Φυσική Γ Λυκείου Στερεό - βοήθεια σε ασκήσεις

juanium

Νεοφερμένος

Ο juanium αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 17 ετών και Μαθητής Γ' λυκείου. Έχει γράψει 29 μηνύματα.
είναι πολύ απλά τα πράγματα, μάλλον έχεις υπεριτιμήσει λίγο την δυσκολία της διαίρεσης.
γενικά άμα έχεις
χ=αβ
ψ=αγ

μπορείς παρκτικά να τραβήξεις μια γραμμη κλασματος στην μέση και θα έχεις
χ/ψ = (αβ)/(αγ).
Έτσι το α είναι ίδιο στον αριθμητή και στον παρονομαστή και απλοποιείται σε χ/ψ = β/γ.
Εδώ η σκεψη ειναι να παρατηρήσεις οτι και στον τυπο της θεσης και της επιταχυνσης εχεις κοινο το Αημ(ωτ+Φο)
οπότε τα απλοποιείς ολα αυτά και μένει μοναχό του το -ω^2. Είναι λογικό να δυσκολέυεσαι, αφού διαβάζεις μόνος σου. Σιγά σιγά θα το βρεις, οτιδήποτε άλλο θες με λες.
 

nearos

Διάσημο μέλος

Ο Giorgos αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 17 ετών και Μαθητής Δημοτικού. Έχει γράψει 3,868 μηνύματα.
1720544825089.png

Νιωθω οτι αυτο ειναι το τελευταίο που ζητάω διευκρήνηση ολη την άσκηση μιας και ενιαι κουραστικο και για τους αλλους και δε νιωθω οτι κανω κατι εχοντας αλλους να μου λυσουν την ασκηση, ομως νιωθω καπως καλα για αυτην εδω περα

α) βρηκα Τ=
1720545072555.png
, D=8 (με ω=4π r/s)
β) βρηκα αmax=-32m/s²

και κανω προσευχη
 

ultraviolence

Τιμώμενο Μέλος

Ο ultraviolence αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Χημείας ΑΠΘ και μας γράφει απο Γαλλία (Ευρώπη). Έχει γράψει 14,013 μηνύματα.
View attachment 135036
Νιωθω οτι αυτο ειναι το τελευταίο που ζητάω διευκρήνηση ολη την άσκηση μιας και ενιαι κουραστικο και για τους αλλους και δε νιωθω οτι κανω κατι εχοντας αλλους να μου λυσουν την ασκηση, ομως νιωθω καπως καλα για αυτην εδω περα

α) βρηκα Τ=View attachment 135037, D=8 (με ω=4π r/s)
β) βρηκα αmax=-32m/s²

και κανω προσευχη
Ξανατσέκαρε το α)
Νομίζω ότι έχει λάθος
Έχει σίγουρα λάθος, το'κανα με το χαρτί

Τ=1/f = 0.5 sec
ω=2πf=4π r/s
D= mω^2= 0.2*16*π^2= 32 N/m (Ξεχασες να υψωσεις στο τετραγωνο το ω)
 

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,902 μηνύματα.
View attachment 135036
Νιωθω οτι αυτο ειναι το τελευταίο που ζητάω διευκρήνηση ολη την άσκηση μιας και ενιαι κουραστικο και για τους αλλους και δε νιωθω οτι κανω κατι εχοντας αλλους να μου λυσουν την ασκηση, ομως νιωθω καπως καλα για αυτην εδω περα

α) βρηκα Τ=View attachment 135037, D=8 (με ω=4π r/s)
β) βρηκα αmax=-32m/s²

και κανω προσευχη
Θες να εξηγήσεις πως υπολόγισες την περίοδο ;
Αφού έχεις βρει ω = 4π rad/s , και πολύ σωστά, θα είναι :
T = 2π/ω = 2π/4π s= 0.5s

και όχι περίπου 1s που βρήκες.
Ομοίως το D λάθος, πως το υπολόγισες ;

Το β σωστό.
 

nearos

Διάσημο μέλος

Ο Giorgos αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 17 ετών και Μαθητής Δημοτικού. Έχει γράψει 3,868 μηνύματα.
Θες να εξηγήσεις πως υπολόγισες την περίοδο ;
Αφού έχεις βρει ω = 4π rad/s , και πολύ σωστά, θα είναι :
T = 2π/ω = 2π/4π s= 0.5s

