Ziekr
Εκκολαπτόμενο μέλος
Δεν μπορώ να στο περιγράψω. Ντρέπομαι μόνο στη σκέψη.
Σχολή πληροφορικής σκέτο δεν θα διάλεγα γιατί είναι ένα πτυχίο με ελάχιστη αξία. Οι αποφοίτοι στηρίζονται αποκλέιστικά στις γνώσεις τους.
Ποιος στηρίζεται κυρίως στην ισχύ του πτυχίου του στις μέρες μας? Ίσως μόνο οι γιατροί.
Οι μηχανικοί μπορεί να έχουν ουσιαστικά επαγγελματικά δικαιώματα αλλά τι να τα κάνεις όταν οι θέσεις είναι πολύ λιγότερες από τους διαθέσιμους υποψήφιους. Και πάλι θα πρέπει να στηριχτείς στις γνώσεις σου για να ξεχωρίσεις από τους υπόλοιπους.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Vold
Πολύ δραστήριο μέλος
Μπορείς να εξηγήσεις λίγο τι εννοείς "στην προσπάθεια να τα πάρεις όλα δίχως να συμβιβαστείς" ;
Μέσα σε 4 χρόνια σπουδών, μπορούν να σου παρουσιαστούν ή να δημιουργήσεις ευκαιρίες, μετά το 1ο, θα έλεγα, έτος.
Erasmus, πρακτική, erasmus πρακτική, συνεργασία με έναν ή περισσότερους καθηγητές, υποτροφίες, διπλωματική, teacher assistant. Και μέσα σε όλα αυτά να θέλεις να πάρεις το πτυχίο σου στα 4 χρόνια και με καλό βαθμό, που (θα πρέπει να) ισοδυναμεί με πολλές ώρες ενασχόλησης.
Προφανώς κάποια απ' αυτά δεν τα κατάφερα, κυρίως λόγω λάθος επιλογών(η μια φέρνει την άλλη) ή λάθος ατόμων που τα πρόσφεραν αυτά αλλά και αναμενόμενες συνέπειες άλλων επιλογών.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
VouDou
Πολύ δραστήριο μέλος
Ιστορικά (πανελλήνιες και μηχανογραφικά, που τότε τα συμπληρώναμε πριν τις εξετάσεις) ήμουν στην πρώτη δέσμη και ήθελα (και θα ήθελα και στο τώρα) ο,τιδήποτε είχε βασικό άξονα τη χημεία (φυτική παραγωγή γπα το πρώτο προπτυχιακό πτυχίο, βασικό μάθημα χημεία με δέσμες). Είχα δηλώσει (δεν υπήρχαν όοοοολα αυτά τα τμήματα, που υπάρχουν και τώρα) χημικούς μηχανικούς, χημεία και ορισμένα τμήματα γεωπονικών σπουδών (φυτά, τρόφιμα) ως προτεραιότητα (όλες τις πόλεις του τότε, δεν θυμάμαι σειρά).
Αναλυτικές πληροφορίες δεν υπήρχαν για τμήματα τριγύρω (π.χ. σχολείο, ΣΕΠ) και σχολές (καλά, η/υ και διαδίκτυο δεν υπήρχαν!). Μόνο 2 προσπέκτους είχαν καταφθάσει στο επαρχιακό μικρό γενικό λύκειο (ένα τμήμα από Χανιά και ένα τμήμα από το Ηράκλειο), που αντί να λένε για το τμήμα και τον οδηγό σπουδών του (π.χ. μαθήματα) έλεγαν τι καλά που περνάς ως φοιτητής σε αυτές τις πόλεις. Πόλεις τύπου Βόλος, Κοζάνη, Καλαμάτα, Λάρισα, Σέρρες, Χανιά κ.λπ. δεν θεωρούνταν φοιτητουπόλεις.
Επαγγελματικώς δεν είχα κανένα να με βοηθήσει, κανένας δεν είχε την τύχη να σπουδάσει στο (κοντινό) σόι μου (άρα, ό,τι και να σπούδασα το αυτό θα υφίσταντο), γονείς μου δεν θεωρώ ότι ήταν και είναι πλούσιοι... και γενικώς... μόνος μου! Άνεργος για μεγάλα χρονικά διαστήματα δεν έμεινα ποτέ (μερικοί μήνες, ναι) και για κάποια χρονικά διαστήματα, που δεν προλαβαίνω τις δουλειές!... Σα μέσο όρο δηλαδή και υπό αυτές τις προϋποθέσεις που ανέφερα, ευχαριστημένος με καταγράφω!
