Υποβάθμιση φιλολογικών σχολών

GeorgePap2003

Διάσημο μέλος

Ο GeorgePap2003 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 21 ετών, Φοιτητής του τμήματος Οικονομικής & Περιφερειακής Ανάπτυξης Παντείου και μας γράφει από Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 2,660 μηνύματα.
Meanwhile υπήρχαν θεωρητικοί/ες που δε ξέραν ούτε πρόσθεση ξέρω γω γραφαν άσο στα μαθηματικά γενικής και απλά λέγαν στον καθηγητή "α εγώ είμαι θεωρητική δε ξέρω από τούτα" και παίρναν και στον έλεγχο 18αρια...
Ακόμα αυτό γίνεται 🤣🤣🤣

φίλη μου χημεία β λυκείου έγραψε 3 και πήρε 19 τετράμηνο και γώ αρχαία γενικής 17 διαγώνισμα και το κατέβασε στο 15 επειδή όπως είπε είχα ορθογραφικά λάθη στο γραπτό μου…πραγματικά ότι να ναι
 

Oof

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Oof αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 20 ετών και Φοιτητής του τμήματος Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών ΕΜΠ. Έχει γράψει 267 μηνύματα.
Συγγνώμη το εννοείς; Δεν το εννοείς. :) Όταν λες δεν χρειάζονται κάπου; Μπορεί να δώσεις κάποιο παράδειγμα.

Έχεις διαβάσει ποτέ απειροστικό λογισμό; :cool2: Το ξέρεις ότι ο διαφωτιστής φιλόσοφος-δικηγόρος D' Αlembert ήταν και μαθηματικός με σημαντική συνεισφορά στην αναλυτική μελέτη κυματικών λύσεων στη φυσική; Ε; Το ξέρεις;
Προφανώς και ήταν, αφού ήταν των ανθρωπιστικων επιστημών, τα οποία είναι η βάση των θετικών επιστημών /σ
 

GeorgePap2003

Διάσημο μέλος

Ο GeorgePap2003 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 21 ετών, Φοιτητής του τμήματος Οικονομικής & Περιφερειακής Ανάπτυξης Παντείου και μας γράφει από Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 2,660 μηνύματα.
Μπορεί να δώσεις κάποιο παράδειγμα.
Θα στο πω εγώ το παράδειγμα του κλασικού θεωρητικού…

Εεεε όλα αυτά τα log(x),οι εξισώσεις οι τριγωνομετρίες και η γεωμετρία…εγώ στη καθημερινή μου ζωη δεν τα χρησιμοποιώ…δεν μου χρειάζονται…
Αυτοί που τα χρησιμοποιούν καλά κάνουν…αλλά εμένα δεν μου χρειάζονται…
Εεεε γιατί να κανω προγραμματισμό στο λύκειο…δεν με νοιάζει…εγώ είμαι ανθρωπιστικών…🤡🤡🤡
 

ggl

Νεοφερμένος

Ο ggl αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 21 ετών και Φοιτητής του τμήματος Μαθηματικών ΑΠΘ. Έχει γράψει 21 μηνύματα.
Αρχαία όμως χρειάζεται γιατί είναι η συνέχεια της γλώσσας μας από εκεί προέρχονται όλα κτλπ😂😂

Σοβαρά τώρα απλά κακό τρολ είναι δεν μπορεί να τα εννοεί
 

GeorgePap2003

Διάσημο μέλος

Ο GeorgePap2003 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 21 ετών, Φοιτητής του τμήματος Οικονομικής & Περιφερειακής Ανάπτυξης Παντείου και μας γράφει από Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 2,660 μηνύματα.