και όχι περίπου 1s που βρήκες.
Ομοίως το D λάθος.
Πρωτα υπολογισα το D που ειχα διαβασει οτι ειναι ω^2*m και μετα το Τ μεσω του 2π * ριζα (m/D) :/:
Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:

α ειμαι τερμα ηλιθιος εκανα 4² = 4 ΠΩΩΩΩΩΩΩΩΩΩΩΩΩΩΩΩΩΩΩ ταχω χασει μισο
 

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,902 μηνύματα.
Πρωτα υπολογισα το D που ειχα διαβασει οτι ειναι ω^2*m και μετα το Τ μεσω του 2π * ριζα (m/D) :/:
Το ω το έχεις σωστό, το m στο δίνει, και ο τύπος για το D σωστός. Μάλλον έκανες αριθμητικό οπότε μην απογοητεύεσαι αλλά να λύνεις αργά και προσεκτικά σε αυτή την φάση, η ταχύτητα δεν είναι ακόμα ζητούμενο όσο η εξοικείωση.

Τώρα για την περίοδο άδικα παιδεύτηκες. Μην πηγαίνει το μυαλό σου σε περίπλοκες πράξεις κατευθείαν. Αφού σου λέει την συχνότητα του φαινομένου, κατευθείαν ξέρεις την περίοδο αφού αυτά τα δύο μεγέθη συνδέονται πολύ στενά ως εξής :

T = 1/f = 1/2 s = 0.5s

Είδες τι όμορφα και απλά που βγαίνει χωρίς D και χωρίς m ;
 

nearos

Διάσημο μέλος

Ο Giorgos αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 17 ετών και Μαθητής Δημοτικού. Έχει γράψει 3,868 μηνύματα.
τι φαση παρολο που ξερω οτι πρεπει να μην βιαζομαι και να μη κανω τετοιου ειδους εξυπναδες συνεχιζω να τις κανω, εχουν παραπονο και οι καθηγηται απο αυτο. Θα με φαει :(
Ξανατσέκαρε το α)
Νομίζω ότι έχει λάθος
Έχει σίγουρα λάθος, το'κανα με το χαρτί

Τ=1/f = 0.5 sec
ω=2πf=4π r/s
D= mω^2= 0.2*16*π^2= 32 N/m (Ξεχασες να υψωσεις στο τετραγωνο το ω)
Το ω το έχεις σωστό, το m στο δίνει, και ο τύπος για το D σωστός. Μάλλον έκανες αριθμητικό οπότε μην απογοητεύεσαι αλλά να λύνεις αργά και προσεκτικά σε αυτή την φάση, η ταχύτητα δεν είναι ακόμα ζητούμενο όσο η εξοικείωση.

Τώρα για την περίοδο άδικα παιδεύτηκες. Μην πηγαίνει το μυαλό σου σε περίπλοκες πράξεις κατευθείαν. Αφού σου λέει την συχνότητα του φαινομένου, κατευθείαν ξέρεις την περίοδο αφού αυτά τα δύο μεγέθη συνδέονται πολύ στενά ως εξής :

T = 1/f = 1/2 s = 0.5s

Είδες τι όμορφα και απλά που βγαίνει χωρίς D και χωρίς m ;
Σας ευχαριστω παρα πολυ για την αμεση βοηθεια, θα προσπαθησω να λυσω και αλλες πιο αργα ναεξοικιωθω
 

ultraviolence

Τιμώμενο Μέλος

Ο ultraviolence αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Χημείας ΑΠΘ και μας γράφει απο Γαλλία (Ευρώπη). Έχει γράψει 14,013 μηνύματα.
τι φαση παρολο που ξερω οτι πρεπει να μην βιαζομαι και να μη κανω τετοιου ειδους εξυπναδες συνεχιζω να τις κανω, εχουν παραπονο και οι καθηγηται απο αυτο. Θα με φαει :(
Μην απελπίζεσαι! Καλύτερα να τις κάνεις τώρα, παρά όταν έρθει η ώρα. Μια-δυο..δέκα, θα σου έρθει από μόνο του το να τα κοιτάς πιο σοβαρά.
Σας ευχαριστω παρα πολυ για την αμεση βοηθεια, θα προσπαθησω να λυσω και αλλες πιο αργα ναεξοικιωθω
Ο,τι απορία έχεις γράψε και θα σε βοηθήσουμε!
 