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Aggelos_mptz
Νεοφερμένος
Γεια σας ,VouDou. Μόλις πέρασα στο χημικο πατρας (κυρίως στόχευα βιοχημεια ή φαρμακευτική) και θα θελα να σας ρωτήσω τι εικόνα υπάρχει στην αγορά εργασίας για έναν χημικο (σκέφτομαι να κάνω μεταπτυχιακό σε βιοχημεια ή ανάπτυξη φαρμάκων και ίσως να κυνηγήσω διδακτορικο). Εσείς από την εμπειρία σας παρατηρείτε να υπάρχει ζήτηση για έναν πτυχιούχο χημειας στις μέρες μας και επιπλέον, πως είναι τα πράγματα στις απολαβές και τον μισθό.Καλησπέρα σας, μέλος στο i-school >10ετία (όχι τόσο συχνά πλέον, οικογένεια γαρ). Ωστόσο, όποιος με ρωτήσει κάτι ταχέως ή αργά, απαντώ βάσει της πολυετούς εμπειρίας μου αυτό που πιστεύω. Στο θέμα του νήματος, ναι: πιστεύω σπούδασα αυτό που μου ταίριαζε περισσότερο και προερχόμενος από μικρό μέρος πληθυσμιακά πιθανότατα το ίδιο θα σπούδαζα και τώρα.
Ιστορικά (πανελλήνιες και μηχανογραφικά, που τότε τα συμπληρώναμε πριν τις εξετάσεις) ήμουν στην πρώτη δέσμη και ήθελα (και θα ήθελα και στο τώρα) ο,τιδήποτε είχε βασικό άξονα τη χημεία (φυτική παραγωγή γπα το πρώτο προπτυχιακό πτυχίο, βασικό μάθημα χημεία με δέσμες). Είχα δηλώσει (δεν υπήρχαν όοοοολα αυτά τα τμήματα, που υπάρχουν και τώρα) χημικούς μηχανικούς, χημεία και ορισμένα τμήματα γεωπονικών σπουδών (φυτά, τρόφιμα) ως προτεραιότητα (όλες τις πόλεις του τότε, δεν θυμάμαι σειρά).
Αναλυτικές πληροφορίες δεν υπήρχαν για τμήματα τριγύρω (π.χ. σχολείο, ΣΕΠ) και σχολές (καλά, η/υ και διαδίκτυο δεν υπήρχαν!). Μόνο 2 προσπέκτους είχαν καταφθάσει στο επαρχιακό μικρό γενικό λύκειο (ένα τμήμα από Χανιά και ένα τμήμα από το Ηράκλειο), που αντί να λένε για το τμήμα και τον οδηγό σπουδών του (π.χ. μαθήματα) έλεγαν τι καλά που περνάς ως φοιτητής σε αυτές τις πόλεις. Πόλεις τύπου Βόλος, Κοζάνη, Καλαμάτα, Λάρισα, Σέρρες, Χανιά κ.λπ. δεν θεωρούνταν φοιτητουπόλεις.
Επαγγελματικώς δεν είχα κανένα να με βοηθήσει, κανένας δεν είχε την τύχη να σπουδάσει στο (κοντινό) σόι μου (άρα, ό,τι και να σπούδασα το αυτό θα υφίσταντο), γονείς μου δεν θεωρώ ότι ήταν και είναι πλούσιοι... και γενικώς... μόνος μου! Άνεργος για μεγάλα χρονικά διαστήματα δεν έμεινα ποτέ (μερικοί μήνες, ναι) και για κάποια χρονικά διαστήματα, που δεν προλαβαίνω τις δουλειές!... Σα μέσο όρο δηλαδή και υπό αυτές τις προϋποθέσεις που ανέφερα, ευχαριστημένος με καταγράφω!
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Lancelot
Περιβόητο μέλος
Γεια σας ,VouDou. Μόλις πέρασα στο χημικο πατρας (κυρίως στόχευα βιοχημεια ή φαρμακευτική) και θα θελα να σας ρωτήσω τι εικόνα υπάρχει στην αγορά εργασίας για έναν χημικο (σκέφτομαι να κάνω μεταπτυχιακό σε βιοχημεια ή ανάπτυξη φαρμάκων και ίσως να κυνηγήσω διδακτορικο). Εσείς από την εμπειρία σας παρατηρείτε να υπάρχει ζήτηση για έναν πτυχιούχο χημειας στις μέρες μας και επιπλέον, πως είναι τα πράγματα στις απολαβές και τον μισθό.
1) Όταν ο άνθρωπος κάνει σχέδια , ο Θεός γελάει
2) Βγάλε πρώτα την σχολή και μετά βλέπεις
3) Όσο για την αγορά εργασίας ο καλός και ορεξάτος δεν θα χαθεί ποτέ
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
PanosGR
Πολύ δραστήριο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Aggelos_mptz
Νεοφερμένος
Σε ευχαριστώ πολύ για την απάντηση σου .1) Όταν ο άνθρωπος κάνει σχέδια , ο Θεός γελάει
2) Βγάλε πρώτα την σχολή και μετά βλέπεις
3) Όσο για την αγορά εργασίας ο καλός και ορεξάτος δεν θα χαθεί ποτέ
Είμαι απλά ανήσυχος και μέσα στο άγχος μου για την σχολή και για το πόσο θα μου αρέσει κάθομαι και ψάχνομαι για τις προοπτικές.
