johngreek_mad
Δραστήριο μέλος
Αυτο πρακτικα σημαινει οτι ολοι οι ανθρωποι εχουν τη δυνατοτητα να αποκτησουν την πολιτικη αρετη, αλλα αυτο επιτυγχανεται μεσω της διδασκαλιας και επαφιεται και στην προσωπικη βουληση του καθενος για το αν θα την καλλιεργησει.
Αυτο ειναι το βασικο που πρεπει να κρατησεις δηλαδη
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
foreverfreak
Διάσημο μέλος
+την προδιαθεση, που ειναι απαραιτητο να την αναφερεις!!Αυτο ειναι το βασικο που πρεπει να κρατησεις δηλαδη
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
brit
Νεοφερμένος
-----------------------------------------
πολυ σωστη η δευτερη παρατηρηση :no1::no1:
την ειχα ξεχασει..
πραγματι η θεσπιση του νομου αυτου απο το Δια δειχνει οτι δεν ειναι εμφυτη η πολιτικη αρετη και αρα διδασκεται.
Οχι λαθος αυτο. Εκ φυσεως ο ανθρωπος ειχε μονο το λογικο του. Το ειχε πριν βγει ακομα απο τη γη στο φως. Αυτο φαινεται, οταν λεει οτι ο Επιμηθεας μοιρασε ολες τις ικανοτητες στα αλογα ζωα δηλ στα ζωα που δεν εχουν λογικη. Επομενως ο ανθρωπος ειχε λογικη. Αφου ο ανθρωπος βγηκε στο φως, τοτε πιστεψε σε θεους, αρχισε να οργανωνει κοινωνιες, ανακαλυψε την ικανοτητα της ομιλιας και βρηκε τροφες. Επειδη ομως δεν ειχε την πολιτικη αρετη, δεν μπορουσε να οργανωσει κοινωνιες επιτυχως. Προσεξε, ο Πρωταγωρας λεει οτι ο ανθρωπος πρωτη φορα συγκροτησε κοινωνιες για να προστατευτει απο τα αγρια θηρια. Ομως οταν μαζευονταν οι ανθρωποι ολοι μαζι, αδικουσαν ο ενας τον αλλον και διαλυονταν παλι οι πολεις. Ετσι ο Διας αποφασισε να δωσει την πολιτικη αρετη στους ανθρωπους δηλ την αιδω και τη δικη, ωστε οι ανθρωποι να μπορουν να μεινουν μαζι και να δημιουργησουν κοινωνιες και πολιτισμο. Επομενως, η πολιτικη αρετη, αφου δοθηκε μετα το βιολογικο σχηματισμο του ανθρωπου ,δεν ειναι εκ φυσεως. Αφου δεν ειναι εμφυτη σημαινει οτι διδασκεται.
Το ερωτημα ειναι πως ειναι δυνατον μερικοι ανθρωποι να μην εχουν την πολιτικη αρετη, εφοσον αυτη μοιραστηκε ανεξαιρετως σε ολους τους ανθρωπους. Για αυτο πρεπει να σκεφτουμε οτι η αιδως και η δικη δοθηκαν απο τον Δια στους ανθρωπους σε μεταγενεστερο σταδιο απο τον βιολογικο τους σχηματισμο. Αυτο πρακτικα σημαινει οτι ολοι οι ανθρωποι εχουν τη δυνατοτητα να αποκτησουν την πολιτικη αρετη, αλλα αυτο επιτυγχανεται μεσω της διδασκαλιας και επαφιεται και στην προσωπικη βουληση του καθενος για το αν θα την καλλιεργησει.