bibliofagos

Νεοφερμένος

Ο bibliofagos αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 18 ετών και Μαθητής Γ' λυκείου. Έχει γράψει 4 μηνύματα.
Δεν χρειάζεται να αγχώνεσαι. Οι συγκεκριμένες ασκήσεις εξετάζουν τυπολόγιο επομένως χρειάζονται προσοχή και ηρεμία. Η ταχύτητα θα έρθει ασυναίσθητα μέσα από την διαρκή εξάσκηση
 

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,902 μηνύματα.
τι φαση παρολο που ξερω οτι πρεπει να μην βιαζομαι και να μη κανω τετοιου ειδους εξυπναδες συνεχιζω να τις κανω, εχουν παραπονο και οι καθηγηται απο αυτο. Θα με φαει :(


Σας ευχαριστω παρα πολυ για την αμεση βοηθεια, θα προσπαθησω να λυσω και αλλες πιο αργα ναεξοικιωθω
Κάνε μεγάλα και ξεκάθαρα γράμματα. Μην προσπαθείς να χωρέσεις τίποτα σε άκρες σελιδών. Καλύτερα να χρησιμοποιήσεις περισσότερες σελίδες εαν πραγματικά χρειάζεται. Τα αποτελέσματα σου πάντα να δηλώνονται ρητά και να μπαίνουν σε κουτάκια σε σημεία καθαρά χωρίς πολλές πράξεις τριγύρω. Και εαν βλέπεις οτι οι υπολογισμοί ξεφεύγουν και μπερδεύεσαι, ανέλυσε τους σε σημείο αηδίας σε όσα βήματα χρειάζονται.

Μια επαλήθευση επίσης στο τέλος βάζοντας τα αποτελέσματα σου σε γνωστούς τύπους για να επιβεβαιώσεις τα αρχικά δεδομένα είναι εξίσου καλή και έξυπνη τακτική για να βεβαιωθείς οτι δεν έχεις κάνει λάθος. Λόγου χάρη εαν έπαιρνες αυτό το D που βρήκες και έλεγες για να παω να εξετάσω εαν μου δίνει την σωστή συχνότητα των δεδομένων, θα έβρισκες :

f = sqrt(D/m)/2π = (1/2π)sqrt(8/0.2) = sqrt(40/4π²) = 1 Hz

Οπότε θα ήξερες κατευθείαν οτι έκανες λάθος.
Downside της μεθόδου παραπάνω πράξεις. Σε αυτό το πρόβλημα ίσως να φαίνεται υπερβολικός κόπος. Αλλά σε μεγαλύτερα προβλήματα η επαλήθευση είναι εύκολη διαδικασία σε σχέση με την λύση αφού στα 20 βήματα το να κάνεις ένα ακόμα δεν είναι κάτι.
 

nearos

Διάσημο μέλος

Ο Giorgos αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 17 ετών και Μαθητής Δημοτικού. Έχει γράψει 3,868 μηνύματα.
Κάνε μεγάλα και ξεκάθαρα γράμματα. Μην προσπαθείς να χωρέσεις τίποτα σε άκρες σελιδών. Καλύτερα να χρησιμοποιήσεις περισσότερες σελίδες εαν πραγματικά χρειάζεται. Τα αποτελέσματα σου πάντα να δηλώνονται ρητά και να μπαίνουν σε κουτάκια σε σημεία καθαρά χωρίς πολλές πράξεις τριγύρω. Και εαν βλέπεις οτι οι υπολογισμοί ξεφεύγουν, ανέλυσε τους σε σημείο αηδίας σε όσα βήματα χρειάζονται.

Μια επαλήθευση επίσης στο τέλος βάζοντας τα αποτελέσματα σου σε γνωστούς τύπους για να επιβεβαιώσεις τα αρχικά δεδομένα είναι εξίσου καλή και έξυπνη τακτική για να βεβαιωθείς οτι δεν έχεις κάνει λάθος.

