fockos
Επιφανές μέλος
Επίσης δε θα δύνεται στους μαθητές να δώσουν ταυτόχρονα σε πολλές σχολές.
Τα μαθήματα θα μειωθούν (παρόλα αυτά πιστεύω ότι η ύλη θα αυξηθεί αφού οι πανεπιστημιακοί (καθηγητές από όλες τις σχολές θα αποφασίζουν για αυτή).
Επίσης ο ανταγωνισμός στις δημοφιλείς σχολές ειδικά σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη θα είναι τεράστιος.
Προσωπικά επειδή οι πανεπιστημιακοί κάνουν λαμογιές πιστεύω ότι θα είναι τεράστιο λάθος να καταργηθούν οι πιο αντικειμενικές εξετάσεις στον Ελλαδικό χώρο (οι Πανελλαδικές).
Εύχομαι να μη γίνει αυτό που σκέφτομαι
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Eileen
Τιμώμενο Μέλος
Συνέντευξη στη Φώφη Γιωτάκη
fofig@pegasus.gr
Κυρία υπουργέ, όταν σας ρώτησαν για τον ανασχηματισμό, δηλώσατε ότι θέλετε να παραμείνετε στο Παιδείας, παρότι η δυσκολότερη σχολική χρονιά από τη μεταπολίτευση;
Δεν υπάρχουν λύσεις τύπου «fast food» για την παιδεία ούτε μου αρέσει να αφήνω προβλήματα χωρίς λύση. Στο υπουργείο Παιδείας έχουμε δρομολογήσει και προωθούμε σειρά σημαντικών παρεμβάσεων σε καθέναν από τους πολλούς τομείς αρμοδιότητάς μας, που θεωρώ ότι δικαιώνουν τις προσδοκίες των πολιτών. Χρειάζεται χρόνος...
Ακούγεται ότι επιστρέφουμε στα δεδομένα περασμένων δεκαετιών, όπου σε κάθε τάξη «συμπιέζονταν» 40 μαθητές. Δεσμεύεστε για μια διαφορετική εικόνα από αυτήν που καλλιεργείται το τελευταίο διάστημα;
Δεσμεύομαι, κυρία Γιωτάκη. Αλλωστε, κοντός ψαλμός, αλληλούια... Δεν θα υπάρξουν «στοιβαγμένοι» μαθητές, αλλά κάποτε πρέπει να σοβαρευτούμε σε αυτόν τον τόπο και να μη γίνονται τα πάντα, ακόμη και η αγωνία μαθητών, γονιών και εκπαιδευτικών βορά σε κάθε είδους σκοπιμότητες. Ποτέ δεν ετέθη ζήτημα 40 μαθητών στην τάξη. Εάν υπάρξει κάτι τέτοιο και δεν αντιμετωπιστεί σε μία μέρα, εγώ θα παραιτηθώ.
Ομως, δεν είναι ορθολογικό σε μεγάλα σχολεία να λειτουργούν και τάξεις με 12 ή 8 μαθητές, και μάλιστα καταργώντας εργαστήρια ή χωρίζοντας τις αίθουσες με νοβοπάν.Την επιθυμια της να παραμείνει στο υπουργείο Παιδείας για να ολοκληρώσει τις παρεμβάσεις που έχει ήδη ξεκινήσει εκφράζει μιλώντας στο «Εθνος της Κυριακής» η Αννα Διαμαντοπούλου. Στη συνέντευξή της, η υπουργός Παιδείας ξεκαθαρίζει πως «δεν υπάρχουν λύσεις "fast food" για την παιδεία» και πως χρειάζεται χρόνος για να ολοκληρωθεί ένα έργο. Η Αννα Διαμαντοπούλου αναγγέλλει την έναρξη διαλόγου τον Σεπτέμβριο για τις αλλαγές σε ΑΕΙ-ΤΕΙ και το νέο εξεταστικό σύστημα που θα εφαρμοστεί το 2013, για το οποίο προκρίνεται το μοντέλο του Διεθνούς Απολυτηρίου (ΙΒ) και με βασικό στοιχείο του τις εξετάσεις... πολλών ταχυτήτων, ανάλογα με τη φύση και τη βαρύτητα κάθε σχολής.
Συνέντευξη στη Φώφη Γιωτάκη
fofig@pegasus.gr
Κυρία υπουργέ, όταν σας ρώτησαν για τον ανασχηματισμό, δηλώσατε ότι θέλετε να παραμείνετε στο Παιδείας, παρότι η δυσκολότερη σχολική χρονιά από τη μεταπολίτευση;
Δεν υπάρχουν λύσεις τύπου «fast food» για την παιδεία ούτε μου αρέσει να αφήνω προβλήματα χωρίς λύση. Στο υπουργείο Παιδείας έχουμε δρομολογήσει και προωθούμε σειρά σημαντικών παρεμβάσεων σε καθέναν από τους πολλούς τομείς αρμοδιότητάς μας, που θεωρώ ότι δικαιώνουν τις προσδοκίες των πολιτών. Χρειάζεται χρόνος...
Ακούγεται ότι επιστρέφουμε στα δεδομένα περασμένων δεκαετιών, όπου σε κάθε τάξη «συμπιέζονταν» 40 μαθητές. Δεσμεύεστε για μια διαφορετική εικόνα από αυτήν που καλλιεργείται το τελευταίο διάστημα;
Δεσμεύομαι, κυρία Γιωτάκη. Αλλωστε, κοντός ψαλμός, αλληλούια... Δεν θα υπάρξουν «στοιβαγμένοι» μαθητές, αλλά κάποτε πρέπει να σοβαρευτούμε σε αυτόν τον τόπο και να μη γίνονται τα πάντα, ακόμη και η αγωνία μαθητών, γονιών και εκπαιδευτικών βορά σε κάθε είδους σκοπιμότητες. Ποτέ δεν ετέθη ζήτημα 40 μαθητών στην τάξη. Εάν υπάρξει κάτι τέτοιο και δεν αντιμετωπιστεί σε μία μέρα, εγώ θα παραιτηθώ.
Ομως, δεν είναι ορθολογικό σε μεγάλα σχολεία να λειτουργούν και τάξεις με 12 ή 8 μαθητές, και μάλιστα καταργώντας εργαστήρια ή χωρίζοντας τις αίθουσες με νοβοπάν. Θα εφαρμόσουμε την προϋπάρχουσα νομοθεσία που προβλέπει τάξεις με maximum 25 μαθητές, ένας αριθμός που μπορεί να αυξηθεί ως και 10% σε περίπτωση ανάγκης. Ολα τα υπόλοιπα, δεν είναι παρά μια σπέκουλα κινδυνολογικής παραπληροφόρησης.
Προχώρησε η άρση των αποσπάσεων;
5.000 εκπαιδευτικοί αποσπασμένοι εκτός σχολείων έχουν επιστρέψει στο σχολείο. Είναι κάτι που δεν έχει προηγούμενο στα εκπαιδευτικά χρονικά.
Πρέπει όμως να επισημάνω ότι από το 1985 μέχρι σήμερα δεν έχουν γίνει προσλήψεις διοικητικού προσωπικού στο υπουργείο Παιδείας ή τους εποπτευόμενους από αυτό φορείς και οι υπαρκτές ανάγκες καλύπτονται από εκπαιδευτικούς. Χρειάζεται πολλή προσπάθεια και δουλειά για να πετύχουμε την ορθολογική κατανομή του εκπαιδευτικού μας δυναμικού, που μόνο οι μόνιμοι πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας ανέρχονται σε 180.000, κι ενώ ο αριθμός είναι μεγάλος υπάρχει απόλυτος ανορθολογισμός όσον αφορά στις ειδικότητες και τις περιοχές.
Από φέτος καθιερώνουμε την κάρτα του κάθε σχολείου, ώστε ανά πάσα στιγμή να έχουμε πλήρη εικόνα μαθητών, εκπαιδευτικών, τμημάτων, ωρών διδασκαλίας, ελλείψεων κ.λπ.
Τελικά υπάρχει σχέδιο για την αντιμετώπιση των κενών με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς;
Από τον περασμένο Νοέμβριο, μόλις έναν μήνα μετά την ανάληψη των καθηκόντων μου, προχώρησα στην ανακοίνωση του σχεδίου για την αντιμετώπιση των κενών και την ορθολογική διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού. Συγκροτήθηκε ειδική επιτροπή, υπό τον γενικό γραμματέα καθηγητή κύριο Κουλαϊδή, η οποία σε τακτική εβδομαδιαία βάση παρακολουθούσε διαρκώς την κατανομή του εκπαιδευτικού δυναμικού και λαμβάνονταν όλες οι αναγκαίες νομοθετικές, θεσμικές και διοικητικές πρωτοβουλίες προκειμένου να επιτευχθούν συγκεκριμένοι στόχοι.
