Φιλολογία

Philologist

Νεοφερμένος

Ο Philologist αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 19 ετών και Φοιτητής. Έχει γράψει 41 μηνύματα.
Μπορει καποιος χωρίς μεγάλες διαδικασίες να διοριστεί στην Κυπτο;
Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:

 

Philologist

Νεοφερμένος

Ο Philologist αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 19 ετών και Φοιτητής. Έχει γράψει 41 μηνύματα.
Να ρωτησω και κατι ακόμη: γνωρίζετε αν απο το παιδαγωγικο δημοτικής διορίζονται( με μεταπτυχιακο);
 

Alexecon1991

Δραστήριο μέλος

Ο Alexecon1991 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 32 ετών και Καθηγητής κι έχει σπουδάσει στο τμήμα Παιδαγωγικό Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ΕΚΠΑ. Έχει γράψει 436 μηνύματα.
Στην Κύπρο θέλει γραπτό διαγωνισμό!!
Οι απόφοιτοι δημοτικής προς το παρόν μπαίνουν πιο εύκολα ως αναπληρωτές στην Ειδική Αγωγή αλλά θεωρώ ότι θα μπουκώσει και αυτό σε 2 με 3 χρόνια λογω του μεγάλου όγκου αποφοίτων και των προσόντων που αποκτούν αυτοί που ήδη δουλεύουν!
 

Philologist

Νεοφερμένος

Ο Philologist αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 19 ετών και Φοιτητής. Έχει γράψει 41 μηνύματα.
Καταλαβα! Παντως δεν οραματιζομαι να μπω στην εκπαιδευση(ουτοπικο), αλλα οσον αφορά την Κυπρο, γραπτος διαγωνισμός; θέλω να πω, και στην Ελλαδα αυτό δε γινόταν;
 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 20,987 μηνύματα.

Philologist

Νεοφερμένος

Ο Philologist αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 19 ετών και Φοιτητής. Έχει γράψει 41 μηνύματα.
Αφου δεν τους συγκινουν, ας μας επιστρεψουν τουλάχιστον τα αρχαία ελληνικά αγγεία που ειναι τοποθετημενα στο Λούβρο. Ετσι σκέφτομαι, συγγνώμη αν αυτο που ειπα δεν εχει την παραμικρη ισχύ. Δεν λέω παραυτα οτι στην Ελλάδα παμε πισω απο θέμα εκπαιδευσης αλλα ενταξει
Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:

Αργησα να διαβασω τα των οικονομικών ζητημάτων. Δηλαδή αφότου εγραψα το μήνυμα
Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:

(Οποτε, ισως αυτα που λέω να είναι λίγο αδικα και να μην βγάζουν νόημα απο θέμα ορθής αποψεως.).
 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 20,987 μηνύματα.
Καταλαβα! Παντως δεν οραματιζομαι να μπω στην εκπαιδευση(ουτοπικο), αλλα οσον αφορά την Κυπρο, γραπτος διαγωνισμός; θέλω να πω, και στην Ελλαδα αυτό δε γινόταν;

Plan b; Η εκπαίδευση καλώς ή κακώς περνάει κρίση. Δεν εξετάζουμε τι φταίει απλά κοιτάμε το αποτέλεσμα. Έχεις σκεφτεί να συνδυάσεις το πτυχίο αυτό με κάτι άλλο που να σε οδηγήσει σε άλλη επαγγελματική κατεύθυνση; :hmm: Το λέω, γιατί δεν θα μου άρεσε να έρθεις στην 30χρονη έκδοση του εαυτού σου και να μας αραδιάσεις ότι αντιμετωπίζεις ανεργία και ότι εκείνο, το άλλο, δεν άκουγα, δεν έβλεπα, δεν έτρωγα. Αρκετά παιδιά επανεμφανίζονται μετά από δεκαετία να μας πουν το παραμύθι τους, όταν αρκετά μέλη είχαν πει κάποια άποψη για την φιλολογία και τις σχετικές επιστήμες, αλλά ως συνήθως, υπάρχει ισχυρογνωμοσύνη και άγνοια που πολλές φορές σκοτώνει. Το κακό με πολλούς Έλληνες (κάθε ηλικίας) είναι ότι δεν έχουν μάθει να ακούν έναν μεγαλύτερο ηλικιακά ή με κάποια εμπειρία εργασίας.

H φιλολογία είναι καλή, χρήσιμη αλλά με κάποιους όρους:
- να μειώσει η πολιτεία στο 1/4 των σημερινών εισακτέων και αποφοίτων και η επόμενη φουρνιά να είναι μετά από 20 χρόνια (δηλαδή, να κλείσουν τμήματα φιλολογίας)
- να μπαίνουν με ειδικά κριτήρια και αυστηρά γνωστικά τεστ γλωσσομάθειας ώστε να μην εισάγεται κόσμος που wannabe ψυχολόγος, δικηγόρος

Μετά από αυτή την άποψη, ας συζητήσουμε για την φιλολογία. Μέχρι τότε παράγουμε ανεργία και όχι φιλολογία.
 

