Τα θρησκευτικά στο σχολείο

Θρησκευτικά στα σχολεία: Να καταργηθούν ή όχι;

Αποτελέσματα της δημοσκόπησης (Ψήφισαν 413)
  • Να καταργηθούν τελείως

    Ψήφοι: 125 30.3%
  • Να μείνουν ως έχουν

    Ψήφοι: 79 19.1%
  • Να μην καταργηθούν αλλά να αναφέρονται γενικά στις θρησκείες

    Ψήφοι: 201 48.7%
  • ΔΞ/ΔΑ

    Ψήφοι: 8 1.9%

Crookshanks

Διάσημο μέλος

Ο Crookshanks αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μαθητής Γ' λυκείου. Έχει γράψει 3,567 μηνύματα.
Εννοείς που υπερβαίνει τα 80%. Σύμφωνα με το Ευρωβαρόμετρο του 2005, το 81% των Ελλήνων ερωτηθέντων απήντησε πως πιστεύει ότι υπάρχει Θεός, το 16% ότι υπάρχει κάποια μορφή πνεύματος/υπερφυσικής δύναμης, ενώ το 3% κανένα από αυτά.

Και πάλι, η πλειοψηφία, θα πεις. Φυσικά και θα επηρεάζονται τα νομοθετήματα από την ηθική τάξη, η οποία (ξανα)επηρεάζεται από τη θρησκεία. Αλλά να μη λέμε κι ότι η θρησκεία αποτελεί τη βάση του πολιτικού μας συστήματος...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

chris_90

Διάσημο μέλος

Ο Χρήστος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει από Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 2,598 μηνύματα.
Εγω πιστευω οτι πολλοι απο τους βαθια θρησκευομενους δεν πιστευουν μετα απο εσωτερικη αναζητηση, αλλα γιατι "ετσι εμαθαν". Βεβαια πιστευω οτι υπαρχουν και οι συνειδητοποιημενοι, αλλα ειναι μειοψηφια. Παραδειγμα η γιαγια μου ειναι ο ορισμος του θρησκευομενου ατομου, τυπου καθε Κυριακη στην εκκλησια, ευλαβικη τηρηση ΟΛΩΝ των νηστειων κλπ, κλπ... Μια μερα τη ρωτησα "γιατι πιστευεις τοσο πολυ, τι σε οδηγησε εκει;" και μονο που δεν με εφαγε! :P Τελικα κατεληξε στο οτι "ετσι πρεπει, ετσι εμαθα"... Αυτου του ειδους την πιστη δεν την μπορω. Το να μου πει ο αλλος "πιστευω για τους χ,ψ,ω δικους μου λογους (και οχι επειδη απλα ετσι εμαθα)" και θα το επικροτησω και θα το σεβαστω.

Επισης αυτο που η εκκλησια ειναι πανταχου παρουσα (τυπικα τουλαχιστον) σε ολους σχεδον τους θεσμους του κρατους, δεν μου αρεσει καθολου. Ειναι σαν να εχουμε αυτονοητο το οτι Ελληνας= χριστιανος ορθοδοξος. Υποτιθεται οτι το συνταγμα μιλαει για ανεξιθρησκια, δηλαδη ο καθενας πιστευει οπου γουσταρει και αν γουσταρει. Εχω την αισθηση οτι το κρατος αναιρει τον ιδιο του τον εαυτο...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Luis

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Luis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει από Φλώρινα (Φλώρινα). Έχει γράψει 329 μηνύματα.
Όντως, σήμερα όπως και παλιά οι άνθρωποι πιστεύουν, επειδή γεννήθηκαν σε θρησκεύομενες οικογένειες. Στην Ελλάδα, που δεν νοείται αναπτυγμένη χώρα, δεν υπάρχει αποδοχή προς το διαφορετικό. Αντίθετα, κατακρίνουμε τις άλλες θρησκείες και υπερεκτιμάμε μόνο αυτό που επιλέξαμε, χωρίς βαθύτερη αναζήτηση...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

