Φυσική Γ Λυκείου Στερεό - βοήθεια σε ασκήσεις

Joji

Διακεκριμένο μέλος

Η Τζότζι αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 21 ετών και Απόφοιτος λυκείου. Έχει γράψει 7,029 μηνύματα.
View attachment 134807

Μπορεί καποιος ενδεικτικά να μου λυσει αυτη την ευκολη ασκηση; Προσπαθώ να κανω μονος μου ταλαντωσεις αφου χανω τα θερινα στο φροντιστήριο. Σας ευχαριστω παρα πολυ
A353A610-825A-48C2-A37A-A7BB6D89C816.jpeg
F847393B-35B6-4F16-9F41-08D85AB53C43.jpeg

Το τελευταίο βγάζει νόημα αν σκεφτείς πως αφού f=4 Hz, τότε T=1/f ή 1/4s.

Επομένως η t1=1/4 ισούται με μια περίοδο T. Δηλαδή έχει εκτελέσει μια πλήρη ταλάντωση και περνά ξανά από τη ΘΙ όπου η επιτάχυνση α είναι μηδέν και η ταχύτητα μέγιστη.
 

nearos

Διάσημο μέλος

Ο Giorgos αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 17 ετών και Μαθητής Δημοτικού. Έχει γράψει 3,420 μηνύματα.
View attachment 134811View attachment 134812
Το τελευταίο βγάζει νόημα αν σκεφτείς πως αφού f=4 Hz, τότε T=1/f ή 1/4s.

Επομένως η t1=1/4 ισούται με μια περίοδο T. Δηλαδή έχει εκτελέσει μια πλήρη ταλάντωση και περνά ξανά από τη ΘΙ όπου η επιτάχυνση α είναι μηδέν και η ταχύτητα μέγιστη.
Χιλια ευχαριστω, κατι ψυλλιαζομουν οτι επρεπε να χρησιμοποιησω συχνοτητα αλλα μπερδεψα τους τυπους και προσπαθουσα να χρησιμοποιησω το υ=2πRf...

Ευχαριστω και παλι, νασαι καλα
 

Joji

Διακεκριμένο μέλος

Η Τζότζι αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 21 ετών και Απόφοιτος λυκείου. Έχει γράψει 7,029 μηνύματα.
Χιλια ευχαριστω, κατι ψυλλιαζομουν οτι επρεπε να χρησιμοποιησω συχνοτητα αλλα μπερδεψα τους τυπους και προσπαθουσα να χρησιμοποιησω το υ=2πRf...

Ευχαριστω και παλι, νασαι καλα
Να θυμάσαι για τις ταλαντώσεις:
(Όπου N=Αριθμός ταλαντώσεων)

N=f•Δt ή N=Δt/T και αντίστοιχα
f=N/Δt και T=Δt/N με T και f να είναι εξ ορισμού αντιστρόφως ανάλογα.

Το u=ωR να φανταστώ σου ήρθε από το στερεό;
 

juanium

Νεοφερμένος

Ο juanium αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 17 ετών και Μαθητής Γ' λυκείου. Έχει γράψει 5 μηνύματα.
@nearos Έχουμε f=N/Δt ( συχνότητα = αριθμός επανάληψης περιοδικού φαινομένου σε χρόνο Δt / το Δt αυτό )
άρα f = 8/2 = 4 Hz.
Μπορείς να σκεφτείς την ταλάντωση σαν την προβολή ενός σώματος που εκτελεί ομαλή κυκλική κίνηση με κέντρο το Ο(0,0), επάνω στον y'y.
Έτσι θα έχει νόημα να έχουμε και γωνιακή ταχύτητα, αυτή του υποτιθέμενου σώματος που κάνει ομαλή κυκλική.
ω=2πf=8π r/s
Η ταχύτητα στην ταλάντωση δίνεται από την σχέση
u = ωΑσυν(ωt+Φο) όπου Φο είναι η αρχική φάση της ταλάντωσεις. Μετριέται σε rad και σκέψου την ως την γωνία που σχηματίζει το υποτιθέμενο σώμα που κάνει Ομαλή κυκλική με τον x'x. Αφού ο χρόνος ξεκινά όταν περνάει από την Θέση Ισορροπίας θα είναι Φο = 0 rad. Το Α είναι το πλάτος της ταλάντωσης και ειναι ίσο με την απόσταση απο την θέση ισορροπίας προς την ακραία θεση. (Σε μία πληρη ταλαντωσει το διάστημα που διανύει ειναι 4Α)
Από την χρονική εξίσωση της ταχύητας παίρνεις Umax για συν(ωt) = 1
Στην θέση ισορροπίας η u ειναι μέγιστη.
επωμένως θα ειναι Umax = ωΑ => Α =Umax/ω = 4π/8π = 0.5m
Για το Β ερωτημα παίρνεις την σχέση
α =-ω^2 * Α * ημ(ωt + Φο). Κάνεις αντικατάσταση και μετά βαζεις οπου t το 1/4 και λυνεις τριγωνομετρική. Δεν εχω χαρτί μπροστά μου να το λύσω αλλά λογικά θα το βρεις. Ελπίζω να σε βοηθησα, μαθητής είμαι και εγώ δίνω το 2025

