με μεγάλη αξία. Στο παράδειγμα που έδωσες, αν ξέραμε το εξωτερικό γινόμενο σαν έννοια και μόνο, χωρίς να κάνουμε ασκήσεις τρελές πάνω σ' αυτό, ύστερα θα καταλαβαίναμε καλύτερα και άλλες έννοιες στις οποίες εφαρμόζεται. Με το να μαθαίνουμε έναν τύπο στο άκυρο, δεν μπορούμε να γενικεύσουμε.
3) Όλα όσα έχεις πει ΑΚΡΙΒΩΣ όμως, είναι όσα μας λέει. Γενικώς είναι άνθρωπος που το παραδέχεται ότι "βρίσκεται σε άλλη σφαίρα" (με την καλή έννοια), επειδή πάντα ψάχνει να μάθει για όλα αυτά τα επίκαιρα στη Φυσική. Δεν ξέρει μια ομαλή κίνηση και πουλάει μούρη. Ασχολείται με το τι θα μάθουμε επειδή βασίζεται στην αξία της επιστημονικής γνώσης.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Dias

Επιφανές μέλος

Ο Dias αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής κι έχει σπουδάσει στο τμήμα Φυσικής ΕΚΠΑ (Αθήνα). Έχει γράψει 10,196 μηνύματα.
.................................................................................
:hmm:Λες νάχουμε τον ίδιο φυσικό? Και να πετάει διαρκώς Αθήνα-Σέρρες? :bigarmhug
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Manthak47

Νεοφερμένος

Ο Θοδωρής αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών, Μαθητής Β' λυκείου και μας γράφει απο Σέρρες (Σέρρες). Έχει γράψει 97 μηνύματα.
:hmm:Λες νάχουμε τον ίδιο φυσικό? Και να πετάει διαρκώς Αθήνα-Σέρρες? :bigarmhug

Παίζει... τώρα που το λες... :P:P:P
Επαληθεύεται κιόλας αυτό που λέω: "Είναι ανεπανάληπτος" :clapup::clapup::clapup:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top