fairy2008

Νεοφερμένος

Η fairy2008 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 55 ετών, Μαθητής Γ' λυκείου και μας γράφει από Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 53 μηνύματα.
Nα αναφέρονται γενικά στις θρησκείες νομίζω είναι το πιο σωστό :)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

yozerehs

Τιμώμενο Μέλος

Ο yozerehs αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος. Έχει γράψει 4,969 μηνύματα.
Δεν πρέπει να καταργηθούν στα θρησκευτικά. Τα βρίσκω αναγκαία. Αλλιώς, θα αλλοιωθούν αρκετά πράγματα...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Purple sunrise

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Λουδοβίκος ο 16ος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μαθητής Α' λυκείου και μας γράφει από Αμπελόκηποι (Αττική). Έχει γράψει 939 μηνύματα.
Εγω πιστευω οτι πολλοι απο τους βαθια θρησκευομενους δεν πιστευουν μετα απο εσωτερικη αναζητηση, αλλα γιατι "ετσι εμαθαν". Βεβαια πιστευω οτι υπαρχουν και οι συνειδητοποιημενοι, αλλα ειναι μειοψηφια. Παραδειγμα η γιαγια μου ειναι ο ορισμος του θρησκευομενου ατομου, τυπου καθε Κυριακη στην εκκλησια, ευλαβικη τηρηση ΟΛΩΝ των νηστειων κλπ, κλπ... Μια μερα τη ρωτησα "γιατι πιστευεις τοσο πολυ, τι σε οδηγησε εκει;" και μονο που δεν με εφαγε! :P Τελικα κατεληξε στο οτι "ετσι πρεπει, ετσι εμαθα"... Αυτου του ειδους την πιστη δεν την μπορω. Το να μου πει ο αλλος "πιστευω για τους χ,ψ,ω δικους μου λογους (και οχι επειδη απλα ετσι εμαθα)" και θα το επικροτησω και θα το σεβαστω.

Επισης αυτο που η εκκλησια ειναι πανταχου παρουσα (τυπικα τουλαχιστον) σε ολους σχεδον τους θεσμους του κρατους, δεν μου αρεσει καθολου. Ειναι σαν να εχουμε αυτονοητο το οτι Ελληνας= χριστιανος ορθοδοξος. Υποτιθεται οτι το συνταγμα μιλαει για ανεξιθρησκια, δηλαδη ο καθενας πιστευει οπου γουσταρει και αν γουσταρει. Εχω την αισθηση οτι το κρατος αναιρει τον ιδιο του τον εαυτο...
Ειναι επιλογη τους να ειναι χριστιανοι ορθοδοξοι, μπορει να μην τους νοιαζει κιολας,μπορει να αλλαξουν ομως το θρησκευμα τους οποτε θελουν.Δεν σημαινει οτι δεν εχουμε ανεξιθρησκεια.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

miv

Επιφανές μέλος

Ο Babis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει από Βόρεια Μακεδονία (Ευρώπη). Έχει γράψει 8,275 μηνύματα.
Εγω πιστευω οτι πολλοι απο τους βαθια θρησκευομενους δεν πιστευουν μετα απο εσωτερικη αναζητηση, αλλα γιατι "ετσι εμαθαν". Βεβαια πιστευω οτι υπαρχουν και οι συνειδητοποιημενοι, αλλα ειναι μειοψηφια. Παραδειγμα η γιαγια μου ειναι ο ορισμος του θρησκευομενου ατομου, τυπου καθε Κυριακη στην εκκλησια, ευλαβικη τηρηση ΟΛΩΝ των νηστειων κλπ, κλπ... Μια μερα τη ρωτησα "γιατι πιστευεις τοσο πολυ, τι σε οδηγησε εκει;" και μονο που δεν με εφαγε! :P Τελικα κατεληξε στο οτι "ετσι πρεπει, ετσι εμαθα"... Αυτου του ειδους την πιστη δεν την μπορω. Το να μου πει ο αλλος "πιστευω για τους χ,ψ,ω δικους μου λογους (και οχι επειδη απλα ετσι εμαθα)" και θα το επικροτησω και θα το σεβαστω.