Πάντως πιστεύω πως έχεις δίκιο και θα έπρεπε να περιμένω και να δω την σχολή ως έχει πρώτα απ'όλα και μετά όλα τα άλλα.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Φινεύς
Εκκολαπτόμενο μέλος
Γουάι δο; Ανακάλυψες λογικά ότι θες να προσανατολιστείς προς τη διπλωματία ή κάτι συναφές;Πιστεύω ότι θα διάλεγα ένα καθαρό τμήμα ΔΕΣ, δίχως τα οικονομικά. :/
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
PanosGR
Πολύ δραστήριο μέλος
Γουάι δο; Ανακάλυψες λογικά ότι θες να προσανατολιστείς προς τη διπλωματία ή κάτι συναφές;
Πάντα με ενδιέφεραν οι διεθνείς σχέσεις και η διπλωματία. Κατάλαβα, όμως, ότι προτιμώ την παραδοσιακή/κλασική διπλωματία από την οικονομική.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Guest 454371
Επισκέπτης
Πιστεύω ότι θα διάλεγα ένα καθαρό τμήμα ΔΕΣ, δίχως τα οικονομικά. :/
Σωστό σε βρίσκω. Ειναι η μονη σχολη που αξιζει σημερα και ανεβηκε και ποσα μορια. Αλλα γιατι χωρις οικονομικο. Ισως για να πας να διαλεξεις μετα εσυ κατι πιο εξειδικευμενο με μαστερ?
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
PanosGR
Πολύ δραστήριο μέλος
Σωστό σε βρίσκω. Ειναι η μονη σχολη που αξιζει σημερα και ανεβηκε και ποσα μορια. Αλλα γιατι χωρις οικονομικο. Ισως για να πας να διαλεξεις μετα εσυ κατι πιο εξειδικευμενο με μαστερ?
Δεν είναι θέμα μορίων. Είναι ότι προτιμώ τα μαθήματα διεθνολογικού χαρακτήρα από τα οικονομικά. Και δεν με ενδιαφέρει να ασκήσω το επαγγελμα του οικονομολόγου.
Ας τελειώνω το ΔΕΟΣ και μετά θα επιλέξω ένα μάστερ που σχετίζεται με διεθνείς σχεσεις.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
VouDou
Πολύ δραστήριο μέλος
Καλά, πάρε το όποιο πτυχίο επιθυμείς από αυτά που αναφέρεις και μετά από 5 χρόνια βλέπεις για τα περαιτέρω ξανά... οι μεταπτυχιακοί τομείς που θες συνδυάζονται απροβλημάτιστα με οποιοδήποτε από τα τρία πτυχία. Για αγορά εργασίας και απολαβές/μισθό, δες το νήμα "πτυχία με μέλλον".Γεια σας ,VouDou. Μόλις πέρασα στο χημικο πατρας (κυρίως στόχευα βιοχημεια ή φαρμακευτική) και θα θελα να σας ρωτήσω τι εικόνα υπάρχει στην αγορά εργασίας για έναν χημικο (σκέφτομαι να κάνω μεταπτυχιακό σε βιοχημεια ή ανάπτυξη φαρμάκων και ίσως να κυνηγήσω διδακτορικο). Εσείς από την εμπειρία σας παρατηρείτε να υπάρχει ζήτηση για έναν πτυχιούχο χημειας στις μέρες μας και επιπλέον, πως είναι τα πράγματα στις απολαβές και τον μισθό.
Τώρα, τι πτυχίο θες περισσότερο (ΠΕ-Χημικός, ΠΕ-Βιολόγος, ΠΕ-Φαρμακευτικής) είναι απόφαση καθαρά δική σου.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Samael
Τιμώμενο Μέλος
Ποιος στηρίζεται κυρίως στην ισχύ του πτυχίου του στις μέρες μας? Ίσως μόνο οι γιατροί.
Οι μηχανικοί μπορεί να έχουν ουσιαστικά επαγγελματικά δικαιώματα αλλά τι να τα κάνεις όταν οι θέσεις είναι πολύ λιγότερες από τους διαθέσιμους υποψήφιους. Και πάλι θα πρέπει να στηριχτείς στις γνώσεις σου για να ξεχωρίσεις από τους υπόλοιπους.
Καλύτερα 1 στις 100 παρά 1/1.000.000 όμως .
