kall1as
Νεοφερμένος
Η μελέτη που, σημειωτέον, πραγματοποιήθηκε από τη Γενική Διεύθυνση Οικονομικών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, καταλήγει και σε συγκεκριμένες συστάσεις για τη βελτίωση των επιδόσεων των ΑΕΙ, ώστε η τριτοβάθμια παιδεία να συμβάλλει περισσότερο στην αύξηση της παραγωγικότητας, αλλά και στην εύρεση εργασίας για τους αποφοίτους. Όπως σημειώνει, «η αύξηση των δαπανών, εφόσον προκύπτει, πρέπει να διευθετείται με προσοχή και να συμβαδίζει με θεσμικές μεταρρυθμίσεις».
Οι θεσμικές μεταρρυθμίσεις θα πρέπει να επικεντρωθούν στα εξής σημεία:
● Στην προώθηση της λογοδοσίας των τριτοβάθμιων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, με προσεκτική και δίκαιη αξιολόγηση, διασφαλισμένη από ανεξάρτητα σώματα.
● Στην αύξηση του ανταγωνισμού, αναπτύσσοντας την αυτονομία των ιδρυμάτων σε ό,τι αφορά την πολιτική προσωπικού, κυρίως στη δυνατότητά τους να προσλαμβάνουν και να απολύουν και να ρυθμίζουν τους μισθούς.
● Στον σχεδιασμό οικονομικών συστημάτων που συνδέουν τη χρηματοδότηση με την απόδοση των ιδρυμάτων με όρους αποτελέσματος αντί να βασίζονται σε όρους εισαγωγής ή παράδοσης.
Τα αποτελέσματα
Τα στοιχεία που παρουσιάζει η μελέτη όσον αφορά την Ελλάδα είναι απογοητευτικά. Μολονότι η χρηματοδότηση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης σε σχέση με τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες δεν θα μπορούσε να κριθεί ανεπαρκής- κυμαίνεται στο 1,4% του ΑΕΠ- και υπάρχουν αρκετοί πανεπιστημιακοί (αναλογούν 2 σε κάθε χίλιους κατοίκους), τα αποτελέσματα είναι πενιχρά: σε κάθε πανεπιστημιακό αναλογούν πάνω από 30 φοιτητές- ο δεύτερος υψηλότερος αριθμός στην Ένωση. Οι απόφοιτοι ανά πανεπιστημιακό είναι κατά τι λιγότερο από 3- σε κάθε χίλιους κατοίκους αναλογούν λιγότερο από 6 πτυχιούχοι.
Επίσης, η Ελλάδα είναι τελευταία στον δείκτη αποφοίτησης, γεγονός που κατά τη μελέτη μπορεί να οφείλεται στη χαμηλή συμμετοχή στα μαθήματα, στη μακροχρόνια παραμονή στο πανεπιστήμιο ή και στην εγκατάλειψή του μετά την εισαγωγή.
Εξίσου χαμηλές είναι οι επιδόσεις της Ελλάδας και στο μεταπανεπιστημιακό επίπεδο. Οι δημοσιεύσεις είναι λίγες αναλογικά με τον αριθμό του πανεπιστημιακού προσωπικού και η αναπαραγωγή τους εξαιρετικά χαμηλή. Στον δείκτη για την πολιτική που ακολουθείται όσον αφορά το προσωπικό των ΑΕΙ, η Ελλάδα βαθμολογείται τρίτη από το τέλος στην Ένωση και είναι τελευταία στον συνολικό δείκτη αξιολόγησης!
ΤΑ ΝΕΑ
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
PADI
Εκκολαπτόμενο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
garch
Πολύ δραστήριο μέλος
Η ΕΕ τί έχει να πει που κάθε χρόνο μας ξεσκίζει στα πρόστιμα για τα κολλέγια? Και καλά ότι τους πείραξε η ποιότητα της δωρεάν παιδείας, αλλά κατά τα άλλα ΝΑ οι κυρώσεις...
ΟΥΣΤ!
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
miv
Επιφανές μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
nPb
Επιφανές μέλος
...μετά μας φταίει η "χαμηλή" χρηματοδότηση, όταν πολλά Πανεπιστημιακά Τμήματα της χώρας μας, είναι υπερχρεωμένα μέχρι τα μπούνια...
