Σύγκριση Φινλανδού-Έλληνα έφηβου μαθητή

kotsis1

Δραστήριο μέλος

Ο Δημήτρης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών, Μαθητής Β' λυκείου και μας γράφει από Συκιές (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 421 μηνύματα.
Προσωπικα πιστευω οτι το φινλανδικο συστημα προσφερει πολλα περισσοτερα απο ενα κοινο δημοσιο ελληνικο σχολειο.Η ενασχοληση με τις τεχνες και η ανακαλυψη της ανθρωπινης φυσης μεσω παρομοιων δραστηριοτητων ειναι κατι το ιδανικο για μενα,αφου συγχρονως αποκτας σφαιρικες γνωσεις,καθως επισης πρακτικες, που μονο ανουσιες δε μπορουν να φανουν στο μελλον.Φυσικα μου φαινεται λιγο παραξενο που δε διδασκονται αλλα μαθηματα, αλλα φανταζομαι σε προηγουμενες ταξεις εχουνε παρει τα απαραιτητα εφοδια.

Ελπιζω μια μερα ολα τα σχολεια να γινουν ετσι(προσωπικο θελω),αφου προαγεται το ελευθερο πνευμα και η γνωση μεσω διαφορων τροπων...Ενα βιβλιο βεβαιως και θεωρειται υψιστης σημασιας,αν οχι αμετρητης,αλλα νομιζω οτι στερουμαστε σωστη προσεγγιση.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

!sunny!

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Μελίνα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 31 ετών, Φοιτήτρια και μας γράφει από Άγιος Δημήτριος (Αττική). Έχει γράψει 161 μηνύματα.
Είδα λίγα στιγμιότυπα της εκπομπής και έπεσα σε κατάθλιψη! Μετά που το σκέφτηκα πιο ήρεμα , κατέληξα στο ότι συγκρίνουμε ανόμοια μεγέθη. Σίγουρα το εκπαιδευτικό σύστημα της Ελλάδας επιβάλλεται να αλλάξει άμεσα (αν και δεν το βλέπω) αλλά ας μην αισοδοξούμε να φτάσουμε κάποτε το αντίστοιχο φινλανδικό! Είναι ουτοπικό κάτι τέτοιο! Δεν έχουμε ούτε την υποδομή ούτε την πρόθεση για κάτι τέτοιο οπότε ας ελπίζουμε σε μικρές αλλά καίριες μεταρρυθμίσεις...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Andromeda

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Μαρία αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 33 ετών, Φοιτήτρια και μας γράφει από Ηράκλειο (Κρήτη). Έχει γράψει 198 μηνύματα.
Παιδιά, στόχος της εκπομπής δεν ήταν να προτείνει ένα μοντέλο εκπαιδευτικού συστήματος για την Ελλάδα. Απλώς να θέσει το ερώτημα: Γιατί ενω οι έλληνες μαθητες κοιπιαζουν και διαβάζουν τόσο πολύ, οι Φινλανδοί με το σύστημα αυτό βγαίνουν πρώτοι και περισσοτερο ικανοποιημενοι.

Το να λέει κανεις οτι συγκρινουμε ανομοια μεγέθη ειναι αποδεκτο αλλα ως ενα σημειο. Μετα απο εκεί και πέρα νομιζω ειναι ενα καλο επιχειρημα να αποφυγουμε τον προβληματισμο.

Οσο για τις αυτοκτονίες και τη καταθλιψη στη Φινλανδια, αυτες οφειλονται στις καιρικές και κλιματικες συνθήκες που επικρατούν εκει. Αν οι έλληνες δεν ειχαμε την τόση ηλιοφάνεια και το μεσογειακό κλιμα, εδω να βλέπατε που θα έφταναν τα ποσοστά κατάθλιψης.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Letta