Philologist

Νεοφερμένος

Ο Philologist αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 19 ετών και Φοιτητής. Έχει γράψει 41 μηνύματα.
Οχι, δεν αποβλεπω να μεμψημοιρω υστερα απο χρονια, θα ηταν αναπαντεχο και για μένα να το κάνω αυτο. Και δεν θέλω να τρεχω πισω απ'την εκπαιδευση μεχρι να μου ανοιξει την πορτα. Σκέφτομαι να ασχοληθω μεσω της Μεσαιωνικής Φιλολογίας με τη Βυζαντινολογια καπως με προσπαθειες, Κάνοντας και συγχρόνως υστερα του πτοπτυχιακου μεταπτυχιακα ενα της Βυζαντινής Φιλολογίας και ενα της Ιστορίας η και Αρχαιολογίας
Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:

Και οταν λέω εκπαιδευση ενοω σαφώς τη δημόσια
Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:

Επισης, υπαρχει η διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης ξένης γλώσσας
Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:

Επισης, υπαρχει η διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης ξένης γλώσσας
 
Τελευταία επεξεργασία:

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 20,987 μηνύματα.
Πόσοι ενδιαφέρονται να μάθουν Ελληνικά; :D
 

Philologist

Νεοφερμένος

Ο Philologist αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 19 ετών και Φοιτητής. Έχει γράψει 41 μηνύματα.
Κανεις:D είχα μια ιδέα λόγω των μεταναστών...
 

Alexecon1991

Δραστήριο μέλος

Ο Alexecon1991 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 32 ετών και Καθηγητής κι έχει σπουδάσει στο τμήμα Παιδαγωγικό Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ΕΚΠΑ. Έχει γράψει 436 μηνύματα.
Δεν υπάρχουν ξεχωριστοί πίνακες διαπολιτισμικής και οι μκο έχουν αρχίσει και κλείνουν γιατί τελειώνουν τα προγράμματα!
Δεν ξέρω ίσως αν κοιτούσες προς επιμελητής κειμένων κλπ....
 

Philologist

Νεοφερμένος

Ο Philologist αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 19 ετών και Φοιτητής. Έχει γράψει 41 μηνύματα.
Υπαρχει ζήτηση; ούτως η αλλως, πολλες αγγελίες μπορουν να τεθούν απο διάφορους ιδιωτικούς τομείς. Και η ανεργεια η η ελλειψη βίοπορισμού πιστευω δεν είναι και απολυτη
 

Philologist

Νεοφερμένος

Ο Philologist αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 19 ετών και Φοιτητής. Έχει γράψει 41 μηνύματα.
Θέλω να ρωτησω και κατι ακόμη. Ισως εχει απαντηθει και παραπανω ουσιαστικά αλλα θα μπορω παραλληλα με το πανεπιστημιο να φοιτω σε ιεκ; αν θα προλαβαινω με ενδιαφέρει και να τελειώσω και στα 4 χρονια και αυτο( 2,5).
 

GeorgePap2003

Διάσημο μέλος

Ο GeorgePap2003 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 21 ετών, Φοιτητής του τμήματος Οικονομικής & Περιφερειακής Ανάπτυξης Παντείου και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 2,549 μηνύματα.
Εγώ θέλω να πω το εξής:Γιατί ασχολούμαστε ΤΟΣΟ πολύ με τη φιλολογία και της κατευθύνσεις της?Θεωρώ πως αυτή η σχολή είναι τελειωμένη από χέρι και οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στην ανεργία!
Κατανοώ πλήρως το γεγονός ότι κάποιος ενδιαφέρετε για την αρχαία ελληνική γλώσσα κλπ αλλά σκεφτείτε λίγο που μπορεί αυτό να οδηγήσει αυτό? Μπορείς κάλλιστα να ασχοληθείς από χόμπυ με τα αρχαία και γενικά να διαβάζεις αρχαία κείμενα πχ εμένα μου αρέσει πολύ η ιστορία...δεν σπουδάζω όμως ιστορικό αρχαιολογικό γιατί δεν θα μου προσέφερε τίποτα σχεδόν επαγγελματικά και θα πεινούσα!
Η επιστήμη της φιλολογίας μπορεί να γοητεύει σαν επιστήμη αλλά πρακτική εφαρμογή στον κόσμο δεν έχει...μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας...
Καλύτερα να περάσεις στο τμήμα δημόσιας διοίκησης στο Πάντειο να κάνεις και οικονομικά και κάποια θέματα νομικού περιεχομένου προκειμένου στο μέλλον να έχεις κάποια σχετικά καλή προοπτική! Ή επειδή κάνεις ιδιαίτερα στα θετικά να ακολουθήσεις κάποια τέτοια κατεύθυνση και να ξες πως δεν θα το μετανιώσεις επαγγελματικά!
Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:

Εσύ ομως απ' οτι θυμάμαι απο προηγουμενα μηνύματα σου, δεν εργαζεσαι επισης ως οικονομολόγος
"Έβγαλα 16784 μόρια και πέρασα 3ος στο Παιδαγωγικό Δευτεροβάθμιας" νομίζω πως από παιδαγωγικό δεν βγαίνεις οικονομολόγος...δάσκαλος βγαίνεις...
Τελείως διαφορετικά αντικείμενα...
 
