Τα θρησκευτικά στο σχολείο

Θρησκευτικά στα σχολεία: Να καταργηθούν ή όχι;

Αποτελέσματα της δημοσκόπησης (Ψήφισαν 413)
  • Να καταργηθούν τελείως

    Ψήφοι: 125 30.3%
  • Να μείνουν ως έχουν

    Ψήφοι: 79 19.1%
  • Να μην καταργηθούν αλλά να αναφέρονται γενικά στις θρησκείες

    Ψήφοι: 201 48.7%
  • ΔΞ/ΔΑ

    Ψήφοι: 8 1.9%

miv

Επιφανές μέλος

Ο Babis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει από Βόρεια Μακεδονία (Ευρώπη). Έχει γράψει 8,275 μηνύματα.
Δε νιώθω θιγμένος επειδή προσέβαλες την Ε.Ε., νιώθω θιγμένος επειδή την προσέβαλες με αναιδή τρόπο. Σαφώς και όλοι έχουμε δικαίωμα να την κρίνουμε προσωπικά. Αλλά με κοσμιότητα. Το να χαρακτηρίζεις οτιδήποτε ηλίθιο, απλώς δεν έχει νόημα, και καταστρέφει την καλή διάθεση των συνομιλητών.
Δεν έχει σημασία ποιανού η ψήφος μετράει. Το ότι δεν έχω δικαίωμα ψήφου -ακόμη-, σημαίνει πως δεν έχω δικαίωμα να κρίνω το θεσμό; Ας μην τρελαθούμε...
Κατά τ' άλλα, δε θέλουμε τη συνθήκη της Λισσαβόνας, αλλά αυτή δίνει περισσότερες αρμοδιότητες στο Ευρωκοινοβούλιο.
Κι εδώ κατ' επίφαση είναι δημοκρατικοί οι θεσμοί.



Α, εμείς καταχραζόμαστε αυθαίρετα διάφορους τίτλους, εσύ όχι... Ίσως θα μπορούσες να εστιάσεις στα επιχειρήματα -στα οποία δεν απαντάς-, και όχι να απευθύνεις κατηγορίες που δε συμβάλλουν με τη συζήτηση. Έχω εξηγήσει γιατί ο τρόπος με τον οποίο γίνεται το μάθημα των Θρησκευτικών είναι παραβίαση ανθρωπίνων δικαιωμάτων, έχουμε εξηγήσει και γιατί δεν είναι αρκετή η απαλλαγή.

Εννοείται πως δε το νιώθετε, διότι δεν είναι τα δικά σας δικαιώματα που παραβιάζονται. Και εν πάσει περιπτώσει, ούτε και αν γινόταν το μάθημα πιο αντικειμενικά θα παραβιάζονταν.

Ποιος είπε να διαλέγεις συγκεκριμένη θρησκεία για να διδαχθείς (όχι, δε σκέφτομαι καθόλου...);

Εντάξει, την άλλη φορά θα την προσβάλλω με κόσμιο τρόπο τη γλυκιά μας ενωσούλα, αν είναι να τη βρίσκεις έτσι, να χαλάσω εγώ χατήρι;

Κανένα δικαίωμά σου δεν παραβιάζεται, σταμάτα να λες ό,τι να'ναι. Αν θεωρείς τα Θρησκευτικά προσυλητισμό, τότε μη συμμετέχεις, αυτό είναι επαρκές για να έχεις ελευθερία αν θα συμμετέχεις ή όχι σε κάτι που εσύ, η μειοψηφία κι όχι εμείς, θεωρείς προσυλητισμό.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

thewatcher

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο thewatcher αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών και Μαθητής Α' λυκείου. Έχει γράψει 244 μηνύματα.
Κανένα δικαίωμά σου δεν παραβιάζεται, σταμάτα να λες ό,τι να'ναι. Αν θεωρείς τα Θρησκευτικά προσυλητισμό, τότε μη συμμετέχεις, αυτό είναι επαρκές για να έχεις ελευθερία αν θα συμμετέχεις ή όχι σε κάτι που εσύ, η μειοψηφία κι όχι εμείς, θεωρείς προσυλητισμό.

Σοβαρά τώρα θεωρείς ότι τα Θρησκευτικά που διδασκόμαστε στο σχολείο δίνουν αντικειμενικές και όχι δογματικές γνώσεις;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Οδυσσέας

Διάσημο μέλος

Ο Οδυσσέας αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μαθητής Γ' λυκείου. Έχει γράψει 3,499 μηνύματα.
εγω πιστευω στον χριστιανισμο με τους ΣΥΓΧΡΟΝΟΥΣ αγιους πατερες ΒΛΕΠΕ
πατηρ παισιο......επειδη υπαρχουν μερικοι δεν πρεπει να τους βαζουμε ολους στο ιδιο τσουβαλι,,,,,,γιατι δεν κανεις αναφορα σε αυτους τους αγιους ε ? εσενα σε προσιλυτησαν δηλαδη.....μαλιστα γιατι εγω δεν ειδα με το μαθημα των θρησκευτικων κανενα προσυλιτισμο ουτε κανενας συμμαθητης μου τωρα πως ειδες εσυ δεν ξερω.......προσυλιτισμο κανουν σε εμας τους καβαλιωτες οι προτεσταντες που μαζευονται στην πλατεια και λενε πως ειναι η εκκλησια του θεου και κατι τετιεε ψυετιες και δεν λενε ποιοι πραγματικα ειναι.....
-----------------------------------------