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Letta αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Απόφοιτος. Έχει γράψει 239 μηνύματα.
Οντως πολύ ωραίο το εκπαιδευτικό σύστημα της Φιλανδίας. Επίσης κάτι ακόμα που δεν το ανέφερε στο βιντεο αλλα μου το έχει πει καθηγήτρια Αγγλικών είναι ότι εκεί 1-2 μαθήματα τα κάνουνε στα Αγγλικά έτσι μαθαίνουν καλά τα Αγγλικά μεσα στο σχολείο και νομίζω το παρατηρήσατε και στο βιντεο με τι ευκολία τα μιλούσε ο Γιαν τα Αγγλικα.
Βέβαια εντάξει όπως έιπαν και κάποιοι άλλοι πιο πάνω, κατα τους αιώνες διαφορετικά αναπτύχθηκαν η Φιλανδία με την Ελλαδα γι'αυτό και λογικό ειναι να έχουμε αυτό το αποτέλεσμα.....
Όμως, θυμάμαι ότι στο σχολείο όταν καναμε τέτοιες συζητήσεις, λέγανε τα παιδιά "Μας έχουνε βάλει να κάνουμε φροντιστήρια κτλ." αλλα οι πλειοψηφία αυτών των παιδιών έκανε συνεχεια φασαρία μεσα στην τάξη και δεν πρόσεχε στο μάθημα γιατί τα έκανε στα φροντιστήρα, κατα τα άλλα παραπονιόντουσαν για το σύστημα.....:(
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

michael92

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Μιχάλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 32 ετών και Φοιτητής. Έχει γράψει 1,227 μηνύματα.
Στην τάξη μας μιλήσαμε για το συγκεκριμένο θέμα και καταλλήξαμε στο συμπέρασμα ότι ένα Φινλανδικό σχολείο στοχεύει στο 100% των μαθητών ενώ ένα ελληνικό στο 10% των μαθητών που θα αριστεύσουν. Φυσικά δεν τείθεται ζήτημα ότι ένας καλός μαθητής στην φινλανδία δεν φτάνει ούτε το 10% των επιδόσεων ενός καλού μαθητή στην Ελλάδα. Είμαστε σε τόσο χαμηλή θέση επειδή το υπόλοιπο 90% δεν έχει εκπαιδευτεί σωστά. Πιστεύω πάντως ότι τα μαθήματα θα έπρεπε να γίνουν πιο χαλαρά και να στοχεύουν σε μεγαλύτερο ποσοστό των μαθητών αν όχι σε όλους...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

miv

Επιφανές μέλος

Ο Babis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει από Βόρεια Μακεδονία (Ευρώπη). Έχει γράψει 8,275 μηνύματα.
Το γιατί εδώ (και σε κάποιες άλλες χώρες) οι μαθητές κοπιάζουν, ενώ σε άλλες όχι (μεταξύ των οποίων η Φινλανδία), νομίζω ότι το έχω απαντήσει ήδη, είναι απλούστατο κι έχει να κάνει με το τι περιμένει ο καθένας απ'τη ζωή και το σχολείο του. Αν στη Φινλανδία το 70% των μαθητών είχε σκοπό σχολικής ζωής να περάσει Ιατρική, Νομική, Πολυτεχνείο, τα πράγματα δεν θα ήταν τόσο ρόδινα. Έχουν αυτό το σύστημα γιατί έχουν μια εντελώς διαφορετική νοοτροπία. Αν κάποιος από σας θέλει να γίνει τεχνίτης, μπράβο του. Επειδή όμως ο καθένας, κι εγώ μαζί, θέλω πτυχίο πανεπιστημίου, τα πράγματα διαφοροποιούνται κάπως από τη Φινλανδία.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

antara

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η antara αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 52 ετών, Απόφοιτος και μας γράφει από Καλλιθέα (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 183 μηνύματα.
Διαβάστε να δείτε πως θα μπορούσε να είναι το εκπαιδευτικό σύστημα στην Ελλάδα.

20.01.09Η δυστυχία να είσαι μαθητής...

