Γιατί όχι χειρονάκτης;

Resaldis

Δραστήριο μέλος

Ο Resaldis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Απόφοιτος λυκείου και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 784 μηνύματα.
«Η παλιά αντίληψη του «τεχνίτη μουντζούρη» με χαμηλού επιπέδου γνώσεις και δεξιότητες, που είχε σαν αποτέλεσμα την κοινωνική απαξίωση της τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης, δεν υφίσταται στη σημερινή ψηφιακή εποχή. Η αντίληψη αυτή οδηγούσε σε απόψεις όπως ότι όσο περισσότερο εκπαίδευε η επαγγελματική εκπαίδευση σε κοπιαστική πρακτική δουλειά, τόσο καλύτερη και αποτελεσματικότερη αποδεικνυόταν (manual training). Σήμερα δεν υφίσταται ο τεχνίτης που κάνει μια τυποποιημένη και επαναλαμβανόμενη δουλειά, ο οποίος εύκολα θα μπορούσε να αντικατασταθεί. Ο σύγχρονος τεχνίτης είναι ο υψηλού επιπέδου εκπαιδευμένος τεχνίτης, ο οποίος χρησιμοποιεί σύγχρονες τεχνολογίες σε όλα τα επαγγέλματα. Και γενικά ο σύγχρονος αναλφάβητος θα είναι ο τεχνολογικά αναλφάβητος.»

Νίκος Ηλιάδης
 
Τελευταία επεξεργασία:

Nala

Πολύ δραστήριο μέλος

Η Nala αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 21 ετών, Φοιτήτρια του τμήματος Ιατρικής ΑΠΘ και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 889 μηνύματα.
Η χειρωνακτική εργασία, εκτός εξαιρέσεων, είναι βαριά και κουραστική, άλλη κούραση
Ειδικά του ανειδίκευτου εργάτη
Προπερσι είπα το καλοκαίρι να πάω μια μέρα στο χωράφι ενός θείου, ντομάτα 🍅 μάζεμα,ε λοιπόν εννιά ή ώρα το πρωί επέστρεψα, δεν άντεχα το σκύψιμο,τη ζέστη,την μυρωδιά στα χέρια μου
Είπα εκατό ώρες να διαβάζω παρά αυτό
Περιέργως αλλά παιδιά, όχι καλοί μαθητές, παρέμειναν γελώντας και χωρίς καμία απολύτως δυσαρέσκεια
Σέ αυτούς μάλλον φαντάζει δύσκολο τό βιδωμα στην καρέκλα του γραφείου
Τα τεχνικά επαγγέλματα, που απαιτείται γνώση και εξειδίκευση για να τα κάνεις είναι άλλο, θά πρέπει όμως να υπάρχει τεχνική εκπαίδευση και πιστοποίηση της επαγγελματικής κατάρτισης και επάρκειας
Όχι θα μάθω τσιράκι δίπλα στο Χ,ψ ή θα κάνω ότι μπορώ και ξέρω
Αν δεν σου αρέσουν ή δεν θέλεις τά διαβάσματα,ναι γιατί όχι.
Εξάλλου περισσότερα και μαύρα βγάζουν
Απόδειξη ότι στα ιδιωτικά σχολεία,τα περισσότερα παιδιά δεν είναι επιστημόνων
 

akikos

Επιφανές μέλος

Ο Ανδρέας αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών ΕΜΠ και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 12,896 μηνύματα.
Τα τεχνικά επαγγέλματα, που απαιτείται γνώση και εξειδίκευση για να τα κάνεις είναι άλλο, θά πρέπει όμως να υπάρχει τεχνική εκπαίδευση και πιστοποίηση της επαγγελματικής κατάρτισης και επάρκειας
Όχι θα μάθω τσιράκι δίπλα στο Χ,ψ ή θα κάνω ότι μπορώ και ξέρω
Διαφωνώ σε αυτό. Το Α και το Ω είναι να βρεις έναν σωστό μάστορα να μάθεις τη δουλειά. Δυστυχώς αρκετοί μάστοροι λόγω της φορολογικής πολιτικής της χώρα πήραν σύνταξη και χάθηκε ο μηχανισμός που εκπαίδευε νέα μαστόρια. Αποτέλεσμα να έχουμε μεγάλη έλλειψη από μαστόρους.

Ένας υδραυλικός, ένας ηλεκτροτεχνικής, ένας ξυλουργός, ένας μηχανικός είναι επαγγέλματα με σίγουρο εισόδημα σήμερα. Το πρόβλημα είναι ότι δεν είναι εύκολο να γίνεις κάτι τέτοιο. Δεν μπαίνεις απλώς σε ένα ΙΕΚ, ΑΕΙ και τα μαθαίνεις. Χρειάζεσαι ένα master να σου τα μάθει γι' αυτό κυρίως αυτά τα επαγγέλματα κληρονομούνται.

