Noisette
Περιβόητο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
nPb
Επιφανές μέλος
Σίγουρα έχεις δίκιο. Όμως θα έπρεπε να μας γίνεται μια ενημέρωση για τα επαγγέλματα έστω και χωρίς να τα συνδέουμε με την αγορά εργασίας. Δηλαδή τι σχολές υπάρχουν, πώς μπαίνεις σ΄αυτές, τι μαθήματα κάνουν εκεί, που μπορούν να δουλέψουν όσοι τελειώνουν κλπ. Στο σχολείο το ΣΕΠ το παίρνει κάποιος άσχετος που του περισσεύουν ώρες και ούτε κάνει τίποτα για ΣΕΠ. Στην Α λυκείου στο σχολείο μου ΣΕΠ μας έκανε ο μαθηματικός που κάτι προσπάθησε να μας κάνει όσες φορές δεν μας έκανε γεωμετρία την ώρα του ΣΕΠ. Μας μίλησε για σχολές, κατευθύνσεις και επαγγέλματα όχι όμως και πολλά. Στο δίπλα τμήμα πήρε ΣΕΠ η γυμνάστρια που ΟΛΕΣ τις φορές τους έδινε μπάλες να παίζουν στην αυλή. Αυτό λέμε ότι το ΣΕΠ όπως γίνεται είναι κοροιδία σκέτη. Δεν θα ήταν καλύτερα να υπήρχε κάποιος ειδικός? (και ας αλλάζει η αγορά εργασίας).
Πάντως και τα μαθήματα που έχει η x Πανεπιστημιακή σχολή ή σχολή ΤΕΙ να σου πει, δεν θα καταλάβετε τίποτα. Εδώ εμείς οι φοιτητές, που έχουμε και οδηγό σπουδών με το περιεχόμενο ανά μάθημα με τον διδάσκοντα και δεν βγάζουμε άκρη όταν είναι να επιλέξουμε μάθημα. Παρ' όλο που σπουδάζουμε την επιστήμη, είμαστε άσχετοι με τα μαθήματα του προγράμματος σπουδών πέρα από αυτά που κάναμε ένα εξάμηνο. Τα περιεχόμενα ύλης μαθημάτων ενός οδηγού σπουδών δεν λένε τίποτα...μπροστά σε αυτό που θα γευτείς στο αμφιθέατρο και στην εξεταστική. Ίσως ο οδηγός σπουδών και παραπλανητικός ή και εκτός σπουδαστικής πραγματικότητας είναι. Τα παρουσιάζει ιδανικά όπως θα υπήρχαν αν το Τμήμα άνηκε στο ΜΙΤ και όχι στο Πανεπιστήμιο της Ελλαδιστάνας. Άρα δώρον άδωρο και για εμάς τους φοιτητές...και πόσο μάλλον σε ανώριμους ηλικιακά μαθητές που δεν έχουν καμία ουσιαστική επαφή με τις επιστήμες.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Dias
Επιφανές μέλος
Δηλαδή? Ποια είναι η άποψη σου? Δεν θα έπρεπε να υπάρχει καθόλου ΣΕΠ ή καλά είναι όπως τώρα σκέτη κοροιδία? Δεν θα ήταν καλό να έχουμε μια έστω απλή ενημέρωση για τις σχολές, το αντικείμενο τους και πού θα δουλέψουν (αν και όταν βρουν δουλειά) όσοι τις τελειώσουν? Για παράδειγμα υπάρχει σχολή τηλεματικής. Να κάνουμε ένα γκάλοπ πόσοι ξέρουν what is this?Πάντως και τα μαθήματα που έχει η x Πανεπιστημιακή σχολή ή σχολή ΤΕΙ να σου πει, δεν θα καταλάβετε τίποτα. ............... Άρα δώρον άδωρο και για εμάς τους φοιτητές...και πόσο μάλλον σε ανώριμους ηλικιακά μαθητές που δεν έχουν καμία ουσιαστική επαφή με τις επιστήμες.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
nPb
Επιφανές μέλος