πιο θεωρεις τυπικο ζητημα? ?
Tα 200 παιδια που πανε β λυκειου στο σχολειο μου βλεπουν τα θρησκευτικα ως προσυλητισμα.Εκτος απο κατι ανωγειανους οι οποιοι εναι απεριγραπτοι...
Ακομα και παιδια που πιστευουν στο θεο παραδεχονται πως ο μοναδικος σκοπος των θρησκευτικων ειναι ο προσηλιτισμος.Δεν λεω πως η ορθοδοξη εκκλησσια ειναι η μονη που προσπαθει να προσηλιτισει αλλα και μονο το οτι το κανει ειναι απαραδεκτο.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Crookshanks

Διάσημο μέλος

Ο Crookshanks αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μαθητής Γ' λυκείου. Έχει γράψει 3,567 μηνύματα.
Εντάξει, την άλλη φορά θα την προσβάλλω με κόσμιο τρόπο τη γλυκιά μας ενωσούλα, αν είναι να τη βρίσκεις έτσι, να χαλάσω εγώ χατήρι;

Κανένα δικαίωμά σου δεν παραβιάζεται, σταμάτα να λες ό,τι να'ναι. Αν θεωρείς τα Θρησκευτικά προσυλητισμό, τότε μη συμμετέχεις, αυτό είναι επαρκές για να έχεις ελευθερία αν θα συμμετέχεις ή όχι σε κάτι που εσύ, η μειοψηφία κι όχι εμείς, θεωρείς προσυλητισμό.

Το ότι κάτι δεν είναι μαύρο δε σημαίνει ότι είναι και άσπρο.

Έχω πει και έχω τεκμηριώσει σε αρκετά προηγούμενα ποστς μου -στα επιχειρήματα των οποίων δεν απάντησες- γιατί ο τρόπος με τον οποίο γίνεται το μάθημα των "θρησκευτικών" συνιστά προσηλυτιστική ενέργεια. Δε θα κάτσω πάλι μισή ώρα να το αναλύσω.

Οι θρησκευτικές πεποιθήσεις είναι κάτι το προσωπικό, δεν έχει νόημα να μιλάμε με όρους πλειοψηφίας και μειοψηφίας, εκτός κι αν δέχεσαι πως έχουμε θεοκρατία.

Στο προηγούμενο ποστ μου εννοούσα "συμβάλλει στην" και όχι "με την".

Είναι προσηλυτισμός, και όχι προσυλητισμός.
-----------------------------------------
Tα 200 παιδια που πανε β λυκειου στο σχολειο μου βλεπουν τα θρησκευτικα ως προσυλητισμα.Εκτος απο κατι ανωγειανους οι οποιοι εναι απεριγραπτοι...

Παράξενο.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

miv

Επιφανές μέλος

Ο Babis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει από Βόρεια Μακεδονία (Ευρώπη). Έχει γράψει 8,275 μηνύματα.
Το ότι κάτι δεν είναι μαύρο δε σημαίνει ότι είναι και άσπρο.

Έχω πει και έχω τεκμηριώσει σε αρκετά προηγούμενα ποστς μου -στα επιχειρήματα των οποίων δεν απάντησες- γιατί ο τρόπος με τον οποίο γίνεται το μάθημα των "θρησκευτικών" συνιστά προσηλυτιστική ενέργεια. Δε θα κάτσω πάλι μισή ώρα να το αναλύσω.

Οι θρησκευτικές πεποιθήσεις είναι κάτι το προσωπικό, δεν έχει νόημα να μιλάμε με όρους πλειοψηφίας και μειοψηφίας, εκτός κι αν δέχεσαι πως έχουμε θεοκρατία.

Στο προηγούμενο ποστ μου εννοούσα "συμβάλλει στην" και όχι "με την".

Είναι προσηλυτισμός, και όχι προσυλητισμός.
-----------------------------------------


Παράξενο.


Δε με πείθεις όμως. Από τη στιγμή που η συμμετοχή είναι προαιρετική, δεν παραβιάζεται κανένα δικαιωμά σου, σ'αυτό είμαι κάθετος, δεν υπάρχουν πολλές ερμηνείες.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Crookshanks

Διάσημο μέλος

Ο Crookshanks αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μαθητής Γ' λυκείου. Έχει γράψει 3,567 μηνύματα.
Δε με πείθεις όμως. Από τη στιγμή που η συμμετοχή είναι προαιρετική, δεν παραβιάζεται κανένα δικαιωμά σου, σ'αυτό είμαι κάθετος, δεν υπάρχουν πολλές ερμηνείες.