Το κράτος αντί να κοιτάξει να βρει μια λύση προσπαθεί να ξεπλύνει χρήμα ευνοώντας τους δικούς του.
 
Τελευταία επεξεργασία:

Pak

Επιφανές μέλος

Η Πακοτίνι αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 23 ετών και Φοιτήτρια του τμήματος Κτηνιατρικής ΑΠΘ. Έχει γράψει 11,838 μηνύματα.

hl_amhxanos

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Νίκος Κούκος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 25 ετών, Απόφοιτος λυκείου και μας γράφει απο Αγία Παρασκευή (Αττική). Έχει γράψει 820 μηνύματα.

γιαννης_00

Επιφανές μέλος

Ο γιαννης_00 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 24 ετών, Μαθητής Α' γυμνασίου και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 11,937 μηνύματα.
Η χειρωνακτική εργασία, εκτός εξαιρέσεων, είναι βαριά και κουραστική, άλλη κούραση
Ειδικά του ανειδίκευτου εργάτη
Προπερσι είπα το καλοκαίρι να πάω μια μέρα στο χωράφι ενός θείου, ντομάτα 🍅 μάζεμα,ε λοιπόν εννιά ή ώρα το πρωί επέστρεψα, δεν άντεχα το σκύψιμο,τη ζέστη,την μυρωδιά στα χέρια μου
Είπα εκατό ώρες να διαβάζω παρά αυτό
Περιέργως αλλά παιδιά, όχι καλοί μαθητές, παρέμειναν γελώντας και χωρίς καμία απολύτως δυσαρέσκεια
Σέ αυτούς μάλλον φαντάζει δύσκολο τό βιδωμα στην καρέκλα του γραφείου
Τα τεχνικά επαγγέλματα, που απαιτείται γνώση και εξειδίκευση για να τα κάνεις είναι άλλο, θά πρέπει όμως να υπάρχει τεχνική εκπαίδευση και πιστοποίηση της επαγγελματικής κατάρτισης και επάρκειας
Όχι θα μάθω τσιράκι δίπλα στο Χ,ψ ή θα κάνω ότι μπορώ και ξέρω
Αν δεν σου αρέσουν ή δεν θέλεις τά διαβάσματα,ναι γιατί όχι.
Εξάλλου περισσότερα και μαύρα βγάζουν
Απόδειξη ότι στα ιδιωτικά σχολεία,τα περισσότερα παιδιά δεν είναι επιστημόνων
ναι ειναι αλληθεια ,,το διαβασμα δεν ειναι φυσιολογικη διεργασια και σε πολους δημιουργει αγχος τρομο και ειδικα αν προκειτε να εξεταστουν.
η ενασχοληση με τα χερια ..με την φυση ειναι στο dna μας οποτε την αντιμετωπιζουν ως φυσιολογικο πραγμα.
Κανεις ομως δεν θελει να ποναει να καιγεται και να αγκομαχαει , για αυτο ολοι οι χειρωνακτες τεινουν μετα προς το μαστορηλικι που ειναι πιο αργο ,ξεκουραστο και δροσερο.
εγω τωρα ενα χρονο σερβιρω φρεντους , βαρεθηκα να ιδρωνω και περπαταω, να μαζευω και να καθαριζω τραπεζια..Τωρα λιγουρευομαι την θεση της μπαρ γουμαν να φτιανω καπιρινιες και μοχιτα
 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 20,987 μηνύματα.
Ακόμη είσαι μαθητής δημοτικού και σερβίσεις μοχίτα; :cool:
 

γιαννης_00

Επιφανές μέλος

Ο γιαννης_00 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 24 ετών, Μαθητής Α' γυμνασίου και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 11,937 μηνύματα.
Ακόμη είσαι μαθητής δημοτικού και σερβίσεις μοχίτα; :cool:
ναι αλλα τι μαθητης 4ης δημοτικου? πτυχιουχος , 4 χρονια η καθε ταξη.

δεν μπορω να το βγαλω αυτο απο κει και με δουλευουν ρε παιδι μου.