Η οικονομική κρίση επέβαλε σημαντικούς περιορισμούς στην πρόσληψη μόνιμου προσωπικού. Υπήρξαν κοντά στις 11.500 αιτήσεις συνταξιοδότησης, ρεκόρ χωρίς προηγούμενο στην ιστορία της ελληνικής εκπαίδευσης. Παρά ταύτα και εξαντλώντας κάθε δυνατότητα που υπάρχει, προσελήφθησαν 2.850 μόνιμοι εκπαιδευτικοί, ενώ εξασφαλίστηκαν πιστώσεις για την πρόσληψη 15.500 αναπληρωτών που θα κατανεμηθούν ισόποσα στην πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Η κατάργηση της βάσης του 10 σημαίνει ότι μαθητές με μηδενικές μαθητικές επιδόσεις μπορεί να εισάγονται σε σχολές με τα... κριτήρια των αριστούχων;
Τα φετινά αποτελέσματα αποτυπώνουν, για άλλη μια φορά, το γεγονός ότι το εκπαιδευτικό μας σύστημα νοσεί βαθιά, σε όλες του τις βαθμίδες. Διαπιστώνουμε ότι υπάρχει εξαιρετικά υψηλός ανταγωνισμός αριστείας, σε σχολές υψηλής προτίμησης των υποψηφίων. Κατά κανόνα οι μαθητές με υψηλές επιδόσεις βρέθηκαν σε σχολές υψηλής ζήτησης.
Στον αντίποδα υπάρχουν ΤΕΙ αλλά και κάποιες πανεπιστημιακές σχολές με μηδενική σχεδόν ελκυστικότητα και ζήτηση, για τις οποίες διαμορφώνεται ένα καθεστώς ελεύθερης πρόσβασης.
Είναι ενδεικτικό το γεγονός ότι, παρά την κατάργηση της βάσης του 10, υπάρχουν 4.500 κενές θέσεις. Το πρόβλημα έρχεται από μακριά, όταν κάθε χρόνο ιδρύονταν σχολές και τμήματα και επενδύονταν τεράστια ποσά σε κτίρια και μηχανήματα χωρίς κανέναν προγραμματισμό. Φέτος είναι η πρώτη χρονιά που σταματήσαμε αυτή την πρακτική. Το κυρίαρχο μήνυμα που εκπέμπεται είναι η ανάγκη αλλαγών εκ βάθρων.
Αρα, προαναγγέλλετε την αλλαγή και του εξεταστικού συστήματος;
Δεν έχει νόημα να είμαι στην πολιτική αν δεν δρομολογηθούν αλλαγές όταν χρειάζονται - εκεί θα αλλάξουν όλα. 25 Ιουνίου κατέθεσα το σχέδιο για τις αλλαγές στην Τριτοβάθμια και τέλη Σεπτεμβρίου ξεκινά ο διάλογος ώστε να φέρουμε στη Βουλή νόμο για τις αλλαγές σε πανεπιστήμια και ΤΕΙ.
Από την επόμενη χρονιά ξεκινά το νέο λύκειο - με λίγα υποχρεωτικά μαθήματα και πολλές ώρες στο σχολείο ώστε να μη χρειάζεται εξωτερική βοήθεια.
Είναι οι δύο βασικές προϋποθέσεις για ένα νέο εξεταστικό σύστημα που θα εφαρμοσθεί το 2013. Δεν ακολουθήσαμε την πεπατημένη, προχωρώντας, εδώ και τώρα, σε μια ακόμη αλλαγή του συστήματος πρόσβασης. Δεν με ενδιαφέρει να αφήσω ένα «σύστημα Διαμαντοπούλου» για τις εισαγωγικές, αποσπασματικό όπως τόσα άλλα, που δυστυχώς παρά τις καλές προθέσεις απέτυχαν. Πρέπει να αντιληφθούμε την εκπαιδευτική διαδικασία ως κρίκους μιας αλυσίδας. Δεν θα είχε απολύτως κανένα νόημα π.χ. να αλλάξουμε το εξεταστικό σύστημα, διατηρώντας σε λειτουργία σχολές και τμήματα που είναι κυριολεκτικά στα αζήτητα.
Πρώτα λοιπόν θα διαμορφώσουμε μια νέα πραγματικότητα στα ΑΕΙ και ΤΕΙ, πρώτα θα ολοκληρώσουμε το Νέο Λύκειο -που ήδη ξεκινήσαμε -και μετά θα προσδιορίσουμε σωστά τους όρους της μεταξύ τους σχέσης, λαμβάνοντας υπόψη και μια θεμελιώδη παράμετρο: Δεν μπορείς να θέτεις κάτω από τους ίδιους όρους εξεταστικής δοκιμασίας τον υποψήφιο που θέλει να γίνει γεωπόνος με αυτόν που θέλει να γίνει ανθοκόμος. Σε διακριτές ακαδημαϊκές στοχεύσεις θα οδηγούν διακριτές διαδικασίες πρόσβασης.
Δηλαδή, καταλαβαίνω καλά ότι το νέο σύστημα μοιάζει με το Διεθνές Απολυτήριο (ΙΒ);
Εχει ληφθεί σοβαρά υπόψη το συγκεκριμένο μοντέλο, το οποίο θεωρείται από τα πλέον επιτυχή στον κόσμο, αλλά προσαρμόζεται στις ιδιαιτερότητες για τα ελληνικά δεδομένα.
Για το ΔΝΤ και τη λειτουργία της κυβέρνησης
Οι υπουργοί δεν είναι μάνατζερ του μνημονίου
Τάσσεστε υπέρ ενός δομικού ανασχηματισμού τώρα ή εκτιμάτε ότι η συγκυρία επιβάλλει σφιχτά χρονοδιαγράμματα τουλάχιστον μέχρι το τέλος του χρόνου;
Ο πρωθυπουργός έχει τοποθετηθεί επί του θέματος. Η ανακύκλωση του θέματος και οι συνεχείς συζητήσεις μόνο κακό προκαλούν.
Πού εντοπίζετε εσείς πρόβλημα στην κυβερνητική λειτουργία; Στον συντονισμό, στον αναπτυξιακό τομέα, στην επικοινωνία ή σε όλα μαζί;
Δεν υπάρχει κυβέρνηση χωρίς προβλήματα. Σήμερα ιδιαίτερα το πλέον επείγον ζήτημα, ασφαλώς όχι εύκολο, είναι να περάσουμε τη στροφή που θα αρχίσει να φαίνεται φως στο τούνελ. Κάθε πολίτης έχει ανάγκη να πιστέψει ότι το μέλλον θα είναι φωτεινό. Το μεγάλο στοίχημα είναι η ανάπτυξη, όχι όμως με την απλοποίηση ενός νόμου ή την ευθύνη ενός υπουργείου. Η ανάπτυξη ως αποτέλεσμα επιλογών και συντονισμένων δράσεων σε όλα τα υπουργεία. Από τα οικονομικά υπουργεία μέχρι το υπουργείο Δικαιοσύνης και το Παιδείας. Γιʼ αυτή την κυβέρνηση -όπως έχει πει και ο πρωθυπουργός- πρώτος στόχος είναι να σώσει και να αναδιαρθρώσει τη χώρα, χωρίς να λάβει υπόψη το πολιτικό κόστος. Οσα δεν έγιναν τα προηγούμενα 30 χρόνια πρέπει να γίνουν μέσα στα επόμενα τρία χρόνια, και αυτό δεν είναι θέμα μνημονίου. Η υλοποίηση των δεσμεύσεών μας είναι για όλους μας μέρος μιας συνολικότερης πολιτικής. Οι υπουργοί δεν είναι μάνατζερ του μνημονίου, υλοποιούν την εντολή του πρωθυπουργού για μια Ελλάδα που αφήνει πίσω παθογένειες και πρακτικές που μας οδήγησαν στα σημερινά αδιέξοδα παντού.
Είναι δυνατόν η κυβέρνηση, όντας στο ασφυκτικά πλαίσιο του μνημονίου, να θέλει να ανακοινώσει κοινωνικό πακέτο, αν και δεν υπάρχει... σάλιο, όπως έχει προβλέψει συνάδελφός σας στο υπουργικό συμβούλιο;
Οι δεσμεύσεις στο πλαίσιο του μνημονίου εμπεριέχουν την υπόσχεση για απόδοση στους πολίτες μετά την περίοδο αυτή αυτών που δικαιούνται σε μια αναπτυγμένη και δημοκρατική χώρα. Η πολιτική κοινωνικής δικαιοσύνης έχει νόημα και είναι ρεαλιστική και στην πιο δύσκολη στιγμή... Υπό την προϋπόθεση ότι επιλέγεις στοχευμένα αυτούς που έχουν τη μεγαλύτερη ανάγκη.
Η κοινωνική παρέμβαση με κριτήρια και όρους οικονομικής αποδοτικότητας είναι συνιστώσα της ανάπτυξης, αλλά και της υγιούς δημοσιονομικής πολιτικής. Υπάρχει δυνατότητα αποτελεσματικής χρήσης των ευρωπαϊκών πόρων με στόχο την κοινωνική πολιτική.
Για την Αθήνα
Από τον Καραμανλή εισέπραττα τη σιωπή του
Είχατε ως βουλευτής Αθήνας αναλάβει την πρωτοβουλία να αναδείξετε τα προβλήματα του ιστορικού κέντρου της Αθήνας. Σας ικανοποιεί το σχέδιο που υιοθετήθηκε στο τελευταίο υπουργικό συμβούλιο;
Είναι δικαίωση όλων όσοι συμμετείχαν και στήριξαν την πρωτοβουλία «Ξανά ζωή στο Κέντρο», πριν από τρία χρόνια, που αναδείξαμε τη συνύπαρξη πολλών και οξυμένων κοινωνικών προβλημάτων.
