Αρχαία: Βοήθεια/Απορίες στο Γνωστό

johngreek_mad

Δραστήριο μέλος

Ο Γιάννης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 32 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Αμπελόκηποι (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 795 μηνύματα.
Αυτο πρακτικα σημαινει οτι ολοι οι ανθρωποι εχουν τη δυνατοτητα να αποκτησουν την πολιτικη αρετη, αλλα αυτο επιτυγχανεται μεσω της διδασκαλιας και επαφιεται και στην προσωπικη βουληση του καθενος για το αν θα την καλλιεργησει.

Αυτο ειναι το βασικο που πρεπει να κρατησεις δηλαδη :)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

foreverfreak

Διάσημο μέλος

Ο Βαγγελας αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 33 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Αροανία (Αχαΐα). Έχει γράψει 2,618 μηνύματα.
Αυτο ειναι το βασικο που πρεπει να κρατησεις δηλαδη :)
+την προδιαθεση, που ειναι απαραιτητο να την αναφερεις;)!!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

brit

Νεοφερμένος

Η brit αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 33 ετών και Μαθητής Γ' λυκείου. Έχει γράψει 18 μηνύματα.
παιδια 1000 ευχαριστω,μ εχετε διαφωτησει !:no1:
-----------------------------------------
πολυ σωστη η δευτερη παρατηρηση :no1::no1:
την ειχα ξεχασει..:P
πραγματι η θεσπιση του νομου αυτου απο το Δια δειχνει οτι δεν ειναι εμφυτη η πολιτικη αρετη και αρα διδασκεται.

Οχι λαθος αυτο. Εκ φυσεως ο ανθρωπος ειχε μονο το λογικο του. Το ειχε πριν βγει ακομα απο τη γη στο φως. Αυτο φαινεται, οταν λεει οτι ο Επιμηθεας μοιρασε ολες τις ικανοτητες στα αλογα ζωα δηλ στα ζωα που δεν εχουν λογικη. Επομενως ο ανθρωπος ειχε λογικη. Αφου ο ανθρωπος βγηκε στο φως, τοτε πιστεψε σε θεους, αρχισε να οργανωνει κοινωνιες, ανακαλυψε την ικανοτητα της ομιλιας και βρηκε τροφες. Επειδη ομως δεν ειχε την πολιτικη αρετη, δεν μπορουσε να οργανωσει κοινωνιες επιτυχως. Προσεξε, ο Πρωταγωρας λεει οτι ο ανθρωπος πρωτη φορα συγκροτησε κοινωνιες για να προστατευτει απο τα αγρια θηρια. Ομως οταν μαζευονταν οι ανθρωποι ολοι μαζι, αδικουσαν ο ενας τον αλλον και διαλυονταν παλι οι πολεις. Ετσι ο Διας αποφασισε να δωσει την πολιτικη αρετη στους ανθρωπους δηλ την αιδω και τη δικη, ωστε οι ανθρωποι να μπορουν να μεινουν μαζι και να δημιουργησουν κοινωνιες και πολιτισμο. Επομενως, η πολιτικη αρετη, αφου δοθηκε μετα το βιολογικο σχηματισμο του ανθρωπου ,δεν ειναι εκ φυσεως. Αφου δεν ειναι εμφυτη σημαινει οτι διδασκεται.
Το ερωτημα ειναι πως ειναι δυνατον μερικοι ανθρωποι να μην εχουν την πολιτικη αρετη, εφοσον αυτη μοιραστηκε ανεξαιρετως σε ολους τους ανθρωπους. Για αυτο πρεπει να σκεφτουμε οτι η αιδως και η δικη δοθηκαν απο τον Δια στους ανθρωπους σε μεταγενεστερο σταδιο απο τον βιολογικο τους σχηματισμο. Αυτο πρακτικα σημαινει οτι ολοι οι ανθρωποι εχουν τη δυνατοτητα να αποκτησουν την πολιτικη αρετη, αλλα αυτο επιτυγχανεται μεσω της διδασκαλιας και επαφιεται και στην προσωπικη βουληση του καθενος για το αν θα την καλλιεργησει.