O Γιαν είναι Φιλανδός. Μαθητής της δευτέρας λυκείου, σε ένα δημόσιο λύκειο (ιδιωτικά δεν υπάρχουν στην χώρα του) στο Ελσίνκι. Η Βανέσα είναι Ελληνίδα. Μαθήτρια της τρίτης Λυκείου, στο δημόσιο του Χολαργού. Συνομιλούν στο ίντερνετ. Η Βανέσα, έκπληκτη, ανακαλύπτει ότι ο συνομήλικος της έχει πολύ ελεύθερο χρόνο, ελάχιστη πίεση, κανένα άγχος για την μαθητική του ζωή και για την εισαγωγή του στο πανεπιστήμιο κι ότι το σχολείο του- δημόσιο- έχει μέχρι και μικρό στούντιο τηλεόρασης για να κάνουν το μάθημα δημοσιογραφίας! Κι όμως, αυτός ο «χαλαρός» νέος, που πιέζεται ελάχιστα από το σχολείο και βασανίζεται σπάνια από τον βραχνά των εξετάσεων, φοιτά σε ένα εκπαιδευτικό σύστημα που έρχεται σταθερά πρώτο στον κόσμο, με βάση τις αξιολογήσεις του ΟΟΣΑ, ενώ εκείνη, που βασανίζεται δέκα και δώδεκα ώρες την ημέρα σε σχολείο και φροντιστήριο και την πνίγει το άγχος, ζει σε ένα εκπαιδευτικό σύστημα που είχε αξιολογηθεί στην 25η θέση το 2000 κι έχει ήδη πέσει στην 28η από τις 30 υπό εξέταση χώρες του ΟΑΣΑ το 2006, στην τελευταία μέτρηση!

Την ιστορία αυτών των δύο μαθητών, ένα τυπικό τους 24ωρο, παρακολουθεί η κάμερα της «Έρευνας», καταγράφει τις διαφορές στο εκπαιδευτικό τους περιβάλλον και την καθημερινή τους ζωή και μένει με το αναπάντητο ερώτημα: Πώς είναι δυνατόν το δικό μας σχολείο να πιέζει τόσο πολύ τους μαθητές του με τόσο φτωχά αποτελέσματα; Πώς γίνεται να συζητάμε τόσο πολύ για την παιδεία και να τα καταφέρνουμε στην πράξη τόσο άσχημα;

Καθώς μια ακόμη συζήτηση («από μηδενική βάση», όπως ειπώθηκε αρμοδίως) ξεκινά για την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση, η «Έρευνα» της Τρίτης θέτει τον δάκτυλο επί τον τύπον των ήλων, μέσα σε μια σχολική τάξη κι ένα μαθητικό δωμάτιο δύο διαφορετικών χωρών. Κι έπειτα ρωτά δασκάλους, ειδικούς και υπουργούς τι φταίει, τι ματαιώνει κάθε απόπειρα βελτίωσης του ελληνικού σχολείου.

Τρεις πρώην υπουργοί που φιλοδόξησαν να συνδέσουν το όνομά τους με μια μεγάλη μεταρρύθμιση - ο Γεράσιμος Αρσένης, η Μαριέττα Γιανάκου και ο Βασίλης Κοντογιανόπουλος - μιλούν για πρώτη φορά για την εμπειρία τους, τα λάθη τους και τα συμπεράσματα στα οποία έχουν οδηγηθεί.

[ame]https://www.youtube.com/watch?v=RtcAPxh-NQs[/ame]

[ame]https://www.youtube.com/watch?v=gLYLQ7pAtxA[/ame]

[ame]https://www.youtube.com/watch?v=x-ND627Hwo0[/ame]

[ame]https://www.youtube.com/watch?v=ifOVQBQ0j3E[/ame]



:mad:


www.megatv.com
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

razorbladeDream

Πολύ δραστήριο μέλος

Η razorbladeDream αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 1,023 μηνύματα.
Ειμαστε απλα ΑΘΛΙΟΙ..ειναι ντροπη εν ετη 2009 να εχουμε ακομα το βαυβαρικο εκπαιδευτικο συστημα....,ντροπη στους αρμοδιους και ντροπη σε εμας τους Ελληνες πολιτες που τους ανεχομαστε και μερικοι μαλιστα τους προσκυνουν... ειμαστε απλα αξιολυπητοι και αξιοι της μοιρας μας..:mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::down::mad2::attack::(
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