Επισης αυτο που η εκκλησια ειναι πανταχου παρουσα (τυπικα τουλαχιστον) σε ολους σχεδον τους θεσμους του κρατους, δεν μου αρεσει καθολου. Ειναι σαν να εχουμε αυτονοητο το οτι Ελληνας= χριστιανος ορθοδοξος. Υποτιθεται οτι το συνταγμα μιλαει για ανεξιθρησκια, δηλαδη ο καθενας πιστευει οπου γουσταρει και αν γουσταρει. Εχω την αισθηση οτι το κρατος αναιρει τον ιδιο του τον εαυτο...


Η ανεξιθρησκία αναφέρεται ως ανθρώπινο δικαίωμα, όχι σαν υποχρέωση το κράτος να μην έχει καμία απολύτως σχέση με κάποια ή κάποιες θρησκείες. Προφανώς και στο Πακιστάν επιτρέπεται να πιστεύεις στο Χριστό ανεξάρτητα αν η πολιτεία είναι και επίσημα Ισλαμική.
Ξεκάθαρα στο Σύνταγμα η ανεξιθρησκία είναι στο κεφάλαιο περί ατομικών και κοινωνικών δικαιωμάτων, όχι σε αυτό της λειτουργίας της πολιτείας. Από τη στιγμή που υπάρχει ειδικό κεφάλαιο που προβλέπει σχέσεις κράτους-εκκλησίας (της χριστιανικής φυσικά), τότε δεν είναι ούτε επίσημα ούτε πρακτικά το κράτος εντελώς άσχετο με την επικρατούσα θρησκεία.
Κατα τ'αλλα θα συμφωνήσω. Με μία σημείωση. Ένας δικός μου (ή του καθενός) λόγος μπορεί να είναι και το γεγονός ότι έτσι μεγάλωσα, σε αυτό το περιβάλλον. Δεν είναι κατακριτέο αυτό. Κατακριτέο, βέβαια, είναι για την πραγματική πίστη στο Χριστιανισμό, αλλά όσοι δεν ανήκουν σ'αυτόν, προφανώς δεν έχουν και λόγο να διαμαρτύρονται. Το γεγονός ότι πιστεύει κάποιος κάπου είναι δικό του θέμα. Το αν εκεί που πιστεύει, πιστεύει σωστά, αφήστε να το κρίνουμε όσοι ανήκουμε στην ίδια ομάδα. Δεν αφορά τους έξω.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

.:aLeX:.

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο. :aLeX:. αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 232 μηνύματα.
Αν δεν κανω λαθος, σε καποια απο τα βιβλια υπαρχουν και αναφορες σε αλλες θρησκειες (β λυκειου νομιζω?). Απλα οπως τα βιβλια της ιστοριας κινουνται γυρω απο την ελληνικη ιστορια, ετσι και εδω κινουνται γυρω απο τον χριστιανισμο..
Το θεμα ειναι οι καθηγητες. Εγω να πω την αληθεια, προβλημα δεν ειχα σε καμια ταξη (μαλλον ομως ειμαι απο τους λιγους απο οτι βλεπω). Μεχρι και την α λυκειου, αυτοι που ειχα δεν ειχαν και πολυ μεγαλοι σχεση με την εκκλησια.. Σαν ιστορια το διδασκαν. Στη β ειχαμε εναν που φαινοταν θρησκος (ειχε και μαγαζι με εκκλησιαστικα ειδη), αλλα ηταν πολυ αντικειμενικος στο μαθημα και αφιερωσε και αρκετες ωρες στις αλλες θρησκειες (και δεν προσπαθησε να τις "ριξει", ειχα την κριτικη σκεψη να το καταλαβω αν το εκανε..). Στην γ λυκειου παλι, ειχαμε εναν παπα.. Πραγματικα απο τους λιγους. Και απο τους πιο αξιολογους ανθρωπους που εχω γνωρισει (σπανιο και αυτο για παπα). Μαθημα δεν γινοταν, πιο πολυ group therapy:P. Και πραγματικα και εγω και οι περισσοτεροι κερδισαμε πολλα..
Παντως ναι, υπαρχουν παρα πολλοι θεολογοι που δεν θα επρεπε κανονικα να ανηκουν σε σχολεια...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