Και έξω είναι ακόμα χειρότερες οι αναλογίες . Προσωπική άποψη πας εκεί που τσιμπάς περισσότερα δικαιώματα και απο εκεί και πέρα κάνε οτι μεταπτυχιακό γουστάρεις για να ικανοποιήσεις προσωπικές επιθυμίες . Πρέπει να επιλέξεις κάτι αρκετά γενικό για να έχεις επιλογές άλλα ούτε και πολύ αόριστο ώστε να μην ξέρεις που μπορείς να δουλέψεις στο τέλος . Ας πούμε φυσικό και μαθηματικό βγάζει κυρίως καθηγητές . Οι υπόλοιπες θέσεις καλύπτονται άνετα απο μηχανικούς και let's be honest είναι πολύ πιο καλό να προσλάβεις δύο μηχανικούς με εμπειρία παρά έναν PhD μαθηματικό/φυσικό για ένα συγκεκριμένο project .
Μέσα σε 4 χρόνια σπουδών, μπορούν να σου παρουσιαστούν ή να δημιουργήσεις ευκαιρίες, μετά το 1ο, θα έλεγα, έτος.
Erasmus, πρακτική, erasmus πρακτική, συνεργασία με έναν ή περισσότερους καθηγητές, υποτροφίες, διπλωματική, teacher assistant. Και μέσα σε όλα αυτά να θέλεις να πάρεις το πτυχίο σου στα 4 χρόνια και με καλό βαθμό, που (θα πρέπει να) ισοδυναμεί με πολλές ώρες ενασχόλησης.
Προφανώς κάποια απ' αυτά δεν τα κατάφερα, κυρίως λόγω λάθος επιλογών(η μια φέρνει την άλλη) ή λάθος ατόμων που τα πρόσφεραν αυτά αλλά και αναμενόμενες συνέπειες άλλων επιλογών.
Εαν και δεν έχω περάσει ακόμα απο όλα αυτά τα στάδια που αναφέρεις νομίζω αντιλαμβάνομαι τι εννοείς . Είναι λογικό να μετανιώνεις για λάθος χειρισμούς σου τότε ,αλλά όσο τώρα είσαι εντάξει νομίζω οτι δεν είναι τόσο τραγικά τα πράγματα . Αρκεί να έκανες αυτό που θεωρούσες καλύτερο για εσένα τότε.
Κάποιες εμπειρίες είναι καλό να τις κυνηγάς γιατί αξίζουν,εαν δεν τις εκμεταλλευτείς όπως πρέπει δεν χάθηκε και ο κόσμος . Απλά όσο πιο νωρίς αντιλαμβάνεσαι πράγματα τόσο το καλύτερο . Δεν είναι ποτέ αργά όμως .
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Ziekr
Εκκολαπτόμενο μέλος
Καλύτερα 1 στις 100 παρά 1/1.000.000 όμως .
Και έξω είναι ακόμα χειρότερες οι αναλογίες . Προσωπική άποψη πας εκεί που τσιμπάς περισσότερα δικαιώματα και απο εκεί και πέρα κάνε οτι μεταπτυχιακό γουστάρεις για να ικανοποιήσεις προσωπικές επιθυμίες . Πρέπει να επιλέξεις κάτι αρκετά γενικό για να έχεις επιλογές άλλα ούτε και πολύ αόριστο ώστε να μην ξέρεις που μπορείς να δουλέψεις στο τέλος . Ας πούμε φυσικό και μαθηματικό βγάζει κυρίως καθηγητές . Οι υπόλοιπες θέσεις καλύπτονται άνετα απο μηχανικούς και let's be honest είναι πολύ πιο καλό να προσλάβεις δύο μηχανικούς με εμπειρία παρά έναν PhD μαθηματικό/φυσικό για ένα συγκεκριμένο project .
Πρέπει να λαβειςς υπόψιν κ τις διαθέσιμες θέσεις όμως. Οι θέσεις μηχανικών είναι σημαντικά λιγότερες από τις θέσεις για τις οποίες εξειδικεύεται ένας πληροφορικαριος. Για αυτό κ οι περισσότεροι ηλεκτρολόγοι καταλήγουν στο software υπολογιστών.
Η σωστή αναλογία κάτι εμε θα ήταν 100 άτομα για 1000 θέσεις σε σύγκριση με 1 άτομο για 100 θέσεις.
Περισσότερος ανταγωνισμός στη πρώτη περίπτωση αλλά κ πολύ περισσότερες ευκαιρίες που το αντισταθμίζουν κ με το παραπάνω
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Samael
Τιμώμενο Μέλος
Πρέπει να λαβειςς υπόψιν κ τις διαθέσιμες θέσεις όμως. Οι θέσεις μηχανικών είναι σημαντικά λιγότερες από τις θέσεις για τις οποίες εξειδικεύεται ένας πληροφορικαριος. Για αυτό κ οι περισσότεροι ηλεκτρολόγοι καταλήγουν στο software υπολογιστών.
Η σωστή αναλογία κάτι εμε θα ήταν 100 άτομα για 1000 θέσεις σε σύγκριση με 1 άτομο για 100 θέσεις.