Δε μαθαίνω τίποτα, όλο τα ίδια και τα ίδια κάνω. Συν του ότι δεν είναι διδακτικός ο σκοπός του μαθήματος, πνευματικός είναι. Και συν του ότι δεν κάνουμε ιστορία. Α, και γιατί να κάνω δηλαδή την εβραϊκή ιστορία και όχι την τουρκική, που άλλωστε με επηρέασε και πολύ πιο άμεσα;



Αν το παιδί είναι σε μικρή ηλικία μια φορά ανώριμο που δε μπορεί να επιλέξει θρήσκευμα, οι γονείς θα είναι 10 φορές που του το επιβάλλουν, εφόσον έχουν εκτεθεί στη σημασία της ελεύθερης επιλογής.

Α, αν το πάμε λοιπόν με την πλειοψηφία, δε θα έπρεπε να κάνουμε καθόλου μάθημα. Τί πάει να πει επικρατούσα θρησκεία -για το ορθόδοξο κράτος που αναφέρεις-; Ξέρεις πώς ακριβώς έγινε επικρατούσα;

Η θρησκευτικές πεποιθήσεις είναι κάτι το προσωπικό. Δεν έχει κανένας το δικαίωμα να έρθει και να κολλήσει την ταμπέλα "χριστιανός", "μουσουλμάνος", "άθεος" ή ό,τι άλλο σε ένα παιδάκι του Δημοτικού. Ακόμη και του Γυμνασίου. Και, αν θυμάμαι καλά, υποτίθεται ότι ο Θεός μας έδωσε ελεύθερη βούληση. Εφόσον μας την έδωσε, γιατί δε τη σέβονται; Αν σου κοπανάνε επί 6 -τουλάχιστον, φτάνει και τα 9- χρόνια ότι η μοναδική Αλήθεια είναι ο Χριστιανισμός και άλλες τέτοιες προπαγάνδες, πώς ακριβώς σου δίνεται το περιθώριο να πιστέψεις το αντίθετο -μιλάμε πάντα για το μέσο όρο-; Πού είναι ο σεβασμός προς την προσωπικότητα και τη μοναδικότητα του ανθρώπου; Και, μιας και μίλησες για συνθήκες, η Παγκόσμια Διακήρυξη για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα αναφέρει (άρθρο 26, παρ. 2) "Η εκπαίδευση πρέπει να αποβλέπει στην πλήρη ανάπτυξη της ανθρώπινης προσωπικότητας και στην ενίσχυση του σεβασμού των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και των θεμελιακών ελευθεριών. Πρέπει να προάγει την κατανόηση, την ανεκτικότητα και τη φιλία ανάμεσα σε όλα τα έθνη και σε όλες τις φυλές και τις θρησκευτικές ομάδες, και να ευνοεί την ανάπτυξη των δραστηριοτήτων των Ηνωμένων Εθνών για τη διατήρηση της ειρήνης." Πλήρης ανάπτυξη της ανθρώπινης προσωπικότητας δεν είναι εφικτή, όταν παρουσιάζονται με απόλυτα μονόπλευρο τρόπο οι πεποιθήσεις που διακρίνουν ένα μόνο δόγμα.

Ο προσηλυτισμός στην Ελλάδα απαγορεύεται. Αν πας σε σχολείο και αρχίσεις να μιλάς με τα παιδάκια για άλλα θρησκεύματα, θα σε βγάλουν έξω. Αλλά τα βιβλία των θρησκευτικών είναι χίλιες φορές χειρότερα. Για τον εξισλαμισμό: Το ότι είμαι πιο πλούσιος από το γείτονά μου δε σημαίνει ότι είμαι και Βαρδινογιάννης.

Εγώ πάλι δε βλέπω πολλούς από αυτούς που αναφέρεις.

Τα άλλα μαθήματα τα κάνεις γιατί σου προσφέρουν γνώσεις και αυτός είναι ο σκοπός τους (κι εγώ θα ήθελα να μην έχουμε αρχαία). Αλλά τα Θρησκευτικά στοχεύουν στο να σου προσφέρουν βοήθεια να αναπτύξεις τις θρησκευτικές σου πεποιθήσεις, πράγμα που σαφώς δε γίνεται, διότι δεν έχεις παρά μόνο μία επιλογή.