Alexandros28

Δραστήριο μέλος

Ο Alexandros28 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 750 μηνύματα.
Η πιο συχνή άμυνα όσων δεν έχουν τις απαιτούμενες υποδομές για να κατανοήσουν σε βάθος ένα αντικείμενο είναι να λένε λχ: «που θα μου χρειαστούν εμένα αυτά; Θα μου ζητήσει εμένα κανένας στο σούπερ μάρκετ να του πω το ημιτονο των 45 ποσό είναι;». Οκ δεν κατακρίνω ο καθένας με τις φιλοδοξίες του. Δεν θέλουμε όλοι να δουλέψουμε σε σούπερ-μάρκετ για όλη μας τη ζωή. Αλλά αυτή η άμυνα είναι ξεκαρδιστική όταν χρησιμοποιείται για να κοροϊδευτει η χρησιμότητα των θετικών επιστημών
 

GeorgePap2003

Διάσημο μέλος

Ο GeorgePap2003 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 21 ετών, Φοιτητής του τμήματος Οικονομικής & Περιφερειακής Ανάπτυξης Παντείου και μας γράφει από Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 2,660 μηνύματα.

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει από Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 21,451 μηνύματα.
Το γεγονός ότι το αεροπλάνο έχει αυτόματο σύστημα προσδιορισμού νοητών αξόνων προσγείωσης για να "εντοπίσει"...τον αεροδιάδρομο και να προσγειωθεί βασιζόμενο στην τριγωνομετρία και σε τοπολογικές ομάδες Lie ενώ κινείται στον αέρα και να μην καταλήξει στο σπίτι του κάθε θεωρητικάριου και τον διακόψει από την μελέτη του οράτιου και χάσει η ανθρωπότητα μυαλό από τη Φιλολογία, δεν είναι ένα παράδειγμα;

Κάτι φίλοι μου στο εξωτερικό, με είχαν ρωτήσει να τους πω για ποιο λόγο οι αρχαίοι Έλληνες κυκλοφορούσαν γυμνοί και πως μελετούσαν γυμνοί χωρίς να φοράνε εσώρουχο. Μάλιστα με είχαν ρωτήσει αν φοράμε καμία χλαμύδα...
 

GeorgePap2003

Διάσημο μέλος

Ο GeorgePap2003 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 21 ετών, Φοιτητής του τμήματος Οικονομικής & Περιφερειακής Ανάπτυξης Παντείου και μας γράφει από Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 2,660 μηνύματα.
Η πιο συχνή άμυνα όσων δεν έχουν τις απαιτούμενες υποδομές για να κατανοήσουν σε βάθος ένα αντικείμενο είναι να λένε λχ: «που θα μου χρειαστούν εμένα αυτά; Θα μου ζητήσει εμένα κανένας στο σούπερ μάρκετ να του πω το ημιτονο των 45 ποσό είναι;». Οκ δεν κατακρίνω ο καθένας με τις φιλοδοξίες του. Δεν θέλουμε όλοι να δουλέψουμε σε σούπερ-μάρκετ για όλη μας τη ζωή. Αλλά αυτή η άμυνα είναι ξεκαρδιστική όταν χρησιμοποιείται για να κοροϊδευτει η χρησιμότητα των θετικών επιστημών
Εγώ θεωρώ πως τα θετικά μαθήματα…μπορεί οκ να μην σου ζητηθεί να βρεις τη λύση μιας εξισώσης…αλλά θεωρώ πως χτίζουν τρόπο σκέψης και οικοδομούν μια ιδιαίτερη αντιμετώπιση σε τυχόν προβλήματα…που είναι χρήσιμη για οποιοδήποτε άνθρωπο
Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:

κινείται στον αέρα και να μην καταλήξει στο σπίτι του κάθε θεωρητικάριου και τον διακόψει από την μελέτη του οράτιου και χάσει η ανθρωπότητα μυαλό από τη Φιλολογία
Να ξέρεις μου βγήκε η κόκα Κολα από τη μύτη…🤣🤣🤣🤣
 