Από τη λαθρομετανάστευση και την πορνεία ως τα ναρκωτικά και το παράνομο εμπόριο. Τότε δεν μας άκουγε κανένας.
Τρεις φορές είχα καταθέσει ερώτηση προς τον κ. Καραμανλή και ως απάντηση πήρα μόνο την απαξιωτική σιωπή του.
Τα προβλήματα συνέχισαν να οξύνονται και όλη αυτή η εξαθλίωση έχει φέρει σε απόγνωση τους επαγγελματίες και τους κατοίκους της περιοχής.
Σήμερα γίνεται μια καλή αρχή για μια ολοκληρωμένη και πολυεπίπεδη παρέμβαση.
Στον χώρο της Παιδείας, που έχω την ιδιαίτερη ευθύνη, ετοιμάσαμε ειδικό σχέδιο παρέμβασης από τον Οκτώβρη.
Προχώρησε η άρση των αποσπάσεων;
5.000 εκπαιδευτικοί αποσπασμένοι εκτός σχολείων έχουν επιστρέψει στο σχολείο. Είναι κάτι που δεν έχει προηγούμενο στα εκπαιδευτικά χρονικά.
Πρέπει όμως να επισημάνω ότι από το 1985 μέχρι σήμερα δεν έχουν γίνει προσλήψεις διοικητικού προσωπικού στο υπουργείο Παιδείας ή τους εποπτευόμενους από αυτό φορείς και οι υπαρκτές ανάγκες καλύπτονται από εκπαιδευτικούς. Χρειάζεται πολλή προσπάθεια και δουλειά για να πετύχουμε την ορθολογική κατανομή του εκπαιδευτικού μας δυναμικού, που μόνο οι μόνιμοι πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας ανέρχονται σε 180.000, κι ενώ ο αριθμός είναι μεγάλος υπάρχει απόλυτος ανορθολογισμός όσον αφορά στις ειδικότητες και τις περιοχές.
Από φέτος καθιερώνουμε την κάρτα του κάθε σχολείου, ώστε ανά πάσα στιγμή να έχουμε πλήρη εικόνα μαθητών, εκπαιδευτικών, τμημάτων, ωρών διδασκαλίας, ελλείψεων κ.λπ.
Τελικά υπάρχει σχέδιο για την αντιμετώπιση των κενών με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς;
Από τον περασμένο Νοέμβριο, μόλις έναν μήνα μετά την ανάληψη των καθηκόντων μου, προχώρησα στην ανακοίνωση του σχεδίου για την αντιμετώπιση των κενών και την ορθολογική διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού. Συγκροτήθηκε ειδική επιτροπή, υπό τον γενικό γραμματέα καθηγητή κύριο Κουλαϊδή, η οποία σε τακτική εβδομαδιαία βάση παρακολουθούσε διαρκώς την κατανομή του εκπαιδευτικού δυναμικού και λαμβάνονταν όλες οι αναγκαίες νομοθετικές, θεσμικές και διοικητικές πρωτοβουλίες προκειμένου να επιτευχθούν συγκεκριμένοι στόχοι.
Η οικονομική κρίση επέβαλε σημαντικούς περιορισμούς στην πρόσληψη μόνιμου προσωπικού. Υπήρξαν κοντά στις 11.500 αιτήσεις συνταξιοδότησης, ρεκόρ χωρίς προηγούμενο στην ιστορία της ελληνικής εκπαίδευσης. Παρά ταύτα και εξαντλώντας κάθε δυνατότητα που υπάρχει, προσελήφθησαν 2.850 μόνιμοι εκπαιδευτικοί, ενώ εξασφαλίστηκαν πιστώσεις για την πρόσληψη 15.500 αναπληρωτών που θα κατανεμηθούν ισόποσα στην πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Η κατάργηση της βάσης του 10 σημαίνει ότι μαθητές με μηδενικές μαθητικές επιδόσεις μπορεί να εισάγονται σε σχολές με τα... κριτήρια των αριστούχων;
Τα φετινά αποτελέσματα αποτυπώνουν, για άλλη μια φορά, το γεγονός ότι το εκπαιδευτικό μας σύστημα νοσεί βαθιά, σε όλες του τις βαθμίδες. Διαπιστώνουμε ότι υπάρχει εξαιρετικά υψηλός ανταγωνισμός αριστείας, σε σχολές υψηλής προτίμησης των υποψηφίων. Κατά κανόνα οι μαθητές με υψηλές επιδόσεις βρέθηκαν σε σχολές υψηλής ζήτησης.
Στον αντίποδα υπάρχουν ΤΕΙ αλλά και κάποιες πανεπιστημιακές σχολές με μηδενική σχεδόν ελκυστικότητα και ζήτηση, για τις οποίες διαμορφώνεται ένα καθεστώς ελεύθερης πρόσβασης.
Είναι ενδεικτικό το γεγονός ότι, παρά την κατάργηση της βάσης του 10, υπάρχουν 4.500 κενές θέσεις. Το πρόβλημα έρχεται από μακριά, όταν κάθε χρόνο ιδρύονταν σχολές και τμήματα και επενδύονταν τεράστια ποσά σε κτίρια και μηχανήματα χωρίς κανέναν προγραμματισμό. Φέτος είναι η πρώτη χρονιά που σταματήσαμε αυτή την πρακτική. Το κυρίαρχο μήνυμα που εκπέμπεται είναι η ανάγκη αλλαγών εκ βάθρων.
Αρα, προαναγγέλλετε την αλλαγή και του εξεταστικού συστήματος;
Δεν έχει νόημα να είμαι στην πολιτική αν δεν δρομολογηθούν αλλαγές όταν χρειάζονται - εκεί θα αλλάξουν όλα. 25 Ιουνίου κατέθεσα το σχέδιο για τις αλλαγές στην Τριτοβάθμια και τέλη Σεπτεμβρίου ξεκινά ο διάλογος ώστε να φέρουμε στη Βουλή νόμο για τις αλλαγές σε πανεπιστήμια και ΤΕΙ.
Από την επόμενη χρονιά ξεκινά το νέο λύκειο - με λίγα υποχρεωτικά μαθήματα και πολλές ώρες στο σχολείο ώστε να μη χρειάζεται εξωτερική βοήθεια.
Είναι οι δύο βασικές προϋποθέσεις για ένα νέο εξεταστικό σύστημα που θα εφαρμοσθεί το 2013. Δεν ακολουθήσαμε την πεπατημένη, προχωρώντας, εδώ και τώρα, σε μια ακόμη αλλαγή του συστήματος πρόσβασης. Δεν με ενδιαφέρει να αφήσω ένα «σύστημα Διαμαντοπούλου» για τις εισαγωγικές, αποσπασματικό όπως τόσα άλλα, που δυστυχώς παρά τις καλές προθέσεις απέτυχαν. Πρέπει να αντιληφθούμε την εκπαιδευτική διαδικασία ως κρίκους μιας αλυσίδας. Δεν θα είχε απολύτως κανένα νόημα π.χ. να αλλάξουμε το εξεταστικό σύστημα, διατηρώντας σε λειτουργία σχολές και τμήματα που είναι κυριολεκτικά στα αζήτητα.
Πρώτα λοιπόν θα διαμορφώσουμε μια νέα πραγματικότητα στα ΑΕΙ και ΤΕΙ, πρώτα θα ολοκληρώσουμε το Νέο Λύκειο -που ήδη ξεκινήσαμε -και μετά θα προσδιορίσουμε σωστά τους όρους της μεταξύ τους σχέσης, λαμβάνοντας υπόψη και μια θεμελιώδη παράμετρο: Δεν μπορείς να θέτεις κάτω από τους ίδιους όρους εξεταστικής δοκιμασίας τον υποψήφιο που θέλει να γίνει γεωπόνος με αυτόν που θέλει να γίνει ανθοκόμος. Σε διακριτές ακαδημαϊκές στοχεύσεις θα οδηγούν διακριτές διαδικασίες πρόσβασης.
Δηλαδή, καταλαβαίνω καλά ότι το νέο σύστημα μοιάζει με το Διεθνές Απολυτήριο (ΙΒ);
Εχει ληφθεί σοβαρά υπόψη το συγκεκριμένο μοντέλο, το οποίο θεωρείται από τα πλέον επιτυχή στον κόσμο, αλλά προσαρμόζεται στις ιδιαιτερότητες για τα ελληνικά δεδομένα.
Για το ΔΝΤ και τη λειτουργία της κυβέρνησης
Οι υπουργοί δεν είναι μάνατζερ του μνημονίου
Τάσσεστε υπέρ ενός δομικού ανασχηματισμού τώρα ή εκτιμάτε ότι η συγκυρία επιβάλλει σφιχτά χρονοδιαγράμματα τουλάχιστον μέχρι το τέλος του χρόνου;
Ο πρωθυπουργός έχει τοποθετηθεί επί του θέματος. Η ανακύκλωση του θέματος και οι συνεχείς συζητήσεις μόνο κακό προκαλούν.