Τελευταία επεξεργασία:

archaios19

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Βαγγέλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 23 ετών και Μεταπτυχιακός φοιτητής στο τμήμα Ιστορίας & Αρχαιολογίας ΑΠΘ. Έχει γράψει 975 μηνύματα.
Εγώ θέλω να πω το εξής:Γιατί ασχολούμαστε ΤΟΣΟ πολύ με τη φιλολογία και της κατευθύνσεις της?Θεωρώ πως αυτή η σχολή είναι τελειωμένη από χέρι και οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στην ανεργία!
Κατανοώ πλήρως το γεγονός ότι κάποιος ενδιαφέρετε για την αρχαία ελληνική γλώσσα κλπ αλλά σκεφτείτε λίγο που μπορεί αυτό να οδηγήσει αυτό? Μπορείς κάλλιστα να ασχοληθείς από χόμπυ με τα αρχαία και γενικά να διαβάζεις αρχαία κείμενα πχ εμένα μου αρέσει πολύ η ιστορία...δεν σπουδάζω όμως ιστορικό αρχαιολογικό γιατί δεν θα μου προσέφερε τίποτα σχεδόν επαγγελματικά και θα πεινούσα!
Η επιστήμη της φιλολογίας μπορεί να γοητεύει σαν επιστήμη αλλά πρακτική εφαρμογή στον κόσμο δεν έχει...μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας...
Καλύτερα να περάσεις στο τμήμα δημόσιας διοίκησης στο Πάντειο να κάνεις και οικονομικά και κάποια θέματα νομικού περιεχομένου προκειμένου στο μέλλον να έχεις κάποια σχετικά καλή προοπτική! Ή επειδή κάνεις ιδιαίτερα στα θετικά να ακολουθήσεις κάποια τέτοια κατεύθυνση και να ξες πως δεν θα το μετανιώσεις επαγγελματικά!
Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:
Αν και δεν σκόπευα να απαντήσω για ακόμη μία φορά σε ένα τέτοιο θέμα, διαβάζοντας ένα μήνυμα με τόσο απόλυτες θέσεις θα το κάνω:

Ως φοιτητής τμήματος Ιστορίας και Αρχαιολογίας, μπορώ να επιβεβαιώσω ότι οι επαγγελματικές προοπτικές από τμήματα σαν το δικό μου δεν είναι καλές και κάποιος πρέπει να είναι αφελής ή να εθελοτυφλεί, για να ισχυριστεί το αντίθετο. Συμφωνώ μάλιστα με όσους υποστηρίζουν τη μείωση των εισακτέων σε αυτά τα τμήματα. Αλλά διατυπώσεις του τύπου: ''δεν προσφέρει κάτι επαγγελματικά'' και ''θα πεινούσα'' νομίζω πως φτάνουν στο άλλο άκρο,είναι απόλυτες και κάπως αυθαίρετες.

Ίσως είναι κλισέ και χιλιοειπωμένο, αλλά ας ειπωθεί ξανά: εκείνος που αγαπά ένα αντικείμενο, είναι αφοσιωμένος σε αυτό, δέχεται να θυσιάσει πράγματα και έχει και λίγο την τύχη με το μέρος του, αποκλείεται να μείνει μια ζωή άνεργος (γιατί διαστήματα ανεργίας είναι εύλογο να υπάρχουν) και να πεινάσει. Αλλά τονίζω και επιμένω να λέω ότι θα τα καταφέρει αυτός που παρουσιάζει τα παραπάνω χαρακτηριστικά και μόνο. Γιατί κι εγώ βλέπω πολλούς συμφοιτητές μου να δηλώνουν κατενθουσιασμένοι με το αντικείμενο της Αρχαιολογίας ας πούμε, αλλά δεν προσπαθούν να έχουν έναν αξιοπρεπή μέσο όρο στα μαθήματα, δεν κυνηγάνε ευκαιρίες, αλλά αντιθέτως περιμένουν ότι με το που πάρουν πτυχίο θα βρουν με μαγικό τρόπο δουλειά. Η ανεργία λοιπόν αφορά σε μεγάλο ποσοστό σε ανθρώπους της ήσσονος προσπάθειας που πράγματι δεν συνειδητοποιούν τις δυσκολίες και δεν καταβάλλουν κόπο κατά τη διάρκεια των σπουδών τους, για να μειώσουν τις πιθανότητες να μείνουν άνεργοι.