Oof

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Oof αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 20 ετών και Φοιτητής του τμήματος Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών ΕΜΠ. Έχει γράψει 267 μηνύματα.
Πάντως από τη δική μου εμπειρία οι καθηγητές (που υποτίθεται ότι είναι ώριμοι σε αντίθεση με τα λυκειοπαιδα) περισσότερο κατακρίνουν έναν θετικό. Οσους φιλολόγους είχα εγω τουλάχιστον, κάναν και καλά με υφακι ότι εμείς ασχολούμαστε με πρακτικά πράγματα που αφορούν τον μικρόκοσμο μας πχ για το πως ο Μπάμπης θα λάβει γρηγορότερα το iPhone του ενώ εκείνοι αναζητούν αλήθειες και κοιτάνε τα πράγματα σφαιρικά (λάτρες της σφαιρικής γνώσης αρκεί να μην έχει μέσα μαθηματικά εννοείται)
 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει από Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 21,451 μηνύματα.
Με την ίδια λογική που θα χρειαστεί η εγκλητική αντικατάσταση του φημί στο ταμείο του σούπερ μάρκετ; Θα σου ζητήσει να βάλεις την κάρτα στο μηχάνημα που είναι εφαρμογή της πληροφορικής (και άρα μαθηματικών, ηλεκτρονικής κτλ) και εσύ θα απαντήσεις στην πωλήτρια: διαβάζω τα άπαντα του Μπουκόφσκι. Παρακαλώ, θα βάλετε το PIN;
 

Ryuzaki

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Lost in Infinity αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Πολιτικών Μηχανικών ΑΠΘ (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 1,961 μηνύματα.
Να ανακαλυφθει ξερω γω στον Αρη καμια εξωγηινη βιβλιοθηκη ή Αρειανο κιονοκρανο, να δινετε ολοι οι θετικοαναθρεμενοι κατατακτηριες για φιλολογιες και ιστορικα.
 

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει από Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 11,283 μηνύματα.
Σημαντικές είναι οι θεωρητικές και οι θετικές επιστήμες, δεν χρειάζεται οι θετικοί να λένε πόσο μεγάλη την έχουν ή το αντίστροφο. Απλώς οι θετικο-οικονομικές σχολές έχουν μεγαλύτερη ζήτηση στην αγορά εργασίας και για αυτό πολλοί πουλάνε μούρη. Όλα χρειάζονται όπως η καλλιέργεια του πνεύματος με λογοτεχνία αλλά και η βελτίωση της τεχνολογίας.
Έχεις δίκιο σε αυτά που λες και συμφωνώ απόλυτα.
Ωστόσο κανένας θετικός δεν πούλησε ποτέ μούρη επειδή τα τεχνολογικά,ιατρικά και οικονομικά επαγγέλματα προτιμούνται στην αγορά εργασίας. Είναι απλά κάτι που συμβαίνει και απλά τονίζεται στους νεότερους καθώς η επαγγελματική αποκατάσταση είναι σημαντικός παράγοντας στην επιλογή σπουδών.

Επίσης κανένας θετικός δεν έχω δει ποτέ να μην αναγνωρίζει την συνεισφορά των θεωρητικών επιστημών στην κοινωνία και στην καλλιέργεια του ανθρώπου και του μυαλού του. Ίσα ίσα μερικοί θετικοί αναπτύσσουν παράλληλα αγάπη για την γλώσσα αλλά και την ιστορία αλλά έχουν και ιδιαίτερα ανεπτυγμένη την κοινωνική τους ενσυναίσθηση.

Αντίθετα ένα μεγάλο πλήθος θεωρητικών,ιδίως φιλόλογοι, είχαν ανέκαθεν κόμπλεξ με την θετική επειδή δεν μπορούσαν να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις των επιστημών αυτών. Το οποίο ούτε κακό ούτε ντροπή είναι,δεν έχουμε την ίδια αντίληψη όλοι για όλα. Αλλά επειδή μερικοί νιώθουν κόμπλεξ κατωτερότητας χωρίς λόγο και δεν θέλουν/δεν μπορούν να το αποδεχτούν, τους βγαίνει ως χολή λέγοντας ανυπόστατα και εντελώς αυθαίρετα πράγματα λειτουργόντας λες και το μόνο που έχει σημασία στην ζωή είναι οι Οράτιοι, οι πολιτείες του Πλάτωνα, οι Αριστοτέληδες κτλπ. Συγγνώμη αλλά για εμένα αυτό δεν είναι καλλιέργεια, είναι μια επιφανειακή καλλιέργεια μόνο. Καλλιεργημένος είναι και αυτός που καταλαβαίνει βασική φυσική, γεωμετρία κτλπ. Που έχει σφαιρικές γνώσεις, όχι μόνο οτι θεωρεί εκείνος σημαντικό, υποβαθμίζοντας τα υπόλοιπα πράγματα επειδή δεν του κάθονται καλά.
 