Πού εντοπίζετε εσείς πρόβλημα στην κυβερνητική λειτουργία; Στον συντονισμό, στον αναπτυξιακό τομέα, στην επικοινωνία ή σε όλα μαζί;
Δεν υπάρχει κυβέρνηση χωρίς προβλήματα. Σήμερα ιδιαίτερα το πλέον επείγον ζήτημα, ασφαλώς όχι εύκολο, είναι να περάσουμε τη στροφή που θα αρχίσει να φαίνεται φως στο τούνελ. Κάθε πολίτης έχει ανάγκη να πιστέψει ότι το μέλλον θα είναι φωτεινό. Το μεγάλο στοίχημα είναι η ανάπτυξη, όχι όμως με την απλοποίηση ενός νόμου ή την ευθύνη ενός υπουργείου. Η ανάπτυξη ως αποτέλεσμα επιλογών και συντονισμένων δράσεων σε όλα τα υπουργεία. Από τα οικονομικά υπουργεία μέχρι το υπουργείο Δικαιοσύνης και το Παιδείας. Γιʼ αυτή την κυβέρνηση -όπως έχει πει και ο πρωθυπουργός- πρώτος στόχος είναι να σώσει και να αναδιαρθρώσει τη χώρα, χωρίς να λάβει υπόψη το πολιτικό κόστος. Οσα δεν έγιναν τα προηγούμενα 30 χρόνια πρέπει να γίνουν μέσα στα επόμενα τρία χρόνια, και αυτό δεν είναι θέμα μνημονίου. Η υλοποίηση των δεσμεύσεών μας είναι για όλους μας μέρος μιας συνολικότερης πολιτικής. Οι υπουργοί δεν είναι μάνατζερ του μνημονίου, υλοποιούν την εντολή του πρωθυπουργού για μια Ελλάδα που αφήνει πίσω παθογένειες και πρακτικές που μας οδήγησαν στα σημερινά αδιέξοδα παντού.
Είναι δυνατόν η κυβέρνηση, όντας στο ασφυκτικά πλαίσιο του μνημονίου, να θέλει να ανακοινώσει κοινωνικό πακέτο, αν και δεν υπάρχει... σάλιο, όπως έχει προβλέψει συνάδελφός σας στο υπουργικό συμβούλιο;
Οι δεσμεύσεις στο πλαίσιο του μνημονίου εμπεριέχουν την υπόσχεση για απόδοση στους πολίτες μετά την περίοδο αυτή αυτών που δικαιούνται σε μια αναπτυγμένη και δημοκρατική χώρα. Η πολιτική κοινωνικής δικαιοσύνης έχει νόημα και είναι ρεαλιστική και στην πιο δύσκολη στιγμή... Υπό την προϋπόθεση ότι επιλέγεις στοχευμένα αυτούς που έχουν τη μεγαλύτερη ανάγκη.
Η κοινωνική παρέμβαση με κριτήρια και όρους οικονομικής αποδοτικότητας είναι συνιστώσα της ανάπτυξης, αλλά και της υγιούς δημοσιονομικής πολιτικής. Υπάρχει δυνατότητα αποτελεσματικής χρήσης των ευρωπαϊκών πόρων με στόχο την κοινωνική πολιτική.
Για την Αθήνα
Από τον Καραμανλή εισέπραττα τη σιωπή του
Είχατε ως βουλευτής Αθήνας αναλάβει την πρωτοβουλία να αναδείξετε τα προβλήματα του ιστορικού κέντρου της Αθήνας. Σας ικανοποιεί το σχέδιο που υιοθετήθηκε στο τελευταίο υπουργικό συμβούλιο;
Είναι δικαίωση όλων όσοι συμμετείχαν και στήριξαν την πρωτοβουλία «Ξανά ζωή στο Κέντρο», πριν από τρία χρόνια, που αναδείξαμε τη συνύπαρξη πολλών και οξυμένων κοινωνικών προβλημάτων.
Από τη λαθρομετανάστευση και την πορνεία ως τα ναρκωτικά και το παράνομο εμπόριο. Τότε δεν μας άκουγε κανένας.
Τρεις φορές είχα καταθέσει ερώτηση προς τον κ. Καραμανλή και ως απάντηση πήρα μόνο την απαξιωτική σιωπή του.
Τα προβλήματα συνέχισαν να οξύνονται και όλη αυτή η εξαθλίωση έχει φέρει σε απόγνωση τους επαγγελματίες και τους κατοίκους της περιοχής.
Σήμερα γίνεται μια καλή αρχή για μια ολοκληρωμένη και πολυεπίπεδη παρέμβαση.
Στον χώρο της Παιδείας, που έχω την ιδιαίτερη ευθύνη, ετοιμάσαμε ειδικό σχέδιο παρέμβασης από τον Οκτώβρη.
Λαμβάνοντας υπ'όψιν και το σχέδιο για το Νέο Λύκειο και όλα όσα έχουμε μάθει τις τελευταίες μέρες για τις τροποποιήσεις στο εκπαιδευτικό μας σύστημα, πιστεύετε ότι θα είναι μία αλλαγή που θα επιφέρει θετικά αποτελέσματα, ή εν τέλει θα αποδειχθεί μία από τις πολλές άσκοπες και χωρίς αποτέλεσμα μεταρρυθμίσεις?
Θα ήταν ενδιαφέρον πιστεύω αν κάποιοι από εμάς έχουν ιδέες για το πως θα ήθελαν να είναι δομημένο το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας μας, να μοιραστούν αυτές τους τις σκέψεις μαζί μας!
Υ.Γ: Εγώ κρατάω την φράση της κας Διαμαντοπούλου που με σημάδεψε:
Θα εφαρμόσουμε την προϋπάρχουσα νομοθεσία που προβλέπει τάξεις με maximum 25 μαθητές, ένας αριθμός που μπορεί να αυξηθεί ως και 10% σε περίπτωση ανάγκης.
και επίσης,
Δεν θα υπάρξουν «στοιβαγμένοι» μαθητές, αλλά κάποτε πρέπει να σοβαρευτούμε σε αυτόν τον τόπο και να μη γίνονται τα πάντα, ακόμη και η αγωνία μαθητών, γονιών και εκπαιδευτικών βορά σε κάθε είδους σκοπιμότητες. Ποτέ δεν ετέθη ζήτημα 40 μαθητών στην τάξη. Εάν υπάρξει κάτι τέτοιο και δεν αντιμετωπιστεί σε μία μέρα, εγώ θα παραιτηθώ.
Όταν με το καλό ανοίξουν τα σχολεία μας και λόγω του απαράδεκτου κτιρίου θα είμαστε αναγκασμένοι να υποφέρουμε σε τάξεις μικρές των 30 ατόμων ενώ το μέγιστο και με το 10% είναι 27 μαθητές, θα είμαι υπερβολική αν με επιστολή μου σε όλες τις εφημερίδες καυτηριάσω τις παραπάνω δηλώσεις??
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
stathakis
Πολύ δραστήριο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Αμπελοφιλόσοφος
Εκκολαπτόμενο μέλος
Λαμβάνοντας υπ'όψιν και το σχέδιο για το Νέο Λύκειο και όλα όσα έχουμε μάθει τις τελευταίες μέρες για τις τροποποιήσεις στο εκπαιδευτικό μας σύστημα, πιστεύετε ότι θα είναι μία αλλαγή που θα επιφέρει θετικά αποτελέσματα, ή εν τέλει θα αποδειχθεί μία από τις πολλές άσκοπες και χωρίς αποτέλεσμα μεταρρυθμίσεις?
Για τις μεταρρυθμισεις περιμενω να δω, αν και η γνωμη μου ειναι οτι η αλλαγη δε μας σωζει. Καινουριο συστημα θελουμε, οχι εξωρραϊσμενο.
Αυτο που αναρωτιεμαι ειναι το εξης: Τοσο δυσκολο ειναι να παρουν ενα συνταξιουχο δασκαλο, που να εχει γυρισει τα σχολεια σε ολη την Ελλαδα κατα τη διαρκεια της καριερας του, που να εχει ερθει σε επαφη με ολη τη βρωμα του εκπαιδευτικου συστηματος, και να τον βαλουν για υπουργο μπας και δουμε ασπρη μερα; Αλλα τι λεω; Κατι τετοιοι δεν χρησιμευουν, δεν ειναι κομματοσκυλα!
Θα ήταν ενδιαφέρον πιστεύω αν κάποιοι από εμάς έχουν ιδέες για το πως θα ήθελαν να είναι δομημένο το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας μας, να μοιραστούν αυτές τους τις σκέψεις μαζί μας!
Τα παρακατω (χιμαιρικα ισως) ειναι κατα τη γνωμη μου μερικα χρησιμα βασικα στοιχεια ενος υγειους ουτοπικου ( ; ) μορφωτικου (οχι μονο εκπαιδευτικου) συστηματος:
Χρησιμα βιβλια. Με ουσιωδεις γνωσεις που δεν θα στηριζονται στην επαναληψη αλλα στο συνδυασμο γνωσεων.
Ιστορια που δεν θα επαναλαβανει συνεχως τα ιδια και τα ιδια. Επισης, χρησιμη θα ηταν και η αντικειμενικη και λεπτομερης αναφορα στα γεγονοτα μετα τον Β'ΠΠ, τη χουντα και τη μεταπολιτευση.