μαλιστα,δηλαδη για να ειμαι σιγουρη(ειμαι κοντα στο να το ξεκαθαρισω)αρχικα υπηρχαν μονο θεοι οι οποιοι επλασαν τα θνητα οντα ,τα θνητα οντα ειχαν πλαθει παραλληλα με τους ανθρωπους(σωστα?)λιγο πριν τα φερουν αυτα στο φως (θνητα οντα) φωναξαν τον Προμηθεα και τον Επιμηθεα ο τελευταιος κανει την μοιρασια (καπου εδω εγω υποθετω οτι τα θνητα οντα βγαινουν στο φως?)δηλαδη πρωτα τα επλασαν και τους μοιρασαν δυναμεις και υστερα βγηκαν στο φως?ή τα επλασαν βγηκαν στο φως και μετα μοιρασαν ικανοτητες? Υστερα ερχεται ο Προμηθεας να επιθεωρησει και βλεπει πως τα θνητα οντα ειναι οκ σε ολα τους ενω οι ανθρωποι δεν εχουν τιποτα(αοπλοι ,ξυπολυτοι κλπ) και ερχοταν και η σειρα τους να βγουν στο φως ετσι κλεβει την τεχνολογικη σοφια του Υφαιστου και της Αθηνας και την μοιραζει σε ολους η οχι?(εδω μπερδευομαι επειδη αργοτερα ο Ερμης αναφερει την δημιουργικη τεχνη που μαλλον εννοει την ενετεχνον σοφιαν(σωστα?)αρα δεν μοιραστηκε σε ολους αλλα σε λιγους καθως οι λιγοι ειναι αρκετοι για πολλους και απειρους.Ομως οι ανρωποι χανοντουσαν απο τα θηρια(πολιτικη τεχνη=πολεμικη) ετσι συναθροιζονταν για να σωθουν αλλα αδικουσαν ο ενας τον αλλον και διασκορπισμενοι παλι καταστρεφονταν.Ετσι ο Διας λεει στον Ερμη να δωσει την αιδω και την δικη και να την μοιρασει σε ολους (οπως μου δωσατε να καταλαβω η πολιτικη αρετη (αιδως -δικη) δεν δοθηκε στους ανθρωπους απο τον βιολογικο σχηματισμο αλλα υστερα ετσι δεν υπαρχει εκ φυσεως αρα μπορει να διδαχθει και να αποκτηθει με επιμελεια και μαθηση ,ομως περα απο την επιμελεια και την διδαχη οι ανθρωποι εχουν την προδιαθεση της πολιτικης αρετης δηλ τους δοθηκε' δυνάμει' )αυτος ειναι ο λογος που οι Αθηναιοι αφηνουν τον οποιονδηποτε να συμβουλευει στα πολιτικα θεματα καθως πιστευουν πως ολοι πρεπει να εχουν μεριδιο αλλιως δεν μπορουν να υπαρξουν οργανωμενες κοινωνιες μαλιστα οποιος ισχυριζεται πως δεν την εχει θεωρηται τρελος(αυτο που δεν μπορω να καταλαβω ειναι πως ο Διας δεν καταφερε να εξασφαλισει την καθολικοτητα για αυτο αλλωστε εβαλε και νομο να τιμωρουνται οκ μεχρι εδω .Δηλαδη ΟΛΟΙ εχουν την προδιαθεση αλλα ειναι στο χερι τους αν θα την χρησιμοποιησουν επομενως ουσιαστικα τιμωρηται οποιος δεν θελει να την διδαχθει αλλα ολοι εχουν την προδιαθεση?):what:πωπω!ειμαστε στα ηθικα και γω παλευω να καταλαβω τον πρωταγορα (αλλα δεν θα ηρεμησω μεχρι να τα καταφερω)ο Αριστοτελης μ αρεσει σιγουρα πιο πλ!
και παλι 1000 ευχαριστω για τις απαντησεις σας με βοηθησατε εκει που καποιοι που θελουν να λεγονται καθηγητες δεν το καταφεραν!(ειδικα στα αρχαια και στο φροντιστηριο και στο σχολειο ειναι χαλια) παλι κλ που στα αλλα ειναι ολοι οκ
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
brit
Νεοφερμένος
παιδια 1000 ευχαριστω,μ εχετε διαφωτησει !:no1:
-----------------------------------------
πλ μ εχει κουρασει ο πρωταγορας !!!
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
thanous18
Περιβόητο μέλος
Ελπιζω αυτη τη φορα να ειναι πιο κατανοητα.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
cathrine17
Νεοφερμένος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
johngreek_mad
Δραστήριο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
thanous18
Περιβόητο μέλος
Aυτο το εχω αναφερει σε προηγουμενο ποστ μου σε αυτο το θεμα.Πρέπει να επισημάνεις ότι ο Δίας μπορεί να έδωσε την πολιτική αρετή αλλά την έδωσε εν δυνάμει δηλαδή ως δυνατότητα και ο άνθρωπος πρέπει να μέσω της καλλιέργειας να την κάνει εν ενεργεία.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Ρόζα Νέρα Flamingo
Δραστήριο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
stefanosK
Δραστήριο μέλος
ΘΕΜΑ: Τροποποίηση της με αριθμ. πρωτ. 104845/26-08-2010 (Β΄ 1475) Υπουργικής Απόφασης «Καθορισμός εξεταστέας - διδακτέας ύλης των πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων της Γ΄ τάξης του Γενικού Λυκείου για το σχολικό έτος 2010-2011».