Α, δεν υπάρχει το δικαίωμα επιλογής; Αυτό με ποιο δικαίωμα το λες; Έχεις δικαίωμα να το πεις, έχεις δικαίωμα να επιλέξεις να το πεις, είναι μια προσωπική σου γνώμη. Υπάρχει κάθε δικαίωμα να επιλέξει ο άνθρωπος ελεύθερα τα πιστεύω του. Να σκεφτεί ΜΟΝΟΣ του, και όχι επειδή θα του τα προσφέρουν έτοιμα στο πιάτο, όπως λες κι εσύ. Ο γονιός που πραγματικά αγαπάει το παιδί του, το αφήνει να φύγει από το σπίτι, δε το κρατάει μια ζωή. Ακριβώς για τον ίδιο λόγο πρέπει και ο γονέας να μην παίρνει το παιδάκι με το ζόρι στην Εκκλησία, ούτε να το βάζει να νηστεύει, χωρίς να θέλει, ούτε να του κοπανάει μέρα-νύχτα για το Θεό.
Και εν πάσει περιπτώση, ακόμη κι αν το κάνει, νομίζεις πως το σχολείο έχει διακοσμητικό ρόλο; Νομίζεις πως το σχολείο έχει το ίδιο κύρος με την τηλεόραση; Τα παιδάκια που πάνε στο σχολείο δεν αμφισβητούν το σχολείο. Δεν υπάρχει κανένας που θα τους πει ότι αυτά που μαθαίνουν εκεί μπορεί να μην είναι σωστά. Όταν βάζουν τα θρησκευτικά δίπλα-δίπλα με την ιστορία και τα μαθηματικά, δεν καταλαβαίνουν τη διαφορά, και αυτό έχει επιπτώσεις και στο μέλλον. Εσύ πού βλέπεις κάποια εκπομπή στην τηλεόραση που να αμφισβητεί τη θρησκεία, και την οποία να τη βλέπουν τα παιδιά; Πού βλέπεις κάποια εκπομπή που να αμφισβητεί τη θρησκεία γενικά -σπάνια, στις ειδήσεις υπάρχουν μερικές φορές και ίσως να υπάρχουν μερικά ντοκυμαντέρ στη νυχτερινή ζώνη-; Νομίζεις ότι ένα 8χρονο θα κάτσει να δει ειδήσεις; Κι αν δει, νομίζεις ότι θα καταλάβει αυτά που λέει; Ίσα-ίσα που αρκετά από αυτά που βλέπει ενισχύουν το θρησκευτικό αίσθημα -όχι, που έχουν φτιάξει μέχρι και κινούμενα σχέδια με το Μωυσή και το Χριστό, στο βωμό πάντα του χρήματος (και μπορεί και όχι μόνο), που έχει κάθε Κυριακή τη Θ. Λειτουργία στην τηλεόραση (σε πρωινές ώρες, μαζί με τα παιδικά που βλέπουν τα μικρά)-. Όλα αυτά, σε απλουστευμένη μορφή, ώστε να γίνεται κατανοητή από το παιδικό μυαλό. Πράγμα που γίνεται και από το μάθημα των "θρησκευτικών". Από την άλλη πλευρά, τα λίγα που μπορεί να αμφισβητούν τη θρησκεία μετέρχονται γλώσσας σύνθετης, είναι ξενόγλωσσα -αν πρόκειται για ντοκυμαντέρ-, και είναι αργά, με αποτέλεσμα κανένα παιδί να μη τα βλέπει. Το 8χρονο, 10χρονο θα κάτσει να δει ντοκυμαντέρ, τη στιγμή που και οι περισσότεροι συνομήλικοί μου προτιμούν τις ειδήσεις του σταρ;
Α, ναι, και οι κοινωνικές συνθήκες θα μεταβληθούν από μόνες τους. Όσο υπάρχει αυτή η κατάσταση με το μάθημα των θρησκευτικών, η επικρατούσα θρησκεία θα διαιωνίζεται. Δε χρειάζεται να σου υπενθυμίσω πώς ακριβώς έγινε επικρατούσα θρησκεία, φυσικά. Αυτό ισχύει για όλες -κι αν όχι όλες, τις περισσότερες- θρησκείες του κόσμου.
Δεν εχθρεύομαι τη θρησκεία, την επιβολή της εχθρεύομαι. Δε βλέπω εχθρούς παντού τριγύρω μου.
Και στην Ιαπωνία γιορτάζουν τα Χριστούγεννα, αλλά κάθε άλλο παρά χριστιανική χώρα είναι. Και τις Απόκριες γιορτάζουμε εδώ, αλλά είναι αρχαία ελληνική γιορτή.
Ίσως αγνοείς τις επιπλοκές της παραχώρησης προνομίων σε οποιοδήποτε σωματείο. Αλλά βέβαια, στο όνομα της παράδοσης και του κινδύνου αλλοτρίωσης της θρησκευτικής μας ταυτότητας -την οποία μας ρωτήσανε αν τη θέλουμε, παρεμπιπτόντως;-, η σύνδεση της Εκκλησίας με το Κράτος είναι αναγκαία, αν θέλουμε να προφυλαχθούμε από τους κινδύνους της παγκοσμιοποίησης... Η θρησκεία δεν είναι πολιτικό κόμμα ή σωματείο.
Είπα δυο τρεις φορές για τη γιαγιά μου και το έχεις πάρει ως καραμέλα. Δεν υπάρχει θέμα του τί γίνεται με τη γιαγιά μου. Άσε την αυτή να έχει τα πιστεύω της, δεν πρόκειται να αλλάξει ούτε καν τη στάση της απέναντι στο τί πρέπει να πιστεύουν οι άλλοι. Και να της πάω κόντρα, δεν έχει κανένα νόημα. Δεν είναι προσωπικό το πρόβλημα, σαφώς και είναι κοινωνικό, από τη στιγμή που το κάθε βρέφος σε αυτή τη χώρα, λευκό ή μελαψό, αγόρι ή κορίτσι, με την ταμπέλα "ορθόδοξος", με την ταμπέλα "καθολικός" ή με την ταμπέλα "μουσουλμάνος", με υψηλό ή χαμηλό κοινωνικό υπόβαθρο έχει το δικαίωμα να αναπτύσσει ελεύθερα την προσωπικότητά του και τις θρησκευτικές του πεποιθήσεις, κάτι που καταπατάται από τον τρόπο με τον οποίο συνδέεται η εκπαίδευση με τη θρησκεία. Και μην αρχίσει πάλι να λες για την οικογένεια και για την επικρατούσα θρησκεία. Εκτός αυτών για τα οποία μιλάω παραπάνω, όσα μπορούμε να αλλάξουμε προς το καλύτερο δεν υπάρχει λόγος να μη το κάνουμε. Και ερωτώ: Πού είναι το κακό στο να γίνεται το μάθημα των θρησκευτικών με περισοτερο αντικειμενικό τρόπο;
Για να κάθομαι εδώ και να διαφωνώ μαζί σου, σημαίνει ότι ναι, θα διαφωνήσω και θα υπερασπισθώ τα δικαιώματά μου. Αλλά δε θα κάτσω να τσακωθώ. Αν φτάσω στο σημείο πριν τον τσακωμό, τότε αυτό που θα πρέπει να κάνω είναι να τσακωθώ όχι με κάποιο άτομο, αλλά με το κράτος, το οποίο υποθάλπτει την διαμόρφωση χαρακτήρων που συμπεριφέρονται ρατσιστικά προς τους αλλόθρησκους. Και εσύ μπορεί να παίρνεις από επιχειρήματα, οι άλλοι όμως όσα και να τους λες, το ίδιο τους κάνει. Και ξαναλέω ότι πρώτα θα τα βάλω με το κράτος, και ύστερα με όλους τους υπόλοιπους, οι οποίοι είναι κι αυτοί θύματα του συστήματος -και δε λέω το σύστημα έτσι γενικά και αόριστα, καταλαβαίνετε τί εννοώ-.