halvas

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Μιχάλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 33 ετών, Φοιτητής και μας γράφει από Αχαρνές (Αττική). Έχει γράψει 1,074 μηνύματα.
η γνωμη μου ειναι πως αν το υπουργειο παιδιας συνεχισει να εχει ως στο να μας μαθει οτι ο χριστος ειναι ο μονος θεος και αλλες τετοιες π......ιες τοτε δε θα μου φανει καθολου περιεργο αν (συμφωνα με τις νεες ρυθμισεις ) δε παταει κανεις στο μαθημα με απαλακτικο και αυτο ως αποτελεσμα θα εχει σε τουλαχιστον 4 χρονια το μαθημα αυτο να εχει καταργηθει ..... Υ.Γ απο ποτε θρησκευτικα σημαινει χριστιανικα εεεεεεεε??????????????:hmm::what::s

Εννοείς να μαθαίνουμε για τις θρησκείες γενικά; Συμφωνώ. Πρέπει να βρεθούν, όμως, αντικειμενικοί συγγραφείς....
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Rafa Nadal

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Κωστής αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 32 ετών, Μαθητής Β' λυκείου και μας γράφει από Κιλκίς (Κιλκίς). Έχει γράψει 348 μηνύματα.
Σήμερα διάβασα ένα άρθρο στα Νέα το οποίο έλεγε για λάθη του κ.Ευρυπίδη Στυλιανίδη διότι η Μαριέττα Γιαννάκου το 2005 με νόμο έλεγε ρητά ότι ο καθένας μπορεί να απαλλαγεί αν το καταθέσει εγγράφως ή αυτός ή ο γονέας του χωρίς καμία εξήγηση έτσι ώστε να σέβεται την προσωπικότητα την άποψη κ την αντίληψη του καθενός.Αυτό που έγινε με του αλλόθρησκους κ τους αλλοδαπούς δε συνδράμει με αυτό του 2005 κ αν κατάλαβα καλά επειδή το διάβασα εν τάχει ο καθένας που θα ζητήσεια απαλλαγεί κ θα του ζητηθεί να λογοδοτήσει το πρόσφατο έγγραφο του Στε είναι ισχυρό όπλο για μια παραπομπή στα δικαστήρια...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

razorbladeDream

Πολύ δραστήριο μέλος

Η razorbladeDream αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 1,023 μηνύματα.
Εννοείς να μαθαίνουμε για τις θρησκείες γενικά; Συμφωνώ. Πρέπει να βρεθούν, όμως, αντικειμενικοί συγγραφείς....
Αντικειμενικοι συγγραφεις?χαχαχαχαχαχαχαχαχαχα....καλο αστειο...απο δυσκολο μεχρι αδυνατο να γινει κατι τετοιο γιατι απλα ολοι μα ολοι θα προβάλουν τα δικα τους.Εσυ καλα τα λες αλλα δυστυχως ειναι δυσκολο να επιτευθει αυτο...
-----------------------------------------
Σήμερα διάβασα ένα άρθρο στα Νέα το οποίο έλεγε για λάθη του κ.Ευρυπίδη Στυλιανίδη διότι η Μαριέττα Γιαννάκου το 2005 με νόμο έλεγε ρητά ότι ο καθένας μπορεί να απαλλαγεί αν το καταθέσει εγγράφως ή αυτός ή ο γονέας του χωρίς καμία εξήγηση έτσι ώστε να σέβεται την προσωπικότητα την άποψη κ την αντίληψη του καθενός.Αυτό που έγινε με του αλλόθρησκους κ τους αλλοδαπούς δε συνδράμει με αυτό του 2005 κ αν κατάλαβα καλά επειδή το διάβασα εν τάχει ο καθένας που θα ζητήσεια απαλλαγεί κ θα του ζητηθεί να λογοδοτήσει το πρόσφατο έγγραφο του Στε είναι ισχυρό όπλο για μια παραπομπή στα δικαστήρια...
ναι οντως ισχυει αυτο αλλα και γενικα μπορουσες να παρεις απαλλαγη εγω ειχα μια συμμαθητρια που ειχε παρει. σε άλλο τμημα ηταν ββεβαια αλλα οκ ηταν στην ηλικια μου..και ναι ειναι ισχυρο οπλο δικαιο εχεις..
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