Την γνωρίζω την σχολή τηλεματικής. Επίσης, εκ φύσεως έχω μάθει να μην ακούω κανέναν π_π_ρα-ειδήμων διότι ξέρω ότι οι «πληροφορίες» του έχουν μπαγιατέψει. Ο καλυτερότερος σύμβουλος για τις σπουδές μου, την πορεία μου και την επαγγελματική πορεία μου στο μέλλον ήταν, είναι και θα είναι το internet. Όποιος θέλει να μάθει, ψάχνει. Όρεξη να υπάρχει. Προσωπικά έμαθα πολλά για την κατεύθυνση (και τις μεταπτυχιακές προοπτικές) που επέλεξα στην σχολή μου, όχι από τους συμβούλους-καθηγητές (τρομάρα τους, οι άσχετοι) αλλά από το internet, όταν «επισκέφτηκα» κατευθείαν ηλεκτρονικά μέσω google, "φρέσκες" πηγές αξιόλογων πληροφοριών στα εφαρμοσμένα μαθηματικά, στις ΗΠΑ αλλά και στην Αγγλία, στην Γαλλία,...κ.α. ευρωπαϊκές χώρες. Μόνο η χώρα μας, δεν έχει καμία βάση δεδομένων για την επιστήμη των σύγχρονων μαθηματικών. Οπότε για ποια Σ.Ε.Π. θέλεις να σου πουν; Όταν υπάρχει σκοταδισμός πληροφοριών πανελλαδικώς; Πόσοι από όσους ασχολούνται με τα μαθηματικά, γνωρίζουν πανελλαδικά, τους νεοσύστατους κλάδους της μαθηματικής βιολογίας, της μαθηματικής ψυχολογίας,...κ.α. τόσο σαν μεταπτυχιακές σπουδές όσο σαν εργασιακές επιλογές πέρα από το εκπαιδευτιλίκι του μαθηματικού και το παρωχημένο μαθηματικός με μεταπτυχιακά οικονομία ή μετεωρολογία ή πληροφορική;
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Dias
Επιφανές μέλος
O.K. κατάλαβα. Πιστεύεις ότι το να υπάρχει ΣΕΠ στο σχολείο είναι άχρηστο. Κάθε άποψη είναι σεβαστή._Το θέμα δεν είναι να μάθεις για τις σχολές....ούτε και για τις εργασιακές προοπτικές (όταν και αν βρεθεί ποτέ δουλειά). Εξάλλου ποιος υπογράφει συμβόλαιο ότι με την αποφοίτηση από μια σχολή θα ασχοληθείς με αυτό το επιστημονικό αντικείμενο; .....................................Το Σ.Ε.Π. πρέπει να ξεφύγει από τα σχολικά πλαίσια. Επίσης, δεν ξέρω κατά πόσο μπορεί να ανταποκριθεί στην πραγματικότητα, όταν ο εργασιακός χάρτης μεταβάλλεται αενάως.................................... Οπότε για ποια Σ.Ε.Π. θέλεις να σου πουν; Όταν υπάρχει σκοταδισμός πληροφοριών πανελλαδικώς; ...............................................................
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
nPb
Επιφανές μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
mariza_93
Δραστήριο μέλος
Ναι μα δεν ειναι χειροτερο να μην γνωριζουν τιποτα και απλα να λενε π.χ.<<Θα παω σε αυτη την σχολη γιατι θελω να γινω καθηγητης>> με αποτελεσμα να μενουν οι μαθητες στο σκοταδι οσον αφορα καποια αλλα πανεπηστημια τα οποια ισως τους ενδιεφεραν? .... Δεν θα ηταν καλυτερα να γινετε μια ενημερωση πανω κατω τι περιλαμβανει η σχολη και τι επαγγελματικη αποκατασταση μπορει να του προσφερει (για εκεινο το χρονικο διαστημα οχι για μετα απο 5 χρονια ) ???? Φυσικα και κανεις δεν σου εγγυαται οτι η σχολη που διαλεξες θα ηταν οπως σου την περιεγραψαν στο ΣΕΠ... Νομιζω ομως οτι θα βοηθουσε σε μεγαλο βαθμο το ΣΕΠ αν γινοταν με τον σωστο τροπο στα σχολεια (και οχι με τους γυμναστες που προφανως δεν ξερουν τιποτα) αφου θα ενημερωνοντουσαν οι μαθητες και ισως να μην κατεληγαν μετα απο 5-6 χρονια να σκεφτονται καποιοι οτι η επιλογη που εκαναν δεν ηταν σωστη....