Τελευταία επεξεργασία:

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει από Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 21,451 μηνύματα.
Αλλά αυτοί είστε. Για να σοβαρευτούμε, τα Μαθηματικά και η Φυσική χρειάζονται την Γλωσσική σύνταξη για να μπορέσουμε να έχουμε σαφές νόημα. Μια βασική αιτία όπου αρκετοί Φιλόλογοι, Μαθηματικοί, κτλ ως καθηγητές μέσης εκπαίδευσης αλλά και ως ακαδημαϊκοί δεν μπορούν να γίνουν κατανοητοί στο ακροατήριο είναι η έλλειψη γλωσσικής έκφρασης. Αντί λοιπόν να κοιτάξουμε να δούμε πως και γιατί αρκετοί νέοι δεν μπορούν να βάλουν πέντε λέξεις σε μια λογική σειρά πόσο μάλλον να κατανοήσουν τη λογική στην μαθηματική σκέψη, παίξτε με την κουδουνίστρα του συστήματος. ;)
 

giannhs2001

Επιφανές μέλος

Ο Ιωάννης αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 23 ετών, Φοιτητής του τμήματος Ιστορίας & Αρχαιολογίας ΑΠΘ και μας γράφει από Κατερίνη (Πιερία). Έχει γράψει 20,977 μηνύματα.
Η πιο συχνή άμυνα όσων δεν έχουν τις απαιτούμενες υποδομές για να κατανοήσουν σε βάθος ένα αντικείμενο είναι να λένε λχ: «που θα μου χρειαστούν εμένα αυτά; Θα μου ζητήσει εμένα κανένας στο σούπερ μάρκετ να του πω το ημιτονο των 45 ποσό είναι;». Οκ δεν κατακρίνω ο καθένας με τις φιλοδοξίες του. Δεν θέλουμε όλοι να δουλέψουμε σε σούπερ-μάρκετ για όλη μας τη ζωή. Αλλά αυτή η άμυνα είναι ξεκαρδιστική όταν χρησιμοποιείται για να κοροϊδευτει η χρησιμότητα των θετικών επιστημών
Συμφωνούμε αλλά εις πολλές περιπτώσεις συμβαίνει και το αντίθετο. Οι των θετικών μειώνουν ημάς και τη σημασία και την αξία μας. Δεν υπάρχει τίποτα άχρηστο ή λιγώτερο σημαντικό. Κάθε επάγγελμα, κάθε ειδίκευση, κάθε τέχνη, κάθε επιστήμη είναι το ίδιο χρήσιμες δια την αρμονικήν λειτουργία ενός κράτους. Όπως ακριβώς κάποιοι λένε που θα χρησιμεύσουν τα προχωρημένα μαθηματικά έτσι και κάποιοι λένε και που θα χρησιμεύσουν τα αρχαία ελληνικά; Με το να μειώνουμε ο ένας τον άλλον δουλειά δεν κάνουμε πάντως.

Περισσότερα μας ενώνουν παρά μας χωρίζουν.
 