Λόγου χάρη εαν έπαιρνες αυτό το D που βρήκες και έλεγες για να παω να εξετάσω εαν μου δίνει την σωστή συχνότητα :

f = sqrt(D/m)/2π = (1/2π)sqrt(8/0.2) = sqrt(40/4π²) = 1 Hz

Downside παραπάνω πράξεις. Σε αυτό το πρόβλημα ίσως φαίνεται υπερβολικός κόπος. Αλλά σε μεγαλύτερα προβλήματα η επαλήθευση είναι εύκολη διαδικασία σε σχέση με την λύση αφού στα 20 βήματα το να κάνεις ένα ακόμα δεν είναι κάτι.
Καταλαβαίνω, απλα πρεπει να μαθω να μη στριμωχνω τα νουμερα. Τα τετραγωνακια και την αναλυση την κανω, απλα για καποιον λογο παω θεσσαλονίκη μέσω ιταλίας κροατιας βοσνιας. Αυτο πρεπει να βελτιωσω, ελπιζω να τα καταφέρω. Ευχαριστω παρα πολυ για τις διευκρυνησεις
 

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,902 μηνύματα.
Καταλαβαίνω, απλα πρεπει να μαθω να μη στριμωχνω τα νουμερα. Τα τετραγωνακια και την αναλυση την κανω, απλα για καποιον λογο παω θεσσαλονίκη μέσω ιταλίας κροατιας βοσνιας. Αυτο πρεπει να βελτιωσω, ελπιζω να τα καταφέρω. Ευχαριστω παρα πολυ για τις διευκρυνησεις
Κάτσε σκέψου πως συνδέονται τα μεγέθη. Όταν πάμε μέσω Λαμίας είναι ένδειξη να ξέρεις(speaking from experience) οτι δεν υπάρχει σαφή κατανόηση. Ναι μεν σου δίνει το βιβλίο διάφορους τύπους αλλά πρέπει πραγματικά να τους καταλάβεις και να είσαι σε θέση να τους ανακαλείς και απο την λογική, όχι μόνο την μνήμη. Εαν το καταφέρεις αυτό θα δεις οτι θα γίνεις πιο γρήγορος. Και να σου πω και κάτι ; Πλέον σας δίνουν τυπολόγιο, άρα εσένα η δουλειά σου δεν είναι να τους θυμάσαι πλέον ούτως η άλλως. Για αυτό είχα πει οτι το τυπολόγιο θα γίνει επικίνδυνο στο μέλλον, καθώς πολλοί θα ψάχνουν τύπους σαν τους χάνους, απλά θα αιωρούνται όλοι μαζί στο μυαλό τους χωρίς να ξέρουν πως να τους συνδυάσουν.

Anyways για οτι χρειαστείς εδώ είμαστε. Καλή μελέτη !
 

juanium

Νεοφερμένος

Ο juanium αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 17 ετών και Μαθητής Γ' λυκείου. Έχει γράψει 29 μηνύματα.
Να δώσω και εγώ ένα tipάκι που γενικά με βοηθάει. Τίποτα σπουδαίο αλλά μπορεί να εντοπίσει απρόσεκτα λαθάκια. πχ άμα κάνω ταλάντωση με ένα ελατήριο σταθεράς k=100N/m (k=D, θα το δεις αργότερα σε ασκήσεις με ελατήρια), και μετά το ίδιο σώμα ξερω γω σε ελατήριο k-400N/m βοηθάει να σκέφτεσαι, χμμ πιο σκληρό ελατήριο ετούτο. άρα αμα το χτυπήσω με την ίδια ορμή θα πρέπει να έχω μικρότερο πλάτος ταλάντωσης. ε και έτσι βλέπω πανω κατω αμα τα αποτελέσματα μου εχουν και καποια πρακτική λογική από πίσω
 

nearos

Διάσημο μέλος

Ο Giorgos αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 17 ετών και Μαθητής Δημοτικού. Έχει γράψει 3,868 μηνύματα.
αυτη τη στιμγη παλεύω με το πως να λύσω απλα υποερωτήματα του τύπου "την απομακρυνση τη χρονικη στιγμη τ=0.5 sec" και βλακείες. Οτι βαζω γινεται 0, ξερω οτι ειναι επειδη μεεγιστη ταχυτητα ειναι στην θεση ισορροπιας, αρα λογικο να βγει μηδεν, αλλα δε ξερω τι πρεπει να βαλω στο ημω :/:
 