miv

Επιφανές μέλος

Ο Babis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει από Βόρεια Μακεδονία (Ευρώπη). Έχει γράψει 8,275 μηνύματα.
Ξαναλέω ότι πηγή των πάντων είναι τι θέλουμε από το εκπαιδευτικό σύστημα. Πτυχία, χαρτιά και τυπικά προσόντα με παραμυθένιες συνθήκες και ανυπαρξία εξεταστικού συστήματος δεν μπορούμε να έχουμε. Αυτό δεν υπάρχει ούτε στην Φινλανδία. Απλά εδώ ακόμη δεν ξέρουμε τι θέλουμε. Στην Αγγλία οκ, θέλουν πτυχία και γι'αυτό από τα 6 μέχρι τα 18 δίνουν καμιά δεκαριά φορές εθνικές εξετάσεις και βρίσκονται σε πολύ μεγαλύτερη πίεση απ'οτι εδώ. Στη Γερμανία και στην Φινλανδία έχουν αποφασίσει ότι το πτυχίο δεν είναι απαραίτητο κι ο κόσμος μπορεί ν'απασχολείται και σε θέσεις που δεν χρειάζονται χαρτιά. Προσωπικά προτιμώ την πίεση του πτυχίου, άσχετα αν ο πτυχιούχος αποκατασταθεί στην Ελλάδα ή όχι. Ένα κράτος με τόσους πτυχιούχους είναι σε θέση να στελεχώσει υψηλές θέσεις σε ολόκληρη την Ευρώπη, άσχετα αν στο εσωτερικό του οι πτυχιούχοι δεν έχουν και πολλές ελπίδες.
Το ζήτημα είναι, ως κοινωνία πλέον, να αποφασίσουμε τι απ'τα δύο θέλουμε. Όταν δεν έχουμε αποφασίσει αυτό το θεμελιώδες πραγματάκι, τότε τι ακριβώς μπορεί ν'αλλάξει;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Krou

Περιβόητο μέλος

Η Krou αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 5,463 μηνύματα.
Δεν ειναι μονο αυτο μιβ, εδω στην Ελλαδα ακομα και αυτοι που δεν εχουν υψηλους στοχους δεν εχουν καμια αλλη προοπτικη, αναγκαζονται να αγχωθουν και να δωσουν πανελληνιες οπως ολοι, το συστημα τους καταπιεζει το ιδιο και δε τους αφηνει να αναπτυξουν αλλες ικανοτητες. Θα μπορουσε το συστημα να προνοησει και για αυτους. Αλλα οοοοοοοοοοοοχι.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Iliaso

Περιβόητο μέλος

Ο Iliaso αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιακός φοιτητής και μας γράφει από Αρεόπολη (Λακωνία). Έχει γράψει 6,236 μηνύματα.
συμφωνώ με κρου σχετικά με την καταπίεση..
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

miv

Επιφανές μέλος

Ο Babis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει από Βόρεια Μακεδονία (Ευρώπη). Έχει γράψει 8,275 μηνύματα.
Ναι, ρε Δέσποινα, μα αυτό σου λέω. Δεν έχουμε ακόμα κατασταλάξει αν θέλουμε το ένα, το άλλο ή και τα δύο. Αν δεν ληφθεί μια τέτοια απόφαση, όπως έχει ληφθεί στις άλλες χώρες, δεν πρόκειται να πετύχει καμία μεταρρύθμιση. Θέλοντας και μη, αν τα θέλουμε και τα δύο πρέπει να εδραιωθούν σχολεία δύο ταχυτήτων. Αυτό δεν ξέρω κατά πόσο είναι (ακόμη) εφικτό στην ελληνική κοινωνία, θα έμοιαζε τελείως ρατσιστικό και δε νομίζω να είναι και άμεσα πραγματοποιήσιμο λόγω πρακτικών δυσκολιών. Εγώ θα ήθελα να μείνει ως έχει η κατεύθυνση του συστήματος, αλλά να βελτιωθούν πολλά κι επίσης να αναμορφωθούν τεχνικές σχολές και σχολεία κι επίσης να υπάρχει συστηματική ενημέρωση για την πιθανή προοπτική καριέρας στην κοινή, πλέον, ευρωπαική αγορά που ως τώρα, κάποιος γνωρίζει μόνο αν το ψάξει.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

KostasTheGreek

Δραστήριο μέλος

Ο KostasTheGreek αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει από Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 716 μηνύματα.
Και γω ειδα την παρουσα εκπομπη και ομολογω πως παραλιγο να μεινω καραφλας:D με αυτα που ειδα..οχι πως δεν τα ηξερα αλλα λεμε τωρα...