μαλιστα,δηλαδη για να ειμαι σιγουρη(ειμαι κοντα στο να το ξεκαθαρισω)αρχικα υπηρχαν μονο θεοι οι οποιοι επλασαν τα θνητα οντα ,τα θνητα οντα ειχαν πλαθει παραλληλα με τους ανθρωπους(σωστα?)λιγο πριν τα φερουν αυτα στο φως (θνητα οντα) φωναξαν τον Προμηθεα και τον Επιμηθεα ο τελευταιος κανει την μοιρασια (καπου εδω εγω υποθετω οτι τα θνητα οντα βγαινουν στο φως?)δηλαδη πρωτα τα επλασαν και τους μοιρασαν δυναμεις και υστερα βγηκαν στο φως?ή τα επλασαν βγηκαν στο φως και μετα μοιρασαν ικανοτητες? Υστερα ερχεται ο Προμηθεας να επιθεωρησει και βλεπει πως τα θνητα οντα ειναι οκ σε ολα τους ενω οι ανθρωποι δεν εχουν τιποτα(αοπλοι ,ξυπολυτοι κλπ) και ερχοταν και η σειρα τους να βγουν στο φως ετσι κλεβει την τεχνολογικη σοφια του Υφαιστου και της Αθηνας και την μοιραζει σε ολους η οχι?(εδω μπερδευομαι επειδη αργοτερα ο Ερμης αναφερει την δημιουργικη τεχνη που μαλλον εννοει την ενετεχνον σοφιαν(σωστα?)αρα δεν μοιραστηκε σε ολους αλλα σε λιγους καθως οι λιγοι ειναι αρκετοι για πολλους και απειρους.Ομως οι ανρωποι χανοντουσαν απο τα θηρια(πολιτικη τεχνη=πολεμικη) ετσι συναθροιζονταν για να σωθουν αλλα αδικουσαν ο ενας τον αλλον και διασκορπισμενοι παλι καταστρεφονταν.Ετσι ο Διας λεει στον Ερμη να δωσει την αιδω και την δικη και να την μοιρασει σε ολους (οπως μου δωσατε να καταλαβω η πολιτικη αρετη (αιδως -δικη) δεν δοθηκε στους ανθρωπους απο τον βιολογικο σχηματισμο αλλα υστερα ετσι δεν υπαρχει εκ φυσεως αρα μπορει να διδαχθει και να αποκτηθει με επιμελεια και μαθηση ,ομως περα απο την επιμελεια και την διδαχη οι ανθρωποι εχουν την προδιαθεση της πολιτικης αρετης δηλ τους δοθηκε' δυνάμει' )αυτος ειναι ο λογος που οι Αθηναιοι αφηνουν τον οποιονδηποτε να συμβουλευει στα πολιτικα θεματα καθως πιστευουν πως ολοι πρεπει να εχουν μεριδιο αλλιως δεν μπορουν να υπαρξουν οργανωμενες κοινωνιες μαλιστα οποιος ισχυριζεται πως δεν την εχει θεωρηται τρελος(αυτο που δεν μπορω να καταλαβω ειναι πως ο Διας δεν καταφερε να εξασφαλισει την καθολικοτητα για αυτο αλλωστε εβαλε και νομο να τιμωρουνται οκ μεχρι εδω .Δηλαδη ΟΛΟΙ εχουν την προδιαθεση αλλα ειναι στο χερι τους αν θα την χρησιμοποιησουν επομενως ουσιαστικα τιμωρηται οποιος δεν θελει να την διδαχθει αλλα ολοι εχουν την προδιαθεση?):what:πωπω!ειμαστε στα ηθικα και γω παλευω να καταλαβω τον πρωταγορα :sick:(αλλα δεν θα ηρεμησω μεχρι να τα καταφερω):mad:ο Αριστοτελης μ αρεσει σιγουρα πιο πλ!

και παλι 1000 ευχαριστω για τις απαντησεις σας με βοηθησατε εκει που καποιοι που θελουν να λεγονται καθηγητες δεν το καταφεραν!(ειδικα στα αρχαια και στο φροντιστηριο και στο σχολειο ειναι χαλια) παλι κλ που στα αλλα ειναι ολοι οκ
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

brit

Νεοφερμένος

Η brit αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 33 ετών και Μαθητής Γ' λυκείου. Έχει γράψει 18 μηνύματα.
παιδια 1000 ευχαριστω,μ εχετε διαφωτησει !:no1:
-----------------------------------------