juanium

Νεοφερμένος

Ο juanium αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 17 ετών και Μαθητής Γ' λυκείου. Έχει γράψει 29 μηνύματα.
Κατάλαβα που έχεις μπερδευτεί. όταν λεμε ημ(ωτ+Φο) εννοούμε το ημίτονο ολοκληρού του αριθμού ωτ+Φο.
αρα αμα Α=0.2m Φο =0rad και ω =0.5π r/s και θελεις την απομάκρυνση για t=1 τοτε είναι χ=Αημ(ωt+Φο)
=0.2ημ(0.5π) =0.2*1 = 0.2m.
Δεν είναι ημω * t αλλά ημ(ω * t)
 

nearos

Διάσημο μέλος

Ο Giorgos αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 17 ετών και Μαθητής Δημοτικού. Έχει γράψει 3,868 μηνύματα.
Κατάλαβα που έχεις μπερδευτεί. όταν λεμε ημ(ωτ+Φο) εννοούμε το ημίτονο ολοκληρού του αριθμού ωτ+Φο.
αρα αμα Α=0.2m Φο =0rad και ω =0.5π r/s και θελεις την απομάκρυνση για t=1 τοτε είναι χ=Αημ(ωt+Φο)
=0.2ημ(0.5π) =0.2*1 = 0.2m.
Δεν είναι ημω * t αλλά ημ(ω * t)
ΠΩΩΩΩΩΩΩ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ
 

juanium

Νεοφερμένος

Ο juanium αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 17 ετών και Μαθητής Γ' λυκείου. Έχει γράψει 29 μηνύματα.
Χαίρομαι που λύσαμε το εμπόδιο :)
 

nearos

Διάσημο μέλος

Ο Giorgos αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 17 ετών και Μαθητής Δημοτικού. Έχει γράψει 3,868 μηνύματα.
1720554492469.png

λοιπον
υ=4πσυν5πt, ομως υ=υmaxσυνωt, αρα ω=5π, υmax=4π.
ομως υmax=ωΑ => Α=umax/ω = 4/5 = 0.8m
F=ma => F=mαmaxΑημωt => F=mω²Α=0.3*250*0.8 (γιατι χ=Α, μεγιστη επιταχυνση στην ακραια θεση) αρα F=60N

x=Aημ(ωτ) = 0.8*ημ(5π*0.5)=0.8m

πατερημων
 

juanium

Νεοφερμένος

Ο juanium αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 17 ετών και Μαθητής Γ' λυκείου. Έχει γράψει 29 μηνύματα.
Εξαιρετικά, μπράβο! Στην δύναμη επαναφοράς μόνο να σου πω, καλό είναι να το κάνεις όπως το σχολικό βιβλιο, δηλαδή:
F=-Dx άρα Fmax = DA = mω^2Α. Είναι το ίδιο πράγμα απλώς γενικά καλό είναι να το κάνεις έτσι διότι η σχέση δύναμης-θεσης ως F = -ax με a μια σταθερά, είναι συνθήκη απλής αρμονικής ταλάντωσης και ξεχωριστό χαρακτηριστικό της.
 

nearos

Διάσημο μέλος

Ο Giorgos αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 17 ετών και Μαθητής Δημοτικού. Έχει γράψει 3,868 μηνύματα.
Εξαιρετικά, μπράβο! Στην δύναμη επαναφοράς μόνο να σου πω, καλό είναι να το κάνεις όπως το σχολικό βιβλιο, δηλαδή:
F=-Dx άρα Fmax = DA = mω^2Α. Είναι το ίδιο πράγμα απλώς γενικά καλό είναι να το κάνεις έτσι διότι η σχέση δύναμης-θεσης ως F = -ax με a μια σταθερά, είναι συνθήκη απλής αρμονικής ταλάντωσης και ξεχωριστό χαρακτηριστικό της.
ΠΑΜΕ ΡΕ ΑΔΕΡΦΕ
party-parrot.gif
ευχαριστώ παρα πολύ για τη βοήθεια και την καθοδήγηση, θα εξασκηθω και αλλο
 

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top