Ωχ, μέχρι να το γράψω σου απαντήσανε. @Joji με πρόλαβες
 

Joji

Διακεκριμένο μέλος

Η Τζότζι αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 21 ετών και Απόφοιτος λυκείου. Έχει γράψει 7,029 μηνύματα.

Micro

Συντονιστής

Ο Micro αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 3,179 μηνύματα.
εγω προτείνω να σκεφτεστε αποκλειστικα την ταλαντωση με τον κυκλο . Δεν χρειάστηκε να λυσω τριγωνομετρικη ποτε
 

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,716 μηνύματα.
εγω προτείνω να σκεφτεστε αποκλειστικα την ταλαντωση με τον κυκλο . Δεν χρειάστηκε να λυσω τριγωνομετρικη ποτε
Τον κύκλο πολλοί καθηγητές δεν τον θέλουν και μάλλον ορθώς γιατί είναι ένας "τσαπατσούλικος"( όπως εισάγεται πάντα απο τα βοηθήματα) τρόπος να μελετήσει κανείς την ταλάντωση υπό το πρίσμα του μιγαδικού φάσορα.

Επίσης στις πανελλήνιες υπάρχει κίνδυνος περί μη επιστημονικά τεκμηριωμένης απάντησης εαν το γράψει κανείς έτσι, καθώς όπως είπαμε, η εισαγωγή του γίνεται με "τσαπατσούλικο" και αυθαίρετο μη τεκμηριωμένο τρόπο.

Καλύτερα να γίνεται στο πρόχειρο η χρήση του απλώς για επιβεβαίωση, αλλά να μπορούν οι μαθητές να δείξουν "επίσημα" με τριγωνομετρία τους υπολογισμούς.
 

Micro

Συντονιστής

Ο Micro αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 3,179 μηνύματα.
Τον κύκλο πολλοί καθηγητές δεν τον θέλουν και μάλλον ορθώς γιατί είναι ένας "τσαπατσούλικος"( όπως εισάγεται πάντα απο τα βοηθήματα) τρόπος να μελετήσει κανείς την ταλάντωση υπό το πρίσμα του μιγαδικού φάσορα.

Επίσης στις πανελλήνιες υπάρχει κίνδυνος περί μη επιστημονικά τεκμηριωμένης απάντησης εαν το γράψει κανείς έτσι, καθώς όπως είπαμε, η εισαγωγή του γίνεται με "τσαπατσούλικο" και αυθαίρετο μη τεκμηριωμένο τρόπο.

Καλύτερα να γίνεται στο πρόχειρο η χρήση του απλώς για επιβεβαίωση, αλλά να μπορούν οι μαθητές να δείξουν "επίσημα" με τριγωνομετρία τους υπολογισμούς.
μια χαρα το δεχονται , στους υγειας και στο φροντιστηριο και στο σχολειο στρεφομενο διανυσμα μας ελεγαν να χρησιμοποιουμε . Γραφαμε και ενα κειμενακι διπλα αιτιολογησης και ολα καλα , δεν εχασα μοναδα
Βεβαια τωρα που αφησαν μονο π/2 αρχικη φαση δεν ειναι τιποτα και η τριγωνομετρικη
 