Ποιος μου εγγυάται ότι μια x επιστήμη για την οποία έμαθα πολλά στο Σ.Ε.Π και γοητεύτικα...και αποφάσισα να την σπουδάσω θα συνεχίσει να με ελκύει στο 3ο έτος σπουδών ή όταν θα αποφοιτήσω, θα ασχοληθώ επαγγελματικά με αυτήν ή στα 40 μου θα έχει τις ίδιες προοπτικές που είχε στα 18 μου;
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
nPb
Επιφανές μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
mariza_93
Δραστήριο μέλος
Φανταζομαι πολλες!!!! Μα στην ουσια αυτος ειναι ο ρολος του ΣΕΠ να γινονται καποιες επισκεψεις στον χωρο εργασιας ... ανεξαρτητα αν εδω αυτο υπαρχει μαλλον μονο στα χαρτια γιατι στην πραγματικοτητα δεν γινετε!!!!!!Ξέρεις πόσες φορές εν διάρκεια των τριτοβάθμιων σπουδών σου, αναθεωρείς πράγματα; Δεν λέω να μην υπάρχει μια τυπική ενημέρωση. Το θέμα είναι να μην ασπαζόμαστε αυτήν την ενημέρωση. Σε μας στο λύκειο, όταν ήμουν 3η λυκείου, είχε έρθει ένας αξιωματικός της Αεροπορίας (της μονάδας του Αράξου) και μας είπε 5 πράγματα για τις στρατιωτικές σχολές. Ωραίο ήταν. Αλλά δεν με συγκίνησε για να οδεύσω προς τις στρατιωτικές σχολές. Μια καλή ιδέα θα ήταν, το σχολείο να ήταν συνδεδεμένο με επιχειρήσεις, δημόσιες υπηρεσίες, ελεύθερους επαγγελματίες (επιστήμονες ή μη), αγρότες, τεχνικοί,...κ.α. ώστε μέσω επισκέψεων στα σχολεία να ενημερώνουν τους μαθητές για πολλά επαγγέλματα. Ποιος ξέρει καλύτερα την αγορά εργασίας από κάτι μαστερούχους αποστειρωμένους παραειδικούς συμβουλάτορες που εργάζονται μέσα στους 4 τοίχους ενός γραφείου ή και από τους καθηγητές τους ίδιους; Ο ρόλος του καθηγητή δεν είναι δίνει πληροφορίες διότι πολύ απλά, δεν γνωρίζει μια, όλες τις επαγγελματικές προοπτικές της επιστήμης του, πέρα από τον χώρο της δευτεροβάθμιας (ή και τριτοβάθμιας) εκπαίδευσης.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
A_myrto
Νεοφερμένος
ίσως αν οι οδηγίες για τον τρόπο διεξαγωγής του μαθήματος δεν έμεναν στα χαρτιά το μάθημα να είχε αποτέλεσμα.
προσ το παρόν όμως το internet παρέχει πολλές περισσότερες και ουσιαστικότερες πληροφορίες για ότι επάγγλεμα σκεφτώ,και το Σ.Ε.Π. αποτελεί μία ώρα χαλάρωσης στο ασήκωτο πρόγραμμα της Παρασκευής
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
nPb
Επιφανές μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Lita Athens
Δραστήριο μέλος
Διάβασα τα τελευταία μηνύματα για τον επαγγελματικό προσανατολισμό και πραγματικά απαγοητεύθηκα, καθώς τα βλέπετε όλα μαύρα!
Προφανώς και κανένας δεν μπορεί να είναι 100% σίγουρος για το τι θέλει να κάνει στη ζωή του από μια τόσο μικρή ηλικία!