Γιατί, αντιθέτως, γνωρίζω αρκετούς απόφοιτους του τμήματός μου, οι οποίοι μελετούσαν συστηματικά το αντικείμενο (και πέρα από τα όρια της καθορισμένης ύλης εννοείται), συμμετείχαν σε ερευνητικά προγράμματα και συνέδρια, δημιουργούσαν γνωριμίες με καθηγητές και σήμερα εργάζονται πάνω στο αντικείμενό τους. Αυτή η εργασία σαφώς μπορεί να είναι μία σύμβαση, αλλά σίγουρα αυτό δεν είναι ο κανόνας. Τίποτα δεν είναι εύκολο στις μέρες μας και τίποτα δεν χαρίζεται. Και σαφώς πρέπει κάποιος να υπομείνει περιόδους ανεργίας μέχρι να αποκατασταθεί επαγγελματικά. Αλλά εκείνος, ξαναλέω, που δέχεται να το κάνει, δεν θα πάει χαμένος.

Αυτά σχετικά με την επαγγελματική αποκατάσταση από τέτοιου είδους τμήματα. Το αν μια επιστήμη είναι χρήσιμη ή όχι, αυτό δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να το κρίνει κάποιος που δεν έχει ασχοληθεί συστηματικά με αυτή. Επομένως, ο ισχυρισμός ότι η φιλολογία ή η αρχαιολογία δεν προσφέρουν, είναι αβάσιμος, γιατί δεν ξέρεις τι ακριβώς μελετούν.

Τέλος, θα ήθελα να σου θέσω μια ερώτηση: Στρέφεις κάποιον σε μία θετική σχολή, μόνο και μόνο επειδή έχει καλύτερες επαγγελματικές προοπτικές από μία θεωρητική (που κι αυτό είναι αμφισβητήσιμο βέβαια); Πόσες πιστεύεις ότι είναι οι πιθανότητες να βρει δουλειά κάποιος που επιλέγει μια σχολή που δεν τον ενδιαφέρει (απόλυτα); Γιατί εγώ νομίζω ότι είναι πιο πιθανό να βρει δουλειά ένας αφοσιωμένος και φιλόδοξος αρχαιολόγος φερ' ειπέιν παρά ένας νομικός ή γιατρός που επέλεξε τη σχολή του επειδή ακριβώς η κοινωνία τον πείθει ότι θα βρει δουλειά και ότι η επιστήμη του είναι πιο χρήσιμη; Το να καταπνίγεις τα ενδιαφέροντα και τις κλίσεις σου είναι ό,τι πιο αυτοκτονικό μπορείς να κάνεις και δεν αξίζει ούτε για όλα τα λεφτά του κόσμου.

Τα παραπάνω τα γράφει ένας φοιτητής που λατρεύει το αντικείμενο που σπουδάζει και κάνει ό,τι περνά από το χέρι για να πραγματοποιήσει τα επαγγελματικά του όνειρα. Ως πρωτοετής φοιτητής ομολογώ ότι είχα μόνο αυτά τα βέλη στη φαρέτρα μου χωρίς να γνωρίζω στο 100% την εργασιακή πραγματικότητα. Ως τριτοετής πλέον φοιτητής και με γνώση ενός σκοτεινού, αλλά όχι κατάμαυρου εππαγελματικού μέλλοντος, συνεχίζω την πορεία μου με τα ίδια βέλη, γιατί ξέρω ότι θα πληγωθώ από θανάσιμο βέλος αν εγκαταλείψω τα όνειρα, τους κόπους και την πίστη μου.
 