Καλα η εκπαιδευση εκει ειναι σε αλλη διασταση...

By the way τα αγγλικα της κοπελιας που μιλουσε με τον φιλανδο ητανε τραγικα:P:lol::D
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Mavro Provato

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Mavro Provato αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 30 ετών και Μαθητής Α' λυκείου. Έχει γράψει 343 μηνύματα.
https://www.megatv.com/erevna/default.asp?catid=13083&tag=9268

Μια πολύ ενδιαφέρουσα έρευνα- σύγκριση των δύο εκπαιδευτικών συστημάτων.


...το είδα...
...και ακόμη να συνέλθω από το κλάαaμα........................................................

 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

explorer

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο explorer αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών και Φοιτητής. Έχει γράψει 267 μηνύματα.

qwertyuiop

Διάσημο μέλος

Ο Γιώργος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 29 ετών, Διδακτορικός και μας γράφει από Φιλοθέη (Αττική). Έχει γράψει 2,880 μηνύματα.
Πιστέψτε με κι αυτός ζηλεύει εσάς. :)

Όταν το καλοκαίρι δεν μπορεί να βουτήξει στην αποδίπλα παραλία.
Όταν τη σχολική χρονιά κάνει μάθημα από κρύους για κρύους, όπου όλοι λειτουργούν σα ρομπότ.
Όταν το σχολείο του είναι ειδικά φτιαγμένο για να μην πεθάνει από το κρύο.
Όταν τρώει αυτά τα ξενέρωτα άγευστα ψάρια.
Όταν βλέπει ήλιο 1 μήνα το χρόνο , κι αυτόν θολό.


Τα είπα αυτά γιατί εμείς οι Έλληνες έχουμε την τάση να αυτοθαβόμαστε. Είπαμε, δεν έχουμε το τέλειο εκπαιδευτικό σύστημα, αλλά δεν είναι ανάγκη να τα βάφουμε όλα μαύρα.

(Και φυσικά, πάντα η πολιτεία και το υπουργείο φταίει , εμείς οι μαθητές είμαστε υποδειγματικοί και δεχόμαστε με χαρά όλες τις αλλαγές.)


Σκεφτείτε πρωτού μιλήσετε.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

miv

Επιφανές μέλος

Ο Babis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει από Βόρεια Μακεδονία (Ευρώπη). Έχει γράψει 8,275 μηνύματα.
Το να πιστεύεις σαν το Χριστό το γνωστό κλισέ των δημοσιογράφων (πρακτορεία τύπου αντιπολίτευσης θα έπρεπε να λέγονται) "την τελευταία θέση ανάμεσα στους Ευρωπαίους εταίρους" είναι σαφώς μια μέθοδος να τα παίρνεις λίγο πιο χαλαρά. Ας πούμε, αν θεωρούσαμε ότι όλα ήταν τέλεια και τελικά, όπως και γίνεται, δεν ισχύει αυτό, η απογοήτευση θα ήτο μεγάλη.
Από την άλλη, αν αφήσεις λίγο τα στενά ελλαδικά όρια και βγεις έξω, τότε θα δεις ακριβώς τι σημαίνει απλήρωτη υπερωρία, ανεργία και άγχος. Στην Ελλάδα οι συνδικαλιστές έχουν μετατρέψει το 8ωρο σε μεγάλη χάρη που κάνουν οι υπάλληλοι στην εργοδοσία και το γεγονός ότι ένας άνθρωπος χωρίς καμία εργασιακή εμπειρία, στα 25 του, για 7-8 ώρες τη μέρα να παίρνει 700 ευρώ, σε...πως το λένε μωρέ να δεις στο Alter..."εργασιακό μεσαίωνα."
Όπως είπαμε, το να θεωρείς ότι είσαι ο χειρότερος στον κόσμο είναι μέσο να προστατεύεσαι απ'το γεγονός ότι αντικειμενικά δεν είσαι ο καλύτερος. Στο τέλος, όμως, καταντας ο πιο κλαμμένος κακομοίρης της Ευρώπης (το πρωί, γιατί το βράδυ έχει σκυλάδικο) και μάλιστα κατόπιν προσπάθειάς σου.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

explorer

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο explorer αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών και Φοιτητής. Έχει γράψει 267 μηνύματα.
Πιστέψτε με κι αυτός ζηλεύει εσάς. :)