 

Nala

Πολύ δραστήριο μέλος

Η Nala αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 21 ετών, Φοιτήτρια του τμήματος Ιατρικής ΑΠΘ και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 889 μηνύματα.
Διαφωνώ σε αυτό. Το Α και το Ω είναι να βρεις έναν σωστό μάστορα να μάθεις τη δουλειά. Δυστυχώς αρκετοί μάστοροι λόγω της φορολογικής πολιτικής της χώρα πήραν σύνταξη και χάθηκε ο μηχανισμός που εκπαίδευε νέα μαστόρια. Αποτέλεσμα να έχουμε μεγάλη έλλειψη από μαστόρους.

Ένας υδραυλικός, ένας ηλεκτροτεχνικής, ένας ξυλουργός, ένας μηχανικός είναι επαγγέλματα με σίγουρο εισόδημα σήμερα. Το πρόβλημα είναι ότι δεν είναι εύκολο να γίνεις κάτι τέτοιο. Δεν μπαίνεις απλώς σε ένα ΙΕΚ, ΑΕΙ και τα μαθαίνεις. Χρειάζεσαι ένα master να σου τα μάθει γι' αυτό κυρίως αυτά τα επαγγέλματα κληρονομούνται.

Το κράτος αντί να κοιτάξει να βρει μια λύση προσπαθεί να ξεπλύνει χρήμα ευνοώντας τους δικούς του.
Πάντως στην Γερμανία από σχολές βγαίνουν οι μάστορες και πιστοποιημένοι και καλά αμειβόμενοι
Γι αυτό και λίγοι σπουδάζουν
Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:

ναι ειναι αλληθεια ,,το διαβασμα δεν ειναι φυσιολογικη διεργασια και σε πολους δημιουργει αγχος τρομο και ειδικα αν προκειτε να εξεταστουν.
η ενασχοληση με τα χερια ..με την φυση ειναι στο dna μας οποτε την αντιμετωπιζουν ως φυσιολογικο πραγμα.
Κανεις ομως δεν θελει να ποναει να καιγεται και να αγκομαχαει , για αυτο ολοι οι χειρωνακτες τεινουν μετα προς το μαστορηλικι που ειναι πιο αργο ,ξεκουραστο και δροσερο.
εγω τωρα ενα χρονο σερβιρω φρεντους , βαρεθηκα να ιδρωνω και περπαταω, να μαζευω και να καθαριζω τραπεζια..Τωρα λιγουρευομαι την θεση της μπαρ γουμαν να φτιανω καπιρινιες και μοχιτα
Αλά Τομ Κρουζ
 

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 11,183 μηνύματα.
«Η παλιά αντίληψη του «τεχνίτη μουντζούρη» με χαμηλού επιπέδου γνώσεις και δεξιότητες, που είχε σαν αποτέλεσμα την κοινωνική απαξίωση της τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης, δεν υφίσταται στη σημερινή ψηφιακή εποχή. Η αντίληψη αυτή οδηγούσε σε απόψεις όπως ότι όσο περισσότερο εκπαίδευε η επαγγελματική εκπαίδευση σε κοπιαστική πρακτική δουλειά, τόσο καλύτερη και αποτελεσματικότερη αποδεικνυόταν (manual training). Σήμερα δεν υφίσταται ο τεχνίτης που κάνει μια τυποποιημένη και επαναλαμβανόμενη δουλειά, ο οποίος εύκολα θα μπορούσε να αντικατασταθεί. Ο σύγχρονος τεχνίτης είναι ο υψηλού επιπέδου εκπαιδευμένος τεχνίτης, ο οποίος χρησιμοποιεί σύγχρονες τεχνολογίες σε όλα τα επαγγέλματα. Και γενικά ο σύγχρονος αναλφάβητος θα είναι ο τεχνολογικά αναλφάβητος.»

Νίκος Ηλιάδης
Meh, οι περισσότεροι κάνουν επαναλαμβανόμενη και τυποποιημένη δουλειά ειδικά στην Ελλάδα. Ως ένα βαθμό είναι και επιθυμητό αυτό και χρήσιμο για την κοινωνία. Όταν χαλάσει η ηλεκτρολογική εγκατάσταση λόγου χάρη στο σπίτι σου δεν θες να έρθει ένας τεχνικός που δεν έχει ξαναδεί ποτέ παρόμοιο πρόβλημα στην ζωή του. Ειδάλλως θα σου κοστίσει αφενός σε χρόνο και αφετέρου σε χρήμα(ειδικά εαν σου κάνει περαιτέρω ζημιά λόγω ασχετοσύνης). Θες οπότε να μπορέσει να σε εξυπηρετήσει βασιζόμενος στην εμπειρία του αλλά και στις δεξιότητες που έχει αναπτύξει μηχανικά. Όσο πιο γρήγορος και καλός είναι τόσο περισσότερο κόσμο μπορεί να εξυπηρετήσει οπότε η τιμή για τις υπηρεσίες του πέφτει ανά άτομο.