Επισης, να γινουν τα θρησκευτικα μαθημα επιλογης και να διδασκεται φιλοσοφια (αρχαια και συγχρονη) στη θεση τους, σε ολους τους μαθητες απο καθηγητες με ειδικη εκπαιδευση πανω στο θεμα και χωρις βαθμολογηση.
Επισης, τα αρχαια να διδασκονται με διαφορετικο τροπο, πιο ζωντανο. Εχουμε φτασει στο σημειο να μαθαινουμε πιο γρηγορα γιαπωνεζικα, παρα αρχαια. Και αποφυγη χρησης αρχαιων φιλοσοφικων κειμενων για την εκμαθηση τους, λογω του οτι ετσι ισως οι μαθητες μισησουν την αρχαια φιλοσοφια. Ειναι σα να μαθαινεις αγγλικα μεσα απο γραπτα του Σαιξπηρ.
Ακομα, οσο αφορα τη λειτουργια των σχολικων οργανων (ισως ακουστει καπως αυτο) καταργηση των 15μελων και των 5μελων. Μαθαινουμε απο μικροι στην αντιπροσωπευση και στην ψηφο με βαση το συμφερον (ο γνωστος του γνωστου θα προτινει την ταδε τοποθεσια για 5ημερη, μας βολευει, αρα τον ψηφιζουμε).
Καλυτερο θα το εβρισκα αν υπηρχε καποια στιγμη καθε βδομαδα, καθε μηνα, δεν ξερω, που να μαζευονται ολοι οι μαθητες μαζι με ολους τους καθηγητες για να συζητησουν ολα τα προβληματα του σχολειου. Οχι να μας παιρνουμε το λογο μονο οταν προκειται για εκδρομη.
Δημοκρατια θελουν να μας μαθουν υποτιθεται, αλλα δημοκρατια χωρις αμεσοτητα και διαλογο δεν νοειται.
Και το σημαντικοτερο: Οι καθηγητες να αρχισουν να διδασκονται επιτελους παιδοψυχολογια. Δεν γινεται να λες "Κυριε, με χτυπησε" και να παιρνεις για απαντηση "Καλα σε εκανε!". Μετα μας λενε "Μη δερνεστε, να ερχεστε να το λετε σε εμας".
Θα χαιρομουν να ακουσω τις γνωμες σας για τα παραπανω.
Υ.Γ: Εγώ κρατάω την φράση της κας Διαμαντοπούλου που με σημάδεψε:
Θα εφαρμόσουμε την προϋπάρχουσα νομοθεσία που προβλέπει τάξεις με maximum 25 μαθητές, ένας αριθμός που μπορεί να αυξηθεί ως και 10% σε περίπτωση ανάγκης.
και επίσης,
Δεν θα υπάρξουν «στοιβαγμένοι» μαθητές, αλλά κάποτε πρέπει να σοβαρευτούμε σε αυτόν τον τόπο και να μη γίνονται τα πάντα, ακόμη και η αγωνία μαθητών, γονιών και εκπαιδευτικών βορά σε κάθε είδους σκοπιμότητες. Ποτέ δεν ετέθη ζήτημα 40 μαθητών στην τάξη. Εάν υπάρξει κάτι τέτοιο και δεν αντιμετωπιστεί σε μία μέρα, εγώ θα παραιτηθώ.
Όταν με το καλό ανοίξουν τα σχολεία μας και λόγω του απαράδεκτου κτιρίου θα είμαστε αναγκασμένοι να υποφέρουμε σε τάξεις μικρές των 30 ατόμων ενώ το μέγιστο και με το 10% είναι 27 μαθητές, θα είμαι υπερβολική αν με επιστολή μου σε όλες τις εφημερίδες καυτηριάσω τις παραπάνω δηλώσεις??
Z0itCa, εχεις δικιο σε αυτο με την επιστολη... Γραψ' την απο τωρα γιατι θα σου χρειαστει... δεν το κοβω να παραιτειται αν βρεθουν ταξεις με 30 παιδια... Ολο και σε καποιον θα βρει να τα φορτωσει...
Μαλλον θα πρεπει γενικως ολοι να αρχισουμε να στελνουμε επιστολες προς το υπουργειο και τις εφημεριδες ο ενας μετα τον αλλο, να γεμισουν με γραμματα μαθητων και φοιτητων, μπας και καταλαβουν οτι η μεχρι τωρα σιωπη δεν σημαινει αδιαφορια ή αγνοια, αλλα αποδειξη αποκλεισμου μας απο το "διαλογο για την παιδεια".
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Trolletarian
Πολύ δραστήριο μέλος
1)μετράνε και οι προφορικοί βαθμοί 30% https://ischool.e-steki.gr/showthread.php?p=2392652#post2392652
2)αυτός που δεν έχει λεφτά δεν μπορεί να πάει φροντιστήριο ή να κάνει ιδιαίτερα, άρα αδικείται σε σχέση με τους υπόλοιπους.
Πάντως σε γενικές γραμμές αυτό το σύστημα θα μπορούσε να θεωρηθεί αξιοκρατικό(διαβάζεις=γράφεις)
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Μιχάλης9867
Πολύ δραστήριο μέλος
(εννοειται οτι οι καθηγητες ειναι και οι ιδιοι αντικειμενικοι ,αλλιως μπορουμε να δεχτουμε οτι και οι βαθμολογητες δεν ειναι αντικειμενικοι στην πλειοψηφια τους!)
το φροντηστηριο ειναι κατι που δεν το καθιερωσε το συστημα ,αλλα οι ιδιοι οι μαθητες και απο τοτε δυστυχως υιοθετηθηκε και απο το συστημα.
επισης ολα τα θεματα υπαρχουν μεσα στα βιβλια ,αρα θεωριτικα δεν μιλαμε για γνωσεις που δεν διδασκονται...
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Trolletarian
Πολύ δραστήριο μέλος
και επειδη μετρανε οι προφορικοι ειναι αναξιοκρατικο!>???
(εννοειται οτι οι καθηγητες ειναι και οι ιδιοι αντικειμενικοι ,αλλιως μπορουμε να δεχτουμε οτι και οι βαθμολογητες δεν ειναι αντικειμενικοι στην πλειοψηφια τους!)
δεν είναι αναξιοκρατικό μόνο γιατί μετράνε οι προφορικοί, είναι για όλα όσα είπα.Αλλά για ποιο λόγο να μετράνε?Για τους βαθμολογητές το ξέρω δεν γίνεται τίποτα, υπάρχουν πολλές ράτσες.
το φροντηστηριο ειναι κατι που δεν το καθιερωσε το συστημα ,αλλα οι ιδιοι οι μαθητες και απο τοτε δυστυχως υιοθετηθηκε και απο το συστημα.
οι μαθητές δεν θα το καθιέρωσαν χωρίς λόγο.Υπάρχουν πολλοί άριστοι καθηγητές στα σχολεία και πολλές φορές είναι καλύτεροι απο αυτούς στα φροντιστήρια, αλλά δεν μπορούν να κάνουν σωστά τη δουλεία τους(δεν μπορούν να επιβάλουν τη τάξη, μεγάλος αριθμός μαθητών στα τμήματα κτλ).Επιπλέον υπάρχει άλλη μια μερίδα καθηγητών που έρχεται στο σχολείο και δείχνει πλήρη αδιαφορία για τους μαθητές, με αποτέλεσμα να μην γίνεται σωστό μάθημα.Δεν θα έπρεπε λοιπόν να ελέγχονται οι καθηγητές?Θυμάμαι πέρυσι γ λυκείου ήμουνα , όταν πηγαίναμε στο διευθυντή να κάνουμε παράπονα για κάποιον καθηγητή, η απάντηση ήταν "οι καθηγητές είναι άριστοι" και τέλος.
Επιπλέον γιατί να μην υπάρχει μια σοβαρή πρόσθετη διδακτική στήριξη μετά το επτάωρο?
Έτσι πιστεύω δεν θα υπήρχε η αδικία που ανέφερα.
επισης ολα τα θεματα υπαρχουν μεσα στα βιβλια ,αρα θεωριτικα δεν μιλαμε για γνωσεις που δεν διδασκονται...
Εάν εννοείς τα σχολικά του οργανισμού να μην μιλήσω.Ελάχιστα βιβλία του οργανισμού είναι καλογραμμένα και προσαρμοσμένα στα επίπεδα των πανελλαδικών εξετάσεων.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
transient
Πολύ δραστήριο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Μιχάλης9867
Πολύ δραστήριο μέλος
δεν λεω οτι τα βιβλια ειναι καλα ,αλλα οτι εχουν ολα οσα μπαινουν στις εξετασεις ,και με λιγη βοηθεια υπαρχουν σοβαρες πιθανοτητες ξεροντας τα να τα πας πολυ καλα!
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Trolletarian
Πολύ δραστήριο μέλος
Ελάχιστα βιβλία του οργανισμού είναι καλογραμμένα και προσαρμοσμένα στα επίπεδα των πανελλαδικών εξετάσεων.
σε προκαλω να μου δειξεις ενα θεμα των πανελλαδικων που ειναι εκτος απο οσες ασκησεις εχουν διδαχθει απο το βιβλιο!