https://ischool.e-steki.gr/showpost.php?p=1411074&postcount=532
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

miv

Επιφανές μέλος

Ο Babis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει από Βόρεια Μακεδονία (Ευρώπη). Έχει γράψει 8,275 μηνύματα.

Κάνεις Θρησκευτικά επειδή το θέλει η μάνα σου φίλε μου, αλλιώς θα έπαιρνες απαλλαγή. Ποια η διαφορά; Αν δεν είχες το σχολείο και ήθελε να σε κάνει Χριστιανό θα σ'εστελνε στο κατηχητικό, το ίδιο είναι. Κι όλα αυτά που λες περί ελεύθερης ανάπτυξης και λοιπά θεωρητικά ωραιολογήματα είναι όμορφα να τα λες αλλά δεν ισχύουν, οι αξίες με τις οποίες θα μεγαλώσεις είναι αυτές που θέλουν οι γονείς σου, δεν έχεις άλλες επιλογές. Το γιατί κάνεις Θρησκευτικά μπορείς να το ρωτήσεις απ'την οικογένεια και τον εαυτό σου, από κανέναν άλλον.
Απ'την στιγμή που δεν είναι υποχρεωτικό μάθημα, δεν παραβιάζει κανένα δικαίωμα και τέλος πάντων η ελεύθερη ανάπτυξη της θρησκευτικής σκέψης κλπ. δεν είναι ανθρώπινο δικαίωμα, άσχετα αν εσύ του δίνεις τον τίτλο. Το ποια θρησκευτική σκέψη θα καλλιεργήσω στο παιδί μου το αποφασίζω εγώ κι όταν μεγαλώσει κι έχει ωριμότητα σκέψης, ας πάει να πνιγεί. Μέχρι τότε, η προσωπικότητα του παιδιού είναι κάτι που διαμορφώνω όπως γουστάρω, από τη στιγμή που δεν βλάπτει αυτό τρίτους.
Η ίδια επιλογή που υπάρχει στο κατηχητικό υπάρχει και στο σχολείο από τη στιγμής που de facto το μάθημα είναι επιλογής. Το παίρνουν μόνο αυτοί που εκτιμούν την αξία του. Ματαιοπονείς αν προσπαθείς να δώσεις στα πράγματα διάσταση που δεν έχουν.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Crookshanks