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει από Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 11,283 μηνύματα.
Αλλά αυτοί είστε. Για να σοβαρευτούμε, τα Μαθηματικά και η Φυσική χρειάζονται την Γλωσσική σύνταξη για να μπορέσουμε να έχουμε σαφές νόημα. Μια βασική αιτία όπου αρκετοί Φιλόλογοι, Μαθηματικοί, κτλ ως καθηγητές μέσης εκπαίδευσης αλλά και ως ακαδημαϊκοί δεν μπορούν να γίνουν κατανοητοί στο ακροατήριο είναι η έλλειψη γλωσσικής έκφρασης. Αντί λοιπόν να κοιτάξουμε να δούμε πως και γιατί αρκετοί νέοι δεν μπορούν να βάλουν πέντε λέξεις σε μια λογική σειρά πόσο μάλλον να κατανοήσουν τη λογική στην μαθηματική σκέψη, παίξτε με την κουδουνίστρα του συστήματος. ;)
Επίσης χρειάζονται κοινωνικά skills, ενυσυναίσθηση και επαφή με τους ίδιους τους ανθρώπους κατ'ιδίαν,για να τους γνωρίσεις, να καταλάβεις τι τους απασχολεί και να καταλήξεις στον βέλτιστο τρόπο επικοινωνίας μαζί τους σεβόμενος τις ιδιαιτερότητες τους ανάλογα την εποχή, την ηλικία, την οικονομική και κοινωνική τους κατάσταση,τα θέματα υγείας τους κτλπ. Και να μην νομίζεις οτι τους καταλαβαίνεις απλά διαβάζοντας όσα έχουν γράψει οι φιλόσοφοι ή τα έργα του Οράτιου ή τις πολιτείες του Πλάτωνα. Όπως και κάποιος που διαβάζει βιβλία ψυχολογίας δεν σημαίνει οτι είναι σε θέση να την εξασκήσει, διότι απλούστατα άλλο η πράξη που χρειάζεται εμπειρία και άλλο η θεωρία. Όσα πράγματα και να διαβάσει κανείς, ΟΣΑ όμως, για την αγάπη, το μίσος, την ζήλεια, την ανασφάλεια, την χαρά, τον φόβο κτλπ...εαν δεν τα βιώσει ο ίδιος ο άνθρωπος και δεν έρθει σε άμεση επαφή μαζί τους, δεν θα τα καταλάβει ποτέ. Καλές οι θεωρητικές επιστήμες αλλά...όχι λυπάμαι, η φιλολογία είναι μια ακόμα επιστήμη όπως πολλές άλλες, όχι πανάκεια για τα πάντα. Και καλή η φιλοσοφία αλλά και αυτή έχει τα όρια της, δεν θα επιβιώσει κανείς στον κόσμο μας μόνο διερωτόμενος φιλοσοφικές ερωτήσεις. Κάποιες φορές χρειαζόμαστε αποτελέσματα. Και κάποια ερωτήματα μπορούμε να τα απαντούμε. Και έχει αξία αυτό όσο και εαν θέλουν μερικοί να το ισοπεδώνουν. Για φαντάσου να πήγαινες στον γιατρό με ισχυρούς πόνους και να σου έλεγε, ξέρεις τι, επειδή η ιατρική είναι κατώτερου επίπεδου επιστήμη ως θετική, προτιμώ να κάτσω να κάτσω να αναρωτηθώ εαν υπάρχεις όντως και εαν ο πόνος σου είναι αληθινός ή απλά ένα κατασκεύασμα του μυαλού σου...

Ναι σε βάθος χρόνου όλα τα επαγγέλματα έχουν κάτι να προσφέρουν είτε πρακτικά είτε διανοητικά και μετέπειτα πρακτικά, είτε απλά διανοητικά. Αλλά κάποια επαγγέλματα είναι πιο κρίσιμα απο άλλα στο εδώ και τώρα αλλά και πιο δύσκολα αντικαταστάσιμα. Ένας φιλόσοφος λόγου χάρη στο εδώ και τώρα δεν έχει την ίδια αξία-όχι ως άνθρωπος, αλλά ως επαγγελματίας- με έναν γιατρό. Δεν είναι προσβολή, δεν είναι υποτίμηση, είναι απλά μια λογική διαπίστωση. Δεν είναι το ίδιο εύκολο να εκπαιδεύσεις έναν άνθρωπο για να γίνει π.χ. νευροχειρούργος ή φυσικός με το να γίνει αγρότης ή πωλητής. Και πάλι καμία υποτίμηση,καμία προσβολή, απλά μια λογικότατη διαπίστωση. Το να ισοπεδώνουμε αυτή την υπαρκτή διαφορά για δική μας συναισθηματική ικανοποίηση, νομίζω οτι απλά μας κρατάει πίσω σαν ανθρωπότητα και κοινωνία.