δεν λεω οτι τα βιβλια ειναι καλα ,αλλα οτι εχουν ολα οσα μπαινουν στις εξετασεις ,και με λιγη βοηθεια υπαρχουν σοβαρες πιθανοτητες ξεροντας τα να τα πας πολυ καλα!
Στο βαθμό δυσκολίας αναφέρομαι όχι στην ύλη, συγκρίνονται οι ασκήσεις που έχει για παράδειγμα το βιβλίο της φυσικής με αυτές των πανελλαδικών.Αν ήταν έτσι όλοι οι καλοί μαθητές 20 θα γράφανε.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
tebelis13
Πολύ δραστήριο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
pop corn
Πολύ δραστήριο μέλος
H μόνη ιστορική περίοδος στα 173 χρόνια Ελληνικής Δημόσιας Εκπαίδευσης, όπου οι μαθητές έμπαιναν στο Πανεπιστήμιο χωρίς εξετάσεις και το απολυτήριο λυκείου μετρούσε (διότι οι βαθμοί έμπαιναν αντικειμενικά) ήταν επί Βασιλείας Όθωνα (γερμανικό σύστημα παιδείας). Μετά το 1900, άρχισε το ξεχαρβάλωμα των πάντων, ανά δυο χρόνια. Πολιτικές μεταρρυθμίσεων ανά δυο χρόνια, δηλ., μεταρρύθμιση στην υπάρχουσα μεταρρύθμιση που δεν είχε προλάβει καν να εφαρμοστεί...ότι εν ολίγοις γίνεται και σήμερα. Αν και πιστεύω ότι δεν θα αλλάξει τίποτα, ούτε οι εξετάσεις για εισαγωγή θα καταργηθούν ούτε τίποτα, γιατί πολύ απλά ο Έλληνας δεν βγάζει την πελατειακή νοοτροπία από το αίμα του. Ο γνωστός του γνωστού,...κτλ. Φαντάζεστε να καταργηθούν οι εισαγωγικές εξετάσεις, πόσοι θα μπαίνουν Πανεπιστήμιο από το παράθυρο λόγω "γνωστών" των "γνωστών" και τα απολυτήρια λυκείου (που θα είναι τα μόνα ρυθμιστικά χαρτιά) απλά θα μπαίνουν σε συρτάρι; Άρα δεν συμφέρει κανέναν να γίνει η Ελλάδα, Δυτική Ευρώπη. Καλύτερα μπανανία και ψευδαισθήσεις για ανώτατη παιδεία,...κτλ. Χειραγωγείται καλύτερα ο Έλληνας έτσι με το ψέμα και την προεκλογική εξαγγελία. Τάξε του Έλληνα μια ζωή φούμαρα...και ζεις σαν αυτοκράτορας. Ο Έλληνας δεν έχει την παιδεία του Ευρωπαίου να δεχτεί αξιολόγηση, αξιοκρατία, αξιοπρέπεια, ...κ.α. σε αξιο-. Θέλει να ακούει Gaga και Μητροπάνο. Έχει τον Θεό του και τον Μητσοτάκη του. Όταν πάει να γίνει κάτι για να μπει μια τάξη στον οίκο ανοχής (χώρα μας), όλοι γίνονται επαναστάτες του ΣΥΡΙΖΑ. Γιατί απλά την αλλαγή δεν την θέλει κανείς. Η αλλαγή σημαίνει ξήλωμα θέσεων, ξήλωμα πολιτικών καριέρων τύπου Άδωνι-Τσοχατζόπουλου-Αλαβάνου-Πολύδωρα,...κ.α. πολύχρωμων σκωληκιών. Αν μπει τάξη, τα 8.000.000 λαού θα πεινάσουν γιατί απλά θα αλλάξουν οι ψευδαισθήσεις του και οι αυταπάτες του...και θα γίνουν πικρές αλήθειες. Η παιδεία είναι θέμα νοοτροπίας. Αλλαγή στην παιδεία, σημαίνει αλλαγή νοοτροπίας προτίστως. Οι διαδραστικοί πίνακες στα σχολεία με διαχρονική νοοτροπία Ελληναρά που ψήφιζε Αντρέα το 1981, είναι σαν να θέλουμε χοιρινή μπριζόλα με σως με τούρτα παγωτό ανάμεικτα.
Στο ανεπτυγμένο εξωτερικό, δεν υπάρχει η λογική "ο γνωστός του γνωστού" και το μέσον, διότι απλά καλλιεργήθηκε αυτή η πρακτική από δομής των χωρών αυτών. Στην Ελλάδα τίποτα δεν στήθηκε εξ' αρχής και σωστά. Όλα σκ@τ@. Λάθος υποδομές, λάθος λογικές, λάθος πολιτκές, λάθος όνειρα, λάθος αυτονόητα πράγματα,...κτλ. Απλά κολυμπάμε στον ωκεανό χωρίς προσανατολισμό..
Τι άλλο να πω?? Το παιδί από δω τα λέει όλα...
Έχεις δίκιο nPb...
Ας αλλάξουμε πρώτα εμείς την νοοτροπία μας, και τα υπόλοιπα θα έρθουν στη συνέχεια...
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
renoskiller44
Νεοφερμένος
Διαφωνω καθετα,οριζοντια και σε καθε αλλη διασταση...οι λογοι ειναι παραπανω απο προφανεις.Ας μην γελιομαστε!Στις Πανελληνιες δεν μπαινουν απλως δυσκολοτερα απο το βιβλιο ερωτηματα (ή ακομη και ολοκληρα θεματα) αλλα και ολοκληρες ασκησεις στις οποιες απαιτουνται μεθολογιες και τροποι σκεψης που το βιβλιο ουτε καν αγγιζει...Για να λεμε και του στραβου το δικιο,το βιβλιο απο μονο του αποτελει μια καλη ΕΙΣΑΓΩΓΗ και τιποτα παραπανω απο αυτο!και αυτο νομιζω ισχυει σε ολα τα μαθηματα της θετικης (τουλαχιστον)...
Τωρα οσον αφορα το θεμα μας,πρωτα να ακουσουμε τους μετασχηματισμους και μετα ας μιλησουμε...ας ελπισουμε απλα να ειναι προς το καλυτερο...τα πραγματα στην παιδεια στην Ελλαδα ειναι καπως περιεργα...δεν απαιτουνται μονο δραστικες αλλαγες,αλλα και ΕΞΥΠΝΕΣ αλλαγες...το να μετραει πεισσοτερο ο προφορικος βαθμος ειναι μια ΧΑΖΗ αλλαγη και κυριως ΑΔΙΚΗ!στο σχολειο μου υπηρχε καθηγητης που εβαλε 8(!) σε παιδι τριτης Λυκειου(που τελικα αριστευσε στα γραπτα) ενω ενας αλλος που διδασκε το ιδιο μαθημα εβαλε στους δικους του μαθητες απο 16 μεχρι 20...ειναι αυτο αξιοκρατικο?????και ολα αυτα για ελεγχους καθηγητων μαλλον ουτοπικο ακουγεται...ελεγχους απο ποιους?απο το υπουργειο????σωθηκαμε!!!!η μειωση της υλης ειναι καλο μετρο-τουλαχιστον για τωρα ετσι ακουγεται...συνπτικα,ας ακουσουμε τις προτασεις τους και μετα θα κανουμε εναν απολογισμο και καποιες προβλεψεις...^_^
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
fockos
Επιφανές μέλος
To υπουργείο παιδείας σήμερα έδωσε πληροφορίες στα ΜΜΕ για το πως θα είναι το καινούριο σύστημα για την εισαγωγή στα ΑΕΙ-ΤΕΙ που θα ισχύει από το 2013. Διαβάζοντας το παραπάνω άρθρο κατά τη γνώμη υπάρχουν θετικά αλλά πολύ περισσότερα αρνητικά στοιχεία.Ανατροπές στις Πανελλαδικές
Την ίδια στιγμή, το υπουργείο Παιδείας προχωράει και σε μία άμεση αλλαγή που θα ισχύσει, πιθανότατα, από τις ερχόμενες πανελλαδικές, καθώς οι υποψήφιοι θα καταθέτουν τα μηχανογραφικά δελτία από τον Μάρτιο, δηλαδή πριν ξεκινήσουν οι εξετάσεις και προφανώς αφού έχει ανακοινωθεί ο αριθμός των εισακτέων σε κάθε σχολή.
Η υπουργός Παιδείας, Αννα Διαμαντοπούλου, ανέφερε ότι από του χρόνου θα υπάρχει ένα καινούργιο πρόγραμμα για τους μαθητές της Αʼ λυκείου οι οποίοι στη συνέχεια θα φοιτήσουν σε μία Βʼ και Γʼ λυκείου τελείως διαφορετική, με πολύ λίγα μαθήματα
Το υπουργείο επιχειρεί με αυτόν τον τρόπο να υπάρχει ένας καλύτερος προγραμματισμός των εξετάσεων, ενώ οι επιλογές των υποψηφίων ενδεχομένως να παίξουν ρόλο και στην αναδιάρθρωση στον «χάρτη» της ανώτατης εκπαίδευσης, αφού ήδη μελετώνται συγχωνεύσεις και καταργήσεις τμημάτων που παραμένουν στα αζήτητα.