Περισσότερος ανταγωνισμός στη πρώτη περίπτωση αλλά κ πολύ περισσότερες ευκαιρίες που το αντισταθμίζουν κ με το παραπάνω
Ίσως είναι δίοδος για κάποιους,ειδικά εαν έχουν σχετικά μεταπτυχιακά, αλλά εφόσον υπάρχουν αρκετά τμήματα σε όλη την Ελλάδα που ο μέσος απόφοιτος θα έχει περισσότερες γνώσεις και υπόβαθρο προπτυχιακού γιατί να προσλάβεις άσχετες ειδικότητες ; Δεν νομίζω οτι αποτελεί λύση ούτε σοβαρό στήριγμα για όλους τους αποφοίτους . Το software engineer πράγματι έχει πολλές θέσεις αλλά δεν είναι πανάκεια .
Ευτυχώς τα πράγματα στους Ημμυ εαν και δύσκολα έχουν παρουσιαστεί κάποια πεδία με ελκυστικές προοπτικές . I mean τα πράγματα είναι δύσκολα αλλά όχι τόσο όσο για άλλα τμήματα . Εκτός Ελλάδας εαν πάμε τώρα,για εμένα είναι απο τα πιο praised επαγγέλματα .
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
nPb
Επιφανές μέλος
Μέσα σε 4 χρόνια σπουδών, μπορούν να σου παρουσιαστούν ή να δημιουργήσεις ευκαιρίες, μετά το 1ο, θα έλεγα, έτος.
Erasmus, πρακτική, erasmus πρακτική, συνεργασία με έναν ή περισσότερους καθηγητές, υποτροφίες, διπλωματική, teacher assistant. Και μέσα σε όλα αυτά να θέλεις να πάρεις το πτυχίο σου στα 4 χρόνια και με καλό βαθμό, που (θα πρέπει να) ισοδυναμεί με πολλές ώρες ενασχόλησης.
Προφανώς κάποια απ' αυτά δεν τα κατάφερα, κυρίως λόγω λάθος επιλογών(η μια φέρνει την άλλη) ή λάθος ατόμων που τα πρόσφεραν αυτά αλλά και αναμενόμενες συνέπειες άλλων επιλογών.
Vold πολλές φορές η ζωή είναι μη γραμμική ή μάλλον κυρίως μη γραμμική. Δεν υπάρχει "πρότυπο" βάση του οποίου θα πρέπει να πετυχαίνουμε κάτι για να μας θεωρούν πετυχημένους. Σημασία έχει την κάθε στιγμή, τι επιλέγουμε να κάνουμε ή να μην κάνουμε.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Ziekr
Εκκολαπτόμενο μέλος
Ίσως είναι δίοδος για κάποιους,ειδικά εαν έχουν σχετικά μεταπτυχιακά, αλλά εφόσον υπάρχουν αρκετά τμήματα σε όλη την Ελλάδα που ο μέσος απόφοιτος θα έχει περισσότερες γνώσεις και υπόβαθρο προπτυχιακού γιατί να προσλάβεις άσχετες ειδικότητες ; Δεν νομίζω οτι αποτελεί λύση ούτε σοβαρό στήριγμα για όλους τους αποφοίτους . Το software engineer πράγματι έχει πολλές θέσεις αλλά δεν είναι πανάκεια .
Ευτυχώς τα πράγματα στους Ημμυ εαν και δύσκολα έχουν παρουσιαστεί κάποια πεδία με ελκυστικές προοπτικές . I mean τα πράγματα είναι δύσκολα αλλά όχι τόσο όσο για άλλα τμήματα . Εκτός Ελλάδας εαν πάμε τώρα,για εμένα είναι απο τα πιο praised επαγγέλματα .
Η πληροφορική δεν είναι μόνο software engineering, έχει άλλες δεκάδες εξειδικεύσεις που πληρώνουν εξίσου καλά. Εδώ ένα bootcamp 6 μηνών κάνεις και μετά έχεις καλές πιθανότητες να βρεις δουλειά (φυσικά όλα γίνονται πιο εύκολα με ένα σχετικό πτυχίο).
Πάντως και στο εξωτερικό οι περισσότεροι ΗΜΜΥ κυρίως σε software προσανατολίζονται (security systems, software engineering, machine learning, data engineering κ.ά) . Και έχει περισσότερες δουλειές και μεγαλύτερο ταβάνι. Δεν ξέρω αν αυτό θα αλλάξει με ανανεώσιμες ενέργειες και τέτοια αλλά προς το παρόν έτσι έχουν τα πράγματα
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Samael
Τιμώμενο Μέλος
Η πληροφορική δεν είναι μόνο software engineering, έχει άλλες δεκάδες εξειδικεύσεις που πληρώνουν εξίσου καλά. Εδώ ένα bootcamp 6 μηνών κάνεις και μετά έχεις καλές πιθανότητες να βρεις δουλειά (φυσικά όλα γίνονται πιο εύκολα με ένα σχετικό πτυχίο).