Προφανώς και τα σχολικά μαθήματα δεν έχουν σχέση με τα πανεπιστημιακά! Εξ'άλλου η νοοτροπία εν συνόλω στο πανεπιστήμιο είναι διαφορετική από αυτή του σχολείου! Δεν μπορουν να συγκριθούν αυτά τα δυο! Το σχολείο έχει ως στόχο να μεταδώσει γενικές γνώσεις σε ένα ευρύ σύνολο αντικειμένων αλλά και να βοηθήσει το μαθητή να αναπτύξει ικανότητες κοινωνικοποίησης, πειθαρχίας, λειτουργίας σε πλαίσιο κανόνων κλπ. Το πανεπιστήμιο έχει ως στόχο τη μετάδοση και την παραγωγή εξειδικευμένης γνώσης σε συγκεκριμένη καθε φορά επιστήμη!
Ωστόσο, that's life! Ο άνθρωπος θεωρείται κατά μέσο όρο στα 18 έτοιμος να πάρει αποφάσεις για τον εαυτό του! Εχει σε γενικές γραμμές λάβει κατά τη διάρκεια της ζωής του (σχολικής και εξω-σχολικής) επιρροές από διάφορους κοινωνικούς ρόλους, έχει αποκτήσει ένα σύνολο γενικών γνώσεων, έχει παραδειγματιστεί από τους μεγαλύτερους! Ολα αυτά του επιτρέπουν να είναι έστω και ως ένα βαθμό ικανός να αποφασίσει! Αν στο μέλλον κρίνει πως πήρε τη λάθος απόφαση, κρίμα! Αλλά αυτό δεν το παθαίνουν μόνο οι νέοι! Ακόμη και οι άνθρωποι με πείρα ζωής μπορεί να κάνουν λάθος! Οπως είπα και παραπάνω, that's life!
Συνταγή επιτυχίας δεν υπάρχει! Ουτε στο ΣΕΠ, ούτε πουθενα! Ολα είναι ζήτημα προσωπικών επιλογών και αποφάσεων! Ευλογα θα με ρωτήσετε, πώς γίνεται να κάνουμς όσο το δυνατόν καλύτερη επιλογή? Εύλογα και εγώ θα σας απαντήσω, προσπαθούμε, αυτενεργούμε, ερευνούμε! Δεν τα περιμένουμε όλα έτοιμα! Υπάρχει το διαδίκτυο, η κοινωνία της πληροφόρησης, από το οποίο μπορούμε να αντλήσουμε πολλές και χρήσιμες πληροφορίες για τις σπουδές και το επάγγελμα που μας ενδιαφέρει! Ας μην τα περιμένουμε όλα έτοιμα! Ας μην καθόμαστε και γκρινιάζουμε όταν δεν προσπαθούμε! There's no point!
Και κάτι ακόμα! Πιστεύω πως οι νέοι σήμερα έχουν περισσότερες δυνατότητες επιλογών καθώς είναι περισσότερο κοινωνικοποιημένοι! Σκεφτείτε ότι στην εποχή των γονιών μας, ούτε διαδίκτυο υπήρχε, ούτε μικτά σχολεία, ούτε οι νέοι μπορούσαν να αυτονομηθούν από μικρή ηλικία! Η υποχρεωτική εκπαίδευση σταματούσε στο δημοτικό! Οι γονείς και συγκεκριμένα οι πατεράδες αποφάσιζαν για τα πάντα! Το μέλλον για μια γυναίκα τότε ήταν ο γάμος! Αυτά είναι μερικά μόνο από τα παραδείγματα που αποδεικνύουν πως η κοινωνία ήταν πιο "στενόμυαλη" σε σύγκριση με τη δικη μας! Ας αξιοποιήσουμε λοιπόν τις δυνατοτητες που μας δίνονται και ας αυτενεργήσουμε, χωρίς να γκρινιάζουμε συνέχεια!
Ολα αυτά τα γράφω γιατί έχω βαρεθεί τη στάση ορισμένων που ξέρουν μόνο να παραπονιούνται! Βλέπω φοιτητές να διαμαρτύρονται για την παιδεία και στα κενά να πηγαίνουν για καφέ! Να μην ξέρουν ούτε που πέφτει η βιβλιοθήκη! Βλέπω μαθητές να καταλαμβάνουν σχολεία για να χάσουν μάθημα και να κάνουν χαβαλέ αντί να ανοίξουν το βιβλίο, να διαβάσουν, να πάρουν τη ζωή στα χέρια τους!!