Έχοντας υπόψη:
1. Τις διατάξεις του νόμου 2525/97 (ΦΕΚ 188 Α΄) «Ενιαίο Λύκειο, πρόσβαση των αποφοίτων του στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και άλλες διατάξεις».
2. Τις διατάξεις του νόμου 2909/01 (ΦΕΚ 90 Α΄) «Ρυθμίσεις θεμάτων εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και άλλες διατάξεις».
3. Τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 14 του ΠΔ 60/2006 (ΦΕΚ 65 Α΄) «Αξιολόγηση των μαθητών του Ενιαίου Λυκείου».
4. Τις διατάξεις του άρθρου 3 του νόμου 3475/06 (ΦΕΚ 146 Α΄) «Οργάνωση και λειτουργία της δευτεροβάθμιας επαγγελματικής εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις».
5. Τις διατάξεις του άρθρου 90 του κώδικα Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά όργανα που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του Π.Δ. 63/2005 (ΦΕΚ Α΄ 9.
6. Tη με αρ. πρ. 63442/Γ2/27-6-05 (ΦΕΚ 921 Βʼ) Υ.Α. «Πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα Γʼ τάξης Ημερησίου Ενιαίου Λυκείου και Δʼ τάξης Εσπερινού Ενιαίου Λυκείου» και τη με αρ. πρ. 106529/Γ2/28-9-2007 Υ.Α. «Τροποποίηση της με αρ. πρ. 63442/Γ2/27-8-2005 ως προς την ονομασία του μαθήματος Ιστορίας Γενικής Παιδείας της Γ΄ τάξης Γενικού Λυκείου και της Δ΄ τάξης Εσπερινού Γενικού Λυκείου».
7. Την με αριθ. πρωτ. 104845/Γ2/26-08-2010 (Β΄ 1475) Υ.Α. με θέμα: «Καθορισμός εξεταστέας - διδακτέας ύλης των πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων της Γ΄ τάξης του Γενικού Λυκείου για το σχολικό έτος 2010-2011».
8. Τις με αρ. 10/2010 και 19/2010 πράξεις του τμήματος Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου.
Τροποποιούμε την με αριθμ. πρωτ. 104845/26-08-2010 (Β΄ 1475) Υπουργική Απόφαση μόνο ως προς την εξεταστέα-διδακτέα ύλη του Μαθήματος ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ της Θεωρητικής κατεύθυνσης Γ΄ τάξης του Γενικού Λυκείου για το σχολικό έτος 2010-2011 και αφαιρούμε από την Πολιτεία τις ενότητες 14 και 15 στο Ι) Διδαγμένο Κείμενο, Β. Κείμενα, Ι. Πλάτων, οι οποίες εκ παραδρομής περιελήφθησαν στην παραπάνω Υπουργική Απόφαση.
Η παρούσα απόφαση να δημοσιευτεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως
Μαρούσι 14-09-2010
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Dalian
Περιβόητο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Guest 045911
Επισκέπτης
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
stefanosK
Δραστήριο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Voula pap
Νεοφερμένος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
ZETAXA
Δραστήριο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Dalian
Περιβόητο μέλος
Το ότι θα μας κατασφάξουν φέτος με τα θέματα είναι σίγουρο..ωχ...ελπίζω να μην βάλουν παλούκια θέματα επειδή μειώσαν την ύλη...γενικά τα φοβάμαι τα αρχαία πολύ και γνωστό και άγνωστο...