miv

Επιφανές μέλος

Ο Babis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει από Βόρεια Μακεδονία (Ευρώπη). Έχει γράψει 8,275 μηνύματα.
Σήμερα διάβασα ένα άρθρο στα Νέα το οποίο έλεγε για λάθη του κ.Ευρυπίδη Στυλιανίδη διότι η Μαριέττα Γιαννάκου το 2005 με νόμο έλεγε ρητά ότι ο καθένας μπορεί να απαλλαγεί αν το καταθέσει εγγράφως ή αυτός ή ο γονέας του χωρίς καμία εξήγηση έτσι ώστε να σέβεται την προσωπικότητα την άποψη κ την αντίληψη του καθενός.Αυτό που έγινε με του αλλόθρησκους κ τους αλλοδαπούς δε συνδράμει με αυτό του 2005 κ αν κατάλαβα καλά επειδή το διάβασα εν τάχει ο καθένας που θα ζητήσεια απαλλαγεί κ θα του ζητηθεί να λογοδοτήσει το πρόσφατο έγγραφο του Στε είναι ισχυρό όπλο για μια παραπομπή στα δικαστήρια...

Βασικα ο Στυλιανίδης αυτοαναιρείται. Από τη στιγμή που δεν τίθεται θέμα αιτιολόγησης της αίτησης, πως μπορεί να ελεγχθεί αν είναι αλλόθρησκος ή ετερόδοξος; Κάπου μου κολλάει αυτό. Η νέα εγκύκλιος δεν αναιρεί το γεγονός ότι μπορεί ο καθένας χωρίς καμία αιτιολόγηση να απαλλαγεί από το θρησκευτικό πακέτο του σχολείου (θρησκευτικά, εκκλησιασμοί, προσευχή). Τι πάει να πει, λοιπόν, ότι "το μέτρο αφορά τους αλλόθρησκους"; Αυτό σαφώς και δε μπορεί να ελεγχθεί, από τη στιγμή που δεν υπάρχει αιτιολόγηση. Η συμπληρωματική εγκύκλιος που έστειλε νομίζω ότι πρακτικά δεν έχει αντίκρυσμα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Scandal

Διαχειριστής

Ο Πέτρος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 35 ετών, Φοιτητής του τμήματος Πληροφορικής ΟΠΑ και μας γράφει από Περιστέρι (Αττική). Έχει γράψει 18,860 μηνύματα.
Το γεγονός ότι οι μαθητές από τη Γ' Δημοτικού και ύστερα διδάσκονται Θρησκευτικά και μάλιστα όλο το περιεχόμενο των βιβλίων αφορά αποκλειστικά το Χριστιανισμό, δεν είναι προσηλυτισμός;

Και δε νομίζω ότι αποτελεί επιχείρημα ότι αυτή είναι η επικρατούσα θρησκεία του ελληνικού κράτους (πως να μην είναι; :P ). Πιο πολύ για πλύση εγκεφάλου κατά την παιδική ηλικία μου κάνει (που όλοι ξέρουμε ότι όταν κάποια πράγματα χαράζονται από μικρή ηλικία, θολώνουν την μετέπειτα κρίση του ατόμου).

Οι 6 πρώτες σελίδες του βιβλίου θρησκευτικών της Γ' Δημοτικού...