Λες π.χ. ο τεχνικός του ΟΤΕ που έρχεται να ελέγξει την σύνδεση σου στο σπίτι να γνωρίζει λεπτομέρειες σχετικά με τους μαθηματικούς κώδικες που εμπλέκονται στις επικοινωνίες αλλά και την μαθηματική περιγραφή της διαμόρφωσης που χρησιμοποιείται στην ζεύξη ή την φυσική πίσω απο τις οπτικές ίνες; Πιθανότατα όχι...αλλά δεν πειράζει διότι δεν είναι αυτή η δουλειά του. Και αυτό το ξέρω διότι έχω φίλο που είχε δουλέψει σε τέτοια θέση και ειλικρινά δεν ήξερε την τύφλα του σε ζητήματα που κάποιος που δουλέυει σε αυτό τον κλάδο θα έπρεπε να έχει βασικές θεωρητικές γνώσεις. Απλά ήταν εκπαιδευμένος να κάνει κάποια πράγματα και όσο τα έκανε όλα μια χαρά. Αυτό για εμένα δεν θεωρείται υψηλού επιπέδου γνώσεις και δεξιότητες.

Ξεκάθαρα όταν θα έρθει σπίτι σου το μόνο που σε νοιάζει είναι να σου διορθώσει το πρόβλημα. Αυτό σίγουρα θα μπορεί να το κάνει εαν είναι εκπαιδευμένος σε ένα πλήθος πιθανών σεναρίων. Ωστόσο δεν σημαίνει απαραίτητα οτι θα κατανοεί τι ακριβώς κάνει. Προφανώς αυτό είναι μια κρυμμένη μεταβλητή που εσένα ως πελάτη δεν σε ενδιαφέρει. Είναι ωστόσο κάτι που αξίζει να έχουμε στο νου μας. Το οτι είμαι εκπαιδευμένος δεν σημαίνει οτι έχω απαραίτητα υψηλού επιπέδου γνώσεις και κατανόηση. Σε αυτό το σημείο να επενθυμίσω οτι και μαιμούδες εκπαιδεύσαμε και στείλαμε στο διάστημα. Δεν ήταν τόσο δύσκολο, τις μαθαίνεις να πατάνε τα κατάλληλα κουμπιά την κατάλληλη στιγμή και όλα πάνε κατευχήν. Μπορούμε να πούμε οτι τα ζώα αυτά είχαν γνώσεις και δεξιότητες υψηλού επιπέδου ; Δεν νομίζω...ούτε αντίληψη είχαν τι έκαναν ούτε γνώριζαν γιατί κάνουν οτι κάνουν. Πιστεύω οτι είμαι αρκετά ξεκάθαρο το point μου :bleh: .
 
Τελευταία επεξεργασία:

Citylights

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Citylights αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 912 μηνύματα.
Λες π.χ. ο τεχνικός του ΟΤΕ που έρχεται να ελέγξει την σύνδεση σου στο σπίτι να γνωρίζει λεπτομέρειες σχετικά με τους μαθηματικούς κώδικες που εμπλέκονται στις επικοινωνίες αλλά και την μαθηματική περιγραφή της διαμόρφωσης που χρησιμοποιείται στην ζεύξη ή την φυσική πίσω απο τις οπτικές ίνες; Πιθανότατα όχι...αλλά δεν πειράζει διότι δεν είναι αυτή η δουλειά του. Και αυτό το ξέρω διότι έχω φίλο που είχε δουλέψει σε τέτοια θέση και ειλικρινά δεν ήξερε την τύφλα του. Απλά ήταν εκπαιδευμένος να κάνει κάποια πράγματα και όσο τα έκανε όλα μια χαρά. Αυτό για εμένα δεν θεωρείται υψηλού επιπέδου γνώσεις και δεξιότητες.

Έλα μου ντε.. που όμως σε αρκετές περιπτώσεις όπως και σε αυτή που περιγράφεις σε θέλουν μεγαλο-επιστήμονα για να ασχοληθείς με κάτι λιγότερο..


  • University degree related with Telecommunications, IT or similar technical fields

αυτές ήταν οι προϋποθέσεις ως πρόσφατα τουλάχιστον.. για να βάζεις χέρι και να παίρνεις μετρήσεις τοπικά
σε KV και ας μην ξέρεις τι σημαίνει KabelVerzweiger (εσύ ξέρεις Samael?? μην το googlareis.. :P) και σε customer premises equipment.