Επισημαίνεται ότι μέχρι σήμερα οι υποψήφιοι κατέθεταν το μηχανογραφικό μετά τις εξετάσεις (συνήθως το πρώτο δεκαπενθήμερο του Ιουλίου) και αφού είχαν γνωστοποιηθεί οι βαθμολογίες τους.
Σε συνέντευξη που παραχώρησε χθες (Mega), η υπουργός Παιδείας, Αννα Διαμαντοπούλου, ανέφερε ότι από του χρόνου θα υπάρχει ένα καινούργιο πρόγραμμα για τους μαθητές της Αʼ λυκείου οι οποίοι στη συνέχεια θα φοιτήσουν σε μία Βʼ και Γʼ λυκείου τελείως διαφορετική, με πολύ λίγα μαθήματα. Οπως έγινε γνωστό:
Η κ. Διαμαντοπούλου υπογράμμισε πως τον Οκτώβριο θα συζητηθούν οι αλλαγές στα πανεπιστήμια και στα τεχνολογικά ιδρύματα της χώρας. Σε αυτές τις αλλαγές θα κυριαρχήσει -όπως όλα δείχνουν- ο «Καλλικράτης σε ΑΕΙ-ΤΕΙ», δηλαδή ποια τμήματα ΑΕΙ-ΤΕΙ θα πρέπει να κλείσουν, να συγχωνευθούν ή να αλλάξουν γνωστικό αντικείμενο.
- Οι υποψήφιοι θα εξετάζονται στις πανελλαδικές σε 4 μαθήματα, στα οποία θα κάνουν διπλάσιο αριθμό ωρών στο σχολείο.
- Θα υπάρχουν λίγα μαθήματα επιλογής στα οποία θα δουλεύουν με εργασίες.
- Θα αλλάξει ο τρόπος αξιολόγησης των μαθητών, αφού θα υπάρχουν εσωτερικές εξετάσεις στα σχολεία.
- Ο βαθμός στη Βʼ και τη Γʼ τάξη θα συνδέεται με την εισαγωγή στα πανεπιστήμια.
- Τα πανεπιστήμια θα ορίζουν τα μαθήματα που απαιτούνται για την εισαγωγή των υποψηφίων.
Δεν αποκλείεται, μάλιστα, στις συζητήσεις που θα διεξαχθούν μεταξύ όλων των εμπλεκόμενων φορέων να τεθεί και το θέμα της ελεύθερης πρόσβασης σε ορισμένα τμήματα τα οποία θα έχουν κενές θέσεις. Αυτό είχε προταθεί πριν από λίγο καιρό από πρυτάνεις και προέδρους ΤΕΙ, στο πλαίσιο της επαναπροκήρυξης των θέσεων που μένουν κενές. Αλλωστε και η ίδια η υπ. Παιδείας είχε δηλώσει την ημέρα ανακοίνωσης των βάσεων εισαγωγής ότι «διαμορφώνονται συνθήκες ελεύθερης πρόσβασης για ορισμένα τμήματα».
ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ
Κ. Μανιάτης
Η ευθύνη στη Δευτεροβάθμια
Είναι ανάγκη να αλλάξει το σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ. Η αλλαγή πρέπει να συνδυαστεί με τη βελτίωση των υποδομών στα ΑΕΙ καθώς και με επιπλέον προσλήψεις προσωπικού, ώστε να ανοίξουν οι πύλες σε περισσότερους φοιτητές. Οι εξετάσεις πρέπει να γίνονται με την ευθύνη της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για να συνεχίσει να ισχύει το αδιάβλητο της διαδικασίας.
* O Κώστας Μανιάτης είναι μέλος του Δ.Σ της ΟΛΜΕ
ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ
Στ. Κουμπιάς
Αναγκαία η αλλαγή του εξεταστικού συστήματος
Η αλλαγή του εξεταστικού συστήματος είναι πρωταρχική ανάγκη και έχει αργήσει. Αυτό το σύστημα είναι εξοντωτικό για τους υποψήφιους και τις οικογένειές τους. Λόγω του εξεταστικού, το λύκειο έχει πάψει να εξυπηρετεί τις ανάγκες για τις οποίες υπάρχει.
Επομένως είναι αναγκαία η αλλαγή. Το λύκειο πρέπει να επανέλθει στη θέση του και τα ΑΕΙ να έχουν λόγο στην επιλογή των φοιτητών και των μαθημάτων στα οποία θα εξετάζονται. Πρέπει επίσης να γίνει αντιληπτό ότι, αφού μιλάμε για ποιότητα σπουδών στα ΑΕΙ, τα ιδρύματα πρέπει να έχουν λόγο και για τον αριθμό των εισακτέων.
* Ο Σταύρος Κουμπιάς είναι πρώην πρύτανης του Πανεπιστημίου Πάτρας
ΝΙΚΟΛ. ΤΡΙΓΚΑ - ΜΙΧΑΛΗΣ ΝΙΒΟΛΙΑΝΙΤΗΣ
Θετικά
Μεγάλο θετικό είναι ότι επιλέγουν οι σχολές ποια μαθήματα παίζουν και πόσο ρόλο για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια. Έτσι δεν θα υπάρχουν φαινόμενα υποψήφιοι να εισαγονται σε σχολές πληροφορικής χωρίς να έχουν εξεταστεί στον προγραμματισμό ή στους χημικούς μηχανικούς χωρίς να εξεταστούν στη Χημεία ή να εισάγεται στο μαθηματικό με μαθηματικά κάτω από 10.
Θα υπάρχουν λίγα μαθήματα επιλογής στα οποία θα δουλεύουν με εργασίες. Θετικό αρκεί να μην παίζουν ρόλο για την είσοδο στην τριτοβάθμια
Αρνητικά
Ο βαθμός στη Βʼ και τη Γʼ τάξη θα συνδέεται με την εισαγωγή στα πανεπιστήμια. Απαράδεχτο από όλες τις απόψεις. Κατά τη γνώμη μου ο καλύτερος τρόπος εισαγωγής είναι με εξετάσεις που να είναι εντελώς ανεξάρτητες από την επίδοση στο σχολείο. Τα παιδιά από την Β Λυκείου θα πηγαίνουν σε ιδιωτικά σχολεία για να βγάλουν μεγάλο βαθμό. Δεν νομίζω να υπάρχει ιδιωτικό σχολείο που να χαντακώσει τους μαθητές του βαθμολογικα εφόσον γνωρίζει ότι ο βαθμός αυτός παίζει ρόλο για την είσοδο στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Επιπλέον εάν κάποιος δεν βγάλει μεγάλο βαθμό στη β Λυκείου θα χάνει μόρια για την εισαγωγή στα πανεπιστήμια από αυτό. Αποτέλεσμα φροντιστήρια και στην Β Λυκείου. Και αν κάποιος επιθυμεί να ξαναδώσει γιατί να επηρεάζεται από την απόδοση του από προηγούμενες χρονιές.
Θα αλλάξει ο τρόπος αξιολόγησης των μαθητών, αφού θα υπάρχουν εσωτερικές εξετάσεις στα σχολεία. Ελπίζω αυτές οι εσωτερικές εξετάσεις να μην παίζουν ρόλο στην είσοδο στην τριτοβάθμια αλλά μόνο στο απολυτήριο. Το άρθρο δεν το διευκρινίζει.
Οι υποψήφιοι θα εξετάζονται στις πανελλαδικές σε 4 μαθήματα, στα οποία θα κάνουν διπλάσιο αριθμό ωρών στο σχολείο. Επειδή είναι σίγουρο ότι το ένα από αυτά τα μαθηματα θα είναι έκθεση (υποκειμενική βαθμολόγηση) το ποιος θα εισάγεται στις υψηλόβαθμες σχολές θα γίνεται ρώσικη ρουλέτα. Οι καλοί μαθητές στα μαθήματα που είναι θέμα διαβάσματος θα γράφουν όλοι μεγάλο βαθμό και η έκθεση θα καθορίζει ποιος θα εισαχθεί σε αυτές. Αυτό γίνεται και τώρα αλλά στα 4 μαθήματα το φαινόμενο θα είναι εντονότερο. Κατά τη γνώμη μου στις θετικές/τεχνολογικές σχολές η εξέταση στην έκθεση πρέπει να καταργηθεί τελείως όπως συμβαίνει και με τις κατακτήριες. Μονσδικη λύση η αύξηση της δυσκολίας στα υπόλοιπα μαθήματα στο επίπεδο των δεσμών.
Θετικά και αρνητικά
οι υποψήφιοι θα καταθέτουν τα μηχανογραφικά δελτία από τον Μάρτιο, δηλαδή πριν ξεκινήσουν οι εξετάσεις. Από την μια αρκετοί θα εισάγονται σε σχολές μην επηρεαζόμενοι από την βαθμολογία τους. Για παράδειγμα αν κάποιος έβγαλε μη αναμενόμενη μεγάλη βαθμολογία στις περισσότερες περιπτώσεις επιλέγει πολυτεχνεία/ιατρική και γενικά επιλογές που προηγουμένως δεν τις σκεφτότανε καν. Από την άλλη υπάρχουν άτομα τα οποία αναμένουνε (επηρεαζόμενοι από την βαθμολογιας τους στις προηγούμενες τάξεις) μεγάλο βαθμό και τελικά γράφουνε χαμηλό. Αυτά τα άτομα αν δεν γνωρίζουν την βαθμολογια του θα επιλέξουν υψηλόβαθμες σχολές και αν επιλέξουν χαμηλόβαθμες σχολές θα τις κάνουν απρόσεκτα. Αντίθετα αν γνωρίζουνε ότι δεν γράψανε όσο αναμένανε η επιλογή των χαμηλόβαθμων σχολών θα είναι πιο προσεκτική.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
koum
Πολύ δραστήριο μέλος
Για μένα, ούτε κρύο ούτε ζέστη...