πλ μ εχει κουρασει ο πρωταγορας !!!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

thanous18

Περιβόητο μέλος

Ο thanous18 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 4,131 μηνύματα.
Οι θεοι επλασαν τα θνητα πλασματα στο εσωτερικο της γης και μετα φωναξαν τον Επιμηθεα και τον Προμηθεα να μοιρασουν τις ικανοτητες σε αυτα. Ομως ο Επιμηθεας ζητησε απο τον Προμηθεα να κανει μονος του τη μοιρασια και μετα ο Προμηθεας να κανει τον ελεγχο. Ο Επιμηθεας ξεχασε να κοσμησει το ανθρωπινο γενος (το αφησε "ακοσμητον") και μοιρασε ολες τις δυναμεις "εις τα αλογα" ζωα. Για αυτο ο Προμηθεας εκλεψε τις τεχνικες γνωσεις του Ηφαιστου και της Αθηνας ( την εντεχνον σοφιαν συν πυρι) και τις μοιρασε στο ανθρωπινο γενος, πριν ακομα αυτο βγει απο τη γη στο φως. Με αυτο τον τροπο ο Προμηθεας εξασφαλισε την ευπορια του ανθρωπινου γενους. Μετα οι ανθρωποι βγηκαν απο τη γη στο φως, αλλα καταστρεφονταν απο τα αγρια θηρια. Για να προστατευτουν, οργανωνονταν σε κοινοτητες οι οποιες ομως δεν κρατουσαν, επειδη δεν ειχαν την πολιτικη τεχνη. Και ναι μερος της πολιτικης τεχνης ειναι η πολεμικη, γιατι μονο σε μια οργανωμενη κοινωνια μπορουν οι ανθρωποι να εξασκησουν πολεμικες ικανοτητες, να οργανωσουν στρατο και να φτιαξουν οπλα. Μετα λοιπον για να μη χαθει το ανθρωπινο γενος, ο Διας εδωσε την αιδω και τη δικη που συναποτελουν την πολιτικη αρετη. Τις εδωσε δλδ, αφου οι ανθρωποι ειχαν βγει στο φως.

Ελπιζω αυτη τη φορα να ειναι πιο κατανοητα. :P
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

cathrine17

Νεοφερμένος

Η Κατερίνα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Μαθητής Γ' λυκείου. Έχει γράψει 25 μηνύματα.
Πρέπει να επισημάνεις ότι ο Δίας μπορεί να έδωσε την πολιτική αρετή αλλά την έδωσε εν δυνάμει δηλαδή ως δυνατότητα και ο άνθρωπος πρέπει να μέσω της καλλιέργειας να την κάνει εν ενεργεία.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

johngreek_mad

Δραστήριο μέλος

Ο Γιάννης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 32 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Αμπελόκηποι (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 795 μηνύματα.
Να κλειδωθει εφοσον εχει απαντηθει ?
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

thanous18

Περιβόητο μέλος

Ο thanous18 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 4,131 μηνύματα.
Πρέπει να επισημάνεις ότι ο Δίας μπορεί να έδωσε την πολιτική αρετή αλλά την έδωσε εν δυνάμει δηλαδή ως δυνατότητα και ο άνθρωπος πρέπει να μέσω της καλλιέργειας να την κάνει εν ενεργεία.
Aυτο το εχω αναφερει σε προηγουμενο ποστ μου σε αυτο το θεμα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Ρόζα Νέρα Flamingo

Δραστήριο μέλος

Η Ρόζα Νέρα Flamingo αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια και μας γράφει απο Ανταρτικό (Φλώρινα). Έχει γράψει 780 μηνύματα.
βασικα ο πρωταγορασ δεν απανταει ξεκαθαρα σε κανενα σημειο για το διδακτο τησ αρετησ.αναλυει οτι ολοι εχουν την πολιτικη αρετη αλλα δεν αποδεικνυει το διδακτο τησ.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

stefanosK

Δραστήριο μέλος

Ο stefanosK αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 722 μηνύματα.

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ​
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ​
ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ​