πόσο μάλλον για οτιδήποτε άλλο πχ NMC - NOC τεχνικός / engineer
όπου δεν ξέρω αν υπάρχει κοπιαστική εργασία θεωρώ θα υπάρχει όμως τεράστια ευθύνη.
 
Τελευταία επεξεργασία:

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 11,183 μηνύματα.
Έλα μου ντε.. που όμως σε αρκετές περιπτώσεις όπως και σε αυτή που περιγράφεις σε θέλουν μεγαλο-επιστήμονα για να ασχοληθείς με κάτι λιγότερο..
αυτές ήταν οι προϋποθέσεις ως πρόσφατα τουλάχιστον.. για να βάζεις χέρι και να παίρνεις μετρήσεις τοπικά
σε KW και ας μην ξέρεις τι σημαίνει KabelVerzweiger (εσύ ξέρεις Samael?? μην το googlareis.. :P) και σε customer premises equipment.

πόσο μάλλον για οτιδήποτε άλλο πχ NMC - NOC τεχνικός / engineer
όπου δεν ξέρω αν υπάρχει κοπιαστική εργασία θεωρώ θα υπάρχει όμως τεράστια ευθύνη.
Καλά στις προυποθέσεις βάζει ο καθένας ότι μπούρδα του κατέβει κυριολεκτικά :P.
Απλά στην Ελλάδα ο κόσμος μπερδεύεται και δεν καταλαβαίνει οτι οι διαφοροποιήσεις γίνονται στο επίπεδο του επαγγέλματος και όχι στο ανθρώπινο. Γενικά υπάρχει μια σύγχυση στην κοινή γνώμη ανάμεσα στον χομπίστα,τον τεχνικό και στον επαγγελματία μηχανικό.

Όταν ο μέσος Έλληνας πιστεύει οτι ο μηχανολόγος ανοίγει συνεργείο ή οτι ο ηλεκτρολόγος μηχανικός με ειδίκευση στις κεραίες πάει και τοποθετεί τις yagi uda στις ταράτσες των πελατών του...υπάρχει άγνοια ξεκάθαρα. Αλλά απο την άλλη είναι και λογικό διότι ο επαγγελματίας μηχανικός σπάνια έρχεται σε επαφή με τους χρήστες του προιόντος σε αντίθεση με τον τεχνικό. Άρα κοινωνικά η πλειοψηφία καταλαβαίνει περίπου τι κάνει ένας τεχνικός γιατί τον έχει δει να εργάζεται και έχουν μιλήσει μαζί του στα πλαίσια μιας επίσκεψης. Ωστόσο δεν έχει καμία ιδέα για το τι κάνει ο επαγγελματίας μηχανικός διότι δεν τον έχουν δει να εργάζεται και πιθανότατα δεν του έχουν μιλήσει και ποτέ σχετικά με την δουλειά του. Και εννοείται οτι ούτε στο σχολείο θα μπορούσε να μάθει κανείς τι συμβαίνει σε αυτό το επάγγελμα διότι οι φυσικοί και οι μαθηματικοί δεν έχουν επαφή με αυτό τον κόσμο, πλήν ορισμένων εξαιρέσεων που δεν δουλεύουν σε σχολεία.
 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 20,987 μηνύματα.
αυτές ήταν οι προϋποθέσεις ως πρόσφατα τουλάχιστον.. για να βάζεις χέρι και να παίρνεις μετρήσεις τοπικά
σε KV και ας μην ξέρεις τι σημαίνει KabelVerzweiger (εσύ ξέρεις Samael?? μην το googlareis.. :P) και σε customer premises equipment.

Kάνουμε εκμάθηση γερμανικών:

Kabel = cable = καλώδιο
-Verzweiger = υπερ-διπλασιαστής = υπερ-διακλαδωτής με την έννοια ότι κάτι από ένα γίνεται δυο σαν διχάλα

Η πρόθεση ver- έχει μια σημασία (από τις πολλές ερμηνείες που δίνει το λεξικό) ως ενισχύω τη δράση που εκφράζει το ρήμα (απαρέμφατο) που ακολουθεί. Για παράδειγμα το ρήμα verschwingen σημαίνει εξαφανίζω ενώ σκέτο το ρήμα schwingen σημαίνει ταλαντώνω κάτι. Άρα ενισχυμένη ταλάντωση με σκοπό την ακύρωση, την εξαφάνιση...γερμανική λογική. :D :D :laugh: Μήπως εννοούσαν την χειρωνακτική εργασία του αυνανισμού, όπου ο χειρωνάκτης ειδικός αν το φερσβιγκάρει πολύ, στο τέλος καίγεται το μαραφέτι;
 

