Βοήθεια/Απορίες στη Βιολογία Προσανατολισμού

Αντωνία_

Νεοφερμένος

Η Αντωνία_ αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια. Έχει γράψει 15 μηνύματα.
Ναι, αυτο ειναι ολοσωστο. Ουσιαστικα παιρνεις δειγμα απο την καλλιεργεια με την βοηθεια ενος ειδικου υλικου, σαν χαρτι, προσθετεις πενικιλινη σε αυτο, βλεπεις ποια επιβιωνουν και ποια οχι και συγκρινεις την εικονα του υλικου με την εικονα της καλλιεργειας στο τρυβλιο ή οπου αλλου εχεις την καλλιεργεια. Αλλα, ξαναλεω, και τα βακτηρια που προσλαμβανουν πλασμιδιο χωρις το επιθυμητο γονιδιο ειναι μετασχηματισμενα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

xristianax

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η xristianax αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 24 ετών. Έχει γράψει 158 μηνύματα.
Ναι, αυτο ειναι ολοσωστο. Ουσιαστικα παιρνεις δειγμα απο την καλλιεργεια με την βοηθεια ενος ειδικου υλικου, σαν χαρτι, προσθετεις πενικιλινη σε αυτο, βλεπεις ποια επιβιωνουν και ποια οχι και συγκρινεις την εικονα του υλικου με την εικονα της καλλιεργειας στο τρυβλιο ή οπου αλλου εχεις την καλλιεργεια. Αλλα, ξαναλεω, και τα βακτηρια που προσλαμβανουν πλασμιδιο χωρις το επιθυμητο γονιδιο ειναι μετασχηματισμενα.


Αυτή ήταν ακριβώς και η δική μου απάντηση , άρα παίρνουμε δείγμα απο τους κλώνους για να δούμε ποια βακτήρια είναι μετασχηματισμένα;
τόσο καιρό η δική μου ένσταση σε αυτό ήταν πως αν τα βάλουμε σε πενικιλλίνη τότε θα πεθάνουν όλα τα μετασχηματισμένα και θα είναι ανούσιο.
Σε ευχαριστώ πάρα πολύ :):)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Αντωνία_

Νεοφερμένος

Η Αντωνία_ αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια. Έχει γράψει 15 μηνύματα.
Ναι, ακριβως ! Κοιτα, μην περιμενεις να μαθεις σωστα τις βιολογικες μεδοθους απο την Βιολογια της Γ΄ λυκειου. Οταν μπεις στο Πανεπιστημιο με το καλο και σε μια απο τις συναφεις Επιστημες θα δεις την Βιολογια στο μεγαλειο της.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

xristianax

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η xristianax αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 24 ετών. Έχει γράψει 158 μηνύματα.
Εισάγουμε σε ένα πλασμίδιο ένα τμήμα DNA που περίεχει γονίδιο ανθεκτικότητας σε ένα συγκεκριμένο αντιβιοτικό. Είσαγουμε το πλασμίδιο σε βακτήριο ξενιστή τι οποίο καλλιεργείται σε στερεό θρεπτικό υλικό για να ελεγχθεί η ανθεκτικότητα του στο αντιβιοτικό και δεν παρατηρείται σχηματισμός αποικίας. Εξηγήστε τι συνέβη και το βακτήριο δεν απέκτησε ανθεκτικότητα στο αντιβιοτικό;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Guest 719211

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Εισάγουμε σε ένα πλασμίδιο ένα τμήμα DNA που περίεχει γονίδιο ανθεκτικότητας σε ένα συγκεκριμένο αντιβιοτικό. Είσαγουμε το πλασμίδιο σε βακτήριο ξενιστή τι οποίο καλλιεργείται σε στερεό θρεπτικό υλικό για να ελεγχθεί η ανθεκτικότητα του στο αντιβιοτικό και δεν παρατηρείται σχηματισμός αποικίας. Εξηγήστε τι συνέβη και το βακτήριο δεν απέκτησε ανθεκτικότητα στο αντιβιοτικό;