-petros
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

miv

Επιφανές μέλος

Ο Babis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει από Βόρεια Μακεδονία (Ευρώπη). Έχει γράψει 8,275 μηνύματα.
Ναι, σε πολύ μικρές ηλικίες φυσικά και πρέπει να δοθεί μία άλλη οπτική. Όπως το ίδιο πρέπει να γίνει και στην Ιστορία. Στο επίπεδο Λυκείου, όμως, τελικά νομίζω ότι τα Θρησκευτικά προσφέρουν μόνο καλό. Όσο και να είναι αντίθετος κάποιος με την ύπαρξή τους, δε μπορεί να διατυπώσει ότι δεν είναι από τα λίγα μαθήματα που προκαλούν συζήτηση και προβληματισμό. Άλλωστε ειδικά στη Γ' Λυκείου η ύλη πραγματεύεται σύγχρονα κοινωνικά προβλήματα από τη θρησκευτική οπτική και σαφέστατα σε βάζουν να σκεφτείς ορισμένα πραγματάκια.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Scandal

Διαχειριστής

Ο Πέτρος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 35 ετών, Φοιτητής του τμήματος Πληροφορικής ΟΠΑ και μας γράφει από Περιστέρι (Αττική). Έχει γράψει 18,860 μηνύματα.
Ναι, σε πολύ μικρές ηλικίες φυσικά και πρέπει να δοθεί μία εντελώς άλλη οπτική. Όπως το ίδιο πρέπει να γίνει και στην Ιστορία. Στο επίπεδο Λυκείου, όμως, τελικά νομίζω ότι τα Θρησκευτικά προσφέρουν μόνο καλό. Όσο και να είναι αντίθετος κάποιος με την ύπαρξή τους, δε μπορεί να διατυπώσει ότι δεν είναι από τα λίγα μαθήματα που προκαλούν συζήτηση και προβληματισμό. Άλλωστε ειδικά στη Γ' Λυκείου η ύλη πραγματεύεται σύγχρονα κοινωνικά προβλήματα από τη θρησκευτική οπτική και σαφέστατα σε βάζουν να σκεφτείς ορισμένα πραγματάκια.
Μαθήματα που προκαλούν συζήτηση και προβληματισμό (μάλιστα πάνω και στα ίδια θέματα όπως ναρκωτικά κ.α.) είναι επίσης σχεδόν όλα τα φιλολογικά (Έκθεση, Λογοτεχνία) αλλά και η Κοινωνιολογία.

Όσο δεν αποτελεί μάθημα που να παρουσιάζει με αντικειμενική οπτική τα πράγματα, imo δεν κάνει μόνο καλό. :D
Θα ήταν πολύ ενδιαφέρον να μαθαίναμε και τις θέσεις άλλων θρησκειών σε διάφορα κοινωνικά θέματα.
Υποθέτω ότι στόχος της Α και Β βάθμιας εκπαίδευσης είναι να δώσει γενικές και σφαιρικές γνώσεις στους μαθητές. Δεν είναι δυνατόν στα 12 χρόνια εκπαίδευσης, το μόνο βιβλίο που αναφέρεται και σε άλλες θρησκείες να είναι μόνο αυτό της Β' Λυκείου!



-petros
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Zed

Διάσημο μέλος

Ο Zed αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Στέλεχος Φροντιστηρίου και μας γράφει από Ηλιούπολη (Αττική). Έχει γράψει 2,488 μηνύματα.
Θα ήταν πολύ ενδιαφέρον να μαθαίναμε και τις θέσεις άλλων θρησκειών σε διάφορα κοινωνικά θέματα.

Eμείς όλη την Β' Λυκείου, αν θυμάμαι καλά, μαθαίναμε ακριβώς αυτό. Ελάχιστα μαθήματα είχαμε κάνει για τον Χριστιανισμό την χρονιά εκείνη.