rosemary

Νεοφερμένος

Η rosemary αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 20 ετών και Φοιτήτρια. Έχει γράψει 9 μηνύματα.
Παρατηρώ ότι παρόλο την απίστευτη ανεργία που επικρατεί σε πολλούς κλάδους εξακολουθεί να υπάρχει αυτή η τάση των γονιών να θέλουν το παιδί τους να γίνει ντε και καλά "επιστήμονας". Εφόσον το παιδί δεν τραβάει στο σχολείο και δεν τα παίρνει τα γράμματα για ποιο λόγο να μην το παροτρύνουν να πάει να μάθει μια τέχνη και να ασχοληθεί με τεχνικά-χειρωνακτικά επαγγέλματα για να βγάλει το ψωμί του; Πραγματικά δεν το καταλαβαίνω αυτό. Είναι τόσο μεγάλη ντροπή; Δηλαδή είναι καλύτερο να λέγεσαι "άνεργος επιστήμονας";
Προσωπικά θεωρώ πως καμιά δουλειά δεν είναι ντροπή. Ο πατέρας μου τώρα είναι γιατρός και ως παιδί μάζευε ντομάτες τα καλοκαίρια γιατί προέρχεται από φτωχή οικογένεια. Από την μια, σε ατομικό επίπεδο, ο καθένας από εμάς προσπαθεί, όπως είπες, να βγάλει το ψωμί του και να επιβιώσει και από την άλλη, σε συλλογικό επίπεδο, όλοι μας είμαστε εξίσου απαραίτητοι σε αυτήν την κοινωνία με τον έναν ή τον άλλον τρόπο. Από τον πρώτο επιστήμονα μέχρι τον τελευταίο εργάτη, όλοι μας συμβάλλουμε για την σωστή λειτουργία της πολιτείας. Προφανώς δεν μπορεί ένα κράτος να λειτουργήσει χωρίς επιστήμονες όμως δεν μπορεί να λειτουργήσει και χωρίς χειρωνάκτες όπως και να το κάνουμε. Το μόνο θέμα σε αυτήν την περίπτωση είναι η προστασία αυτών των ανθρώπων. Και οικονομικά και υγειονομικά. Και δυστυχώς ζούμε σε ένα κράτος που δεν έχουμε τίποτα από τα δύο.
 

Citylights

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Citylights αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 912 μηνύματα.
Kάνουμε εκμάθηση γερμανικών:

Kabel = cable = καλώδιο
-Verzweiger = υπερ-διπλασιαστής = υπερ-διακλαδωτής με την έννοια ότι κάτι από ένα γίνεται δυο σαν διχάλα

Η πρόθεση ver- έχει μια σημασία (από τις πολλές ερμηνείες που δίνει το λεξικό) ως ενισχύω τη δράση που εκφράζει το ρήμα (απαρέμφατο) που ακολουθεί. Για παράδειγμα το ρήμα verschwingen σημαίνει εξαφανίζω ενώ σκέτο το ρήμα schwingen σημαίνει ταλαντώνω κάτι. Άρα ενισχυμένη ταλάντωση με σκοπό την ακύρωση, την εξαφάνιση...γερμανική λογική. :D :D :laugh: Μήπως εννοούσαν την χειρωνακτική εργασία του αυνανισμού, όπου ο χειρωνάκτης ειδικός αν το φερσβιγκάρει πολύ, στο τέλος καίγεται το μαραφέτι;

Μπα όχι δεν είναι τόσο μπερδεμένο.. είναι το κουτί στην γειτονιά σου με τα καλώδια
του οτε, το ΚΑΦΑΟ όπως έχει επικρατήσει να το αποκαλούμε στη Ελλάδα. :)

Αν βάλεις στο google translator τα γράμματα "KV" και βάλεις ακρόαση στα Γερμανικά βγαίνει η
παραπάνω λέξη, (δεν λέμε κα φάου) αν πεις βέβαια σε κάποιον τεχνικό να "ρίξει μια ματιά
και στο KabelVerzweiger" το πιο πιθανό είναι να σε κοιτάει απορημένος :laugh:

ανήκει στην ορολογία που σχετίζεται με το αντικείμενο μας, έστω ακουστά πρέπει να το έχουμε.
βέβαια και το να ξέρεις τι λέξη και να μην ξέρεις τα υπόλοιπα, επισκευή δεν γίνεται..
 
Τελευταία επεξεργασία:

Hased Babis

Δραστήριο μέλος

Ο Μπάμπης Παπαθανασίου αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 20 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Καστοριά (Καστοριά). Έχει γράψει 519 μηνύματα.
Φυσικά και χρειαζόμαστε τεχνίτες. Ας πούμε αν δώ οτι δεν μου αρέσει η σχολή μου θα γίνω τεχνίτης.
 