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,716 μηνύματα.
μια χαρα το δεχονται , στους υγειας και στο φροντιστηριο και στο σχολειο στρεφομενο διανυσμα μας ελεγαν να χρησιμοποιουμε . Γραφαμε και ενα κειμενακι διπλα αιτιολογησης και ολα καλα , δεν εχασα μοναδα
Βεβαια τωρα που αφησαν μονο π/2 αρχικη φαση δεν ειναι τιποτα και η τριγωνομετρικη
Το πως δέχονται επιστημονικά μη τεκμηριωμένες απαντήσεις(ναι το κειμενάκι αιτιολόγης κανονικά δεν θα έπρεπε να αρκεί), αλλά όποιος τολμήσει και γράψει πραγματικά επιστημονικά τεκμηριωμένη απάντηση σε πολλά απο αυτά που ζητάνε θα του κόψουν μονάδες, με ξεπερνάει. Ελλάς στο μεγαλείο της :bleh:.
 

Micro

Συντονιστής

Ο Micro αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 3,179 μηνύματα.
Το πως δέχονται επιστημονικά μη τεκμηριωμένες απαντήσεις(ναι το κειμενάκι αιτιολόγης κανονικά δεν θα έπρεπε να αρκεί), αλλά όποιος τολμήσει και γράψει πραγματικά επιστημονικά τεκμηριωμένη απάντηση σε πολλά απο αυτά που ζητάνε θα του κόψουν μονάδες, με ξεπερνάει. Ελλάς στο μεγαλείο της :bleh:.
καλα μην πεφτεις απο τα συννεφα , εδω κομματια της υλης ειναι απαρχαιωμενα / επιστημονικα ανακριβεις κτλ . Με ο,τι εχουμε πορευομαστε , ευκολες μοναδες θελουμε στις πανελληνιες
 

nearos

Διάσημο μέλος

Ο Giorgos αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 17 ετών και Μαθητής Δημοτικού. Έχει γράψει 3,420 μηνύματα.
@nearos Έχουμε f=N/Δt ( συχνότητα = αριθμός επανάληψης περιοδικού φαινομένου σε χρόνο Δt / το Δt αυτό )
άρα f = 8/2 = 4 Hz.
Μπορείς να σκεφτείς την ταλάντωση σαν την προβολή ενός σώματος που εκτελεί ομαλή κυκλική κίνηση με κέντρο το Ο(0,0), επάνω στον y'y.
Έτσι θα έχει νόημα να έχουμε και γωνιακή ταχύτητα, αυτή του υποτιθέμενου σώματος που κάνει ομαλή κυκλική.
ω=2πf=8π r/s
Η ταχύτητα στην ταλάντωση δίνεται από την σχέση
u = ωΑσυν(ωt+Φο) όπου Φο είναι η αρχική φάση της ταλάντωσεις. Μετριέται σε rad και σκέψου την ως την γωνία που σχηματίζει το υποτιθέμενο σώμα που κάνει Ομαλή κυκλική με τον x'x. Αφού ο χρόνος ξεκινά όταν περνάει από την Θέση Ισορροπίας θα είναι Φο = 0 rad. Το Α είναι το πλάτος της ταλάντωσης και ειναι ίσο με την απόσταση απο την θέση ισορροπίας προς την ακραία θεση. (Σε μία πληρη ταλαντωσει το διάστημα που διανύει ειναι 4Α)
Από την χρονική εξίσωση της ταχύητας παίρνεις Umax για συν(ωt) = 1
Στην θέση ισορροπίας η u ειναι μέγιστη.
επωμένως θα ειναι Umax = ωΑ => Α =Umax/ω = 4π/8π = 0.5m
Για το Β ερωτημα παίρνεις την σχέση
α =-ω^2 * Α * ημ(ωt + Φο). Κάνεις αντικατάσταση και μετά βαζεις οπου t το 1/4 και λυνεις τριγωνομετρική. Δεν εχω χαρτί μπροστά μου να το λύσω αλλά λογικά θα το βρεις. Ελπίζω να σε βοηθησα, μαθητής είμαι και εγώ δίνω το 2025

Ωχ, μέχρι να το γράψω σου απαντήσανε. @Joji με πρόλαβες
Ευχαριστω παρα πολυ για την αναλυτικη απαντηση.
Θα προσπαθησω να λυσω κιαλλες αν και ειναι αρκετα μπερδευτικες.
Καλη μας επιτυχια για αυτους που δινουμς το 25
 

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top