GeorgePap2003

Διάσημο μέλος

Ο GeorgePap2003 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 21 ετών, Φοιτητής του τμήματος Οικονομικής & Περιφερειακής Ανάπτυξης Παντείου και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 2,549 μηνύματα.
εκείνος που αγαπά ένα αντικείμενο, είναι αφοσιωμένος σε αυτό, δέχεται να θυσιάσει πράγματα και έχει και λίγο την τύχη με το μέρος του, αποκλείεται να μείνει μια ζωή άνεργος
δεν αμφιβάλλω...ΑΛΛΑ...είπες τη λέξη τύχη...αν είναι να βασιστούμε στη τύχη χαίρω πολύ...χαιρόπουλος...βέβαια δεν αμφιβάλλω ότι...σε κάθε δουλεία θες τύχη αλλά σε κάποιες θες πολύ περισσότερη και σε κάποιες άλλες πολύ λιγότερη!
Γιατί κι εγώ βλέπω πολλούς συμφοιτητές μου να δηλώνουν κατενθουσιασμένοι με το αντικείμενο της Αρχαιολογίας ας πούμε, αλλά δεν προσπαθούν να έχουν έναν αξιοπρεπή μέσο όρο στα μαθήματα, δεν κυνηγάνε ευκαιρίες, αλλά αντιθέτως περιμένουν ότι με το που πάρουν πτυχίο θα βρουν με μαγικό τρόπο δουλειά
Σίγουρα ισχύει αυτό που λες...
Επομένως, ο ισχυρισμός ότι η φιλολογία ή η αρχαιολογία δεν προσφέρουν, είναι αβάσιμος, γιατί δεν ξέρεις τι ακριβώς μελετούν.
Γιατι που σε ποιό κομμάτι της καθημερινής ζωής εφαρμόζονται οι φιλοσοφικές θεωρίες? γιατί εγώ ξέρω πως πχ ένας υπολογιστής για να δουλέψει χρείαζεται σίγουρα κομμάτια από φυσική,μαθηματικά,πληροφορική κλπ...δεν νομίζω το youtube να είναι γραμμένο στα λατινικά ή στα αρχαία...δεν χρειάζεται να ξέρω τι μελετούν ώστε να δω πως δεν έχουν πρακτική εφαρμογή στην καθημερινή ζώη έμμεσα ή άμεσα...
Στρέφεις κάποιον σε μία θετική σχολή, μόνο και μόνο επειδή έχει καλύτερες επαγγελματικές προοπτικές από μία θεωρητική (που κι αυτό είναι αμφισβητήσιμο βέβαια); Πόσες πιστεύεις ότι είναι οι πιθανότητες να βρει δουλειά κάποιος που επιλέγει μια σχολή που δεν τον ενδιαφέρει (απόλυτα); Γιατί εγώ νομίζω ότι είναι πιο πιθανό να βρει δουλειά ένας αφοσιωμένος και φιλόδοξος αρχαιολόγος φερ' ειπέιν παρά ένας νομικός ή γιατρός που επέλεξε τη σχολή του επειδή ακριβώς η κοινωνία τον πείθει ότι θα βρει δουλειά και ότι η επιστήμη του είναι πιο χρήσιμη; Το να καταπνίγεις τα ενδιαφέροντα και τις κλίσεις σου είναι ό,τι πιο αυτοκτονικό μπορείς να κάνεις και δεν αξίζει ούτε για όλα τα λεφτά του κόσμου.
Δεν αμφιβάλλω στο γεγονός πως πρέπει να σπουδάσεις κάτι το οποίο σε ευχαριστεί αλλά αυτό θα πρέπει να το κοιτάξεις και λίγο μελλοντικά...επίσης έχεις δει πολλά παιδιά να "τρελαίνονται" να διαβάσουν αρχαία ελληνικά δοκίμια ή αρχαία κείμενα του πλούταρχου και να ασχοληθούν επιμελέστατα με το συντακτικό τους,τη γραμματική τους και την ερμηνεία τους?
Το ίδιο συμβαίνει και στα μαθηματικά ή τη φυσική...ελάχιστα παιδιά γουστάρουν τα μαθηματικά ή τη φυσική πραγματικά και γι αυτό βλέπεις λίγους να ασχολούνται σε ερευνητικό επίπεδο με αυτά...
Παρόλαυτα θεωρώ πως αν ένα μάθημα αρχίσεις και το διαβάζεις σοβαρά,λύνοντας ασκήσεις και ψάχνοντας το....αρχίζεις και το αγαπάς...και το γουστάρεις έστω και σε βαθμό 6-7/10...
Αν η κοπέλα δεν αφήσει κενά στα μαθηματικά ή τη φυσική και διαβάζει σοβαρά...θεωρώ πως θα τα αγαπήσει αυτά τα μαθήματα και θα ασχοληθεί με αυτά...συνεπώς δεν θα αντιμετωπίσει θέματα του τύπου "δεν μ αρέσει η σχολή" και πέρα από αυτό θα έχει και ένα καλύτερο συγκριτικά μέλλον από έναν φιλόλογο...
 

archaios19

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Βαγγέλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 23 ετών και Μεταπτυχιακός φοιτητής στο τμήμα Ιστορίας & Αρχαιολογίας ΑΠΘ. Έχει γράψει 975 μηνύματα.
Αν η κοπέλα δεν αφήσει κενά στα μαθηματικά ή τη φυσική και διαβάζει σοβαρά...θεωρώ πως θα τα αγαπήσει αυτά τα μαθήματα και θα ασχοληθεί με αυτά...συνεπώς δεν θα αντιμετωπίσει θέματα του τύπου "δεν μ αρέσει η σχολή" και πέρα από αυτό θα έχει και ένα καλύτερο συγκριτικά μέλλον από έναν φιλόλογο...
Αυτό δεν ισχύει καθόλου. Και σου το λέει ένας μαθητής που ήταν άριστος σε όλα τα μαθήματα. Μελετούσα συστηματικά μαθηματικά και φυσική, έλυνα ασκήσεις (ναι, και παραπάνω από τις απαιτούμενες), αλλά αυτό δεν με έκανε απαραίτητα να αγαπήσω τα αντικείμενα ή να πω ότι θέλω να τα σπουδάσω. Η πεποίθηση ότι, αν κάποιος ασχοληθεί με κάτι, σίγουρα θα το αγαπήσει, δεν βγάζει και πολύ νόημα και είναι πολύ γενικευτική.