Πάντως και στο εξωτερικό οι περισσότεροι ΗΜΜΥ κυρίως σε software προσανατολίζονται (security systems, software engineering, machine learning, data engineering κ.ά) . Και έχει περισσότερες δουλειές και μεγαλύτερο ταβάνι. Δεν ξέρω αν αυτό θα αλλάξει με ανανεώσιμες ενέργειες και τέτοια αλλά προς το παρόν έτσι έχουν τα πράγματα
Προφανώς και έχει . Αλλά δεν είναι το ίδιο να έχεις βγει απο 4ετη/5ετη σχολή και η 6μηνη εκπαίδευση απο bootcamp. Ο καθένας μορφώνεται ανάλογα τις δουλειές που θέλει να κυνηγήσει . Coders υπάρχουν πολλοί,αλλά η πληροφορική δεν είναι μόνο αυτό . Και για να μην παρεξηγηθώ δεν εννοώ οτι απλά επειδή σπούδαζες περισσότερα χρόνια θα γίνεις καλύτερος σε κάτι,αυτό δεν παίζει . Τα χρόνια σπουδών είναι θετικά γιατί σου χτίζουν ενα γενικότερο υπόβαθρο και αποκτάς ενα ευρύ φάσμα γνώσεων για να ασχοληθείς με διάφορα στο μέλλον . Οι περισσότερες σοβαρές δουλειές σε εταιρίες απαιτούν πτυχίο πάντως.
Το trend δεν θα αλλάξει . Οι ανανεώσιμες είναι σημαντικότατες βάσει Ευρωπαϊκών οδηγιών ,αλλά η τεχνητή νοημοσύνη είναι η επόμενη βιομηχανική επανάσταση . Εαν μιλάμε για breakthroughs ,η ΑΙ είναι το breakthrough στο πως να κάνεις breakthrough σε οποιοδήποτε άλλο πεδίο . Απλά θεωρώ οτι οι περισσότεροι που πάνε ηλεκτρολόγοι δεν τρελαίνονται τόσο για αυτά,χωρίς να σημαίνει οτι δεν υπάρχει ισχυρή παρουσία όπως λες(κυρίως απο τους ηλεκτρονικούς) . Απλά μπορείς να προσεγγίσεις το πεδίο με λιγότερο πόνο μέσω πληροφορικής ή συναφών τμημάτων απο το να φας στην μάπα τόση φυσική και διάφορα ηλεκτρολογικά μαθήματα .
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Guest 209912
Επισκέπτης
Προφανώς και έχει . Αλλά δεν είναι το ίδιο να έχεις βγει απο 4ετη/5ετη σχολή και η 6μηνη εκπαίδευση απο bootcamp. Ο καθένας μορφώνεται ανάλογα τις δουλειές που θέλει να κυνηγήσει . Coders υπάρχουν πολλοί,αλλά η πληροφορική δεν είναι μόνο αυτό . Και για να μην παρεξηγηθώ δεν εννοώ οτι απλά επειδή σπούδαζες περισσότερα χρόνια θα γίνεις καλύτερος σε κάτι,αυτό δεν παίζει . Τα χρόνια σπουδών είναι θετικά γιατί σου χτίζουν ενα γενικότερο υπόβαθρο και αποκτάς ενα ευρύ φάσμα γνώσεων για να ασχοληθείς με διάφορα στο μέλλον . Οι περισσότερες σοβαρές δουλειές σε εταιρίες απαιτούν πτυχίο πάντως.
Το trend δεν θα αλλάξει . Οι ανανεώσιμες είναι σημαντικότατες βάσει Ευρωπαϊκών οδηγιών ,αλλά η τεχνητή νοημοσύνη είναι η επόμενη βιομηχανική επανάσταση . Εαν μιλάμε για breakthroughs ,η ΑΙ είναι το breakthrough στο πως να κάνεις breakthrough σε οποιοδήποτε άλλο πεδίο . Απλά θεωρώ οτι οι περισσότεροι που πάνε ηλεκτρολόγοι δεν τρελαίνονται τόσο για αυτά,χωρίς να σημαίνει οτι δεν υπάρχει ισχυρή παρουσία όπως λες(κυρίως απο τους ηλεκτρονικούς) . Απλά μπορείς να προσεγγίσεις το πεδίο με λιγότερο πόνο μέσω πληροφορικής ή συναφών τμημάτων απο το να φας στην μάπα τόση φυσική και διάφορα ηλεκτρολογικά μαθήματα .
Η αξία της τετραετούς σχολής πληροφορικής είναι στην καλύτερη dubious.
Αυτά περί υποβάθρου που λες και φάσματος γνώσεως σε έναν τομέα σαν το software engineering μου φαίνονται στην καλύτερη σαν προσωπικά ευχολόγια. Η πραγματικότητα είναι πως κανένας δεν πρόκειται να σε πληρώσει επειδή έχεις ένα ευρύ και αναπόφευκτα ρηχό φάσμα γνώσεων. Χρήματα παίρνεις επειδή έχεις ένα μικρό αλλά εξειδικευμένο φάσμα γνωσεων.