Παρά την χαοτική διαφορά μεταξύ των επαγγελμάτων όλα έχουν την θέση τους στον κόσμο πράγματι. Και ο λόγος που ακόμα και τα πιο αδύναμα επαγγέλματα τα σεβόμαστε, είναι οτι επιτελούν μια λειτουργία η οποία είναι χρήσιμη. Λόγου χάρη ένας φοιτητής όσο σπουδάζει για να γίνει κάτι άλλο, έχει ανάγκη χρήματα οπότε πρέπει να υπάρχουν και αυτές οι ενδιάμεσες δουλειές στυλ πωλητή και τέτοια. Δεν είναι κάτο τρομερό, αλλά δεν είναι και ντροπή να προσπαθεί κάποιος να βγάλει το χαρτζιλίκι του. Εφόσον κάνει καλά την δουλειά του, κάποιος αξίζει σεβασμό.

Απο εκεί και πέρα προσωπικά σέβομαι κάθε επαγγελματία που γνωρίζει πολύ καλά το αντικείμενο του, και το ασκεί με χαρά,ενδιαφέρον και υπεύθυνα όντας ευγενικός και συνειδητοποιημένος για τις τυχόν κοινωνικές,νομικές και ηθικές ευθύνες του. Είτε αυτό το επάγγελμα είναι καθαριστής, είτε φιλόλογος, είτε μαθηματικός , είτε γιατρός , είτε μηχανικός είτε σκουπιδιάρης.

Επίσης το γεγονός οτι κάποιος τελείωσε φιλολογία δεν σημαίνει για κανένα λόγο οτι είναι καλλιεργημένος άνθρωπος. Ο φίλος μας ας πούμε που τελείωσε την φιλολογία είναι περίτρανο παράδειγμα ανθρώπου που κοκορεύεται για υψηλότερου επιπέδου σπουδές, καλλιέργεια κτλπ. ενώ δεν μπορεί να σταθεί σαν ώριμος ενήλικας σε μια συζήτηση, πετώντας μπούρδες κάθε τρεις και λίγο, κάνοντας ακόμα και τις πέτρες να γελάνε :) .
 
Τελευταία επεξεργασία:

Lasher

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Lasher αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος. Έχει γράψει 1,939 μηνύματα.
Εγαμήθη το παρόν νήμα εις τον βωμόν της αντιπαλότητος θεωρητικών και θετικών. :bleh:
 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει από Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 21,451 μηνύματα.
Εγαμήθη το παρόν νήμα εις τον βωμόν της αντιπαλότητος θεωρητικών και θετικών. :bleh:

Eίναι από τις βασικές παραδόσεις του φόρουμ. Κρατάμε τα ήθη του λαού. :laugh:

Να ξέρεις μου βγήκε η κόκα Κολα από τη μύτη…🤣🤣🤣🤣

Πάντα κάποιοι κάνουν τη λάτζα της τεχνολογικής άνεσης ώστε οι αφράτοι πισινοί των θεωρητικάριων να απολαμβάνουν την Αντιγόνη και να αναλύουν την λογοτεχνική σημασία κειμένων Ρίτσου. Το πρόβλημα είναι ότι ακόμη και τον 21ο αιώνα, αρκετοί στην Ελλάδα κυρίως με την προσωπική μου πολυεθνική εμπειρία, δεν μπορούν να κατανοήσουν ότι οι θετικές επιστήμες εξηγούν τον φυσικό κόσμο γι' αυτό και συνηθίζεται ο όρος natural sciences που οι θεωρητικές επιστήμες προσπάθησαν ανεπιτυχώς να ερμηνεύσουν μέσω της θεολογίας και φιλοσοφίας. Λόγω της προβληματικής αγοράς εργασίας, εννοείται και το έχουμε πει αρκετές φορές, ότι οι μαθητές αλλά και φοιτητές που επιλέγουν να βλέπουν μοναδιάστατα τα πράγματα ενώ υπάρχει η πληροφόρηση από το διαδίκτυο, προσπαθούν να μην βλέπουν την ουσία της επιστήμης και πως αυτή με την κατεύθυνσή της συμβάλλει στην πρόοδο της ανθρωπότητας. Ο @Syntactician έχει να πει κάτι για τον κλάδο της Computational Linguistics;

Για ενημέρωση του κοινού ρίξτε μια ματιά στον σύνδεσμο:


Θα μπορούσε η ΟΔ (@Scandal) να μετακινήσει αυτή την άποψη, σε σχετικά ζητήματα αποριών για την επιστήμη της Φιλολογίας και πως αυτή συνδέεται με τον κλάδο των Υπολογιστικών Μαθηματικών ώστε οι ενδιαφερόμενοι να έχουν μια άλλη εικόνα για την Φιλολογία πέρα από τις ξεπερασμένες προοπτικές μόνο στη μέση εκπαίδευση. Παρόμοια υπάρχει και ο κλάδος της Μαθηματικής και Υπολογιστικής Ψυχολογίας που συνδέεται με την επιστήμη της ανθρώπινης Νόησης (ας μας πει πιο ειδικά η @margik αν δεν κάνω λάθος).
 
Τελευταία επεξεργασία:

Guest 586541

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Μην κινδυνολογείτε, τα φιλολογικά τμήματα δεν έχουν χάσει ούτε θα χάσουν το κύρος τους. Η φιλολογία ως επιστήμη και γενικότερα οι ανθρωπιστικές επιστήμες είναι ανώτερες από τις θετικές, τεχνολογικές. Όλοι το ξέρουν αυτό, πως τα μαθήματα της φιλολογίας έχουν μεγαλύτερο κύρος π.χ. ο απειροστικός λογισμός ωχριά μπροστά στις Μεταμορφώσεις του Οβίδιου ή η κβαντομηχανική είναι κατώτερο μάθημα από τα Carmina του Οράτιου.
Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:

Επίσης, η φιλολογία και γενικότερα οι αρχαιογνωστικές επιστήμες έφεραν στο φώς τις θετικές. Νομίζετε πως θα υπήρχαν σήμερα τα μαθηματικά ή η φυσική, αν δεν υπήρχαν οι φιλόλογοι να μεταφράσουν τους αρχαίους μαθηματικούς ;

Τρικυμία εν κρανίω, όχι μόνο σε αυτό το σχόλιό σου, αλλά εν γένει. Επειδή δεν έχω όρεξη να γράψω τεράστιο σεντόνι θα ανεφέρω μερικά πράγματα (σχετικά) σύντομα:

1) Ανώτερες ως προς τι; Αν κατά κάποιο τρόπο εννοείς ανώτερες ως προς τα πάντα κάνεις λάθος. Δεν έχουν την ακρίβεια των θετικών διότι χρησιμοποιούν άρδην την φυσική γλώσσα που δεν χαρακτηρίζεται από απόλυτη ακρίβεια και για πολλούς άλλους λόγους που μπορείς να σκεφτείς και μόνος. Το μόνο που προσπαθείς είναι η δημιουργία εντυπώσεων και όχι η ουσιατική κριτική.