γιαννης_00

Επιφανές μέλος

Ο γιαννης_00 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 24 ετών, Μαθητής Α' γυμνασίου και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 11,937 μηνύματα.
Τελευταία επεξεργασία:

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 20,987 μηνύματα.

panagiotis23

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο panagiotis23 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Ιατρικής Θεσσαλίας και μας γράφει απο Άγιος Δημήτριος (Αττική). Έχει γράψει 228 μηνύματα.
Σε μια χώρα που πτυχιούχοι με πλήθος προσόντων δεν καταφέρνουν να βρουν μια αξιοπρεπή δουλειά, έχει νόημα να συζητάμε για εργασίες που απαιτούν ένα σημαντικά ελαττωμένο επίπεδο γνώσεων και δεξιοτήτων και έχουν βέβαια τα αρνητικά που έχουν περιγραφεί παραπάνω; Στο εξωτερικό αυτού του είδους οι εργασίες έχουν έρθει σε ένα σημείο ισορροπίας καθώς συνδυάζουν την εκπαίδευση σε θεωρητικό και τεχνικό επίπεδο, πάντα προσαρμοσμένο στο επίπεδο που είναι, σε συνθήκες αξιοπρεπείς και ποιοτικές. Άρα οποιαδήποτε απόπειρα σύγκρισης θεωρώ ότι είναι ανεδαφική λόγω απουσίας συσχετισμού δυνάμεων και συνθηκών. Και ας μου επιτραπεί η άποψη πως το να μπεις στη διαδικασία να σπουδάσεις και ιδιαίτερα απαιτητικά αντικείμενα και ύστερα να συνεχίσεις τις σπουδές σου περαιτέρω για μένα ενέχει περισσότερη προσπάθεια και κούραση από μια χειρωνακτική εργασία. Είναι μια μακροχρόνια και κουραστική διαδρομή η οποία σου στερεί πολλά πράγματα, απαιτεί πειθαρχία και προσήλωση και αν θέλεις να πας ψηλά απαιτεί θυσίες.
Και νομίζω το ζήτημα δεν είναι να αποφασίσουμε ποια επαγγέλματα αξίζουν ή όχι αλλά πώς μπορούμε να διαμορφώσουμε τα πράγματα με τέτοιον τρόπο έτσι ώστε να μπορούν όλοι να επιβιώσουν αξιοπρεπώς ανάλογα με τα προσόντα και τις ικανότητές τους.
 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 20,987 μηνύματα.
Και ας μου επιτραπεί η άποψη πως το να μπεις στη διαδικασία να σπουδάσεις και ιδιαίτερα απαιτητικά αντικείμενα και ύστερα να συνεχίσεις τις σπουδές σου περαιτέρω για μένα ενέχει περισσότερη προσπάθεια και κούραση από μια χειρωνακτική εργασία. Είναι μια μακροχρόνια και κουραστική διαδρομή η οποία σου στερεί πολλά πράγματα, απαιτεί πειθαρχία και προσήλωση και αν θέλεις να πας ψηλά απαιτεί θυσίες.
Και νομίζω το ζήτημα δεν είναι να αποφασίσουμε ποια επαγγέλματα αξίζουν ή όχι αλλά πώς μπορούμε να διαμορφώσουμε τα πράγματα με τέτοιον τρόπο έτσι ώστε να μπορούν όλοι να επιβιώσουν αξιοπρεπώς ανάλογα με τα προσόντα και τις ικανότητές τους.

Δυστυχώς δεν έχει παράδοση σε αυτή την κουλτούρα η χώρα μας. Ή μάλλον όσοι το πέτυχαν, δεν αποτελούν καθημερινή ανακύκλωση της κοινωνίας. Δεν είναι η πρώτη αναφορά των πολιτών σε συμπολίτες πρότυπα που συνεισφέρουν στην οικονομία, τεχνολογία και καινοτομία είτε αυτή έχει σχέση με τον αγροτικό τομέα είτε με την εκπαίδευση είτε με τον σχεδιασμό ...αυτοκινήτων που δεν παράγουμε ούτε βίδα. Σημασία έχει ότι παράγουμε Αεροναυπηγούς Μηχανικούς ενώ δεν έχουμε ούτε ένα Ελληνικής κατασκευής καρμπιρατέρ. Αυτό και αν είναι η απόλυτος εμπαιγμός του κράτους απέναντι σε φοιτητές που ενδιαφέρονται να μηχανικοί μηχανών. Σου λέει κάνε το κομμάτι σου, να πείς ότι σπουδάζεις κάτι ουαουμηχανικός με τίτλο δυο σελίδες, αλλά μη με ζαλίζεις για δουλειά μετά. Ευθύνη σου. Καλό; :D