Διάσημο μέλος

Ο Crookshanks αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μαθητής Γ' λυκείου. Έχει γράψει 3,567 μηνύματα.
Κάνεις Θρησκευτικά επειδή το θέλει η μάνα σου φίλε μου, αλλιώς θα έπαιρνες απαλλαγή. Ποια η διαφορά; Αν δεν είχες το σχολείο και ήθελε να σε κάνει Χριστιανό θα σ'εστελνε στο κατηχητικό, το ίδιο είναι. Κι όλα αυτά που λες περί ελεύθερης ανάπτυξης και λοιπά θεωρητικά ωραιολογήματα είναι όμορφα να τα λες αλλά δεν ισχύουν, οι αξίες με τις οποίες θα μεγαλώσεις είναι αυτές που θέλουν οι γονείς σου, δεν έχεις άλλες επιλογές. Το γιατί κάνεις Θρησκευτικά μπορείς να το ρωτήσεις απ'την οικογένεια και τον εαυτό σου, από κανέναν άλλον.
Απ'την στιγμή που δεν είναι υποχρεωτικό μάθημα, δεν παραβιάζει κανένα δικαίωμα και τέλος πάντων η ελεύθερη ανάπτυξη της θρησκευτικής σκέψης κλπ. δεν είναι ανθρώπινο δικαίωμα, άσχετα αν εσύ του δίνεις τον τίτλο. Το ποια θρησκευτική σκέψη θα καλλιεργήσω στο παιδί μου το αποφασίζω εγώ κι όταν μεγαλώσει κι έχει ωριμότητα σκέψης, ας πάει να πνιγεί. Μέχρι τότε, η προσωπικότητα του παιδιού είναι κάτι που διαμορφώνω όπως γουστάρω, από τη στιγμή που δεν βλάπτει αυτό τρίτους.
Η ίδια επιλογή που υπάρχει στο κατηχητικό υπάρχει και στο σχολείο από τη στιγμής που de facto το μάθημα είναι επιλογής. Το παίρνουν μόνο αυτοί που εκτιμούν την αξία του. Ματαιοπονείς αν προσπαθείς να δώσεις στα πράγματα διάσταση που δεν έχουν.

Ας αφήσουν λοιπόν τους γονείς που θέλουν να επιβάλλουν τη θρησκεία τους στο παιδί τους (λοιπόν, να το πάνε και στη λέσχη της ομάδας τους, στις συναντήσεις του ΚΚΕ αν είναι κομμουνιστές ή του ΛΑ.Ο.Σ. αν είναι ακροδεξιοί) να το κάνουν με το κατηχητικό, το σχολείο δεν είναι για να προσηλυτίζει και να πλύνει εγκεφάλους.

Ναι, ωραιολογήματα, κι εγώ σου δείχνω έναν τρόπο με τον οποίο μπορούμε να τα προσεγγίσουμε αλλά τον απορρίπτεις, χωρίς να λες γιατί είναι ελαττωματικός/βλαπτικός ή ό,τι άλλο.

Η μοναδική αξία που θα έπρεπε να μεταδίδεται είναι το να κρίνεις τις αξίες που σου παραδίδονται.

Δεν κάνω θρησκευτικά, κάνω "θρησκευτικά".

Είναι ανθρώπινο δικαίωμα, γιατί (ξαναλέω), κάθε άνθρωπος έχει το δικαίωμα να αναπτύσσει ελεύθερα την προσωπικότητά του, και η θρησκευτική του συνείδηση είναι μέρος αυτής.

Όχι, δεν έχει κανένας το δικαίωμα να διαμορφώσει την προσωπικότητα του παιδιού του όπως γουστάρει. Αυτούς που αγαπάμε, τους αφήνουμε να πετάξουν ελεύθεροι... Δεν έχει κανείς το δικαίωμα να τους επιβάλλει καμία άποψη. Και (ξαναλέω), δεν έχει το δικαίωμα κάποιος να αναθρέψει το παιδί του ως καταθλιπτικό ή ως φασίστα ή ως φιλελεύθερο ή ως φαν της ροκ ή της τάδε αθλητικής ομάδας -αν υπάρχουν ακόμα σε επίπεδο πρωταθλημάτων-, από τη στιγμή που βλάπτει το δικαίωμά του για ελεύθερη ανάπτυξη της προσωπικότητάς του. Και εντάξει αν το κάνει με μη συνειδητό τρόπο. Πράγμα που σαφώς δεν ισχύει για το μάθημα των θρησκευτικών. Και εν τέλει, τί σχέση έχει το σχολείο με το πώς θέλουν οι γονείς να αναθρέψουν το παιδί τους; Άλλο οικογένεια, άλλο σχολείο.

Δεν είναι μάθημα επιλογής για τους εξής λόγους:
1) Δε το επιλέγεις ανάμεσα σε άλλα μαθήματα, πράγμα που σημαίνει ότι μπορείς να το αντικαταστήσεις με κάποιο άλλο,
2) Οι κηδεμόνες σου πρέπει να δώσουν τη συγκατάθεσή τους, εν αντιθέσει με τα μαθήματα επιλογής,
3) Υπάρχει η πιθανότητα άσκησης κοινωνικής πίεσης, και εφόσον μπορούμε να την περιορίσουμε, οφείλουμε να το κάνουμε.