LOL, με πρόλαβες στο edit. Και πάλι, πόσα χρόνια δηλαδή να κάνουμε για τις άλλες θρησκείες?
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Scandal

Διαχειριστής

Ο Πέτρος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 35 ετών, Φοιτητής του τμήματος Πληροφορικής ΟΠΑ και μας γράφει από Περιστέρι (Αττική). Έχει γράψει 18,860 μηνύματα.
Eμείς όλη την Β' Λυκείου, αν θυμάμαι καλά, μαθαίναμε ακριβώς αυτό. Ελάχιστα μαθήματα είχαμε κάνει για τον Χριστιανισμό την χρονιά εκείνη.

LOL, με πρόλαβες στο edit. Και πάλι, πόσα χρόνια δηλαδή να κάνουμε για τις άλλες θρησκείες?
Εγώ θυμάμαι ότι απλά παρουσιάζονταν οι θρησκείες με έναν περιληπτικό τρόπο. :)

Πόσα χρόνια για τις άλλες; Όσα και για το χριστιανισμό, δηλαδή 12 (ή 9, πόσα βγαίνουν από τη Γ δημοτικού και ύστερα).

-petros
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Zed

Διάσημο μέλος

Ο Zed αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Στέλεχος Φροντιστηρίου και μας γράφει από Ηλιούπολη (Αττική). Έχει γράψει 2,488 μηνύματα.
Στο δημοτικό δεν νομίζω ότι πρέπει να κάνουν για άλλες θρησκείες. Στο γυμνάσιο, ναι.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Anarki

Διάσημο μέλος

Ο Αλέξης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει από Χανιά (Χανιά). Έχει γράψει 3,345 μηνύματα.
Στο δημοτικό δε θα έπρεπε να κάνουν για καμία θρησκεία. Σε γυμνάσιο-λύκειο ίσως ναι, και να αφιερώνεται ίδιος χρόνος σε όλες (στις μεγάλες τεσπά).
Αν και για μένα δε θα έπρεπε καν να διδάσκεται τέτοιο μάθημα, όποιος ψάχνει απαντήσεις στις θρησκείες μπορεί κάλλιστα να το κάνει μόνος του. Για προβληματισμούς υπάρχουν και άλλα μαθήματα, όπως η κοινωνιολογία και τα υπόλοια που ανέφερε ο Πέτρος.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Φιλιον_Τερας

Διάσημο μέλος

Ο Φιλιον_Τερας αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 3,031 μηνύματα.
Ναι, σε πολύ μικρές ηλικίες φυσικά και πρέπει να δοθεί μία άλλη οπτική. Όπως το ίδιο πρέπει να γίνει και στην Ιστορία. Στο επίπεδο Λυκείου, όμως, τελικά νομίζω ότι τα Θρησκευτικά προσφέρουν μόνο καλό. Όσο και να είναι αντίθετος κάποιος με την ύπαρξή τους, δε μπορεί να διατυπώσει ότι δεν είναι από τα λίγα μαθήματα που προκαλούν συζήτηση και προβληματισμό. Άλλωστε ειδικά στη Γ' Λυκείου η ύλη πραγματεύεται σύγχρονα κοινωνικά προβλήματα από τη θρησκευτική οπτική και σαφέστατα σε βάζουν να σκεφτείς ορισμένα πραγματάκια.

τα θρησκευτικα δν προκαλουν παντα συζητησεις στα σχολεια.
ακομη, τα θρησκευτικα της β λυκειου κοβουν κομματια απο τις θεσεις διαφορων φιλοσοφων, και υστερα απο δυο σελιδες στην οποια αναλυουν οπως θελουν αυτοι αυτες τις θεσεις, μας παρουσιαζεται ενα μαθημα το οποιο καθε αλλο παρα παρακινει τους μαθητες να διαβασουν τους συγκεκριμενους φιλοσοφους, ειναι αρκετο να με κανει να αντιμετωπιζω το μαθημα με καχυποψια. αλλωστε ειναι απαραδεκτο να επιτρεπεται ο προσυλιτισμος στα σχολεια, γιατι περι αυτου προκειται
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top