Έτσι οι περισσότερες σπουδές δεν έχουν νόημα. Είναι περισσότερο σπατάλη πόρων και ανάλωση νέων ανθρώπων για να κινείται η αγορά καταναλωτισμού από ακίνητα, supermarkets, οίκοι ανοχής, σκυλάδικα, φροντιστήρια για φοιτητές, κτλ χωρίς κάποιο σκοπό. Σπουδές για τις σπουδές και να συντηρούνται Τμήματα στο κάθε χωριό της επαρχίας. Όσοι προσπαθούν ίσως φεύγουν στο εξωτερικό ή γενικά σπαταλούν αρκετή ενέργεια μέσω διαβάσματος με αποτέλεσμα της κόπωση επειδή το όλο περιβάλλον είναι τοξικό και τελείως άχρηστο, αναφερόμενος σε γονείς, συγγενείς, γνωστούς, τοπική κοινωνία που διαμορφώνουν και την κατεστημένη άποψη. Πού να πας να μιλήσεις για Bingham ρευστά με συμπεριφορά πλαστικού, όταν μεγάλο μέρος της κοινωνίας ζει ακόμη με φαντάσματα του 1922 ή με τα χασικλίδικα του Τσιτσάνη ή πιστεύει Τζήμερους; Δεν λέω να ξεχάσουμε το παρελθόν αλλά είναι διαφορετικό να υποχρεώνεις να ζει μια κοινωνία με το παρελθόν επειδή κάποιοι ζουν από αυτό και στήνουν καριέρες στην αναμόχλευση του παρελθόντος με υποκειμενισμό πάντα. Έτσι χάνεται το παρόν και δεν υπάρχει κίνητρο για το μέλλον. Για παράδειγμα η γενιά του 2050 σε τι ακριβώς να νιώθει περήφανη για την γενιά του 2007; Λυπάμαι για το 1922 αλλά λυπάμαι και για την απούσα γενιά του 2006 για την διαφαινόμενη κρίση του 2008.

Το αποτέλεσμα είναι η χειρωνακτική εργασία να φαντάζει όαση ευκολίας, αρκετά πιο γήινη επιλογή στα μάτια πολλών, γιατί η Ελληνική κοινωνία είναι καταναλωτική οικονομία υπηρεσιών χαμηλών προσόντων ή μάλλον χαμηλής αντίληψης επειδή δεν απαιτούνται προσόντα και φαίνεται από τον τρόπο που ασκούνται πολλά επαγγέλματα και τι είδους ποιότητα υπηρεσιών έχουμε. Μεγάλο ποσοστό Ελλήνων εργάζεται από πλάκα, από μια συγκυρία, σε κάποια δουλειά, χωρίς να είχε την επιλογή να την διαλέξει, να την προετοιμάσει, να την σπουδάσει κτλ και με τα χρόνια βιοπορίζονται λόγω συνήθειας. Οι περισσότερες δουλειές συνήθως στήνονται από ανθρώπους που ψάχνουν το ευκαιριακό κέρδος, την αρπαχτή, τη φοροδιαφυγή, την εργασιακή απάτη και φυσικά ούτε λόγος για ένσημα. Δεν υπάρχει εργασιακή κουλτούρα ούτε στην χειρωνακτική δουλειά όπως αυτή θα πρέπει να γίνεται μέσα σε ένα πλαίσιο κανονισμών δεσμευτικών τόσο για τον εργαζόμενο όσο και την εργοδοσία. Και αν κάποιοι μπορεί να είναι τίμιοι, εργατικοί, ηθικοί συνήθως είναι μειοψηφίες, ή ο κύκλος εργασιών τους δεν είναι βιώσιμος για την επόμενη γενιά. Έτσι δεν υπάρχει διάδοχη κατάσταση και η δουλειά κάνει τον κύκλο της, με την οικογένεια να αναζητάει άλλες επαγγελματικές λύσεις. Το κράτος; Όπως πάντα σε άλλη πραγματικότητα. Οι χειρωνάκτες και οι άνθρωποι που παράγουν κάποια υπηρεσία με ιδιωτική πρωτοβουλία χαρακτηρίζονται ως φορολογικοί οφειλέτες για το κράτος. Δεν αποτελούν στοιχείο οικονομικής ανάπτυξης γιατί δεν υπάρχει τέτοια διάθεση. Είναι το κράτος και οι άλλοι.
 
Τελευταία επεξεργασία:

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top