1)το γονίδιο εισήλθε εντός πλασμίδιου με λανθασμένο προσανατολισμό
2) ανταλλαγή τμημάτων πλασμίδιου -βακτηριου και λάθος προσανατολισμός
3) μετάλλαξη
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

xristianax

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η xristianax αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 24 ετών. Έχει γράψει 158 μηνύματα.
1)το γονίδιο εισήλθε εντός πλασμίδιου με λανθασμένο προσανατολισμό
2) ανταλλαγή τμημάτων πλασμίδιου -βακτηριου και λάθος προσανατολισμός
3) μετάλλαξη

Αρχικά σε ευχαριστώ πολύ για την βοήθεια σου, τι έννοεις ανταλλαγή τμημάτων πλασμιδίου και βακτηρίου; ακόμη και έτσι όμως εφόσον είχε μεταφερθεί στο κύριο βακτηριακό DNA πάλι δεν θα εκφράζονταν;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Αντωνία_

Νεοφερμένος

Η Αντωνία_ αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια. Έχει γράψει 15 μηνύματα.
Τα πλασμιδια περιεχουν και γονιδια που σχετιζονται με την μεταφορα γενετικου υλικου. Ετσι μπορουν να ανταλλασουν γενετικο υλικο τοσο μεταξυ τους, οσο και με το κυριο βακτηριακο DNA. Ακομη κι αν το γονιδιο ανθεκτικοτητας στο αντιβιοτικο εισαχθει με λαθος προσανατολισμο στο κυριο βακτηριακο DNA, αν το πλασμιδιο συνεχιζει να βρισκεται στο βακτηριο, το βακτηριο θα ειναι ανθεκτικο στο συγκεκριμενο αντιβιοτικο.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Ηlianna

Νεοφερμένος

Η Ηlianna αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 24 ετών. Έχει γράψει 8 μηνύματα.
Ενας βιολογος ερευνα την εξελικτικη σχεση μεταξη δυο σπονδυλοζωων του Α και του Β. Για τον σκοπο αυτο , πραγματοποιει βιοχημικη αναλυση και διαπιστωνει οτι καθε σωματικο κυτταρο το Α πριν απο την αντιγραφη περιεχει στον πυρηνα ποσοτητα DNA ιση με 4*109 ζευγη βασεων, οι οποιες οργανωνονται σε 8 χρωμοσωματα . Για το σπονδυλοζωο Β διαπιστωσε οτι σε καθε σωματικο του κυτταρο στη μεταφαση περιεχει 6*109 ζευγη βασεων και 12 χρωμοσωματα. Ποιο απο τα δυο σπονδυλοζωα πρεπει να θεωρηθει εξελικτικα ανωτερο και για ποιον λογο ;

Στον πυρηνα ενος κυτταρου μετα την αντιγραφη που απομονωθηκε απο τον βασιδιομυκητα Agaricales μετρηθηκαν 18 μορια DNA ενο στον πυρηνα σωματικου κυτταρου του μυκητα Sarcoscypha επισης μετα την αντιγραφη μετρηθηκαν 16 μορια DNA
α)Ποιο απο τα δυο ειδη ειναι απλοειδες;
β)αν το αλλο ειναι διπλοειδες ποσα ζευγη χρωμοσωματων απεικονιζονται στον καρυοτυπο του;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

Ειρήνη Σ.

Νεοφερμένος

Η Ειρήνη Σ. αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 10 μηνύματα.
Δεν έχω κάποια απορία, αλλά ρε παιδία τι ενοχλητικές και ανοήτες είναι οι ερωτήσεις σε αυτό το μάθημα? Έκανα κάποια παλιά θέματα πάνω στα 2 πρώτα κεφάλαια έστω, και αν και τα ξέρω νερό, και να λύνω τις ασκήσεις τους προφανώς, μου δίνουν την αίσθηση πως σαν ο εξεταστής να προσπαθεί να σε εξαπατήσει. Και πχ έκανα λάθη σε θέματα που τα γνωρίζω στο 100% λόγω περίεργων διατυπώσεων...