Δε δίνω εγώ στα πράγματα διαστάσεις που δεν έχουν, τα πράγματα έχουν διαστάσεις που δε θα έπρεπε να έχουν.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

persi

Πολύ δραστήριο μέλος

Η persi αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια. Έχει γράψει 1,949 μηνύματα.
Κάνεις Θρησκευτικά επειδή το θέλει η μάνα σου φίλε μου, αλλιώς θα έπαιρνες απαλλαγή. Ποια η διαφορά; Αν δεν είχες το σχολείο και ήθελε να σε κάνει Χριστιανό θα σ'εστελνε στο κατηχητικό, το ίδιο είναι. Κι όλα αυτά που λες περί ελεύθερης ανάπτυξης και λοιπά θεωρητικά ωραιολογήματα είναι όμορφα να τα λες αλλά δεν ισχύουν, οι αξίες με τις οποίες θα μεγαλώσεις είναι αυτές που θέλουν οι γονείς σου, δεν έχεις άλλες επιλογές. Το γιατί κάνεις Θρησκευτικά μπορείς να το ρωτήσεις απ'την οικογένεια και τον εαυτό σου, από κανέναν άλλον.
Απ'την στιγμή που δεν είναι υποχρεωτικό μάθημα, δεν παραβιάζει κανένα δικαίωμα και τέλος πάντων η ελεύθερη ανάπτυξη της θρησκευτικής σκέψης κλπ. δεν είναι ανθρώπινο δικαίωμα, άσχετα αν εσύ του δίνεις τον τίτλο. Το ποια θρησκευτική σκέψη θα καλλιεργήσω στο παιδί μου το αποφασίζω εγώ κι όταν μεγαλώσει κι έχει ωριμότητα σκέψης, ας πάει να πνιγεί. Μέχρι τότε, η προσωπικότητα του παιδιού είναι κάτι που διαμορφώνω όπως γουστάρω, από τη στιγμή που δεν βλάπτει αυτό τρίτους.
Η ίδια επιλογή που υπάρχει στο κατηχητικό υπάρχει και στο σχολείο από τη στιγμής που de facto το μάθημα είναι επιλογής. Το παίρνουν μόνο αυτοί που εκτιμούν την αξία του. Ματαιοπονείς αν προσπαθείς να δώσεις στα πράγματα διάσταση που δεν έχουν.

Δηλαδή εγώ πάω αμέσως ΤΩΡΑ, να κάνω μήνυση στους γονείς μου ενάντια στα δικαίωματα τους να με (κακο)χειρίζονται... το παιδί δεν είναι ένα κομμάτι κρέας που κουνιέται... είναι ένας άνθρωπος, πρέπει πρώτα να ωριμάσει, να καταλάβει και να κάνει τις επιλογές του, όχι απλά όταν είναι έξι να κολλάει η δασκάλα του το Πάτερ Ημών πάνω απ' το πίνακα...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Λουκρητία

Πολύ δραστήριο μέλος

Η Ειρήνη. αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 29 ετών, Μαθητής Γ' γυμνασίου και μας γράφει από Ηράκλειο (Κρήτη). Έχει γράψει 1,905 μηνύματα.
Δηλαδή εγώ πάω αμέσως ΤΩΡΑ, να κάνω μήνυση στους γονείς μου ενάντια στα δικαίωματα τους να με (κακο)χειρίζονται... το παιδί δεν είναι ένα κομμάτι κρέας που κουνιέται... είναι ένας άνθρωπος, πρέπει πρώτα να ωριμάσει, να καταλάβει και να κάνει τις επιλογές του, όχι απλά όταν είναι έξι να κολλάει η δασκάλα του το Πάτερ Ημών πάνω απ' το πίνακα...

Ποτε θα καταλαβεις επιτελους οτι το παιδι φυσικα και δεν ειναι ενα κομματι κρεας που κουνιεται οκεη σ' αυτο, αλλα που ΕΙΝΑΙ ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΚΟ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΑΝΩΡΙΜΟ και δεν ειναι σε θεσεις να παιρνει αποφασεις μονο του.
Ξερεις εσυ κανεναν που γεννηθηκε ωριμος;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

dreamer

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο xristos αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών, Μαθητής Α' λυκείου και μας γράφει από Βόλος (Μαγνησία). Έχει γράψει 295 μηνύματα.
Χρησιμεύουν για τον λόγο που χρησιμεύει και η ιστορία.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Rotzcp

Νεοφερμένος

Ο Rotzcp αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 28 ετών και Μαθητής Β' γυμνασίου. Έχει γράψει 54 μηνύματα.
Θα χρησίμευαν μόνο αν ήταν λιγότερο συντηρητικά και φανατικά και δεν μιλούσαν μόνο για την Ορδοδοξία
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