Ας δουμε τώρα το πρόγραμμα σπουδών μιας σχολής πληροφορικής. Τα δύο πρώτα χρόνια είναι γεμάτα με ένα κάρο πρακτικά άχρηστα μαθήματα κατά τη γνώμη μου. Ένα κάρο μαθήματα μαθηματικών, από τα οποία εν τέλει δεν θυμασαι τίποτα απολύτως και το μόνο που σου μένει είναι η εγκεφαλική εξάσκηση. Φυσικές και ηλεκτρονικά που δεν έχουν κανένα λόγο ύπαρξης γιατι δεν είσαι ηλεκτρολόγος. Δίκτυα και τηλεπικοινωνιακα μαθήματα που δεν έχουν καμία χρησιμότητα σε κάποιον που θέλει να ασχοληθεί με software. ΣΑΕ και λοιπά χαζομαθηματα που πάλι δεν έχουν καμία χρησιμότητα.
Και ας πάμε και σε ανώτερα μαθήματα τώρα.
Οικονομικά και Επιχειρησιακη Ερευνα. Εντελώς άχρηστα πραγματικά για την δουλειά. Μαθαίνεις απλά κάποιους outdated αλγόριθμους για domain specific προβλήματα. Θεωρητικά βάσεων δεδομένων τα οποία δεν θα χρειαστείς ποτέ και πουθενά πάρα μόνο αν κάνεις develop μια νέα βάση δεδομένων πράγμα σχετικά απίθανο. Λογικές, αυτόματα, compilers και ενα κάρο αλλά χαζά που είναι στην καλύτερη απλά brain teasing.
Τα μόνα μαθήματα με ουσιαστική αξία είναι
Αντ προγραμματισμός.
Εργαστήρια σε βάσεις δεδομένων.
Δομές δεδομένων.
Πολυπλοκοτητα Αλγορίθμων.
Ποιότητα λογισμικού.
Εργαστήρια σε Web γλώσσες.
Design patterns (που δεν διδασκονται καν εκτενώς)
Κυριολεκτικά βαριά 10 μαθήματα, τα οποία εντελώς τυχαίως είναι και αυτα που κάνει κάποιος σε ένα Boot Camp.
Το θέμα με το software engineering ειναι πως είναι ένα καθαρά πρακτικό επάγγελμα, και ένα επάγγελμα που μπορεί να μάθει άριστα κάποιος αν έχει απλά ένα pc και μια σύνδεση στο Internet. Υπάρχει αυτή τη στιγμή μια πληθορα online διδακτικού υλικού που κάνει τις διαλέξεις του πανεπιστημίου να μοιάζουν πραγματικά χαμένος χρόνος.
Οσο ένας φοιτητής σχολής αφιερώνει 4 χρόνια για να πάρει μια επιδερμική γνώση σε ένα ευρύ και ρηχό φάσμα αχρήστων γνώσεων ένας απόφοιτος bootcamp έχει τελειώσει την πρακτική του εκπαίδευση στο bootcamp και σε ένα χρόνο είναι προσληψιμος καθως έχει πρακτικές χειροπιαστες γνώσεις. Τα επόμενα 3 χρόνια δουλεύει και μαθαίνει επάνω στην δουλειά hands on πρακτικές γνώσεις, ενώ ταυτόχρονα μπορεί καλλιστά να εμβαθύνει θεωρητικά σε κάτι που τον ενδιαφέρει η χρειάζεται για την δουλειά του.
Μόλις ο φοιτητής τελειώσει στα 4 χρόνια με το χαρτί του και 0 πρακτικές γνώσεις ο άλλος είναι senior engineer. Ας μην αναφέρουμε καν την διαφορά χρημάτων του ενός και του άλλου γιατί θα κλάψουμε.
Όλοι όσοι πήγαμε σε σχολές πληροφορικής τα ξέρουμε αυτά που λέω δεν είναι τίποτα κρυφό. Απλά βαυκαλιζομαστε και κανουμε rationalise τις κακές επιλογές μας, μερικοί λόγο άρνησης και μερικοί επειδή δεν μπορούν να συλλάβουν την εναλλακτική πραγματικότητα.
Ο μόνος κυριολεκτικά λόγος να πάει κάποιος σε πληροφορική σήμερα είναι είτε αν θέλει να γίνει ακαδημαϊκός, είτε αν μπει σε μια πάρα πάρα πολύ διασιμη σχολή έτσι ώστε να έχει το μάρκετινγκ του ονόματος.