ΘΕΜΑ: Τροποποίηση της με αριθμ. πρωτ. 104845/26-08-2010 (Β΄ 1475) Υπουργικής Απόφασης «Καθορισμός εξεταστέας - διδακτέας ύλης των πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων της Γ΄ τάξης του Γενικού Λυκείου για το σχολικό έτος 2010-2011».
Έχοντας υπόψη:
1. Τις διατάξεις του νόμου 2525/97 (ΦΕΚ 188 Α΄) «Ενιαίο Λύκειο, πρόσβαση των αποφοίτων του στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και άλλες διατάξεις».
2. Τις διατάξεις του νόμου 2909/01 (ΦΕΚ 90 Α΄) «Ρυθμίσεις θεμάτων εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και άλλες διατάξεις».
3. Τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 14 του ΠΔ 60/2006 (ΦΕΚ 65 Α΄) «Αξιολόγηση των μαθητών του Ενιαίου Λυκείου».
4. Τις διατάξεις του άρθρου 3 του νόμου 3475/06 (ΦΕΚ 146 Α΄) «Οργάνωση και λειτουργία της δευτεροβάθμιας επαγγελματικής εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις».
5. Τις διατάξεις του άρθρου 90 του κώδικα Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά όργανα που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του Π.Δ. 63/2005 (ΦΕΚ Α΄ 9.
6. Tη με αρ. πρ. 63442/Γ2/27-6-05 (ΦΕΚ 921 Βʼ) Υ.Α. «Πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα Γʼ τάξης Ημερησίου Ενιαίου Λυκείου και Δʼ τάξης Εσπερινού Ενιαίου Λυκείου» και τη με αρ. πρ. 106529/Γ2/28-9-2007 Υ.Α. «Τροποποίηση της με αρ. πρ. 63442/Γ2/27-8-2005 ως προς την ονομασία του μαθήματος Ιστορίας Γενικής Παιδείας της Γ΄ τάξης Γενικού Λυκείου και της Δ΄ τάξης Εσπερινού Γενικού Λυκείου».
7. Την με αριθ. πρωτ. 104845/Γ2/26-08-2010 (Β΄ 1475) Υ.Α. με θέμα: «Καθορισμός εξεταστέας - διδακτέας ύλης των πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων της Γ΄ τάξης του Γενικού Λυκείου για το σχολικό έτος 2010-2011».
8. Τις με αρ. 10/2010 και 19/2010 πράξεις του τμήματος Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου.
αποφασίζουμε:

Τροποποιούμε την με αριθμ. πρωτ. 104845/26-08-2010 (Β΄ 1475) Υπουργική Απόφαση μόνο ως προς την εξεταστέα-διδακτέα ύλη του Μαθήματος ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ της Θεωρητικής κατεύθυνσης Γ΄ τάξης του Γενικού Λυκείου για το σχολικό έτος 2010-2011 και αφαιρούμε από την Πολιτεία τις ενότητες 14 και 15 στο Ι) Διδαγμένο Κείμενο, Β. Κείμενα, Ι. Πλάτων, οι οποίες εκ παραδρομής περιελήφθησαν στην παραπάνω Υπουργική Απόφαση.

Η παρούσα απόφαση να δημοσιευτεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως





Μαρούσι 14-09-2010






Η ΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΑΝΝΑ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Dalian

Περιβόητο μέλος

Η Substrata αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Πτυχιούχος. Έχει γράψει 4,822 μηνύματα.
Shit.... τώρα που μόλις τις έκανα αποφάσισαν να τις βγάλουν? :P Το καλό είναι ότι δεν προστίθεται κάτι άλλο στη θέση τους (όπως Γύγης, μπλιαξ)... τουλάχιστον προς το παρόν.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Guest 045911

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Έψαξα να βρω κάποια πηγή για το θέμα αλλά δεν βρήκα. Θα μπορούσες μήπως εσύ να μας παραθέσεις τη πηγή από όπου τα βρήκες αυτά ;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

stefanosK

Δραστήριο μέλος

Ο stefanosK αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 722 μηνύματα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Voula pap

Νεοφερμένος

Η Voula pap αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 5 μηνύματα.
ωχ...ελπίζω να μην βάλουν παλούκια θέματα επειδή μειώσαν την ύλη...γενικά τα φοβάμαι τα αρχαία πολύ και γνωστό και άγνωστο...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

ZETAXA

Δραστήριο μέλος

Η ZETAXA αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 32 ετών. Έχει γράψει 695 μηνύματα.
Περισυ η ενοτητα 15 ηταν η πιο sos ενοτητα! Ολα τα φροντιστηρια αυτη μας ελεγαν να προσεξουμε!Και φυσικα τοση φασαρια και δεν επεσε!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Dalian

Περιβόητο μέλος

Η Substrata αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Πτυχιούχος. Έχει γράψει 4,822 μηνύματα.
ωχ...ελπίζω να μην βάλουν παλούκια θέματα επειδή μειώσαν την ύλη...γενικά τα φοβάμαι τα αρχαία πολύ και γνωστό και άγνωστο...
Το ότι θα μας κατασφάξουν φέτος με τα θέματα είναι σίγουρο..
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