τι να σου κάνει ο έρμος ο κρατικός προϋπολογισμός...όταν οι μέσες δαπάνες των Πανεπιστημίων "τρώνε" τα 2/3 του προϋπολογισμού, σε ρευστό;
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
statistikos
Δραστήριο μέλος
Αυτό που είπες έχει μια πολύ μεγάλη αλήθεια μέσα, αλλά το ζήτημα είναι πως όταν εμείς καθόμαστε κι ασχολούμαστε με ΜΑΤ, αναρχικούς, άσυλα και μαλακίες αντί να εξασφαλίσουμε έστω τους βασικούς πόρους (οικονομικούς, ανθρώπινους, διασύνδεσης κλπ.) για την έρευνα και την ανάπτυξη...Σε πρώτο στάδιο τουλάχιστον η έρευνα δεν απειλείται απ'την κατάργηση του ασύλου, απειλείται απ'την κατάργηση της σοβαρότητας στο πανεπιστήμιο. Τα αγαθά, όπως όλοι γνωρίζουν, έχουν στάθμες και κλάσεις. Πρώτα εξασφαλίζεις ένα πιάτο φαγητό και μετά δημοκρατικά δικαιώματα. Κι αν στις νέες προκλήσεις η συγκεκριμένη χώρα αδυνατεί να βγάλει μπροστά 100 ικανούς ανθρώπους με ιδέες, τότε λυπάμαι, αλλά το άσυλο θα μείνει για να φυλάει τους χούλιγκαν και τη μετριότητα. Λάθος προτεραιότητες, δυστυχώς...Αντί το πρώτο μέλημα του πανεπιστημίου να είναι η επιστήμη, είναι τα πολιτικά παιχνίδια και τα μπάχαλα. Η κύρια ευθύνη βέβαια ειναι στους καθηγητές και τους φοιτητές, δεν μπορεί να υπάρχει άσυλο για εγκληματίες, ούτε βεβαια να το στερηθούν και οι φοιτητές που τους ανήκει και το δικαιούνται, αλλά δεν κάνουν τίποτα γι'αυτό. Απ'την άλλη, βέβαια, απ'τη στιγμή που αδυνατεί κάποιος να παρακολουθήσει ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα διαλέξεων στο κρατικό πανεπιστήμιο, όλα αυτά έρχονται δεύτερα...
Πες τα Χρυσόστομε.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
TheClash
Εκκολαπτόμενο μέλος
********!Απο το Νηπιαγωγείο εώς το Πανεπιστήμιο,η παιδεία στην Ελλάδα(δεν υπάρχει παιδεία στην Ελλάδα,τρόπος του λέγειν "Παιδεία")είναι σε μια κατάσταση που μια λέξη την περιγράφει:ΣΚΑΤΑ!Και ποιός φταίει γι'αυτό;Οι...εξωγήινοι;Όοοοοχι!Εμείς φταίμε.Όλοι ε,εσύ μην κρύβεσαι.Αλλά δεν πειράζει.Όσο δίνουμε μεγαλύτερη σημασία στο καινούργιο τραγούδι του Γονίδη και αν το φόρεμα που φόρεσε η κάποια μαλακισμένη στην TV είναι όμορφο ή όχι,τότε η παιδεία στην Ελλάδα θα συνεχίζει να είναι υπό του μηδενός και χειρότερη απο αυτή της Ζιμπάμπουε και της Αντίγκουα...Αλλά δεν πειράζει καθόλου.Φροντιστήριο 150.000 ώρες,διαγωνίσματα,άγχος,εκατομμύρια ασκήσεις μαθηματικών χωρίς να ξέρεις ποιός ήταν ο τάδε μαθηματικός ή πως δημιουργήθηκαν τα μαθηματικά κλπ κλπ,βαθμοί,έλεγχοι,γονείς που βρίζουν το παιδί τους για το 12 στα μαθηματικά ή το 11 στην χημεία,ατελείωτες χαμένες και ανούσιες ώρες στο σχολείο με καθηγητές που βαριούνται να ξύσουν και τα παπάρια τους ακόμη,άθλια βιβλία που ούτε για να τα κατουρήσεις δεν είναι άξια,χωρίς εργαστήρια κλπ κλπ σε Γυμνάσια και Λύκεια,με μπόλικο αμίαντο για να μην ξεχνιόμαστε και χωρίς υπολογιστές στο μάθημα του προγραμματισμού(!!!!),χωρίς βιβλιοθήκες,χωρίς ελεύθερη πρόσβαση στο ίντερνετ,χωρίς το ένα χωρίς το άλλο...Δεν συνεχίζω,έχω να διαβάσω 150 ώρες για το διαγώνισμα της Φυσικής,μήπως και περάσω σε κάποιο Πανεπιστήμιο για να λέω μετά ότι είμαι πετυχημένος άνθρωπος.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Hermes43009
Νεοφερμένος
Θέλουμε ένα πολιτικό, ένα έξυπνο, ενα δημιουργικό πανεπιστήμιο. Όχι μια βορά στα κόμματα.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Χρήστες Βρείτε παρόμοια
-
Τα παρακάτω 0 μέλη και 1 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:Tα παρακάτω 2 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
-
Φορτώνει...