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Sourotiri
Πολύ δραστήριο μέλος
Γιατι ΠΡΕΠΕΙ σωνει και καλα να συνδεεται η δευτεροβαθμια με την τριτοβαθμια εκπαιδευση;
Αν ειναι ετσι, δεν θα ηταν λογικο να συνδεεται και η πρωτοβαθμια με την δευτεροβαθμια;
Η πλειοψηφια των παιδιων φτανει στην Γ' Λυκειου ξεροντας οτι στο τελος της, θα αντιμετωπισει τις πανελληνιες εξετασεις. Ετσι, πολλα παιδια, και κυριως ακομη περισσοτεροι γονεις, σκεφτονται πως, αφου θα μπουμε στον χορο των πανελληνιων, ας κανουμε μια προσπαθεια να χορεψουμε...! ΜΕΓΑ λαθος. Αυτο ακριβως το ΜΕΓΑ λαθος εχει ως αποτελεσμα την ραγδαια αυξηση της παραγωγης ανεργων πτυχιουχων την τελευταια 15ετια. Πτυχιο να'ναι, σχολη να'ναι, ΚΙ Ο,ΤΙ ΝΑ'ΝΑΙ. Δεν φτανει που, πλεον, ειναι σιγουρο οτι ενας μαθητης θα εισαχθει στην τριτοβαθμια ακομη ακομη κι αν γραψει μοναδα, δειγμα οτι το παιδι ΔΕΝ ΘΕΛΕΙ τα γραμματα, αλλα κατα πασα πιθανοτητα εχει κανει και τα φροντιστηρια του προηγουμενως... Λεφτα πεταμενα, χρονος χαμενος, αδικη πιεση, ολα, εν ειδη μπιλιαρδου πανω στην πλατη του μαθητη.
Εδω δεν μιλαμε για την "παταξη της παραπαιδειας". Ειμαι πεπεισμενος πως ο θεσμος του φροντιστηριου δεν προκειται ποτε να εξασθενησει απο την χωρα μας. Μιλαμε απλως για τον περιορισμο του.
Θα μπορουσαμε ακομη να θεσουμε επι ταπητος και το θεμα της διαρκειας της πρωτοβαθμιας και δευτεροβαθμιας εκπαιδευσης. Γιατι 12 χρονια; Μηπως η υλη των 12 ετων μπορει να βγει σε 11, και μαλιστα μηπως υπαρχει τροπος να βγει πιο αποδοτικα, πιο ευχαριστα και λιγοτερο στειρα, με εργασιες, εργαστηρια, κτλ; Μηπως;
Κανε την διαρκεια 11ετη, και το 12ο ετος αφησε το για μεταβατικο, τοτε να διαλεξει ο καθενας τι θελει. Εν τελει, αυτο το ετος θα μπορουσε να χρησιμευσει ως ετος προ-πανεπιστημιακο: Βαλτους ολους εκει που θελουν. Τι θελεις εσυ αγορινα μου; Ιατρικη; ΟΚ, μπες. Πηγαινε εκει, και θα κρινει το πανεπιστημιο αν εισαι αξιος να γινεις πρωτοετης φοιτητης Ιατρικης. Αφου τα πανεπιστημια εχουν προβλημα με το επιπεδο γνωσεων που δινει το λυκειο [ειδικα στα μαθηματικα], ας αφησουμε το ιδιο το πανεπιστημιο να σου δωσει το υποβαθρο που θελει. Και αν εσυ μπορεις να το παρεις το υποβαθρο, μεινε. Αν οχι, επανελαβε την ιδια διαδικασια με οσες αλλες σχολες θελεις.
Αλλα ξεχασα, θα πρεπει να ξεκουνηθουν οι πανεπιστημιακοι απο την βολη τους.
Ακομη κι αν δεχτουμε την συνδεση δευτεροβαθμιας- τριτοβαθμιας, γιατι ΤΕΣΣΕΡΑ μαθηματα;
Στην αρχη ειχαμε δεσμες με 4 μαθηματα, μετα κατευθυνσεις με 14, 9 και πλεον 6 μαθηματα. Στις κατευθυνσεις δε, μεχρι πριν λιγα χρονια, τα παιδια εδιναν εξετασεις και στην Β' Λυκειου.
Καταρχας, γιατι πρεπει ΟΛΑ τα παιδια να δωσουν ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ πανελληνιες; Γιατι βαζουμε τα παιδια που δεν θελουν ή δεν μπορουν να σπουδασουν, σε μια διαδικασια τετοια; Οχι ρε, ας γινουν οι πανελληνιες προαιρετικες. Οποιος θελει απλως το απολυτηριο, ας δωσει ολα τα μαθηματα ενδοσχολικα, να δουμε εκει αν τα φροντιστηρια θα χασουν το 20 με 30% του τζιρου τους.
Και οσον αφορα τους υπολοιπους που θελουν; Ας συζητησουμε και για αυτους.
Σημερα εχουμε 5 πεδια σχολων. Δεν ειναι αρκετα κατα την γνωμη μου. Δεν μπορω να καταλαβω, γιατι οποιος θελει να γινει μπατσος να δινει ΑΟΘ, και παει λεγοντας. Κανε τα πεδια 10-15, π.χ. Επιστημες Φιλολογιας, νομικες επιστημες, φυσικομαθηματικες επιστημες, επιστημες τεχνολογιας, οικονομικες επιστημες, σωματα ασφαλειας, επιστημες υγειας, και τα λοιπα, και πες οτι σε καθε τετοιο πεδιο τα πανελληνιως εξεταζομενα μαθηματα θα ειναι 4. Τα μαθηματα θα μπορουσαν να τα οριζουν και οι σχολες.
Αν καποιος θελει να χτυπησει παραπανω απο ενα απο αυτα τα πεδια, ας δωσει και επιπλεον μαθηματα. Επιτελους, βαλτε τα παιδια να στοχευσουν συγκεκριμενο κλαδο, να μην περναει κανενας οπου να'ναι επειδη ετσι του καθησε!
Ακου εκει τεσσερα μαθηματα συνολικα. Δεν καταλαβα, το λυκειο υποτιθεται ή δεν υποτιθεται οτι δινει γενικες γνωσεις; Ποιος μαθητης θα ασχοληθει σοβαρα με τα υπολοιπα μαθηματα, αν ξερει οτι τεσσερα μαθηματα θα καθορισουν το μελλον του; Ειδικα δε, αν ξερει οτι το στραβοπατημα σε ενα απο αυτα θα του στοιχισει πολυ περισσοτερο απο ο,τι στα 6 ή στα 9 μαθηματα.
Και επισης, γιατι να παιζει ρολο και ο προφορικος βαθμος και η επιδοση στην Β' στην Γ' Λυκειου; Ειμαστε σιγουροι οτι εχουμε τους τελειους καθηγητες, τους αριστους παιδαγωγους, που εχουν γνωσεις ψυχολογιας, διδακτικης, και πανω απο ολα, μπορουν να ειναι αμεροληπτοι και δικαιοι; Εδω καλα-καλα στις πανελληνιες παρατηρουνται περιεργα φαινομενα [που γενικα ΕΙΝΑΙ αδιαβλητος θεσμος], θα δωσουμε σε μια ομαδα ανθρωπων που, αν οχι η πλειοψηφια τους, τοτε σιγουρα οι μισοι ειναι αμφιβολου ποιοτητας επαγγελματιες; Για να μην μιλησουμε για τα ιδιωτικα σχολεια, που συμφωνω με το σχολιο του Φωκου.
Αυτα προς το παρον. Εν αναμονη των εξελιξεων, οπως ολοι μας.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
ασχετίλα τελείως το υπουργείο..αν γινει κατάληψη σε όλα τα σχολεία ποιος θα φταίει??
συν του ότι σήμερα στο σχολείο τελικά έγιναν 30 αρια τμηματα και ειναι χάλια η κατάσταση. οι μαθητές χωράνε με τον ζόρι στην αίθουσα και η επικοινωνία μαθητή καθηγητή καθισταται αδύνατη..
έλεος πια..να δούμε τι αλλο θα κάνουν..
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
stathakis
Πολύ δραστήριο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Vasilina93
Εκκολαπτόμενο μέλος
Έχετε ακούσει κάτι τέτοιο; Αν όντως γίνει έτσι πιστεύετε ότι είναι καλύτερο ή χειρότερο;;;
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Χρήστες Βρείτε παρόμοια
-
Τα παρακάτω 0 μέλη και 1 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:Tα παρακάτω 3 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
-
Φορτώνει...
-
Το forum μας χρησιμοποιεί cookies για να βελτιστοποιήσει την εμπειρία σας.
Συνεχίζοντας την περιήγησή σας, συναινείτε στη χρήση cookies στον περιηγητή σας.