Και πολύ λυπάμαι αν νομίζεις πως είναι χρήσιμο μόνο ό τι σε βοηθά να χειριστείς έναν υπολογιστή... Καλώς ή κακώς, οι άνθρωποι είναι κάτι πολύ περισσότερο και πολύ βαθύτερο από τις μηχανές.
 

GeorgePap2003

Διάσημο μέλος

Ο GeorgePap2003 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 21 ετών, Φοιτητής του τμήματος Οικονομικής & Περιφερειακής Ανάπτυξης Παντείου και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 2,549 μηνύματα.
Και πολύ λυπάμαι αν νομίζεις πως είναι χρήσιμο μόνο ό τι σε βοηθά να χειριστείς έναν υπολογιστή
Δεν είναι μόνο αυτό...πες μου ένα πράγμα που δουλεύει στη καθημερινή μας ζωή με αρχαία ελληνικά ή λατινικά...
Και σου το λέει ένας μαθητής που ήταν άριστος σε όλα τα μαθήματα. Μελετούσα συστηματικά μαθηματικά και φυσική, έλυνα ασκήσεις (ναι, και παραπάνω από τις απαιτούμενες), αλλά αυτό δεν με έκανε απαραίτητα να αγαπήσω τα αντικείμενα ή να πω ότι θέλω να τα σπουδάσω
Ναι γιατί μπορεί να μην κατανόησες τη εφαρμογή τους στον σύγχρονο κόσμο...
Επίσης και γω διάβαζα αρχαία και ιστορία πάντα και μου άρεσαν αλλά είδα πως αν ακολουθήσω αυτό το δρόμο θα βρεθώ σε επαγγελματικό αδιέξοδο!
 

archaios19

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Βαγγέλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 23 ετών και Μεταπτυχιακός φοιτητής στο τμήμα Ιστορίας & Αρχαιολογίας ΑΠΘ. Έχει γράψει 975 μηνύματα.
Δεν είναι μόνο αυτό...πες μου ένα πράγμα που δουλεύει στη καθημερινή μας ζωή με αρχαία ελληνικά ή λατινικά...

Ναι γιατί μπορεί να μην κατανόησες τη εφαρμογή τους στον σύγχρονο κόσμο...
Επίσης και γω διάβαζα αρχαία και ιστορία πάντα και μου άρεσαν αλλά είδα πως αν ακολουθήσω αυτό το δρόμο θα βρεθώ σε επαγγελματικό αδιέξοδο!
Και εδώ κάνεις λάθος. Γιατί, όσο περίεργο και αν σου φαίνεται, θεωρώ τη φυσική, την πληροφορική και τη χημεία επιστήμες εξαιρετικά χρήσιμες για την καθημερινότητά μας, ίσως περισσότερο και από κάποιες θεωρητικές. Αυτό που λες εσύ επί της ουσίας όμως είναι να ασχολείται όλη η ανθρωπότητα μόνο με αυτές, επειδή μόνο αυτές βρίσκεις εσύ χρήσιμες.

Τα αρχαία ελληνικά και τα λατινικά από μόνα τους, πράγματι, δεν έχουν απτή χρησιμότητα. Είναι μία πολύ σημαντική δίοδος κατανόησης της ανθρώπινης νόησης του παρελθόντος ωστόσο, της ανθρώπινης νόησης που έχει διατυπώσει ορισμένες καθολικές και πανανθρώπινες αξίες που είτε μας αρέσει είτε όχι είναι σε ισχύ έως σήμερα (και όχι, δεν είμαι από αυτούς που θεωρούν ότι οι αρχαίοι ημών πρόγονοι είναι τέλειοι). Ο σύγχρονος άνθρωπος πέρα από τον υλικό πολιτισμό, τον οποίο σε μεγάλο βαθμό τροφοδοτούν οι χρησιμότατες θετικές επιστήμες, έχει ανάγκη και τον πνευματικό. Και αυτό είναι κάτι που νομίζω κανείς δεν μπορεί να αρνηθεί. Εσύ λοιπόν, επειδή ακριβώς δεν ξέρεις πραγματικά τι σου προσφέρουν οι ανθρωπιστικές επιστήμες, απορρίπτεις τη σπουδαιότητα της ιστορίας, της φιλοσοφίας, της πολιτικής, της λογοτεχνίας (γιατί τα αρχαία και όλα αυτά τα θεωρητικά, ξαναλέω, είναι απλώς τα μέσα για την κατανόηση αυτών των τομέων) και ισχυρίζεσαι ότι ο άνθρωπος προσδιορίζεται μόνο από τα υλικά μέσα;

Επίσης, δε νομίζω πως σκέφτεσαι με ανοιχτό μυαλό, από τη στιγμή που: 1) αντιδράς με το χλευαστικό εικονίδιο στα μηνύματα μου και 2) αρνείσαι να ακούσεις τι μπορεί να σου προσφέρει μία ανθρωπιστική επιστήμη, τη στιγμή μάλιστα που εγώ αναγνωρίζω και υπερτονίζω την αξία των θετικών.
 