Όσο περνάνε τα χρόνια στον τομέα αυτό το πανεπιστήμιο θα απαξιώνεται όλο και περισσότερο και λόγο της μη αποτελεσματική δομής και φύσης του αλλά και λόγο της ίδιας της φύσης του επαγγέλματος.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
fockos
Επιφανές μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Χρήστες Βρείτε παρόμοια
-
Τα παρακάτω 0 μέλη και 1 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:Tα παρακάτω 314 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
- Reader
- nearos
- Sotiris 12
- Hased Babis
- maria97tt
- exotic xo
- Ken
- tomftw
- antonis97
- Annts
- Kathyyyy!
- angela_k
- Eleni123-
- Girlll20
- despoina13
- Vok
- panosT436
- Kitana
- thepigod762
- Steliosgkougkou
- E.Z
- demitra
- sofia07
- Hmmytheos
- mathithsgr
- ntinosko
- Stavros o Arkas
- Indecisive2
- VP2005
- Pastramis
- Ilovemycats27
- ένας τυχαίος
- melmel
- AggelikiGr
- dmav
- Schlimazel
- nicole1982
- tsiobieman
- Ryuzaki
- xristarac
- V@Per
- Steliosalm
- physicscrazy
- george777
- Athens2002
- Christr22
- Farmakopoios
- BiteTheDust
- kiyoshi
- Obi-Wan Kenobi
- math2arch
- ilias_21
- Alessandra Eliza
- Leo komm
- Kate1914
- Unboxholics
- Μήτσος10
- Εριφύλη
- Wonderkid
- Startx0
- Scandal
- constansn
- IDK3
- Joji
- Than003
- marry.pp
- Neos210
- love_to_learn
- Chrisphys
- Lifelong Learner
- Βασιλης1234
- allall1
- eukleidhs1821
- EllieKal
- Drglitterstar
- EFAKIT
- JasonPap
- EVJE
- blissele
- Maynard
- MrDragonboy
- Paragontas7000
- Κλημεντίνη
- Φινεύς
- fofo
- Mhtsaras76
- P.Dam.
- Sotiris.Y
- Gus Roger10
- ggl
- charmander
- suaimhneas
- marilenaaa
- JohnGreek
- estrela
- Opiumred
- bibliofagos
- Rene2004
- Γιώργος μεγ
- Aggel0sss
- carnage
- bill09876
- SKG
- Nala
- Panatha mono
- Alexecon1991
- BatGuin
- NikoBellic
- Helen06
- Frozensun
- akis_95
- neurogirl
- thecrazycretan
- mermaid89
- user2727
- χημεια4λαιφ
- Τρελας123
- giannhs2001
- Dionyshs1
- N0b0dy
- Natsuko
- fockos
- Marel
- astro11
- 3poulakiakathontai
- MarcoReus
- Guhahg5837
- spring day
- Rania0
- Fofifofi78
- Mariap.
- QWERTY23
- Giii
- Red
- Lebron
- vetas
- Eri0611
- kellypoz1
- Libertus
- clevercat
- eri548
- marianna04
- Mariasete
- Polipolikalos
- Jimmy20
- το κοριτσι του μαη
- Alexia1
- Pharmacist01
- Galina
- Belle26
- luisnazariodelima
- ag97
- KyriC
- Steffie88
- Μάρκος Βασίλης
- lnesb
- Stelios725
- Meow
- johnsala
- Ace of Spades
- MaryLou
- SlimShady
- gwgw_5
- kasper21
- olga123
- Λαμπρινηη
- Reik
- Mukumbura
- Nefiki
- No name
- andreas2002
- ΘανάσοςG4
- tzina2002
- Revekka
- J.Cameron
- the purge
- Manolo165
- elena16
- Memetchi
- Slytherin
- Tommy_civil
- StudyFreak04
- Αλκης Κ.
- Viedo
- Bgpanos
- stefan
- Kostis-Palamas
- Idontknoww
- Jocaste
- nucomer
- Griff
- tasost
- Ιωάννα2
- TonyMontanaEse
- Monster Hunter
- DimitraA.
- Xristosdimitra
- iminspain
- Vold
- BioChemical
- T C
- athinoula
- jim2015
- giorgosp97
- jul25
- Γιώργος - Κόρινθος
- ioannaion
- Prak
- azula
- Αριάνα123
- Johnman97
- rafaela11
- Έμμα
- Dimitris9
- Stroka
- Kostakis45
- Unseen skygge
- Γιωργος15773
- Nefh_
- don_vito
- Xristinaqui
- leo41
- PanosBat
- Greg1900
- Scott
- St11
- fay01
- Joy
- uni77
- desna
- challenger
- ΓιωργοςM
- mitsos14
- igeorgeoikonomo
- vasilikiant
- tymvorixos
-
Φορτώνει...
-
Το forum μας χρησιμοποιεί cookies για να βελτιστοποιήσει την εμπειρία σας.
Συνεχίζοντας την περιήγησή σας, συναινείτε στη χρήση cookies στον περιηγητή σας.