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Ο μαθητης ειναι κατι σαν ενας στοχος.Δεχεται κατακλυσμο πληροφοριων απο παντού και ειναι αναγκη να τις αφομοιωσει όλες.Που ειναι η αναπτυξη της κριτικης σκέψης του μαθητη;Πως μετα αυτος ο μαθητής,αυριανός φοιτητής,θα μπορεσει να αντεπεξελθει στην κοινωνία;Μα βέβαια εχουν βρεθει οι λύσεις!!!Τμηματα 30 μαθητων τουλαχιστον,περικοπες καθηγητών,συνενωσεις σχολειων!Να,ορίστε τα τεράστια άλματα που κανει το κρατος για την παιδεια και την "ενισχυση του συστηματος",του σαθρού εκπαιδευτικου συστηματος.Εεεε ναι ρε παιδια αυτα γινονται.Και η κυρια Διαμαντοπουλου εχει αποφασίσει να στειλει το παιδι της σε ιδιωτικο σχολείο.Περιτρανο παραδειγμα...
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
edweimaste
Πολύ δραστήριο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
LiViNGtheLiFE
Διάσημο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
edweimaste
Πολύ δραστήριο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
LiViNGtheLiFE
Διάσημο μέλος
ε αμα δε σου κανει ενας καθηγητης ποιος θα σου κανει?το θεμα ειναι να ειναι και λιγακι σχετικος!πώς θα μπορούσε να υπάρχει ουσιαστικό Σ.Ε.Π. όταν η αγορά εργασίας αλλάζει συνεχώς και ο διδάσκων είναι ένας απλός δημόσιος υπάλληλος;
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
nPb
Επιφανές μέλος
ε αμα δε σου κανει ενας καθηγητης ποιος θα σου κανει?το θεμα ειναι να ειναι και λιγακι σχετικος!
Πώς θα είναι σχετικός αφού δεν γνωρίζει άλλο επάγγελμα πέραν από αυτό που κάνει (εκπαιδευτικός); Πάντως, όλα τα επαγγέλματα πέραν από το δικό μας, όταν τα βλέπουμε, μας φαίνονται «γνωστά», «εύκολα»,...κ.α. κάτι που απέχει χιλιόμετρα από την εργασιακή πραγματικότητα. Το κάθε επάγγελμα έχει τα μυστικά του, τις «ξεχωριστές» προοπτικές του, τα θετικά και τα αρνητικά του, ...κ.α. πολλά, τα οποία δεν τα γνωρίζει ο κάθε άσχετος, άλλου επαγγελματικού πεδίου!
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
LiViNGtheLiFE
Διάσημο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Kotatsuneko
Πολύ δραστήριο μέλος
Διαβάζοντας προηγούμενα ποστ παρατηρώ τις δικαιολογημένες ενστάσεις για το εκπαιδευτικό μας σύστημα. Διαφωνώ μόνο στα πρώτα που γίνεται αναφορά στις χαμένες ώρες.
Χαμένες ώρες από τι? Ποιο μάθημα? Τα θρησκευτικά? Τα Γενικής Παιδείας? Τι χαμένες ώρες? Ποιο μάθημα?
Έχει διαμορφωθεί το σχολικό πρόγραμμα έτσι ώστε να επικρατούν ώρες Γενικής Παιδείας. Μεταξυ μας?
Φταίμε και εμείς οι μαθητές. Έχουμε επαναπαυτεί στο ''τι βλακείες είναι αυτές'' και τέτοια. Η γνώση ποτέ δεν είναι περιττή. Απλά βαριόμαστε να κάνουμε μαθήματα περισσότερα από κατεύθυνση.
Όσο για τους καθηγητές δεν έχω να πω κάτι λιγότερο από τα γνωστά. Δε φτάνει που παίρνεις όσα παίρνεις από τα ιδιαίτερα ή οτιδήποτε. Κάνε ένα αξιοπρεπές μάθημα να πουμε.
-.-
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Χρήστες Βρείτε παρόμοια
-
Τα παρακάτω 0 μέλη και 2 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:Tα παρακάτω 5 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
-
Φορτώνει...
-
Το forum μας χρησιμοποιεί cookies για να βελτιστοποιήσει την εμπειρία σας.
Συνεχίζοντας την περιήγησή σας, συναινείτε στη χρήση cookies στον περιηγητή σας.