Τελευταία επεξεργασία:

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 11,183 μηνύματα.
Αν και δεν σκόπευα να απαντήσω για ακόμη μία φορά σε ένα τέτοιο θέμα, διαβάζοντας ένα μήνυμα με τόσο απόλυτες θέσεις θα το κάνω:

Ως φοιτητής τμήματος Ιστορίας και Αρχαιολογίας, μπορώ να επιβεβαιώσω ότι οι επαγγελματικές προοπτικές από τμήματα σαν το δικό μου δεν είναι καλές και κάποιος πρέπει να είναι αφελής ή να εθελοτυφλεί, για να ισχυριστεί το αντίθετο. Συμφωνώ μάλιστα με όσους υποστηρίζουν τη μείωση των εισακτέων σε αυτά τα τμήματα. Αλλά διατυπώσεις του τύπου: ''δεν προσφέρει κάτι επαγγελματικά'' και ''θα πεινούσα'' νομίζω πως φτάνουν στο άλλο άκρο,είναι απόλυτες και κάπως αυθαίρετες.

Ίσως είναι κλισέ και χιλιοειπωμένο, αλλά ας ειπωθεί ξανά: εκείνος που αγαπά ένα αντικείμενο, είναι αφοσιωμένος σε αυτό, δέχεται να θυσιάσει πράγματα και έχει και λίγο την τύχη με το μέρος του, αποκλείεται να μείνει μια ζωή άνεργος (γιατί διαστήματα ανεργίας είναι εύλογο να υπάρχουν) και να πεινάσει. Αλλά τονίζω και επιμένω να λέω ότι θα τα καταφέρει αυτός που παρουσιάζει τα παραπάνω χαρακτηριστικά και μόνο. Γιατί κι εγώ βλέπω πολλούς συμφοιτητές μου να δηλώνουν κατενθουσιασμένοι με το αντικείμενο της Αρχαιολογίας ας πούμε, αλλά δεν προσπαθούν να έχουν έναν αξιοπρεπή μέσο όρο στα μαθήματα, δεν κυνηγάνε ευκαιρίες, αλλά αντιθέτως περιμένουν ότι με το που πάρουν πτυχίο θα βρουν με μαγικό τρόπο δουλειά. Η ανεργία λοιπόν αφορά σε μεγάλο ποσοστό σε ανθρώπους της ήσσονος προσπάθειας που πράγματι δεν συνειδητοποιούν τις δυσκολίες και δεν καταβάλλουν κόπο κατά τη διάρκεια των σπουδών τους, για να μειώσουν τις πιθανότητες να μείνουν άνεργοι.

Γιατί, αντιθέτως, γνωρίζω αρκετούς απόφοιτους του τμήματός μου, οι οποίοι μελετούσαν συστηματικά το αντικείμενο (και πέρα από τα όρια της καθορισμένης ύλης εννοείται), συμμετείχαν σε ερευνητικά προγράμματα και συνέδρια, δημιουργούσαν γνωριμίες με καθηγητές και σήμερα εργάζονται πάνω στο αντικείμενό τους. Αυτή η εργασία σαφώς μπορεί να είναι μία σύμβαση, αλλά σίγουρα αυτό δεν είναι ο κανόνας. Τίποτα δεν είναι εύκολο στις μέρες μας και τίποτα δεν χαρίζεται. Και σαφώς πρέπει κάποιος να υπομείνει περιόδους ανεργίας μέχρι να αποκατασταθεί επαγγελματικά. Αλλά εκείνος, ξαναλέω, που δέχεται να το κάνει, δεν θα πάει χαμένος.

Αυτά σχετικά με την επαγγελματική αποκατάσταση από τέτοιου είδους τμήματα. Το αν μια επιστήμη είναι χρήσιμη ή όχι, αυτό δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να το κρίνει κάποιος που δεν έχει ασχοληθεί συστηματικά με αυτή. Επομένως, ο ισχυρισμός ότι η φιλολογία ή η αρχαιολογία δεν προσφέρουν, είναι αβάσιμος, γιατί δεν ξέρεις τι ακριβώς μελετούν.

Τέλος, θα ήθελα να σου θέσω μια ερώτηση: Στρέφεις κάποιον σε μία θετική σχολή, μόνο και μόνο επειδή έχει καλύτερες επαγγελματικές προοπτικές από μία θεωρητική (που κι αυτό είναι αμφισβητήσιμο βέβαια); Πόσες πιστεύεις ότι είναι οι πιθανότητες να βρει δουλειά κάποιος που επιλέγει μια σχολή που δεν τον ενδιαφέρει (απόλυτα); Γιατί εγώ νομίζω ότι είναι πιο πιθανό να βρει δουλειά ένας αφοσιωμένος και φιλόδοξος αρχαιολόγος φερ' ειπέιν παρά ένας νομικός ή γιατρός που επέλεξε τη σχολή του επειδή ακριβώς η κοινωνία τον πείθει ότι θα βρει δουλειά και ότι η επιστήμη του είναι πιο χρήσιμη; Το να καταπνίγεις τα ενδιαφέροντα και τις κλίσεις σου είναι ό,τι πιο αυτοκτονικό μπορείς να κάνεις και δεν αξίζει ούτε για όλα τα λεφτά του κόσμου.