ELISAVET

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η λίζα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 31 ετών και Φοιτητής. Έχει γράψει 132 μηνύματα.
Έχω μια απορία.. έχω μια ερώτηση του κεε η οποία λέει να εντάξουμε το μύθο του σπηλαίου σε όλο το΄έργο και να το συνδέσουμε με τα προηγούμενα..
θεωρητικά η πολιτεία ασχολείται με την κατασκευή μιαςπόλης- κράτους ( καλλίπολης) και εξετάζει το πώς λειτουργεί η δικαιοσύνη μέσα σε αυτή.. σωστά; ο μύθος του σπηλαίου έχει ως θέμα του την παιδεία ( περι παιδειας και απαιδευσιας) ... πώς μπορούμε να συνδέσουμε αυτα τα δύο;
η γνώμη μου είναι πως αν η δικαιοσύνη ειναι το αγαθό, τότε η παιδεία είναι και η πορεία προς το αγαθό..το μέσο δηλαδή για να κατακτήσει κανείς το αγαθό. Η δικαιοσύνη έχει να κάνει με τους φιλοσόφους που λύθηκαναπο τα δεσμά; έχω μπερδευτεί...αν μπορούσε κάποιος να με κατατοπίσει θα ήμουν τρισευτυχισμένη!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

desperateforphd

Νεοφερμένος

Η desperateforphd αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Διδακτορικός. Έχει γράψει 68 μηνύματα.
Έχω μια απορία.. έχω μια ερώτηση του κεε η οποία λέει να εντάξουμε το μύθο του σπηλαίου σε όλο το΄έργο και να το συνδέσουμε με τα προηγούμενα..
θεωρητικά η πολιτεία ασχολείται με την κατασκευή μιαςπόλης- κράτους ( καλλίπολης) και εξετάζει το πώς λειτουργεί η δικαιοσύνη μέσα σε αυτή.. σωστά; ο μύθος του σπηλαίου έχει ως θέμα του την παιδεία ( περι παιδειας και απαιδευσιας) ... πώς μπορούμε να συνδέσουμε αυτα τα δύο;
η γνώμη μου είναι πως αν η δικαιοσύνη ειναι το αγαθό, τότε η παιδεία είναι και η πορεία προς το αγαθό..το μέσο δηλαδή για να κατακτήσει κανείς το αγαθό. Η δικαιοσύνη έχει να κάνει με τους φιλοσόφους που λύθηκαναπο τα δεσμά; έχω μπερδευτεί...αν μπορούσε κάποιος να με κατατοπίσει θα ήμουν τρισευτυχισμένη!
Μη σκέφτεσαι την ιδανική πολιτεία ως μία πόλη με υλικούς ανθρώπους και αγορά αγαθών κλπ κλπ. Ο Πλάτωνας αναφέρεται σε μία ιδεατή κατάσταση, στην οποία θα κυβερνάνε οι άριστοι, άλλοι θα είναι φύλακες, άλλοι εργάτες. Ουσιαστικά περιγράφει πολίτευμα, με έμφαση στο δίκαιο.
Πάμε τώρα στο μύθο της σπηλιάς, δεν είναι άλλο από την διαδικασία της αυτογνωσίας: ο άνθρωπος είναι δεμένος με δεσμά στην σπηλιά, μετά όμως από πολλή προσπάθεια ανεβαίνει επάνω στη φύση και βλέπει τον ήλιο (της δικαιοσύνης). Δηλαδή η σπηλιά είναι σχηματική απεικόνιση της διαδικασίας που πρέπει να ακολουθηθεί για την επίτευξη της καλλίπολης, η επαφή με τον ήλιο καθιστά το άτομο κάτοικο της καλλίπολης, η σπηλιά είναι η κακή-πολη.

Ελπίζω, αν και σύντομη η απάντησή μου, να σε βοήθησα έστω και λίγο :) Στη διάθεσή σου για ό,τι θες.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

pseutiko_fili

Νεοφερμένος

Η pseutiko_fili αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 87 μηνύματα.
βρε παιδια απο που διαβαζετε τα σχολια για το γνωστο?εγω απο το μεταιχμιο και συμπληρωνω και απο το βιβλιο του καθηγητη.με βαση τι διορθωνουν στις πανελληνιες το γνωστο?:hmm:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

!!!...vivaki...!!!

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Βιβή αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 30 ετών, Φοιτήτρια και μας γράφει απο Κοζάνη (Κοζάνη). Έχει γράψει 349 μηνύματα.
Παιδιά στην πολιτεία στην ενότητα 12 είναι μία άσκηση που λέει: Ποιο θέμα θέτει για συζήτηση ο Σωκράτης και πώς συνδέεται με το θέμα της Πολιτείας; (φύλακες και άρχοντες της πλατωνικής πολιτείας) Τι πρέπει να γράψω στο δεύτερο σκέλος;;;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Top