Τώρα δηλαδή θα πρέπει να χάνουμε ή να ρισκάρουμε έστω μόρια επειδή μπορούν να κάνουν μια διατύπωση που δεν παρερμηνεύεται με 5 τρόπους? Με τα υπόλοιπα μαθήματα έστω δεν έχω τέτοια θέματα, με προσοχή καταλαβαίνεις τα ζητούμενα στο 100% και αν ξέρεις, προχωράς...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Nick890

Επιφανές μέλος

Ο Nick890 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 25 ετών και μας γράφει από Ασία. Έχει γράψει 9,846 μηνύματα.
Τμήμα DANA περιέχει 20% αδενίνη και έχει μήκος 3.4μm.
1)Ποια ή εκατοστιαία αναλογία των υπολοίπων βάσεων ;
2)Πόσες πλήρεις στροφές στο χώρο σχηματίζει το μοριο
3)Πόσους δεσμούς υδρογόνου σχηματίζει ;

(Στο dna κάθε πλήρης στροφή περιλαμβάνει 10 ζεύγη βάσεων και η απόσταση μεταξύ δύο διαδοχικών ζυγών βάσεων είναι ίση με 0.34 nm)


Help!!!!!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Nick890

Επιφανές μέλος

Ο Nick890 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 25 ετών και μας γράφει από Ασία. Έχει γράψει 9,846 μηνύματα.
κανενας /??
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Gnx

Νεοφερμένος

Ο Gnx αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιακός φοιτητής και μας γράφει από Σουηδία (Ευρώπη). Έχει γράψει 53 μηνύματα.
1) 20% Α, 20%Τ, 30%G, 30%C
2)μηκος μορίου 3,4μm=3400nm, αν στην εκφώνηση εννοεις ζευγών βασεων και όχι ζυγων τότε έχεις 3,4nm απόσταση ανά μια στροφή (0,34*10). Άρα 3400nm/3,4nm=1000 στροφες
3) Αφού έχεις 1000 στροφές θα έχεις 10.000 ζ.βασεων. Άρα (Α+Τ)=10.000*0,4=4000 και (G+C)=10.000*0,6=6000
Δ.Υ= 2(Α-Τ)+3(G-C)= 2*4000+3*6000=26.000
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Nick890

Επιφανές μέλος

Ο Nick890 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 25 ετών και μας γράφει από Ασία. Έχει γράψει 9,846 μηνύματα.
1) 20% Α, 20%Τ, 30%G, 30%C
2)μηκος μορίου 3,4μm=3400nm, αν στην εκφώνηση εννοεις ζευγών βασεων και όχι ζυγων τότε έχεις 3,4nm απόσταση ανά μια στροφή (0,34*10). Άρα 3400nm/3,4nm=1000 στροφες
3) Αφού έχεις 1000 στροφές θα έχεις 10.000 ζ.βασεων. Άρα (Α+Τ)=10.000*0,4=4000 και (G+C)=10.000*0,6=6000
Δ.Υ= 2(Α-Τ)+3(G-C)= 2*4000+3*6000=26.000

Ευχαριστω!!!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

LostQueen

Νεοφερμένος

Η LostQueen αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 27 μηνύματα.
Παιδιά, χρειάζομαι τη βοήθειά σας. Στο φροντιστήριο έχουμε πάρει ένα πολύ ωραίο βοήθημα και η καθηγήτρια μας λέει να μαθαίνουμε τη θεωρία από εκεί, διότι είναι καλύτερα διατυπωμένη. Ωστόσο, κάποια σημεία είναι διαφορετικά από του βιβλίου. Εσείς τι μου προτείνετε, να κάνω αυτό που μας λέει η καθηγήτρια ή να τα μαθαίνω από το βιβλίο, όπου είναι πιο δυσνόητα; Οι εξεταστές κόβουν αν δεν γράψεις κάτι όπως το λέει στο βιβλίο, αλλά παραπλήσια;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

vanessa99

Δραστήριο μέλος

Η vanessa99 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια του τμήματος Νοσηλευτικής ΕΚΠΑ (Αθήνα). Έχει γράψει 410 μηνύματα.
Παιδιά, χρειάζομαι τη βοήθειά σας. Στο φροντιστήριο έχουμε πάρει ένα πολύ ωραίο βοήθημα και η καθηγήτρια μας λέει να μαθαίνουμε τη θεωρία από εκεί, διότι είναι καλύτερα διατυπωμένη. Ωστόσο, κάποια σημεία είναι διαφορετικά από του βιβλίου. Εσείς τι μου προτείνετε, να κάνω αυτό που μας λέει η καθηγήτρια ή να τα μαθαίνω από το βιβλίο, όπου είναι πιο δυσνόητα; Οι εξεταστές κόβουν αν δεν γράψεις κάτι όπως το λέει στο βιβλίο, αλλά παραπλήσια;