Τα παραπάνω τα γράφει ένας φοιτητής που λατρεύει το αντικείμενο που σπουδάζει και κάνει ό,τι περνά από το χέρι για να πραγματοποιήσει τα επαγγελματικά του όνειρα. Ως πρωτοετής φοιτητής ομολογώ ότι είχα μόνο αυτά τα βέλη στη φαρέτρα μου χωρίς να γνωρίζω στο 100% την εργασιακή πραγματικότητα. Ως τριτοετής πλέον φοιτητής και με γνώση ενός σκοτεινού, αλλά όχι κατάμαυρου εππαγελματικού μέλλοντος, συνεχίζω την πορεία μου με τα ίδια βέλη, γιατί ξέρω ότι θα πληγωθώ από θανάσιμο βέλος αν εγκαταλείψω τα όνειρα, τους κόπους και την πίστη μου.
Ο Αρχαίος τα είπε πολύ καλά!
Δεν νομίζω οτι έχει νόημα να σπρώξουμε ένα παιδί σε λάθος σχολή και πιθανότατα σε μια εντελώς διαφορετική κατεύθυνση, απλά και μόνο επειδή οι επαγγελματικές προοπτικές θα είναι καλύτερες.

Σίγουρα λέμε εκφράσεις όπως θα πεινάσεις κτλπ. για να αποθαρρύνουμε παιδιά που δεν το θέλουν πραγματικά αλλά νομίζουν οτι το θέλουν(ένα είδος κοινωνικού κόφτη στην ουσία). Αναφέρομαι προφανώς σε παιδιά σαν αυτά που ανέφερε και ο Αρχαίος. Λένε οτι θέλουν να κάνουν πράγματα αλλά η προσπάθεια τους δεν το αντανακλά αυτό, διότι δεν το θέλουν πραγματικά. Νομίζουν οτι το θέλουν.

Ο Philologist σε τόσα μηνύματα, και παρά του τι έχουμε πει, επιμένει οτι αυτό θέλει να σπουδάσει. Πιστεύω λοιπόν πως μετά απο ένα σημείο, οφείλουμε να σταματάμε να ασκούμε "πίεση" για να δει πως έχει η κατάσταση, και να αρχίσουμε να τον ενθαρρύνουμε να κυνηγήσει τα όνειρα του εφόσον δείχνει πείσμα και αφοσίωση σε αυτά.

Αυτά τα διλλήματα είναι διαχρονικά και αφορούν όλες τις επιστήμες. Ο καθηγητής του Πλανκ τον αποθάρρυνε να σπουδάσει φυσική καθώς "όλα είχαν ανακαλυφθεί και δεν έμενε τίποτα άλλο να κάνει κάποιος". Φανταστείτε όμως ιστορικά το επιστημονικό αντίκτυπο εαν ο πατέρας της κβαντικής θεωρίας δεν σπούδαζε φυσική, πράττοντας ενάντια στο πάθος του και ακούγοντας τον δάσκαλο του.

Σίγουρα, αρκετοί απόφοιτοι δεν θα τα καταφέρουν στην πορεία. Ωστόσο τα λίγα παιδιά που το έχουν και το γουστάρουν πραγματικά,και δεν τους ψηλοάρεσε απλά, θα τον βρουν τον δρόμο τους θεωρώ. Και αυτά αξίζει να τα ενθαρρύνουμε να το παλέψουν. Εξάλλου εδώ που τα λέμε, απο πότε αγνοούμε το ταλέντο και την προσπάθεια ενός ανθρώπου σε οτιδήποτε;

Οι θετικές επιστήμες είναι τρομερές ναι. Αλλά πράγματι ο κόσμος θα ήταν αρκετά πιο μουντός εαν δεν υπήρχαν και άλλα πράγματα όπως οι τέχνες και οι ανθρωπιστικές επιστήμες. Εγώ θα έλεγα λοιπόν να έχουμε μια εμπιστοσύνη στον Αρχαίο και να τον ακούμε όταν μας λέει οτι εφόσον δεν γνωρίζουμε κάτι καλά και τι μελετάει, να μην βιαζόμαστε να αποτιμήσουμε την πραγματική του αξία. Διότι εαν δεν σου μιλήσει κάποιος που όντως έχει μια καλή εικόνα του αντικειμένου, ποιος θα σου μιλήσει για αυτό ;
 

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top