2) Η κάθε επιστήμη καταπιάνεται με άλλα θέματα και δίνει πορίσματα που θα επηρεάσουν ενδεχομένως διαφορετικά. Η όλη αντιπαράθεση ΔΕΝ έχει νόημα γιατί συγκρίνονται ανόμοια πράγματα. ΔΕΝ στέκει αυτό που λες ότι η φιλολογία υπερέχει επειδή έδωσε την γλώσσα στις υπόλοιπες. Γιατί εξετάζουμε το περιεχόμενο, την ουσία της κάθε επιστήμης και σε πληροφορώ ότι οι θεωρητικοί επιστήμονες έχουν παραδειγματιστεί από τους θετικούς για τις αρχές που οφείλουν να διέπουν τις αποδεικτικές τους διαδικασίες. Η θεωρητική σκέψη εκτιμά ιδιαίτερα την απόλυτη ακρίβεια των μαθηματικών (και όχι μόνο). Παραδείγματα ατόμων που ασχολούνταν με την διανόηση και ήταν κοντά/μέσα στα μαθηματικά είναι οι Πλάτωνας, Ράσσελλ, Βίτγκενσταϊν (και το σύνολο των αναλυτικών φιλοσόφων)...βέβαια αυτοί είναι φιλόσοφοι, αλλά σίγουρα υπάρχουν και γλωσσολόγοι, κλπ...εγώ δεν τους γνωρίζω επειδή δεν έχω ασχοληθεί με τούτες τις επιστήμες, δες το σχόλιο του nPb πιο πάνω.

3) Το γεγονός ότι φιλόλογοι μετέφρασαν γραπτά δεν λέει τίποτα. Μα τίποτα. Δεν συνδέονται οι πράξεις συγκεκριμένων ατόμων με το ποιόν της κάθε επιστήμης. Εμείς εξετάζουμε τις σχέσεις των επιστημονικών αντικειμένων. Δεν μας αφορούν οι ενέργειες όσων τις έχουν σπουδάσει.

Οι μαθηματικοί ας πουν ευχαριστώ για τις μεταφράσεις. Αλλά για τα μαθηματικά καθαυτά δεν λέει απολύτως τίποτα αυτό. Άλλο η επιστήμη, άλλο τα άτομα που την γνωρίζουν.

4) Αξίζει αδιαμφισβήτητα η μελέτη της δουλειάς των θεωρητικών επιστημόνων/καλλιτεχνών. Όχι μόνο για καλλλιέργεια των ψυχισμού. Κανείς δεν υποβάθμισε την αξία της ψυχολογίας στο να μας δώσει γνώση για τον άνθρωπο. Δεν μπορούμε να μην πούμε όμως ότι υστερεί σε αποδεικτικότητα και ακρίβεια σε σχέση με τα μαθηματικά ή τις φυσικές επιστήμες. Για παράδειγμα αυτός είναι ο λόγος που υπάρχουν αντιδικίες και διαφορετικά αποτελέσματα σε ψυχολογικές έρευνες. Ή λογικά άλματα από ιστορικούς.

5) Το κύρος καθορίζεται από τις συνθήκες κάθε εποχής. Δεν είναι μία απαράλλακτη σταθερά. Και δεν μας λέει κάτι ουσιαστικό για την κάθε επιστήμη.

Επιπλέον δεν φαίνεται να υπερέχουν σήμερα τα θεωρητικά ως προς το κύρος που απολαμβάνουν. Μπορεί να κάνω και λάθος ωστόσο.


Θα μπορούσα να γράψω ακόμη περισσότερα, έχω στο μυαλό μου και άλλα σημεία. Θα αρκεστώ σε αυτά. Κάνε αυτοενδοσκόπηση και ξεκόλλα. Δες παραπάνω παραμέτρους από αυτές που σε βολεύουν. Δεν ξέρω γιατί έχεις αυτές τις παράλογες θέσεις. Σε πολύ λίγο δεν θα σου απαντά κανείς. Εγώ βαρέθηκα και κουράστηκα ήδη.

Καλή συνέχεια στη ζωή σου, εύχομαι κάποτε να δεις την πραγματικότητα με πιο αντικειμενικό μάτι. Και να σταματήσεις να επιδιώκεις τόσο πολύ την επιβεβαίωση από τρίτους.
 
Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top