Βιολογία κατεύθυνσης να υποθέσω ε?
Εμάς ο καθηγητής μας λέει να τα μάθουμε όπως τα λέει το βιβλίο γιατί ίσως σου ξεφύγει κάτι στο παραπλησια (δεν είμαι φαν της παπαγαλίας αλλά έτσι μας είπε). Μπορείς πάντα να χρησιμοποιείς το βοήθημα για να καταλάβεις καλύτερα τη θεωρία, διαβάζοντας την και από το βιβλίο
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

PolGR1509

Τιμώμενο Μέλος

Ο PolGR1509 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 2,307 μηνύματα.
Παιδιά, χρειάζομαι τη βοήθειά σας. Στο φροντιστήριο έχουμε πάρει ένα πολύ ωραίο βοήθημα και η καθηγήτρια μας λέει να μαθαίνουμε τη θεωρία από εκεί, διότι είναι καλύτερα διατυπωμένη. Ωστόσο, κάποια σημεία είναι διαφορετικά από του βιβλίου. Εσείς τι μου προτείνετε, να κάνω αυτό που μας λέει η καθηγήτρια ή να τα μαθαίνω από το βιβλίο, όπου είναι πιο δυσνόητα; Οι εξεταστές κόβουν αν δεν γράψεις κάτι όπως το λέει στο βιβλίο, αλλά παραπλήσια;
Σχολικό μόνο! Άμα θες να είσαι σίγουρη ότι δεν θα χάσεις από τη θεωρία να τα μαθαίνεις απ' έξω από το σχολικό και όχι από βοηθήματα γιατί οι διατυπώσεις διαφέρουν.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

LostQueen

Νεοφερμένος

Η LostQueen αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 27 μηνύματα.
Ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις σας!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

VforVendetta

Νεοφερμένος

Ο Χρήστος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει από Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 39 μηνύματα.
Παιδια σας γραφω ενα σωστο λαθος : Ο όρο1 κωδικόνιο αφορά στο mRNA και στη μη κωδική αλυσίδα του DNA. Το βοηθημα λεει πως ειναι λαθος και οτι αφορα στο RNA και την κωδικη μονο.. γιατι δεν αφορα και τη μη κωδικη αφου το σχολικο αναφερει οτι αφορα το γονιδιο απο το οποιο παραγεται και στις ασκησεις χρησιμοποιουμε τον ορο κωδικονια της μη κωδικης;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

vanessa99

Δραστήριο μέλος

Η vanessa99 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια του τμήματος Νοσηλευτικής ΕΚΠΑ (Αθήνα). Έχει γράψει 410 μηνύματα.
Από το φυτό Zea mays (καλαμπόκι) απομονώθηκαν τρία διαφορετικά φυσιολογικά κύτταρα στα οποία προσδιορίστηκε το μέγεθος του γονιδιώματος σε ζ.β.
Στο 1ο: 20*10^9 ζ.β
Στο 2ο: 5*10^9 ζ.β
Στο 3ο: 10*10^9 ζ.β
Να εξηγήσετε γιατί υπάρχουν οι διαφορές αυτές στο μέγεθος του γονιδιώματος των 3ων γονιδίων.

Κανονικά, θα έλεγα ότι το 2ο ανήκει σε γαμετη, το 3ο σε κύτταρο πριν τη αντιγραφή και το 1ο μετά την αντιγραφή. Όμως το καλαμπόκι δεν έχει γαμέτη νομίζω άρα γιατί είναι διαφορετικά?
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

xristianax

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η xristianax αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 24 ετών. Έχει γράψει 158 μηνύματα.
παιδιά έχει κανείς κάποια λυμένη άσκηση με πολύσωμα να την δημοσιεύσει ή να μου την στείλει προσωπικά;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top