Όταν το καλοκαίρι δεν μπορεί να βουτήξει στην αποδίπλα παραλία.
Όταν τη σχολική χρονιά κάνει μάθημα από κρύους για κρύους, όπου όλοι λειτουργούν σα ρομπότ.
Όταν το σχολείο του είναι ειδικά φτιαγμένο για να μην πεθάνει από το κρύο.
Όταν τρώει αυτά τα ξενέρωτα άγευστα ψάρια.
Όταν βλέπει ήλιο 1 μήνα το χρόνο , κι αυτόν θολό.


Τα είπα αυτά γιατί εμείς οι Έλληνες έχουμε την τάση να αυτοθαβόμαστε. Είπαμε, δεν έχουμε το τέλειο εκπαιδευτικό σύστημα, αλλά δεν είναι ανάγκη να τα βάφουμε όλα μαύρα.

(Και φυσικά, πάντα η πολιτεία και το υπουργείο φταίει , εμείς οι μαθητές είμαστε υποδειγματικοί και δεχόμαστε με χαρά όλες τις αλλαγές.)


Σκεφτείτε πρωτού μιλήσετε.
Είναι θέμα συνήθειας.Νομίζεις ότι αυτά τα ξενέρωτα για σένα άγευστα ψάρια είναι το ίδιο ξενέρωτα για αυτόν;(Είναι δύσκολο να τα θεωρήσεις εύγευστα έχοντας τοπικό φαγητό π.χ. τον μουσακά και την μπριζόλα).Έπειτα,θα έλεγα ότι εμείς ως μαθητές λειτουργούμε σαν ρομπότ.Πιστεύω ότι είδες την αυτονομία που τους δίνει το σύστημα.Ας μην σχολιάσω το κρύο.Με μέση θερμοκρασία εδώ 18 βαθμούς,θα θεωρείς τις εκεί θερμοκρασίες πολικές.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

qwertyuiop

Διάσημο μέλος

Ο Γιώργος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 29 ετών, Διδακτορικός και μας γράφει από Φιλοθέη (Αττική). Έχει γράψει 2,880 μηνύματα.
Ω, ναι. Το ιδανικό συπμλήρωμα στο ποστ μου μιβ.
-----------------------------------------
Είναι θέμα συνήθειας.Νομίζεις ότι αυτά τα ξενέρωτα για σένα άγευστα ψάρια είναι το ίδιο ξενέρωτα για αυτόν;(Είναι δύσκολο να τα θεωρήσεις εύγευστα έχοντας τοπικό φαγητό π.χ. τον μουσακά και την μπριζόλα).Έπειτα,θα έλεγα ότι εμείς ως μαθητές λειτουργούμε σαν ρομπότ.Πιστεύω ότι είδες την αυτονομία που τους δίνει το σύστημα.Ας μην σχολιάσω το κρύο.Με μέση θερμοκρασία εδώ 18 βαθμούς,θα θεωρείς τις εκεί θερμοκρασίες πολικές.


Όταν είπα για ρομπότ, δεν εννοούσα την ευελιξία του συστήματος, αλλά την έλλειψη χαβαλέ, χιούμορ και τα λοιπά. :D
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

explorer

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο explorer αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών και Φοιτητής. Έχει γράψει 267 μηνύματα.
Όταν είπα για ρομπότ, δεν εννοούσα την ευελιξία του συστήματος, αλλά την έλλειψη χαβαλέ, χιούμορ και τα λοιπά. :D
Δεν το γνωρίζεις αυτό.Και καλύτερα είναι τελικά να προσδιορίσω ότι ζηλεύω το εκπαιδευτικό σύστημα των Φινλανδών και όχι ότιδήποτε άλλο,τις ευκαιρίες επαγγελματικής αποκατάστασης και τους μισθούς(που αναφέρει ο μιχάλης),καθώς αυτά δεν με αφορούν, προς το παρόν,και δεν τα έχω βιώσει για να εκφράσω τη γνώμη μου άμεσα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

  • Τα παρακάτω 0 μέλη και 4 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:
    Tα παρακάτω 2 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
  • Φορτώνει...
Top