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
ELISAVET
Εκκολαπτόμενο μέλος
θεωρητικά η πολιτεία ασχολείται με την κατασκευή μιαςπόλης- κράτους ( καλλίπολης) και εξετάζει το πώς λειτουργεί η δικαιοσύνη μέσα σε αυτή.. σωστά; ο μύθος του σπηλαίου έχει ως θέμα του την παιδεία ( περι παιδειας και απαιδευσιας) ... πώς μπορούμε να συνδέσουμε αυτα τα δύο;
η γνώμη μου είναι πως αν η δικαιοσύνη ειναι το αγαθό, τότε η παιδεία είναι και η πορεία προς το αγαθό..το μέσο δηλαδή για να κατακτήσει κανείς το αγαθό. Η δικαιοσύνη έχει να κάνει με τους φιλοσόφους που λύθηκαναπο τα δεσμά; έχω μπερδευτεί...αν μπορούσε κάποιος να με κατατοπίσει θα ήμουν τρισευτυχισμένη!
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
desperateforphd
Νεοφερμένος
Μη σκέφτεσαι την ιδανική πολιτεία ως μία πόλη με υλικούς ανθρώπους και αγορά αγαθών κλπ κλπ. Ο Πλάτωνας αναφέρεται σε μία ιδεατή κατάσταση, στην οποία θα κυβερνάνε οι άριστοι, άλλοι θα είναι φύλακες, άλλοι εργάτες. Ουσιαστικά περιγράφει πολίτευμα, με έμφαση στο δίκαιο.Έχω μια απορία.. έχω μια ερώτηση του κεε η οποία λέει να εντάξουμε το μύθο του σπηλαίου σε όλο το΄έργο και να το συνδέσουμε με τα προηγούμενα..
θεωρητικά η πολιτεία ασχολείται με την κατασκευή μιαςπόλης- κράτους ( καλλίπολης) και εξετάζει το πώς λειτουργεί η δικαιοσύνη μέσα σε αυτή.. σωστά; ο μύθος του σπηλαίου έχει ως θέμα του την παιδεία ( περι παιδειας και απαιδευσιας) ... πώς μπορούμε να συνδέσουμε αυτα τα δύο;
η γνώμη μου είναι πως αν η δικαιοσύνη ειναι το αγαθό, τότε η παιδεία είναι και η πορεία προς το αγαθό..το μέσο δηλαδή για να κατακτήσει κανείς το αγαθό. Η δικαιοσύνη έχει να κάνει με τους φιλοσόφους που λύθηκαναπο τα δεσμά; έχω μπερδευτεί...αν μπορούσε κάποιος να με κατατοπίσει θα ήμουν τρισευτυχισμένη!
Πάμε τώρα στο μύθο της σπηλιάς, δεν είναι άλλο από την διαδικασία της αυτογνωσίας: ο άνθρωπος είναι δεμένος με δεσμά στην σπηλιά, μετά όμως από πολλή προσπάθεια ανεβαίνει επάνω στη φύση και βλέπει τον ήλιο (της δικαιοσύνης). Δηλαδή η σπηλιά είναι σχηματική απεικόνιση της διαδικασίας που πρέπει να ακολουθηθεί για την επίτευξη της καλλίπολης, η επαφή με τον ήλιο καθιστά το άτομο κάτοικο της καλλίπολης, η σπηλιά είναι η κακή-πολη.
Ελπίζω, αν και σύντομη η απάντησή μου, να σε βοήθησα έστω και λίγο Στη διάθεσή σου για ό,τι θες.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
pseutiko_fili
Νεοφερμένος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
!!!...vivaki...!!!
Εκκολαπτόμενο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Χρήστες Βρείτε παρόμοια
-
Τα παρακάτω 0 μέλη και 1 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:Tα παρακάτω 52 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
- Τρελας123
- maril8na
- Hased Babis
- constansn
- Praxis
- Billprs
- thesecretfemme
- Cherrylawschoolgirl
- Mariamar
- Philologist
- francies_nolan
- nicole1982
- spring day
- argy
- SlimShady
- athinoula
- Dimitris9
- katiasalonica
- vivus
- Tina02
- Κλημεντίνη
- Leukosrinokeros
- Αριάνα123
- Steffie88
- uni77
- panagiotis23
- Elel
- sofia!
- aggelikiT
- lenaki001
- GeoCommand
- Natassa02
- efi25
- jj!
- Jocaste
- Ermioni89
- Yiorgosk
- tymvorixos
- valantis21
- Alma Libre
- madeingreece
- Scandal
- Memetchi
-
Φορτώνει...
-
Το forum μας χρησιμοποιεί cookies για να βελτιστοποιήσει την εμπειρία σας.
Συνεχίζοντας την περιήγησή σας, συναινείτε στη χρήση cookies στον περιηγητή σας.