persi

Πολύ δραστήριο μέλος

Η persi αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια. Έχει γράψει 1,949 μηνύματα.
Είδα κάτι στο θέμα που κλειδώθηκε και μου βγήκε το μάτι.
Εφόσον είναι υποχρεωτικά για όλα τα χρόνια της φοιτησης σου στο γυμνασιο και στο λύκειο είναι ανωφελο να το συζητάς
ε;;; Δηλαδή, οι αγώνες που έκαναν οι Ευρωπαίοι Φοιτητές για να μπει η σεξουαλική αγωγή στα σχολεία δεν είχαν σημασία; Ήταν αρκετά ώριμοι ώστε να μην ΣΥΜΒΙΒΑΣΤΟΥΝ στο σύστημα και να προσπαθήσουν να το αλλάξουν σε κάτι καλύτερο (να σημειωθεί πως άλλαξε, απλά αυτό δεν έγινε στην Ελλάδα, μόνο στην υπόλοιπη Ευρώπη). Και αυτό ήταν απλά ένα παράδειγμα. Εμείς λέμε και ξαναλέμε πως τα θρησκευτικά είναι προσιλιτισμός, κι εσείς λέτε πως αφού το σύστημα τα περιλαμβάνει ΚΑΙ απαγορεύει το προσυλιτισμό, δεν μπορούν να θεωρηθούν προσιλιτισμός. Είναι λογική αυτή;;;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Φιλιον_Τερας

Διάσημο μέλος

Ο Φιλιον_Τερας αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 3,031 μηνύματα.
Ποτε θα καταλαβεις επιτελους οτι το παιδι φυσικα και δεν ειναι ενα κομματι κρεας που κουνιεται οκεη σ' αυτο, αλλα που ΕΙΝΑΙ ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΚΟ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΑΝΩΡΙΜΟ και δεν ειναι σε θεσεις να παιρνει αποφασεις μονο του.
Ξερεις εσυ κανεναν που γεννηθηκε ωριμος;

ειναι σε θεση να παιρνει αποφασεις μονο του. απλα δεν ειναι σε θεση να παιρνει ολες τις αποφασεις μονο του. οπως, και παρα πολλοι ενηλικες
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Kotatsuneko

Πολύ δραστήριο μέλος

Η Kotatsuneko αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 32 ετών και Μαθητής Γ' λυκείου. Έχει γράψει 1,494 μηνύματα.
Αν δεν πάρει όλες τις αποφάσες μόνο του πώς θα μάθει να κρίνει τι είναι σωστό,τι λάθος?
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Crookshanks

Διάσημο μέλος

Ο Crookshanks αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μαθητής Γ' λυκείου. Έχει γράψει 3,567 μηνύματα.
Ποτε θα καταλαβεις επιτελους οτι το παιδι φυσικα και δεν ειναι ενα κομματι κρεας που κουνιεται οκεη σ' αυτο, αλλα που ΕΙΝΑΙ ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΚΟ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΑΝΩΡΙΜΟ και δεν ειναι σε θεσεις να παιρνει αποφασεις μονο του.
Ξερεις εσυ κανεναν που γεννηθηκε ωριμος;

Μα αυτό λέει τόση ώρα, εσύ πού διαφωνείς;:P
Δε γεννιέσαι ώριμος, γίνεσαι, και μέχρι τότε, θεμελιώδη στοιχεία της προσωπικότητας του κάθενος πρέπει να διαφυλάσσονται και να προστατεύονται από εξωγενείς παράγοντες κατά το μέγιστο δυνατόν.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

miv

Επιφανές μέλος

Ο Babis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει από Βόρεια Μακεδονία (Ευρώπη). Έχει γράψει 8,275 μηνύματα.
Αν το βάλεις σε ένα ψυγείο, σίγουρα θα διατηρηθεί καλύτερα η στεγανότητα της προσωπικότητάς του. Επειδή έχετε παρανοήσει ορισμένα πράγματα, η ελευθερία της άποψης δεν σημαίνει κατάργηση της επιρροης και της κοινωνικοποίησης πάνω στο παιδί του καθενός, το οποίο ανατρέφει ο καθένας σύμφωνα με τη δική του κοσμοθεωρία. Αυτό πέρα από αδύνατο είναι και αντικοινωνικό. Ελευθερία της άποψης σημαίνει, όταν το παιδί φτάσει σε ώριμη ηλικία, να νιώθει την ελευθερία ν'αυτοπροσδιορίζεται και να σκέφτεται. Αν αυτό εσύ το μπερδεύεις με τις αρχές που εγώ γουστάρω να μεταδόσω στο δημιούργημά μου (το παιδί), τότε έχεις παρανοήσει ορισμένα πράγματα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Crookshanks

Διάσημο μέλος

Ο Crookshanks αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μαθητής Γ' λυκείου. Έχει γράψει 3,567 μηνύματα.

miv

Επιφανές μέλος

Ο Babis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει από Βόρεια Μακεδονία (Ευρώπη). Έχει γράψει 8,275 μηνύματα.
Αυτό το αποφασίσω εγώ. Εσύ με το γιο σου κάνε ό,τι θέλεις. Παρ'ολα αυτά για τις αξίες που επιλέγω να μεγαλώσω τα παιδιά μου, δεν υποχρεούμαι ούτε εγώ ούτε κανένας άλλος να λογοδοτήσω σε κανέναν.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Crookshanks

Διάσημο μέλος

Ο Crookshanks αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μαθητής Γ' λυκείου. Έχει γράψει 3,567 μηνύματα.
Γιατί;

Έχεις δικαίωμα να μεγαλώσεις το παιδί σου ως καταθλιψιομανή;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top